1. Vispārējās atļaujas, reģistrācijas un informācijas iesniegšanas noteikumi sadzīves atkritumu apsaimniekošanas nozarē (turpmāk – noteikumi) nosaka:
1.1. prasības nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma, kā arī no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotu un apglabājamu sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniedzēju (turpmāk – komersants vai atkritumu apsaimniekošanas reģionālais centrs) reģistrācijai;
1.2. kārtību, kādā komersants nosūta Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – regulators) paziņojumu par reģistrāciju vai paziņojumu par darbības izbeigšanu;
1.3. informāciju, kuru ietver paziņojumā par reģistrāciju un paziņojumā par darbības izbeigšanu;
1.4. nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma sniedzēju reģistrā (turpmāk – komersantu reģistrs) iekļaujamās ziņas;
1.5. kārtību, kādā komersantu izslēdz no komersantu reģistra un atkārtoti reģistrē;
1.6. kārtību, kādā regulators informē reģistrācijas paziņojuma iesniedzēju par termiņu, kādā tas tiks reģistrēts, par tiesībām uzsākt sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja noteiktajā termiņā nav saņemts regulatora lēmums par atteikumu reģistrēt reģistrācijas paziņojuma iesniedzēju, un par attiecīgā regulatora lēmuma pārsūdzības iespējām;
1.7. vispārējās atļaujas noteikumus, kurus komersants ievēro, sniedzot nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojumu (turpmāk – vispārējās atļaujas noteikumi);
1.8. kārtību, kādā komersants iesniedz informāciju regulatoram, kā arī iesniedzamās informācijas saturu, apjomu un iesniegšanas termiņu.
2. Komersants nosūta regulatoram paziņojumu par reģistrāciju, kas noformēts atbilstoši 1.pielikumam, ja vismaz viena pašvaldība, no kuras administratīvās teritorijas tiek pieņemti atkritumi regulējamā pakalpojuma sniegšanai, ir deleģējusi komersantam pārvaldes uzdevumu veikšanu saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas likumu.
3. Komersants iesniedz regulatoram informāciju par tā nosaukuma, regulētā pakalpojuma sniegšanas vietas, darbības zonas un citu komersantu reģistrā ietverto ziņu maiņu, kā arī informāciju par izmaiņām saistībā ar tam deleģētajiem pārvaldes uzdevumiem, 30 dienu laikā pēc attiecīgo izmaiņu rašanās.
4. Ja komersants izbeidz sniegt nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojumu, tas nosūta regulatoram paziņojumu par darbības izbeigšanu atbilstoši 2.pielikumam.
6. Regulatoram ir tiesības pieprasīt komersantam precizēt paziņojumā par reģistrāciju un paziņojumā par darbības izbeigšanu iekļautās ziņas. Paziņojums par reģistrāciju un paziņojums par darbības izbeigšanu tiek uzskatīts par iesniegtu dienā, kad regulators ir saņēmis visu nepieciešamo informāciju.
7. Ja paziņojumu iesniedz elektroniski, tam pievieno paziņojumu pamatojošo dokumentu elektroniskas kopijas, kas apliecinātas ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
8. Regulators pēc paziņojuma par reģistrāciju saņemšanas piecu darba dienu laikā elektroniski nosūta uz paziņojumā par reģistrāciju komersanta norādīto e-pasta adresi informāciju par:
8.1. termiņu, kādā komersants tiks reģistrēts reģistrā;
8.2. tiesībām uzsākt sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja noteiktā termiņā nav saņemts regulatora lēmums par atteikumu reģistrēt komersantu ar norādi par šā lēmuma pārsūdzības iespēju.
9. Regulators savā tīmekļvietnē internetā www.sprk.gov.lv uztur un atjauno komersantu reģistru, norādot reģistra pēdējo atjaunošanas datumu.
