Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

2022. GADĀ IZDARĪTIE GROZĪJUMI 1974. GADA STARPTAUTISKAJĀ KONVENCIJĀ PAR CILVĒKU DZĪVĪBAS AIZSARDZĪBU JŪRĀ (XV NODAĻA)
REZOLŪCIJA MSC.521(106)

REZOLŪCIJA MSC.521(106)
(pieņemta 2022. gada 10. novembrī)

GROZĪJUMI 1974. GADA STARPTAUTISKAJĀ KONVENCIJĀ PAR CILVĒKU DZĪVĪBAS AIZSARDZĪBU JŪRĀ (XV NODAĻA)

KUĢOŠANAS DROŠĪBAS KOMITEJA,

ATSAUCOTIES uz Konvencijas par Starptautisko Jūrniecības organizāciju 28. panta b) punktu par Komitejas funkcijām;

ATSAUCOTIES ARĪ UZ 1974. gada Starptautiskās konvencijas par cilvēku dzīvības aizsardzību jūrā (turpmāk - "Konvencija") VIII panta b) punktu par grozījumu procedūru, kas piemērojama attiecībā uz Konvencijas pielikumu, izņemot I nodaļas noteikumus,

IZSKATĪJUSI savā 106. sesijā Konvencijas grozījumus, kas ierosināti un izplatīti saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta i) apakšpunktu;

1. PIEŅEM saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta iv) apakšpunktu Konvencijas grozījumus, kuru teksts iekļauts šīs rezolūcijas pielikumā;

2. NOSAKA saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta vi) apakšpunkta 2. daļas bb) punktu, ka minētie grozījumi tiks uzskatīti par apstiprinātiem 2024. gada 1. janvārī, ja vien pirms šā datuma vairāk nekā viena trešdaļa Konvencijas līgumslēdzēju valdību vai tādas līgumslēdzējas valdības, kuru kopējā tirdzniecības flote veido ne mazāk kā 50 % no pasaules tirdzniecības flotes bruto tilpības, nav darījušas zināmus organizācijas ģenerālsekretāram savus iebildumus pret grozījumiem;

3. AICINA Konvencijas līgumslēdzējas valdības ņemt vērā, ka saskaņā ar Konvencijas VIII panta b) punkta vii) apakšpunkta 2. daļu grozījumi stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā pēc to apstiprināšanas saskaņā ar iepriekš minēto 2. punktu;

4. LŪDZ ģenerālsekretāram saistībā ar Konvencijas VIII panta b) punkta v) apakšpunktu nosūtīt visām Konvencijas līgumslēdzējām valdībām šīs rezolūcijas un tās pielikumā iekļauto grozījumu teksta apliecinātas kopijas;

5. LŪDZ ARĪ ģenerālsekretāram nosūtīt šīs rezolūcijas un tās pielikuma kopijas visiem tiem Organizācijas dalībniekiem, kuri nav Konvencijas līgumslēdzējas valdības.

 

PIELIKUMS

GROZĪJUMI 1974. GADA STARPTAUTISKAJĀ KONVENCIJĀ PAR CILVĒKU DZĪVĪBAS AIZSARDZĪBU JŪRĀ

XV NODAĻA
DROŠĪBAS PASĀKUMI UZ KUĢIEM, KAS PĀRVADĀ INDUSTRIĀLOS DARBINIEKUS

Pēc spēkā esošās XIV nodaļas (Drošības pasākumi uz kuģiem, ko ekspluatē polārajos ūdeņos) iekļauj šādu jaunu XV nodaļu (Drošības pasākumi uz kuģiem, kas pārvadā industriālos darbiniekus):

"XV NODAĻA
DROŠĪBAS PASĀKUMI UZ KUĢIEM, KAS PĀRVADĀ INDUSTRIĀLOS DARBINIEKUS

1. noteikums. Definīcijas

Šajā nodaļā:

1. industriālie darbinieki (IP) ir visas personas, ko pārvadā vai kas uzturas uz kuģa, lai tās veiktu atkrastes industriālās darbības uz citiem kuģiem un/vai atkrastes iekārtās;

2. IP kodekss ir Starptautiskais drošības kodekss kuģiem, kas pārvadā industriālos darbiniekus, kuru Kuģošanas drošības komiteja pieņēmusi ar rezolūciju MSC.527(106) un kurā var izdarīt grozījumus ar nosacījumu, ka šādi grozījumi tiek pieņemti un stājas spēkā saskaņā ar šīs konvencijas VIII panta noteikumiem par grozīšanas procedūrām, kas piemērojamas pielikumam, izņemot I nodaļu;

3. atkrastes industriālās darbības ir atkrastes iekārtu būvniecība, uzturēšana, demontēšana, ekspluatācija vai apkope saistībā ar, piemēram, atjaunīgās vai ogļūdeņraža enerģijas nozares, akvakultūras, okeāna dzīļu resursu ieguvi un izmantošanu vai līdzīgām darbībām;

4. HSC kodekss ir 2000. gada Starptautiskais ātrgaitas kuģu drošības kodekss, kuru Kuģošanas drošības komiteja pieņēmusi ar rezolūciju MSC.97(73) un kurā var izdarīt grozījumus ar nosacījumu, ka šādi grozījumi tiek pieņemti un stājas spēkā saskaņā ar šīs konvencijas VIII panta noteikumiem par grozīšanas procedūrām, kas piemērojamas pielikumam, izņemot I nodaļu.

2. noteikums. Vispārīga informācija

1. Ja IP kodeksā ir minēta norāde uz prasībām, ko piemēro pasažieru kuģiem, uzskata, ka attiecīgās kravas kuģiem piemērojamās prasības ir izpildītas.

