Ministru kabineta noteikumi Nr. 571
Rīgā 2024. gada 27. augustā (prot. Nr. 33 32. §)
Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma
14. panta 19. punktu
un Profesionālās izglītības likuma
23. panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 762 "Noteikumi par valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu mākslu jomā" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 247. nr.; 2024, 133. nr.) šādu grozījumu:
1. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidentes pienākumu
izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Kultūras ministre A. Lāce
Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 27. augusta
noteikumiem Nr. 571
"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 19. decembra
noteikumiem Nr. 762
Profesionālās
ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un
skatuves māksla" (dejas joma)
(kods - 10V 212)
1. tabula
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) |
10V |
||||
Izglītības programmas grupa | Mūzika un skatuves māksla | ||||
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai | Bez ierobežojuma | ||||
Izglītības programmas kopa |
Izglītības programmas kods |
Izglītības programmas nosaukums |
Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) |
Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) |
Izglītības programmas apguves uzsākšana |
Deja |
10V 212 10 1 |
Dejas pamati |
4 |
1120 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. klasei |
Profesionālās
ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un
skatuves māksla" (dejas joma)
(kods - 20V 212)
2. tabula
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) |
20V |
||||
Izglītības programmas grupa | Mūzika un skatuves māksla | ||||
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai | Priekšzināšanas dejā vai profesionālās ievirzes izglītības programmas "Dejas pamati" līmenī | ||||
Izglītības programmas kopa |
Izglītības programmas kods |
Izglītības programmas nosaukums |
Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) |
Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) |
Izglītības programmas apguves uzsākšana |
Deja |
20V 212 10 1 |
Laikmetīgās dejas pamati I |
5 |
1750 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei |
Deja |
20V 212 10 1 |
Mūsdienu dejas - Hip-hop dejas pamati I |
5 |
1750 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei |
Deja |
20V 212 10 1 |
Mūsdienu dejas - Stepa dejas pamati I |
5 |
1750 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei |
Deja |
20V 212 10 1 |
Mūsdienu dejas - Džeza dejas pamati I |
5 |
1750 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei |
Deja |
20V 212 10 1 |
Klasiskās dejas pamati I1 |
5 |
3290 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 5. klasei |
Profesionālās
ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un
skatuves māksla" (mūzikas joma)
(kods - 20V 212)
3. tabula
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) |
20V |
||||
Izglītības programmas grupa | Mūzika un skatuves māksla | ||||
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai | Bez ierobežojuma | ||||
Izglītības programmas kopa |
Izglītības programmas kods |
Izglītības programmas nosaukums |
Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados)2 |
Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) |
Izglītības programmas apguves uzsākšana |
Taustiņinstrumentu spēle |
20V 212 01 1 |
Klavierspēle I |
8 |
1435 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Taustiņinstrumentu spēle |
20V 212 01 1 |
Ērģeļspēle I |
8 |
1435 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Taustiņinstrumentu spēle |
20V 212 01 1 |
Akordeona spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Taustiņinstrumentu spēle |
20V 212 01 1 |
Akordeona spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Vijoles spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Vijoles spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Alta spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Alta spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Čella spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Čella spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Kontrabasa spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Kontrabasa spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Arfas spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Arfas spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Ģitāras spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Ģitāras spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Kokles spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Stīgu instrumentu spēle |
20V 212 02 1 |