10. Komersantu reģistrā iekļauj šādas ziņas:
10.1. komersanta nosaukums;
10.2. komersanta reģistrācijas numurs;
10.3. atkritumu apsaimniekošanas reģions (vai tā zona), kur komersants veic pašvaldību deleģētos pārvaldes uzdevumus;
10.4. vai komersants sniedz no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotu un apglabājamu atkritumu apglabāšanas pakalpojumu;
10.5. nešķirotu sadzīves atkritumu un apglabāšanai sagatavotu sadzīves atkritumu pieņemšanas vietas un vietas, kur notiek atkritumu apstrādes darbības vai atkritumu apglabāšana, nosaukums un adrese;
10.6. atkritumu apsaimniekošanas reģionālais centrs, kuram komersants nodod no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotus un apglabājamus atkritumus, ja pats nenodrošina atkritumu apglabāšanas tehnoloģisko procesu;
10.7. reģistrācijas datums;
10.8. izslēgšanas no reģistra datums.
11. Komersants ne vēlāk kā 30 dienas iepriekš paziņo regulatoram par komersanta darbības apturēšanu.
12. Komersants ne vēlāk kā 90 dienas iepriekš paziņo regulatoram par regulēto sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas izbeigšanu.
13. Regulators izslēdz komersantu no reģistra:
13.1. pēc komersanta rakstveida paziņojuma saņemšanas, ja komersants ir samaksājis valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu un iesniedzis regulatoram ar valsts nodevas aprēķinu saistīto informāciju;
13.2. ja komersants ir izslēgts no komercreģistra;
13.3. ja ir konstatēti apstākļi, kas liecina, ka komersanta darbību vairs nav nepieciešams regulēt saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" vai citiem nozares normatīvajiem aktiem;
13.4. ja komersanta saimnieciskā darbība ir apturēta;
13.5. ja komersants ir atkārtoti pārkāpis vispārējās atļaujas noteikumus.
14. Ja komersants paziņojuma par darbības izbeigšanu iesniegšanas brīdī nav samaksājis valsts nodevu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, regulators pieņem lēmumu, kurā komersantam nosaka pienākumu samaksāt valsts nodevas parādu. Ja komersants neizpilda regulatora lēmumu par valsts nodevas parāda samaksu, regulators saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina regulatora lēmuma izpildi.
15. Ja regulators komersanta darbībā konstatē administratīvā pārkāpuma pazīmes, regulators uzsāk lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā saskaņā ar normatīvajiem aktiem administratīvās atbildības jomā.
16. Ja komersants gada laikā atkārtoti izdara līdzīgu pārkāpumu, regulators uzsāk lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā saskaņā ar normatīvajiem aktiem administratīvās atbildības jomā un var lemt par komersanta izslēgšanu no komersantu reģistra.
17. Komersants tā atkārtotai reģistrācijai nosūta regulatoram paziņojumu atbilstoši šo noteikumu 2.punktam.
18. Regulators komersantu reģistrā ieraksta atzīmi par komersanta saimnieciskās darbības apturēšanu, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta obligāti izpildāmu prasību, kas regulatoram nosūtīta saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām".
19. Regulators komersantu reģistrā ieraksta atzīmi par komersanta darbības apturēšanu, pamatojoties uz komercreģistra ierakstu par komersanta darbības apturēšanu.
20. Komersantam ir tiesības un pienākums veikt komercdarbību, nodrošinot regulētos sabiedriskos pakalpojumus saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem", regulējamās nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem un regulatora lēmumiem.
