Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: vēl nav spēkā

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3/2025

Ādažos 2025. gada 30. janvārī

Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2025. gada 30. janvāra sēdes lēmumu (prot. Nr. 2 § 9)

PRECIZĒTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2025. gada 27. februāra sēdes lēmumu (prot. Nr. 5 § 59)

Izdoti saskaņā ar
Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta ceturtās daļas 5. punktu un
Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384
"Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu
apsaimniekošanu un reģistrēšanu
" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka:

1.1. kontroles un uzraudzības kārtību decentralizētajām kanalizācijas sistēmām (turpmāk - Sistēmas) Ādažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, kas nav pievienotas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja centralizētajai kanalizācijas sistēmai;

1.2. minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no Sistēmām;

1.3. prasību minimumu asenizatoriem;

1.4. asenizatoru reģistrācijas kārtību;

1.5. Sistēmu reģistrācijas kārtību;

1.6. decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību;

1.7. Sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumus;

1.8. atbildību par šo noteikumu pārkāpumiem.

2. Saistošo noteikumu mērķis ir:

2.1. organizēt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem;

2.2. noteikt Sistēmās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu apsaimniekošanas (attīrīšanas, savākšanas, transportēšanas), uzraudzības un kontroles prasības;

2.3. nodrošināt normatīvajos aktos noteikto notekūdeņu attīrīšanas un savākšanas prasību ievērošanu.

3. Saistošie noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām, kuru īpašumā vai valdījumā ir Sistēmas.

4. Saistošajos noteikumos noteiktos apliecinājumus, iesniegumus un deklarācijas iesniedz vienā no šādiem veidiem:

4.1. klātienē Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads;

4.2. klātienē Ādažu novada pašvaldības aģentūrā "Carnikavas komunālserviss" (turpmāk - Aģentūra) Stacijas iela 7, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads;

4.3. nosūtot pa pastu uz kādu no iepriekšminētajām adresēm;

4.4. elektroniski valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-adresi vai Aģentūras oficiālo e-adresi;

4.5. nosūtot ar drošu e-parakstu parakstītu iesniegumu uz pašvaldības elektronisko pasta adresi dome@adazunovads.lv vai Aģentūras elektronisko pasta adresi komunalserviss@carnikava.lv.

II. Sistēmu reģistrācijas kārtība

5. Nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs, kura īpašumā esošā Sistēma nav reģistrēta, iesniedz Aģentūrai Sistēmas reģistrācijas apliecinājumu saskaņā ar paraugu (1. pielikums).

6. Ja nekustamais īpašums tiek atsavināts, ir notikušas Sistēmas izmaiņas (pārbūve vai veida maiņa, īpašuma pieslēgums centralizētajai kanalizācijas sistēmai, mainījies notekūdeņu novadīšanas plānotais apjoms vai faktiski dzīvojošo personu skaits) vai pēc Aģentūras pieprasījuma, Sistēmas īpašnieks vai valdītājs nekavējoties, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā, iesniedz aktualizētu Sistēmas reģistrācijas apliecinājumu.

III. Minimālais biežums notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no Sistēmām

7. Sistēmās uzkrātos notekūdeņus un nosēdumus uz komunālo notekūdeņu attīrīšanas iekārtām vai citām pašvaldības norādītām centralizētajā kanalizācijas sistēmā speciāli izveidotām notekūdeņu pieņemšanas vietām izved asenizatori, kuri atbilst saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām.

8. Minimālo notekūdeņu izvešanas biežumu no krājtvertnēm nosaka saskaņā ar formulu:

I = B/A, kur:

I - krājtvertņu izvešanas reizes (rezultātu noapaļojot līdz veseliem skaitļiem uz leju), bet ne retāk kā reizi gadā, ar nosacījumu, ka izvedamais apjoms ir vismaz 70 % no krājtvertņu tilpuma;

B - nekustamajā īpašumā vai nekustamo īpašumu grupā esošo personu kopējais ūdens patēriņš kubikmetros, pieņemot, ka vienas personas ūdens patēriņš ir 1 m3/mēnesī, vai arī izmantojot datus par faktisko ūdens patēriņu, ko fiksējis komercuzskaites mēraparāts;

A - krājtvertņu tilpums kubikmetros.

9. Faktisko ūdens patēriņu nosaka šādi:

9.1. ja Sistēmas īpašnieka vai valdītāja nekustamajā īpašumā tiek izmantoti centralizētie ūdensapgādes pakalpojumi, tad novadīto notekūdeņu daudzumu pieņem vienādu ar patērētā ūdens daudzumu un notekūdeņu izvešanas biežumu nosaka saskaņā ar 8. punktā noteikto formulu, ietverot faktiskos datus par kopējo ūdens patēriņu mēnesī, ko fiksējis komercuzskaites mēraparāts, vai arī atbilstoši sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu piegādes līgumā noteikto ūdens patēriņa normu komercuzskaitei. Notekūdeņu daudzuma uzskaitē neieskaita dārza vai piemājas teritorijas laistīšanai izlietotā ūdens daudzumu, ja tas noteikts ar šim nolūkam speciāli ierīkotu ūdens mēriekārtu;

