1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Dienvidkurzemes novada iedzīvotāju padomes (turpmāk – Padome) darbības teritoriju, kompetenci, padomes locekļu skaitu, ievēlēšanas kārtību, darbības termiņu, darba organizāciju un kārtību.
2. Padome ir sabiedriski aktīvu cilvēku grupa, kura darbojas uz brīvprātības principiem ar mērķi nodrošināt Dienvidkurzemes novada teritoriālā iedalījuma vienību (pilsētu un pagastu) (turpmāk – teritorija) iedzīvotāju (turpmāk – iedzīvotāji) interešu pārstāvību un sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu sabiedrības iesaistīšanos Dienvidkurzemes novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) darbā, tādējādi paaugstinot Pašvaldības darba kvalitāti un atbilstību tās iedzīvotāju interesēm.
3. Iedzīvotāju Padome var tikt veidota šādās teritoriālajās vienībās: Aizputes pagasts, Aizputes pilsēta, Bārtas pagasts, Bunkas pagasts, Cīravas pagasts, Dunalkas pagasts, Dunikas pagasts, Durbes pagasts, Durbes pilsēta, Embūtes pagasts, Gaviezes pagasts, Gramzdas pagasts, Grobiņas pagasts, Grobiņas pilsēta, Kalētu pagasts, Kalvenes pagasts, Kazdangas pagasts, Lažas pagasts, Medzes pagasts, Nīcas pagasts, Otaņķu pagasts, Pāvilostas pilsēta, Priekules pagasts, Priekules pilsēta, Rucavas pagasts, Sakas pagasts, Tadaiķu pagasts, Vaiņodes pagasts, Vecpils pagasts, Vērgales pagasts un Virgas pagasts.
4. Padomes uzdevums ir nodrošināt iedzīvotāju interešu pārstāvību Pašvaldībā, izskatot Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteiktajām Pašvaldības funkcijām izrietošus jautājumus.
5. Padomei ir šādi pienākumi:
5.1. pastāvīgi apzināt iedzīvotāju vajadzības;
5.2. pieņemt iedzīvotāju un uzņēmēju ierosinājumus, priekšlikumus;
5.3. informēt iedzīvotājus par Padomes darbu, sanāksmēm, to darba kārtību un sanāksmju protokolus, iesniedzot Pašvaldībā publicēšanai Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv.
5.4. pēc Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes (turpmāk – Dome) lūguma, sniegt viedokli pirms lēmuma pieņemšanas, ja tas skar Padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses.
6. Padomei ir šādas tiesības:
6.1. sagatavot lēmumu projektus izskatīšanai komitejas sēdēs un Domes sēdē par noteikumu 4. punktā minētajiem jautājumiem, ievērojot Dienvidkurzemes novada pašvaldības darba reglamentā noteikto lēmumu projektu sagatavošanas un saskaņošanas kārtību;
6.2. pieprasīt un saņemt no Pašvaldības informāciju, kas nepieciešama Padomes uzdevumu veikšana;
6.3. apzināt iedzīvotāju viedokli par Padomes izskatāmiem jautājumiem;
6.4. pieprasīt un saņemt atbildi no Pašvaldības par konkrētās teritoriālās vienības budžeta stāvokli.
7. Padomes locekļu darbs nav algots. Padomes sastāvā ievēl:
7.1. pagastos – 5 (pieci) Padomes locekļus;
7.2. pilsētās – 7 (septiņi) Padomes locekļus.
8. Par Padomes locekli var ievēlēt fizisku personu, ievērojot Pašvaldību likuma 58. panta trešās un ceturtās daļas nosacījumus un kandidāts iesniegšanas dienā bez pārtraukuma ir reģistrējis dzīvesvietu attiecīgā Padomes teritoriālā vienībā pēdējos 6 mēnešus.
