Ministru kabineta noteikumi Nr. 826
Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53 27. §)
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību
19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 136. nr.; 2024, 52. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 13.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"13.2. triju mēnešu laikā pēc tam, kad saņemts Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas kā
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības
organizācijas uzaicinājums par projekta iesnieguma iesniegšanu,
ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā
(turpmāk - vadības informācijas sistēma) šādus projekta
iesnieguma datus:
13.2.1. šo noteikumu 2. pielikumā norādīto informāciju par
īstenojamo projektu;
13.2.2. informāciju par projekta posmu kalendāra plānu, kurā
iekļautajiem posmiem ir noteikti konkrēti rezultāti un šo posmu
īstenošanas termiņš nepārsniedz vienu gadu;
13.2.3. informāciju par projekta finansējuma sadalījumu pa
projekta darbībām un izmaksu veidiem, kas sasaistīts ar šo
noteikumu 13.2.2. apakšpunktā minēto projekta posmu kalendāra
plānu, norādot plānotās izmaksas pa projekta īstenošanas
posmiem;
13.2.4. informāciju par projekta īstenošanas sadarbības
partneriem un to plānotajām projekta īstenošanas darbībām un
izmaksām, kā arī tiem plānoto avansa maksājuma apmēru;".
2. Izteikt 16.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"16.3. attiecībā uz šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minēto
finansējuma saņēmēju īstenojamiem projektiem (izņemot
investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā
transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un
centralizācija" projektus) veic šādas darbības:
16.3.1. slēdz projektu īstenošanas līgumus ar šo noteikumu 25.
punktā minētajiem līgumslēdzējiem;
16.3.2. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasa projekta
īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta programmas;
16.3.3. atbilstoši projekta īstenošanas līgumam īsteno projektu
uzraudzības funkcijas, tai skaitā veic projekta īstenošanas risku
pārvaldību, līdzdarbojoties programmas padomes un projekta
uzraudzības padomes sastāvā saskaņā ar šo noteikumu 21.
punktu;
16.3.4. pilnveido vai izstrādā Atveseļošanas fonda plāna
īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamo iekšējās kontroles
sistēmu un nodrošina tās efektīvu darbību, tai skaitā atbilstoši
kompetencei nodrošinot vismaz šādas kontroles darbības sadarbībā
ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības
organizāciju:
16.3.4.1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas
novēršana;
16.3.4.2. dubultfinansējuma riska novēršana;
16.3.4.3. atskaites punktu un mērķu atbilstības un pamatojošās
dokumentācijas pārbaude, tai skaitā datu ticamības
pārbaude;
16.3.5. atbilstoši kompetencei piemēro korektīvās darbības
finansējuma saņēmējam, ja tiek pārkāpti projekta īstenošanas
līguma nosacījumi vai šo noteikumu prasības;
16.3.6. izmanto tiesības piedalīties projektu un programmu
koordinācijas un vadības darbā, tai skaitā iepazīties ar projekta
ietvaros izmantoto vai izstrādāto projekta dokumentāciju;
16.3.7. izmanto tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā
projekta īstenošanas līguma jebkurā no šādiem gadījumiem:
16.3.7.1. finansējuma saņēmējs nepilda projekta īstenošanas
līgumu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai
ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var
ietekmēt reformu un investīciju mērķa sasniegšanu;
16.3.7.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā ir
apzināti sniedzis nepatiesu informāciju;
16.3.8. līdz 2026. gada 31. augustam veic projekta noslēguma
dokumentācijas pārbaudi;".
3. Papildināt ar 16.3.1 apakšpunktu šādā
redakcijā:
"16.3.1 attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka
"Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību
atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasa projekta
īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta programmas;".
4. Izteikt 17.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.1. Rīgas brīvostas pārvalde novērtē rīkojuma projekta saturu
saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem
un iesniedz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrijai apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2.
apakšpunktu. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību
aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta
2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta
kārtības rullis" noteiktajā kārtībā;".
5. Izteikt 17.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.2. valstspilsētu un novadu pašvaldība investīcijas 2.1.2.1.i.
nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un
pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija"
projektiem novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo
noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai
apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu,
pievienojot:
17.2.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta
iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
17.2.2. vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību
apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un
projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas
risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta
noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu."
6. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"18.1. attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību
pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta
procesu modernizācija un centralizācija" projektiem, kā arī uz šo
noteikumu 11.2., 11.3., 11.4., 11.5. un
11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektiem veic
šādas darbības:
18.1.1. ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā, -
pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa
pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30 % apmērā,
ko finansējuma saņēmējs apgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā
gada ietvaros, ievērojot nosacījumu, ka avansa un starpposma
maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no kopējā projekta
finansējuma;
18.1.2. pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam
pievienots apliecinājums, ka nav atgūts nodoklis no valsts
budžeta priekšnodokļa veidā;
18.1.3. veic maksājumus finansējuma saņēmējam atbilstoši vadības
informācijas sistēmā ievadītajai informācijai un projekta
īstenošanas līgumā noteiktajiem un sekmīgi noslēgtajiem projekta
posmiem, kā arī veic projekta noslēguma maksājumu;
18.1.4. līdz 2026. gada 31. augustam veic projekta noslēguma
dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu;".
7. Izteikt 24. punktu šādā redakcijā:
"24. Reformu un investīciju virziena mērķu sasniegšanas
koordinēšanai un programmu pārvaldībai nepieciešamos
administratīvos resursus un tehnoloģiskās ekspertīzes, kā arī
valsts vienotās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
arhitektūras ieviešanas koordinācijas resursus nodrošina Viedās
administrācijas un reģionālās attīstības ministrija investīcijas
2.1.2.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu
programmu un arhitektūras pārvaldība" īstenojamā projekta
ietvaros."
8. Izteikt 29. punktu šādā redakcijā:
"29. Ja projekta īstenošanā tiek iesaistīts sadarbības partneris,
finansējuma saņēmējs triju mēnešu laikā pēc sadarbības partnera
iesaistīšanās projektā noslēdz sadarbības līgumu, kurā noteikti
pušu pienākumi un tiesības, kā arī maksāšanas kārtība (ja
attiecināms), tai skaitā sadarbības partnerim, kas veic arī
komercdarbību, iekļaujot nosacījumu, ka projekta finansējums
netiek izmantots komercdarbības atbalstam. Finansējuma saņēmējs
sadarbības līgumā var iekļaut nosacījumu par avansa maksājumu
finansējuma saņēmēja sadarbības partnerim, kura apmēru nosaka
finansējuma saņēmējs. Šo noteikumu 11.2., 11.3., 11.4.,
11.5. un 11.6. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja
sadarbības partnerim avansa maksājums nedrīkst pārsniegt 30 % no
sadarbības partnerim plānotā maksājuma kopējā apmēra."
9. Izteikt 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.8. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības
izmaksas, kas ietver projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto
ekspertu atlīdzības izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību
institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma
nosacījumiem un radušās, pamatojoties uz darba līgumu, kas
noslēgts uz noteiktu laiku, vienošanos vai rīkojumu par visu
amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu projekta
īstenošanas laikā vai uz uzņēmuma līguma pamata, un ir
nepieciešamas reformas un investīciju virziena mērķu un atskaites
punktu sasniegšanai, un ko apliecina terminēto darba līgumu amatu
apraksti, uzņēmuma līgumu darba uzdevumi, vienošanās vai rīkojumi
par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu, un
papildu pienākumu veikšanas gadījumā - arī šo pienākumu izpildei
veltītā darba laika uzskaite;".
10. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
11. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
Ministru prezidentes pienākumu
izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Viedās administrācijas un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
noteikumiem Nr. 826
"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
investīcijas projekta | pase | ||
(numurs) |
(projekta nosaukums) |
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Ja finansējuma saņēmējs ir publiskas personas kapitālsabiedrība vai atvasināta publiska persona, tad norāda arī informāciju par pārvaldes uzdevumu (tai skaitā tā tiesisko pamatu), kura izpildes ietvaros vai kā izpildes pilnveidei īsteno projektu |
1.2. Projekta īstenošanas partneri | Norāda sadarbības partnerus, ja tādus ir plānots piesaistīt |
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums | Norāda programmas nosaukumu vai norādi "ārpus programmām" |
2.2. Saistība ar citiem projektiem | Norāda galveno saistību ar citiem programmas projektiem, kā arī informāciju par projekta izskatīšanu programmas padomē, ja attiecināms |
3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Īsi apraksta projekta mērķi un galveno saturu | ||
3.2. Projekta pamatojums
(aktualitāte/nepieciešamība/ risināmā problēma) |
Īsi apraksta projekta īstenošanas nepieciešamību - risināmo problēmu | ||
3.3. Projekta ieguvumi1 | Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 | Vērtība | Sasniegšanas laiks (gads) |
3.3.1. Būtību raksturojošs apzīmējums | Ko un kā mēra vai pārbauda | ||
3.3.2. Būtību raksturojošs apzīmējums | Ko un kā mēra vai pārbauda | ||
3.3.3. Būtību raksturojošs apzīmējums | Ko un kā mēra vai pārbauda |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4 | |
Norāda plānoto attiecināmo apmēru | Plānotais PVN apmērs, ja tiks pieprasīts | Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts |
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | Izmaksu apmērs (indikatīvi) | Maksimālais apmērs5 | Darbības iznākums |
4.3. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | |||
4.4. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | |||
4.5. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi
Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts6 | Valsts mākonī (jā/nē) |
Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis) | Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) | Risinājuma lietotāji (skaits) |
5.1.1. Nosaukums | ||||||
5.1.2. Nosaukums |
5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi
Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu grupa) | Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) | Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8 | Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) |
5.2.1. Būtību raksturojošs nosaukums | ||||
5.2.2. Būtību raksturojošs nosaukums |
5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas
Skaits | Saturu raksturojošs nosaukums | Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |
5.3.1. Nosaukums | ||
5.3.2. Nosaukums |
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9
Informācija par
finansējuma saņēmēja projekta pārvaldības un īstenošanas
kapacitāti. Ja projektu īsteno valsts tiešās pārvaldes
iestāde, norāda arī informāciju par nozares ministrijas
iekšējās kontroles sistēmas iesaisti drošā finanšu
pārvaldībā.
Atvasinātas publiskas personas, publiskas personas kapitālsabiedrības un biedrības norāda arī informāciju par finanšu resursu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem |
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Kopsavilkuma informācija
par veikto ieguvumu un izmaksu analīzi.
Ietekmi uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu - pārvaldes darbinieku amata vietu samazinājumu vai palielinājumu - iekļauj izmaksu/ieguvumu analīzē un tieši norāda kopsavilkumā arī tad, ja pārvaldes darbinieku skaita ietaupījums norādīts projekta ieguvumos (3. punktā) |
8. Cita būtiska informācija
Norāda būtisku
informāciju, tai skaitā nosacījumus projekta īstenošanai,
riskus, projekta sasaisti ar citiem projektiem, sasaisti
ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības
jautājumiem.
Norāda informāciju par projekta izskatīšanu IKT vadītāju paplašinātajā forumā, ja attiecināms |
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Piezīmes.
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai vai sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi - ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, bet sasniegšanas laiks - 2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, norāda "n/a".
6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikuma 3. punktā.
7 Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumiem Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.
8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta pasi, par to pievieno attiecīgu norādi.
9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem."
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
noteikumiem Nr. 826
"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Investīcija |
Investīcijas nolūks |
Nozaru ministrijas, finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri ir ārpus nozaru ministrijas resora) |
Summa bez pievienotās vērtības nodokļa (milj.)* |
Centralizēti pārvaldītās nozaru datu kopas |
Centralizētās funkcijas un koplietošanas pakalpojumi |
Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi |
1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības
programma
Programmas mērķis: Valsts digitālo pakalpojumu piegādes platformu attīstība un to jaunākās funkcionalitātes efektīva izmantošana projektus īstenojošo nozaru pakalpojumu piegādē un klientu apkalpošanā. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM, padomes dalībnieki papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM un LPS |
||||||
2.1.2.1. | Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana |
VARAM (KM) |
17,724 | 1 |
5 |
4 |