Kokles spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Obojas spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Obojas spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Flautas spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Flautas spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Klarnetes spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Klarnetes spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Saksofona spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Saksofona spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Fagota spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Fagota spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Mežraga spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Mežraga spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Trompetes spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Trompetes spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Eifonija spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Eifonija spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Trombona spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Trombona spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Tubas spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Pūšaminstrumentu spēle |
20V 212 03 1 |
Tubas spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Sitaminstrumentu spēle |
20V 212 04 1 |
Sitaminstrumentu spēle I |
8 |
1785 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Sitaminstrumentu spēle |
20V 212 04 1 |
Sitaminstrumentu spēle II |
8 |
2205 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Vokālā mūzika |
20V 212 06 1 |
Kora klase I3 |
8 |
1855 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Vokālā mūzika |
20V 212 06 1 |
Kora klase II3 |
8 |
2275 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Mūzika |
20V 212 09 1 |
Mūsdienu ritma mūzika I4 |
8 |
1995 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Mūzika |
20V 212 09 1 |
Mūsdienu ritma mūzika II |
8 |
2415 |
Līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 1. vai 2. klasei |
Profesionālās
ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un
skatuves māksla" (dejas joma)
(kods - 30V 212)
4. tabula
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) |
30V |
||||
Izglītības programmas grupa | Mūzika un skatuves māksla | ||||
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai | Pamatizglītība, priekšzināšanas dejā | ||||
Izglītības programmas kopa |
Izglītības programmas kods |
Izglītības programmas nosaukums |
Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) |
Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) |
Izglītības programmas apguves uzsākšana |
Deja |
30V 212 10 1 |
Laikmetīgā deja III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Deja |
30V 212 10 1 |
Mūsdienu dejas - Hip-hop deja III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Deja |
30V 212 10 1 |
Mūsdienu dejas - Stepa deja III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Deja |
30V 212 10 1 |
Mūsdienu dejas - Džeza deja III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Deja |
30V 212 10 1 |
Klasiskā deja III5 |
3 |
2100 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei |
Profesionālās
ievirzes izglītības programmu veidi grupā "Mūzika un
skatuves māksla" (mūzikas joma)
(kods - 30V 212)
5. tabula
Izglītības programmas otrais klasifikācijas līmenis (1. un 2. koda cipars ar burtu) |
30V |
||||
Izglītības programmas grupa | Mūzika un skatuves māksla | ||||
Prasības iepriekš iegūtajai izglītībai | Pamatizglītība, priekšzināšanas mūzikā | ||||
Izglītības programmas kopa |
Izglītības programmas kods |
Izglītības programmas nosaukums |
Izglītības programmas īstenošanas ilgums (gados) |
Izglītības programmas apjoms (mācību stundās) |
Izglītības programmas apguves uzsākšana |
Taustiņinstrumentu spēle |
30V 212 01 1 |
Klavierspēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam. |
Taustiņinstrumentu spēle |
30V 212 01 1 |
Ērģeļspēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Taustiņinstrumentu spēle |
30V 212 01 1 |
Akordeona spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Vijoles spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Alta spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Čella spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Kontrabasa spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Arfas spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Ģitāras spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Stīgu instrumentu spēle |
30V 212 02 1 |
Kokles spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Obojas spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Flautas spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Klarnetes spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Saksofona spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Fagota spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Mežraga spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Trompetes spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Eifonija spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Trombona spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Pūšaminstrumentu spēle |
30V 212 03 1 |
Tubas spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Sitaminstrumentu spēle |
30V 212 04 1 |
