Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: vēl nav spēkā

Ministru kabineta noteikumi Nr. 865

Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53 89. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 569 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi saņem apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus"

Izdoti saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju
amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma
39. panta pirmo daļu

1. Izdarīt Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 569 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi saņem apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 101., 160. nr.; 2012, 70. nr.; 2013, 252. nr.; 2014, 33. nr.; 2016, 49. nr.; 2019, 216. nr.; 2023, 245. nr.) šādus grozījumus:

1.1. izteikt 2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.4. plānveida ķirurģiskās operācijas un ar tām tieši saistītus izdevumus, ja tos nesedz atbilstoši likumam "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām";";

1.2. izteikt 2.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.5. medicīnisko rehabilitāciju viena gada laikā pēc nelaimes gadījumā darbā, pārciestas traumas vai ķirurģiskas operācijas saskaņā ar ārsta ieteikumiem vienā no šādiem veidiem:

2.5.1. medicīniskās rehabilitācijas kursu ne ilgāku par divām nedēļām stacionārā medicīniskās rehabilitācijas iestādē vai dienas stacionārā;

2.5.2. ambulatori līdz 10 medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumiem viena mēneša laikā;";

1.3. izteikt 4.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"4.3. šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētos veselības aprūpes pakalpojumus centrs apmaksā, kompensējot amatpersonām to izdevumus, bet kopumā ne vairāk kā 600 euro apmērā kalendāra gadā katrai amatpersonai;";

1.4. izteikt 5.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"5.3. dokumentus, kas apliecina veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanu, ja tie neizriet no maksājumus apliecinošajiem dokumentiem. Lai saņemtu kompensāciju par šo noteikumu 2.7. apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem, amatpersona iesniedz centrā ārstniecības personas izrakstītās receptes norakstu vai kopiju, vai elektroniskās receptes izdruku, vai izrakstu no ārstniecības iestādes medicīniskās dokumentācijas par amatpersonai ārstniecības procesā rekomendētajām bezrecepšu zālēm. Lai saņemtu kompensāciju par 3D ultrasonogrāfijas izmeklējumiem, endoskopiskajiem izmeklējumiem, datortomogrāfiju, scintigrāfiju, magnētisko rezonansi, alergodiagnostikas paneļu analīzēm, podometrijas pakalpojumu un ārstniecisko pēdu aprūpi, amatpersona iesniedz centrā ārsta speciālista izrakstīta nosūtījuma kopiju vai elektroniskā nosūtījuma izdruku. Lai saņemtu kompensāciju par medicīniskās rehabilitācijas un fizikālās medicīnas pakalpojumiem, amatpersona iesniedz centrā ārsta speciālista izrakstīta nosūtījuma kopiju vai elektroniskā nosūtījuma izdruku, vai medicīniskā dokumenta kopiju, kurā rekomendēts attiecīgais pakalpojums, atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam.";

1.5. izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

"6. Centrs izvērtē šo noteikumu 5. un 5.1 punktā minētos dokumentus un, ja kompensācijas izmaksas nosacījumi un iesniegtie dokumenti atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām, izmaksā kompensāciju, triju mēnešu laikā no dokumentu saņemšanas dienas pārskaitot attiecīgos finanšu līdzekļus uz amatpersonas norādīto maksājumu kontu. Šo noteikumu 5. punktā minētos dokumentus amatpersona var iesniegt triju mēnešu laikā pēc veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas.";

1.6. papildināt ar 6.1 punktu šādā redakcijā:

"6.1 Ja amatpersona veikusi priekšapmaksu par veselības aprūpes pakalpojumiem, centrs tos amatpersonai kompensē šajos noteikumos noteiktajā kārtībā tikai pēc attiecīgā pakalpojuma saņemšanas, ko apliecina pakalpojuma sniedzēja medicīniskā dokumentācija vai tās atvasinājums.";

1.7. izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8. Šo noteikumu 2.4. apakšpunktā minētās plānveida ķirurģiskās operācijas apmaksai amatpersona pirms plānotās operācijas centrā iesniedz:

8.1. iesniegumu par operācijas apmaksu. Iesniegumā norāda amatpersonas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi un iestādi, kurā tā dienē, kā arī plānotās operācijas veidu, ārstniecības iestādi, kurā plānota operācija, un plānoto operācijas datumu. Saziņas nodrošināšanai var norādīt tālruņa numuru un elektroniskā pasta adresi;

8.2. tās ārstniecības iestādes apliecinājumu (2. pielikums), kurā plānota operācija, vai atzinumu (slēdzienu) par plānoto operāciju, kurā norādīta visa šo noteikumu 2. pielikumā minētā informācija;

8.3. pēc centra pieprasījuma - citus medicīniskos dokumentus par amatpersonas ārstniecības procesu vai operācijas nepieciešamību, ja iesniegtie dokumenti nav pietiekami centra lēmuma pieņemšanai.";

1.8. izteikt 8.1 punktu šādā redakcijā:

"8.1 Ja centrs pieņem lēmumu apmaksāt plānveida ķirurģiskās operācijas izdevumus, tas ārstniecības iestādei nosūta garantijas vēstuli par izdevumu apmaksu. Garantijas vēstulē norāda informāciju par amatpersonu (vārds, uzvārds, personas kods), plānveida ķirurģisko operāciju, kuras apmaksu centrs garantē, un plānoto operācijas datumu, kā arī informē par to amatpersonu.";

