Tiesību akts: spēkā esošs
Ķekavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 5/2024

2024. gada 13. martā
Par teritorijas kopšanu un būvju uzturēšanu Ķekavas novadā
Apstiprināti ar Ķekavas novada domes
2024. gada 13. marta sēdes lēmumu Nr. 16 (prot. Nr. 6)

Precizēti ar Ķekavas novada domes
2024. gada 24. aprīļa sēdes lēmumu Nr. 29 (prot. Nr. 10),
ar Ķekavas novada domes 2024. gada 29. maija
sēdes lēmumu Nr. 17 (prot. Nr. 12)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
45. panta pirmās daļas 3. un 4. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā kopjama Ķekavas novada administratīvā teritorija un uzturamas tajā esošās būves, kā arī paredz administratīvo atbildību par noteikumu neievērošanu.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. piebrauktuve – attiecīgi aprīkots ceļa (ielas) elements, kas paredzēts transportlīdzekļu piekļūšanai no ceļa (ielas) braucamās daļas līdz ceļam (ielai) piegulošajai teritorijai un nekustamajam īpašumam;

2.2. sniega valnis – uz laiku, ilgāku par 24 stundām, izveidots sniega krāvums, kupena.

3. Nedzīvojamo ēku un to teritoriju, nekustamajam īpašumam (tajā skaitā arī viendzīvokļa dzīvojamo māju un neapbūvētu privātu teritoriju) piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas uzturēšanu un kopšanu nodrošina:

3.1. nekustamā īpašuma īpašnieks, tiesiskais vai faktiskais valdītājs;

3.2. daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldnieks vai dzīvokļu īpašnieki (gadījumā, ja dzīvokļu īpašnieku kopība ir pieņēmusi lēmumu par dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemesgabala kopšanas nodrošināšanu bez pārvaldnieka starpniecības, lēmumā nosakot darbu kārtību un dzīvokļu īpašnieku atbildību), ja nekustamā īpašuma sastāvā ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja;

3.3. zemes īpašnieks, ja ēkas īpašnieks nav noskaidrojams.

4. Dalītā īpašuma gadījumā būves īpašniekam vai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldniekam ir pienākums kopt tikai ēkai piesaistīto (funkcionāli nepieciešamo) zemesgabalu, kā arī šim zemesgabalam piegulošo teritoriju. Kopt ēkām nepiesaistīto zemesgabala daļu un šim zemesgabalam piegulošo teritoriju ir zemes gabala īpašnieka pienākums. Gadījumos, kad zemes gabala īpašnieks ir Ķekavas novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība), kopjamās teritorijas apjomu un tās uzturēšanas apjomu var ietvert pašvaldības teritorijas apsaimniekošanas līgumā.

II. Nekustamā īpašuma, tam piegulošās teritorijas un teritorijas, kas vērsta pret publisko ārtelpu, uzturēšanas un kopšanas vispārīgie noteikumi

5. Noteikumu 3. punktā minētās personas nekustamā īpašuma teritorijas daļā, kas ir publiski redzama, un tam piegulošajā publiskā lietošanā esošajā teritorijā nodrošina:

5.1. regulāru zāles pļaušanu, tas ir, vienreiz mēnesī. Noteikumu 3. punktā minētās personas nodrošina, ka zāles garums nepārsniedz 20 cm, ja īpašums atrodas pilsētas vai ciema teritorijā (izņemot gadījumus, kad noteikumu 3. punktā minētās personas veido ekstensīvi koptus zālājus, tostarp puķu pļavas, kā uzturēšana veic atbilstoši pašvaldības noteiktajai speciālajai kārtībai);

5.2. teritorijas sakopšanu un uzturēšanu;

5.3. žogu, sētu, vārtu, vārtiņu un citu elementu uzturēšanu tehniskā un vizuāli nebojātā stāvoklī, to savlaicīgu krāsošanu, atjaunošanu, remontu vai demontēšanu, ja tie ir redzami no publiskās teritorijas un tādējādi, iespējams, degradē pilsētvides ainavu;

5.4. sniega un apledojuma laikā ietvju, gājēju celiņu, piebrauktuvju un brauktuvju tīrīšanu līdz plkst. 9.00. un periodiski visas dienas garumā pēc nepieciešamības, bet ne vēlāk kā 10 stundu laikā pēc sniega snigšanas beigām, izņemot intensīvas sniegšanas laikā.

