Augšdaugavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 97
Daugavpilī 2024. gada 11. aprīlī (prot. Nr. 97, 26. &)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu, otro daļu
Izdarīt Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2023. gada 27. aprīļa saistošajos noteikumos Nr. 76 "AUGŠDAUGAVAS NOVADA PAŠVALDĪBAS NOLIKUMS" (publicēts: Latvijas Vēstnesis, 2023., Nr. 168, 213, 2024., Nr. 3, 37) šādus grozījumus:
1. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
"8. Pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:
8.1. Bebrenes apvienība:
8.1.1. Bebrenes pagasts,
8.1.2. Dvietes pagasts;
8.2. Demenes apvienība:
8.2.1. Demenes pagasts,
8.2.2. Laucesas pagasts,
8.2.3. Tabores pagasts;
8.3. Ilūkstes apvienība:
8.3.1. Ilūkstes pilsēta,
8.3.2. Pilskalnes pagasts;
8.4. Kalupes apvienība:
8.4.1. Kalupes pagasts,
8.4.2. Nīcgales pagasts;
8.5. Līksnas apvienība:
8.5.1. Līksnas pagasts,
8.5.2. Vaboles pagasts;
8.6. Naujenes apvienība:
8.6.1. Biķernieku pagasts,
8.6.2. Maļinovas pagasts,
8.6.3.Naujenes pagasts;
8.7. Salienas apvienība:
8.7.1. Salienas pagasts,
8.7.2. Skrudalienas pagasts,
8.7.3.Vecsalienas pagasts;
8.8. Subates apvienība:
8.8.1. Eglaines pagasts,
8.8.2. Prodes pagasts,
8.8.3. Subates pilsēta,
8.8.4. Šēderes pagasts;
8.9. Sventes apvienība:
8.9.1. Kalkūnes pagasts,
8.9.2. Medumu pagasts,
8.9.3. Sventes pagasts;
8.10. Višķu apvienība:
8.10.1. Ambeļu pagasts,
8.10.2. Dubnas pagasts,
8.10.3. Višķu pagasts.".
2. Izteikt 9.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"9.2. Apvienību pārvaldes:
9.2.1. Bebrenes apvienības pārvalde,
9.2.2. Demenes apvienības pārvalde,
9.2.3. Ilūkstes apvienības pārvalde,
9.2.4. Kalupes apvienības pārvalde,
9.2.5. Līksnas apvienības pārvalde,
9.2.6. Naujenes apvienības pārvalde,
9.2.7. Salienas apvienības pārvalde
9.2.8. Subates apvienības pārvalde,
9.2.9. Sventes apvienības pārvalde,
9.2.10. Višķu apvienības pārvalde.".
3. Papildināt ar 85., 86. punktu šādā redakcijā:
"85. Līdz 2024. gada 31. maijam Pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:
85.1. Ilūkstes pilsēta;
85.2. Ambeļu pagasts;
85.3. Bebrenes pagasts;
85.4. Demenes pagasts;
85.5. Dubnas pagasts;
85.6. Dvietes pagasts;
85.7. Eglaines pagasts;
85.8. Kalkūnes pagasts;
85.9. Kalupes pagasts;
85.10. Laucesas pagasts;
85.11. Līksnas pagasts;
85.12. Maļinovas pagasts;
85.13. Medumu pagasts;
85.14. Naujenes apvienība:
85.14.1. Biķernieku pagasts,
85.14.2. Naujenes pagasts;
85.15. Nīcgales pagasts;
85.16. Pilskalnes pagasts;
85.17. Salienas apvienība:
85.17.1. Salienas pagasts,
85.17.2. Vecsalienas pagasts;
85.18. Subates apvienība:
85.18.1. Subates pilsēta,
85.18.2. Prodes pagasts;
85.19. Skrudalienas pagasts;
85.20. Sventes pagasts;
85.21. Šēderes pagasts;