Sitaminstrumentu spēle III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Diriģēšana |
30V 212 05 1 |
Kora diriģēšana III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Vokālā mūzika |
30V 212 06 1 |
Dziedāšana III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Mūzika |
30V 212 09 1 |
Mūsdienu ritma mūzika III |
3 |
1260 |
Līdztekus vispārējās vidējās izglītības programmas 10. klasei vai profesionālās vidējās izglītības programmas I kursam |
Profesionālās ievirzes izglītības programmas grupas "Mūzika un skatuves māksla" obligātā satura6 apjoms
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)
6. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Klavierspēle I Ērģeļspēle I |
Akordeona spēle I Vijoles spēle I Alta spēle I Čella spēle I Kontrabasa spēle I Arfas spēle I Ģitāras spēle I Kokles spēle I Obojas spēle I Flautas spēle I |
Klarnetes spēle I Saksofona spēle I Fagota spēle I Mežraga spēle I Trompetes spēle I Eifonija spēle I Trombona spēle I Tubas spēle I Sitaminstrumentu spēle I |
Akordeona spēle II Vijoles spēle II Alta spēle II Čella spēle II Kontrabasa spēle II Arfas spēle II Ģitāras spēle II Kokles spēle II Obojas spēle II Flautas spēle II |
Klarnetes spēle II Saksofona spēle II Fagota spēle II Mežraga spēle II Trompetes spēle II Eifonija spēle II Trombona spēle II Tubas spēle II Sitaminstrumentu spēle II |
|
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
20 V |
20 V |
20 V |
|||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||||
Instrumenta spēle |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
Vispārējās klavieres |
3.‒8. |
105 |
3.‒8. |
105 |
||
Kolektīvā muzicēšana |
3.‒5. |
105 |
3.‒8. |
4208 |
3.‒8. |
8409 |
Solfedžo10 |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
Mūzikas literatūra |
5.‒8. |
140 |
5.‒8. |
140 |
5.‒8. |
140 |
Obligātā satura mainīgā daļa |
||||||
Klavieru ansamblis un/vai Koncertmeistara prakse un/vai Izvēles mācību priekšmets |
6.-7. |
70 |
||||
KOPĀ |
1435 |
1785 |
2205 |
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)
7. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Klavierspēle III Ērģeļspēle III |
Akordeona spēle III Vijoles spēle III Alta spēle III Čella spēle III Kontrabasa spēle III Arfas spēle III Ģitāras spēle III Kokles spēle III Obojas spēle III Flautas spēle III |
Klarnetes spēle III Saksofona spēle III Fagota spēle III Mežraga spēle III Trompetes spēle III Eifonija spēle III Trombona spēle III Tubas spēle III Sitaminstrumentu spēle III |
|
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
30V |
30V |
||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||
Instrumenta spēle |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Vispārējās klavieres |
1.‒3. |
105 |
||
Kolektīvā muzicēšana |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Solfedžo |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Mūzikas literatūra |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Harmonija |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Mūzikas instrumentu mācība |
1. |
35 |
1. |
35 |
Mūzikas formas mācība |
2.‒3. |
70 |
2.‒3. |
70 |
Koncertmeistara prakse |
1.‒3. |
105 |
||
KOPĀ |
1260 |
1260 |
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)
8. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Kora klase I3 |
Kora klase II3 |
Mūsdienu ritma mūzika I |
Mūsdienu ritma mūzika II |
||||
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
20 V |
20 V |
20 V |
20 V |
||||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa3 |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa3 |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||||||
Instrumenta spēle/ Dziedāšana11 |
1.‒8. |
56011 |
1.‒8. |
56011 |
||||
Vispārējās klavieres12 |
1.‒8. |
280 |
1.‒8. |
280 |
3.‒8. |
10512 |
3.‒8. |
10512 |
Kolektīvā muzicēšana |
1.‒8. |
56013 |
1.‒8. |
98014 |
3.‒8. |
42013 |
3.‒8. |
84015 |
Solfedžo16 |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
1.‒8. |
560 |
Mūzikas literatūra |
5.‒8. |
140 |
5.‒8. |
140 |
5.‒8. |
140 |
5.‒8. |
140 |
Dziedāšana |
1.‒8. |
280 |
1.‒8. |
280 |
||||
Diriģēšanas pamati |
8. |
35 |
8. |
35 |
||||
Obligātā satura mainīgā daļa |
||||||||
Improvizācija / Aranžēšana / Papildu instrumenta spēle / Dziedāšana17 |
3.‒8. |
210 |
3.‒8. |
210 |
||||
KOPĀ |
1855 |
2275 |
1995 |
2415 |
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (mūzikas joma)
9. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Dziedāšana III |
Mūsdienu ritma mūzika III |
Kora diriģēšana III |
|||
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
30 V |
30 V |
30 V |
|||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||||
Instrumenta spēle |
1.‒3. |
210 |
||||
Vispārējās klavieres |
1.‒3. |
105 |
1.‒3. |
10512 |
1.‒3. |
105 |
Kolektīvā muzicēšana |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
105 |
Solfedžo |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Mūzikas literatūra |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Harmonija |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Vokālās mākslas vēsture |
