1. Saistošie noteikumi (turpmāk – nolikums) nosaka kārtību, kādā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) organizē līdzdalības budžeta finansējuma izlietojumu sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem (turpmāk – Projekti) un kārtību, kādā notiek Projektu iesniegšana un atlase.
2. Līdzdalības budžeta projektu iesniegšanas un izvērtēšanas konkursa (turpmāk – Konkurss) mērķi:
2.1. veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā;
2.2. nodrošināt sabiedrības iesaisti Pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesos;
2.3. sekmēt efektīvu, atklātu un atbildīgu pašvaldības darbu un šī darba atbilstību administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēm;
2.4. radīt publiski pieejamu, radošu un atvērtu sabiedrisko vidi un aktivizēt jaunu, radošu kopsadarbības formu attīstību; stimulēt sabiedrības savstarpējo sadarbību un sociāli ekonomisko potenciālu;
2.5. uzlabot pašvaldības un iedzīvotāju sadarbību par pašvaldības attīstības jautājumiem;
2.6. veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas pilsētas infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īsteno Pašvaldība.
3. Konkursu izsludina un organizē, kā arī sabiedrības līdzdalības budžeta ieviešanas procesu un Projektu īstenošanas uzraudzību nodrošina Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvalde.
4. Paziņojumu par Konkursa izsludināšanu publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezekne.lv, norādot:
4.1. projekta pieteikuma iesniegšanas vietu;
4.2. projekta pieteikuma iesniegšanas termiņu, ne mazāku par 30 dienām;
4.3. projekta pieteikuma veidlapas un tāmes paraugu;
4.4. kontaktpersonu papildu informācijas saņemšanai;
4.5. citu informāciju.
5. Pašvaldības dome, apstiprinot kārtējā gada Pašvaldības budžetu, pieņem lēmumu, kurā nosaka:
5.1. kopējā finansējuma apmēru līdzdalības budžeta projektu ideju īstenošanai;
5.2. finansējuma sadalījuma nosacījumus un maksimālo finansējumu viena Projekta īstenošanai;
5.3. projektu tematiskās jomas, ņemot vērā sabiedrības intereses;
5.4. citus līdzdalības budžeta ieviešanas nosacījumus.
7. Kopējais piešķiramo līdzekļu apjoms līdzdalības budžeta projektu ideju realizācijai katru gadu tiek plānots Pašvaldības gadskārtējā budžetā, atbilstoši Pašvaldību likuma 59. panta otrajai daļai.
8. Viena Projekta realizācijai piešķir ne vairāk kā 5 000 eiro (pieci tūkstoši eiro un 00 centi), t.sk. tehniskās dokumentācijas izstrādei, ja tāda ir nepieciešama.
10. Finansējumu piešķir Projektu idejām, kas pēc to izvērtēšanas atbilst Nolikumā noteiktajiem atlases kritērijiem, kuras sabiedrības balsojuma rezultātā saņēmušas visaugstāko novērtējumu un vienlaikus iekļaujas šim mērķim apstiprinātā budžeta ietvaros.
11. Projekta īstenošanai var piešķirt daļēju finansējumu, ja Iesniedzējs Projekta pieteikuma veidlapā ir norādījis, ka Projekts var tikt īstenots arī nepilnā apjomā.
12. Atbalstāmie projekti var būt gan infrastruktūras uzlabošanas projekti (piemēram, rotaļu laukumi, parki), gan pasākumi sociālo un kultūras aktivitāšu veicināšanai.
13. Finansējuma piešķiršanai un sabiedrības balsošanai tiek virzīti Projekta pieteikumi, kas atbilst šādiem kritērijiem:
13.1. tiek paredzēts ieguldījums Pašvaldībai piederošā īpašumā vai ieguldījumus citai personai piederošā īpašumā tikai gadījumā, kad ir saņemts attiecīgā īpašnieka saskaņojums un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu Pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;
13.2. projekta īstenošanas vietai ir jābūt sabiedrībai plaši pieejamai un publiskā lietošanā esošai;
13.3. projekts atbilst tematiskajām jomām saskaņā ar 4.3. apakšpunktu;
13.4. projekts ir saistīts ar citu Pašvaldības rīcību, kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošana;
13.5. paredzētajā projekta īstenošanas vietā pašvaldība nav uzsākusi darbus cita projekta īstenošanai;
13.6. projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī projektā plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu specifisko atbalsta mērķu un citu ārvalstu finanšu instrumentu ietvaros, kā arī no valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem;
13.7. Projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti un izvērtēts tā ilgtspējai nepieciešamais finansējums, nosakot, ka ikgadējās uzturēšanas izmaksas nepārsniedz 10 % gadā no kopējā attiecīgā Projekta budžeta;
13.8. projektā plānotās aktivitātes nav pretrunā ar Pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem;
13.9. projektu iespējams īstenot vienā kārtā;
13.10. projektam nav komerciāla, reliģiska vai politiska rakstura.
