Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 704

Rīgā 2024. gada 5. novembrī (prot. Nr. 47 33. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" (turpmāk – specifiskais atbalsta mērķis) 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" ceturto kārtu (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējiem un finansējuma saņēmējiem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, tostarp komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus.

2. Pasākuma projektu iesniegumu atlasi īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

3. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Veselības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

4. Pasākuma ietvaros plānotais atbalsta veids ir grants (dotācija).

5. Projektu īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

II. Pasākuma mērķis un plānotie rādītāji

6. Pasākuma mērķis ir nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, attīstot valsts apmaksātās sekundārās ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju infrastruktūru.

7. Pasākuma mērķa grupa – visi Latvijas iedzīvotāji, veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēji un ārstniecības iestādes, kas sniedz valsts apmaksātos veselības aprūpes diagnostiskos izmeklējumus sirds un asinsvadu jomā un/vai pēcskrīninga izmeklējumus onkoloģijas jomā.

8. Pasākuma rezultāta rādītājs ir to personu skaits gadā, kuras izmanto jaunu vai modernizētu veselības aprūpes iestāžu pakalpojumus, nodrošinot, ka līdz 2029. gada 31. decembrim jaunu vai modernizētu veselības aprūpes iestāžu pakalpojumus izmanto 77 991 lietotājs gadā.

9. Specifiskā atbalsta mērķa iznākuma rādītājs ir jaunu vai modernizētu veselības aprūpes iestāžu kapacitāte, tai skaitā pasākuma ietvaros nodrošinot, ka līdz 2029. gada 31. decembrim izveidotās vai uzlabotās veselības aprūpes iestādes vismaz vienu reizi gada laikā apmeklēs 85 790 personu.

10. Specifiskā atbalsta mērķa iznākuma rādītājs ir noslēgto līgumu īpatsvars par ieguldījumiem veselības aprūpes infrastruktūras objektos, tai skaitā pasākuma ietvaros nodrošinot, ka līdz 2029. gada 31. decembrim noslēgti līgumi 100 procentu apmērā no specifiskā atbalsta mērķim pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma.

III. Pasākuma finansējums

11. Pasākuma ietvaros plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 4 812 877 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 4 090 945 euro un nacionālais finansējums, kas iekļauj valsts budžeta un privāto finansējumu, ir 721 932 euro.

12. Maksimālais attiecināmais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs nav lielāks par 85 procentiem, bet nacionālais finansējums, kas iekļauj valsts budžeta un privāto finansējumu, nav mazāks par 15 procentiem no šo noteikumu 11. punktā minētā pasākumam plānotā un pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma. Attiecināmais nacionālais privātais finansējuma saņēmēja līdzfinansējums katram projektam tiek noteikts saskaņā ar šo noteikumu 36. punktu.

IV. Komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi

13. Pasākuma finansējuma saņēmējiem komercdarbības atbalstu piešķir atbilstoši šīs nodaļas nosacījumiem.

14. Finansējuma saņēmējs atbilstoši normatīvajiem aktiem par veselības aprūpes organizēšanu un samaksu ir noslēdzis ar Nacionālo veselības dienestu (turpmāk – pilnvarojuma uzlicējs) deleģēšanas līgumu par vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma (turpmāk – sabiedriskie pakalpojumi) sniegšanu. Līgumā norāda:

14.1. konkrētus sniedzamos sabiedriskos pakalpojumus;

14.2. prasības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamo sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūru;

14.3. līguma darbības laiku, kas nepārsniedz 10 gadus;

14.4. sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

14.5. pakalpojuma sniedzējam piešķirto ekskluzīvo vai īpašo tiesību būtību, ja tas sniedz pakalpojumu ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi;

14.6. informāciju par iespēju saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai;

14.7. atsauci uz Komisijas 2011. gada 20. decembra Lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi.

