Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 374

Rīgā 2024. gada 18. jūnijā (prot. Nr. 25 31. §)
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.2.i. investīcijas "Prognozēšanas rīka izstrāde sociālās apdrošināšanas sistēmas ilgtermiņa prognozēm, sistēmas ilgtermiņa stabilitātes izvērtēšanai un nodrošināšanai" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.r. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.2.i. investīcijas "Prognozēšanas rīka izstrāde sociālās apdrošināšanas sistēmas ilgtermiņa prognozēm, sistēmas ilgtermiņa stabilitātes izvērtēšanai un nodrošināšanai" (turpmāk – investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību, tai skaitā:

1.1. mērķi, sasniedzamos atskaites punktus un mērķa grupu;

1.2. pieejamo finansējumu;

1.3. finansējuma saņēmēja un Atveseļošanas fonda plāna īstenošanā iesaistīto institūciju tiesības un pienākumus;

1.4. atbalstāmās darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.5. investīcijas projekta īstenošanas nosacījumus un uzraudzības kārtību. 

2. Investīcijas mērķis ir izstrādāt sociālās nodrošināšanas prognozēšanas rīka informācijas sistēmu (turpmāk – prognozēšanas rīks) valsts sociālās apdrošināšanas sistēmas, tostarp pensiju sistēmas, ilgtermiņa prognozēm, sistēmas ilgtermiņa stabilitātes, ilgtspējas un efektivitātes izvērtēšanai un nodrošināšanai.

3. Investīcijas mērķa grupa ir tiešās pārvaldes iestādes.

4. Investīcija īsteno 3.1.2.r. reformu "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam", kuras mērķis ir nodrošināt augstam sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, kuriem ir ierobežoti finanšu resursi, pieeju būtiski nepieciešamajiem sociālajiem un nodarbinātības pakalpojumiem.

5. Par investīcijas īstenošanas pārvaldību atbildīgā nozares ministrija ir Labklājības ministrija (turpmāk – nozares ministrija).

6. Investīcijas ietvaros ir sasniedzami šādi atskaites punkti:

6.1. līdz 2022. gada 30. jūnijam – līguma noslēgšana par prognozēšanas modeļa algoritmu izstrādi, informācijas sistēmas tehniskās specifikācijas izstrādi un sistēmas izstrādes uzraudzību;

6.2. līdz 2024. gada 30. septembrim – sociālās nodrošināšanas prognozēšanas rīka informācijas sistēmas tehniskās specifikācijas pabeigšana;

6.3. līdz 2026. gada 31. martam – prognozēšanas rīka izstrāde.

7. Atskaites punktu sasniegšanu apliecina informācijas un dokumentu kopums, kas iesniegts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), tai skaitā:

7.1. šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanai:

7.1.1. tehniskās specifikācijas un šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minētā līguma kopija par prognozēšanas modeļa algoritmu izstrādi, informācijas sistēmas tehniskās specifikācijas izstrādi un sistēmas izstrādes uzraudzību un apraksts no attiecīgajām dokumentu daļām, kas noteiktas Atveseļošanas fonda plāna Darbības kārtībā, par kuru vienojas Eiropas Komisija un Latvija;

7.1.2. finansējuma saņēmēja izveidotās iepirkuma komisijas protokola kopija un apraksts no tā attiecīgajām daļām, kas apliecina, ka šo noteikumu 6.1. apakšpunktā minētā līguma slēgšanas tiesības tika piešķirtas konkursa rezultātā;

7.2. šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanai:

7.2.1. prognozēšanas rīka tehniskās specifikācijas kopija un apraksts no tās attiecīgajām daļām;

7.2.2. izveidotās nacionālās darba grupas protokola kopija un apraksts no tā attiecīgajām daļām, kas apliecina tehniskās specifikācijas apstiprināšanu par prognozēšanas rīka izstrādi un tās gatavību iesniegšanai finansējuma saņēmēja izveidotai iepirkuma komisijai;

7.3. šo noteikumu 6.3. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanai:

7.3.1. finansējuma saņēmēja un pakalpojuma sniedzēja parakstītā pieņemšanas un nodošanas akta kopija par izstrādāto prognozēšanas rīku valsts sociālās apdrošināšanas sistēmas ilgtermiņa prognozēm;

7.3.2. izveidotās nacionālās darba grupas protokola kopija un apraksts no tā attiecīgajām daļām.

8. Investīcijas finansējuma veids ir grants.

9. Investīcijas īstenošanai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 1 563 985 euro.

10. Investīcijas īstenošanai pieejamais valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa segšanai ir indikatīvi 278 145 euro.

II. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri

11. Finansējuma saņēmējs ir Labklājības ministrija (turpmāk – finansējuma saņēmējs), kas īsteno projektu, pamatojoties uz nozares ministrijas izdotu pārvaldes lēmumu.

12. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri šo noteikumu 15.2. apakšpunktā  atbalstāmās darbības īstenošanā ir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (turpmāk – aģentūra) un Centrālā statistikas pārvalde (turpmāk – pārvalde).

13. Īstenojot šo noteikumu 12. punktā minēto sadarbību, finansējuma saņēmējs ar katru no sadarbības partneriem noslēdz vienošanos un iekļauj tajā vismaz šādu informāciju:

13.1. sadarbības partnera un finansējuma saņēmēja rekvizīti;

13.2. sadarbības partnera pienākumi un tiesības;

13.3. ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanas termiņš;

13.4. vienošanās darbības laiks, tās grozīšanas un izbeigšanas kārtība;

13.5. rīcība nepārvaramas varas gadījumā;

13.6. strīdu izšķiršanas kārtība.

14. Noslēdzot šo noteikumu 13. punktā minēto vienošanos, tajā iekļauj šādus sadarbības partneru pienākumus:

14.1. ja sadarbības partneris ir aģentūra:

14.1.1. konsultāciju un prognožu veikšanai nepieciešamo statistikas, finanšu un citu aģentūras rīcībā esošo datu nodrošināšana;

14.1.2. dalība izstrādātā prognozēšanas rīka testēšanā, algoritma rezultātu vērtēšanā, sniedzot viedokli par aģentūras kompetencē esošiem jautājumiem;

14.1.3. prognozēšanas rīka izvietošana uz nozares informācijas un komunikācijas tehnoloģijas infrastruktūras, ja nepieciešams;

14.2. ja sadarbības partneris ir pārvalde:

14.2.1. konsultāciju un prognozēšanas rīka izstrādei nepieciešamās pārvaldes rīcībā esošās informācijas nodrošināšana;

14.2.2. dalība izstrādātā prognozēšanas rīka testēšanā, algoritma rezultātu vērtēšanā, sniedzot viedokli par pārvaldes kompetencē esošiem jautājumiem.

III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas

15. Investīcijas projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

15.1. prognozēšanas rīka tehniskās specifikācijas izstrāde, tai skaitā situācijas priekšizpētes ziņojuma sagatavošana;

15.2. prognozēšanas rīka izstrāde, tai skaitā prognozēšanas rīka testēšana, lietotāja un administratora rokasgrāmatu sagatavošana, prognozēšanas rīka lietotāju un administratoru mācības;

15.3. sabiedrības informēšanas un izpratnes veicināšanas pasākumi;

15.4. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;

15.5. projekta vadība un īstenošana.

16. Investīcijas projektā plāno šādas attiecināmās izmaksas:

16.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla un šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, tai skaitā:

16.1.1. atlīdzības izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, kas radušās uz darba līguma vai rīkojuma pamata;

16.1.2. redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 16.2.1. apakšpunktā minētajās veselības apdrošināšanas izmaksās;

16.1.3. normatīvajos aktos par obligāto veselības pārbaužu veikšanas kārtību paredzēto veselības pārbaužu izmaksas, ja tās nav iekļautas šo noteikumu 16.2.1. apakšpunktā minētajās veselības apdrošināšanas izmaksās;

16.2. iepirkuma līgumu izmaksas šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā:

16.2.1. veselības apdrošināšanas izmaksas normatīvajos aktos noteiktā apmērā finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam, ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilna darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;

16.2.2. darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības personālam jaunu darba vietu radīšanai un, ja aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, aprīkojuma uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;

16.2.3. projekta vadības un īstenošanas personāla un ekspertu piesaistei;

16.2.4. sabiedrības informēšanas un izpratnes veidošanas pasākumu īstenošanai un komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai, ja nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzēju.

17. Investīcijas ietvaros Atveseļošanas fonda finansējums nesedz pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas investīcijas projektā un tās finansējuma saņēmējs sedz no valsts budžeta finansējuma, ja pievienotās vērtības nodokli nevar atgūt no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.

18. Investīcijas projekta atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām no Atveseļošanas fonda, ja tās ir tieši saistītas ar šo noteikumu 6. punktā minētajiem atskaites punktiem, atbilst šajos noteikumos ietvertajām atbalstāmajām darbībām un attiecināmo izmaksu pozīcijām un tās radušās no 2022. gada 1. janvāra. Ja projekta atbalstāmo darbību īstenošana pabeigta līdz 2021. gada 31. decembrim, to izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda.