1. |
35 |
||||
Kora literatūra |
1. |
35 |
||||
Mūzikas formas mācība |
2.‒3. |
70 |
2.‒3. |
70 |
||
Dziedāšana |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
105 |
||
Diriģēšana |
1.‒3. |
210 |
||||
Obligātā satura mainīgā daļa |
||||||
Improvizācija / Aranžēšana / Papildu instrumenta spēle / Dziedāšana17 |
1.‒3. |
105 |
||||
KOPĀ |
1260 |
1260 |
1260 |
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (dejas joma)
10. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Dejas pamati |
Laikmetīgās dejas pamati I |
Mūsdienu dejas - Hip-hop dejas pamati I |
Mūsdienu dejas - Stepa dejas pamati I |
Mūsdienu dejas - Džeza dejas pamati I |
|||||
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
10 V |
20 V |
20 V |
20 V |
20 V |
|||||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||||||||
Klasiskā deja |
1.‒4. |
350 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
210 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
350 |
Ritmika |
1.‒4. |
280 |
||||||||
Vingrošana |
1.‒4. |
210 |
||||||||
Horeogrāfija18 |
1.‒4. |
280 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
350 |
Specializācija |
1.‒5. |
70019 |
1.‒5. |
70020 |
1.‒5. |
70021 |
1.‒5. |
70022 |
||
Obligātā satura mainīgā daļa |
||||||||||
Izvēles mācību priekšmets23 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
490 |
1.‒5. |
350 |
1.‒5. |
350 |
||
KOPĀ |
1120 |
1750 |
1750 |
1750 |
1750 |
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (dejas joma)
11. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Laikmetīgā deja III |
Mūsdienu dejas - Hip-hop deja III |
Mūsdienu dejas - Stepa deja III |
Mūsdienu dejas - Džeza deja III |
||||
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
30 V |
30 V |
30 V |
30 V |
||||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||||||
Klasiskā deja |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
105 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Horeogrāfija24 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
1.‒3. |
210 |
Specializācija |
1.‒3. |
42025 |
1.‒3. |
42026 |
1.‒3. |
42027 |
1.‒3. |
42028 |
Obligātā satura mainīgā daļa |
||||||||
Izvēles mācību priekšmets29 |
1.‒3. |
420 |
1.‒3. |
525 |
1.‒3. |
420 |
1.‒3. |
420 |
KOPĀ |
1260 |
1260 |
1260 |
1260 |
Mācību stundu skaits mācību priekšmetos un klašu grupās7 (dejas joma)
12. tabula
Izglītības programmas nosaukums |
Klasiskās dejas pamati I |
Klasiskā deja III |
||
Izglītības programmas otrais
klasifikācijas līmenis |
20 V |
30 V |
||
Mācību priekšmeti |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Klašu grupa |
Kopējais mācību stundu skaits mācību priekšmetā |
Obligātā satura pamatdaļa |
||||
Klasiskā deja |
1.‒5. |
2100 |
1.‒3. |
1260 |
Vēsturiskā deja |
1.‒5. |
280 |
||
Raksturdeja |
1.‒5. |
140 |
1.‒3. |
210 |
Laikmetīgā deja |
1.‒5. |
140 |
1.‒3. |
210 |
Klasiskās dejas repertuārs |
1.‒5. |
630 |
1.‒3. |
420 |
KOPĀ |
3290 |
2100" |
1 Izglītības programma "Klasiskās dejas pamati I" īstenojama tikai valsts dibinātā izglītības iestādē, kur izglītojamie vienlaikus ar vispārējās pamatizglītības programmu apgūst arī profesionālās ievirzes izglītības programmu.
2 Ja izglītojamā profesionālās ievirzes izglītības programmas mūzikā noslēgums sakrīt ar pamatizglītības programmas 8. klasi un izglītojamais izteicis vēlmi turpināt mācības nākamajā profesionālās izglītības pakāpē, izglītības iestāde, pamatojoties uz izglītojamā likumiskā pārstāvja iesniegumu, var pieņemt lēmumu par izglītojamā iespēju turpināt mācības papildu gadu atbilstoši izglītības iestādes izveidotajam individuālajam mācību plānam profesionālās ievirzes izglītības programmas 9. klasē.
3 Izglītības programmas "Kora klase I" un "Kora klase II", ņemot vērā izglītojamo fizioloģiskās attīstības īpatnības pubertātes periodā (balss lūzums), var tikt īstenotas sešu gadu laikā, saglabājot kopējo stundu skaitu. Izglītības iestāde nosaka mācību priekšmetu stundu sadalījumu.
4 Ja izglītības programmas "Mūsdienu ritma mūzika I" ietvaros tiek īstenota izglītības programma "Rokmūzika", tā var tikt īstenota sešu gadu laikā, saglabājot kopējo stundu skaitu. Izglītības iestāde nosaka mācību priekšmetu stundu sadalījumu. Izglītības programmas apguves uzsākšana - līdztekus vispārējās pamatizglītības programmas 3. vai 4. klasei.
5 Izglītības programma "Klasiskā deja III" īstenojama tikai valsts dibinātā izglītības iestādē.
6 Izglītības iestāde, īstenojot profesionālās ievirzes izglītības programmas grupas "Mūzika un skatuves māksla" izglītības programmas, nodrošina pedagogu - koncertmeistaru - atbilstoši mācību priekšmeta programmā noteiktajām prasībām un to norāda mācību plānā. Pedagogs - koncertmeistars - netiek paredzēts izglītības programmās "Akordeona spēle I", "Akordeona spēle II", "Akordeona spēle III", "Arfas spēle I", "Arfas spēle II", "Arfas spēle III", "Ģitāras spēle I", "Ģitāras spēle II", "Ģitāras spēle III", "Kokles spēle I", "Kokles spēle II", "Kokles spēle III" un "Mūsdienu ritma mūzika I", "Mūsdienu ritma mūzika II", "Mūsdienu ritma mūzika III".