15. Finansējuma saņēmējs projektam pievieno vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanas pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu, ka tas kontrolēs un pārskatīs šo noteikumu 14.6. apakšpunktā minētos deleģēšanas līgumā paredzētos atlīdzības (kompensācijas) maksājumus, kā arī novērsīs un atgūs deleģēšanas līgumā paredzēto atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksu regulāri, bet ne retāk kā reizi trijos gados un pilnvarojuma akta darbības perioda beigās veicot līgumā noteiktās pārbaudes.

16. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta piešķiršanas prasības vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanai, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.

17. Pilnvarojuma uzlicējam un finansējuma saņēmējam ir pienākums dokumentāciju par saņemto komercdarbības atbalstu glabāt 10 gadus no pilnvarojuma termiņa beigām, savukārt sadarbības iestādei ir pienākums dokumentāciju, kas saistīta ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu, glabāt 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.

18. Šo noteikumu 13. punktā minēto komercdarbības atbalstu drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, ko piešķir par pakalpojuma ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi sniegšanu, citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentus.

19. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu ir uzskatāma diena, kad sadarbības iestāde pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu vai sniedz atzinumu par nosacījumu izpildi.

20. Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz atbalsta saņemšanu, ja tas atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 18. punktu. Grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes projekta iesniedzējam tiek vērtētas individuāli un tā saistīto personu grupai (ja attiecināms) – saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punktu.

21. Finansējuma saņēmējs projektam pievieno apliecinājumu, ka attiecībā uz to nepastāv Maksātnespējas likumā noteiktie ierobežojumi tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanai un pasludināšanai un finansējuma saņēmējam nav ierosināta maksātnespējas procesa lieta.

V. Prasības projekta iesniedzējam un projekta vērtēšanai

22. Projekta iesniedzējs, kas pēc sadarbības iestādes lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu kļūst par finansējuma saņēmēju, pasākuma ietvaros ir šo noteikumu ​pielikumā minētā ārstniecības iestāde, kas sniedz valsts apmaksātos sekundārās ambulatorās veselības aprūpes pakalpojumus, tai skaitā diagnostiskos izmeklējumus sirds un asinsvadu jomā un/vai pēcskrīninga izmeklējumus onkoloģijas jomā, un nav finansējuma saņēmējs citās Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam specifiskā atbalsta mērķa 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" atlases kārtās.

23. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu, tai skaitā ar parakstu apliecina projekta iesniedzēja interešu konflikta neesību atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantam.

24. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisijā sadarbības iestāde iekļauj pārstāvi no Veselības ministrijas kā nozares pārstāvi, kā arī pārstāvi no Nacionālā veselības dienesta.

25. Sadarbības iestāde pasākuma projektu iesniegumu atlases ietvaros organizē ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, uzaicinot tajā piedalīties šo noteikumu ​pielikumā minētos projektu iesniedzējus. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros var iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu par visu projekta iesniedzējam pieejamo finansējumu.

VI. Pasākuma atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas

26. Lai attīstītu infrastruktūru, kurā tiek nodrošināti valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi, pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

26.1. būvniecība;

26.2. tehnoloģiju iegāde, piegāde un montāža;

26.3. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana.

27. Šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas šādas ar būvniecību saistītas izmaksas:

27.1. būvniecības ieceres dokumentācijas un arhitektoniski mākslinieciskās izpētes izstrādes izmaksas, funkcionālā plānojuma un tehniskās specifikācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta minimālā sastāvā un būvprojekta izstrādes izmaksas, projekta ekspertīžu izmaksas, autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, vides un informācijas piekļūstamības ekspertu konsultāciju un būvniecības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas;

27.2. būvniecības izmaksas, tai skaitā demontāžas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar objektu nodošanu ekspluatācijā.

28. Šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

29. Šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas medicīnas tehnoloģiju un iekārtu iegādes, piegādes un montāžas izmaksas.

30. Projektā attiecinot medicīniskās tehnoloģijas, kuru vienas vienības piegādes izmaksas pārsniedz 20 000 euro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, nepieciešams Veselības ministrijas izveidotās tehnoloģiju komisijas saskaņojums.