IV. Investīcijas īstenošanas un uzraudzības nosacījumi

19. Prognozēšanas rīka izstrādei un uzraudzībai finansējuma saņēmējs ar labklājības ministra rīkojumu izveido nacionālo darba grupu, kas nodrošina ar prognozēšanas rīka izstrādi saistīto jautājumu pārvaldību. Nacionālās darba grupas sastāvā ir finansējuma saņēmēja, Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Bankas, Centrālās statistikas pārvaldes, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības pārstāvji un zinātniskā sektora pārstāvji, kā arī citi pārstāvji pēc nepieciešamības.

20. Šo noteikumu 19. punktā minētajai nacionālajai darba grupai ir šādi uzdevumi:

20.1. noteikt ekspertu ar starptautisku pieredzi izvēles kritērijus un apstiprināt darba uzdevumu ekspertu ar starptautisku pieredzi iepirkumam;

20.2. apstiprināt prognozēšanas rīka tehnisko specifikāciju;

20.3. validēt un apstiprināt izstrādāto prognozēšanas rīku.

21. Projekta īstenošanai un uzraudzībai nepieciešamās informācijas iesniegšanu un uzkrāšanu finansējuma saņēmējs un nozares ministrija nodrošina vadības informācijas sistēmā.

22. Īstenojot investīcijas projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris, ja attiecināms:

22.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu;

22.2. piesaistot šo noteikumu 15. punktā minēto darbību īstenošanai projekta vadības un īstenošanas personālu vai īstenojot publiskos iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, nodrošinot vismaz šādus pasākumus:

22.2.1. projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls ir informēts par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm;

22.2.2. projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls ir parakstījis apliecinājumu par pienākumu ziņot par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem;

22.2.3. projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls ir informēts par iespēju ziņot par pārkāpumiem un par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

22.3. novērš dubultfinansēšanas riskus un nodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

22.4. iepirkumus veic atbilstoši normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas iepirkuma procedūras;

22.5. ja vien tas ir iespējams un attiecināms, ņemot vērā šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu specifiku, veic sociāli atbildīgu publisko iepirkumu;

22.6. iepirkuma līgumos avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas;

22.7. nodrošina atsevišķu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti, kā arī ieskaita valsts budžetā neizmantotā pievienotās vērtības nodokļa daļu, ja sākotnēji plānotais pievienotās vērtības nodokļa apjoms ir lielāks nekā faktiski nepieciešams;

22.8. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par projekta izdevumiem saskaņā ar grāmatvedību regulējošo normatīvo aktu prasībām, piemēram, izveidojot atbilstošu uzskaites kodu sistēmu par visiem projekta īstenošanai veiktajiem darījumiem, kā arī pamatojošajā dokumentācijā norādot projekta identifikatoru;

22.9. nodrošina, ka normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām ir pieejama ar projekta īstenošanu saistītā dokumentācija. Dokumentācijas pieejamību nodrošina vadības informācijas sistēmā, pie finansējuma saņēmēja vai pie sadarbības partnera. Ja dokumentācija ir pieejama tikai pie finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera, nodrošina tās iesniegšanu institūcijai, kas atbilstoši normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteiktajai kompetencei to pieprasa;

22.10. nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim;

22.11. kā datu pārziņi apstrādā un uzkrāj personas datus tādā apjomā, kas nepieciešams, lai īstenotu projektu, kā arī sagatavotu un iesniegtu šo noteikumu 23.4. apakšpunktā minēto informāciju.

23. Īstenojot investīcijas projektu, finansējuma saņēmējs:

23.1. šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai piesaista ekspertus ar starptautisku pieredzi un atbilstošām zināšanām darbā ar prognozēšanas rīkiem, kas nepieciešamas prognozēšanas rīka tehniskās specifikācijas izstrādei un rīka izgatavošanas prasību sagatavošanai nosacīti noteikto iemaksu pensiju sistēmu kontekstā;

23.2. šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minētos komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus īsteno saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;

23.3. nekavējoties informē nozares ministriju par problēmām (tai skaitā konstatētiem iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem) projekta īstenošanā, kuras saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi un Atveseļošanas fonda plāna prasību ievērošanu un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 6. punktā noteikto atskaites punktu sasniegšanu;

23.4. datus Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai vadības informācijas sistēmā ievada atbilstoši šo noteikumu 11. punktā minētajā pārvaldes lēmumā noteiktajam termiņam, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 10. janvārim (ar statusu uz iepriekšējā gada 31. decembri) un 10. jūlijam (ar statusu uz kārtējā gada 30. jūniju);

23.5. nodrošina, ka projekta ietvaros izstrādājamais prognozēšanas rīks tiks saskaņots ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzību; 

23.6. nodrošina, ka nozares ministrijas īpašumā atradīsies projekta ietvaros izstrādātā prognozēšanas rīka pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesības. 