14. Projektu īstenošanas termiņš atbilst Pašvaldību likuma 62. panta prasībām. Gadījumā, ja apstiprinātais Projekts netiek realizēts divu gadu laikā neparedzētu apstākļu vai nesamērīga sadārdzinājuma dēļ, tad šim mērķim paredzētos finanšu līdzekļus novirza attiecīgi nākamā gada Līdzdalības budžeta projektu konkursam.
15. Konkursa komisija (turpmāk – Komisija), kuru apstiprina Pašvaldības dome, izvērtē Konkursam iesniegto Projektu pieteikumu atbilstību Nolikumā noteiktajiem atbilstības kritērijiem, veic Projekta idejas īstenošanas iespējamības pārbaudi un virza iedzīvotāju balsošanai.
16. Komisijas kompetencē ir:
16.1. izvērtēt Konkursam iesniegtos Projektu pieteikumus atbilstoši nolikuma 10. un 14. punktā noteiktajiem atlases kritērijiem, noteikt Projektus, kuri virzāmi iedzīvotāju balsojumam, un apstiprināt to īstenošanai nepieciešamā prognozējamā finansējuma apjomu;
16.2. pieaicināt Komisijas darbā nozaru ekspertus vai kompetentas institūcijas viedokļu un atzinumu sniegšanai;
16.3. veikt Projekta pieteikumā matemātisku aprēķinu kļūdu labojumus, informējot par to Iesniedzēju;
16.4. sniegt atbildes uz Iesniedzēju uzdotajiem jautājumiem;
16.5. pieprasīt papildu informāciju no projekta iesniedzēja.
17. Komisijas kompetencē noraidīt Projekta pieteikumu, ja:
17.1. projekta pieteikums neatbilst Konkursa nolikumā noteiktajām prasībām;
17.2. projekta īstenošana ir atzīta par neiespējamu;
17.3. projekta pieteikums ir iesniegts pēc Konkursa nolikumā norādītā termiņa.
18. Komisija var izbeigt Konkursu bez rezultātiem, ja:
18.1. nav iesniegts neviens projekts;
18.2. visi iesniegtie projektu pieteikumi neatbilst nolikuma prasībām;
18.3. konstatēts cits būtisks iemesls, kas liedz turpināt Konkursa norisi.
20. Komisija lēmumu par Projektu virzīšanu iedzīvotāju balsošanai pieņem 30 darba dienu laikā pēc Projektu iesniegšanas termiņa beigām.
21. Projekta pieteikumu dalībai Konkursā var iesniegt fiziska persona, biedrība vai nodibinājums, atbilstoši Pašvaldību likuma 60. panta trešās daļas 1. punktam (turpmāk– Iesniedzējs).
23. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:
23.1. aizpildīta un parakstīta Projekta pieteikuma veidlapa un tāme (pielikumā);
23.2. projekta idejas skice, ja paredzēta infrastruktūras labiekārtošana (norādāmi būtisko elementu izmēri (cm) un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas sistēmas);
23.3. vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots Projekta īstenošanas rezultāts. Elektroniski iesniegtai vizualizācijai jābūt *.jpg vai *.png formātā, vēlams ar izšķirtspēju ne mazāku kā 654 x 652 (citas izšķirtspējas vizualizācijas tiks pielāgotas);
23.4. plānoto infrastruktūras labiekārtojumu elementu vizuālie materiāli, ja plānota infrastruktūras labiekārtošana;
23.5. dokuments, kas apliecina Iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties Iesniedzēja vārdā, ja Projekta pieteikumu iesniedz pilnvarotā persona;
23.6. dokuments, kas apliecina privātpersonas piekrišanu, ja Projekts tiek īstenots privātpersonai piederošā īpašumā.
24. Projekta pieteikumam jābūt sagatavotam datorrakstā valsts valodā, ievērojot normatīvo aktu prasības dokumentu izstrādāšanai un noformēšanai.
