Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Preiļu novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 2025/2

2025. gada 27. februārī

Par grozījumiem Preiļu novada pašvaldības 2024. gada 28. marta saistošajos noteikumos Nr. 2024/7 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Preiļu novadā"

Apstiprināti ar Preiļu novada domes 2025. gada
27. februāra lēmumu (prot. Nr. 2, 27. §)

Izdoti saskaņā ar
Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta ceturto un piekto daļu,
Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 1. punktu

Izdarīt Preiļu novada pašvaldības 2024. gada 28. marta saistošajos noteikumos Nr. 2024/7 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Preiļu novadā" (Latvijas Vēstnesis, 81, 25.04.2024.), turpmāk tekstā - Noteikumi, šādus grozījumus:

1. Noteikumu 3.6. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:

"3.6. Ūdens patēriņa norma komercuzskaitei - ūdens patēriņa norma vienam iedzīvotājam (litri diennaktī) atbilstoši noteikumu 2. pielikumam, vai gadījumā, kad faktiskajā situācijā nav iespējams piemērot 2. pielikumā minētos nosacījumus - jāpiemēro Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumi Nr. 332 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 221-15 "Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija"". Ūdens patēriņa norma tiek piemērota gadījumos, kad īpašumā nav ierīkots komercuzskaites mēraparāts."

2. Noteikumu 48. punktu izteikt šādā redakcijā:

"48. Klientam, kam ir noslēgts līgums ar Pakalpojumu sniedzēju par ūdenssaimniecības pakalpojumu nodrošināšanu nekustamajam īpašumam, izmantojot ūdens brīvkānu, patērēto ūdens daudzumu no brīvkrāna nosaka pēc komercuzskaites mēraparāta rādījumiem vai ūdens patēriņa normas, kas noteikta 2. pielikumā (Preiļu pilsētā) vai apstiprināta ar domes sēdes lēmumu (novada ciemu teritorijās)."

3. Papildināt Noteikumus ar 65.1 un 65.2 punktiem šādā redakcijā:

"65.1 Sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu apjoma kontrolei Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs uzstādīt kontrolmēraparātus, rakstiski paziņojot par to Klientam vai, ja kontrolmēraparāts tiek uzstādīts Klienta atbildības robežās, saskaņojot ar Klientu. Klients nav tiesīgs traucēt Pakalpojumu sniedzējam veikt kontrolmērījumus.

65.2 Pakalpojumu sniedzējs nosaka kontroles mērījumu periodu. Ja starpība starp patērētā ūdens daudzumu pēc komercuzskaites mēraparāta rādījumiem un kontroles mēraparāta rādījumiem ir lielāka par 20 %, turpmākos norēķinus, bet ne ilgāk kā 3 (trīs) mēnešus, veic pēc kontroles mēraparāta. Minētajā laika periodā Pakalpojumu sniedzējs un Klients vienojas par patērētā ūdens daudzuma uzskaites turpmāko kārtību un izdara grozījumus Līgumā, ja tas nepieciešams."

4. Papildināt Noteikumus ar pielikumu Nr. 2 šādā redakcijā:

2. pielikums

Ūdens un kanalizācijas patēriņa normas

Nr. p.k. Ēku labiekārtotības pakāpe Ūdens patēriņš diennaktī vienai deklarētajai personai (vidēji gadā) l/dn*
Ūdens Kanalizācija
1. Ja uzskaite netiek veikta ar ūdens komercuzskaites mēraparātu
1.1. Dzīvoklis vai individuālā dzīvojamā māja, kurā ir ūdensvads un kanalizācija 200 200
1.2. Dzīvoklis vai individuālā dzīvojamā māja, kurā ir ūdensvads** 100 0
1.3. Dzīvoklis vai individuālā dzīvojamā māja, kurā ir kanalizācija 0 200
1.4. Dzīvoklis vai individuālā dzīvojamā māja, kurā ir kanalizācija, ūdensapgāde no sūkņa pagalmā vai uz ielas 50 50
1.5. Dzīvoklis vai individuālā dzīvojamā māja, kurā nav kanalizācijas, ūdensapgāde no sūkņa pagalmā vai uz ielas** 50 0
1.6. Kūtis vai saimniecības ēkas, kurās ir ūdensvads (par vienu liellopu vai zirgu vecāku par vienu gadu) 120 0
1.7. Dārzu/ zālāju laistīšana par 1 m2*** 3 0
2. Ja uzskaite tiek veikta ar ūdens komercuzskaites mēraparātu, bet ūdens skaitītāju uzstādīšanu atsevišķajā īpašumā nav nodrošinājis dzīvokļa īpašnieks
2.1. Dzīvoklis, kurā ir ūdensvads un kanalizācija 200 200
2.2. Dzīvoklis, kurā ir ūdensvads** 100 0
2.2. Dzīvoklis, kurā ir kanalizācija 0 200

*- ja dzīvoklī vai individuālā dzīvojamā māja nav deklarēta neviena persona, aprēķinu veic kā par vienu deklarēto personu.

