Ministru kabineta noteikumi Nr. 175
Rīgā 2025. gada 18. martā (prot. Nr. 11 32. §)
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu
un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 116 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2024, 40., 162. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"1.3. prasības projekta iesniedzējam un sadarbības
partnerim;".
2. Papildināt ar 2.6.1 apakšpunktu šādā
redakcijā:
"2.6.1 sadarbības partneris - komersants vai
pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, ar kuru kopā
projekta iesniedzējs plāno īstenot projektu un ar kuru projekta
iesniedzējs noslēdzis sadarbības līgumu;".
3. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:
"7. Šo noteikumu ietvaros atbalsta saņēmējs līdz 2026. gada 30.
jūnijam ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas
sistēmā (turpmāk - vadības informācijas sistēma) datus par šādiem
nacionālajiem rādītājiem, kurus Ekonomikas ministrija (turpmāk -
nozares ministrija) izmanto pārraudzības darbībās:
7.1. pētniecības un attīstības izdevumu apjoms - publiskais
finansējums (euro);
7.2. pētniecības un attīstības izdevumu apjoms - privātās
investīcijas (euro);
7.3. kopējie pētniecības un attīstības izdevumi:
7.3.1. iekšējie izdevumi pētniecības un attīstības darbiem:
7.3.1.1. kārtējie izdevumi (euro):
7.3.1.1.1. darbaspēka izmaksas (pētniecības un attīstības
izdevumu apjoms, euro);
7.3.1.1.2. citi kārtējie izdevumi (euro);
7.3.1.2. kapitālizdevumi - ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma
tiesības, datoru programmatūra (euro);
7.3.2. ārējie izdevumi pētniecības un attīstības darbiem, kas
pasūtīti citās iestādēs, uzņēmumos un organizācijās;
7.4. rūpnieciskie pētījumi (pētniecības un attīstības izdevumu
apjoms, euro);
7.5. tehniski ekonomiskā priekšizpēte (pētniecības un attīstības
izdevumu apjoms, euro);
7.6. eksperimentālās izstrādes (pētniecības un attīstības
izdevumu apjoms, euro);
7.7. jaunradītās tehnoloģijas (skaits);
7.8. jaunradītie produkti - preces un pakalpojumi, kas nav
tehnoloģijas (skaits);
7.9. radītie rūpnieciskā īpašuma objekti (skaits):
7.9.1. patents un patentu pieteikumi (skaits);
7.9.2. licences līgumi (skaits);
7.9.3. pusvadītāja izstrādājums vai tā pieteikums (skaits);
7.10. ar projekta īstenošanu saistīto jaunradīto darba vietu
skaits."
4. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
"8. Šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minētais mērķis ir sasniegts,
ja nozares ministrija izstrādā kopsavilkuma dokumentu, kurā
iekļauts pamatojums, kā tika sasniegts mērķis, ar atsaucēm uz
tīmekļvietnēm, kurās pieejami mērķi pamatojošie dokumenti."
5. Papildināt ar 16.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"16.7. sadarbības līgumu ar projekta sadarbības partneri, ja tiek
piesaistīts sadarbības partneris."
6. Izteikt III nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"III.
Projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim noteiktās
prasības".
7. Papildināt ar 30.1 punktu šādā
redakcijā:
"30.1 Ja Eiropai svarīgo kopīgo interešu projekta
saskaņošanas vai projekta partneru atlases laikā nepieciešams
mainīt šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajā atbalsta vēstulē
noteikto partneri, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
atkārtoti izsniedz atbalsta vēstuli - jaunajam partnerim,
nemainot sākotnēji apstiprinātā pētniecības projekta ideju.
Atbalsta vēstules maiņu var pieteikt sākotnējais atbalsta
vēstules saņēmējs."
8. Papildināt ar 30.2 punktu šādā
redakcijā:
"30.2 Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras
atkārtotās atbalsta vēstules izsniegšanā ievēro šādus
nosacījumus:
30.21. sākotnējās atbalsta vēstules saņēmējs nosūta
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai iesniegumu, kurā
iekļauta šāda informācija:
30.21.1. atkārtotās atbalsta vēstules saņēmēja
nosaukums un reģistrācijas numurs;
30.21.2. pamatojums Eiropai svarīgo kopīgo interešu
projekta partnera maiņai;
30.21.3. sākotnējās atbalsta vēstules saņēmēja
apliecinājums par pilnīgu Eiropai svarīgo kopīgo interešu
projekta informācijas nodošanu atkārtotās atbalsta vēstules
saņēmējam un atteikšanos no turpmākas projekta
koordinācijas;
30.21.4. pielikums ar atkārtotās atbalsta vēstules
saņēmēja apliecinājumu par turpmāku Eiropai svarīgo kopīgo
interešu projekta koordināciju;
30.22. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
informē nozares ministriju un izsniedz atkārtotu atbalsta
vēstuli;
30.23. ja nepieciešams, sākotnējās atbalsta vēstules
saņēmējs un atkārtotās atbalsta vēstules saņēmējs slēdz
sadarbības līgumu."
