Alūksnes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 19/2024
Alūksnē 2024. gada 25. aprīlī (prot. Nr. 5, 11. p.)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
Izdarīt Alūksnes novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra saistošajos noteikumos Nr. 28/2023 "Par pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalstiem Alūksnes novadā" šādus grozījumus:
1. Aizstāt 5. punktā skaitli "7.10." ar skaitli 7.11.".
2. Papildināt 7. punktu ar 7.11. apakšpunktu šādā redakcijā:
"7.11. pabalstu bērna ēdināšanai, kuram mācības tiek organizētas mājās".
3. Papildināt ar XII.1 nodaļu šādā redakcijā:
" XII.1 Pabalsts bērna ēdināšanai, kuram mācības tiek organizētas mājās
66.1 Pabalstu bērna ēdināšanai, kuram mācības tiek organizētas mājās (turpmāk - pabalsts) piešķir bērna likumiskajam pārstāvim, ja bērns ir Alūksnes novada vispārējās izglītības iestādes speciālās izglītības programmas izglītojamais, kuram mācības tiek organizētas mājās saistībā ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, vai ar garīgās attīstības traucējumiem, kā dēļ nav iespējams apmeklēt izglītības iestādi klātienē.
66.2 Bērna likumiskais pārstāvis Pārvaldē iesniedz iesniegumu un pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumu (turpmāk - atzinums) par izglītojamā mācību organizēšanu mājās. Ja atzinumā nav noteikts termiņš izglītojamā mācību organizēšanai mājās, iesniegums pabalsta saņemšanai jāiesniedz katra mācību gada sākumā.
66.3 Pabalsta apmērs ir 31 euro par katru mācību gada mēnesi 1.-4. klases izglītojamajam un 18 euro par katru mācību gada mēnesi 5.-12. klases izglītojamajam.
66.4 Pabalstu piešķir uz atzinumā norādīto laika periodu, bet ne ilgāk kā līdz mācību gada beigām un izmaksā reizi mēnesī.
66.5 Ja bērnam tiek pārtraukta mācību organizēšana mājās, pabalsta izmaksu pārtrauc ar nākamo mēnesi, kas seko mēnesim, kad pieņemts atzinums par izglītojamā mācību organizēšanu mājās pārtraukšanu.
66.6 Likumiskā pārstāvja pienākums ir informēt Pārvaldi par mācībām mājās pārtraukšanu.
66.7 Pārvalde lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt pabalstu pieņem 10 (desmit) darba dienu laikā no iesnieguma un nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas, un piešķirto pabalstu pārskaita pabalsta pieprasītāja kontā vai izmaksā pašvaldības kasē."
Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Informācija |
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Saistošo noteikumu projekts paredz jaunu brīvprātīgās
iniciatīvas pabalstu, kas nosaka ēdināšanas pabalsta
piešķiršanu speciālās izglītības programmas izglītojamajam,
kuram mācības tiek organizētas mājās, jo saistībā ar
smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem
smagiem attīstības traucējumiem, vai ar garīgās attīstības
traucējumiem nav iespējams apmeklēt izglītības iestādi
klātienē. Atbalsts naudas veidā dos iespēju vecākam
nodrošināt bērna vajadzībām atbilstošu uzturu.
Šobrīd attiecībā uz ēdināšanas pakalpojuma maksas atvieglojumu saņemšanu, spēkā esošā pašvaldības brīvprātīgā iniciatīva attiecas tikai uz izglītojamajiem, kuri klātienē apmeklē vispārējās izglītības iestādes. Atbalstot iepriekš minēto iniciatīvu, līdzvērtīgu atbalstu saņemtu arī izglītojamie, kuri smago veselības traucējumu dēļ nevar apmeklēt izglītības iestādi. |
2. Projekta fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
Saistošo noteikumu papildināšanai ar jauno pabalsta veidu
2024. gadā būs nepieciešams finansējumu no pašvaldības
budžeta 860 EUR apmērā.
Šobrīd mācības mājās tiek organizētas četriem speciālās izglītības programmas izglītojamajiem Alūksnes novadā - divi bērni mācās 3. klasē, viens bērns 7. klasē un viens bērns 8. klasē. Pabalsta aprēķinam par pamatu ņemts ēdināšanas pakalpojuma maksas atvieglojums, kas noteikts pašvaldībā 1.-4. klašu izglītojamajiem 1,55 EUR dienā un 5.-12. klašu izglītojamajiem 0,90 EUR dienā un mācību gada ilgums 175 dienas, vidēji mēnesī 20 dienas: 1. 1,55 x 20 (dienas mēnesī) = 31,00 EUR mēnesī x 9 (mācību gada mēneši) = 279 EUR gadā vienam izglītojamajam; 2. 0,90 x 20 (dienas mēnesī) = 18,00 EUR mēnesī x 9 (mācību gada mēneši) = 162 EUR gadā vienam izglītojamajam. |
3. Projekta sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, ietekme uz konkurenci |
3.1. sociālā ietekme plānots, ka saistošo noteikumu
grozījumi pozitīvi ietekmēs cilvēku labsajūtu, sabiedrību
kopumā, jo būs iespēja saņemt pabalstu ēdināšanas izdevumu
segšanai.
3.2. ietekme uz vidi - Projekts šo jomu neskar. 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību - neietekmē. 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi Alūksnes novada pašvaldības teritorijā - Projekts šo jomu neskar. 3.5. ietekme uz konkurenci - Projekts šo jomu neskar. |
4. Projekta ietekme uz administratīvajām procedūrām |
4.1. Visas personas, kuras skar šo noteikumu piemērošana,
var vērsties Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldē,
Uzvaras ielā 1, Alūksnē, Alūksnes novadā vai Alūksnes
novada valsts un pašvaldības vienotajos klientu
apkalpošanas centrā, Dārza ielā 11, Alūksnē, Alūksnes
novadā, vai pašvaldības klientu apkalpošanas centros
Alūksnes novada bibliotēkas struktūrvienībās - pagastu
bibliotēkās.
4.2. Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes lēmumu var apstrīdēt Alūksnes novada pašvaldības domē viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, savukārt Alūksnes novada pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no tā spēkā stāšanās. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un ievietoti Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv. 4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - nav administratīvo procedūru izmaksu. |
5. Projekta ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Saistošo noteikumu projekts izstrādāts kā pašvaldības
brīvprātīgā iniciatīva un netraucē pašvaldības kompetencē
esošo autonomo funkciju un deleģēto pārvaldes uzdevumu
izpildei.
5.2. Projekts neparedz iesaistīt papildu cilvēkresursus un saistošie noteikumi tiks īstenoti esošo cilvēkresursu ietvaros. |
6. Informācija par projekta izpildes nodrošināšanu | Projekta izpilde ir Alūksnes novada pašvaldības struktūrvienības - Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes - kompetencē. |
7. Projekta prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Saistošo noteikumu projekts ir piemērots iecerētā
mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.
7.2. Saistošo noteikumu projektā minētā pabalsta izmaksas ir Pašvaldības brīvprātīgā iniciatīva, tai nav citu līdzekļu, kā tikai caur saistošajiem noteikumiem, šos pabalstus piešķirt. Pašvaldības rīcība ir atbilstoša normatīvo aktu prasībām. |
8. Projekta izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas nosacījumus Projekts no 26.03.2024. līdz 09.04.2024. tika publicēts Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. |
9. Informācija par sabiedrības izteiktajiem viedokļiem par saistošo noteikumu projektu | Sabiedrības viedoklis par saistošo noteikumu projektu un to paskaidrojuma rakstu nav saņemts. |
Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers