Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 06.11.2024. - ... / Spēkā esošā
Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 12

Jūrmalā 2024. gada 24. aprīlī (prot. Nr. 6, 21. p.)
Par reklāmas un reklāmas objektu izvietošanas kārtību Jūrmalas valstspilsētā
Precizēti ar Jūrmalas domes 2024. gada 27. jūnija
lēmumu Nr. 316 (prot. Nr. 9, 70. p.)

Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, Ministru kabineta
2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732
"Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai
publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu
"
28. un 45. punktu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma
21. panta trešo daļu, 22.1 panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmu, reklāmas objektu, afišu, sludinājumu un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, izmantošanas kārtību, izvietošanas ierobežojumus, kā arī kārtību, kādā veicama Reklāmas izvietošanas uzraudzība un kontrole.

2. Saistošajos noteikumos lietotie termini:

2.1. digitālais ekrāns – jebkādas formas vai jebkāda veida priekšmets, konstrukcija vai būve, kas speciāli veidots digitālās vai videoreklāmas izvietošanai publiskā vietā vai vērsts pret publisku vietu;

2.2. reklāmas norāde – informācija par iestādes, uzņēmuma vai objekta atrašanās vietu (uzņēmuma norādē tiek atspoguļots uzņēmuma nosaukums, braukšanas virziens un attālums līdz uzņēmumam), kas izvietota ne tieši uz attiecīgā objekta, ar piesaisti zemei/konkrētai vietai;

2.3. Pilsētplānošanas pārvalde – Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Pilsētplānošanas pārvalde.

3. Šo saistošo noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi, nosakot Reklāmas izvietošanu, izmantošanas kārtību un ekspluatācijas prasības publiskās vietās Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā, kā arī vietās, kas vērstas pret publisku vietu.

4. Tiesības izvietot Reklāmu ir visām personām, kuras Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Pilsētplānošanas pārvaldē ir saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī samaksājušas Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) nodevu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, ja Reklāma ir pašvaldības nodevas objekts. Patvaļīga Reklāmas izvietošana ir aizliegta.

5. Aizliegts izvietot Reklāmu, kas nav realizēta atbilstoši Reklāmas izvietošanas atļaujas pievienotajai skicei vai fotomontāžai, kā arī Reklāmu, kurā nav izpildīti reklāmas izvietošanas atļaujā norādītie nosacījumi.

6. Aizliegta mehāniski vai korozijas bojātas, notraipītas, krāsojuma vai detaļu izgaismojuma defektus saturošas Reklāmas eksponēšana.

7. Izvietojot Reklāmu:

7.1. jānodrošina Jūrmalas valstspilsētai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana (Pilsētplānošanas pārvalde, vērtējot reklāmas objekta izvietošanas pieļaujamību, izvērtē, vai reklāmas objekts atbilst pašvaldībai raksturīgajai arhitektūrai un videi, konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturam un mērogam saskaņā ar teritorijas plānojumu, lokālplānojumu, detālplānojumu (ja tāds ir nepieciešams) un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem));

7.2. jāsaglabā konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturs un mērogs saskaņā ar teritorijas plānojumu, lokālplānojumu, detālplānojumu (ja tāds ir nepieciešams) un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem (Pilsētplānošanas pārvalde, vērtējot reklāmas objekta izvietošanas pieļaujamību, izvērtē, vai reklāmas objekts atbilst pašvaldībai raksturīgajai arhitektūrai un videi, konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturam un mērogam saskaņā ar teritorijas plānojumu, lokālplānojumu, detālplānojumu (ja tāds ir nepieciešams) un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem));

7.3. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā Reklāmas izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību;

7.4. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā Reklāmas izvietošana pieļaujama tā, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu.

8. Pie baznīcu (kulta celtņu), izglītības iestāžu, aizsargājamo kultūras pieminekļu (valsts, reģionālo un vietējo) valsts un pašvaldības iestāžu ēkām un to teritorijās (to vizuālās uztveres robežās, bet ne lielākā teritorijā, kā ēkai piekrītošā kadastra robežu norobežotais zemesgabals), ieskaitot teritorijai piegulošās ietves, atļauta tikai ar šiem objektiem saistītu reklāmu izvietošana.