7 Mācību priekšmetam ieteicamais īstenošanas periods (klašu grupa) atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam.
8 Mācību priekšmetu Kolektīvā muzicēšana ieteicams īstenot kā kolektīvās muzicēšanas formu "Ansamblis".
9 Mācību priekšmetu Kolektīvā muzicēšana ieteicams īstenot kā kolektīvās muzicēšanas formu "Orķestris".
10 Izglītības iestādei ir tiesības 1.‒2. klasē īstenot mācību priekšmetu Ritmika mācību priekšmetam Solfedžo paredzēto stundu skaita ietvaros.
11 Izglītojamie, uzsākot izglītības programmas apguvi, izvēlas mācību priekšmetu Instrumenta spēle vai mācību priekšmetu Dziedāšana.
12 Izglītojamie, kuri mācību priekšmeta Instrumenta spēle ietvaros apgūst mācību priekšmetu Klavierspēle, mācību priekšmeta Vispārējās klavieres ietvaros apgūst mācību priekšmetu Sintezatora spēle.
13 Mācību priekšmetu Kolektīvā muzicēšana ieteicams īstenot kā kolektīvās muzicēšanas formu Ansamblis. Izglītības programmas "Mūsdienu ritma mūzika I" mācību priekšmetu Kolektīvā muzicēšana ieteicams īstenot kā kolektīvās muzicēšanas formu Ansamblis (Kombo).
14 Mācību priekšmetu Kolektīvā muzicēšana ieteicams īstenot kā kolektīvās muzicēšanas formu Koris. Ja izglītības programmas "Kora klase II" īstenošanā tiek iekļauts izglītības programmas "Mūziklu dziedātājs" saturs, tad mācību priekšmeta Kolektīvā muzicēšana kopējā stundu skaitā, sākot ar 3. klasi, tiek iekļauti teātra mākslas pamatu mācību priekšmeti Skatuves runa, Dejas pamati (skatuves kustība) un Aktiermeistarības pamati. Mācību plānā tos norāda kā mācību priekšmetus ar attiecīgo stundu skaitu.
15 Mācību priekšmetu Kolektīvā muzicēšana ieteicams īstenot kā kolektīvās muzicēšanas formu Liela sastāva džeza orķestris (BigBend).
16 Izglītības iestādei 1.‒2. klasē ir tiesības īstenot mācību priekšmetu Ritmika mācību priekšmetam Solfedžo paredzēto stundu skaita ietvaros.
17 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vienu vai vairākus mācību priekšmetus, ko mācību plānā norāda ar attiecīgo stundu skaitu.
18 Mācību priekšmeta Horeogrāfija īstenošanā var ietvert koncerta repertuāra apguvi un/vai koncertpraksi.
19 Izglītības programmas "Laikmetīgās dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Laikmetīgā deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
20 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas - Hip-hop dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Hip-hop deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
21 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas - Stepa dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Stepa deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
22 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas - Džeza dejas pamati I" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Džeza deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
23 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vismaz vienu izvēles mācību priekšmetu: Fiziskā sagatavotība, Improvizācija, Kompozīcija. Izvēles mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
24 Mācību priekšmeta Horeogrāfija īstenošanā var ietvert koncerta repertuāra apguvi un/vai koncertpraksi.
25 Izglītības programmas "Laikmetīgā deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Laikmetīgā deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
26 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas - Hip-hop deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Hip-hop deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
27 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas - Stepa deja III" mācību priekšmets Specializācija cību plānā norādāms kā Stepa deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
28 Izglītības programmas "Mūsdienu dejas - Džeza deja III" mācību priekšmets Specializācija mācību plānā norādāms kā Džeza deja. Mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.
29 Izglītības iestāde atbilstoši noteiktajam kopējam mācību stundu skaitam mācību plānā iekļauj vismaz vienu izvēles mācību priekšmetu: Fiziskā sagatavotība, Improvizācija vai Kompozīcija. Izvēles mācību priekšmetu apgūst visi programmas izglītojamie.