1.9. papildināt ar 8.2 punktu šādā redakcijā:

"8.2 Centrs šo noteikumu 2.4. apakšpunktā minētās plānveida ķirurģiskās operācijas izdevumu apmaksu garantē:

8.21. ārstniecības iestādei, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtību ir iekļauta to ārstniecības iestāžu sarakstā, kuras sniedz valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus attiecīgajā ārstniecības jomā;

8.22. ārstniecības iestādei, kas neatbilst šo noteikumu 8.21. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, ja ķirurģiska operācija plānota dienas stacionārā traumatoloģijas, mikroķirurģijas vai neiroķirurģijas jomā.";

1.10. papildināt ar 8.3 punktu šādā redakcijā:

"8.3 Ja plānotās ķirurģiskās operācijas un ar to tieši saistītās izmaksas vairāk nekā par 50 % pārsniedz centra vidējās izmaksas attiecīgā veida operācijas apmaksai pēdējos 12 mēnešos pirms amatpersonas iesnieguma iesniegšanas, centrs, iepriekš informējot par to amatpersonu un saņemot amatpersonas apstiprinājumu, garantē plānotās ķirurģiskās operācijas apmaksu amatpersonai centra vidējo izmaksu apmērā attiecīgā veida operācijām pēdējos 12 mēnešos.";

1.11. papildināt ar 8.4 punktu šādā redakcijā:

"8.4 Šo noteikumu 8.3 punktā minētajā gadījumā centrs var apmaksāt amatpersonai ārsta konsultāciju par amatpersonai rekomendējamo ārstniecību un iespēju veikt ķirurģisko operāciju citā ārstniecības iestādē, kas specializējas attiecīgajā ārstniecības jomā, nosūtot ārstniecības iestādei garantijas vēstuli par izdevumu apmaksu. Garantijas vēstulē norāda informāciju par amatpersonu (vārds, uzvārds, personas kods), konsultācijas veidu, kura apmaksu centrs garantē, un plānoto konsultācijas datumu, kā arī informē par to amatpersonu. Šajā gadījumā centrs var pieprasīt ārstniecības iestādei informāciju par saņemto pakalpojumu un ārsta konsultācijā amatpersonai ieteikto ārstniecības procesu.";

1.12. izteikt 9. punktu šādā redakcijā:

"9. Centrs atsaka apmaksāt plānveida ķirurģisko operāciju, ja to var veikt rindas kārtībā par valsts budžeta līdzekļiem triju mēnešu laikā pēc amatpersonas iesnieguma iesniegšanas (izņemot gadījumu, ja, nesaņemot veselības aprūpes pakalpojumu ātrāk, ir prognozējama amatpersonas veselības stāvokļa pasliktināšanās vai negatīva ietekme uz amatpersonas veselības stāvokli un fiziskām spējām pildīt dienesta pienākumus).";

1.13. izteikt 11.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.3. estētiskās dermatoloģijas pakalpojumiem un estētiski ķirurģiskām operācijām (izņemot gadījumus, ja amatpersona saskaņā ar aktu par nelaimes gadījumu darbā ir cietusi nelaimes gadījumā, pildot dienesta pienākumus, un guvusi tādus veselības bojājumus, kuru novēršanai šādi estētiskās dermatoloģijas pakalpojumi vai operācija ir nepieciešama), redzes lāzerkorekciju, blefaroplastiku un bariatriju;";

1.14. izteikt 11.11. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.11. psihologa, psihoterapijas speciālista un psihofizioloģiskiem pakalpojumiem, izņemot izmeklējumus, kas nepieciešami atzinuma sniegšanai par amatpersonas veselības stāvokļa atbilstību dienesta pienākumu izpildei, multiprofesionālas komandas sniegtos medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumus vai centra sniegtos pakalpojumus;";

1.15. izteikt 11.14. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.14. vispārējo anestēziju zobārstniecībā, zobu protezēšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem, izņemot pirmreizēju zobu protezēšanu, ja zoba protezēšanas iemesls ir trauma, kas saskaņā ar aktu par nelaimes gadījumu darbā ir gūta nelaimes gadījumā, pildot ar dzīvības vai veselības apdraudējumu (risku) saistītus amata (dienesta) pienākumus;";

1.16. papildināt ar 11.19. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.19. veselības pārbaudes programmu (check-up), pozitronu emisijas tomogrāfiju ar datortomogrāfiju (PET/CT), kapsulas endoskopiju, 3D ultrasonogrāfiju grūtniecības novērošanai, 4D ultrasonogrāfijas izmeklējumiem, stereotaktisko radioķirurģiju.";

1.17. papildināt ar 21. punktu šādā redakcijā:

"21. Kompensācijas apmērs par šo noteikumu 2.2. apakšpunktā minētajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kas amatpersonai sniegti līdz 2024. gada 31. decembrim un ko amatpersonai kompensē saskaņā ar šo noteikumu 4.3. apakšpunktu, kopumā nepārsniedz 500 euro.";

1.18. papildināt ar 22. punktu šādā redakcijā:

"22. Šo noteikumu 5. punktā minētos dokumentus par veselības aprūpes pakalpojumiem, kas saņemti līdz 2025. gada 30. jūnijam, amatpersona kompensācijas saņemšanai var iesniegt līdz 2025. gada 31. decembrim."

2. Noteikumi stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Iekšlietu ministrs R. Kozlovskis

01.01.2025