25. Projekta pieteikumu, kas noformēts papīra formā, iesniedz Pašvaldības Iedzīvotāju centrā vai sūtot vēstuli ar norādi "Līdzdalības budžeta projekta pieteikums" uz Rēzeknes valstspilsētas pašvaldību Atbrīvošanas alejā 93, Rēzeknē, LV-4601.
26. Projekta pieteikumi var tikt iesniegti elektroniski, tos parakstot ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz elektroniskā pasta adresi dome@rezekne.lv.
27. Iesniedzējs ir tiesīgs pirms Projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām veikt labojumus un papildināt iesniegto Projekta pieteikumu vai atsaukt to līdz balsošanas termiņa sākumam, informējot par to Pašvaldību.
28. Iesniedzēja iesniegts Projekta pieteikums ir apliecinājums tam, ka viņš ir iepazinies ar Nolikumu, ievēros to un uzņemas atbildību par tajā minēto prasību izpildi.
32. Informāciju par visu Konkursa komisijas apstiprinātajiem Projektiem publicē Pašvaldības tīmekļvietnē www.rezekne.lv.
33. Projektus, kuri atbilst Nolikumā noteiktajiem atbilstības kritērijiem un kuru īstenošana ir atzīta par iespējamu, Komisija nodod balsošanai iedzīvotājiem. Projektus, kuru īstenošana ir atzīta par neiespējamu, Komisija noraida, par to informējot Projekta idejas iesniedzēju.
34. Balsošana par Projektiem notiek elektroniski, izmantojot valsts vai pašvaldības izveidotu tīmekļvietnes platformu, vai klātienē Rēzeknes iedzīvotāju apkalpošanas centrā. Klātienē veiktie balsojumi tiek ievadīti elektroniskajā balsošanas sistēmā.
35. Iedzīvotāji var balsot par neierobežotu projektu skaitu, taču par katru no projektiem – tikai vienu reizi.
36. Balsot par Projektiem var persona, kas sasniegusi 16 gadu vecumu un kuras deklarētā dzīvesvieta ir Rēzeknes valstspilsētas administratīvā teritorija.
37. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt, vai persona balsojuma brīdī sasniegusi 16 gadu vecumu un deklarējusi savu dzīvesvietu Pašvaldībā, tādējādi pārliecinoties, ka balsojums ir derīgs. Nederīgi balsojumi tiek anulēti.
38. Balsošana notiek 14 dienas kopš balsojuma publicēšanas Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.rezekne.lv.
39. Projekta ideja ir atbalstāma, ja par Projektu ir saņemti ne mazāk kā 10 % no kopējā saņemto balsu skaita.
40. Par projektiem, kuri ieguvuši vienādu balsu skaitu, tiek organizēta atkārtota balsošana, ja ir nepietiekami budžeta līdzekļi vienādi ieguvušo balsu projektu īstenošanai.
41. Pašvaldība nodrošina iedzīvotājus ar skaidru informāciju par balsošanas iespējām un balsojuma procesa pārredzamību, regulāri publicējot detalizētu informāciju par balsošanas norisi, starpziņojumus, kā arī nodrošinot iespēju sabiedrībai sekot līdzi balsojuma rezultātiem pašvaldības tīmekļvietnē.
42. Noslēdzoties Konkursa balsojuma termiņam, Komisija pieņem lēmumu par nepieciešamā finansējuma piešķiršanu tiem Projektiem, kas balsojuma rezultātā saņēmuši vislielāko balsu skaitu.
43. Pēc sabiedrības balsojuma rezultātu apkopošanas Komisija virza projektus atbalstīšanai Pašvaldības domē, kas pieņem gala lēmumu par projektu atbalstīšanu un finansējuma piešķiršanu projektu realizācijai.
44. Projekti, kuri sabiedrības balsojumā nav saņēmuši pietiekamu balsu skaitu un neiekļaujas Projektu konkursam piešķirtā finansējuma ietvaros, tiek atstāti bez virzības.
45. Pašvaldība nodrošina skaidru un detalizētu atgriezenisko saiti visiem iedzīvotājiem par balsošanas rezultātiem un pieņemtajiem lēmumiem. Paziņojumu par Konkursa rezultātiem publicē Pašvaldības tīmekļvietnē www.rezekne.lv un balsošanas vietnē, kā arī nosūtīta Projektu iesniedzējiem 10 darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.
46. Konkursa kārtībā apstiprinātos Projektus īsteno Pašvaldība sadarbībā ar Projekta iesniedzēju, ievērojot programmas līdzekļu piešķiršanas, sadalīšanas un apmaksas kārtības iekšējos noteikumus.