9. Pēc iedzīvotāju ierosinājuma saņemšanas vai pēc savas iniciatīvas Pašvaldība paziņo par pieteikumu pieņemšanu dalībai konkrētās teritoriālās vienības Padomē, publicējot paziņojumu (turpmāk – pieteikšanās paziņojums) Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv, Pašvaldības informatīvajā izdevumā, Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, kā arī izliekot pieteikšanās paziņojumu redzamā vietā pagastu/pilsētu pārvaldes ēkā, norādot kandidātu pieteikumu (2. pielikums) iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 (trīsdesmit) dienām no paziņojuma publicēšanas dienas Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv un vietu, kur kandidātu pieteikums iesniedzams.
10. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks kā Padomē ievēlējamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 30 (trīsdesmit) dienām, par to publicējot paziņojumu atbilstoši 9. punktā noteiktajā kārtībā.
11. Ja pēc atkārtota termiņa noteikšanas nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes izveidošanu atliek, līdz saņemts iedzīvotāju ierosinājums atkārtotai kandidātu izvirzīšanas uzsākšanai.
12. Tiesības vēlēt Padomi ir personai, kura atbilst Pašvaldību likuma 58. panta piektās daļas nosacījumiem un vēlētājs ir deklarējis savu dzīvesvietu 30 dienas pirms vēlēšanām teritoriālajā vienībā kurā tiek vēlēta Padome.
13. Pašvaldības izpilddirektora nozīmēts atbildīgais darbinieks 30 (trīsdesmit) dienu laikā apkopo pretendentu pieteikumus darbībai Padomē:
13.1. veic pārbaudi par kandidātu atbilstību 8. punkta nosacījumiem darbībai Padomē;
13.2. sagatavo Padomes locekļu kandidātu sarakstu, kurā ir norādīti kandidātu vārdi, uzvārdi un pieteikumu iesniegšanas laiki;
13.3. publicē Padomes locekļu kandidātu sarakstu Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv, Pašvaldības informatīvajā izdevumā un Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos. Sarakstu drukātā veidā izvieto attiecīgā pagasta/pilsētas pārvaldes telpās;
13.4. sagatavo attiecīgajā teritorijā deklarēto – balsstiesīgo iedzīvotāju sarakstu, pēc kura Padomes vēlēšanu dienā, uzrādot personas apliecinošu dokumentu, balsstiesīgajiem iedzīvotājiem tiek izsniegta balsošanas veidlapa.
14. Pašvaldība organizē balsošanu par Padomes locekļiem ne ātrāk kā 30 (trīsdesmit) dienas pēc Padomes locekļu kandidātu saraksta publiskošanas. Informācija par Padomes vēlēšanu vietu un laiku tiek izsludināta Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv, kā arī Pašvaldības oficiālajos sociālo tīklu kontos, kā arī izliekot pieteikšanās paziņojumu redzamā vietā pagasta/pilsētas pārvaldes ēkā. Padomes vēlēšanas notiek atbilstoši Noteikumu 1. pielikumam.
16. Padomes sastāvu apstiprina ar Domes lēmumu uz 3 (trijiem) gadiem no ievēlēšanas brīža. Pēc Domes lēmuma pieņemšanas, Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā, tiek publicēts apstiprinātais Padomes sastāvs.
17. Ja ievēlētā Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms pilnvaru termiņa beigām, šī Padomes locekļa vietā līdz attiecīgā pilnvaru termiņa beigām stājas nākamais balsošanā lielāko balsu skaitu saņēmušais kandidāts, kurš tiek apstiprināts ar domes lēmumu.
18. Ja balsošanā vairāki kandidāti saņēmuši vienādu balsu skaitu, tad priekšroka tiek dota pieteikumu iesniegšanas secībā.
19. Padomes loceklis var izbeigt darbību Padomē, rakstveidā paziņojot par to Domei. Padomes locekļa darbība Padomē ar domes lēmumu tiek izbeigta iesniegumā norādītajā termiņā vai ar domes lēmuma stāšanās brīdi, ja termiņš iesniegumā nav norādīts.