9.2. ja Sistēmas īpašnieka vai valdītāja nekustamajā īpašumā tiek izmantota lokālā ūdens iegūšanas iekārta, to var aprīkot ar ūdens patēriņa mēraparātu, kura rādījumus par patērēto ūdeni izmanto novadīto notekūdeņu daudzuma noteikšanai. Šādā gadījumā Sistēmā uzkrāto notekūdeņu izvešanas biežumu nosaka, aprēķinā ietverot faktiskos datus par nekustamajā īpašumā izlietoto ūdens daudzumu atbilstoši ūdens patēriņa mērītājam. Ja to nav iespējams ierīkot, tad notekūdeņu daudzuma noteikšanai pielieto pašvaldības noteikto ūdens patēriņa normu komercuzskaitei.

10. Minimālais notekūdeņu, nosēdumu izvešanas biežums no septiķa ir viena reize gadā ar nosacījumu, ka izvedamais apjoms ir vismaz 70 % no septiķa darba tilpuma, papildus nosakot, ka:

10.1. atbilstošs septiķis ir hermētiska caurplūstoša tvertne ar minimālo darba tilpumu vismaz 3 reizes lielāku par vidējo diennakts ūdens faktisko patēriņu, bet ne mazāk par vienu kubikmetru, un tajā jābūt vismaz divām secīgi caurplūstošām kamerām;

10.2. izlaidei no septiķa vidē jābūt nodrošinātai caur atbilstošiem filtrācijas laukiem vai apakšzemes drenāžas sistēmām, smilts grants filtriem, filtrācijas grāvjiem, filtrācijas akām vai niedru laukiem. Filtrācijas lauks un drenāžas sistēmas tehniski nav izmantojamas mālainās gruntīs un vietās ar augstu gruntsūdens līmeni (mazāks par vienu metru no infiltrācijas sistēmas). Filtrācijas akas maksimāli pieļaujamā diennakts jauda ir viens kubikmetrs diennaktī. Visu šo būvju izmēri ir atkarīgi no tehniskā risinājuma, bet ar nelieliem izņēmumiem (smilts grants filtrs) tehniski jābūt robežās no 50 līdz 100 l/m2 diennaktī;

10.3. par 10.2. apakšpunktā noteikto būvju izbūvi jābūt pieejamai atbilstošai būvniecības dokumentācijai par to nodošanu ekspluatācijā (atsevišķi vai kopā ar dzīvojamo ēku), vai arī par būvju atbilstību jāsaņem slēdziens no atbilstoša komersanta par septiķa un šo būvju atbilstību minimālajām tehniskajām prasībām.

11. Minimālais nosēdumu izvešanas biežums no rūpnieciski izgatavotām attīrīšanas iekārtām, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un to kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī, nosaka ievērojot iekārtas ražotāja izdoto tehnisko dokumentāciju vai instrukcijas par ekspluatāciju, vai atbilstoša komersanta rakstveida atzinumu par iekārtas ekspluatācijas nosacījumiem, ja Sistēmas īpašnieka vai valdītāja rīcībā nav sākotnējās tehniskās dokumentācijas.

IV. Sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumi

12. Sistēmas īpašnieks vai valdītājs:

12.1. nodrošina radīto notekūdeņu uzkrāšanu vai attīrīšanu ekspluatācijā nodotā un Āģentūrā reģistrētā Sistēmā, kā arī veic Sistēmas ekspluatāciju atbilstoši vides aizsardzības un normatīvo aktu prasībām;

12.2. sedz izmaksas Aģentūrai saskaņā ar rēķinu par notekūdeņu paraugu analīžu veikšanu, ja tiek konstatētas vielas, kas neatbilst ārējos normatīvajos aktos noteiktajām piesārņojošo vielu koncentrācijām;

12.3. nodrošina Aģentūras pārstāvim un pēc nepieciešamības pieaicinātam kompetentam speciālistam piekļuvi Sistēmai tās tehniskā stāvokļa un ekspluatācijas prasību ievērošanas kontrolei un darbības pārbaudei ne vēlāk kā 7 dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas;

12.4. ja nekustamajā īpašumā ekspluatē rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē, un to kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī, nodrošina, ka iekārtai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā tiek veikta tehniskā apkope, un viena mēneša laikā no apkopes veikšanas iesniedz Aģentūrai atbilstoša komersanta rakstveida apliecinājuma kopiju par Sistēmas tehnisko apkopi, tehnisko stāvokli un norādījumiem tās ekspluatācijai;

12.5. vismaz divus gadus glabā decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu pierādošos dokumentus, ko pēc pieprasījuma uzrāda Aģentūrai. Par pierādošo dokumentāciju var kalpot pakalpojuma saņemšanas darījumu apliecinošs attaisnojuma dokuments, kurā uzrādīti pakalpojumu sniedzēja rekvizīti, pakalpojuma sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, pakalpojuma summa un pakalpojumu sniegšanas datums;