21. Pēc komersanta reģistrācijas komersantu reģistrā komersants divpadsmit mēnešu laikā no reģistrācijas dienas iesniedz regulatorā saskaņā ar regulatora noteikto nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes tarifa un sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa aprēķināšanas metodiku aprēķinātu tarifa projektu kopā ar tarifa aprēķina projektā minēto tarifu veidojošo izmaksu pamatojumu. Ja komersants objektīvu iemeslu dēļ divpadsmit mēnešu laikā nevar iesniegt aprēķinātu tarifa projektu kopā ar tarifa aprēķina projektā minēto tarifu veidojošo izmaksu pamatojumu, komersants ne vēlāk kā 30 dienas pirms divpadsmit mēnešu termiņa beigām, norādot objektīvus iemeslus, lūdz regulatoru noteikt citu tarifa projekta un tā aprēķinā minēto tarifu veidojošo izmaksu pamatojuma dokumentu iesniegšanas termiņu. Līdz tarifa projekta apstiprināšanai regulatorā komersants norēķinos ar sabiedriskā pakalpojuma lietotājiem piemēro iepriekš noteikto tarifu par nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādi vai sadzīves atkritumu apglabāšanu.
22. Komersants nodrošina nepārtrauktu sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, regulējamā nozarē noteikto sabiedrisko pakalpojumu drošības prasību ievērošanu, kā arī likumam "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" un regulējamās nozares normatīvajiem aktiem, tehniskajiem noteikumiem, standartiem un līgumu nosacījumiem atbilstošu sabiedrisko pakalpojumu kvalitāti.
23. Komersants normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodrošina sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu pēc lietotāju vai citu personu pamatota pieprasījuma, ja komersanta finansiālās un objektu vai infrastruktūras tehniskās iespējas to pieļauj.
24. Komersants periodiski informē regulatoru par savu darbību un izmaiņām tajā saskaņā ar normatīvajiem aktiem un regulatora lēmumiem.
25. Komersants sniedz regulatoram informāciju saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem", regulējamās nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem un regulatora lēmumiem un pieprasījumiem. Komersants iesniedz informāciju Regulatoram tā noteiktajā kārtībā.
26. Komersants reizi kalendārajā gadā divu nedēļu laikā pēc Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumā noteiktā termiņa gada pārskata iesniegšanai Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz regulatoram noteikumu 3.pielikumā noteikto pārskatu par komersanta darbību kopumā, faktiski sniegtā sabiedriskā pakalpojuma apjomu, izmaksām un ieņēmumiem pārskata gadā, informāciju par būtiskām notikušām un plānotām apsaimniekotā atkritumu apjoma vai tehnoloģiskām izmaiņām komersanta darbībā, kā arī par pārskata gadā izbeigtu vai uzsāktu saimniecisko darbību.
27. Komersants nodrošina regulatoram iespēju uzraudzīt sabiedriskā pakalpojuma sniegšanas kvalitāti un vispārējās atļaujas noteikumu ievērošanu. Komersants sniedz regulatoram informāciju par komersanta saimnieciskās un finansiālās darbības rādītājiem, kā arī nodrošina regulatoram piekļuvi pārbaužu veikšanai.
28. Komersants kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram sabiedriskā pakalpojuma veidam saskaņā ar regulējamās nozares speciālajiem normatīvajiem aktiem.
29. Komersantam nepārvaramas varas apstākļu gadījumā ir pienākums veikt visus nepieciešamos pasākumus, lai turpinātu ievērot un izpildīt vispārējās atļaujas noteikumus.
30. Komersants maksā valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apmērā.
31. Komersantam ir tiesības apturēt, pārtraukt vai izbeigt sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
32. Sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma atkritumu poligonos sniedzēju reģistrs, kas izveidots saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2014.gada 23.oktobra lēmumu Nr. 1/15 "Vispārējās atļaujas, reģistrācijas un informācijas iesniegšanas noteikumi sadzīves atkritumu apglabāšanai atkritumu poligonos" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 212.nr.; 2017, 257.nr.; 2018, 51.nr.; 2019, 50.nr.), ir spēkā līdz no sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma atkritumu poligonos sniedzēju reģistra ir izslēgti visi komersanti.