47. Projektu īstenošana tiek balstīta uz iedzīvotāju balsojuma rezultātiem, un pašvaldība pieņem lēmumus tikai nestandarta situācijās, piemēram, par budžeta grozījumiem vai papildu finansējuma piešķiršanu.
48. Projekta īstenošanu uzsāk triju mēnešu laikā pēc Konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā.
49. Gadījumā, ja apstiprinātais Projekts netiek īstenots divu gadu laikā neparedzētu apstākļu vai nesamērīga sadārdzinājuma dēļ, tad šim mērķim paredzētos finanšu līdzekļus novirza attiecīgi nākamā gada Konkursam.
50. Projekta sadārdzinājuma gadījumā projektu īsteno, ja sadārdzinājums nav lielāks par 30 % no sākotnējās ieceres.
Informējam, ka Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasts, IP adrese) apstrādes mērķi ir:
1) identificēt Jūs un pārliecināties, vai atbilstat Saistošajos noteikumos "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība līdzdalības budžeta nolikums" izvirzītajām prasībām;
2) Saziņai ar Jums konkursa nolikumā minētajos gadījumos.
Jūs kā iesniedzējs esat atbildīgs par personas datu nodošanas Rēzeknes pašvaldībai likumību, tajā skaitā Jums ir aizliegts sniegt Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai personas datus, ja šai apstrādei nepastāv juridisks pamats.
Projekta nosaukums:
1. Informācija par projekta iesniedzēju:
1.1. Projekta iesniedzējs (biedrība, nodibinājums/ fiziska persona): | |
Nosaukums/ Vārds, uzvārds: | |
vienotais reģistrācijas numurs/ personas kods: | |
Juridiskā/ deklarētā adrese: | |
Kontaktinformācija saziņai: (telefona numurs, e-pasts, IP adrese) |
2. Informācija par projektu:
2.1. Informācija par projekta realizācijas vietu | |
Adrese: | |
Kadastra apzīmējums: | |
Cita informācija, kas precizē projekta realizācijas vietu | |
2.2. Īss projekta idejas apraksts (tīmekļvietnei www.rezekne.lv, ne vairāk kā 250 simboli) |
|
2.3. Projekta un tā nepieciešamības apraksts (aprakstiet projekta idejas nepieciešamības pamatojumu un vēlamo rezultātu, norādiet kādu pievienoto vērtību projekta ideja sniegs vietējai kopienai, nosauciet galveno mērķa grupu. Izvērtē un sniedz informāciju par investīciju uzturēšanu un ilgtspējai nepieciešamo finansējumu, kā arī projekta rezultāts ir plaši pieejams iedzīvotājiem. Līdz 3000 zīmēm) |
|
2.4. Projekta realizēšanai nepieciešamais finansējums (norāda projekta darbu un materiālu izmaksas) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.5. Projekta idejas īstenošana nepilnā apjomāā (saskaņojot ar projekta iesniedzēju, ja Komisija atzīst ka projekta īstenošana ir iespējama tikai daļēji) |
Piekrītu Nepiekrītu |
Pielikumā:*
dokuments, kas apliecina iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz iesniedzēja pilnvarotā persona;
projekta skice (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv);
vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta idejas īstenošanas rezultāts. Elektroniski iesniegtai vizualizācijai jābūt *.jpg vai *.png formātā, ar izšķirtspēju ne mazāku kā 654 x 652 (citas izšķirtspējas vizualizācijas tiks pielāgotas);
projekta ietvaros plānoto darbu izmaksu tāme.
*atzīmējiet pievienotos pielikumus
Datums*: __________________
(Nosaukums, pārstāvja vārds, uzvārds) | (paraksts*) |
* Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) īsteno līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu. Konkursa mērķis ir veicināt Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvu, iesaisti un līdzdalību Rēzeknes pilsētas attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā. Saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai atbilstoši Pašvaldību likuma deleģējumam noteiktu kārtību, kā pašvaldība īsteno līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu, t.i., lai būtu izdots normatīvais akts, uz kā pamata iedzīvotāji konkursā var pieteikties. Bez saistošo noteikumu izdošanas nevar tikt atvērts konkurss līdzdalības budžeta izlietošanai. Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 61. pantu, pašvaldībām jāizstrādā Līdzdalības budžeta nolikums, kas jāpieņem kā saistošie noteikumi. Pašvaldību likuma 59., 60., 61., 62. pants un likuma Pārejas noteikumu 7. punkts, kas pašvaldībām uzliek par pienākumu gadskārtējā budžetā paredzēt finansējumu līdzdalības budžeta ieviešanai līdz 2025. gadam. Infrastruktūras projektu izstrādē sabiedrība tiek iesaistīta jau sākotnējā plānošanas posmā, veicot aptaujas un organizējot sabiedriskās apspriedes, lai nodrošinātu, ka projekta mērķi atbilst iedzīvotāju vajadzībām. Projekta izstrādes laikā iedzīvotāji tiek iesaistīti dažādos lēmumu pieņemšanas posmos, piemēram, darba grupās, lai nodrošinātu, ka viņu priekšlikumi tiek ņemti vērā un attīstības plāni ir atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Atbilstoši Pašvaldību likuma 59. panta otrās daļas prasībām, Dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 19. pants paredz, ka pašvaldības līdz 2029. gadam līdzdalības budžetam var atvēlēt mazāku finansējumu. Tādējādi 2025. gadā Dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam ne mazāk kā 0,1 % apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas aprēķināti par pēdējiem trim gadiem minētajiem ieņēmumiem. Savukārt, 2026. gadā – ne mazāk kā 0,2 %, 2027. gadā – ne mazāk kā 0,3 % un 2028. gadā – ne mazāk kā 0,4 %. Ņemot vērā to, ka līdzdalības budžeta projektu ideju konkurss ir jauna pašvaldības iniciatīva, ietekme uz kārtējā gada budžetu ir vismaz 0,1 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Attiecīgi 2025. gadā konkursa īstenošanai pašvaldība budžetā paredz finansējumu līdz 20 000 eiro, kas atbilst vismaz 0,1 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – tiesiskais regulējums attiecināms uz sabiedrībai pieejamu publisku ārtelpu ar neierobežotu piekļuvi, tāpēc uzskatāms, ka šie noteikumi pozitīvi ietekmēs iedzīvotāju dzīvesveidu, labsajūtu un sabiedrību kopumā, jo veicinās iedzīvotāju iniciatīvu iesaisti un līdzdalību pilsētas attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā. Noteikumi paredz vienlīdzīgu attieksmi pret visām sabiedrības grupām, tajā skaitā personām ar invaliditāti. Noteikumu tiesiskais regulējums neradīs mērķgrupām jaunas tiesības, bet nodrošinās vienlīdzīgas iespējas. Ietekme uz vidi – ņemot vērā to, ka noteikumi paredz ieguldījumus publiskās ārtelpas infrastruktūrā, paredzama pozitīva ietekme uz vidi, labiekārtojot un attīstot Rēzeknes valstspilsētas teritorijas. Veiktās pārmaiņas neietekmēs cilvēku veselību un drošību, jo veiktās darbības tiks realizētas atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – iespējams, ka noteiktu projektu ideju realizācija uzlabos iedzīvotāju veselību, piemēram, pastaigu takas, āra trenažieri, u.tml. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi – pozitīva, jo tiks sakārtotas publiski pieejamas teritorijas, kas var atstāt pozitīvu ietekmi uz blakus esošajām uzņēmējdarbības teritorijām. Ietekme uz konkurenci – nav. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Fiziskas personas jautājumos par projekta sagatavošanu var vērsties Pašvaldībā. Fiziskajām personām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts – līdzdalības budžeta izlietošanas kārtība un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi veicinās Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 4., 5., 6., 7. un 20. punktā noteikto funkciju izpildi. Saistošo noteikumu izpildei jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta. Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti pašvaldības administrācijas cilvēkresursi. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas un/vai jaunas darba vietas. Līdzdalības budžeta projektu idejas izskata konkursa vērtēšanas komisija, ko izveido un apstiprina ar Pašvaldības lēmumu. Līdzdalības budžeta ideju konkursa projektu administrē Pašvaldības administrācijas atbildīgās struktūrvienības. Līdzdalības budžeta izlietošanas kārtība un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Saistošajos noteikumos paredzētais pašvaldības līdzfinansējums ir samērīgs un piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu izstrādes gaitā ir notikušas vairākas sanāksmes, piesaistot nevalstiskā sektora pārstāvjus un aktīvākās iedzīvotāju kopienas. Konsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 2024. gada 11. decembra līdz 2024. gada 25. decembrim. Norādītajā laika posmā sabiedrības pārstāvju priekšlikumi un iebildumi netika saņemti. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un pašvaldības tīmekļvietnē www.rezekne.lv. |