9. Papildināt ar 30.3 punktu šādā
redakcijā:
"30.3 Projekta iesniedzējs projekta īstenošanā var
iesaistīt sadarbības partnerus."
10. Papildināt ar 30.4 punktu šādā
redakcijā:
"30.4 Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera
sadarbības līgumā iekļauj vismaz šādu informāciju:
30.41. sadarbības mērķi un principi;
30.42. kritēriji, kas pamato sadarbības efektivitāti
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punktā
noteiktajai definīcijai (ja attiecināms);
30.43. plānotais kopējais projekta finansējums un
katra sadarbības partnera projekta daļas finansējums;
30.44. projekta finanšu plūsmas nodrošināšanas
kārtība;
30.45. tiesību uz projekta rezultātiem (tai skaitā
intelektuālā īpašuma tiesību) sadalījums proporcionāli katra
sadarbības partnera ieguldījumam projekta īstenošanā;
30.46. sankcijas, ja netiek izpildītas sadarbības
līgumā minētās saistības."
11. Izteikt 31. punktu šādā redakcijā:
"31. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris atbilst šādiem
nosacījumiem:
31.1. atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
31.1.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā,
un tam ir juridiskas personas statuss;
31.1.2. tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu
sarakstā;
31.1.3. tas ir reģistrēts Zinātnisko institūciju reģistrā;
31.2. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto
nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo
informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts
sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā
pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuriem
projekta iesniegšanas dienā maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma
"Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un
1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai
atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem precizētā
projekta iesniegšanas dienā ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar
likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu;
31.3. tas neatbilst nevienam no šādiem izslēgšanas
kritērijiem:
31.3.1. projekta iesniedzējs, sadarbības partneris vai persona,
kura ir projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera valdes vai
padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota
pārstāvēt projekta iesniedzēju vai sadarbības partneri ar filiāli
saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai
tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un
nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem
noziedzīgiem nodarījumiem:
31.3.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana,
iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā
vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas
organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
31.3.1.2. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās,
starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai
komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana,
pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
31.3.1.3. krāpšana, krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā,
apdrošināšanas krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizēšana;
31.3.1.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu
nomaksas;
31.3.1.5. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas
izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma
attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai
personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
31.3.1.6. cilvēku tirdzniecība;
31.3.1.7. tādu preču un vielu pārvietošana pāri Latvijas
Republikas valsts robežai, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli
reglamentēta;
31.3.1.8. neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
31.3.2. tas ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas
lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis
nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas
izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav
nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties
Eiropas Savienības dalībvalstī, vai kā personas nodarbināšana bez
rakstveidā noslēgta darba līguma, vai kā par šo personu nodokļu
normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīva
deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras
uzsāk darbu;
31.3.3. tas ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas
lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis
nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību
pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir
ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai kā
horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, ja attiecīgā
institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par
sadarbību iecietības programmas ietvaros projekta iesniedzēju vai
sadarbības partneri ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu
samazinājusi;
31.3.4. ir pasludināts tā maksātnespējas process, ierosināta
tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās
aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā
darbība vai tas tiek likvidēts;
31.3.5. tas atbilst Starptautisko un Latvijas Republikas
nacionālo sankciju likuma 11.2 panta pirmajā daļā
noteiktajām pazīmēm;
31.3.6. uz to (vērtējot saistītās grupas līmenī) attiecas
līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr.
651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā."
12. Izteikt 33. punktu šādā redakcijā:
"33. Ja projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris darbojas
kādā no neatbalstāmajām nozarēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr.
651/2014 1. panta 3. punktu un šo noteikumu 32. un 40. punktu,
komercdarbības atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalstāmās
darbības un ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas tiek
skaidri nodalītas no citu darbības nozaru darbībām un finanšu
plūsmām, nodrošinot, ka atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris
izslēgtajās nozarēs negūst labumu no komercdarbības atbalsta
saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta
pēdējo rindkopu."
13. Izteikt 34. punktu šādā redakcijā:
"34. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris pētniecības
projekta īstenošanai nepieciešamo privāto līdzfinansējumu nevar
ieguldīt natūrā."