33. Pēc komersanta reģistrācijas nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma sniedzēju reģistrā Regulators izslēdz komersantu no sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma atkritumu poligonos sniedzēju reģistra, kas norādīts šo noteikumu 32.punktā, ja komersants ir iesniedzis regulatoram ar valsts nodevas aprēķinu saistīto informāciju un samaksājis valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu.
34. Komersants, kas pēc sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma atkritumu poligonos sniegšanas pārtraukšanas neuzsāk sniegt nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojumu, paziņo regulatoram par regulēto sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas izbeigšanu. Regulators izslēdz komersantu no sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma atkritumu poligonos reģistra, kas norādīts šo noteikumu 32.punktā, pēc komersanta rakstveida paziņojuma saņemšanas, ja komersants ir iesniedzis Regulatoram ar valsts nodevas aprēķinu saistīto informāciju un samaksājis valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu.
35. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2014.gada 23.oktobra lēmumu Nr. 1/15 "Vispārējās atļaujas, reģistrācijas un informācijas iesniegšanas noteikumi sadzīves atkritumu apglabāšanai atkritumu poligonos" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 212.nr.; 2017, 257.nr.; 2018, 51.nr.; 2019, 50.nr.).
36. Šie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Vispārējā informācija par komersantu
Komersanta nosaukums: | Komersanta reģistrācijas numurs: |
Personas, kura tiesīga pārstāvēt komersantu, vārds, uzvārds: | Tālrunis: |
[X] Elektroniskā pasta adrese: |
[X] Piekrītu, ka uz šajā reģistrācijas paziņojumā norādīto elektroniskā pasta adresi regulators, izmantojot regulatora oficiālo elektroniskā pasta adresi sprk@sprk.gov.lv, sūta dokumentus un paziņojumus saskaņā ar Paziņošanas likuma 9.panta otro daļu, un tie uzskatāmi par paziņotiem otrajā darbadienā pēc to nosūtīšanas. Regulators un komersants savstarpējā saziņā var izmantot arī citus Paziņošanas likumā noteiktos paziņošanas veidus.
Esmu informēts, ka ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc komersanta reģistrācijas reģistrā jāiesniedz informācija par aprēķināto valsts nodevu par sabiedriskā pakalpojuma regulēšanu regulatoram tā noteiktajā kārtībā un termiņā.
Lūdzu reģistrēt |
(komersanta nosaukums) |
sabiedriskā pakalpojuma – nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma – sniegšanai.
Informācija par nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma sniegšanu
1. | Atkritumu apsaimniekošanas reģions, kurā veic attiecīgā atkritumu apsaimniekošanas reģiona pašvaldību deleģētos pārvaldes uzdevumus (ja nodrošina regulējamu pakalpojumu tikai daļā no reģiona, norādīt attiecīgo zonu) | |
2. | Nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma sniegšanas vietas (visi komersanta apsaimniekotie infrastruktūras objekti, kur notiek nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes darbības) nosaukums un adrese | |
3. | Atkritumu poligona, kurā komersants apglabā sadzīves atkritumus, nosaukums un adrese | |
4. | Vai komersants sniedz sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu, pieņemot apglabāšanai no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotus un apglabājamus atkritumus | |
5.* | Komersants, no kura apglabāšanai pieņem no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotus un apglabājamus atkritumus | |
6. | Atkritumu apsaimniekošanas reģionālais centrs, kuram komersants apglabāšanai nodod no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotus un apglabājamus atkritumus (ja komersants pats nenodrošina atkritumu apglabāšanas tehnoloģisko procesu) | |
7. | Informācija par atkritumu apsaimniekošanas reģiona pašvaldības, no kuras administratīvās teritorijas tiek pieņemti atkritumi regulējamā pakalpojuma sniegšanai, pārvaldes uzdevumu deleģējumu (norādīt pašvaldību, deleģējuma pamatu un termiņu) | |
8. | Regulējamā pakalpojuma sniegšanai izsniegtās Valsts vides dienesta atļaujas piesārņojošai darbībai numurs un izsniegšanas datums |
* Aizpilda, ja atbilde 4.punktā ir pozitīva
Ar šo apliecinu, ka komersantam ir tehniskais nodrošinājums – pamatlīdzekļi, kuri var nodrošināt nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojuma sniegšanas nepārtrauktību un kvalitāti atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Apliecinu, ka sniegtā informācija ir patiesa.