12.6. nodrošina, ka notekūdeņu izvešanu veic asenizators, kurš pakalpojuma sniegšanai ir reģistrējies pašvaldībā, atbilst saistošajos noteikumos noteiktajam prasību minimumam un ir noslēdzis līgumu par notekūdeņu un nosēdumu pieņemšanu ar centralizētās kanalizācijas sistēmas speciāli izveidotās notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieku, valdītāju vai turētāju;

12.7. reģistrē Sistēmas saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā un veic iepriekš iesniegtā apliecinājuma aktualizāciju 6. punktā minētajos gadījumos, kā arī atbild par apliecinājumā sniegtās informācijas patiesumu un atbilstību faktiskajam stāvoklim;

12.8. nekavējoties par saviem līdzekļiem likvidē jebkādus bojājumus un avārijas savā īpašumā vai valdījumā esošajās Sistēmās;

12.9. ievēro saistošajos noteikumos noteikto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežumu, kā arī pēc Aģentūras pieprasījuma saņemšanas 10 dienu laikā un norādītajā apjomā veic notekūdeņu un nosēdumu papildu izvešanu no Sistēmas;

12.10. nodrošina, lai neattīrīti notekūdeņi netiktu novadīti vai pārsūknēti uz lietus kanalizācijas un virszemes notekūdeņu drenāžas sistēmām, meliorācijas sistēmām un citām tam neparedzētām vietām;

12.11. nodrošina, ka notekūdeņu krājtvertne ir hermētiska un tiek iztukšota regulāri, lai nepieļautu notekūdeņu noplūšanu, iztecēšanu vai iesūkšanos grunts slāņos, kā arī nepatīkamo smaku izplatīšanos vidē;

12.12. nodrošina, ka būvobjektā, kurā tiek veikti būvdarbi, ja nav iespējams izmantot ekspluatācijā nodotu un reģistrētu Sistēmu, tiek izmantotas pagaidu (pārvietojamās) tualetes un ir noslēgts līgums par to apkopi. Līdz ēkas nodošanai ekspluatācijā būvobjektā jaunizbūvēto Sistēmu atļauts ekspluatēt tikai pēc tās reģistrācijas Sistēmu reģistrā.

V. Sistēmu kontroles un uzraudzības kārtība

13. Aģentūra:

13.1. izveido un uztur Sistēmu reģistru;

13.2. veic asenizatoru reģistrēšanu, reģistra uzturēšanu un informācijas par tiem publiskošanu;

13.3. kontrolē notekūdeņu un nosēdumu savākšanu no Sistēmām, kā arī to transportēšanas un novadīšanas centralizētajai kanalizācijas sistēmai noteikto prasību ievērošanu;

13.4. kontrolē un uzrauga Sistēmās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežumu;

13.5. kontrolē Sistēmu ekspluatācijas un uzturēšanas prasību ievērošanu sadarbībā ar Ādažu novada pašvaldības policiju;

13.6. sniedz informāciju Sistēmu īpašniekiem par uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas kārtību un decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošu dokumentu saglabāšanu.

14. Aģentūrai ir tiesības:

14.1. saskaņojot ar īpašnieku vai valdītāju, piekļūt Sistēmai un veikt tās tehniskā nodrošinājuma un apsaimniekošanas prasību ievērošanas kontroli;

14.2. pārbaudīt Sistēmu reģistra informācijas patiesumu un pieprasīt Sistēmu īpašniekiem tās precizēšanu, balstoties uz pārbaudes rezultātiem;

14.3. pieprasīt no Sistēmu reģistrā iekļautajiem asenizatoriem atskaites par izvesto notekūdeņu apjomu;

14.4. pieprasīt Sistēmu īpašniekiem vai valdītājiem:

14.4.1. nodrošināt piekļuvi Sistēmai tās darbības pārbaudei;

14.4.2. veikt Sistēmas ārpuskārtas tehnisko apkopi pie atbilstoša komersanta, kas specializējies šādu darbu izpildē, iesniegt apliecinājumu par iekārtas tehnisko stāvokli un saņemtos norādījumus tās ekspluatācijai;

14.4.3. veikt notekūdeņu un nosēdumu papildus izvešanu no Sistēmas pilnā apjomā;

14.4.4. veikt Sistēmas pārbūvi vai jaunas Sistēmas izbūvi vai uzstādīšanu, lai novērstu videi nodarāmo kaitējumu, vai pieslēgšanos centralizētajai kanalizācijas sistēmai;

14.4.5. veikt Sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzes gadījumā, ja ir aizdomas par Sistēmā novadītām vielām, ko aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību, un piesārņojošo vielu koncentrācijas pārsniedz norādītos parametrus;

14.4.6. tehnisko dokumentāciju rūpnieciski ražotai krājtvertnei, septiķim vai rūpnieciski izgatavotai bioloģiskās notekūdeņu attīrīšanas iekārtai, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē (turpmāk - NAI), aktu par NAI pirmreizējo palaišanu, atbilstību apliecinošu dokumentu vai sertifikātu rūpnieciski izgatavotai NAI, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuras kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī;

14.4.7. noslēgtā līguma par Sistēmā uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu vai par pagaidu (pārvietojamo) tualešu apkopi esamību, kā arī pārbaudīt saglabātos decentralizēto notekūdeņu pakalpojuma saņemšanas fakta apliecinošos attaisnojuma dokumentus.

15. Sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīžu veikšanas izdevumus sedz:

15.1. Aģentūra, ja analīzēs nav konstatētas vielas, ko aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā, un piesārņojošo vielu koncentrācija ir normas robežās;

15.2. Sistēmas īpašnieks, ja, analīzēs konstatētas vielas, ko aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā, un piesārņojošo vielu koncentrācija pārsniedz normu.

VI. Prasības asenizatoriem

16. Decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus sniedz asenizatori, kuri atbilst saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām un ir reģistrēti Ādažu novada pašvaldībā.

17. Minimālās prasības asenizatoram:

17.1. nodrošināt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas attaisnojošo dokumentu atbilstību saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām un to izsniegšanu Sistēmu īpašniekiem vai valdītājiem;

17.2. veikt uzskaiti par Ādažu novada administratīvajā teritorijā no Sistēmām savākto notekūdeņu un nosēdumu, kā arī dūņu apjomu;

17.3. pārvadāt Sistēmās savāktos notekūdeņus ar tam paredzētiem specializētiem transportlīdzekļiem;

17.4. noslēgt rakstveida līgumu ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu (NAI) vai specializēto notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieku par Sistēmās savākto notekūdeņu un nosēdumu novadīšanu un attīrīšanu;

17.5. nepieļaut centralizētās kanalizācijas sistēmas aizsērējumu un bīstamo atkritumu nonākšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā Sistēmās savākto notekūdeņu novadīšanas rezultātā;

17.6. līdz kārtējā gada 1. februārim iesniegt Aģentūrai deklarāciju par iepriekšējā saimnieciskajā gadā izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjomu Ādažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (2. pielikums).

VII. Asenizatoru reģistrācijas kārtība

18. Papildus ārējos normatīvajos aktos noteiktajām reģistrācijas prasībām asenizators iesniedz Aģentūrai iesniegumu (3. pielikums), pievienojot attiecīgus dokumentus un apliecinot, ka:

18.1. ir tiesīgs veikt kravas autopārvadājumus vai pašpārvadājumus Latvijas Republikas teritorijā, izņemot, ja pakalpojums tiks sniegts ar traktortehniku, izmantojot asenizācijas mucu;

18.2. iesnieguma iesniegšanas dienā asenizatoram nav nodokļu parādu, tai skaitā, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;

18.3. asenizatoram ir noslēgts līgums ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu (NAI) vai specializēto notekūdeņu pieņemšanas vietu īpašnieku.

19. Aģentūra pārliecinās par asenizatora reģistrācijas datiem, ja asenizators ir juridiska persona, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta publiskajā datu bāzē reģistrētajiem datiem par ienākuma nodokļa maksātājiem, ja asenizators ir fiziska persona. Asenizatoram ir tiesības patstāvīgi iesniegt Aģentūrai minēto informāciju apliecinošus dokumentus.

20. Aģentūra izskata asenizatora iesniegumu 15 darba dienu laikā no visu saistošajos noteikumos noteikto dokumentu saņemšanas dienas un pieņem lēmumu par asenizatora reģistrēšanu, ja tas atbilst prasībām. Aģentūra 3 darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas publicē pašvaldības tīmekļvietnē https://www.adazunovads.lv/lv informāciju par asenizatora reģistrāciju.

21. Reģistrācijas atteikuma gadījumā Aģentūra nosūta rakstveida informāciju asenizatoram par trūkumiem, kas konstatēti iesnieguma izskatīšanas gaitā, un nosaka to novēršanas termiņu. Ja trūkumi netiek novērsti termiņā, iesniegums uzskatāms par neiesniegtu un saņemtos dokumentus izsniedz asenizatoram.

22. Ja asenizatora darbībā tiek konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un komerctiesību jomā, profesionālās darbības sfērā, finanšu saistību izpildē, kā arī kravu autopārvadājumu vai vides aizsardzības jomā, Aģentūra anulē asenizatora reģistrēšanas faktu, nosūtot rakstveida paziņojumu asenizatoram, un dzēš par to ziņas pašvaldības tīmekļvietnē. Asenizatoram ir pienākums 3 darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas iesniegt Aģentūrai 17.6. punktā noteikto informāciju par periodu līdz reģistrēšanas anulēšanas dienai.

23. Asenizators ir tiesīgs 15 darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas apstrīdēt Aģentūras lēmumu pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijai, Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, LV-2164, e-pasts dome@adazunovads.lv. Apstrīdēšana neatbrīvo asenizatoru no pienākuma sniegt 17.6. punktā noteikto informāciju.

24. Ja asenizatora reģistrācija ir anulēta, balstoties uz informāciju, ka asenizatoram ir apturēta vai anulēta kravas autopārvadājumu veikšanas licence, ziņas par asenizatora reģistrāciju atjauno, pamatojoties uz valsts iestādes lēmumu, kas izskata jautājumus par kravas autopārvadājumu licencēm un licences kartītēm.

25. Ja decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus nodrošina pašvaldības sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs, par šo faktu reģistrā tiek veikts atbilstošs ieraksts.