24. Ja, īstenojot investīcijas projektu, ir nepieciešami grozījumi projektā, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafikā vai plānotajā iepirkumu plānā, tos izdara šādā kārtībā:

24.1. finansējuma saņēmējs iesniedz projekta, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai plānoto iepirkuma plāna grozījumu priekšlikumu nozares ministrijā šo noteikumu 21. punktā noteiktajā kārtībā;

24.2. nozares ministrija iesniegtos grozījumus plānotajā progresa pārskata iesniegšanas grafikā vai plānotajā iepirkumu plānā pieņem zināšanai vai piecu darbdienu laikā no to saņemšanas dienas informē finansējuma saņēmēju par nepieciešamajiem precizējumiem (tai skaitā norādot tā atkārtotas iesniegšanas kārtību un termiņu);

24.3. nozares ministrija iesniegto projekta grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību investīcijas mērķa sasniegšanai pārbauda 10 darbdienu laikā pēc projekta grozījumu priekšlikuma saņemšanas;

24.4. ja nozares ministrija noraida projekta grozījumu priekšlikumu, tā norāda atteikuma pamatojumu un, ja nepieciešams, informāciju par veicamajiem precizējumiem un tā atkārtotas iesniegšanas kārtību un termiņu;

24.5. atkārtoti iesniegto grozījumu priekšlikumu nozares ministrija izskata piecu darbdienu laikā no to saņemšanas dienas pēc atkārtoti iesniegtā grozījuma priekšlikuma saņemšanas;

24.6. nozares ministrija veic atbilstošus grozījumus šo noteikumu 11. punktā  minētajā pārvaldes lēmumā.

25. Investīcijas projekta īstenošanas uzraudzību nodrošina nozares ministrija sadarbībā ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām, kuras atbilstoši kompetencei veic vismaz šādas pārbaudes:

25.1. pārbaudi interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanai;

25.2. pārbaudi dubultfinansējuma riska novēršanai;

25.3. sasniegto atskaites punktu un to pamatojošās dokumentācijas atbilstības pārbaudi, tai skaitā datu ticamības pārbaudi.

26. Uzraudzībā iesaistītās institūcijas atbilstoši to kompetencei šo noteikumu 25. punktā minēto noslēguma pārbaužu veikšanu un šo noteikumu 23.4. apakšpunktā minētās noslēguma progresa informācijas izvērtēšanu nodrošina līdz 2026. gada 31. augustam.

27. Papildus nozares ministrija:

27.1. pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi pusgadā organizē projekta īstenošanas progresa uzraudzības sanāksmes, pieaicinot finansējuma saņēmēju, sadarbības partnerus un, ja nepieciešams, arī Centrālo finanšu un līgumu aģentūru;

27.2. nekavējoties informē Finanšu ministriju kā Atveseļošanas fonda plāna ieviešanas koordinatoru un, ja nepieciešams, Ministru kabinetu, ja nozares ministrija projekta ietvaros ir konstatējusi vai no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras, Iepirkumu uzraudzības biroja, Finanšu ministrijas kā Atveseļošanas fonda plāna revīzijas iestādes, Eiropas Komisijas, citām kontrolējošām iestādēm vai finansējuma saņēmēja ir saņēmusi informāciju par konstatētiem trūkumiem un pārkāpumiem saistībā ar Atveseļošanas fonda plāna prasību īstenošanu un riskiem šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu sasniegšanai, sniedzot detalizētu aprakstu par radušos situāciju, trūkumu un pārkāpumu rašanās cēloņiem, finansiālo ietekmi, kā arī sniedzot risinājumu par veicamajām darbībām un uzlabojumiem, lai novērstu konstatētās nepilnības.

28. Nozares ministrijai ir tiesības vienpusēji paziņot finansējuma saņēmējam par investīcijas projekta īstenošanas pārtraukšanu, ja:

28.1. finansējuma saņēmējs nepilda projekta nosacījumus, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši šo noteikumu 11. punktā minētajā pārvaldes lēmumā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu sasniegšanu;

28.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;

28.3. finansējuma saņēmējam projekta īstenošanas laikā ir piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;

28.4. citos šo noteikumu 11. punktā minētajā pārvaldes lēmumā noteiktajos gadījumos.

29. Investīcijas projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

30. Investīcijas projektu īsteno līdz 2026. gada 30. jūnijam.

Ministru prezidentes, kultūras ministra pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Labklājības ministrs U. Augulis
21.06.2024