Ministru kabineta noteikumi Nr. 203
Rīgā 2024. gada 2. aprīlī (prot. Nr. 14 4. §)
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 33 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.2. pasākuma "Inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrāde" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2024, 12. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 29.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"29.6. tas atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem un de
minimis atbalsta nosacījumiem saskaņā ar Komisijas 2023.
gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par
Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de
minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis,
2023. gada 13. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk - Komisijas
regula Nr. 2023/2831);".
2. Izteikt 32.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.1. darbībām, kas saistītas ar fosilo kurināmo, tostarp tā
pakārtotu izmantošanu, izņemot projektus elektroenerģijas vai
siltuma ražošanai, kā arī ar saistīto pārvades un sadales
infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi, atbilstoši Eiropas
Komisijas paziņojuma "Tehniskie norādījumi par principa
"nenodarīt būtisku kaitējumu" piemērošanu saskaņā ar
Atveseļošanas un noturības mehānisma regulu" (Eiropas Savienības
Oficiālais Vēstnesis, 2021. gada 18. februāris, Nr. C 58/1) III
pielikuma nosacījumiem;".
3. Svītrot 32.2. apakšpunktu.
4. Izteikt 32.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.3. darbībām, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, atkritumu
sadedzināšanas iekārtām (izņemot darbības, kas paredzētas
iekārtām vienīgi nepārstrādājamu bīstamo atkritumu apstrādei, un
darbības, kas paredzētas esošām iekārtām, lai palielinātu
energoefektivitāti, uztvertu izplūdes gāzes glabāšanai vai
izmantošanai vai reģenerētu materiālus no sadedzināšanas iekārtu
darbības rezultātā radušamies pelniem, ar nosacījumu, ka šādas
darbības saskaņā ar šo investīciju nepalielina iekārtu atkritumu
pārstrādes jaudu vai nepagarina iekārtu darbmūžu, par ko
pētniecības projekta noslēgumā ir sniegti pierādījumi iekārtu
līmenī) un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām (izņemot
darbības, kas paredzētas esošām iekārtām, lai palielinātu
energoefektivitāti vai modernizētu dalīto atkritumu pārstrādes
darbības, atkritumus pārveidojot par komposta bioatkritumiem un
veicot bioatkritumu anaerobo noārdīšanu, ar nosacījumu, ka šādas
darbības nepalielina iekārtu atkritumu pārstrādes jaudu vai
nepagarina iekārtu darbmūžu, par ko pētniecības projekta
noslēgumā ir sniegti pierādījumi iekārtu līmenī);".
5. Izteikt 32.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.4. darbībām, kas saistībā ar ilgstošu atkritumu apglabāšanu
var radīt kaitējumu videi;".
6. Izteikt 32.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.5. darbībām, kas kaitē labam ūdensobjektu stāvoklim vai labam
to ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un
gruntsūdeņus, vai labam jūras ūdeņu vides stāvoklim;".
7. Izteikt 32.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.6. darbībām, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu
rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu
aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus
materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā
izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un
zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības,
modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības
ziņā;".
8. Izteikt 32.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.7. darbībām, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un
kontrolei;".
9. Izteikt 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.8. darbībām, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un
ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība kaitē
labam ekosistēmu stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu
un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu,
aizsardzības statusam;".
10. Izteikt 32.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.9. darbībām Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības
sistēmas ietvaros, kas panāk tādu prognozēto siltumnīcefekta gāzu
emisiju līmeni, kas nav zemāks par attiecīgajām
līmeņatzīmēm."
11. Izteikt 41.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"41.2. finansējuma saņēmēja organizētajai pētniecības projektu
koordinācijai, tai skaitā sadarbības veicināšanai, informācijas
un zināšanu kopīgošanai, kā arī projekta vadības izmaksu
segšanai. Finansējumu investīcijas ietvaros šajā apakšpunktā
minētajām darbībām sniedz aģentūra, ievērojot Komisijas regulu
Nr. 2023/2831."
12. Izteikt 45. punktu šādā redakcijā:
"45. Atbalstu projekta iesniedzējam nepiešķir Komisijas regulas
Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un
darbībām."
13. Izteikt 48. punktu šādā redakcijā:
"48. Komercdarbības atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek
skaidri nodalītas darbības un finanšu plūsmas atbalstāmajās
nozarēs, nodrošinot, ka darbības neatbalstāmajās nozarēs negūst
labumu no pasākuma ietvaros piešķirtā atbalsta šādos
gadījumos:
48.1. ja projekta iesniedzējs darbojas kādā no neatbalstāmajām
nozarēm saskaņā ar šo noteikumu 45. punktu atbilstoši Komisijas
regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkta nosacījumiem un šo
noteikumu 47. punktu;
48.2. ja sadarbības partneris darbojas kādā no neatbalstāmajām
nozarēm saskaņā ar šo noteikumu 46. punktu atbilstoši Komisijas
regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta pēdējās rindkopas
nosacījumiem un šo noteikumu 47. punktu."