14. Izteikt 36. punktu šādā redakcijā:
"36. Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera atbilstību šo
noteikumu 31.3. apakšpunktā minētajam nosacījumam aģentūra vērtē
projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī, bet atbilstību šo
noteikumu 42.1. apakšpunktā minētajam nosacījumam - dienā, kad
pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdots
atzinums par nosacījumu izpildi, ja ir bijis pieņemts lēmums par
projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu."
15. Izteikt 37. punktu šādā redakcijā:
"37. Šīs investīcijas ietvaros par atbalstāmām darbībām uzskata
un Atveseļošanas fonda finansējumu piešķir darbībām, ko atbalsta
saņēmējs un sadarbības partneris veic projekta ietvaros, lai
veicinātu jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju attīstību,
kas atbilst šādiem nosacījumiem:
37.1. rūpnieciskajiem pētījumiem atbilstoši Komisijas regulas Nr.
651/2014 2. panta 85. punktam;
37.2. eksperimentālajām izstrādēm atbilstoši Komisijas regulas
Nr. 651/2014 2. panta 86. punktam;
37.3. tehniski ekonomiskajai priekšizpētei pētniecības
projektiem, kuru kopsumma pārsniedz 250 000 euro,
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 87. punktam.
Maksimālais finansējuma apjoms nepārsniedz 300 000 euro
gadā vienam atbalsta saņēmējam un sadarbības partnerim."
16. Izteikt 40. punktu šādā redakcijā:
"40. Atbalstu projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim
nepiešķir šādām nozarēm un darbībām:
40.1. ieroču un munīcijas tirdzniecībai (Saimniecisko darbību
statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2.1. redakcijas
(turpmāk - NACE 2.1. red.) klase 47.63 "Sporta aprīkojuma
mazumtirdzniecība");
40.2. azartspēlēm un derībām (NACE 2.1. red. 92. nodaļa
"Azartspēles un derības");
40.3. tabakas izstrādājumu ražošanai un tirdzniecībai (NACE 2.1.
red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", klase 46.35
"Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība", klase 47.26 "Tabakas
izstrādājumu mazumtirdzniecība" un klase 47.92 "Specializētas
mazumtirdzniecības starpniecības pakalpojumi");
40.4. alkohola tirdzniecībai (NACE 2.1. red. klase 46.34
"Dzērienu vairumtirdzniecība", klase 47.25 "Dzērienu
mazumtirdzniecība" un klase 47.92 "Specializētas
mazumtirdzniecības starpniecības pakalpojumi");
40.5. operācijām ar nekustamo īpašumu (NACE 2.1. red. M sadaļa
"Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Operācijas ar savu
nekustamo īpašumu un būvniecības projektu attīstīšana", klase
68.31 "Starpniecības pakalpojumi operācijās ar nekustamo īpašumu"
un klase 68.32 "Citas operācijas ar nekustamo īpašumu uz līguma
pamata vai par atlīdzību");
40.6. atkritumu savākšanai, apstrādei un izvietošanai, materiālu
pārstrādei (NACE 2.1. red. grupa 38.3 "Atkritumu likvidēšana bez
resursu atgūšanas");
40.7. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un
"d" apakšpunktā noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un
darbībām;
40.8. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā
noteiktajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām."
17. Izteikt 42. punktu šādā redakcijā:
"42. Projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim atbalstu
nepiešķir, ja:
42.1. tas (tai skaitā vērtējot saistītās grupas līmenī) atbilst
kādai no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā
minētajām pazīmēm;
42.2. atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2.
punktam projekta īstenošana ir uzsākta pirms projekta iesnieguma
iesniegšanas vadības informācijas sistēmā vai projekta iesnieguma
saturs neatbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2.
punkta prasībām. Ar projekta īstenošanas uzsākšanu šo noteikumu
ietvaros saprot Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23.
punktā noteikto "darbu sākumu"."
18. Izteikt 43. punktu šādā redakcijā:
"43. Investīcijas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas, kas ir
izmērāmas, samērīgas, pamatotas un atbilst pareizas finanšu
vadības principiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.
gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par
finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam
(turpmāk - regula 2024/2509), 33. panta nosacījumiem:
43.1. darba samaksa Darba likuma 59. panta izpratnē, ciktāl tas
nepieciešams šo noteikumu 37. punktā minētajām darbībām.
