Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta rīkojums Nr. 82

Rīgā 2025. gada 11. februārī (prot. Nr. 6 16. §)
Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" projekta "E-valdības ieviešana, Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta" pases apstiprināšanu

1. Apstiprināt projekta "E-valdības ieviešana, Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta" (turpmāk – projekts) pasi (​pielikums) un projekta izmaksas 2 400 000 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finansējumu 2 040 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu 360 000 euro apmērā) un iekļaut Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" (turpmāk – 1.3.1.1. pasākums) atbalstāmo projektu sarakstā.

2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt projekta iesniedzēju – Valsts kanceleju – iesniegt projekta iesniegumu 1.3.1.1. pasākuma ietvaros. 

4. Noteikt Valsts kanceleju par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto mērķu un rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

5. Noteikt, ka pēc projekta pabeigšanas, sākot ar 2029. gadu, projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas nepārsniedz 384 000 euro gadā. Valsts kancelejai finansējumu projekta rezultātu uzturēšanas izmaksu segšanai pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Iekšlietu ministrs R. Kozlovskis
Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 11. februāra
rīkojumam Nr. 82
1.3.1.1. pasākuma projekta "E-valdības ieviešana, Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta (TAP2)" pase

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija)Valsts kanceleja
1.2. Projekta sadarbības partneri (indikatīvi)1. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Vēstnesis". Pilnveidotas un aktualizētas datu apmaiņas saskarnes Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas sistēmā atbilstoši papildinājumiem TAP portālā.

2. Valsts kase. Darbinieku datu (prombūtne, aizvietošana u. c.) saņemšana no Centrālās resursu vadības sistēmas.

3. Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs. TAP portāla izmitināšana datu centros

2. Saistītie projekti

2.1. Jomas (domēna) arhitektūras nosaukumsValsts pārvaldes modernizācijas risinājumi
2.2. Saistība ar citiem projektiemTAP2 ir Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta. Nepastāv dubultā finansējuma risks

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais satursAtbilstoši Evikas Siliņas vadītās valdības rīcības plāna pasākumam Nr. 19.10. "Izveidota Ministru kabineta darba digitālā transformācija, pilnībā pārejot uz e-valdību, attīstot vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla (TAP) 2. kārtu":

1) ārkārtas modulis nodrošinās valdības darbību un lēmumu pieņemšanas nepārtrauktību, valsts pārvaldes darbu tiesību aktu projektu izstrādē (tai skaitā ārkārtējās situācijas vai izņēmuma stāvokļa, vai kiberapdraudējuma gadījumā);

2) arhīva modulis nodrošinās TAP portālā uzkrātās informācijas saglabāšanu un centralizētu datu nodošanu Latvijas Nacionālajā arhīvā;

3) vadības panelis un datu analīzes rīks nodrošinās valsts pārvaldei, komersantiem un sabiedrībai TAP uzkrāto datu izgūšanu, analīzi un datos balstītu priekšlikumu sagatavošanu. Rezultāti tiks izmantoti lēmumu pieņemšanā vai politikas plānošanā;

4) TAP e-pakalpojumu attīstība nodrošinās digitālo piekļūstamību un jaunas atvērto datu kopas sabiedrībai, radot visiem iedzīvotājiem vienlīdzīgu pieeju informācijai un pakalpojumiem, kā arī veicinās plašāku sabiedrības iesaisti TA izstrādē un lēmumu pieņemšanas procesā un kvalitatīvāku TA izstrādi

3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/
risināmā problēma)
Projekta ārkārtas īstenošana ir noteikta ar Deklarācijā par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību doto uzdevumu – "īstenosim vienotu valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju politiku un uzlabosim valsts pakalpojumus, lai arī privātajiem datu devējiem būtu atvērtas iespējas ātri un ērti pielāgoties sistēmu izmaiņām". Šā uzdevuma īstenošanai paredzēts valdības rīcības plāna pasākums Nr. 19.10. "Izveidota Ministru kabineta darba digitālā transformācija, pilnībā pārejot uz e-valdību, attīstot vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāla (TAP) 2. kārtu".

TAP portāls ir galvenais valsts pārvaldes iestāžu darba pamatinstruments, lai izstrādātu TA projektus un nodrošinātu to efektīvu saskaņošanas norisi. TAP portāls ir vienīgais rīks MK darba organizēšanai e-valdības formātā, operatīvai lēmumu pieņemšanai un pieņemto TA spēkā stāšanās procedūru tūlītējai izpildei. Lai nodrošinātu TAP funkcionalitātes atbilstību valsts pārvaldes un valdības darba nepārtrauktības prasībām, ņemot vērā mainīgo ģeopolitisko situāciju un hibrīdkara apdraudējumus, kritiski svarīgi ir īstenot TAP portāla 2. kārtu.

- Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, var prognozēt tādus reālus ārējus apstākļus (piemēram, kiberuzbrukuma draudus u. c.), kuru iestāšanās gadījumā valsts pārvaldes un valdības darba nodrošināšana varētu tikt apturēta vai paralizēta, jo pašlaik TAP portāls var nespēt nodrošināt sekmīgu un nepārtrauktu valdības darba organizāciju. TAP portālam jāatbilst visām izvirzītajām drošības prasībām, kas nepārtraukti tiek un tiks pastiprinātas, ņemot vērā hibrīdkara draudu apstākļus (ārkārtas modulis).

- Nav nodrošināta TAP portālā uzkrātās informācijas ilgtermiņa saglabāšana un centralizēta nodošana Latvijas Nacionālā arhīva Vienotajā valsts arhīvu informācijas sistēmā (arhīva modulis).

- TAP portālā vadītājiem nav skaidras un viegli pieejamas informācijas par uzdevumu izpildes gaitu, darbinieku noslodzi un darba organizēšanas iespējām (vadības panelis).

- TAP portālā uzkrātie dati netiek pilnvērtīgi izmantoti datos balstītu lēmumu pieņemšanā, kas samazinātu subjektivitātes un kļūdu riskus, kā arī veicinātu precīzākus, efektīvākus un ilgtermiņā ilgtspējīgus risinājumus (datu analīzes rīks).

- Jāveicina plašāka sabiedrības līdzdalība TA izstrādē un lēmumu pieņemšanā, uzlabojot sabiedrības līdzdalības atklātību un TA kvalitāti. Jāpalielina sabiedrības grupu (komersanti, NVO u. c.) iesaiste TA izstrādes procesā, jānodrošina pilnīga pieejamība un piekļūstamība sabiedrībai un jāatver jaunas datu kopas uzņēmējiem

3.3. Projekta ieguvumiIeguvuma rādītāja mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājsVērtība (esošā un plānotā)Sasniegšanas laiks (gads)1
3.3.1. No ārējo faktoru ietekmes (elektrības zudums, interneta darbības traucējumi, drošo autentificēšanās risinājumu nepieejamība, kiberdraudi u. c.), aizsargātāks TAP portāls, kas garantē valdības darbību un lēmumu pieņemšanas nepārtrauktību. Visu MK, MKK un VSS sēžu dokumentēšana un pārvaldība noris TAP portālāTAP portāla nepārtrauktas darbības īpatsvara pieaugums % pret esošo stāvokli ārējo faktoru ietekmē.

Visu MK, MKK un VSS sēžu dokumentēšana un pārvaldība noris TAP portālā arī tad, ja TAP portāla darbību ietekmējuši ārējie faktori (elektrības zudums, interneta darbības traucējumi, drošo autentificēšanās risinājumu nepieejamība, kiberdraudi u. c.)

Esošā vērtība – 70 %

Sasniedzamā vērtība – 99,9 %

 2028. gads
3.3.2. Visi ar TA izstrādi un saskaņošanu saistītie dokumenti un dati centralizēti un automatizēti tiek nodoti glabāšanai Valsts arhīvāAtbilstoši Arhīvu likumā noteiktajam termiņam un Valsts kancelejas lietu nomenklatūrai visas atbilstošajā periodā MK pieņemtās TA lietas tiek nodotas glabāšanā Latvijas Nacionālajam arhīvam. Tiek nodota atbilstošā TAP portāla datubāzes kopijaEsošā vērtība – datubāzes kopija netiek nodota (0)

Sasniedzamā vērtība – tiek nodota viena (1) atbilstoša datubāzes kopija gadā

2028. gads
3.3.3. Valsts pārvaldei, augsta līmeņa vadītājiem un sabiedrībai ērti pieejami pārskati par TAP portālā pieejamiem datiemPārskatu izgūšanai patērētā laika īpatsvars % pret esošo stāvokli

Automatizētā TAP portāla pārskatu sagatavošana samazina informācijas iegūšanas laiku līdz 70 %, ļaujot ātrāk un efektīvāk veikt ikdienas darbu izpildi

Esošā vērtība – 30 %

Sasniedzamā vērtība – 70 %

2028. gads
3.4. Projektā sasniedzamie rezultātiMērvienībaSasniedzamā vērtībaSasniegšanas laiks (gads)
3.4.1. Ārkārtas modulisskaits12028. gads
3.4.2. Arhīva modulisskaits12028. gads
3.4.3. Vadības panelis un datu analīzes rīksskaits12028. gads
3.4.4. Atvērto datu kopasskaits22028. gads

4. Projekta finansējums

4.1. Projekta finansējums
Projekta izmaksas plānotas 2 400 000 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības fondu finansējums 2 040 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 360 000 euro apmērā.
 

* Valsts kancelejai kā finansējuma saņēmējai sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai

4.2. Projekta īstenošanas termiņš
36 mēneši

* termiņš ir indikatīvs un var mainīties

5. Projekta ieguldījums 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" mērķa rādītāju sasniegšanā

5.1. Ietekme uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas rādītājiem

IetekmeAtbilstības novērtējumsĪss ietekmes apraksts
5.1.1. Uzņēmumu digitalizācijas veicināšanaNeatbilst 
5.1.2. Eiropas Savienības prasību izpildeNeatbilst 
5.1.3. IKT atbalsta ilgtspēja (tai skaitā resursu un tehnoloģiju konsolidācija)AtbilstAr IKT atbalstu tiks nodrošināta MK darba digitālā transformācija, pilnībā pārejot uz e-valdību un tādējādi nodrošinot valdības darbības nepārtrauktību.

Projekts ļaus samazināt procesu dublēšanos, uzlabot datu un procesu saskaņotību un palielināt vispārējo darbības efektivitāti.

Paplašinot TAP portāla funkcionalitāti, ievērojami samazināsies darbs lokālajās sistēmās, tādējādi radot laika un finanšu ietaupījumu

5.2. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

SkaitsIKT risinājuma nosaukumsĪss apraksts2Lietotāju skaits3Termiņš ieviešanai produkcijā
(gads, ceturksnis)
 E-valdības ieviešana, Vienotā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta (TAP2)Tiks izstrādāta Vienotā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portāla 2. kārta (TAP2), nodrošināta pilnīga E-valdības ieviešana.

Lai samazinātu kiberapdraudējuma riskus, TAP2 ietvaros TAP portāls tiks papildināts ar ārkārtas moduli, arhīva moduli, vadības paneli un datu analīzes rīku.

Tiks paplašinātas sabiedrības iesaistes iespējas TA izstrādē un lēmumu pieņemšanā.

Tiks uzlabota TAP portāla digitālā piekļūstamība un uz Atvērto datu portālu papildus tiks nodotas divas atvērto datu kopas

MK

Ministrijas – 14

Neatkarīgās iestādes – 30

Padotības iestādes – 119

Jebkura NVO

Jebkurš saimnieciskās darbības veicējs

Jebkura fiziska vai juridiska persona

 

2028. gads

5.3. Ietekme uz pārvaldes centralizētajām funkcijām un koplietošanas pakalpojumiem

SkaitsPakalpojums (pakalpojumu grupa)Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas)Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu
 1. TA izstrāde un saskaņošana

2. Sabiedrības līdzdalības nodrošināšana TA izstrādē

3. Uzdevumu vienotā izpildes kontrole

Ministrijas – 14

Neatkarīgās iestādes – 30

Padotības iestādes – 119

Jebkura NVO

Jebkurš saimnieciskās darbības veicējs

Jebkura fiziska vai juridiska persona

Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 31., 32. un 36. punkts

5.4. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

SkaitsSaturu raksturojošs nosaukumsTermiņš piekļuves nodrošināšanai
(gads, ceturksnis)

2

5.4.1. Dati par sabiedrības līdzdalību2028. gads
5.4.2. Dati par personu dalību lēmumu izstrādes un pieņemšanas procesā2028. gads

6. Izmaksu un ieguvumu analīze

TAP portāla ieviešana sniegs ievērojamus sociālekonomiskos ieguvumus dažādām valsts pārvaldes, IT speciālistu, arhivāru un sabiedrības locekļu grupām, un šos ieguvumus 10 gadu laikā varēs novērtēt kā darba un laika ietaupījumu. Ieguvumi ir šādi:

1. Ārkārtas modulis nodrošina valdības funkciju izpildes stabilitāti un nepārtrauktību pat kiberuzbrukumu gadījumā. Tas nodrošina, ka ir iespējami tādi kritiskie pakalpojumi kā valdības sēžu organizēšana, lēmumu pieņemšana un lēmumu dokumentēšana un ka valdības lēmumi ir pieejami sabiedrībai. Izturīga IT sistēma stiprina uzticību valsts pārvaldei, jo sabiedrība redz, ka valsts spēj aizsargāt datus un pakalpojumus pret aktuālajiem kiberdraudiem. Ieguvumi:

valdībai un valsts pārvaldes iestāžu augsta līmeņa vadītājiem: ja ir droša IT sistēma, valdība un vadītāji var rēķināties ar lielāku stabilitāti un ātrāku lēmumu pieņemšanu krīzes apstākļos, ietaupot līdz 25 % laika, kas tiek tērēts, reaģējot uz ārkārtas situācijām;

IT speciālistiem: efektīva drošības infrastruktūra ietaupa līdz 30 % darba laika, kas tiek tērēts kiberuzbrukumu novēršanai;

sabiedrībai: TAP portāla pieejamība un uzticamība sniedz laika ietaupījumu līdz 20 %. To sabiedrība iegūst, pateicoties stabilākam valdības darba procesam un pieņemto lēmumu operatīvai pieejamībai.

2. Arhīva modulis nodrošina mūsdienīgu un ilgtspējīgu risinājumu digitālajai arhivēšanai, samazinot ar to saistītās izmaksas. Tas atbalsta digitālās transformācijas un ilgtspējas principus. Ieguvumi:

arhivāriem: centralizēta TAP portālā uzkrāto datu arhivēšana ļauj samazināt manuālu darbu un resursu patēriņu, sasniedzot darba laika ietaupījumu līdz 20 %;

sabiedrībai: TA informācija ir valsts vēstures, juridiskās sistēmas un pārvaldes būtiska sastāvdaļa. Modulis nodrošina šīs informācijas uzticamību, pilnīgumu un pieejamību nākotnē, veidojot pamatu vēsturiskai pētniecībai un analīzei. TA ilgtermiņa saglabāšana garantē, ka valsts pārvaldei vai sabiedrībai vienmēr būs pieejami vēsturiski dokumenti juridiskiem vai administratīviem nolūkiem. TA pieejamības uzlabošana veicina caurskatāmību, samazina juridisko strīdu riska iespējamību un nodrošina līdz 10 % efektīvāku pieeju tiesiskajiem datiem un informācijai;

valsts pārvaldei: centralizēta informācijas nodošanas un saglabāšanas sistēma nodrošina vienotus standartus un kvalitātes prasības visiem datiem. Tas samazina kļūdu iespējamību un garantē, ka informācija tiek glabāta saskaņā ar augstākajiem drošības un uzticamības standartiem, nodrošinot līdz 30 % efektīvāku pieeju datiem un informācijai.

3. Vadības panelis nodrošina vadītājiem centralizētu pārskatu par uzdevumu izpildi iestādē – tas palīdz identificēt kavējumus, plānot resursus un laikus risināt problēmas. Vadības panelis sniedz datus, kas ļauj pieņemt pamatotus lēmumus, veicina lēmumu pieņemšanas procesus un palielina to efektivitāti. Piekļuve precīzai informācijai par darbinieku noslodzi ļauj vadītājiem labāk plānot darbu un sadalīt uzdevumus tā, lai mazinātu pārslodzi un uzlabotu darba produktivitāti. Tas veicina darbinieku apmierinātību un samazina izdegšanas risku. Ieguvumi:

valsts pārvaldes vadītājiem: vadības paneļa izmantošana ļauj uzlabot lēmumu pieņemšanas procesu, samazinot resursu izšķērdēšanu, uzlabojot darba organizāciju un paātrinot uzdevumu izpildi, kas ietaupa līdz 20 % darba laika;

darbiniekiem: uzlabota darba plānošana un līdzsvarošana samazina darbinieku pārslodzi, līdz pat 15 % uzlabojot darba efektivitāti;

sabiedrībai: Saeimas un valdības doto uzdevumu savlaicīga izpilde veicina lielāku sabiedrības uzticēšanos valsts pārvaldes darbības efektivitātei, radot uzticības pieaugumu par apmēram 10 %.