85.22. Tabores pagasts;
85.23. Vaboles pagasts;
85.24. Višķu pagasts.
86. Līdz 2024. gada 31. maijam kā Pašvaldības apvienību, pilsētu un pagastu pārvaldes turpina pastāvēt:
86.1. Ilūkstes pilsētas pārvalde;
86.2. Ambeļu pagasta pārvalde;
86.3. Bebrenes pagasta pārvalde;
86.4. Demenes pagasta pārvalde;
86.5. Dubnas pagasta pārvalde;
86.6. Dvietes pagasta pārvalde;
86.7. Eglaines pagasta pārvalde;
86.8. Kalkūnes pagasta pārvalde;
86.9. Kalupes pagasta pārvalde;
86.10. Laucesas pagasta pārvalde;
86.11. Līksnas pagasta pārvalde;
86.12. Maļinovas pagasta pārvalde;
86.13. Medumu pagasta pārvalde;
86.14. Naujenes apvienības pārvalde;
86.15. Nīcgales pagasta pārvalde;
86.16. Pilskalnes pagasta pārvalde;
86.17. Salienas apvienības pārvalde,
86.18. Skrudalienas pagasta pārvalde;
86.19. Subates apvienības pārvalde;
86.20. Sventes pagasta pārvalde;
86.21. Šēderes pagasta pārvalde;
86.22. Tabores pagasta pārvalde;
86.23. Vaboles pagasta pārvalde;
86.24. Višķu pagasta pārvalde.".
Augšdaugavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Kucins
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Ar saistošajiem noteikumiem tiek noteikts jauns
teritoriālais iedalījums un šīm jaunajām teritoriālā
iedalījuma vienību apvienībām tiek veidotas vienotas
pārvaldes.
Pašvaldību likuma 23. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka, lai nodrošinātu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību novada pagastos un novada pilsētās, pašvaldības dome izveido pagasta vai pilsētas pārvaldi vai teritoriālā iedalījuma vienību apvienības pārvaldi. Augšdaugavas novadā pastāv teritoriju apvienības ar vienu pārvaldi arī jau šobrīd - Subates pilsētas un Prodes pagasta apvienība, Salienas un Vecsalienas pagastu apvienība un Naujenes un Biķernieku pagastu apvienība, kur abās teritorijās pašvaldības pakalpojumus nodrošina viena pārvalde un vadītājs. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
2.1. saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes
prognoze uz pašvaldības budžetu - tiek plānots pašvaldības
budžeta līdzekļu izmaksu samazinājums, jo tiek likvidētas
vairākas štata vienības;
2.2. nav nepieciešami papildu resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. sociālā ietekme - nav;
3.2. ietekme uz vidi - nav; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību - nav; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav; 3.5. ietekme uz konkurenci - nav. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošo noteikumu ieviešana neietekmēs administratīvās procedūras. Pašvaldības sniegto pakalpojumu apjoms un klāsts tiks nodrošināts kā iepriekš visos Augšdaugavas novadā ietilpstošajos pagastos un pilsētās. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. saistošie noteikumi izstrādāti atbilstoši Pašvaldību
likuma 10. panta pirmās daļas 1. punktā ietvertam
pilnvarojumam izdod saistošos noteikumus, tostarp
pašvaldības nolikumu;
5.2. pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā - nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība - nav paredzēta jaunu institūciju izveide. Tiks samazināts pašvaldības reģistrēto iestāžu skaits. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti saistošo noteikumu izpildē iesaistīto institūciju budžetu ietvaros. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un tās rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā ar
sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrības, nodibinājumi,
apvienības u.tml.) nav notikušas;
8.2. sabiedrības līdzdalības veids - informācijas publicēšana pašvaldības tīmekļvietnē; 8.3. pēc saistošo noteikumu projekta un tam pievienotā paskaidrojuma raksta izskatīšanas domes pastāvīgās komitejas sēdē saistošo noteikumu projekts tika publicēts Augšdaugavas novada pašvaldības mājaslapā: www.augšdaugavasnovads.lv, sadaļā "Publiskie dokumenti" - "Saistošo noteikumu projekti" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai. Noteiktajā termiņā (no 2023. gada 24. novembra līdz 2023. gada 7. decembrim) tika saņemti vairāki viedokļi par saistošajos noteikumos norādīto apvienību veidošanu. Saņemtie viedokļi lielākoties skāra jautājumu par apvienību veidošanu Augšdaugavas novada pašvaldības Sēlijas daļā. Viedokļos tika izteikti piedāvājumi par to, kādam tieši būtu jābūt teritoriālajam iedalījumam, veidojot apvienības. Izteiktie viedokļi tika ņemti vērā un daļēji iestrādāti saistošajos noteikumos, vadoties no viedokļu pamatotības. 8.4. izsludinātie saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", kā arī pašvaldības informatīvajā izdevumā un oficiālajā tīmekļvietnē, norādot atsauci uz oficiālo publikāciju atbilstoši Pašvaldību likuma 47. panta astotajai daļai. |
Augšdaugavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Kucins