Atlīdzība par darba veikšanu tiek noteikta, ņemot vērā darba
apjomu un specifiku un tiešās personāla izmaksas iesaistītajiem
speciālistiem, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25.
panta 3. punkta "a" apakšpunktam;
43.2. ar darba samaksu saistītās valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25.
panta 3. punkta "a" apakšpunktam;
43.3. komandējuma (darba brauciena) izmaksas saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar
komandējumiem saistītie izdevumi, atbilstoši Komisijas regulas
Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "a" apakšpunktam;
43.4. komunālo pakalpojumu un sakaru pakalpojumu izmaksas, ciktāl
tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes
darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.
punkta "e" apakšpunktam;
43.5. telpu nomas maksa atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014
25. panta 3. punkta "c" apakšpunktam;
43.6. instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma nomas maksa
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "b"
apakšpunktam, ciktāl to izmanto pētniecības vai tehniski
ekonomiskās priekšizpētes darbībām, un nepārsniedzot tirgū
noteikto cenu. Attiecināmā instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma
mēneša nomas maksa tiek pielīdzināta amortizācijas izmaksām,
kādas tās būtu, ja instrumenti, iekārtas un to aprīkojums būtu
atbalsta saņēmēja vai sadarbības partnera īpašumā. Izmaksām
jāpiemēro tāda pati nolietojuma aprēķināšanas metode kā nomnieka
īpašumā esošajiem pamatlīdzekļiem. Atbalsta saņēmējam un
sadarbības partnerim jāiesniedz attiecīgie dokumenti, kas
apliecina nomāto instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma tirgus
vērtību;
43.7. plānotās fizikālo, bioloģisko, ķīmisko un citu materiālu,
kā arī izmēģinājuma dzīvnieku, reaktīvu, ķimikāliju,
laboratorijas trauku, medikamentu, zinātniskās literatūras un
mazvērtīgā inventāra iegādes izmaksas, tai skaitā piegādes
izmaksas, ciktāl tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās
priekšizpētes darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014
25. panta 3. punkta "b" apakšpunktam;
43.8. izmaksas par līgumpētījumiem, patentiem un licencēm, ciktāl
tās izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes
darbībām, kas minētas Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.
punkta "d" apakšpunktā;
43.9. atbalsta saņēmēja un sadarbības partnera īpašumā esošo
instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma amortizācijas izmaksas,
finanšu nomā iegādāto iekārtu amortizācijas izmaksas, ciktāl tos
izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes
darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.
punkta "b" apakšpunktam, patentu un licenču amortizācijas
izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā, atbilstoši
Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "d"
apakšpunktam un atbalsta saņēmēja un sadarbības partnera īpašumā
esošo ēku amortizācijas izmaksas un zemes komerciālās nodošanas
izmaksas vai faktiski veikto kapitālieguldījumu izmaksas
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "c"
apakšpunktam. Izmaksas par ēkām iespējams attiecināt no konkrētas
daļas. Iekārtu amortizācijai piemēro tādu pašu nolietojuma
aprēķināšanas metodi kā nomnieka īpašumā esošajiem
pamatlīdzekļiem. Amortizācijas izmaksas iekārtām, kas iegādātas
finanšu nomā, nevar būt lielākas par veikto nomas maksājumu par
pamatlīdzekļa iegādi. Netiek segtas telpu, instrumentu, iekārtu
un to aprīkojuma, patentu un licenču amortizācijas izmaksas, ja
to iegādei vai izveidei jau ir ticis saņemts komercdarbības
atbalsts no valsts, pašvaldības, Eiropas Savienības vai citiem
publiskajiem līdzekļiem šā vai cita atbalsta pasākuma vai
projekta ietvaros. Ja laiks, kamēr telpas, instrumentus,
iekārtas, patentus un licences izmanto pētniecībā, neaptver visu
attiecīgo telpu, instrumentu, iekārtu, patentu un licenču
lietderīgās lietošanas laiku, par attiecināmajām izmaksām uzskata
tikai tādas amortizācijas izmaksas, kas atbilst projekta
termiņam;
43.10. apdrošināšanas - veselības, dzīvības, transportlīdzekļu,
īpašuma, iekārtu, civiltiesiskās atbildības un citas - izmaksas
uz projekta īstenošanas laiku bez uzkrājuma veidošanas un
iekļaušanas līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu tekstā
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "e"
apakšpunktam. Ja projekts neaptver visu attiecīgās apdrošināšanas
darbības laiku, attiecināmajās izmaksās iekļauj tādu daļu no
apdrošināšanas izmaksām, kas atbilst projekta termiņam;
43.11. ārējo pakalpojumu izmaksas - juridiskie, grāmatvedības,
testēšanas un izstrādes, projektu vadības, lietvedības un
tulkošanas pakalpojumi, kurus atbalsta saņēmējs vai sadarbības
partneris iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi
tiek izmantoti tikai pētniecības vai tehniski ekonomiskās
priekšizpētes darbībām, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014
25. panta 3. punkta "e" apakšpunktam;
43.12. komunikācijas izmaksas, kas saistītas ar publicitātes
pasākumiem stratēģiskā projekta ietvaros saskaņā ar šo noteikumu
63.4. apakšpunktu, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25.
panta 3. punkta "e" apakšpunktam;
43.13. datu iegādes izmaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr.