4. Datu analīzes rīks ļauj pieņemt lēmumus, kas balstīti uz reāliem un objektīviem TAP portālā esošiem datiem. Tas samazina subjektivitātes un kļūdu risku darbā ar TA, kā arī veicina precīzākus, efektīvākus un ilgtspējīgus risinājumus. Automatizēta TAP datu apkopošana, analīze un sistematizēšana paātrina TA izstrādi, saskaņošanas procesus un ļauj efektīvāk apkopot viedokļus. Ieguvumi:

valsts pārvaldei: automatizētā TAP portāla datu apkopošana un analīze samazina lēmumu pieņemšanas laiku līdz 30 %, ļaujot ātrāk un efektīvāk veikt uzdevumu izpildi;

saimnieciskās darbības veicējiem: uzņēmēji var izmantot TAP analīzes datus, lai labāk izprastu valdības lēmumu pieņemšanas procesus, identificētu iespējamos riskus un laikus pielāgotu savu saimniecisko darbību TA izmaiņām. Tas palīdz stiprināt biznesa vidi un veicina ekonomisko aktivitāti, kā arī ietaupa līdz 15 % laika resursu, pielāgojoties jaunajām izmaiņām;

sabiedrībai: sabiedrības līdzdalība tiek veicināta, samazinot laiku, kas tiek tērēts datu iegūšanai un analīzei, nodrošinot līdz 20 % efektīvāku TA izstrādes izsekošanu un viedokļa sniegšanu.

5. Digitālā piekļūstamība nodrošina, ka ikviens iedzīvotājs neatkarīgi no fiziskajām spējām vai tehniskajām prasmēm var piekļūt TAP portālā pieejamai informācijai un pakalpojumiem. Tas ir būtisks solis ceļā uz iekļaujošu sabiedrību, kurā neviena grupa netiek atstāta novārtā. Paplašinot līdzdalības e-pakalpojumus, iedzīvotājiem kļūst vieglāk piedalīties lēmumu pieņemšanā, iesniegt priekšlikumus vai izteikt savu viedokli par TA projektiem. Tas palielina iedzīvotāju iesaisti, stiprina demokrātiju un uzlabo valdības lēmumu kvalitāti. E-pakalpojumu piekļūstamība un paplašināšana motivē iedzīvotājus apgūt digitālās prasmes, kas ir būtiskas mūsdienu darba tirgū un ikdienas dzīvē. Tas ilgtermiņā palielina sabiedrības kopējo tehnoloģisko sagatavotību. Ieguvumi:

sabiedrībai: sabiedrības līdzdalības palielināšana un informācijas pieejamība samazina laiku, kas nepieciešams viedokļa izteikšanai TAP portālā, līdz pat 15 % uzlabojot kopējo sabiedrības līdzdalības iesaisti;

valsts pārvaldei: digitālās piekļūstamības uzlabošana ļauj efektīvāk apstrādāt TAP portālā esošo informāciju un neveikt manuālas darbības, tādējādi ietaupot līdz 20 % administratīvo izmaksu.

6. Atvērto datu kopas. Ieguvumi:

valsts pārvaldei: datu atvēršana veicina caurskatāmību un optimizē lēmumu pieņemšanu, līdz pat 25 % samazinot datu apstrādes un analīzes laiku;

saimnieciskās darbības veicējiem: atvērtie dati veicina inovācijas un jaunu produktu izstrādi, ietaupot līdz 20 % laika resursu, kas citādi būtu jāiegulda informācijas iegūšanā;

sabiedrībai: lielāka datu pieejamība veicina aktīvāku līdzdalību sabiedriskos procesos, palielinot sabiedrības iesaisti un samazinot iekšējo birokrātiju. Tas sabiedrības daļai, kas aktīvi piedalās valdības lēmumu pieņemšanā, sniedz laika ietaupījumu līdz 10 %. Datus par sabiedrības līdzdalību būs iespējams izmantot, analizējot sabiedrības iesaisti lēmumu pieņemšanas procesos un iesaistīto pušu raksturojumu.