31. Projektā nav attiecināmas šādas medicīniskās tehnoloģijas:

31.1. magnētiskā rezonanse;

31.2. datortomogrāfs;

31.3. angiogrāfs.

32. Šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantā noteiktajām prasībām.

33. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.

34. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu. Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir darbībām, kas pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.

35. Ja projekta izmaksas pārsniedz 1 000 000 euro, projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli, un pievieno to projekta iesniegumam.

VII. Pasākuma īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

36. Saskaņā ar šo noteikumu 26. punktu finansējuma saņēmējs aprēķina infrastruktūras izmantošanas proporciju un piemēro to projekta kopējam finansējumam, nosakot publiskā un privātā finansējuma apmēru, atbilstoši šādam aprēķinam:

36.1. projekta kopējo publisko izmaksu maksimālo apmēru nosaka, izmantojot šādu formulu:

– gadu skaits, kuriem tika aprēķināts projekta publisko izmaksu maksimālais apmērs;
Ipubl – attiecīgā gada publisko izmaksu maksimālais apmērs (euro);

36.2. attiecīgā gada publisko izmaksu maksimālo apmēru nosaka, izmantojot šādu formulu:

y – attiecīgā projekta ietvaros veicamo atbalstāmo darbību skaits;
S – attiecīgās atbalstāmās darbības kopējās izmaksas (euro);
Lv – uz attiecīgo atbalstāmo darbību attiecināmās infrastruktūras izmantošanas laiks valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai (stundas gadā);
Lm – uz attiecīgo atbalstāmo darbību attiecināmās infrastruktūras izmantošanas laiks citu darbību veikšanai (stundas gadā);

36.3. uz attiecīgo atbalstāmo darbību attiecināmajai infrastruktūrai, kurai nav iespējams noteikt infrastruktūras izmantošanas laika sadalījumu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai un citu darbību veikšanai, laika sadalījumu nosaka atbilstoši vidējai ārstniecības iestādes infrastruktūras izmantošanas proporcijai, kas aprēķināta, infrastruktūrai, kurai ir iespējams noteikt infrastruktūras izmantošanas laika sadalījumu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai un citu darbību veikšanai, sadalot kopējo publisko izmaksu maksimālo apmēru ar šīs infrastruktūras kopējām izmaksām.

37. Finansējuma saņēmējs infrastruktūras izmantošanas proporciju aprēķina, izmantojot iepriekšējā gada datus vai divu iepriekšējo gadu vidējos datus par infrastruktūras izmantošanu. Ja iepriekšējo gadu dati par infrastruktūras izmantošanu nav pieejami vai tie atšķiras no attīstāmās infrastruktūras izmantošanas prognozes, finansējuma saņēmējs izmanto plānotos infrastruktūras izmantošanas datus līdz brīdim, kad ir pieejami dati par attīstītās infrastruktūras izmantošanu.

38. Finansējuma saņēmējs infrastruktūras izmantošanas proporcijas aprēķinu iesniedz sadarbības iestādei:

38.1. iesniedzot projekta iesniegumu;

38.2. iesniedzot noslēguma maksājuma pieprasījumu.

39. Ja pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas palielinās projekta publisko izmaksu maksimālais apmērs, kas aprēķināts saskaņā ar šo noteikumu 36.1. apakšpunktu, valsts atbalsta sniedzējs kopējās publiskās projekta attiecināmās izmaksas nepalielina.

40. Finansējuma saņēmējs, iesniedzot noslēguma maksājuma pieprasījumu, nodrošina, ka saskaņā ar šo noteikumu 36.1. apakšpunktu aprēķinātais projekta kopējais publisko izmaksu maksimālais apmērs atbilst piešķirtajam kopējam publisko izmaksu maksimālajam apmēram, attiecīgi palielinot šo noteikumu 11. punktā minēto nacionālo privāto finansējumu.

41. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

41.1. nodrošina šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minētos komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

41.2. nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" īstenošanu un uzkrāj datus par rādītāju "objektu skaits, kuros Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība" (ja attiecināms). Finansējuma saņēmējam, iesniedzot noslēguma maksājuma pieprasījumu, ir pienākums sniegt minēto informāciju par visu projekta periodu;

41.3. ja projekta izmaksas pieaug, projekta sadārdzinājumu sedz no saviem līdzekļiem, nodrošinot piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējuma normu ievērošanu;

41.4. nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

41.5. uzkrāj datus par faktiski sasniegto šo noteikumu 8. punktā minēto rādītāju;

41.6. nodrošina sasniegto rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

41.7. nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā nekustamie īpašumi, kuri nepieciešami projekta īstenošanai, ir finansējuma saņēmēja īpašumā vai ka būvniecība tiek veikta uz lietošanas, valdījuma vai uz zemesgrāmatā ierakstītas lietu tiesības pamata, saskaņojot būvniecības ieceri ar projekta īstenošanai nepieciešamo nekustamo īpašumu īpašniekiem atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem būvniecības jomā. Finansējuma saņēmēja tiesībām uz konkrēto īpašumu jābūt nostiprinātām zemesgrāmatā. Ja investīcijas ir veiktas ēkās un būvēs, nepalielinot apbūves laukumu, īpašumtiesībām vai citām tiesībām attiecībā uz zemi nav jābūt nostiprinātām zemesgrāmatā;

41.8. nodrošina, ka iepirkumus, kuri nepieciešami atbalstāmo darbību īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā, kā arī saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (inovāciju publiskais iepirkums);

41.9. izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta (ja attiecināms);

41.10. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par finansējuma izlietojumu projektā, nodalot tā ietvaros veiktās darbības no citas saimnieciskās darbības.

42. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pēc plānotā avansa apmēra un tā pamatojuma izvērtēšanas, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu pēc tam, kad ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmēra un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.

43. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, kas noslēgts starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

Ministru prezidente E. Siliņa

Veselības ministrs H. Abu Meri
Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 5. novembra
noteikumiem Nr. 704
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" ceturtās kārtas projekta iesniedzēju individuālais finansējuma sadalījums

Nr.

4.1.1.1. pasākuma "Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstība" ceturtās kārtas atbalsta saņēmēji

Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums pa finansējuma avotiem:
euro

