1. Reglaments nosaka Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas, kas iecelta ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes atlaišanas likumu (turpmāk – pagaidu administrācija), darba organizācijas un lēmumu pieņemšanas kārtību, kā arī citus ar pagaidu administrācijas darba organizāciju saistītus jautājumus.
2. Pagaidu administrācijas pilnvaru laikā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2024. gada 11. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 4 "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikums" un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības darba reglamenta (apstiprināts ar domes 11.04.2024. lēmumu Nr. 1177) regulējums piemērojams tiktāl, ciktāl tas nav pretrunā ar šī reglamenta regulējumu.
3. Pagaidu administrācijas vadītājas kompetencē ietilpst Finanšu un budžeta komitejas pārziņā esošie jautājumi atbilstoši Pašvaldību likumā un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikumā noteiktajam.
4. Pagaidu administrācijas vadītājas pirmās vietnieces kompetencē ietilpst Kultūras, izglītības, sporta, sociālo un darba lietu komitejas pārziņā esošie jautājumi atbilstoši Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikumā noteiktajam.
5. Pagaidu administrācijas vadītājas otrā vietnieka kompetencē ietilpst Pilsētas attīstības, infrastruktūras un sabiedriskās kārtības komitejas pārziņā esošie jautājumi atbilstoši Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības nolikumā noteiktajam.
6. Pagaidu administrācijai ir pagaidu administrācijas birojs, kas nodrošina tās organizatorisko darbu un pilda padomdevēja funkcijas.
7. Pagaidu administrācijas tehnisko apkalpošanu nodrošina Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Centrālā administrācija.
8. Pagaidu administrācijas vadītājas prombūtnes laikā administrācijas vadītājas pienākumus pilda viņas nozīmētais vietnieks.
9. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības institūcijas un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izpilddirektors Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības darba reglamenta noteiktajā kārtībā sagatavo Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pagaidu administrācijas lēmumu projektus Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes vai komiteju kompetences jautājumos (turpmāk – lēmuma projekts).
10. Sagatavotos lēmuma projektus ar pievienotajiem dokumentiem, speciālistu saskaņojumiem un vīzām papīra formā un elektroniskā formā iesniedz pašvaldības Kancelejā 10 dienas pirms darba kārtības sagatavošanas.
11. Kanceleja saņemto dokumenta projektu nodod pagaidu administrācijai, kas saskaņo tā iekļaušanu pagaidu administrācijas sēdes darba kārtībā un ar rezolūciju "SKATĪT SĒDĒ" nodod atpakaļ Kancelejai.
12. Kanceleja sagatavo (tostarp koriģē) saņemtos lēmumu projektus izskatīšanai pagaidu administrācijas sēdē.
13. Kanceleja sagatavo pagaidu administrācijas sēdes darba kārtību vismaz trīs darba dienas pirms noteiktās sēdes laika. Sēdes darba kārtībā iekļauj visus lēmumu projektus, kuri ir saskaņoti un sagatavoti izskatīšanai, ievietojot tos DVS NAMEJS.
14. Pagaidu administrācijas sēdē izskata lēmumu projektus, kurus iesniedz pagaidu administrācijas vadītāja, pagaidu administrācijas vadītājas vietnieki un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izpilddirektors.
15. Kanceleja protokolē pagaidu administrācijas sēdes un piecu darba dienu laikā noformē protokolu, kuru paraksta sēdes vadītājs un protokolētājs.
16. Kanceleja trīs darba dienu laikā pēc pagaidu administrācijas sēdes noformē pagaidu administrācijas pieņemtos lēmumus un nodod tos parakstīšanai sēdes vadītājam.
17. Pagaidu administrācijas lēmumi izpildei tiek nodoti Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības administrācijai.
19. Pagaidu administrācijas kārtējās sēdes notiek ne retāk kā vienu reizi mēnesī, ārkārtas sēdes sasaucamas pēc nepieciešamības, nodrošinot iespēju pieslēgties arī attālināti.
20. Sēde var notikt, ja tajā piedalās ne mazāk kā divi pagaidu administrācijas locekļi. Ja sēdē piedalās divi pagaidu administrācijas locekļi, izšķirošā ir sēdes vadītāja balss.
21. Klātesošajiem iedzīvotājiem, kā arī personām, kuras ir uzaicinātas uz pagaidu administrācijas sēdi, nav tiesību bez sēdes vadītāja uzaicinājuma piedalīties debatēs un traucēt sēdes gaitu.
22. Pagaidu administrācijas sēdē par lēmuma projektu ziņo iesniedzējs, sagatavotājs vai tā norīkots ziņotājs. Pēc ziņojuma katram pagaidu administrācijas loceklim ir tiesības uzdot ziņotājam jautājumus par lēmuma projektu.
23. Ja uz pagaidu administrācijas sēdi ir uzaicināti speciālisti konkrētajā jautājumā, tad viņiem dod vārdu pēc ziņojuma. Privātpersonām, kuras vēlas uzstāties pagaidu administrācijas sēdē par konkrētu jautājumu, divas dienas pirms pagaidu administrācijas sēdes sākumam jāiesniedz iesniegums par to pagaidu administrācijas vadītājam. Pagaidu administrācijas locekļi lemj, vai dot vārdu.
25. Pagaidu administrācijai ir šādi iedzīvotāju pieņemšanas laiki:
25.1. Pagaidu administrācijas vadītājai – mēneša pirmā ceturtdiena no plkst. 9.00 līdz 12.00;
25.2. Pagaidu administrācijas vadītājas pirmajai vietniecei – mēneša trešā ceturtdiena no plkst. 8.00 līdz 10.00;
25.3. Pagaidu administrācijas vadītājas otrajam vietniekam – mēneša otrā ceturtdiena no plkst. 9.00 līdz 12.00.
26. Iedzīvotāju pierakstu pie pašvaldības pagaidu administrācijas veic Centrālās administrācijas Iedzīvotāju apkalpošanas centrs.
27. Pagaidu administrācijas vadītāja faktisko rīcību un izdoto sākotnējo administratīvo aktu privātpersona var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, ja citā ārējā normatīvajā aktā nav noteikts citādi.
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Pamatojoties uz Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes atlaišanas likumu, ar 02.07.2024. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībā tika iecelta pagaidu administrācija. Pagaidu administrācija darbojas līdz dienai, kad uz pirmo sēdi sanāk nākamajās kārtējās pašvaldību vēlēšanās tiks ievēlēta Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības dome. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 70. panta sesto daļu, pagaidu administrācijas ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc darbības sākšanas pieņem pagaidu administrācijas darba reglamentu, kurā nosaka, pagaidu administrācijas darba organizāciju. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saskaņā ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes atlaišanas likuma 5. pantu, pagaidu administrācijas darbību nodrošina un finansē no Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžeta. Atlīdzības kopējā summa sastāda ap 221 000 EUR. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Pagaidu administrācija pilda Pašvaldību likumā noteiktās pašvaldības domes uzdevumus un funkcijas. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām | Saistošo noteikumu izpilde tiek nodrošināta Pašvaldības iestāžu darbinieku tiešo pienākumu ietvarā un netiek radīta ietekme uz administratīvajām procedūrām. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pagaidu administrācija pilda Pašvaldību likumā noteiktās pašvaldības domes uzdevumus un funkcijas. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 70. panta sesto daļu, konsultācijas ar privātpersonām nav nepieciešamas. |