Datums** ____.____.____________________
Persona, kura ir tiesīga pārstāvēt komersantu | ||
/paraksts un tā atšifrējums/ |
** dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Komersanta nosaukums: | Reģistrācijas numurs: |
Personas, kura ir tiesīga pārstāvēt komersantu, vārds, uzvārds: | |
[X] Elektroniskā pasta adrese: | Tālrunis: |
[X] Piekrītu, ka uz šajā paziņojumā par darbības izbeigšanu norādīto elektroniskā pasta adresi regulators, izmantojot regulatora oficiālo elektroniskā pasta adresi sprk@sprk.gov.lv, sūta dokumentus un paziņojumus saskaņā ar Paziņošanas likuma 9.panta otro daļu, un tie uzskatāmi par paziņotiem otrajā darbadienā pēc to nosūtīšanas. Regulators un komersants savstarpējā saziņā var izmantot arī citus Paziņošanas likumā noteiktos paziņošanas veidus.
Lūdzu izslēgt |
(komersanta nosaukums) |
no nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojumu sniedzēju reģistra ar ____.gada ____. ______*
Norādīt izslēgšanas pamatojumu** _______________________________________
Valsts nodeva _______ EUR apmērā par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu _____.gadā samaksāta _____.gada ____._____________.
Apliecinu, ka attiecīgā(s) pašvaldība(as) ir informēta(as).
Datums*** ___.___._______
Persona, kura ir tiesīga pārstāvēt komersantu
/paraksts un tā atšifrējums/ |
Piezīmes:
* ja komersants norādījis datumu, pirms regulators var izslēgt komersantu no reģistra, tad regulators izslēdz komersantu no reģistra regulatora norādītajā datumā, norādot to reģistrā.
** nenorāda, ja komersants ir izslēgts no komercreģistra. Ja komersants pārtrauc sniegt nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojumu, norādīt, kurš komersants sniegs šo pakalpojumu.
*** dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Komersanta nosaukums | |
Reģistrācijas numurs | |
Atkritumu apsaimniekošanas reģions un tā zona | |
Regulējamā pakalpojuma sniegšanas vieta | |
Pārskata periods |
Regulējamā nozare: sadzīves atkritumu apsaimniekošana
Regulējamais pakalpojums (atzīmēt pakalpojumu, kuru nodrošina):
nešķirotu sadzīves atkritumu apstrāde
sadzīves atkritumu apglabāšana (ja apglabāšanai pieņem no nešķirotiem sadzīves atkritumiem atšķirotus un apglabājamus atkritumus)
Pārskats par __________________.gadā sniegto regulējamo pakalpojumu daudzumu, izmaksām un ieņēmumiem[1]
Nr. | Rādītāji | Mērvienība | Apzīmējums/ aprēķina izteiksme[2] | Pārskata gadā sniegtā pakalpojuma daudzums, izmaksas un ieņēmumi | |
Nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes pakalpojums | Sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojums | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. | Ieņēmumi (neto apgrozījums), t.sk.: | EUR | |||
1.1. | ieņēmumi no regulējamā pakalpojuma tarifa ar Dabas resursu nodokli** | EUR | |||
1.2. | pārējie pamatdarbības ieņēmumi pa darbības veidiem, t.sk.: | EUR | |||
1.2.1. | … | ||||
1.2.2. | … | ||||
2. | 10. Pilnās izmaksas[3], t.sk.: | EUR | IP= (Inol + Iekspl + Inod + Ik) – Ien + Ir(0%) | ||
