Tiesību akts: vēl nav spēkā
Ministru kabineta noteikumi Nr. 813

Rīgā 2024. gada 10. decembrī (prot. Nr. 52 91. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.9. pasākuma "Sabiedrības saliedēšana, veicinot sabiedrības pašorganizēšanos un paplašinot sadarbības un līdzdarbības prasmes un iespējas" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu un 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.9. pasākumu "Sabiedrības saliedēšana, veicinot sabiedrības pašorganizēšanos un paplašinot sadarbības un līdzdarbības prasmes un iespējas" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

3. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Kultūras ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

4. Projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

5. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

II. Pasākuma mērķis

6. Pasākuma mērķis ir stiprināt vietējo kopienu spēju pašorganizēties, sadarboties un līdzdarboties, veidojot izpratni par kopējo labumu, veicinot atbildības izjūtu par līdzcilvēkiem un sabiedrības noturības prasmju attīstību, vienlaikus izmantojot reģionālo nevalstisko organizāciju atbalsta centru potenciālu un stiprinot pilsoniskās sabiedrības efektīvu un ilgtspējīgu darbību.

7. Pasākuma mērķa grupa ir kopienas aktīvie iedzīvotāji, neformālās iniciatīvu grupas, biedrības un nodibinājumi, reģionālie nevalstisko organizāciju atbalsta centri, mazaizsargātie vai sociālās atstumtības riskam pakļautie iedzīvotāji.

8. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

8.1. iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 5, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 5;

8.2. rezultāta rādītājs – nevalstisko organizāciju un kopienas pārstāvju skaits, kam stiprinātas spējas veicināt sabiedrības noturību, – 60.

III. Pasākumam pieejamais finansējums

9. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 350 000 euro (no tā elastības finansējums – 686 321 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 3 697 500 euro (no tā elastības finansējums – 583 373 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 652 500 euro (no tā elastības finansējums – 102 948 euro).

10. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 3 663 679 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 3 114 127 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 549 552 euro apmērā.

11. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.

12. Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

13. Projekta izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

14. ESF+ finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.

15. Ja sadarbības iestādei ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, tā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru un tā pamatojumu. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā ESF+ finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja tas paredzēts projektā, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 95 procentus no projektam piešķirtā ESF+ un valsts budžeta finansējuma kopsummas. 

IV. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem

16. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir biedrība "Latvijas Pilsoniskā alianse". Projekta iesniedzējs pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē ir finansējuma saņēmējs.

17. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir:

17.1. biedrība "Zemgales NVO centrs";

17.2. biedrība "Dienvidlatgales NVO atbalsta centrs";

17.3. biedrība "Kurzemes NVO centrs";

17.4. nodibinājums "Valmieras novada fonds".

18. Šo noteikumu 24.1.24.2., 24.3., 24.4. un 24.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai projekta iesniedzējs ar sadarbības partneriem slēdz sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

19. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.

20. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

21. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:

21.1. uzkrāj datus par projektā sasniegto šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minētā rezultāta rādītāja vērtību;

21.2. ievēro horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šādiem rādītājiem:

21.2.1. personu skaits, kuras piedalījušās apmācību programmās, kurās ir integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās piederības un citiem piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

21.2.2. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās piederības un citiem piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

21.3. uzkrāj datus par šo noteikumu 8.2. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un reizi gadā iesniedz sadarbības iestādē pārskatu par projekta dalībniekiem atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

21.4. projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru;

21.5. nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. panta prasībām. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu;

21.6. nodrošina dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

21.7. ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto savā tīmekļvietnē aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.

22. Finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem.

23. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina atsevišķu darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī grāmatvedības uzskaitē – projekta izmaksu nodalīšanu no saimnieciskās darbības izmaksām.

V. Atbalstāmās darbības un izmaksas

24. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

24.1. praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu īstenošanas metodiskās programmas sagatavošana un aprobēšana vietējo kopienu noturības spēju stiprināšanai un pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju attīstībai, kas balstīta vietējo kopienu zināšanu un prasmju apguves vajadzībās;

24.2. kritēriju izstrāde praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu atlasei pašvaldībās;

24.3. atbalsta tīklu veidošana vietējo kopienu aktivizēšanai, saliedēšanai un noturības prasmju veicināšanai, tostarp sociālo tīklu grupu veidošana;

24.4. kopienas iniciatīvu atlase un īstenošana ar mērķi aktivizēt un saliedēt vietējās kopienas un veicināt to noturības prasmes;