VIII. Atbildība par noteikumu neievērošanu

26. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic pašvaldības policijas amatpersonas.

27. Par saistošo noteikumu 3., 5., 6., 12.1., 12.3.-12.12., 17.2., 17.5.-17.6. punktā noteikto prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskām personām no 2 līdz 70 naudas soda vienībām, juridiskām personām no 2 līdz 280 naudas soda vienībām.

28. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata un lēmumu pieņem pašvaldības Administratīvā komisija.

29. Administratīvais sods neatbrīvo pārkāpēju no pienākuma novērst pārkāpumu, kā arī no pārkāpuma rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas.

30. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ādažu novada pašvaldības domes 2022. gada 10. jūnija saistošie noteikumi Nr. 49/2022 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība".

Ādažu novada  pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

 

1. pielikums
Ādažu novada pašvaldības domes
2025. gada 30. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 3/2025

Ādažu novada pašvaldības aģentūrai
"Carnikavas komunālserviss"

DECENTRALIZĒTĀS KANALIZĀCIJAS SISTĒMAS (DKS)
REĢISTRĀCIJAS APLIECINĀJUMS

1. Nekustamais īpašums, kur izvietota DKS

Adrese:  
Kadastra Nr.:  
Kadastra apzīmējums:  

2. Iesnieguma iesniedzējs

Ja iesnieguma iesniedzēja identitāte atšķiras no zemesgrāmatas apliecības kopijā identificējamās īpašuma īpašnieka identitātes, pievienojams pamatojošs dokuments.

nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs (aizpilda 3.1. sadaļu)

nekustamā īpašuma īpašnieka vai valdītāja pilnvarotā persona (aizpilda 3.1. un 3. 2. sadaļu)

3. Papildu informācija par iesniedzēju

3.1. nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs

Fiziskas personas vārds, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums:  
Personas kods vai
reģistrācijas numurs juridiskai personai:
 
Korespondences saņemšanas adrese:  
Kontakttālrunis:  
E-pasts:  

3.2. par nekustamā īpašuma īpašnieka vai valdītāja pilnvaroto personu:

Vārds, uzvārds:  
Personas kods:  
Korespondences saņemšanas adrese:  
Kontakttālrunis:  
E-pasts:  

4. Faktiskais personu skaits ( >0 ):_____________

5. Īpašuma ūdensapgādes risinājums (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

Pieslēgums centralizētajai ūdensapgādes sistēmai  
Individuāls ūdens ieguves avots:
  Spice (līdz 20 m)  
  Dziļurbums (21-80 m)  
  Artēziskais urbums (81 m -…)  
  Atklāta aka  
Nav ūdens avota  

6. Nekustamajā īpašumā esošajā būvē / būvēs (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

Ir Nav izveidota ēkas iekšējā ūdensvada sistēma
Ir Nav izveidota ēkas iekšējā sadzīves kanalizācijas sistēma

7. Ūdens patēriņa skaitītājs (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

ir nav

8. DKS veids (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

Rūpnieciski izgatavotas bioloģiskās notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un kopējā jauda ir mazāka par 5m3/diennaktī (detalizētu informāciju aizpilda 12. punktā)

Septiķis (detalizētu informāciju aizpilda 13.punktā)

Notekūdeņu krājtvertne (detalizētu informāciju aizpilda 14. punktā)

Cits ________________ (pārvietojamā tualete, sausā tualete u.c.)

9. DKS lietošanas uzsākšanas gads un mēnesis  

10. Vai plānojat pieslēgties centralizētajiem sadzīves kanalizācijas tīkliem (vajadzīgo atzīmēt ar "x")?

Jā (norādīt plānoto pieslēgšanās gadu )______________

 Īpašumam nav piegulošu centrālo kanalizācijas tīklu

11. Rūpnieciski izgatavotas bioloģiskās notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē (NAI) (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

Iekārtas modelis:  
Caurplūdes jauda, m3/diennaktī:  
     
Notekūdeņu novadīšana pēc NAI veida un vietas: Grāvī  
  Upē  
  Dīķī  
  Ezerā  
  Filtrē gruntī (jebkura infiltrācijas sistēma)  

Cik bieži tiek veikta NAI apkope?

reizi gadā

cits ____________ (norādīt ražotāja, būvnieka vai komersanta noteikto apkopes periodu)

12. Septiķis (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

Septiķa materiāls: Betona grodi  
  Monolītais betons (betonēts uz vietas objektā)  
  Ķieģeļu mūris  
  Rūpnieciski ražoti plastmasas izstrādājumi (PP, HDPE u.c)  
  Rūpnieciski ražoti kompozītmateriālu izstrādājumi (ar stikla šķiedru u.c.)  
  Cits  
   
Iekārtas modelis (ja rūpnieciski izgatavots):  
   
Septiķa kameru skaits:  
   
Kopējais tvertņu tilpums, m3:  
     
Infiltrācijas sistēmas veids: Drenāžas cauruļu sistēma  
  Tuneļu infiltrācijas sistēma  
  Infiltrācijas aka  
  Cits  