III. Vispārīgas prasības būvju uzturēšanai

6. Ēku (būvju) fasādes un citas ārējas konstrukcijas noteikumu 3.punktā noteiktās personas uztur tādā tehniskajā stāvoklī un ārējā izskatā, kas nedegradē vidi un nebojā apkārt esošo ainavu, un:

6.1. nodrošina ēkas (būvju) fasādes un citu ārējo konstrukciju savlaicīgu remontu vai atjaunošanu, atbilstoši ēkas (būvju) arhitektoniskajam stilam un apkārt esošajai vides ainavai, novērš fasādes materiāla bojājumu veidošanos (tajā skaitā ārējo konstrukciju pamatmateriālu atsegumus, plaisas, izdrupumus, apdares materiālu atslāņojumus, u.c.);

6.2. uztur ēkas (būvju) lietus ūdens novadīšanas sistēmu tehniskā kārtībā;

6.3. nodrošina nekustamā īpašumā esošo žogu uzturēšanu tehniskā un vizuālā kārtībā;

6.4. nepieļauj ēku (būvju) fasāžu vai citu ārējo konstrukciju norobežošanu ar aizsargtīkliem vai tiem pielīdzināmiem risinājumiem, izņemot būvdarbu veikšanas laikā vai būvēm, uz kurām atļauts izvietot dekoratīvos pārsegus, reklāmas objektus, izkārtnes un citus informatīvos materiālus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

7. Lēmumu par vidi degradējošas būves statusa piešķiršanu pieņem pašvaldības būvvalde vai pašvaldības Vidi degradējošo būvju uzraudzības komisija.

IV. Atvieglojumi

8. Atvieglojumus īpašumam piegulošo teritoriju uzturēšanas prasību nodrošināšanai piemēro:

8.1. personām ar pirmās un otrās grupas invaliditāti;

8.2. vientuļiem pensionāriem;

8.3. pensionāriem ar maznodrošinātas personas statusu.

9. Noteikumu 8. punktā minētās personas vēršas Ķekavas novada Sociālajā dienestā ar iesniegumu, norādot tās atbilstību noteikumu 8. punktā minētajiem kritērijiem.

10. Ķekavas novada Sociālais dienests 10 (desmit) darba dienu laikā no dienas, kad Ķekavas novada Sociālajā dienestā saņemts noteikumu 8. punktā minētais personas iesniegums, pieņem lēmumu par nekustamā īpašuma īpašnieka atbrīvošanu no īpašumam piegulošo teritoriju uzturēšanas prasību nodrošināšanas.

11. Ja atvieglojuma saņēmējam ir zuduši apstākļi, kas ir par pamatu atvieglojuma saņemšanai, viņam ir pienākums 3 (trīs) darba dienu laikā par to paziņot Ķekavas novada Sociālajam dienestam.

12. Pēc atzinuma saņemšanas no Ķekavas novada Sociālā dienesta, īpašumam piegulošo teritoriju uzturēšanu nodrošina pašvaldība.

V. Noteikumu izpildes kontrole un administratīvā atbildība par noteikumu neievērošanu

13. Par noteikumu neievērošanu fiziskām un juridiskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu šādā apmērā:

13.1. par nekustamā īpašuma teritorijas daļu, kas ir publiski redzama, un tam piegulošās publiskajā lietošanā esošās teritorijas neuzturēšanu, t.i., par noteikumu 5. punkta neievērošanu, fiziskajām un juridiskajām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu:

13.1.1. fiziskām personām par noteikumu 5.1.–5.3. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 70 naudas soda vienībām, par noteikumu 5.4. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 80 naudas vienībām;

13.1.2. juridiskām personām par noteikumu 5.1.–5.3. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 270 naudas soda vienībām, par noteikumu 5.4. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 280 naudas vienībām;

13.2. par būvju neuzturēšanu, t.i., par šo noteikumu 6. punkta neievērošanu, fiziskajām un juridiskajām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu:

13.2.1. fiziskām personām par noteikumu 6.1., 6.2. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 80 naudas soda vienībām, par noteikumu 6.3., 6.4. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 90 naudas soda vienībām;

13.2.2. juridiskām personām par noteikumu 6.1., 6.2. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 290 naudas soda vienībām, par noteikumu 6.3., 6.4. apakšpunkta neievērošanu no divām līdz 300 naudas soda vienībām.

14. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu neievērošanu (II, III nodaļā noteikto) veic pašvaldības policijas un būvvaldes amatpersonas.

15. Par noteikumu prasību neievērošanu lietas izskata un lēmumus pieņem pašvaldības policija vai Administratīvā komisija.

VI. Noslēguma jautājums

16. Ar noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē pašvaldības 2022. gada 12. oktobra saistošie noteikumi Nr. 24/2022 "Ķekavas novada teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas noteikumi".

Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Žilko
Paskaidrojuma raksts
saistošajiem noteikumiem Nr. 5/2024 "Par teritorijas kopšanu un būvju uzturēšanu Ķekavas novadā"
Paskaidrojuma raksta sadaļasNorādāmā informācija
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošo noteikumu izdošanas mērķis ir veidot sakoptu un sakārtotu novada teritoriju. Attiecīgi šie noteikumi ir nepieciešami, lai, cita starpā pamatojoties uz Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 3. punktu un 4. punktu, noteiktu teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas uzraudzības un kontroles kārtību, kā arī atbildību par noteikumu neievērošanu.

Noteikumu izdošanas ieguvumi – pievilcīga ainava un sanitārā tīrība apdzīvoto vietu teritorijās, kas ir gan pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju, gan īpašnieku un valdītāju interesēs. Attiecīgi nodrošinot iedzīvotāju kopējās publiskās interese dzīvot labiekārtotā un sanitāri tīrā teritorijā.

Jebkuras personas tiesība dzīvot un uzturēties labvēlīgā vidē vienlaicīgi ir arī katra īpašnieka pienākums pret sabiedrību, kas noteikts Latvijas Republikas Satversmes 115. pantā. Savukārt Satversmes 105. pants noteic, ka īpašumu nedrīkst izmantot pretēji sabiedrības interesēm. Ar saistošo noteikumu prasībām ir ievērots samērīgums, jo tiek noteiktas tikai tādiem īpašumiem, kas atrodas pilsētvides teritorijā un vērsti pret publiski pieejamu vidi nolūkā radīt aizsargājumu sabiedrības interesēm uzturēties, dzīvot labvēlīgā vidē, lai tai netraucētu nepievilcīgi vides skati veroties no jebkuras publiski pieejamas vietas.

Ar noteikumu izdošanu tiktu nodrošināta ne tikai Pašvaldības likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkta nosacījumu izpilde, bet daļēji arī – Ķekavas novada ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam noteiktais, ka viens no stratēģiski sasniedzamajiem mērķiem ir dabas resursu līdzsvarota un ilgtspējīga apsaimniekošana un harmoniska publiskā ārtelpa.

Latvijas Republikas Satversmes tiesa 2014. gada 6. novembra spriedumā lietā Nr. 2013-20-03 (turpmāk – Spriedums) ir atzinusi pašvaldību tiesības noteikt pienākumu uzkopt nekustamajam īpašumam piegulošu publiskā lietošanā esošu teritoriju. Šāds pienākums personām tiek uzlikts sabiedrības interesēs – lai nodrošinātu sakoptu pilsētvidi, kā arī novērstu iespējamos draudus personu veselībai un dzīvībai, kas varētu tikt apdraudētas nesakoptas īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas gadījumā.