**- ja atsevišķais īpašums nav pieslēgts pie centralizētās kanalizācijas sistēmas, tad decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašniekam par saviem līdzekļiem ir jānodrošina tajā savākto notekūdeņu un nosēdumu regulāru nodošanu asenizatoram, kā arī jāiesniedz Pakalpojumu sniedzējam decentralizētās kanalizācijas ieviešanas ekspluatācijā apliecinošā tehniskā izpildes dokumentācija vai jāpieaicina Pakalpojumu sniedzējs decentralizētās kanalizācijas sistēmas apsekošanas akta sastādīšanai, lai iekļautu to decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrā (turpmāk tekstā - reģistrs). Reģistrā neiekļautas vai no reģistra izslēgtas decentralizētas kanalizācijas sistēmas lietošana ir nelegālā un ir administratīvi sodāma. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašniekam reizi gadā ir jāiesniedz Pakalpojumu sniedzējam tehniskās apkopes un asenizācijas pakalpojumu, ko ir veicis atbilstošs komersants, kas specializējies šādu darbu izpildē, apliecinošie dokumenti.

***- saskaņā ar 30.06.2015. Ministru kabineta noteikumiem Nr. 332 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 221-15 "Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija"" 1. tabulas "Ūdens patēriņa normas" 33.1. apakšpunktu.

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns

 

Preiļu novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2025/2 "Par grozījumiem Preiļu novada pašvaldības 2024. gada 28. marta saistošajos noteikumos Nr. 2024/7 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Preiļu novadā""
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojumu raksta sadaļas Informācija
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums Preiļu novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 2024/7 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Preiļu novadā" apstiprināti 2024. gada 28. martā. Saistošo noteikumu piemērošanas procesā konstatēta nepieciešamība papildināt noteikumus ar pielikumu Nr. 2, kas paredz ūdens un kanalizācijas patēriņa normas, ja uzskaite netiek veikta ar ūdens komercuzskaites mēraparātu, jo konstatēts, ka pilsētā vairākas mājsaimniecības izmanto brīvkrānus, kuriem nav iespējams uzstādīt skaitītājus, tādēļ jānosaka ūdens patēriņa normas vienai personai.

Noteikumu projekts neparedz ieviest jaunas, no iepriekšējā regulējuma atšķirīgas prasības ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtībai Preiļu novada administratīvajā teritorijā.

Saistošo noteikumu projekta izdošanas mērķis ir organizēt ūdenssaimniecības pakalpojumus Preiļu novada administratīvajā teritorijā, lai neradītu zaudējumus pakalpojuma sniedzējam un nodrošinātu klientus ar nepārtrauktiem pakalpojumiem. Ūdenssaimniecības pakalpojumu jomā pašvaldība ir atbildīga par normatīvo aktu izstrādi, kas ļautu iedzīvotājiem īstenot ūdenssaimniecības pakalpojumu lietošanu.

Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 1. punktā noteikta pašvaldības autonomā funkcija - organizēt iedzīvotājiem ūdenssaimniecības pakalpojumus neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds. Pašvaldībai ir pienākums pildīt savas autonomās funkcijas, organizēt likumā noteikto autonomo funkciju izpildi, lemt par kārtību, kādā izpildāmas autonomās funkcijas.

Saistošie noteikumi izstrādāti, pamatojoties uz Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturto daļu, kas noteic arī centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasības, kā arī brīvkrānu izmantošanas kārtību.

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2016. gada 22. marta noteikumu Nr. 174 "Noteikumi par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu" 39.1. apakšpunktu, pašvaldība saistošajos noteikumos norāda ūdenssaimniecības pakalpojuma līgumā ietveramās prasības, ja nav uzstādīts komercuzskaites mēraparāts.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Nav attiecināms uz izdevumu daļu.

Nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

Saistošo noteikumu izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešama.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  Saistošo noteikumu projektam nav būtiskas sociālās ietekmes un ietekmes uz iedzīvotāju veselību. Saistošo noteikumu izpilde neietekmē uzņēmējdarbības vidi un ietekmi uz konkurenci pašvaldības teritorijā.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  Preiļu novada pašvaldība un ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir institūcijas, kurās jebkurā fiziska vai juridiska persona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos. Iesniegumu pieņemšana klātienē no iedzīvotajiem pašvaldībā nodrošina pagastu pārvaldes, klientu apkalpošanas centri. Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Preiļu novada pašvaldība. Saistošos noteikumus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", pašvaldības tīmekļvietnē. Papildus izmaksu nav.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu darba vietu izveide.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  Saistošo noteikumu izpildi netiek veidotas jaunas institūcijas, darba vietas vai likvidētas vai reorganizētas institūcijas vai darba vietas.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, t.i., pašvaldības autonomās funkcijas izpildei. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir samērīgi un atbilstoši mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Sabiedrības līdzdalības veids - informācijas publicēšana pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē uz divām nedēļām sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts 2025. gada 14. februārī publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.preili.lv uz termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām. Sabiedrības viedokļu iesniegšana plānota līdz 2025. gada 27. februārim.

Publicēšanas laikā par saistošo noteikumu projektu saņemti sabiedrības viedokļi.

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns

06.03.2025