651/2014 25. panta 3. punkta "d" apakšpunktam un abonēšanas
izmaksas atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.
punkta "e" apakšpunktam, ciktāl tās attiecas uz pētniecības vai
tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām;
43.14. instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma iegādes izmaksas
atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punkta "b"
apakšpunktam, ciktāl to izmanto pētniecības vai tehniski
ekonomiskās priekšizpētes darbībām. Izmaksas ir attiecināmas, ja
pamatlīdzekļu izmantošanas laiks projekta ietvaros saskaņā ar
atbalsta saņēmēja vai sadarbības partnera grāmatvedības politikā
noteikto uzskaiti aptver visu šo pamatlīdzekļu lietderīgās
lietošanas laiku. Ja pamatlīdzekļu izmantošanas laiks projekta
ietvaros neaptver visu šo pamatlīdzekļu lietderīgās lietošanas
laiku, izmaksas ir attiecināmas kā iekārtas amortizācijas
izmaksas atbilstoši šo noteikumu 43.9. apakšpunktam."
19. Izteikt 44. punktu šādā redakcijā:
"44. Šo noteikumu 43.3. apakšpunktā minētās izmaksas veido ne
vairāk kā 15 procentus no projekta kopējā attiecināmo izmaksu
apmēra. Ja projekts tiek īstenots kopā ar sadarbības partneriem,
minētais ierobežojums tiek noteikts attiecībā pret katra
sadarbības partnera kopējo attiecināmo izmaksu apmēru."
20. Papildināt ar 44.1 punktu šādā
redakcijā:
"44.1 Šo noteikumu 43.14. apakšpunktā minētās
instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma iegādes izmaksas veido ne
vairāk kā 10 procentus no projekta kopējā attiecināmo izmaksu
apmēra. Ja projekts tiek īstenots kopā ar sadarbības partneriem,
minētais ierobežojums tiek noteikts attiecībā pret katra
sadarbības partnera kopējo attiecināmo izmaksu apmēru."
21. Izteikt 46. punktu šādā redakcijā:
"46. Iekārtas, kuras tiks nodotas finanšu nomā un kurām
amortizācijas izmaksas rēķina atbilstoši šo noteikumu 43.9.
apakšpunktam, pēc nomas līguma termiņa beigām paliek atbalsta
saņēmēja vai sadarbības partnera īpašumā."
22. Izteikt 48. punktu šādā redakcijā:
"48. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina
atsevišķu ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu
ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī darbību un ar
to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu."
23. Izteikt 49.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"49.3. atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris pārliecinās, ka
pamatdarbā vai citos līgumos noteiktie veicamie pienākumi
nedublējas ar pētniecības projektā veicamajiem pienākumiem."
24. Izteikt 50.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"50.3. pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un
soda maksājumi, ko atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris sedz
no privātā līdzfinansējuma, nodrošinot visām šajā apakšpunktā
minētajām izmaksām atsevišķu projekta izmaksu (tai skaitā
pievienotās vērtības nodokļa izmaksu) uzskaiti un
nodalīšanu;".
25. Izteikt 51. punktu šādā redakcijā:
"51. Atbalsta saņēmēja un sadarbības partnera attiecināmajās
izmaksās iekļauj izmaksas tikai par tām pētniecības projekta
aktivitātēm, kuras projekta gala noslēguma pārskata iesniegšanas
dienā būs pabeigtas. Starpposma un gala noslēguma pārskata
attiecināmajās izmaksās iekļauj atbilstoši projekta iesniegumam
faktiski veiktos izdevumus."
26. Izteikt 52. punktu šādā redakcijā:
"52. Neparedzētie izdevumi ir uzskatāmi par papildu izdevumiem
vai sadārdzinājumu, kas radies projekta īstenošanas gaitā, un
atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris to sedz no saviem
līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta."
27. Izteikt 55. punktu šādā redakcijā:
"55. Šo noteikumu 54.1.1. apakšpunktā minēto finansējuma
intensitāti var palielināt par 10 procentiem, bet šo noteikumu
54.1.2., 54.1.3. un 54.2. apakšpunktā minēto intensitāti - par 15
procentiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6.