24.5. nacionāla līmeņa sadarbības un pieredzes apmaiņas pasākumu īstenošana reģionu nevalstisko organizāciju atbalsta centriem, kopienu nevalstiskajām organizācijām un aktīvistiem;

24.6. saliedējošu pasākumu organizēšana reģiona iniciatīvu īstenošanā iesaistītajām nevalstiskajām organizācijām un aktīvistiem;

24.7. pasākumu un iniciatīvu ietekmes analīzes izstrāde, ietverot stratēģiskus ieteikumus turpmākajam iedzīvotāju iniciatīvu atbalstam;

24.8. publicitātes pasākumu īstenošana plašākai sabiedrībai par projekta ietvaros īstenotajām iedzīvotāju iniciatīvām;

24.9. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;

24.10. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.

25. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:

25.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

25.2. netiešās attiecināmās izmaksas.

26. Šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

26.1. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas saskaņā ar finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera atlīdzības sistēmā noteikto samaksu par līdzvērtīga darba veikšanu, kas vienlaikus nepārsniedz vidējo darba samaksu saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

26.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera atbalstāmo darbību īstenošanai:

26.2.1. pakalpojumu (tai skaitā uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 24.1.24.2., 24.3.24.5.24.6.24.7. un 24.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.2. pasniedzēju, konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība šo noteikumu 24.1., 24.2., 24.3., 24.4.24.5., 24.6.24.7. un 24.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.3. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personāla iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, un vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" šo noteikumu 24.3.24.4.24.5.24.6. un 24.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.4. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personāla un mērķa grupas dalības maksa pasākumos (semināros, konferencēs, mācībās, sadarbības un pieredzes apmaiņas pasākumos u. c.) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, šo noteikumu 24.3., 24.4.24.5. un 24.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.5. reģionālo nevalstisko organizāciju atbalsta centru telpu nomas izmaksas šo noteikumu 24.3.24.4., 24.5.24.6.24.8. un 24.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.6. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera jaunradītu projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma vai, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata, šo noteikumu 24.3.24.4. un 24.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā slodzes proporciju darbam projektā. Ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā gan slodzes proporciju darbam projektā, gan darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;

26.2.7. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personāla un mērķa grupas transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai", kā arī transportlīdzekļa (tai skaitā specializētā) noma vai transporta (tai skaitā specializētā) pakalpojuma pirkšana šo noteikumu 24.1.24.2., 24.3., 24.4.24.5.24.6.24.8. un 24.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.8. pasākumu organizēšanas izmaksas šo noteikumu 24.3., 24.4.24.5.24.6. un 24.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

26.2.9. iniciatīvu atlases un īstenošanas izmaksas šo noteikumu 24.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

26.2.10. pasākumu un iniciatīvu ietekmes analīzes izmaksas šo noteikumu 24.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

26.2.11. izmaksas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai šo noteikumu 24.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

26.2.12. izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, kā arī subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai.

27. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir uzskatāmi par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.

28. Šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 54. panta "b" apakšpunktu.

29. Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris sedz no saviem līdzekļiem.

30. Pasākuma ietvaros finansējums nevar tikt izmantots saimnieciskās darbības veikšanai. Pasākuma ietvaros plānoto darbību rezultātā iegūtais produkts vai pakalpojums tiks nodots Kultūras ministrijas īpašumā, būs publiski pieejams visai sabiedrībai un nepaliks finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera rīcībā atkārtotai izmantošanai.

31. Ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts tā dzīves cikla laikā kļūst par projektu, kas ir saistīts ar saimniecisko darbību, kurai sniegtais atbalsts kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs no finansējuma, par kuru nav saņemts nekāds komercdarbības atbalsts, atmaksā sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.

32. Projekta ietvaros ir atbalstāma sociāli atbildīga un inovatīva iepirkuma īstenošana un vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).

VI. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

33. Pasākuma ietvaros tiek īstenotas praktiskas pilsoniskās sabiedrības iniciatīvas vietējo kopienu noturības prasmju veidošanai un pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju attīstībai, iekļaujot vismaz šādas tēmas:

33.1. krīžu noturības veidošana kopienā, ietverot šādas apakštēmas:

33.1.1. prasmju veidošana kopienas izaicinājumu un tādu mazaizsargātu cilvēku identificēšanai, kuriem nepieciešama palīdzība;

33.1.2. drošas informācijas kanālu piekļūstamība krīzes situācijās un to lietošana vietējās kopienas darbību koordinācijai;

33.1.3. pirmās palīdzības prasmes, psiholoģiskās palīdzības prasmes un stresa vadības iemaņas;

33.2. pilsoniski aktīvo cilvēku loka paplašināšana pašvaldībā, ietverot šādas apakštēmas:

33.2.1. izpratnes veidošana par kopējo labumu;

33.2.2. atbildības izjūtas veicināšana par līdzcilvēkiem;

33.2.3. prasmes sadarboties un koordinēt darbības ar pašvaldību, tostarp spēju mobilizēt resursus (finanšu, materiālos un cilvēku), veidošana;

33.2.4. neformālās līderības attīstīšana un dialoga veidošanas prasmes;

33.3. pilsoniski aktīvu cilvēku saliedēšana kopīgos pasākumos.

34. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 24.5.24.7. un 24.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nodrošina:

34.1. nacionāla līmeņa sadarbības un pieredzes apmaiņas pasākumu īstenošanu reģionu nevalstisko organizāciju atbalsta centriem, kopienu nevalstiskajām organizācijām un aktīvistiem;

34.2. pasākumu un iniciatīvu ietekmes analīzes izstrādi, ietverot stratēģiskus ieteikumus turpmākajam iedzīvotāju iniciatīvu atbalstam;

34.3. informāciju plašākai sabiedrībai par projekta ietvaros īstenotajām iedzīvotāju iniciatīvām, ilustrējot rezultātus un to īstenošanas pievienoto vērtību.

35. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri šo noteikumu 24.1.24.2., 24.3.24.4. un 24.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nodrošina:

35.1. kritēriju izstrādi praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu atlasei pašvaldībās atbilstoši šo noteikumu 33. punktā minētajām tēmām, izzinot vietējo iedzīvotāju, kopienu un nevalstisko organizāciju vajadzības pēc konkrētām zināšanām un prasmēm;

35.2. praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu atlasi, nodrošinot, ka:

35.2.1. tiek izstrādāta iekšējās kontroles sistēma korupcijas, interešu konflikta un krāpšanas riska novēršanai;

35.2.2. tiek izstrādāts procedūras apraksts, kurā norādīts, kā tiks īstenota iniciatīvu atlase, nodrošinot atklātu, objektīvu un taisnīgu iniciatīvu atlasi;

35.2.3. tiek apzināti un iesaistīti pašvaldības aktīvie iedzīvotāji ar mērķi stiprināt pašorganizēšanās spējas un demokrātijas prasmes;

35.2.4. tiek apzināti un iesaistīti dažādu etnisko kopienu pārstāvji (cittautieši, mazākumtautības (tostarp romi)), sociālās atstumtības riskam pakļautie iedzīvotāji un iedzīvotāji ar nevienlīdzīgām iespējām, tostarp citu sociālo grupu pārstāvji, kuriem nepieciešams atbalsts pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju stiprināšanai;

35.2.5. katrā pašvaldībā tiek iesaistītas vismaz piecas nevalstiskās organizācijas, vienlaikus nodrošinot, ka vismaz 30 procentos gadījumu iniciatīvu īstenošanā tiek iesaistīti iedzīvotāji, nevalstiskās organizācijas un kopienas no administratīvajām teritorijām ārpus pilsētām;

35.2.6. katrā reģionā tiek aptvertas visas šo noteikumu 33. punktā minētās tēmas;

35.3. praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu īstenošanu, nodrošinot:

35.3.1. finansiālu atbalstu kopienu iniciatīvu īstenošanai;

35.3.2. metodisko atbalstu iniciatīvu ieviešanai;

35.4. kopienas atbalsta tīkla izveidi, piesaistot vismaz 12 partnerus konkrētajā reģionā, vienlaikus nodrošinot kopdarbības vidi uz rezultātu orientētai pilsoniskās sabiedrības darbības attīstībai;

35.5. saliedējošu pasākumu organizēšanu konkrētā reģiona iniciatīvu īstenošanā iesaistītajām nevalstiskajām organizācijām un aktīvistiem;

35.6. viegli lietojama digitāla metodiskā materiāla sagatavošanu un aprobēšanu šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto praktisku pilsoniskās sabiedrības iniciatīvu īstenošanai vietējo kopienu noturības prasmju veidošanai un pašorganizācijas, sadarbības un līdzdarbības prasmju attīstībai vietējo kopienu un nevalstisko organizāciju līmenī.

36. Projekta īstenošanas satura jautājumus pārrauga Saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstības pamatnostādņu 2021.–2027. gadam īstenošanas uzraudzības padome.

Ministru prezidente E. Siliņa

Kultūras ministre A. Lāce
13.12.2024