20. Ja Padomes darbības laikā Padomes locekļu skaits ir mazāks kā 7. punktā noteiktais, un nav iespējams izpildīt 17. punkta nosacījumus, tiek rīkotas ārkārtas Padomes locekļu vēlēšanas saīsinātā termiņā, kas nav īsāks par 14 (četrpadsmit) dienām.
21. Pirmo Padomes sēdi 30 dienu laikā pēc Padomes apstiprināšanas sasauc un vada attiecīgās pagasta/pilsētas pārvaldes vadītājs.
22. Padomes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku un sēžu protokolistu no sava vidus ievēl Padomes locekļi ar balsu vairākumu pirmajā Padomes sēdē.
24. Padomes sēdes sasauc un vada Padomes priekšsēdētājs:
24.1. ne retāk kā reizi ceturksnī;
24.2. pēc nepieciešamības;
24.3. ja to pieprasa Pašvaldība;
24.4. ja to pieprasa vairāk nekā puse Padomes locekļi.
26. Padomes sēdes gaitu protokolē, kā arī var veikt tās audio vai audiovizuālu ierakstu. Protokolu paraksta sēdes vadītājs. Protokolu piecu darba dienu laikā pēc Padomes sēdes iesniedz Pašvaldībā publicēšanai Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv.
27. Padomes lēmumiem ir ieteicošs un informējošs raksturs, tos pieņem, Padomes locekļiem atklāti balsojot. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir sēdes vadītāja balss.
28. Padomes locekli var atbrīvot no pienākumu pildīšanas Padomē gadījumā, ja Padomes loceklis bez attaisnojoša iemesla trīs reizes pēc kārtas neierodas uz Padomes sēdi.
29. Konstatējot 28. punktā norādītos apstākļus, Padomes priekšsēdētājs 5 (piecu) darba dienu laikā informē Domi. Lēmumu par Padomes locekļa atbrīvošanu no pienākumu pildīšanas pieņem Dome.
30. Padomes sēdes ir atklātas. Iedzīvotāji, biedrības un nodibinājumi, kā arī uzņēmēji var ierosināt Padomes sēdē izskatāmos jautājumus.
31. Padomes loceklis darbojas attiecīgās teritorijas iedzīvotāju interesēs un izvairās no interešu konflikta. Padomes loceklis atturas no dalības sēdē vai atturas no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē vai var ietekmēt Padomes locekļa, tā radinieka, tam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses.
32. Ja Padomes sēde netiek sasaukta ievērojot 24. punktā noteikto un Padomes sastāvs ilgāk kā trīs mēnešus neatbilst 7. punkta nosacījumiem, Padome beidz pastāvēt.
33. Padomes sēžu organizēšanai Padome var izmantot Pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš saskaņojot to ar attiecīgā pagasta/ pilsētas pārvaldes vadītāju.
34. Informāciju par plānoto Padomes sēdes norises laiku, vietu un darba kārtību ne vēlāk kā 5 (piecas) darba dienas pirms norises publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē https://www.dkn.lv, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus.
35. Pēc Padomes ierosinājuma var tikt organizēta Domes priekšsēdētāja, deputātu tikšanās ar Padomi, lai apspriestu ar Padomes darbību saistītus jautājumus.
36. Reizi gadā Pašvaldība organizē visu iedzīvotāju Padomju priekšsēdētāju vai vietnieku, Domes priekšsēdētāja un deputātu kopsanāksmi.
37. Pašvaldībai ir pienākums 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā izskatīt iesniegumus (tai skaitā lēmuma projektus), ko iesniegusi Padome, un lemt par iesnieguma (arī lēmuma projekta) turpmāko virzību, nosakot par to atbildīgo pašvaldības institūciju.
1. "Dienvidkurzemes novada iedzīvotāju padomes vēlēšanu kārtība" nosaka kārtību, kādā tiek organizētas iedzīvotāju padomju vēlēšanas (turpmāk – Vēlēšanas) saskaņā ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības 2025. gada 24. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/13 "Dienvidkurzemes novada iedzīvotāju padomes nolikums."