punkta "b" apakšpunktu, ja atbalsta saņēmējs un sadarbības
partneris to ir sākotnēji paredzējis projekta iesniegumā un ir
izpildīts kāds no šādiem nosacījumiem:
55.1. pētniecības projekta ietvaros ir efektīva sadarbība
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punkta izpratnē ar
vismaz vienu sīko (mikro), mazo vai vidējo komersantu, un viens
komersants nesedz vairāk par 70 procentiem no kopējām
attiecināmajām izmaksām;
55.2. pētniecības projekta ietvaros ir efektīva sadarbība
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punkta izpratnē ar
vismaz vienu pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju,
un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija sedz vismaz
10 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām, un tai ir
tiesības publicēt sava pētniecības projekta rezultātus;
55.3. pētniecības projekta rezultāti pieņemti publicēšanai vismaz
divos zinātniskajos rakstos, kas indeksēti Web of
Science, SCOPUS, ERIH (A vai B), ScienceDirect,
Elsevier vai līdzīgās datubāzēs, vai izplatīti tādā
tehniskajā vai zinātniskajā konferencē, kuras rakstu krājums
indeksēts Web of Science, SCOPUS, ERIH (A vai B), DBLP,
ScienceDirect, Elsevier vai līdzīgās datubāzēs,
un publikācijas autors ir atbalsta saņēmēja pētnieks vai
publikācija ir atbalsta saņēmēja un pētniecības un zināšanu
izplatīšanas organizācijas pētnieku koppublikācija;
55.4. atbalsta saņēmējs apņemas Eiropas Ekonomikas zonas (turpmāk
- EEZ) ieinteresētajām personām par tirgus cenu, neekskluzīvi un
nediskriminējoši darīt pieejamas licences attiecībā uz projektā
veiktās pētniecības rezultātiem, kuri ir aizsargāti ar
intelektuālā īpašuma tiesībām."
28. Izteikt 56. punktu šādā redakcijā:
"56. Šo noteikumu 54.1.1. apakšpunktā minēto finansējuma
intensitāti var palielināt par 10 procentiem, šo noteikumu
54.1.2. apakšpunktā minēto finansējuma intensitāti - par 20
procentiem, bet šo noteikumu 54.1.3. un 54.2. apakšpunktā
minēto finansējumu - par 25 procentiem saskaņā ar Komisijas
regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punkta "d" apakšpunktu, ja
atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris to ir paredzējis
projekta iesniegumā un ir izpildīti šādi nosacījumi:
56.1. atbalsta saņēmēja projektu izraudzījusies dalībvalsts
atklātā uzaicinājumā, projekta iesniegumam pievienota šo
noteikumu 16.1. apakšpunktā minētā atbalsta vēstule un atbalsta
saņēmējs projektu izstrādājis efektīvā sadarbībā ar vismaz triju
dažādu Eiropas Savienības dalībvalstu vai EEZ līgumslēdzēju pušu
pārstāvjiem;
56.2. pētniecības projekta ietvaros paredzēta efektīva sadarbība
ar komersantiem vismaz divās dažādās Eiropas Savienības
dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs, ja saņēmējs ir sīkais
(mikro), mazais un vidējais komersants, vai vismaz trijās dažādās
Eiropas Savienības dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs, ja
saņēmējs ir lielais komersants;
56.3. papildus ir izpildīts kāds no šādiem nosacījumiem:
56.3.1. pētniecības un attīstības projekta rezultātus vismaz
trijās dalībvalstīs vai EEZ līgumslēdzējās pusēs plānots plaši
izplatīt konferencēs, publikācijās, brīvi pieejamās krātuvēs vai
ar bezmaksas vai atvērtā pirmkoda programmatūras palīdzību;
56.3.2. atbalsta saņēmējs apņemas EEZ ieinteresētajām personām
par tirgus cenu, neekskluzīvi un nediskriminējoši darīt pieejamas
licences attiecībā uz projektā veiktās pētniecības rezultātiem,
kuri ir aizsargāti ar intelektuālā īpašuma tiesībām."
29. Izteikt 61. punktu šādā redakcijā:
"61. Investīcijas ietvaros izmaksas iespējams attiecināt līdz
2027. gada 31. decembrim. Ja atbalsta saņēmējam vai sadarbības
partnerim projekta ietvaros izmaksas rodas pēc 2027. gada 31.
decembra, tās tiek segtas no saviem līdzekļiem, kas ir brīvi no
komercdarbības atbalsta."
30. Izteikt 63.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"63.9. ievērot interešu konflikta novēršanas principus saskaņā ar
regulas 2024/2509 61. pantu, kā arī caurspīdīguma un vienlīdzības
principus, vienlaikus novēršot korupciju, krāpšanu un dubulto
finansējumu, ja nepieciešams, veicot atbilstošus korekcijas
pasākumus. Pirms projekta uzsākšanas parakstīt šo noteikumu 2.
pielikumā ietverto apliecinājumu;".
31. Izteikt 69. punktu šādā redakcijā:
"69. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta
darbību īstenošanu un priekšfinansē projektā plānotās izmaksas no
saviem līdzekļiem, izņemot gadījumu, ja projektā plānots avanss
saskaņā ar šo noteikumu 68. punktu."