9. Izvietojot reklāmu, kas atbrīvota no pašvaldības nodevas, ziņas par pasākumu sponsoriem un atbalstītājiem (logotipi, komersantu firmas, juridisku personu nosaukumi, preču zīmes) nedrīkst aizņemt vairāk par 20 procentiem no reklāmas kopējās vizuālās informācijas platības; šo informāciju izvieto norobežotā laukumā plakāta malā.

10. Visā Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā aizliegts Reklāmu:

10.1. izkārt kokos, starp kokiem, apsiet ap kokiem;

10.2. uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt, izklāt uz ietves, braucamās daļas, ielu, ceļu, gājēju celiņa seguma;

10.3. izvietot uz apgaismes vai elektropiegādes stabiem;

10.4. izvietot uz žogiem, ja būvprojektā nav speciāli paredzēta vieta Reklāmas izvietošanai (izņemot Reklāmu, kas ir saistīta ar nekustamā īpašuma, kurā izvietota Reklāma, pārdošanu, iznomāšanu vai izīrēšanu; izņemot Reklāmu, kas sniedz informāciju par ēkas/vietas nosaukumu u.tml., un izvietota uz metāla plāksnes (līdz A 3 formātam));

10.5. izmantot ar skaņas efektiem:

10.5.1. diennakts tumšajā laikā (no plkst. 23. 00 līdz plkst. 6. 00);

10.5.2. mobilajās reklāmās;

10.5.3. tuvāk par 100 m no izglītības, veselības un kultūras iestāžu zemes vienību robežām;

10.5.4. Jūrmalas valstspilsētas vēsturiskajā centra zonā, Lokālplānojuma teritorijā (teritorija starp Ērgļu ielu, Madonas ielu, dzelzceļu un pludmali), valsts un vietējās nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās un to aizsargjoslās vai uz būves, kas iekļauta valsts vai vietējā aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā;

10.5.5. pašvaldības administratīvajā teritorijā, izņemot teritorijas, kas saskaņā ar Jūrmalas valstspilsētas Teritorijas plānojumu, kas apstiprināts ar Jūrmalas pilsētas domes 2012. gada 11. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. 42 "Par Jūrmalas pilsētas teritorijas plānojuma grafiskās daļas, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu apstiprināšanu" noteiktas kā: jauktas centra apbūves teritorija (JC67), transporta infrastruktūras teritorija (TR2) un rūpnieciskās apbūves teritorija (R);

10.5.6. tuvāk par 100 m no esošajām dzīvojamām mājām un saistošo noteikumu Nr. 12 10.5.5. apakšpunktā minēto funkcionālo zonu robežām ar funkcionālajām zonām, kurās atļauta dzīvojamā apbūve;

10.6. izmantot ar bākuguņu efektu gaismas iekārtām;

10.7. izvietot uz vidi degradējošas ēkas fasādes;

10.8. izvietot Reklāmu uz tiltiem (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem, kā arī uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas reklāmas objektu uzstādīšanai) posmos, kas projicējas pret ūdeni;

10.9. uzstādīt Reklāmu uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un dažādus reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus. Aizliegums neattiecas uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma Reklāmu, ja tas norisinās uz ūdens.

(Grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

11. Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā izmantot digitālos ekrānus aizliegts:

11.1. diennakts tumšajā laikā (no plkst. 23. 00 līdz plkst. 6. 00);

11.2. mobilajās reklāmās;

11.3. izvietojot perpendikulāri ēkas fasādei;

11.4. tuvāk par 100 m no izglītības, veselības un kultūras iestāžu zemes vienību robežām;

11.5. Jūrmalas valstspilsētas vēsturiskajā centra zonā, Lokālplānojuma teritorijā (teritorija starp Ērgļu ielu, Madonas ielu, dzelzceļu un pludmali), valsts un vietējās nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās un to aizsargjoslās vai uz būves, kas iekļauta valsts vai vietējā aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā;

11.6. pašvaldības administratīvajā teritorijā, izņemot teritorijas, kas saskaņā ar Jūrmalas valstspilsētas Teritorijas plānojumu, kas apstiprināts ar Jūrmalas pilsētas domes 2012. gada 11. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. 42 "Par Jūrmalas pilsētas teritorijas plānojuma grafiskās daļas, teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu apstiprināšanu" noteiktas kā: jauktas centra apbūves teritorija (JC67), transporta infrastruktūras teritorija (TR2) un rūpnieciskās apbūves teritorija (R);

11.7. tuvāk par 100 m no esošajām dzīvojamām mājām un saistošo noteikumu Nr. 12 11.6. apakšpunktā minēto funkcionālo zonu robežām ar funkcionālajām zonām, kurās atļauta dzīvojamā apbūve.

(Grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

12. Izvietojot digitālo ekrānu, tā izvietojuma leņķi un izmērus iekļauj pilsētvidē un tās arhitektūrā.

13. Digitālajās reklāmās aizliegts izmantot strauji mainīgus, pēkšņus un intensīvus gaismas efektus.

14. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu.

15. Par Reklāmas konstrukciju drošību, tās atbilstību spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, ekspluatācijas prasībām un demontāžu, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.) ir atbildīgs Reklāmas devējs, bet ja tāda nav, tad Reklāmas izplatītājs.

(Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošo noteikumu Nr. 44 redakcijā)

16. Reklāmas demontāžu, ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš, vai izkārtnes demontāžu pēc saimnieciskās darbības beigām veic Reklāmas devējs, bet ja tāda nav, tad Reklāmas izplatītājs.

(Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošo noteikumu Nr. 44 redakcijā)

II. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana

17. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus atļauts izvietot saskaņā ar Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu, ievērojot šajos saistošajos noteikumos noteiktos Reklāmas izvietošanas pamatprincipus.

18. Politisko reklāmu un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, tai skaitā galdus, teltis un pārvietojamās nojumes, ja tās pašas tiek izmantotas kā priekšvēlēšanu aģitācijas materiāls, aizliegts izvietot šādās publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu:

18.1. Lokālplānojuma teritorijā (teritorija starp Ērgļu ielu, Madonas ielu, dzelzceļu un pludmali), izņemot tīkla reklāmas objektu izvietošanas vietas, par kurām ir noslēgts reklāmas vietas nomas līgums ar pašvaldību);

18.2. uz pašvaldības un pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā esošām ēkām un attiecīgajam īpašumam piesaistītajā zemesgabalā;

18.3. pašvaldībai piederošos auto stāvlaukumos;

18.4. uz pašvaldībai piederošiem vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem afišu stabiem, stendiem, reklāmas plaknēm un citiem objektiem.

19. Priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanai Reklāmas telts vai pārvietojamas nojumes izmērs nedrīkst pārsniegt 3 m garumā x 3 m platumā x 3 m augstumā.

III. Reklāmas bez piesaistes zemei izvietošanas nosacījumi

20. Izvietojot Reklāmu, ievēro:

20.1. ēkas proporcijas;

20.2. fasādes dalījumu ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm;

20.3. vienas ēkas ietvaros izkārtnēm un citai izvietojamai Reklāmai izstrādājams vienots reklāmas izvietojuma risinājums (ciktāl tas skar veidu, izmēru, proporcijas), kura izvērtējumu nodrošina Pilsētplānošanas pārvalde.

(Grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

21. Aizliegts:

21.1. izvietot uz ēkām Reklāmu, kas pārveido ēkas siluetu vai traucē kultūrvēsturisku vērtību uztveri;

21.2. aizsegt ar Reklāmu arhitektoniskas detaļas (logus, dzegas, fasādes dekorus u.c.);

21.3. izvietot Reklāmu uz erkeriem, balkoniem, lodžijām, ja tajos nav speciāli paredzēta vieta Reklāmas izvietošanai (izņemot Reklāmu, kas ir saistīta ar nekustamā īpašuma, kurā izvietota Reklāma, pārdošanu, iznomāšanu vai izīrēšanu).

22. Šo saistošo noteikumu 20. un 21. punktā minētie nosacījumi un ierobežojumi neattiecas uz šo saistošo noteikumu 31.6. apakšpunktā minēto iestāžu pie fasādes īslaicīgi (līdz trīs mēnešiem) izvietoto informāciju par pasākumu.

23. Ja Reklāma pievienota elektrosistēmai, tad elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami ēkas fasādē.

24. Reklāmai, kas izvietota perpendikulāri ēkas fasādei:

24.1. maksimāli pieļaujamais izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, ja ārējās malas attālums līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 m un netiek aizsegta ielas perspektīva;

24.2. apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 3 m. Zemāki izvirzījumi atļauti tikai tur, kur ietve platāka par 1,5 m, un tie drīkst izvirzīties ne vairāk kā 3 cm ik uz 30 cm, bet ne vairāk kā 30 cm, turklāt brīvajam ietves platumam jāsaglabājas ne mazāk par 1,5 m;

24.3. aizliegts atrasties virs logiem un durvīm, zem erkeriem, pieļaujams izvietojums tikai starp logu un durvju ailēm.

25. Izvietojot Reklāmu paralēli ēkas fasādei, elastīgo materiālu (PVC audumu u.tml.) izkārtnēm pie fasādes atļauts izmantot tikai nospriegotā veidā, izkārtnes risinājumam jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem.

26. Reklāmu uz ēku stikla fasādēm atļauts izvietot tikai tad, ja konkrētā Reklāmas vieta paredzēta būves būvprojektā un apliecinājuma kartē, izkārtnes atļauts izvietot starpstāvu seguma līnijā, atbilstoši fasādes dalījumam veidojot kompleksu risinājumu.

27. Logus, skatlogus un durvju vērtņu stiklotās daļas:

27.1. aizliegts aizlīmēt un aizsegt ar Reklāmu vairāk nekā 25 procentus no to platības (75 procentus no rūts platības jābūt skaidri caurredzamai);

27.2. noformējot, jāizmanto Reklāmai paredzētie materiāli (uzlīmes no līmplēves, drukāti materiāli u.tml.);

27.3. atļauts aizlīmēt pilnībā remonta, atjaunošanas, pārbūves, restaurācijas laikā ar Reklāmu par veikalu, iestādi un tml., kas tiks iekārtots pēc būvdarbu vai remonta pabeigšanas uz periodu, kas nepārsniedz trīs mēnešus, ja ir saņemta reklāmas izvietošanas atļauja.

28. Izvietojot Reklāmu skatlogu vitrīnā, kas tieši vērsta uz publisko ārtelpu, jāievēro šo saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu prasības.

29. Izvietojot Reklāmu Jūrmalas valstspilsētas pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās, jāievēro šo saistošo noteikumu III nodaļas nosacījumi un papildus šādi nosacījumi:

29.1. ja uz neapdzīvotas un saimnieciskajai darbībai neizmantotas ēkas izvieto Reklāmu, jānodrošina tās fasādes sakārtošana vai apsegšana ar dekoratīvu pārsegu, kas atveido fasādes zīmējumu. Uz fasādes sieta vai dekoratīvā pārsega pieļaujama reklāmas izvietošana, kas nepārsniedz 50 procentus no fasādes pārsega laukuma;

29.2. būvju otrā stāva līmenī un augstāk pie fasādes atļauts izvietot telpiskus burtus bez fona pamatnes un logotipus bez fona pamatnes;

29.3. aizliegts perpendikulāri fasādei izvietot Reklāmu (izņemot izkārtnes un Reklāmas "pārdod", "iznomā");

29.4. aizliegts izvietot transparentus, kas novilkti starp stabiem, ēkām, būvēm;

29.5. uz ugunsmūra vai ēkas gala sienas izvietotas Reklāmas forma un saturs nedrīkst pazemināt būves kultūrvēsturisko vērtību, uz tiem aizliegts izvietot stendus, planšetes;

29.6. izkārtņu izvirzījums no būvlaides nedrīkst pārsniegt 0,9 m;

29.7. aizliegta gaismas projekciju izmantošana Reklāmā;

29.8. Reklāmai jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem.

IV. Reklāmas ar piesaisti zemei izvietošanas nosacījumi

30. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, jāievēro šādi nosacījumi:

30.1. tā nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts un vietējā nozīmes aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu;

30.2. izvietojot Reklāmu bez pamatiem, aizliegts redzamu atsvaru, redzamu pamatnes balstu un atsaišu pielietojums;

30.3. Reklāma jāizkārto vienā līnijā paralēli brauktuvei;

30.4. Reklāmas objekti ar betona pamatiem, kuru izmēri plānā ir lielāki par 0,7 m x 0,5 m un ieguldīšanas dziļums 1,0 m, tiek kārtoti līnijā aiz ielu sarkanajām līnijām;

30.5. Reklāmu aizliegts uzstādīt parkos, parku malās, skvēros, dārzos (aizliegums neattiecas uz pašvaldībai piederošiem Reklāmas objektiem, pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem un pašvaldības sniegto informāciju);

30.6. ja Reklāmas objekta elektropiegādes kabeļa garums pārsniedz 5 m, tad tas pieslēdzams ar pazemes kabeļiem;

30.7. veicot inženierkomunikāciju izbūvi vai ielu rekonstrukciju, Reklāmas objekti, kas izvietoti ielu sarkanajās līnijās, demontējami pēc Jūrmalas valstspilsētas administrācijas pieprasījuma 10 dienu laikā. Demontāžu veic Reklāmas objekta īpašnieks (Reklāmas devējs) par saviem līdzekļiem.

31. Uz pašvaldībai piederošas, tiesiskajā valdījumā vai lietošanā esošas zemes (turpmāk – pašvaldības zeme), saņemot pašvaldības piekrišanu, bez konkursa un tīkla reklāmas līguma noslēgšanas atļauts izvietot:

31.1. Reklāmu, par kuru neiekasē pašvaldības nodevu;

31.2. Reklāmu (informācijas objektu – reklāmas norādi) pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu ar papildus reklāmas norādes komplektācijas iespējām. Ja šādu Reklāmu izvieto ielu sarkanajās līnijās, tad atļauts izvietot šo saistošo noteikumu 1. pielikumā vai 2. pielikumā noteiktajam paraugam atbilstošu Reklāmu;

31.3. pašvaldībai piederošu Reklāmu;

31.4. informācijas objektus par pašvaldību un pašvaldības organizētiem pasākumiem;

31.5. gadījumos, kad nav iespējams izvietot izkārtni konstruktīvā saistībā ar būvi, (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība atrodas pagrabstāvā, pagalmā, augstāk par 1. stāva līmeni) atļauts izvietot Reklāmu – reklāmas slietni, kura augstums nepārsniedz 1,5 m un platums 0,9 m, kas tiek izvietots pie iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietas tikai tās darba laikā:

31.5.1. ne tālāk kā 2 m no ieejas objektā, kurā tiek veikta uzņēmējdarbība;

31.5.2. vienā līnijā pie namu fasādēm, pie vienas ieejas izvietojot ne vairāk kā divas Reklāmas;

31.5.3. gājēju plūsmai atstājot 75 procentus no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5 m (izņēmums ir gājēju ielas);

31.6. muzeju, teātru, koncertzāļu, izstāžu zāļu u.c. institūciju Reklāmas, kam atbilstoši darbības specifikai nepieciešams izvietot afišu stendus.

32. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, Jūrmalas valstspilsētas pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās, jāievēro visi iepriekšminētie nosacījumi un papildus šajā punktā noteiktais:

32.1. aizliegts uzstādīt Reklāmu ar piesaisti zemei, kuras platums pārsniedz 1,8 m un augstums 4,5 m. Tas neattiecas uz pašvaldībai piederošām Reklāmām, informāciju par pilsētu, valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmu, tīkla Reklāmu, kā arī muzeju, teātru, koncertzāļu, izstāžu zāļu u.c. institūciju, kurām atbilstoši darbības specifikai nepieciešams izvietot afišu stendus, Reklāmu;

32.2. Reklāmu – izkārtni ar piesaisti zemei atļauts izvietot gadījumos, kad būve vai ēka ir valsts vai vietējo aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā un nav iespējams uzstādīt izkārtni konstruktīvā saistībā ar ēku (būvi), nebojājot (arī vizuāli) fasādi.

V. Mobilā reklāma

33. Uz sabiedriskā transporta izvietotā Reklāma drīkst aizsegt ne vairāk kā 50 procentus no katra loga laukuma, to veidojot jāizmanto perforētā un transparentā līmplēve. Šie ierobežojumi neattiecas uz sabiedriskā transporta aizmugurējo logu.