2. Šajā nodaļā industriālos darbiniekus neuzskata par pasažieriem.

3. Ja šajā nodaļā vai IP kodeksā industriālo darbinieku skaits ir norādīts kā parametrs, tas ir kopējs kuģī pārvadāto industriālo darbinieku, īpašo darbinieku* un pasažieru skaits, turklāt pasažieru skaits nedrīkst būt lielāks par 12.

4. Neskarot iepriekš 2.1. noteikumā izklāstītās prasības, attiecībā uz ātrgaitas kuģiem, kuriem piemēro X nodaļu, un neskarot HSC kodeksa 2.-12. un 18. nodaļas noteikumus, uzskata, ka kuģis, kas sertificēts saskaņā ar šīs nodaļas un IP kodeksa prasībām, atbilst HSC kodeksa 2.-12. un 18. nodaļas prasībām.


* Sk. 2008. gada Speciāliem nolūkiem paredzētu kuģu drošības kodeksu.

3. noteikums. Piemērošana

1. Ja nav skaidri noteikts citādi, šo nodaļu piemēro kravas kuģiem un ātrgaitas kravas kuģiem, kuru bruto tilpība ir 500 vai lielāka, kuri uzbūvēti 2024. gada 1. jūlijā vai vēlāk un kuri pārvadā vairāk nekā 12 industriālo darbinieku.

2. Kravas kuģi, kuri uzbūvēti līdz 2024. gada 1. jūlijam un kurus administrācija saskaņā ar Organizācijas izstrādātajiem ieteikumiem ir apstiprinājusi vairāk nekā 12 industriālo darbinieku pārvadāšanai, pēc 2024. gada 1. jūlija atbilst IP kodeksa III daļas 1. noteikuma, III daļas 2. noteikuma (izņemot 2.1.7. punktu), IV daļas 7. noteikuma un IV daļas 8. noteikuma prasībām pirmajā starpapskatē vai atjaunošanas apskatē atkarībā no tā, ko veic pirmo.

3. Ātrgaitas kravas kuģi, kuri uzbūvēti līdz 2024. gada 1. jūlijam un kurus administrācija saskaņā ar Organizācijas izstrādātajiem ieteikumiem ir apstiprinājusi vairāk nekā 12 industriālo darbinieku pārvadāšanai, pēc 2024. gada 1. jūlija atbilst IP kodeksa III daļas 1. noteikuma un III daļas 2. noteikuma (izņemot 2.1.7. punktu), V daļas 7. noteikuma un V daļas 8. noteikuma prasībām trešajā kārtējā vai pirmajā atjaunošanas apskatē atkarībā no tā, ko veic pirmo.

4. Neatkarīgi no uzbūvēšanas dienas kravas kuģi un ātrgaitas kravas kuģi, kurus līdz 2024. gada 1. jūlijam administrācija, pamatojoties uz Organizācijas izstrādātajiem ieteikumiem, nav apstiprinājusi vairāk nekā 12 industriālo darbinieku pārvadāšanai pirms vairāk nekā 12 industriālo darbinieku pārvadāšanas uz kuģa atbilst un ir sertificēti saskaņā ar šīs nodaļas un IP kodeksa prasībām.

5. Šajā nodaļā jēdziens uzbūvēts atbilst aprakstam, kas izklāstīts:

5.1. II-2. nodaļas 1. noteikuma 1.2. punkta 1. apakšpunktā, ko papildina II-2. nodaļas 1. noteikuma 1.2. punkta 3. apakšpunkts attiecībā uz kravas kuģiem, un

5.2. X nodaļas 1. noteikuma 4. punktā, ko papildina X nodaļas 1. noteikuma 5. punkts attiecībā uz ātrgaitas kravas kuģiem.

4. noteikums. Citu nodaļu piemērošana

1. Noteikumus attiecībā uz kravas kuģiem, kas izklāstīti citās šīs konvencijas nodaļās, piemēro kuģiem, kas minēti iepriekš 3.1. noteikumā, izņemot gadījumus, kad tie grozīti ar šo nodaļu.

2. Neskarot iepriekš 4.1. noteikumā izklāstītās prasības, attiecībā uz ātrgaitas kravas kuģiem, kuriem piemēro HSC kodeksu, piemēro minētā kodeksa noteikumus kravas kuģiem, izņemot gadījumus, kad tie grozīti ar šo nodaļu.

5. noteikums. Prasības

1. Kuģi un ātrgaitas kuģi, uz kuriem attiecas šī nodaļa:

1.1. ir sertificēti kā kravas kuģi vai ātrgaitas kravas kuģi saskaņā ar I vai VIII nodaļu, vai attiecīgi X nodaļu;

1.2. atbilst IP kodeksa prasībām un

1.3. papildus I nodaļas 8., 9. vai 10. noteikuma prasībām vai attiecīgi HSC kodeksa 1.5.-1.9. punktā noteiktajām prasībām ir apskatīti un sertificēti, kā noteikts IP kodeksā.

2. Kuģus un ātrgaitas kuģus, uz kuriem attiecas šī nodaļa un kuriem ir apliecība, kas izdota saskaņā ar prasībām, kas noteiktas iepriekš 5.1. punktā, pārbauda, kā noteikts I nodaļas 19. noteikumā vai attiecīgi HSC kodeksa X-1. nodaļas 4. noteikumā un 1.10. punktā. Šādam nolūkam minētās apliecības uzskata par apliecībām, kas izdotas saskaņā ar I nodaļas 12. vai 13. noteikumu."

01.07.2024