13. Notekūdeņu krājtvertne vai cita veida sistēmas (vajadzīgo atzīmēt ar "x"):

Krājtvertnes materiāls: Betona grodi  
  Monolītais betons (betonēts uz vietas objektā)  
  Ķieģeļu mūris  
  Rūpnieciski ražoti plastmasas izstrādājumi (PP, HDPE u.c)  
  Rūpnieciski ražoti kompozītmateriālu izstrādājumi (ar stikla šķiedru u.c.)  
  Cits  
Krājtvertnes/krājtvertņu vai cita veida sistēmas tilpums, m3:
Notekūdeņu, nosēdumu izvešanas biežums (reizes gadā):

Iesniegumam pievienoti šādi dokumenti:

Iekārtas tehniskās dokumentācijas kopija un vai izbūves dokumentācijas kopija

NAI atbilstības sertifikāts

Akts par NAI pirmreizējo palaišanu

Komersanta rakstveida apliecinājuma kopija par pēdējo veikto NAI tehnisko apkopi (arī par tehnisko stāvokli un turpmākajiem norādījumiem tās ekspluatācijā)

Notariāli apstiprinātas pilnvaras kopija (gadījumos, kad pilnvaras piešķīris īpašnieks)

Notariāli apstiprinātas pilnvaras kopija un valdījuma tiesību apliecinoša dokumenta kopija (gadījumos, kad pilnvaras piešķīris valdītājs)

Papildu informācija

Ar šo apliecinu, ka sniegtās ziņas ir patiesas un esmu iesniedzis/usi visu DKS reģistrēšanai nepieciešamo informāciju. Objekta īpašnieka pilnvarojuma vai citu izmaiņu gadījumā sniegšu informāciju pašvaldības aģentūrai "Carnikavas komunālserviss" viena mēneša laikā.

DKS īpašnieka /valdītāja vai pilnvarotās personas vārds, uzvārds, paraksts:  

20___. gada ___. ____________

Informācija par fiziskās personas datu apstrādi

Personas datu apstrādes pārzinis ĀDAŽU NOVADA PAŠVALDĪBA,

reģ. Nr. 90000048472,

juridiskā adrese: Gaujas iela 33A, Ādaži,

Ādažu novads, LV-2164

tālrunis: +371 25151340, +371 25151341

e-pasts: dome@adazunovads.lv

Pārziņa atbildīga persona Pašvaldības aģentūras "Carnikavas Komunālserviss" direktors.
Apstrādes atrašanas vietas Stacijas iela 7, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads. Ārpus administrācijas telpām - pildot darba pienākumus.
Apstrādes nolūks Autonomo un deleģēto valsts pārvaldes funkciju veikšana.
Nolūku realizācijas pamatojums Regulas1 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts - apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu; e) apakšpunkts - apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Pašvaldības aģentūras "Carnikavas komunālserviss" nolikums.
Cita ar personas datu apstrādi saistītā informācija Ar apstrādes juridisko pamatu, iespējamiem personas datu saņēmējiem, personas datu glabāšanas kritērijiem, datu avotiem un personas datu kategorijām var iepazīties Ādažu novada pašvaldības tīmekļvietnē www.adazunovads.lv/lv.
Datu subjekta tiesības 1) pieprasīt personas datu apstrādes pārzinim piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, norādot pamatojumu, normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, kā arī iebilst pret personas datu apstrādi;

2) iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā (Elijas iela 17, Rīga; tālr. Nr. 67223131, elektroniskā pasta adrese: pasts@dvi.gov.lv).

     
Iesnieguma iesniedzējs:   (paraksts un paraksta atšifrējums)

20___. gada ___. ____________


1 EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) - turpmāk - EP Regula

 

2. pielikums
Ādažu novada pašvaldības domes
2025. gada 30. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 3/2025

Ādažu novada pašvaldības aģentūrai
"Carnikavas komunālserviss"

ASENIZATORA
DEKLARĀCIJA PAR __________ GADĀ IZVESTO NOTEKŪDEŅU UN NOSĒDUMU APJOMU

1. Objekta adrese  
     
2. Notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežums   (reizes gadā)
     
3. Izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjoms atskaites periodā   m3

VAI

N.p.k. Objekta adrese Transp. reģ. Nr. Cisternas reģ. Nr. Izvešana (reizes
gadā)
Izvests
(m3)
Kam nodoti notekūdeņi
             
             

Datums

Asenizatora nosaukums vai vārds, uzvārds  
  (personiskais paraksts)

 

3. pielikums
Ādažu novada pašvaldības domes
2025. gada 30. janvāra
saistošajiem noteikumiem Nr. 3/2025

Ādažu novada pašvaldības aģentūrai
"Carnikavas komunālserviss"

REĢISTRĀCIJAS IESNIEGUMS
ASENIZĀCIJAS PAKALPOJUMU SNIEGŠANAI ĀDAŽU NOVADA ADMINISTRATĪVAJĀ TERITORIJĀ

20__. gada ______. __________________

 
decentralizēto kanalizācijas pakalpojuma sniedzēja (turpmāk - asenizatora) nosaukums
Juridiskā adrese:  
Reģ. Nr. Reģ. datums:
Tālr.: E-pasts:

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumiem Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" un Ādažu novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem

Nr.   lūdzu reģistrēt  
      (asenizatora nosaukums)

kā decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniedzēju Ādažu novada administratīvajā teritorijā, kas nodrošina pakalpojuma sniegšanu ar šādiem specializētajiem transportlīdzekļiem:

N. p.k. Transportlīdzekļa marka Transportlīdzekļa reģistrācijas Nr. Transportlīdzekļa tips
(A - autotransp.,
T - traktorteh.)
Tvertnes tilpums Tvertnes reģ. Nr. (ja attiecināms) Nomas līguma termiņš*
1.            
2.            
           