2.1.1.1. | Finanšu dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu | FM | 1,68 |
1 |
1 |
1 |
2.1.1.1. | Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība | FM | 1,68 |
1 |
||
2.1.2.1. | Digitālo pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai | EM | 1,68 |
4 |
1 |
1 |
2.1.3.1. | Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija | TM | 2,436 |
1 |
1 |
|
2.1.1.1. | Vienotas civilās aizsardzības un ugunsdrošības pārvaldības platformas ieviešana | IeM | 1,848 |
1 |
||
Kopā |
27,048 | |||||
2. Datu pārvaldības attīstības programma
Programmas mērķis: Datu pārvaldības ieviešana projektus īstenojošās nozarēs, nodrošinot datu koplietošanu un publicēšanu atkalizmantošanai, efektīvi izmantojot centralizēto platformu jaunākās funkcionālās iespējas. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM |
||||||
2.1.3.1. |
Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, vēlēšanu procesu digitalizācija un automatizācija |
VARAM (KEM, VDAA, LM, CVK) | 10,92 |
6 |
3 |
4 |
2.1.3.1. | Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija | FM | 1,344 |
4 |
1 |
|
2.1.3.1. | Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī | IZM | 3,444 |
1 |
1 |
1 |
2.1.3.1. | Ostu pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi |
Rīgas brīvostas pārvalde |
3,242 |
2 |
2 |
2 |
2.1.1.1. | Ziņošanas sistēmas pilnveidošana par kuģu radītajiem atkritumiem Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā | SM | 0,118 |
1 |
1 |
|
2.1.3.1. | Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība | VM (LBPSC) | 8,4 |
3 |
8 |
|
2.1.3.1. | Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija | ZM | 1,848 |
3 |
2 |
|
2.1.3.1. | Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku | ZM | 2,352 |
2 |
3 |
|
Kopā |
31,668 | |||||
3. Valsts pārvaldes IKT infrastruktūras
attīstības programma
Programmas mērķis: Valsts pārvaldes mākoņdatošanas koplietošanas pakalpojumu attīstība, attīstot un integrējot federētajā mākonī četru valsts koplietošanas pakalpojumu sniedzēju savstarpēji sadarbspējīgus pakalpojumus. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM |
||||||
2.1.2.2. | Iekšlietu ministrijas Informācijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | IeM | 2,52 |
1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Latvijas Nacionālās bibliotēkas mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | KM | 0,9828 |
1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Latvijas Valsts radio un televīzijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | SM | 5,88 |
1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Lauksaimniecības datu centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | ZM | 3,108 |
1 |
1 |
|
Kopā |
12,4908 | |||||
4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības
programma
Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts
pārvaldes resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla
pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu
uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt
izvērst tīmekļvietņu centralizēto platformu. |
||||||
2.1.2.1. | Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, tai skaitā vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība | VK, VAS (FM) | 3,36 |
3 |
2 |
2 |
2.1.2.1. | Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana | FM (Valsts kase) | 13,44 |
1 |
2 |
2 |
2.1.2.1. | Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana | VK | 2,1 |
1 |
1 |
1 |
Kopā | 18,9 | |||||
5. E-lietas programma
Programmas mērķis: Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - TM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM |
||||||
2.1.2.1. | Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība | TM, Prokuratūra | 7,56 |
6 |
1 |
7 |
2.1.1.1. | Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai | IeM | 2,80728 |
1 |
2 |
2 |
Kopā |
10,36728 | |||||
6. Kultūras nozares projektu programma
Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest digitalizācijas
risinājumus kultūras nozares institūcijām un
sabiedriskajiem medijiem. |
||||||
2.1.1.1. | Kultūras nozares institūciju darbības procesu digitālā transformācija, tai skaitā digitālie risinājumi nozares institūcijām | KM | 3,444 |
4 |
5 |
|
2.1.2.1. | Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana | KM (AiM) | 1,68 | 1 | 1 | |
Kopā |
5,124 | |||||
7. Pašvaldību koplietošanas platformu
programma
Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest koplietošanas
platformas pašvaldību pārvaldes un atbalsta funkciju
nodrošināšanai. |
||||||
2.1.2.1. | Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, tai skaitā sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām | Pašvaldības, VARAM, LM, IeM, IZM | 20,53392 |
5 |
5 |
|
2.1.2.1. | Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana | VARAM | 0,63 |
1 |
1 |
1 |
Kopā |
21,16392 | |||||
8. Ārpus programmām | ||||||
2.1.1.1. | Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība | VARAM | 2,1 |
1 |
1 |
1 |
Piezīmes.
* PVN tiek apmaksāts atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 34. punktam. ** Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". *** Stratēģiski svarīgs projekts. |
Lietotie saīsinājumi:
AiM - Aizsardzības ministrija
CVK - Centrālā vēlēšanu komisija
EM - Ekonomikas ministrija
FM - Finanšu ministrija
IeM - Iekšlietu ministrija
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IZM - Izglītības un zinātnes ministrija
KEM - Klimata un enerģētikas ministrija
KM - Kultūras ministrija
LBPSC - Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs (izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esošs valsts zinātniskais institūts - atvasināta publiska persona)
LM - Labklājības ministrija
LPS - Latvijas Pašvaldību savienība
SM - Satiksmes ministrija
TM - Tieslietu ministrija
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
VAS - Valsts administrācijas skola
VK - Valsts kanceleja
VM - Veselības ministrija
VDAA - Valsts digitālās attīstības aģentūra
ZM - Zemkopības ministrija"