Saistošo noteikumu 5.1. apakšpunktā noteiktais zāles garums 20 cm (maksimālais pieļaujamais) ir optimāls, lai tiktu ievērots gan sakoptas pilsētvides uzstādījums, gan kvalitatīvi veikta to normatīvajos aktos noteikto prasību kontrole, kas saistīta ar atkritumu apsaimniekošanas ievērošanu, proti, pārlieku gara zāle īpašumā vai īpašumam piegulošā teritorijā rada atkritumu uzkrāšanās riskus, kas, savukārt, var veicināt antisanitārus apstākļus, vides piesārņojumu vai personu veselības, vai dzīvības apdraudējumus, tostarp no antisanitāros apstākļos mītošo grauzēju pārnēsājamām slimībām u.c. Papildus norādāms – nekopti īpašumi ar garu zāli ir labvēlīga vide dažādu rāpuļu, t.sk. Latvijā vienīgās indīgās čūskas (odzes) izplatībai kā arī ērču izplatībai, kas, savukārt, pilsētvidē var radīt lielākus riskus iedzīvotāju, viesu un tūristu veselībai un dzīvībai. Saistošajos noteikumos noteiktais maksimālais zāles garums 20 cm veicinās ne tikai Ķekavas novada teritorijas sakoptību, bet arī būtiski ierobežos invazīvo augu sugu izplatību pilsētvidē un mazinās kūlas veidošanos, kas rada kūlas ugunsgrēku riskus. Tāpat teritorijas kopšanā ir paredzēts izņēmums. Ņemot vērā iepriekš minēto, pieļaujamais zāles garums (20 cm) Ķekavas novada administratīvajā teritorijā, ar saistošajos noteikumos noteikto izņēmumu, ir samērīgs, lai saistošo noteikumu mērķis tiktu sasniegts. Savukārt, gadījumos, kad persona vēlas veidot ekstensīvi koptu zālāju, tai skaitā puķu pļavu, tās darbību regulēs atsevišķa pašvaldības noteikta kārtība.

Tāpat ir izvērtēts samērīgums saistībā ar pārējiem 5. punktā un 6. punktā noteiktajiem teritorijas uzturēšanas un kopšanas pienākumiem, lai nodrošinātu sabiedrības tiesības un sakoptu vidi.

Saistošo noteikumu 6. punktā noteiktas prasības attiecībā uz būvju uzturēšanu, atbilstoši piešķirtajam tiesiskajam deleģējumam.

Noteikumos noteikts ietvju, celiņu un piebrauktuvju attīrīšana no zariem un lapām, kas var apgrūtināt pārvietošanos, lapas slapjos un mitros laika apstākļos rada slīdamību, ietekmē bremzēšanas ceļu, kas var savukārt novest pie dažādām traumām un savainojumiem gan gājējiem, gan braucējiem.

Noteikumi noteic, ka ietvju, celiņu un piebrauktuvju attīrīšana no sniega un ledus un nokaisīšana ar pretslīdes materiālu ir veicama katru dienu līdz plkst. 9.00, un, ja nepieciešams, periodiski – visas dienas garumā.

Pamatojums tam, saistīts ar rūpēm par sabiedrības drošību. Darba dienās iedzīvotāji savas ikdienas gaitas (došanos uz darbu, izglītības iestādi vai pirmskolas izglītības iestādi u.c.) veic līdz plkst. 9.00. Iedzīvotāju aktivitāte šajā laikā ir novērojama arī brīvdienās. Tāpēc noteikumi paredz, ka prioritāri jāattīra ietves, celiņi un piebrauktuves.

Administratīvā atbildība ir paredzēta, lai tiktu novērsts sabiedrības interešu aizskārums. Administratīvā atbildība noteikta, lai nepieļautu un novērstu situācijas, kad teritorija netiek sakopta vai būve netiek tehniski un vizuāli uzturēta. Formāla noteikumu uzraudzība bez administratīvās atbildības neveicinās godprātīgu uzlikto pienākumu izpildīšanu.

Pašvaldības policija un Administratīvā komisija noteikta kā soda piemērotāja, pamatojoties uz saņemtajiem administratīvās lietvedības materiāliem. Soda veids un apmērs ir atstāts soda piemērotāja ziņā, jo katrā konkrētajā gadījumā lietas apstākļi un pārkāpēja personība var atšķirties, kas, savukārt, var ietekmēt pemērojamo soda veidu un apmēru tiesību normā paredzētajās robežās.

Administratīvās atbildības noteikšana mazinās iespējamo nesakopto īpašumu un būvju skaitu, lai mudinātu iespējamos saistošo noteikumu pārkāpējus neveikt darbības, kas būtu pretrunā ar šo regulējumu. Administratīvās atbildības noteikšana ir nepieciešama, lai novērstu nesakārtotu teritoriju un neuzturētu būvju esamību, kā arī aizsargātu trešo personu tiesības uz sakārtotu un estētisku vidi.

Izvērtējot naudas sodu apmērus, ir veikts lietderības apsvērumu izvērtējums, lai ar pēc iespējas efektīvākiem un vienlaikus privātpersonas tiesību vismazāk skarošajiem līdzekļiem panāktu pēc iespējas estētiskākas novada vides uzturēšanu.