2.1. | 1. pamatlīdzekļu nolietojums un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums | EUR | Inol | ||
2.2. | 2. personāla izmaksas | EUR | Ipers | ||
2.3. | 3. pārējās saimnieciskās darbības izmaksas, t.sk.: | EUR | Isaimn | ||
2.3.1. | 3.1. ekspluatācijas, remontu un uzturēšanas izmaksas transportlīdzekļiem, iekārtām, mehānismiem un būvēm, kā arī izmaksas materiāliem regulējamā pakalpojuma nodrošināšanai (t.sk. noma) pa šādiem procesiem: | EUR | |||
2.3.1.1. | 3.1.1. izmaksas sadzīves atkritumu sagatavošanai apglabāšanai | EUR | |||
2.3.1.1.1. | 3.1.1.1. atkritumu mehāniskās apstrādes izmaksas | EUR | |||
2.3.1.1.2. | 3.1.1.2. atkritumu bioloģiskās apstrādes (kompostēšana, transformēšana biogāzē, nodošana pārstrādei u.c.) izmaksas | EUR | |||
2.3.1.1.3. | 3.1.1.3. atkritumu sagatavošanas tālākai reģenerācijai pēc mehāniskās pārstrādes (sagatavošana pārstrādei, nodošana pārstrādei u.c.) izmaksas | EUR | |||
2.3.1.2. | 3.1.2. izmaksas sadzīves atkritumu pieņemšanai pārkraušanas stacijās un nogādāšanai uz citiem AARC* infrastruktūras objektiem | EUR | |||
2.3.1.3. | 3.1.3. izmaksas sadzīves atkritumu apglabāšanas nodrošināšanai | EUR | |||
2.3.1.3.1. | 3.1.3.1. inerto atkritumu transportēšanas uz apglabāšanas krātuvi, izlīdzināšanas, blietēšanas, starpslāņu klājuma un nogāžu veidošanas, krātuves ceļu izbūves, to uzturēšanas u.c. izmaksas, kas nav iekļautas citu tehnoloģisko procesu sastāvā | EUR | |||
2.3.1.3.2. | 3.1.3.2. poligona gāzes savākšanas un utilizācijas izmaksas | EUR | |||
2.3.1.3.3. | 3.1.3.3. infiltrāta un citu notekūdeņu apsaimniekošanas izmaksas | EUR | |||
2.3.1.4. | 3.1.4. izmaksas pārējo AARC* infrastruktūras objektu uzturēšanai, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos | EUR | |||
2.3.2. | 3.2. izmaksas vides stāvokļa kontrolei un aizsardzībai | EUR | |||
2.3.3. | 3.3. sadzīves atkritumos konstatēto bīstamo atkritumu apsaimniekošanas un nodošanas izmaksas | EUR | |||
2.3.4. | 3.4. izmaksas sabiedrības izglītības pasākumu finansēšanai attiecīgajā atkritumu apsaimniekošanas reģionā | EUR | |||
2.3.5. | 3.5. pētniecības un attīstības darbības izmaksas | EUR | |||
2.3.6. | 3.6. poligona slēgšanas un rekultivācijas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar slēgtā poligona monitoringu un uzturēšanu | EUR | |||
2.3.7. | 3.7. administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos | EUR | |||
2.3.8. | 3.8. nodevu maksājumi | EUR | |||
2.3.9. | 3.9. pārējās izmaksas | EUR | |||
2.4. | 4. ekspluatācijas izmaksas | EUR | Iekspl= Ipers + Isaimn | ||
2.5. | 5. nodokļu maksājumi | EUR | Inod | ||
2.6. | 6. kredīta procentu maksājumi un pamatsummas atmaksa, t.sk. izmaksas, kas saistītas ar komersanta finansiālo vai citu līdzvērtīgu nodrošinājumu | EUR | Ik | ||
2.7. | 7. ieņēmumi***, par kuriem saskaņā ar metodiku jāsamazina izmaksas | EUR | Ien | ||
3. | 11. Izmaksas uzkrājumam DRN segšanai | EUR | IDRN | ||
4. | 12. Sadzīves atkritumu daudzums, kas pieņemts apstrādei vai apglabāšanai[3] | t | Q | ||
5. | 13. Sadzīves atkritumu daudzums, kas apglabāts poligonā[3] | t | Qap | ||