Ja asenizatora rīcībā ir vairāk par 5 transportlīdzekļiem, turpināt iesnieguma otrā pusē.

Iesniegumam pievienoti šādi dokumenti*:

1. kopija līgumam ar ________________________ pašvaldības administratīvajā teritorijā esošo notekūdeņu attīrīšanas iekārtu (NAI) vai specializēto noliešanas punktu īpašnieku;

2. *transportlīdzekļu nomas līguma kopija, ja iesnieguma iesniedzējs nav tā īpašnieks, vai nav minēts kā turētājs transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā.

٭ Kopijas pareizību apliecina uzņēmuma vadītājs vai tā pilnvarota amatpersona pirmās lapas augšējā labajā stūrī ar apliecinājuma uzrakstu "KOPIJA PAREIZA", apliecinātājas personas pilnu amata nosaukumu, parakstu un tā atšifrējumu, vietas nosaukumu, datumu un zīmoga nospiedumu.

Apliecinu, ka šajā iesniegumā sniegtā informācija ir precīza un patiesa.

Iesnieguma iesniedzējs:  
   
   
(vārds, uzvārds un amats, paraksts, zīmogs)

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības domes 2025. gada 30. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. 3/2025 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība"

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk - Noteikumi) nosaka decentralizēto kanalizācijas sistēmu, kas nav pievienotas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja centralizētajai kanalizācijas sistēmai, kontroles un uzraudzības kārtību; minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām; prasību minimumu asenizatoriem; asenizatoru reģistrācijas kārtību; decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas kārtību; decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību, tai skaitā pašvaldības kompetenci minētajā jomā; decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumus; atbildību par Noteikumu pārkāpumiem.

1.2. Šobrīd Ādažu novada administratīvajā teritorijā ir spēkā pašvaldības domes 10.06.2022. saistošie noteikumi Nr. 49/2022 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība" (turpmāk - SN Nr. 49/2022), kurus izvērtējot secināms, ka tos nepieciešams padarīt iedzīvotājiem saprotamākus, noteikt atbildību par pienākumu nepildīšanu, precizēt Sistēmu kontroli un uzraudzību, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto prasību par Sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu. Tā kā grozījumu apjoms pārsniedz 50 % nepieciešams pieņemt jaunus saistošos noteikumus.

1.3. Prasības nosaka uz Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" (turpmāk - MK noteikumi), kas stājās spēkā 2017. gada 1. jūlijā.

1.4. Šobrīd (dati aktualizēti 04.12.2024.) Ādažu novada Carnikavas pagastā atrodas aptuveni 5000 Sistēmas, no tām uz Noteikumu sagatavošanas brīdi reģistrētas 3003 Sistēmas (60 % no prognozējamā). Ādažu pagastā atrodas aptuveni 1100 Sistēmas. Uz Noteikumu sagatavošanas brīdi no tām reģistrētas 915 Sistēmas (83,2 % no prognozējamā). Spēkā esošo saistošo noteikumu regulējums nav pietiekoši efektīvs un nesasniedz mērķi - nodrošināt visu Sistēmu reģistrēšanu un apsaimniekošanu, kā arī objektīvu un pamatotu informāciju par Sistēmām novada administratīvā teritorijā.

1.5. Norādītās problēmas nav iespējams atrisināt alternatīvā veidā, neparedzot tiesiskā regulējuma izstrādi.

1.6. Izstrādājot Noteikumus, ir vērtēta citu pašvaldību pieredze, nosakot regulējumu decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontrolei un uzraudzībai.

1.7. MK noteikumu 3.1. apakšpunkta izpratnē tie attiecas uz esošām decentralizētajām kanalizācijas sistēmām, kurās notekūdeņu savākšanai vai attīrīšanai izmanto rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī. MK noteikumu 4. punkts, cita starpā paredz, ka Sistēmas īpašnieks vai valdītājs nodrošina, ka šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai notekūdeņu attīrīšanas iekārtai ir normatīvajos aktos noteiktie atbilstību apliecinošie dokumenti, kā arī reizi gadā (ja ražotāja, būvnieka vai atbilstoša komersanta izsniegtajā tehniskajā dokumentācijā nav noteikts citādi) tiek veikta tehniskā apkope un apkopi veic atbilstošs komersants, kas specializējies šādu darbu izpildē, bet, ja iekārtas ekspluatācijas laikā konstatēts avārijas stāvoklis, pēc avārijas seku novēršanas tiek veikta iekārtas ārpuskārtas apkope.