KopāEiropas Reģionālās attīstības fondsNacionālais finansējums (valsts budžeta un privātāis finansējums)Valsts budžeta finansējumsPrivātāis finansējums*
123=4+545 = 6 + 767
1Veselības centru apvienība, AS1 370 765,001 165 150,25205 614,75205 614,750,00
2Rīgas veselības centrs, SIA358 570,00304 784,5053 785,5053 785,500,00
3VESELĪBAS CENTRS 4, SIA337 378,00286 771,3050 606,7050 606,700,00
4Dziedniecība, SIA328 987,00279 638,9549 348,0549 348,050,00
5Latvijas Jūras medicīnas centrs, AS245 015,00208 262,7536 752,2536 752,250,00
6Rīgas 1. slimnīca, SIA205 265,00174 475,2530 789,7530 789,750,00
7Jelgavas poliklīnika, SIA191 892,00163 108,2028 783,8028 783,800,00
8Veselības centri un doktorāti, SIA148 181,00125 953,8522 227,1522 227,150,00
9MOŽUMS-1, SIA133 583,00113 545,5520 037,4520 037,450,00
10Zemgales veselības centrs, SIA122 701,00104 295,8518 405,1518 405,150,00
11Salaspils veselības centrs, SIA107 879,0091 697,1516 181,8516 181,850,00
12PRIVĀTKLĪNIKA "ĢIMENES VESELĪBA", SIA101 285,0086 092,2515 192,7515 192,750,00
13VALMIERAS VESELĪBAS CENTRS, SIA93 955,0079 861,7514 093,2514 093,250,00
14Kauguru veselības centrs, Pašvaldības SIA80 154,0068 130,9012 023,1012 023,100,00
15DZELZCEĻA VESELĪBAS CENTRS, SIA80 134,0068 113,9012 020,1012 020,100,00
16L. ATIĶES DOKTORĀTS, SIA73 845,0062 768,2511 076,7511 076,750,00
17TALSU VESELĪBAS CENTRS, SIA73 294,0062 299,9010 994,1010 994,100,00
18Ventspils poliklīnika, Pašvaldības SIA63 004,0053 553,409 450,609 450,600,00
19Iekšlietu ministrijas poliklīnika, VSIA55 389,0047 080,658 308,358 308,350,00
20Sarkanā Krusta Smiltenes slimnīca, SIA50 551,0042 968,357 582,657 582,650,00
21ULTRA EXPRESS, SIA42 711,0036 304,356 406,656 406,650,00
22medicīnas firma "Elpa", SIA39 975,0033 978,755 996,255 996,250,00
23GRĪVAS POLIKLĪNIKA, SIA37 831,0032 156,355 674,655 674,650,00
24MEDA D, SIA35 667,0030 316,955 350,055 350,050,00
25Ādažu slimnīca, Pašvaldības SIA33 850,0028 772,505 077,505 077,500,00
26Zābere Lauma - ārsta prakse kardioloģijā32 115,0027 297,754 817,254 817,250,00
27Medicīnas sabiedrība "ARS", SIA31 931,0027 141,354 789,654 789,650,00
28Veselības korporācija, SIA26 051,0022 143,353 907,653 907,650,00
29I.B., SIA24 847,0021 119,953 727,053 727,050,00
30OlainMed, SIA20 682,0017 579,703 102,303 102,300,00
31JAUNLIEPĀJAS PRIMĀRĀS VESELĪBAS APRŪPES CENTRS, SIA20 498,0017 423,303 074,703 074,700,00
32LIJAS MORAS ĀRSTA PRAKSE, SIA19 457,0016 538,002 919,002 919,000,00
33Dubultu doktorāts, SIA19 089,0016 225,652 863,352 863,350,00
34GREMOŠANAS SLIMĪBU CENTRS "GASTRO", SIA18 660,0015 861,002 799,002 799,000,00
35Neiroprakse, SIA18 068,0015 357,802 710,202 710,200,00
36LUC MEDICAL, SIA17 415,0014 802,752 612,252 612,250,00
37Krāslavas novada Veselības un sociālo pakalpojumu centrs "Dagda"16 905,0014 369,252 535,752 535,750,00
38Iecavas veselības centrs, Pašvaldības aģentūra16 006,0013 605,102 400,902 400,900,00
39Daugavpils bērnu veselības centrs, SIA14 802,0012 581,702 220,302 220,300,00
40DOKTORĀTS ELITE, Medicīnas SIA14 393,0012 234,052 158,952 158,950,00
41I.Žarikova ārsta prakse, SIA14 128,0012 008,802 119,202 119,200,00
42SANARE-KRC JAUNĶEMERI, SIA13 944,0011 852,402 091,602 091,600,00
43VIZUĀLĀ DIAGNOSTIKA, SIA13 781,0011 713,852 067,152 067,150,00
44Klīnika DiaMed, SIA12 433,0010 568,051 864,951 864,950,00
45Ērgļu slimnīca, Ērgļu pašvaldības SIA12 250,0010 412,501 837,501 837,500,00
46Saulīte-Kandevica Daina - ārsta prakse kardioloģijā un reimatoloģijā11 801,0010 030,851 770,151 770,150,00
47Ārgale Vēsma - ārsta prakse kardioloģijā11 760,009 996,001 764,001 764,000,00
 KOPĀ4 812 877,00

4 090 945,00

721 932,00721 932,000,00

* Privātā finansējuma apmērs tiks noteikts līguma parakstīšanas brīdī par projekta īstenošanu atbilstoši katras ārstniecības iestādes infrastruktūras izmantošanas proporcijai, kura tiks noteikta saskaņā ar šo noteikumu 36.punktu

08.11.2024