6. | 14. Proporcija starp poligonā apglabāto un apstrādei vai apglabāšanai pieņemto sadzīves atkritumu daudzumu[3] | % | Qap/Q | ||
7. | Dabas resursu nodokļa** likme pārskata gadā saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu | EUR/t | DRN | ||
8. | 15.4. Regulējamā pakalpojuma ar Dabas resursu nodokli** izmaksas par tonnu[3], t.sk.: | EUR/t | Tar DRN = Kreg + UDRN + MDRN | ||
8.1. | 15.1. regulējamā pakalpojuma komponente | EUR/t | Kreg= Ip / Q | ||
8.2. | 15.2. uzkrājuma komponente DRN segšanai | EUR/t | UDRN = IDRN / Q | ||
8.3. | 15.3. Dabas resursu nodoklis** par apglabāto sadzīves atkritumu daudzumu | EUR/t | MDRN= Qap/ Q * DRN | ||
9. | Atkritumu apglabāšanas krātuves atlikusī ietilpība**** | m3 | |||
10. | Atkritumu apglabāšanas krātuvē apglabāto atkritumu blīvums**** | kg/m3 | |||
11. | Apsaimniekotais infiltrāta daudzums | m3 | |||
12. | Savāktais biogāzes daudzums | m3 | |||
13. | Kopējais pieņemtais atkritumu daudzums (kopā regulētā un neregulētā pakalpojuma apjomi) | t | |||
14. | Saražotā elektroenerģija | MWh | |||
15. | Saražotā siltumenerģija | MWh |
* atkritumu apsaimniekošanas reģionālais centrs.
** Dabas resursu nodoklis par sadzīves atkritumu apglabāšanu.
*** ienākumi, kas tieši vai pastarpināti gūti no regulējamā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras izmantošanas, un ieņēmumi, kas gūti no regulējamā pakalpojuma sniegšanas rezultātā iegūto resursu tirdzniecības un samazināti par nošķiroto, apstrādāto un reģenerējamo sadzīves atkritumu sagatavošanas tirdzniecībai izmaksām.
**** atbilstoši pārskata gadā veiktajiem mērījumiem.
Komersants iesniedz regulatoram skaidrojumu par izmaiņām, kas radušās pārskata gadā, salīdzinot ar spēkā esošajā tarifā un iepriekšējā gada pārskatā iekļauto informāciju, informāciju par būtiskām notikušām un plānotām apsaimniekotā atkritumu daudzuma vai tehnoloģiskām izmaiņām komersanta darbībā, kā arī par pārskata gadā izbeigtu vai uzsāktu saimniecisko darbību.
Paskaidrojumi: |
[1] Informāciju sagatavot saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izdotajā metodikā par nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes tarifa un sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa aprēķināšanu noteikto.
[2] Apzīmējumi atbilst Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izdotajā metodikā nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes tarifa un sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa aprēķināšanu noteiktajam.
[3] Rādītāji un numerācija atbilst Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izdotajā metodikā par nešķirotu sadzīves atkritumu apstrādes tarifa un sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa aprēķināšanu noteiktajiem posteņiem.
Datums* ____.____.__________________.
Tālrunis __________________
E-pasts __________________
Persona, kura ir tiesīga pārstāvēt komersantu | ||
/paraksts un tā atšifrējums/ | ||
/sagatavotāja vārds, uzvārds/ |
* dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.