Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 38/24
Ulbrokā 2024. gada 18. septembrī
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības
domes
18.09.2024. sēdes lēmumu Nr. 3524 (prot. Nr. 105/2024)
Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.2 panta otrās daļas 4. punktu un piekto daļu
Izdarīt Ropažu novada pašvaldības domes 2022. gada 26. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 46/22 "Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās" šādus grozījumus:
1. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:
"14. Ja energoefektivitātes pasākumus veic mājā, kurā kāds no dzīvokļu īpašniekiem ir saimnieciskās darbības veicējs un konkrēts dzīvokļa īpašums tiek izmantots saimnieciskajā darbībā, un, ja dzīvokļa īpašnieks pretendē uz atbalstu, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, tad atbalstu energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu ietvaros radušos izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - regula Nr. 2023/2831) un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību".
2. Izteikt noteikumu 16. punktu šādā redakcijā:
"16. Ja atbalstu piešķir saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, departaments un saimnieciskās darbības veicējs ievēro šādas prasības:
16.1. de minimis atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.
Ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem;
16.2. plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados piešķirto de minimis atbalstu, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, nepārsniedz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta apmēru vienam vienotam uzņēmumam. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam;
16.3. saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tostarp attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī ar citu komercdarbības atbalstu, tostarp attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai komercdarbības atbalsta programmā noteiktā atbalsta summa. Ja vairākās komercdarbības atbalsta programmās plānota atbalsta apvienošana, atbalsta saņēmējs atbalsta sniedzējam iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tostarp par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (arī plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu;
16.4. datums, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, ir uzskatāms par atbalsta piešķiršanas datumu. Pašvaldība veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi;
16.5. visus ar de minimis atbalstu piešķiršanu saistītos datus atbalsta saņēmējs uzglabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas, bet pašvaldība - 10 gadus no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem;
16.6. Ja tiek pārkāpti regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt pašvaldībai šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem;
16.7. De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;
16.8. pretendents atbalsta pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru;
16.9. De minimis atbalstu šo noteikumu ietvaros piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam".
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir precizēt Ropažu
novada pašvaldības domes 2022. gada 26. oktobra saistošos
noteikumus Nr. 46/22 "Pašvaldības līdzfinansējuma
piešķiršanas kārtība energoefektivitātes pasākumu veikšanai
daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās" (turpmāk - saistošie
noteikumi Nr. 46/22).
1.2. 2023. gada 13. decembrī Eiropas Komisija ir apstiprinājusi un 15. decembrī Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī publicējusi jaunu de minimis atbalsta regulējumu - Komisijas Regulu 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - regula Nr. 2023/2831), kas aizvieto 2013. gada 18. decembra Eiropas Komisijas Regulu Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - regula Nr. 1407/2013). 1.3. Esošais de minimis atbalsta regulējums (regula Nr. 1407/2013) ir spēkā līdz 2023. gada 31. decembrim, un kopā ar regulas Nr. 1407/2013 7. panta 4. punktā un 8. pantā noteikto - piemērojama līdz 2024. gada 30. jūnijam. Pēc 2024. gada 30. jūnija atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 piešķirt nav iespējams. 1.4. Ņemot vērā, ka saistošo noteikumu Nr. 46/22 14. un
16. punktā tiek minēta regula Nr. 1407/2013, kuru iespējams
piemērot līdz 2024. gada 30. jūnijam, ir jāveic grozījumi
saistošajos noteikumos Nr. 46/22, norādot spēkā esošo
regulu |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu - neietekmēs budžetu, jo saistošajos noteikumos Nr. 46/22 tiek grozīts de minimis atbalsta regulējums. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. Sociālā ietekme - nav sociālā ietekme.
3.2. Ietekme uz vidi - šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - saistošie noteikumi neietekmēs iedzīvotāju veselību. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - šo saistošo noteikumu izpilde var ietekmēt uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, jo robežlielums de minimis atbalstam, kuru viens vienots uzņēmums jebkurā triju gadu periodā var saņemt vienā dalībvalstī, ir palielināts no 200 000 EUR līdz 300 000 EUR. Attiecīgi palielināti robežlielumi arī gadījumos, kad atbalsta instruments ir aizdevums vai galvojums. Vienlaikus trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, tas ir, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķir vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu (no datuma, kurā plānots piešķirt atbalstu (piemēram, 18.12.2023.), skatās trīs kalendāro gadu laikā piešķirto atbalstu (līdz 19.12.2020.), nevis, kā šobrīd, skatās esošo gadu un divus iepriekšējos gadus). 3.5. Ietekme uz konkurenci - šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
4.1. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties
Ropažu novada pašvaldības Attīstības, īpašumu un
investīciju departamentā.
4.2. Ar šiem saistošajiem noteikumiem netiek paredzētas papildus administratīvo procedūru izmaksas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs pašvaldības
funkcijas.
5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildus cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti darbinieki, kuri līdz šo saistošo noteikumu pieņemšanas brīdim veica darbu. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Saistošo noteikumu izpildi turpinās nodrošināt Ropažu novada pašvaldības Attīstības, īpašumu un investīciju departaments, līdz ar to nav nepieciešama jaunu institūciju izveide. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības rīcība ir atbilstoša Pašvaldību likumam un citiem normatīvajiem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. Sabiedrības līdzdalības veids - priekšlikumu un
iebildumu ievērtēšana un iekļaušana pēc projekta
publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē internetā
www.ropazi.lv.
8.2. Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.ropazi.lv no 2024. gada 10. jūlija līdz 2024. gada 24. jūlijam. Šajā laika periodā nav saņemts sabiedrības viedoklis. |
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne