Tiesību akts: spēkā esošs
Attēlotā redakcija: 22.08.2024. - ... / Spēkā esošā
Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2024/1.2.1.-224

Rīgā 2024. gada 20. jūnijā
Par Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas tematisko komiteju

1. Lai nodrošinātu sistemātisku un plānotu darbu civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas jomā, kā arī koordinētu un risinātu dažādus starpnozaru jautājumus, kas saistīti ar civilo aizsardzību un katastrofu pārvaldīšanas sistēmu, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202.1 punktu izveidot Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas tematisko komiteju (turpmāk – tematiskā komiteja) šādā sastāvā:

Tematiskās komitejas vadītājs

R. Kozlovskis – iekšlietu ministrs

Tematiskās komitejas locekļi:

H. Abu Meri – veselības ministrs

A. Ašeradens – finanšu ministrs

I. Bērziņa – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre

K. Briškens – satiksmes ministrs

A. Krauze – zemkopības ministrs

A. Lāce – kultūras ministre

K. Melnis – klimata un enerģētikas ministrs

A. Sprūds – aizsardzības ministrs

V. Valainis – ekonomikas ministrs

(Grozīts ar Mp 22.08.2024. rīkojumu Nr. 2024/1.2.1.- 299)

2. Tematiskās komitejas locekli prombūtnes laikā aizvieto attiecīgās ministrijas parlamentārais sekretārs.

3. Tematiskās komitejas darbā var piedalīties Ministru prezidenta biroja pārstāvis.

4. Tematiskajai komitejai:

4.1. nodrošināt civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas darbības gatavību uzdevumu izpildei visaptverošas valsts aizsardzības sistēmas ietvaros;

4.2. nodrošināt Krīzes vadības centra izveides pārraudzību;

4.3. izvērtēt valsts un pašvaldību institūciju gatavību efektīvai rīcībai apdraudējumu gadījumos un piedāvāt nepieciešamos uzlabojumus, lai stiprinātu institūciju rīcībspēju apdraudējumu pārvarēšanai;

4.4. ja nepieciešams, izvērtēt nesaskaņotos tiesību aktu projektus un attīstības plānošanas dokumentu projektus par komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un vienoties par atbalstāmu risinājumu pirms to iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.

5. Tematiskās komitejas vadītājam ne retāk kā reizi gadā iesniegt Ministru kabinetā informāciju par komitejas paveikto mērķu sasniegšanā un turpmāk iecerēto darbību.

6. Tematiskās komitejas vadītājam ir tiesības:

6.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu komitejas darbam nepieciešamo informāciju;

6.2. ja nepieciešams, uzaicināt uz komitejas sēdēm citus ministrus un ekspertus.

7. Tematiskās komitejas sēdes sasauc komitejas vadītājs pēc savas vai komitejas locekļu iniciatīvas.

8. Tematiskās komitejas sēdes notiek klātienē vai attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus).

9. Tematiskās komitejas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja sadarbībā ar Iekšlietu ministriju.

Ministru prezidente E. Siliņa
22.08.2024