2. Iedzīvotāju padomes locekļu klātienes balsošanas notiek publikācijā noteiktā termiņā un vietā. Pašvaldības darba laikā no otrdienas līdz ceturtdienai un sestdienā, balsošanas kārtību nodrošina pašvaldības izpilddirektora nozīmētais atbildīgais darbinieks.
3. Klātienes balsošana notiek aizklāti, iedzīvotājiem, izdarot atzīmes, atbildīgā darbinieka izsniegtās balsošanas veidlapās un aizpildot ziņas par balsotāju.
4. Pirms balsošanas veidlapas saņemšanas balsotājam jāuzrāda atbildīgajam darbiniekam personu apliecinošs dokuments. Darbiniekam jāpārbauda, vai persona atbilst Dienvidkurzemes novada pašvaldības iedzīvotāju padomes Nolikumā noteiktajām balsotāju prasībām.
5. Atbildīgais darbinieks nodrošina, ka aizzīmogotai kastei klātienes balsošanas gadījumā nepiekļūst nepiederošas personas un nodrošina balsošanas kastes aizzīmogošanu katras balsošanas dienas beigās.
6. Balsošanas veidlapu ir iespējams aizpildīt un iesniegt elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu nosūtot uz e-pastu pasts@dkn.lv vai Pašvaldības e-adresi. Elektroniski tiek pieņemtas un pārbaudītas veidlapas, kas ir saņemtas sākot no pirmās Vēlēšanu dienas plkst. 00.00 līdz pēdējās Vēlēšanu dienas plkst. 23.59.
7. Balsu skaitīšanas procesu veic pašvaldības izpilddirektora norīkota balsu skaitīšanas komisija 3 locekļu sastāvā.
8. Pēc balsošanas termiņa beigām balsu skaitīšanas komisija apkopo balsošanas rezultātus protokolā.
9. Saskaitot balsis jāievēro:
9.1. Ja par pretendentu nav izdarīta atzīme, tas iegūst vienu punktu;
9.2. Ja par pretendentu atzīmēts ar " +", pretendents iegūst divus punktus;
9.3. Ja par pretendentu atzīmēts ar "-", pretendents punktu neiegūst;
9.4. Ja balsojuma veidlapā veikta jebkura cita atzīme, svītrojumi, pretendents punktu neiegūst.
10. Pretendentu iegūto balsu skaitu nosaka pēc iegūto punktu summas.
11. Atbildīgais darbinieks pamatojoties uz balsošanas protokolu sagatavo Dienvidkurzemes novada pašvaldības domei lēmumu projektus par Iedzīvotāju padomes izveidi un padomes sastāva apstiprināšanu.
12. Balsošanas un balsu skaitīšanas procesā ir tiesīgi piedalīties novērotāji, kurus ir tiesības izvirzīt ir katram reģistrētam padomes locekļa kandidātam. Katrs kandidāts ir tiesīgs rakstveidā pilnvarot ne vairāk kā divus novērotājus.
(teritorijas vienības nosaukums) |
Vārds (vārdi) | Uzvārds | ||
Personas kods | Deklarētā adrese | ||
Tālruņa numurs | E-pasta adrese: | ||
Īss apraksts (1–2 teikumi), kādēļ kandidē darbībai iedzīvotāju padomē | |||
Iedzīvotāju padomes locekļa kandidāta apliecinājums Es, _________________________________________________ (vārds, uzvārds), apliecinu, ka: 1) atbilstu Pašvaldību likuma 58. panta trešās daļas nosacījumiem. 2) esmu iepazinies(-usies) ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības 2025. gada 24. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/13 "Dienvidkurzemes novada iedzīvotāju padomes nolikums" un izprotu, ka manas kandidatūras izvērtējumam ir nepieciešama manu personas datu apstrāde, kas tiek veikta atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunkta prasībām, saskaņā ar Pašvaldību likuma 58. panta trešās daļas nosacījumiem. Papildus informāciju par personas datu apstrādi var iegūt Dienvidkurzemes novada pašvaldības tīmekļa vietnē https://www.dkn.lv, sadaļā – Pašvaldība / Personas datu aizsardzība vai iepazīstoties klātienē. 3) ievēlēšanas gadījumā godprātīgi pildīšu iedzīvotāju padomes locekļa pienākumus saskaņā ar Pašvaldību likumu un Dienvidkurzemes novada pašvaldības 2025. gada 24. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/13 "Dienvidkurzemes novada iedzīvotāju padomes nolikums". | |||
202__. gada ____. ______________________ | Paraksts |
TERITORIJAS NOSAUKUMS |
Atzīmē + , ja atbalsti kandidatūru
Atzīmē - , ja neatbalsti kandidatūru
_____________ iedzīvotāju padomes kandidāta Vārds, Uzvārds | Atbalstu | Neatbalstu |
Paldies par balsojumu!