Kopējais sociālekonomiskais ieguvums Latvijā:

Kopumā TAP portāla 2. kārtas ieviešana nodrošinās valdības funkciju izpildes stabilitāti un nepārtrauktību pat kiberuzbrukuma apstākļos, kā arī sniegs plašākus ieguvumus visām iesaistītajām grupām, veicinās darba un lēmumu pieņemšanas efektivitāti, kvalitātes pieaugumu un laika ietaupījumu.

Lai provizoriski aprēķinātu kopējo sociālekonomisko ieguvumu, tika ņemtas vērā šādas svarīgākās mērķgrupas un to iespējamie ieguvumi:

valdībai un valsts pārvaldes iestāžu vadītājiem – laika un resursu ietaupījums līdz 25–30 % (atkarībā no moduļa);

IT speciālistiem – laika ietaupījums līdz 30 %;

arhivāriem – laika ietaupījums līdz 20 %;

TA projektu izstrādātājiem – darba efektivitātes pieaugums līdz 15 %;

saimnieciskās darbības veicējiem – laika ietaupījums informācijas iegūšanā un analīzē līdz 15 %;

sabiedrībai – laika un efektivitātes pieaugums, piedaloties sabiedrības līdzdalībā, līdz 10–20 %.

Sociālekonomiskā ietekme:

TAP portāla 2. kārtas sociālekonomiskā ietekme ir vērtējama kā ļoti pozitīva gan laika ietaupījuma, gan resursu efektīvākas izmantošanas aspektā. Kopējais laika ietaupījums moduļos var svārstīties no 10 % līdz 30 % atkarībā no mērķgrupas un ieguvuma veida.

Šis ieguldījums radīs ilgtermiņa uzlabojumus visās iesaistītajās jomās, uzlabojot valdības darbības nodrošināšanas efektivitāti, sabiedrības apmierinātību un uzņēmējdarbības vidi Latvijā.

* SEL aprēķini ir indikatīvi un var mainīties, veicot detalizētākus aprēķinus.

7. Cita būtiska informācija

Ar Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2024. gada 16. jūlija lēmumu TAP portāla 2. kārtas īstenošana ir noteikta kā ārkārtas prioritātes projekts. TAP portāla 2. kārtas projekts ir atzīts par augstas gatavības projektu.

TAP portāls nodrošina Valsts kancelejas pamatbiznesu, un tā izstrādē tiks iesaistīti Valsts kancelejas atbilstošo biznesu speciālisti, līdz ar to Valsts kancelejai ir pietiekama kapacitāte projekta īstenošanai. Atbilstoša projekta komanda tika izveidota jau TAP portāla 1. kārtas īstenošanai, un šī komanda nodrošinās arī TAP portāla 2. kārtas īstenošanu.

Lai nodrošinātu projekta rezultātu sasniegšanu, projekta vadība tiks nodrošināta, piemērojot trīs līmeņu projekta pārvaldības struktūru:

• projekta uzraudzības padome;

• projekta vadības grupa;

• projekta darba grupas.

Projekta vadību nodrošinās projekta vadības personāls, tai skaitā:

• projekta vadītājs;

• finansists;

• iepirkumu speciālists.

Projekta īstenošanas kapacitāte tiks nodrošināta, piesaistot:

• ārpakalpojuma sniedzējus;

• par biznesa pamatdarbību procesu atbildīgos VK speciālistus;

• sadarbības partnerus.

Sadarbības partneri norādīti šīs pases 1.2. apakšpunktā

8. Atbildīgā kontaktpersona

Vārds, uzvārdsAmatsKontaktinformācija
Signe RudzīteĀrvalstu finanšu instrumentu departamenta projektu vadītājatālr. 67082897

e-pasts: signe.rudzite@mk.gov.lv

Lietotie saīsinājumi:

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

MK – Ministru kabinets

TA – tiesību akti

TAP portāls – Vienotais tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāls


1 Projekta laikā vai divus gadus pēc projekta noslēguma, ja attiecināms.

2 Iekļaujot norādi pakalpojumam, procesam vai produktam, kas izstrādāts, – izveidots/pilnveidots un reģistrēts Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā (VIRSIS).

3 Šajā punktā norādītie IKT risinājuma lietotāji netiek ieskaitīti 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" rezultāta rādītāja "jaunu un modernizētu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji" vērtībā, kā arī projekta kopējais finansējums netiek ieskaitīts iznākuma rādītāja "saimnieciskās darbības veicējiem izstrādāto digitālo pakalpojumu, produktu un procesu vērtība" vērtībā.

11.02.2025