Naudas sodu apmēri, kas ietverti 13. punktā, noteikti izvērtējot samērīgumu, kā arī apstākli, ka piegulošās teritorijas neuzturēšana un jo īpaši ēku neuzturēšana var apdraudēt trešās personas un ir ne tikai sakārtošanas, bet arī drošības jautājums.

Piemērojamā soda apmērs tiks diferencēts atkarībā no pārkāpuma un nodarītā kaitējuma smaguma, ko izvērtēs pašvaldības Administratīvā komisija vai pašvaldības policijas amatpersonas.

Brīdinājumu piemēros gadījumos, kad konstatē, ka soda mērķi iespējams sasniegt ar pie administratīvās atbildības saucamās personas mazāk ierobežojošiem līdzekļiem nekā naudas soda piemērošana. Brīdinājums ir oficiāla reakcija uz izdarīto likumpārkāpumu, kurai ir šāda nozīme: 1) personas likumpārkāpums ir pamanīts; 2) personas rīcība konkrētajā situācijā ir nosodīta.

Naudas sodam ir jāmotivē pie administratīvās atbildības saucamo personu atturēties no atkārtota pārkāpuma izdarīšanas un jāattur citas personas no pārkāpuma izdarīšanas. Vienlaikus naudas sodam ir jābūt efektīvam un samērīgam ar ieguvumu (labumu), kādu pie administratīvās atbildības saucamā persona guva vai varēja gūt, pārkāpjot noteikumos iekļautās prasības.

Izvērtējot noteikumos iekļautos soda veidus un apmērus Ķekavas novada dome uzskata, ka noteikumos iekļautie sodi ir ar pietiekamu preventīvu spēku, lai, piemērojot sankcijas pārkāpumu gadījumā, tās būs pietiekami atturošas no turpmākiem pārkāpumiem. Tādējādi ir pamatots apgalvojums tam, ka administratīvajiem sodiem būs efektivitāte pārkāpumu skaita samazināšanā un sabiedriskās kārtības nodrošināšanā.

Noteikumu 13. punktā arī diferencēts atbildības apmērs, proti, par pārkāpumiem, kas var skart trešās personas, radot bīstamību jeb eventuāli vairāk iespējamu apdraudējumu veselībai vai dzīvībai, soda naudas apmērs tiek noteikts lielāks, proti, par noteikumu 5.4., 6.1. un 6.2. apakšpunktos noteiktajiem pārkāpumiem iespējams piemērot par desmit naudas vienībām lielāku soda naudas apmēru, jo šajos apakšpunktos noteikto neievērojot, pastāv lielāka iespējamību radīt tiešu kaitējumu trešo personu tiesībām un interesēm.

Noteikumi nosaka prasības kā ir kopjama teritorija, atvieglojumus un pašvaldības palīdzību minētā pienākuma īstenošanai, prasības būvju un citu ārējo konstrukciju uzturēšanai, atbildību par noteikumos noteikto prasību neievērošanu un kompetence administratīvā pārkāpuma procesā.

Pašvaldība noteikumos ir paredzējusi savu līdzdalības mehānismu, kas mazina personām radīto apgrūtinājumu. Noteikumos paredzēta pašvaldības līdzdalība īpašumam pieguļošās teritorijas kopšanā.

Noteikumos paredzēta atbildība arī juridiskajai personai, kas atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 7. panta pirmajai daļai ir lietderīgi un pamatoti, jo, ja netiek uzturēta būve vai teritorija, arī juridiskai personai ir pienākums novērst šādu situāciju, jo šāds pienākums izriet arī no Civillikuma. Kas ir būtiski, trešā personas, kā tiesības var tikt skartas ar īpašuma nesakārtošanu, tiesības ir nodrošināmas, neatkarīgi no apstākļa, vai konkrētā būve vai teritorija pieder fiziskai vai juridiskai personai. Tāpēc pienākumu noteikšana arī juridiskai personai uzturēt tās īpašumu un būves tajā, kā arī paredzēt par to atbildību, ir nosakāms šajos saistošajos noteikumos, ievērojot vienlīdzības principu, kā arī nodrošinot trešo personu tiesības uz drošību un sakārtotu vidi. Atbildības apjoms ir atbilstošs īpašumu tiesību apjomam, kas izriet no Civillikumā noteiktā pienākuma, kā arī Būvniecības likumā noteiktā pienākuma īpašniekam nest atbildību par būves uzturēšanu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuNoteikumu izpilde notiks pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros:

1) ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo var atšķirties ikgadējā pārkāpuma skaita apjoms;

2) saistībā ar izdevumu daļu norādāms, ka iepriekšējā gadā nebija nepieciešams ieguldīt pašvaldības līdzekļus privāto personu īpašumu piegulošās teritorijas uzturēšanā, attiecīgi arī šogad šādi izdevumi nav plānoti. Savukārt, ja šāda nepieciešamība šos izdevumus segt radīsies (tiks saņemts privātpersonas iesniegums), izmaksas tiks segtas esošā budžeta ietvaros.

3) nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

Noteikumu projekta izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešama.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekmi uz konkurenciSaistošo noteikumu regulējums attiecas uz visām personām, kam Ķekavas novadā pieder teritorija vai būve.

Saistošo noteikumu ietekme:

1) sociālā ietekme: saistošie noteikumi sniegs pozitīvu ietekmi uz sociālo vidi, jo personām tiks nodrošinās vienlīdzīgas iespējas uz sakārtotu teritoriju;

2) ietekme uz vidi: ar saistošo noteikumu īstenošanu tiks nodrošināta vizuāli pievilcīga, estētiska, harmoniski attīstīta un sakārtota vide, jo tiks noteikti vienoti principi teritorijas kopšanai un būvju uzturēšanai;

3) ietekme uz iedzīvotāju veselību: tiešu ietekmi uz cilvēku veselību noteikumi nesniedz, taču tiek nodrošināta cilvēku veselībai un drošībai atbilstoša vide;

4) ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: saistošie noteikumi skars uzņēmējus, kas pašvaldībā vēlēsies uzturēt nekustamo īpašumu, tiks nodrošinātas vienotas prasības, kas labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrāmSaistošos noteikumus publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.kekava.lv, oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un tie ir pieejami pašvaldības administrācijas ēkā Ķekavā un tās struktūrvienībās Baldonē, Baložos un Daugmalē.

Institūcija, kurā persona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā, ir Ķekavas novada pašvaldība.

Administratīvajām procedūrām nav paredzētas papildus izmaksas.

Galvenie saistošo noteikumu pieņemšanas un realizācijas procedūras posmi ir to pieņemšana attiecīgajā pašvaldības komitejā, Ķekavas novada domes sēdē.

Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas ir paredzētas pašvaldības budžetā, t.i., jaunas administratīvās izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemŠo saistošo noteikumu izdošana ir pamatojama ar pašvaldības autonomās funkcijas – noteikt teritorijas un būvju izmantošanas prasības (Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkts). Jaunu cilvēkresursu izmantošana nebūs nepieciešama.
6. Izpildes nodrošināšanaŠo saistošo noteikumu izpildē ir iesaistīta Ķekavas novada pašvaldības Attīstības un būvniecības pārvalde, kā arī pašvaldības policija, kas kontrolēs to izpildi.
7. SamērīgumsŠie saistošie noteikumi ir piemēroti un samērīgi ar nepieciešamā mērķa sasniegšanu, jo teritorijas tālākai izmantošanai, t.i., konkrētās administratīvās teritorijas attīstībai šo saistošo noteikumu pieņemšana ir nepieciešama un lietderīga. Turklāt saistošo noteikumu izdošanas nepieciešamību ir noteicis likumdevējs Pašvaldību likumā, līdz ar to pašvaldībai nav jāpārvērtē to izdošanas nepieciešamība.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmKonsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Saistošo noteikumu projekts tika publicēts pašvaldības mājaslapā no 06.11.2023. līdz 20.11.2023. Tika saņemti trīs iedzīvotāju priekšlikumi, kas iestrādāti šo saistošo noteikumu saturā, proti, šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētais pienākums veikt zāles pļaušanu neattiecas uz ekstensīvi koptiem zālājiem, tostarp puķu pļavām, kā kopšanas kārtības tiks noteikta atsevišķā kārtībā.

Pēc saistošo noteikumu papildināšanas, tika noturēta atkārtota publiskā apspriešana. Saistošo noteikumu projekts tika publicēts pašvaldības mājas lapā no 09.02.2024. līdz 23.02.2024. Netika saņemti priekšlikumi.

Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Žilko
26.06.2024