32. Izteikt 70. punktu šādā redakcijā:
"70. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris projekta
īstenošanas procesā nodrošina, ka tiek ievērota dzimumu
līdztiesība un vienlīdzīgu iespēju princips."
33. Izteikt 71. punktu šādā redakcijā:
"71. Projektu var uzsākt pēc projekta iesnieguma iesniegšanas
vadības informācijas sistēmā, projekta iesniedzējam un sadarbības
partnerim uzņemoties risku visas radušās izmaksas segt no saviem
līdzekļiem, ja aģentūra noraida projekta iesniegumu."
34. Izteikt 72. punktu šādā redakcijā:
"72. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris no projekta
ietvaros saņemtā finansējuma nevar gūt peļņas procentus. Ja rodas
pelņas procenti, atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris tos
atmaksā aģentūrai."
35. Izteikt 76. punktu šādā redakcijā:
"76. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris pārliecinās, ka
līdzfinansēto preču un pakalpojumu izmaksas atbilst tirgus cenai
un nepastāv interešu konflikts piegādātāja vai pakalpojumu
sniedzēja izvēlē. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris
projekta īstenošanā izvērtē arī iespēju veikt sociāli atbildīgu
iepirkumu vai inovācijas publisko iepirkumu atbilstoši publisko
iepirkumu normatīvajiem aktiem."
36. Izteikt 84. punktu šādā redakcijā:
"84. Atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris projekta ietvaros
nedrīkst izmantot pētniecības iekārtas, kas iepirktas citu ar
saimniecisko darbību nesaistītu projektu ietvaros, izņemot
gadījumu, ja atbalsta saņēmējs vai sadarbības partneris veic ar
saimniecisko darbību nesaistītu pētniecības projektu. Ar
saimniecisko darbību nesaistīti pētniecības projekti ir tādi
projekti, kuros nodrošināta efektīva sadarbība un intelektuālā
īpašuma tiesības, kas izriet no pētniecības un zināšanu
izplatīšanas organizācijas projekta ietvaros veiktās darbības,
pilnībā tiek piešķirtas pētniecības un zināšanu izplatīšanas
organizācijai."
37. Izteikt 85. punktu šādā redakcijā:
"85. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi,
atbalsta saņēmējam un sadarbības partnerim ir pienākums atmaksāt
aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības
atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta,
kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles
likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
38. Izteikt 86.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"86.1. atbalsta saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina
informācijas pieejamību un dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no
atbalsta piešķiršanas brīža;".
39. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
40. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
Ministru prezidente E. Siliņa
Ekonomikas ministrs V. Valainis
1. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 18. marta
noteikumiem Nr. 175
"1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 20. februāra
noteikumiem Nr. 116
Darbības programmas nosaukums | Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns | |
Reformu un investīciju virziens | 5.1. | Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A |
Reforma | 5.1.1.r. | Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija |
Investīcijas pasākuma numurs un nosaukums | 5.1.1.2.i. | Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai, ceturtā kārta |
Finansējums | 31 000 000 euro | |
Projektu atlases veids | Atklāta projektu iesniegumu atlase | |
Atbildīgā iestāde | Ekonomikas ministrija |
Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumu Nr. 116 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena "Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A" 5.1.1.r. reformas "Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija" 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" certurtās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi) ietvaros projektu iesniegumus vērtē atbilstoši izslēgšanas un atbilstības kritērijiem, tai skaitā kā neprecizējamus (turpmāk - N), ko projekta iesniedzējs un sadarbības partneris nevar precizēt (ja vērtējums ir "Jā", tad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk - aģentūra) pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu), un precizējamus (turpmāk - P), ko projekta iesniedzējs un sadarbības partneris var precizēt (ja projekta iesniegums neatbilst kritērijam, aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs un sadarbības partneris nodrošina pilnīgu atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā un kārtībā. Ja precizētajā projekta iesniegumā precizējumi nav veikti atbilstoši izvirzītajiem nosacījumiem vai ja pēc nosacījumu izpildes tas joprojām neatbilst izvirzītajām prasībām, vai ja nosacījumi nav izpildīti lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktajā termiņā, aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu).
1. IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme uz
lēmuma pieņemšanu (N, P) |
|
Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris uz projekta iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas brīdi ir šādā izslēgšanas situācijā1: | ||
1.1. | atbilst kādam no izslēgšanas kritērijiem, kas noteikti MK noteikumu 31.3. apakšpunktā | N |
1.2. | atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam, kas noteikts MK noteikumu 42.1. apakšpunktā | N |
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme uz
lēmuma pieņemšanu (N, P) |
|
2.1. | Projekts ir uzsākts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā atbilstoši MK noteikumu 42.2. apakšpunktam | N |
2.2. | Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris atbilst MK noteikumu 31.1. apakšpunktā minētajam iesniedzēju lokam, kā arī noteiktai komercsabiedrības kategorijai, kas nosakāma atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, I pielikumam | P |
2.3. | Projekta iesnieguma pielikumā iekļauti MK noteikumu 16. punktā minētie iesniedzamie dokumenti | P |
2.4. | Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera finanšu kapacitāte ir atbilstoša projekta īstenošanai, projekta iesniegumā iekļaujot informāciju par privātā līdzfinansējuma nodrošināšanu, administrēšanas un īstenošanas kapacitāti | P |
2.5. | Projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu vai nodevu parādu2, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, atbilstoši MK noteikumu 31.2. apakšpunktam | P |
2.6. | Projekta mērķis atbilst MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteiktajam mērķim, un projekta mērķis ir precīzi noteikts, pamatots, izmērāms un sekmē MK noteikumos par investīcijas īstenošanu noteiktā mērķa sasniegšanu | P |
2.7. | Projekta iesniegumā ir norādītas projekta īstenošanā veicamās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas, un tās atbilst MK noteikumu prasībām, kā arī ir norādīti plānotie sagaidāmie rezultāti, un tie ir precīzi noteikti, pamatoti un izmērāmi | P |
2.8. | Projekta iesniegumā ir ietverta informācija, kas apliecina dubultā finansējuma neesību un plānoto demarkāciju un/vai sinerģiju ar projekta iesniedzēja un sadarbības partnera īstenoto (jau pabeigto) vai īstenošanā esošo projektu atbalsta pasākumiem vai citu subjektu īstenotiem projektiem vai atbalsta pasākumiem | P |
2.9. | Projektā plānotie sasniedzamie rādītāji atbilst MK noteikumu 6. un 7. punktam | P |
2.10. | Projekta iesniegumā apliecināts, ka tiks nodrošināta dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principu ievērošana | P |
Piezīmes.
1 Atbilstību 1.1. kritērijam vērtē projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī. Atbilstību 1.2. kritērijam vērtē dienā, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdots atzinums par nosacījumu izpildi, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
2 Informācija par projekta iesniedzēja un sadarbības partnera nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi (https://www.vid.gov.lv/lv/nodoklu-paradnieki):
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz precizējumu iesniegšanas dienu (kritērijs tiek pārvērtēts arī gadījumos, kad iepriekš netika izvirzīts nosacījums)."
2. pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 18. marta
noteikumiem Nr. 175
"2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 20. februāra
noteikumiem Nr. 116
Es, |
, |
|
(vārds, uzvārds) |
||
projekta iesniedzēja | ||
(projekta iesniedzēja nosaukums) |
||
atbildīgā amatpersona |
, |
|
(amata nosaukums) |
apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī:
1) projekta iesniedzējs neatbilst Komisijas Regulas Nr. 651/20141 2. panta 18. punktā minētajiem noteikumiem;
2) projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi (nav attiecināms uz valsts budžeta iestādēm);
3) projekta iesniegumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Atveseļošanas fonda finansējums tiks izmantots atbilstoši projekta iesniegumam;
4) nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma īstenošanu noteiktajos termiņos;
5) projektā iekļautās aktivitātes netiek īstenotas citos Atveseļošanas fonda vai Eiropas Savienības fondu līdzfinansētos projektos;
6) nepastāv interešu konflikts saskaņā ar Regulas 2024/25092 61. panta nosacījumiem.
Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Atveseļošanas fonda, ja projekta iesniegums un pētniecības projekta apraksts nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma īstenošanu plānotais Atveseļošanas fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots.
Apzinos, ka gadījumā, ja apliecinājumā sniegta nepatiesa informācija, administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu - projekta iesniedzēju.
Apzinos, ka projekta izmaksu pieauguma gadījumā projekta iesniedzējs sedz visas izmaksas, kas var rasties izmaksu svārstību rezultātā.
Apliecinu, ka uzņēmums neatbilst Maksātnespējas likuma 57. pantā noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
Apliecinu, ka esmu iepazinies(-usies) ar attiecīgā Atveseļošanas fonda mērķa vai tā pasākuma nosacījumiem un atlases nolikumā noteiktajām prasībām.
Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošo dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.
Apzinos, ka projekts būs jāīsteno saskaņā ar projekta iesniegumā paredzētajām darbībām un rezultāti jāuztur atbilstoši projekta iesniegumam.
Paraksts3:
Datums:
Piezīmes.
1 Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.
2 Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam.
3 Ja projekta iesniegums sagatavots elektroniski un parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, paraksta sadaļu neaizpilda."