34. Mobilās reklāmas objektus aizliegts novietot stāvēšanai Jūrmalas valstspilsētas administratīvās teritorijas ielās, autostāvvietās, laukumos u.c. vietās, kas pārredzamas no publiskas vietas. Maksimālie pieļaujamie izmēri mobilajai reklāmai (nav attiecināms uz šo saistošo noteikumu 33. punktā uzskaitīto Reklāmu) ir: garums 2,5 m, dziļums 1,30 m (attiecināms uz telpiskiem objektiem), augstums 2 m.

VI. Reklāmas izvietošanas kārtība uz pašvaldībai piederošiem objektiem

35. Uz pašvaldībai piederošiem vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem afišu stabiem, stendiem, reklāmas plaknēm un citiem objektiem atļauts izvietot tikai afišas, plakātus, paziņojumus par pasākumiem, lekcijām, izstādēm, koncertiem u.tml. ar norādītu pasākuma norises laiku un vietu.

36. Prioritāri uz pašvaldībai piederošiem vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem afišu stabiem, stendiem, reklāmas plaknēm un citiem objektiem tiek izvietota informācija par pašvaldības organizētajiem un atbalstītajiem pasākumiem.

37. Aizliegta patvaļīga informācijas izvietošana uz pašvaldībai vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem piederošiem afišu stabiem, stendiem, reklāmas plaknēm un citiem objektiem.

38. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Dzintaru koncertzāle" (reģistrācijas Nr. 40003378932) organizē afišu izvietošanu uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem.

39. Minimālais afišas eksponēšanas termiņš uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem, stendiem, reklāmas plaknēm un tīkla reklāmas objektiem ir septiņas dienas.

40. Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus aizliegts izvietot šādās publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu:

40.1. pašvaldības un pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā esošo ēku piesaistītajā zemesgabalā;

40.2. uz pašvaldībai piederošiem vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem reklāmas objektiem, afišu stabiem un stendiem;

40.3. uz pašvaldības vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem transporta līdzekļiem.

VII. Reklāmas izvietošanas nosacījumi publiska pasākuma norises laikā un vietā

41. Ja pasākums tiek organizēts vietā, kurā šajos saistošajos noteikumos noteikts Reklāmas izvietošanas aizliegums, piemēram, parkā, tad pasākuma norises vietā uz pasākuma norises laiku pieļaujams izvietot pasākuma un tā sponsoru Reklāmu.

42. Pasākuma norises vietā aizliegts izvietot Reklāmas objektus (ar būves pazīmēm un rakšanas darbiem), kuru uzstādīšanu regulē būvniecību reglamentējošie normatīvie akti.

43. Publiska pasākuma organizators nodrošina Reklāmas demontāžu atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

VIII. Tīkla reklāmas izvietošanas nosacījumi

44. Par tīkla Reklāmas izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, Jūrmalas valstspilsētā ir jānoslēdz līgums ar pašvaldību.

45. Uz visiem tīkla reklāmas objektiem laikā, kad uz reklāmas objektiem netiek izvietoti reklāmas akcijas vai reklāmas devēja plakāti, izvieto pašreklāmas plakātu, izņemot, ja reklāmas objekts Reklāmas izvietošanai netiek veidots kā speciāla konstrukcija.

IX. Patvaļīgas un bīstamas Reklāmas demontāža

46. Reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams, tad Reklāmas izplatītājam atbilstoši Pilsētplānošanas pārvaldes lēmumam ir pienākums demontēt Reklāmu, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.), ja:

46.1. Reklāma tiek ekspluatēta bez izvietošanas atļaujas;

46.2. Reklāma uzstādīta neatbilstoši atļaujai;

46.3. nav veikts pašvaldības nodevas maksājums par Reklāmu, kas ir pašvaldības nodevas objekts.

(Grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

47. Ja Reklāma apdraud personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

48. Ja, konstatējot šo saistošo noteikumu 46. un 47. punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem Reklāmas devēju, bet ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams, tad Reklāmas izplatītāju, taču trīs dienu laikā minētie apstākļi nav novērsti, pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus bīstamības novēršanai.

(Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošo noteikumu Nr. 44 redakcijā)

49. Pašvaldības institūcijas pēc pārbaudes akta sastādīšanas un pašvaldības izpilddirektora rīkojuma ir tiesīgi pārtraukt Reklāmas eksponēšanu un /vai demontēt Reklāmu, ja:

49.1. uz pašvaldības un pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā esošām ēkām un zemesgabaliem vai uz pašvaldībai piederošiem vai pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem reklāmas objektiem, afišu stabiem un stendiem tiek ekspluatēta Reklāma bez izvietošanas atļaujas;

49.2. neievērojot šo saistošo noteikumu 34. punktā minētos nosacījumus, valstspilsētas ielu teritorijā, autostāvvietā, laukumā u.c. vietās, kas pārredzamas no publiskas vietas, tiek novietots stāvēšanai mobilās reklāmas objekts.

50. Reklāmas objektus Reklāmas devējam ir tiesības saņemt pēc administratīvā soda nomaksas vai administratīvā akta izpildes nodrošināšanas.

51. Pašvaldībai ir tiesības utilizēt demontēto reklāmas objektu divus mēnešus pēc reklāmas objekta demontāžas.

X. Administratīvā atbildība un izpildes kontrole par saistošo noteikumu neievērošanu

52. Pilsētplānošanas pārvalde, konstatējot šajos saistošajos noteikumos noteikto prasību neievērošanu, ir tiesīga izdot administratīvo aktu, kas uzliek adresātam pienākumu veikt noteiktas darbības saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai.

53. Administratīvā atbildība, fiziskajām personām piemērojot brīdinājumu vai naudas sodu līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām piemērojot naudas sodu līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām, paredzēta par:

53.1. Reklāmas izvietošanu bez atļaujas vai neatbilstoši atļaujai, neievērojot šo saistošo noteikumu 4., 5. punktā noteiktās prasības;

53.2. šo saistošo noteikumu 6., 8., 9., 10., 18., 21., 27. punktā noteikto Reklāmas noformējuma, izvietojuma nosacījumu neievērošanu;

53.3. šo saistošo noteikumu 11., 13. punktā noteikto aizliegumu digitālo ekrānu izvietošanai pārkāpšanu;

53.4. šo saistošo noteikumu 15., 16. punktā noteikto prasību Reklāmas konstrukcijām un to demontāžai neievērošanu;

53.5. šo saistošo noteikumu 29. punktā noteikto prasību Reklāmas izvietošanai Jūrmalas valstspilsētas pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijās neievērošanu;

53.6. šo saistošo noteikumu 30., 31., 32. punktā noteikto Reklāmas ar piesaisti zemei izvietošanas nosacījumu neievērošanu;

53.7. šo saistošo noteikumu 33., 34. punktā noteikto prasību Mobilajām reklāmām neievērošanu;

53.8. šo saistošo noteikumu 35., 37., 40. punktā noteiktās Reklāmas izvietošanas kārtības uz pašvaldībai piederošiem objektiem neievērošanu;

53.9. šo saistošo noteikumu 46., 47. punktā noteikto patvaļīgas un bīstamas Reklāmas demontāžas nosacījumu neievērošanu.

(Grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

54. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu minētajiem pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Jūrmalas pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Jūrmalas Administratīvā komisija.

XI. Noslēguma jautājumi

55. Reklāmas un reklāmas objektu izvietošanas saskaņojumi, kas izsniegti līdz šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir derīgi līdz tajos norādītā derīguma termiņa beigām.

56. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jūrmalas pilsētas domes 2016. gada 16. decembra saistošie noteikumi Nr. 49 "Par reklāmas un reklāmas objektu izvietošanas kārtību Jūrmalas valstspilsētā".

Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe
1. pielikums
Jūrmalas domes
2024. gada 24. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 12
(prot. Nr. 6, 21. p.)

(Pielikums grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

INFORMĀCIJAS OBJEKTS – REKLĀMAS NORĀDE

Paraugs

Paraugā norādītie toņi, burtu fonts, iekļaujamā tekstuālā informācija par Reklāmas devēju vai Reklāmas izplatītāju ir ieteicamie.

2. pielikums
Jūrmalas domes
2024. gada 24. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 12
(prot. Nr. 6, 21. p.)

(Pielikums grozīts ar Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības domes 26.09.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 44)

INFORMĀCIJAS OBJEKTS – REKLĀMAS NORĀDE

Paraugs

Paraugā norādītie toņi, burtu fonts, iekļaujamā tekstuālā informācija par Reklāmas devēju vai Reklāmas izplatītāju ir ieteicamie.

06.11.2024