Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru kabineta noteikumi Nr. 464

Rīgā 2024. gada 16. jūlijā (prot. Nr. 29 29. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana"

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
40. panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija noteikumos Nr. 402 "Noteikumi par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 92. nr.; 2008, 187. nr.; 2012, 26. nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt ar 1.13. apakšpunktu šādā redakcijā:

"1.13. spožums - informācijas vai reklāmas objekta izstarotais gaismas daudzums, kuru mēra kandelās uz kvadrātmetru (cd/m2)."

2. Izteikt 2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.2. informatīvajiem plakātiem, ko izvieto Ceļu satiksmes drošības padomes atbalstīto ceļu satiksmes drošības kampaņu ietvaros;".

3. Izteikt 2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.3. Eiropas Savienības fondu un citu finanšu instrumentu līdzfinansēto būvju publicitātes līdzekļiem;".

4. Papildināt ar 3.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"3.5. pēc formas būt līdzīgi ceļa zīmēm un citiem satiksmes organizācijas līdzekļiem;".

5. Papildināt ar 3.6. apakšpunktu šādā redakcijā:

"3.6. būt veidoti no materiāla, kas rada atstarošanos vai atspīdumu, tostarp tajos nedrīkst izmantot atstarotājus;".

6. Papildināt ar 3.7. apakšpunktu šādā redakcijā:

"3.7. diennakts gaišajā laikā izstarot gaismas daudzumu, kas pārsniedz spožumu 10000 cd/m2;".

7. Papildināt ar 3.8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"3.8. diennakts tumšajā laikā pārsniegt šo noteikumu 2. pielikumā noteiktās izstarotā spožuma vērtības (atkarībā no reklāmas objekta vai informācijas objekta laukuma un atrašanās vietas)."

8. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

"10. Reklāmas objekta vai informācijas objekta minimālais redzamības attālums ir vismaz 15 reizes lielāks par lielāko redzamo reklāmas objekta vai informācijas objekta izmēru (1. pielikums)."

9. Izteikt 11.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.3. ne tuvāk par 12,0 metriem no brauktuves malas, ja telpisko reklāmas objektu (apaļi vai trīsplakņu piloni, figurāli objekti) izmēri pārsniedz 1,8 metrus šķērsgriezumā vai 4,5 metrus augstumā, bet vienpusējo un divpusējo reklāmas objektu izmēri - 1,5 metrus platumā vai 2,5 metrus augstumā;".

10. Izteikt 11.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"11.4. pavēršot paralēli ielas asij, bet ne tuvāk par 5,0 metriem no brauktuves malas, ja vienpusējs vai divpusējs reklāmas objekts pārsniedz šo noteikumu 11.3. apakšpunktā minētos izmērus, bet reklāmas objekta kopējā platība nepārsniedz 15 kvadrātmetrus."

11. Izteikt 19. punktu šādā redakcijā:

"19. Atļauju reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanai ceļa pārvaldītājs (īpašnieks) un zemes īpašnieks izsniedz uz pieciem gadiem."

12. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:

"20. Lai saņemtu atļauju reklāmas objektu vai informācijas objektu izvieto­šanai, ieinteresētā fiziskā vai juridiskā persona iesniedz iesniegumu, kuram pievienots uzstādīšanas vietas situācijas plāns mērogā no 1:200 līdz 1:500 (plānā norāda piesaisti ar izmēriem, piemēram, attālumu līdz ceļa zīmei, līdz brauktuvei, līdz citiem reklāmas objektiem u. c. elementiem), un zemes īpašnieka rakstisku atļauju:

20.1. valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi", ja reklāmas vai informācijas objektu izvieto gar valsts autoceļiem;

20.2. ceļa īpašniekam vai ceļa pārvaldītājam, ja reklāmas vai informācijas objektu izvieto gar pārējiem ceļiem."

13. Izteikt 22. punktu šādā redakcijā:

"22. Ja mainās satiksmes organizācija uz ceļa vai reklāmas objekts vai informācijas objekts atrodas ceļa pārbūves vai satiksmes organizācijas izmaiņu veikšanas zonā, ceļa īpašnieka pienākums ir ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms ceļa pārbūves uzsākšanas vai satiksmes organizācijas izmaiņām rakstiski informēt reklāmas vai informācijas objekta īpašnieku par izmaiņām satiksmes organizācijā. Pēc trim mēnešiem no rakstiskas informācijas nosūtīšanas dienas ceļa īpašniekam ir tiesības pieprasīt reklāmas objekta vai informācijas objekta demontāžu."

14. Izteikt 23.1 punktu šādā redakcijā:

"23.1 Par reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanu netiek uzskatīta reklāmas objekta vai informācijas objekta īpašnieka (valdītāja) maiņa vai reklāmas objekta vai informācijas objekta pārveidošana, izņemot gadījumu, ja tiek pārbūvēti reklāmas vai informācijas objekta nostiprināšanas pamati un mainīta tā atrašanās vieta vai izmērs."

15. Papildināt ar 26. punktu šādā redakcijā:

"26. Atļauja reklāmas objekta vai informācijas objekta izvietošanai, kas izsniegta līdz dienai, kad stājušies spēkā šo noteikumu grozījumi, ar kuriem noteikumi papildināti ar 2. pielikumu, ir spēkā līdz atļaujas termiņa beigām."

16. Aizstāt pielikumā vārdu "Pielikums" ar vārdu "1. pielikums".

17. Papildināt ar 2. pielikumu (pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Satiksmes ministrs K. Briškens

 

Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 16. jūlija
noteikumiem Nr. 464

"2. pielikums
Ministru kabineta
2005. gada 7. jūnija
noteikumiem Nr. 402

Reklāmas objekta vai informācijas objekta spožuma vērtības diennakts tumšajā laikā

Nr.

p. k.

Laukums, m2 Spožums atkarībā no atrašanās vietas
ārpus apdzīvotas vietas, cd/m2 apdzīvotā vietā, kas nav pilsēta, cd/m2 pilsētā, cd/m2
1. līdz 3 30 200 500
2. no 3,01 līdz 20 20 150 300
3. no 20,01 līdz 50 15 100 150
4. lielāks par 50 10 50 100
       

"

20.07.2024