Sadaļas nosaukums | Sadaļas paskaidrojums |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir izveidot konsultatīvu institūciju – Dienvidkurzemes novada iedzīvotāju padomes, lai veicinātu vietējo iedzīvotāju līdzdalību Dienvidkurzemes novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) funkciju īstenošanā, nodrošinātu vietējo iedzīvotāju interešu pārstāvību un Pašvaldības teritorijas attīstību, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam ar Pašvaldību. Dienvidkurzemes novada pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienību iedzīvotāju padomes tiek veidotas šādās teritoriālajās vienībās: Aizputes pagasts, Aizputes pilsēta, Bārtas pagasts, Bunkas pagasts, Cīravas pagasts, Dunalkas pagasts, Dunikas pagasts, Durbes pagasts, Durbes pilsēta, Embūtes pagasts, Gaviezes pagasts, Gramzdas pagasts, Grobiņas pagasts, Grobiņas pilsēta, Kalētu pagasts, Kalvenes pagasts, Kazdangas pagasts, Lažas pagasts, Medzes pagasts, Nīcas pagasts, Otaņķu pagasts, Pāvilostas pilsēta, Priekules pagasts, Priekules pilsēta, Rucavas pagasts, Sakas pagasts, Tadaiķu pagasts, Vaiņodes pagasts, Vecpils pagasts, Vērgales pagasts un Virgas pagasts. Līdz šim Dienvidkurzemes novadā nav darbojušās Iedzīvotāju padomes, ar saistošajiem noteikumiem tiek izveidots jauna institūcija, kas dos iespēju sabiedrībai aktīvāk iesaistīties pašvaldības darbā un tās lēmumu pieņemšanā. 2023. gada 1. janvārī spēkā ir stājies Pašvaldību likums, kura 58. pants paredz pašvaldībām iespēju izveidot Iedzīvotāju padomes. Pašvaldību likuma 58. panta sestā daļa nosaka, ka dome izdod Padomes nolikumu – saistošos noteikumus, kuros nosaka Padomes izveidošanas un darbības nosacījumus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu – noteikumu izpilde notiks pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros: 2.1.1. uz ieņēmumu daļu nav attiecināms; 2.1.2. izdevumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo atkarīga no ierosinājumu skaita; 2.1.3. nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā. 2.2. Nav nepieciešami papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Pozitīva sociālā ietekme, sabiedrībai tiek dota iespēja iesaistīties Pašvaldības darbā. Kandidēt padomes locekļu vēlēšanās var jebkura persona, kura atbilst Pašvaldību likuma 58. panta trešajā un ceturtajā daļā noteiktajām prasībām. Iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir vieglāk iesaistīties un izteikt savus ierosinājumus Pašvaldības darbā. Nolikuma pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi – tiks gādāts par Pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu, vides aizsardzību un sanitārās tīrības uzturēšanu, pilsētvides ainavas un esošā kultūras mantojuma saglabāšanu. Tiks dota iespēja Padomēm iesaistīties dokumentu izstrādes darba grupās attīstības plānošanas jautājumos, kas skar attiecīgo pagasta/pilsētas teritoriju. Saistošie noteikumi neietekmēs konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Pašvaldība par saviem līdzekļiem organizē padomes locekļu vēlēšanas un nodrošina padomes locekļus ar darbam nepieciešamajām telpām un iekārtām. Iespējama izdevumu daļas palielināšanās saistībā ar nepieciešamību nodrošināt Padomju darba apstākļus, piemēram, kancelejas preces, kas varētu sastādīt apmēram 30 (trīsdesmit) euro mēnesī katrai padomei. Balsu skaitīšanas procesā iesaistītās personas darbu veic noteiktā darba laika ietvaros un samaksa par to netiek noteikta. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi: 1. gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu; 2. sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras, vēstures un sakrālā mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm; 3. sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu Padomes darbības nodrošināšanā tiek iesaistīti pašvaldības Administrācijas darbinieki, attiecīgā pagasta apvienības pārvaldes vadītājs un darbinieki. Netiek veidotas jaunas darba vietas. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistoši noteikumu darbības nodrošināšanai tiek iesaistīti Pašvaldības centrālās administrācijas darbinieki, attiecīgā pagasta/pilsētas pārvaldes vadītājs un darbinieki. Netiek paredzēts veidot jaunas darba vietas. Padome sniedz Pašvaldībai pārskatu par Padomes darbu. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti mērķa (sabiedrības iesaistes veicināšanai) sasniegšanai. Ņemot vērā, ka šādu sabiedrības iesaistes veidu pašvaldības darbā noteic Pašvaldību likums, secināms, ka likumdevējs jau ir izvērtējis šādu institūciju izveidošanas samērīgumu minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 27.11.2024. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 10.12.2024. Noteiktā termiņa ietvaros saņemti 5 (piecu) iedzīvotāju priekšlikumi. 1. Grozīt Nolikuma 3. punktu un noteikt, ka iedzīvotāju padomes tiek veidotas apvienojot teritoriālās vienības pēc ģeogrāfiskā principa, piem., kādreizējo novadu robežās. Priekšlikums netiek atbalstīts. Kādreizējos novados ietilpst vairākas teritoriālās vienības, kuru iedzīvotājiem var būt atšķirīgas intereses. Nolikums nosaka, ka padomes var tikt veidotas teritoriālās vienībās un padomes locekļiem, kuri pārstāvēs iedzīvotājus nepastāv ierobežojums ar dzīves vietas piederību konkrētai teritoriālai vienībai. 2. Grozīt Nolikuma 4. punktu: 2.1. papildināt iedzīvotāju padomes uzdevumus un noteikt, ka padomes kompetencē papildus Pašvaldības likuma 58. panta otrā daļā noteiktam ir: jautājumi, kas regulē saimniecisko darbību pilsētā un rīcību ar nekustamo īpašumu konkrētās teritoriālajās vienībās; atbalsts dabas kapitāla ilgtspējīgai pārvaldībai un apsaimniekošanai, kā publiskā lietošanā esoša Pašvaldības īpašuma izmantošanas kārtības noteikšanā; Jautājumi, kas skar atbalstu klimata pārmaiņu ierobežošanas projektiem (vēja turbīnas) un Pielāgošanos šīm ekonomiskajām aktivitātēm; tirdzniecības atļauju, tostarp alkohola (licenču) izsniegšanu bāriem, āra terasēm, restorāniem, kafejnīcām, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem un citiem rekreācijas un izklaides organizēšanas uzņēmumiem; pilsētas infrastruktūras attīstība un uzlabošana, pilsētas pieguļošo teritoriju aizsardzība. 2.2. svītrot no Nolikuma 4. punkta iedzīvotāju padomes uzdevumus, kas neatbilst 58. panta otrā daļā noteiktam. Priekšlikumi daļēji atbalstīti un Nolikuma 4. punkts izteikts jaunā redakcijā. 3. Grozīt Nolikuma 5. punktu: 3.1. Precizēt gramatiski pareizi 5.1. punktu, papildus norādot, ka iedzīvotāju padomei ir tiesības apzināt sabiedrības viedokli par jautājumiem, kuri norādīti Likuma 58. panta (2) punktā; 3.2. 5.1. punktu izteikt šādā redakcijā: pastāvīgi apzināt iedzīvotāju vajadzības un sekot līdzi konkrētās teritoriālās vienības ekonomiskās attīstības jautājumiem; papildināt 5.2. punktu ar komersantu. Priekšlikumi daļēji atbalstīti un Nolikuma 5. punkts izteikts jaunā redakcijā. 4. Grozīt Nolikuma 6. punktu, papildinot ar padomes tiesībām: izteikt priekšlikumus attiecīgās pārvaldes vadītājam par ikgadējā budžetā iekļaujamām nepieciešamo projektu prioritātēm un konkrētās teritoriālās vienības attīstības nepieciešamībām; pieprasīt un saņemt atbildi no Pašvaldības par konkrētās teritoriālās vienības budžeta stāvokli un tekošā norēķinu konta atlikumu. Priekšlikums daļēji atbalstīts un Nolikuma 6. punkts izteikts jaunā redakcijā. 5. Grozīt Nolikuma 7.2. punktu un noteikt, ka pilsētu padomes sastāvā ir 6 (seši) Padomes locekļi. Priekšlikums netiek atbalstīts, jo pāra skaita padomes locekļu esamība var radīt situāciju, ka pretēju viedokļu vienādu balsu skaitu gadījumā, lēmums netiek pieņemts. 6. Grozīt Nolikuma 8. punktu, precizējot, ka par Padomes locekli var pretendēt tikai konkrētā dzīvesvietas apkaimē deklarētās personas – pilsēta, pagasts, vai pēc personīgās izvēles kādā no pilsētām, vai vairākos pagastos Dienvidkurzemes novadā. Priekšlikums netiek atbalstīts, jo Pašvaldību likumā nav noteikts, ka ar Nolikumu var noteikt papildus ierobežojumus padomes locekļu kandidātiem. 7. Grozīt Nolikuma 12. punktu: 7.1. papildināt ar nosacījumu, ja vēlētājs deklarējis savu dzīves vietu teritoriālā vienībā 90 dienas pirms vēlēšanām; 7.2. papildināt ar nosacījumu, ja vēlētājam attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritoriālajā vienībā pieder nekustamais īpašums. Priekšlikumi daļēji tiek atbalstīti un Nolikuma 12.punkts papildināts. 8. Nodrošināt Nolikuma 18. punkta caurspīdīgumu. Priekšlikums daļēji tiek atbalstīts un papildināts Nolikuma 13.2. punkts. 9. Papildināt sadaļu "IV. Padomes darba organizācija" ar kārtību vai nosacījumiem par padomes sēžu darba kārtības izziņošanas termiņiem, kā arī citiem nosacījumiem. Priekšlikumi tiek atbalstīt. Tiek precizēti darba organizācijas nosacījumi. Veikti papildinājumi, grozījumi, labojumi, precizēti termiņi. 10. Precizēt Nolikuma 1. pielikumu: nodrošināt elektroniskās balsojuma anonimitāti līdz balsu skaitīšanas uzsākšanai; paplašināt iespēju balsot izmantojot reģistrāciju ar banku starpniecību, kā arī sestdienās; papildināt ar tiesībām sabiedrības pārstāvjiem iesaistīties balsu skaitīšanas procesā. Priekšlikumi netiek atbalstīti. Papildus tehniskais nodrošinājums un prasību nodrošināšana prasa finanšu līdzekļus, t.i., tas atstās ietekmi uz budžetu. 1. pielikumā noteiktā kārtība neierobežo iedzīvotāju tiesības pārliecināties par Normatīvo aktu, t.i., šo noteikumu ievērošanu padomes vēlēšanas procesā. Nolikuma 1. pielikumā veikti grozījumi, lai precizētu kārtību. Atkārtoti Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 06.03.2025. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 20.03.2025. Noteiktā termiņa ietvaros saņemti 4 (četru) iedzīvotāju un vienas biedrības priekšlikumi: 1. Mainīt Saistošo noteikumu nosaukumu no tā izslēdzot vārdu pašvaldības. Priekšlikums ir atbalstāms nosaukumā svītrojams vārds – pašvaldības. 2. Veikt redakcionālas izmaiņas Nolikuma 1. punktā, jo nav saprotams cik padomes tad var tikt veidotas un, ka Nolikums nosakot padomes locekļu darbības termiņu, nevis pašas padomes. Priekšlikums nav atbalstāms, jo no Nolikuma 3. punkta izriet, ka padome var tikt veidota katrā teritoriālajā vienībā un Nolikuma 33. punkts nosaka arī padomes darbību. 3. Grozīt Nolikuma 3. punktu, par padomes darbības teritorijām nosakot nevis novada teritoriālās vienības, bet gan šo teritoriālo vienību apvienības kādreizējo novadu robežās, padomes sastāvā iekļaujot visu šo apvienību sastāvā esošo teritoriālo vienību iedzīvotājus. Priekšlikums nav atbalstāms, jo vairākkārtīgi deputāti šādu priekšlikumu jau noraidījuši un šo priekšlikumu iesniegusi tā pati persona. Citi iedzīvotāji šādu priekšlikumu nav izteikuši. 4. Grozīt Nolikuma 4. punktu, paplašinot Iedzīvotāju padomes uzdevumus, nosakot, ka tā izskata no Pašvaldību likuma 4. panta pirmajā daļā noteiktajām Pašvaldības autonomajām funkcijām izrietošus jautājumus, sk., kas noteiktas arī 4. panta pirmās daļas 15. un 20. punktā. Priekšlikums nav atbalstāms, jo iepriekš jau deputāti lēmuši uzdevumus definēt atbilstoši Pašvaldību likuma 58. panta otrā daļā noteiktam. 5. Grozīt Nolikuma 5.2. punktu, izslēdzot vārdu uzņēmēju. Priekšlikums nav atbalstāms, jo viens no Padomes uzdevumiem ir izskatīt jautājumu, kas izriet no pašvaldības funkcijas – sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt atbalstu (Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 12. punkts). Skatot šo jautājumu iedzīvotājiem tomēr būtu izskatāmi arī uzņēmēju priekšlikumi. 6. Grozīt Nolikuma 22. punktu, papildot ar to, ka arī sēžu protokolistu no savas vides ievēl Padomes locekļi un svītrot Nolikuma 26. punktu. Priekšlikums atbalstāms un Nolikuma 22. punkts izteikts jaunā redakcijā un svītrots 26. punkts. 7. Grozīt Nolikuma 27. punktu, nosakot, ka Padomes sēdes protokolu oriģināli glabājas pie padomes priekšsēdētāja. Priekšlikums daļēji ņemams vērā un no 27. punkta svītrojams pēdējais teikums. 7. Grozīt Nolikuma 31. punktu, izslēdzot uzņēmēju tiesības ierosināt izskatāmos jautājumus. Priekšlikums nav atbalstāms. Pamatojumu skatīt pie 5. punkta. 8. Precizēt Nolikuma 39. punktu, jo jebkuram iedzīvotājam ir tiesības piedalīties domes un komiteju sēdēs. Priekšlikums atbalstāms un precizēts Nolikuma 39. punkts. 9. Papildināt Nolikuma 1. pielikumu, paredzot neatkarīga novērotāja klātbūtni, lai nodrošinātu procesa caurspīdīgumu. Priekšlikums daļēji atbalstāms. Tiek precizēts Nolikuma 1. pielikums, paredzot iespēju sabiedrības pārstāvju piedalīšanās padomju locekļu vēlēšanās. 10. Svītrot pieteikuma veidlapā aili "Pārstāvētā iedzīvotāju grupa". Priekšlikums atbalstāms. |