1.8. MK noteikumu 4.1. punkts nosaka, ka Sistēmas īpašnieks vai valdītājs atbild par decentralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatāciju atbilstoši vides aizsardzības un šo noteikumu prasībām, kā arī 4.5. punkta izpratnē nodrošina, ka šo MK noteikumu 3.3. punktā minētā notekūdeņu krājtvertne (kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas, fekālijas vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumi) ir hermētiska un tiek iztukšota tik regulāri, lai nepieļautu notekūdeņu noplūšanu, iztecēšanu vai iesūkšanos grunts slāņos, kā arī nepatīkamo smaku izplatīšanos vidē.

1.9. Noteikumos tiek precizēts izvedamais notekūdeņu apjoms no krājtvertnes un septiķa, papildus nosakot atbilstošas septiķa lietošanas un uzstādīšanas prasības, kā arī atbilstību būves minimālajām tehniskajām prasībām, jo ir konstatēti tādi gadījumi, ka krājtvertni ar pārplūdes cauruli (bez infiltrācijas sistēmas) reģistrē kā septiķi. Lai novērstu vides (grunts, notekgrāvji, ūdenskrātuves, upes un ezeri) piesārņojumu, nepieciešams kontrolēt agrāk izbūvēto septiķu darbību.

1.10. MK noteikumi neparedz administratīvo atbildību par minēto prasību pārkāpšanu, tāpēc, ievērojot Ūdenssaimniecības likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punktā un piektajā daļā pašvaldībai noteikto deleģējumu decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanā un uzskaitē, kā arī ir precizēts Noteikumu 12. punkts (papildināts ar 12.6.-12.12. apakšpunktu, kā arī par to pārkāpumiem tiek paredzēta atbildība.

1.11. Noteikumos veikts administratīvās atbildības izvērtējums un atšķirībā no iepriekšējā regulējuma Noteikumos precizēts to prasību uzskaitījums, par kuru pārkāpšanu tiek piemērota administratīvā atbildība.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu - Noteikumu izpilde notiks pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros:

2.1.1. ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo atkarīga no iekasētajiem naudas sodiem;

2.1.2. nav attiecināms uz izdevumu daļu;

2.1.3. nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

2.2. Nav nepieciešami papildu resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme un ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - saistošo noteikumu mērķa grupas, uz kurām attiecināms saistošo noteikumu tiesiskais regulējums, ir fiziskas un juridiskas personas, kuras reģistrē Sistēmas un atbild par Sistēmas ekspluatāciju atbilstoši vides aizsardzības un normatīvo aktu prasībām.

3.2. Ietekme uz vidi - Noteikumi nodrošinās sakārtotu vidi un sanitāro tīrību, tādējādi aizsargājot sabiedrības drošību un veicinot sabiedrības labklājību. Lai arī notekūdeņi nav galvenais problēmu iemesls, tomēr ir vietas, kur to ietekme uz ūdens kvalitāti ir lokāli nozīmīga. Tā sekmē upju aizaugšanu, intensīvu ūdens ziedēšanu vasarā, zilaļģu savairošanos.

3.3. Ievērojot Noteikumu prasības, tiek nodrošināta Sistēmu reģistrēšana, kontrole un uzraudzība, līdz ar to nav tiešas ietekmes uz iedzīvotāju veselību.

3.4. Noteikumu grozījumiem nav tieša ietekme uz uzņēmējdarbības vidi.

3.5. Noteikumi neradīs ietekmi uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Ādažu novada pašvaldības aģentūra "Carnikavas komunālserviss" (turpmāk - Aģentūra). Noteikumu projekts neskar administratīvās procedūras un nemaina privātpersonām veicamās darbības līdzšinējo kārtību. 

4.2. Aģentūra veic Noteikumu ievērošanas kontroli, Ādažu novada pašvaldības policija uzsāk administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai.

4.3. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata pašvaldības Administratīvā komisija.

4.4. Administratīvās komisijas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4.5. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumi izstrādāti, lai pašvaldība savā administratīvajā teritorijā nodrošinātu Sistēmu reģistrēšanu, kontroli un uzraudzību.

5.2. Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti Noteikumu piemērošanā, ir Aģentūra (veicot Noteikumu kontroli un Sistēmu reģistrēšanu), pašvaldības policija (uzsākot administratīvo pārkāpumu procesus), Administratīvā komisija (izskatot administratīvo pārkāpumu lietas).

6.2. Noteikumu izpildē nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešamie resursi tiek paredzēti pašvaldības budžeta ietvaros. 

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei, nosakot samērīgas prasības mērķa sasniegšanai.

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Šo noteikumu izstrādes procesā nenotika atsevišķas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrībām, nodibinājumiem, apvienībām u.tml.).

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc šo noteikumu izskatīšanas domes Attīstības komitejā, tie tika publicēti pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā - pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā - no 15.01.2025. līdz 29.01.2025. priekšlikumi netika saņemti.

8.4. No institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi par šo noteikumu projektu.

8.5. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

04.03.2025