14. Izteikt 49.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"49.2. finansējuma saņēmējam projekta attiecināmās izmaksas.
Finansējumu šajā apakšpunktā minētajām darbībām sniedz saskaņā ar
Komisijas regulu Nr. 2023/2831:
49.2.1. izmaksas šo noteikumu 79. punktā minēto pienākumu
veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā
atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi (finansējuma
saņēmēja dalības maksa iesaistei starptautiskajās pētniecības un
attīstības programmās, platformās un iniciatīvās, dalības maksa
tīklošanās un mobilitātes pasākumiem, starptautisko projektu
sagatavošanas izmaksas, lai iesaistītos starptautiskajos
konsorcijos (piemēram, programmas "Apvārsnis Eiropa" projektos),
un citas izmaksas, kuras nodrošina sadarbību un iesaisti
starptautiskos pētniecības projektos);
49.2.2. projekta vadības izmaksas - projekta vadības personāla
atlīdzības izmaksas par projekta ietvaros veicamo darbību
plānošanu, koordinēšanu un kontroli, tai skaitā arī izmaksas par
projekta dokumentācijas nodrošināšanu atbilstoši Eiropas
Savienības un nacionāla līmeņa tiesību aktos noteiktajām
prasībām, projekta iepirkumu organizēšanas un kontroles
izmaksas;
49.2.3. ārpakalpojumu iegāde - projekta vadības, juridiskie,
grāmatvedības, lietvedības, neatkarīga revidenta, iekšējā
auditora un tulkošanas pakalpojumi, kas nepieciešami darbības
nodrošināšanai;
49.2.4. komunikācijas izmaksas, kas saistītas ar publicitātes
pasākumiem stratēģiski svarīga projekta ietvaros, saskaņā ar šo
noteikumu 79.1.3. apakšpunktu."
15. Izteikt 60.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"60.3. pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un
soda maksājumi, ko finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris
sedz no privātā līdzfinansējuma, nodrošinot visām šajā
apakšpunktā minētajām izmaksām atsevišķu projekta izmaksu (tai
skaitā pievienotās vērtības nodokļa izmaksu) uzskaiti un
nodalīšanu;".
16. Izteikt 119. punktu šādā redakcijā:
"119. Informācijas pieejamība un dokumentu glabāšana tiek
nodrošināta šādā kārtībā:
119.1. finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību un
dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no dienas, kad piešķirts
pēdējais komercdarbības atbalsts sadarbības partnerim;
119.2. sadarbības partneris nodrošina informācijas pieejamību un
dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no komercdarbības atbalsta
piešķiršanas brīža;
119.3. aģentūra nodrošina informācijas pieejamību un dokumentu
glabāšanu 10 gadus, sākot no dienas, kad piešķirts pēdējais
komercdarbības atbalsts saskaņā ar komercdarbības atbalsta
programmu;
119.4. nozares ministrija nodrošina informācijas pieejamību un
dokumentu glabāšanu 10 gadus, sākot no dienas, kad piešķirts
pēdējais komercdarbības atbalsts saskaņā ar komercdarbības
atbalsta programmu."
17. Izteikt 121.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"121.1. finansējuma saņēmējam var pieņemt līdz Komisijas regulas
Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā noteiktajam
termiņam;".
18. Izteikt 129. punktu šādā redakcijā:
"129. Šo noteikumu ietvaros finansējuma saņēmēji saņemto de
minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis
atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. pantu, tai
skaitā par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc
atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai
attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100
procentus, kā arī netiek pārsniegts Komisijas regulas Nr.
2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktais maksimālais de
minimis atbalsta apmērs."
19. Izteikt 131. punktu šādā redakcijā:
"131. Pirms komercdarbības atbalsta sniegšanas saskaņā ar
Komisijas regulu Nr. 2023/2831 aģentūra pārliecinās, vai de
minimis atbalsta kopsumma finansējuma saņēmējam pēdējo triju
gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta
piešķiršanas dienas, kopā ar plānoto de minimis atbalstu
nepārsniedz minētās regulas 3. panta 2. punktā noteikto de
minimis atbalsta ierobežojumu. Finansējuma limits vienam
finansējuma saņēmējam tiek vērtēts viena vienota komersanta
līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2.
punktam. Sniedzot atbalstu sadarbības partnerim, ievēro Komisijas
regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā,
4. punkta "a" apakšpunktā un 4. panta 1. punkta "i" apakšpunktā
noteiktos ierobežojumus."
20. Izteikt 134. punktu šādā redakcijā:
"134. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831
nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai
projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu
kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības
atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV
vai V nodaļas nosacījumiem."
21. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
22. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
Ministru prezidentes pienākumu
izpildītājs ‒
finanšu ministrs A. Ašeradens
Ekonomikas ministrs V. Valainis
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 2. aprīļa
noteikumiem Nr. 203
"3. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 9. janvāra
noteikumiem Nr. 33
Darbības programmas nosaukums | Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns | |
Reformu un investīciju virziens | 1.2. | Energoefektivitātes uzlabošana |
Reforma | 1.2.1.2.i. | Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā)) |
Investīcija | 1.2.1.2.i.2.p. | Inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrāde |
Finansējums | 40 000 000 euro | |
Projektu atlases veids | Atklāta projektu iesniegumu atlase | |
Atbildīgā iestāde | Ekonomikas ministrija |
Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumu Nr. 33 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.2. pasākuma "Inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrāde" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi) ietvaros projektu iesniegumus vērtē atbilstoši izslēgšanas kritērijiem un vispārējiem kritērijiem, tai skaitā kā neprecizējamus (turpmāk - N), ko projekta iesniedzējs nevar precizēt, un precizējamus (turpmāk - P), ko projekta iesniedzējs var precizēt (ja neatbilst kritērijam, aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina pilnīgu atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā un kārtībā).
Kvalitātes kritēriji tiek vērtēti ar punktiem.
I. IZSLĒGŠANAS KRITĒRIJI
Kritērijs | Kritērija ietekme uz lēmuma
pieņemšanu (N1) |
|
Projekta iesniedzējs uz projekta iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas brīdi ir šādā izslēgšanas situācijā2: | ||
1.1. | atbilst kādam no izslēgšanas kritērijiem, kas minēti MK noteikumu 31. punktā | N |
II. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
2.1. VISPĀRĪGIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme uz lēmuma
pieņemšanu (P3) |
|
2.1.1. | Projekta iesniedzējs ir iesniedzis vienu projekta iesniegumu un saņēmis nozares asociācijas atbalsta vēstuli par projekta nozīmību nozares attīstībā (turpmāk - atbalsta vēstule), ja attiecināms | P |
2.1.2. | Projekta iesniedzējam Latvijas Republikā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu4, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro5 | P |
2.1.3. | Projekta iesniedzējs ir sniedzis informāciju par finanšu kapacitāti projekta īstenošanai, iekļaujot informāciju par privātā līdzfinansējuma nodrošināšanu un administrēšanas un īstenošanas kapacitāti | P |
2.1.4. | Projekta mērķis atbilst MK noteikumos minētajam mērķim, un projekta mērķa vērtība ir precīzi noteikta, pamatota, izmērāma un sekmē MK noteikumos minēto mērķu sasniegšanu | P |
2.1.5. | Projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski pareizs, un projekta iesniegums atbilst visām projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas prasībām | P |
2.1.6. | Projekta iesniegumā norādītais finansējums nepārsniedz projekta ietvaros maksimāli pieejamo finansējumu vienam finansējuma saņēmējam, tai skaitā vismaz 25 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām tiks izmantoti eksperimentālajām izstrādēm | P |
2.1.7. | Projekta iesniedzēja plānotās darbības neatbilst MK noteikumu 32., 45. un 47. punktā minētajām darbībām | P |
2.2. PROJEKTA SPECIFISKIE ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | Kritērija ietekme
uz lēmuma pieņemšanu (P) |
||
2.2.1. |
Projekta iesniegumā projekta iesniedzējs aprakstījis, kā
tiks attīstīta viedās specializācijas joma, kurā projekta
iesniedzējs paredzējis īstenot projektu:
• zināšanu ietilpīga bioekonomika; • biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija; • fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; • viedā enerģētika un mobilitāte; • informācijas un komunikācijas tehnoloģijas |
P6 | |
2.2.2. | Projekta iesniegumā plānotie sagaidāmie rezultāti un uzraudzības rādītāji ir definēti, pamatoti un izmērāmi un sekmē MK noteikumos minēto rādītāju sasniegšanu | P | |
2.2.3. | Projekta iesniegumā ir identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinoši pasākumi | P | |
2.2.4. | Projekta iesniedzējs atbilst šādām MK noteikumu 29. punktā minētajām prasībām: | P | |
2.2.4.1. | tas ir juridiska persona, kas apvieno komersantus | ||
2.2.4.2. | tā dalībnieki vai biedri ir vismaz viena nozares asociācija vai vismaz pieci savstarpēji nesaistīti nozares komersanti vai atzītas lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības, kuru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 150 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, kuru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 150 milj. euro. Nosakot kopējo apgrozījumu pēdējā noslēgtajā pārskata gadā, tajā neietver pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju un pašvaldību apgrozījumu | ||
2.2.4.3. | tā dalībnieki vai biedri ir vismaz viena nozares
asociācija vai vismaz pieci savstarpēji nesaistīti nozares
komersanti vai atzītas lauksaimniecības pakalpojumu
kooperatīvās sabiedrības, kuru kopējais eksporta
apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 75 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, kuru kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 75 milj. euro. Nosakot kopējo eksporta apjomu pēdējā noslēgtajā pārskata gadā, tajā neietver pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju un pašvaldību eksporta rādītājus |
||
2.2.4.4. | vairāk nekā 51 procents no projekta iesniedzēja pamatkapitāla vai balsstiesībām pieder nozares saimnieciskās darbības veicējiem vai biedrībām un to biedriem, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus | ||
2.2.4.5. | tas atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem un de minimis atbalsta nosacījumiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 | ||
2.2.4.6. | nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultā finansējuma situāciju | ||
2.2.5. | Projektā plānotās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas ir precīzi noteiktas un izmērāmas | P | |
2.2.6. | Projekta iesniedzējs izstrādājis projekta darbības plānu, kurā raksturoti: | P | |
2.2.6.1. | projekta iesniedzēja institucionālā uzbūve | ||
2.2.6.2. | pētniecības projektu vērtēšanas komisija | ||
2.2.6.3. | plānotā viedās specializācijas ilgtermiņa stratēģijas joma | ||
2.2.6.4. | izvēlētā pētniecības virziena pamatojums un atbilstība viedās specializācijas jomām un nozares attīstības tendencēm | ||
2.2.6.5. | ekosistēmas attīstība | ||
2.2.6.6. | pētniecības īstenošanas periods | ||
2.2.6.7. | sadarbības nodrošināšana ar sadarbības partneriem projekta ietvaros | ||
2.2.6.8. | plānotie rezultāti | ||
2.2.6.9. | ilgtspēja | ||
2.2.7. | Projekta iesniedzējs sagatavojis un raksturojis atbalstāmo pētniecības projektu vērtēšanas kritērijus saskaņā ar Ekonomikas ministrijas izstrādāto pētniecības projektu vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodiku, tai skaitā pētniecības projektu vērtēšanas kritērijos iekļauta horizontālo principu nodrošināšana | P | |
2.2.8. | Projekta iesniegumā aprakstīts, kā tiks nodrošināta dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principa ievērošana | P |
III. KVALITĀTES KRITĒRIJI
Kritēriji | Vērtēšanas sistēma - punktu skala | |||
3.1. | Projekta iesniedzēja un tā dalībnieku vai biedru (savstarpēji nesaistītu sīko (mikro), mazo un vidējo, lielo komersantu), neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā finanšu gadā vai nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, un sniegusi atbalsta vēstuli, kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā finanšu gadā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai: | Minimālais punktu skaits apakškritērijā - 5 punkti | ||
3.1.1. | Projekta iesniedzēja un to dalībnieku vai biedru, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 600 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kuru kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 600 milj. euro | 15 | ||
3.1.2. | Projekta iesniedzēja un to dalībnieku vai biedru, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 330 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kuru kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 330 milj. euro | 10 | ||
3.1.3. | Projekta iesniedzēja un to dalībnieku vai biedru, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 75 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kuru kopējais eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 75 milj. euro | 5 | ||
3.2. | Projekta iesniedzēja un tā dalībnieku vai biedru (savstarpēji nesaistītu sīko (mikro), mazo un vidējo, lielo komersantu), neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā finanšu gadā vai nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, un sniegusi atbalsta vēstuli, kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā finanšu gadā līdz projekta iesnieguma iesniegšanai: | Minimālais punktu skaits apakškritērijā - 5 punkti | ||
3.2.1. | Projekta iesniedzēja un to dalībnieku vai biedru, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 1 mljrd. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kuru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 1 mljrd. euro | 15 | ||
3.2.2. | Projekta iesniedzēja un to dalībnieku vai biedru, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 550 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kuru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 550 milj. euro | 10 | ||
3.2.3. | Projekta iesniedzēja un to dalībnieku vai biedru, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 150 milj. euro, vai projekta iesniedzējs iesniedz atbalsta vēstuli no nozares asociācijas, kas apvieno nozares saimnieciskās darbības veicējus, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas un pašvaldības, kuru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 150 milj. euro | 5 | ||
3.3. | Projekta vadītāja pieredze inovāciju projektu vadībā pēdējo 10 gadu laikā: | Maksimālais punktu skaits apakškritērijā - 5 punkti | ||
3.3.1. | Īstenoto projektu kopējā summa vismaz 7 milj. euro | 5 | ||
3.3.2. | Īstenoto projektu kopējā summa vismaz 5 milj. euro | 3 | ||
3.3.3. | Īstenoto projektu kopējā summa vismaz 2,5 milj. euro | 1 | ||
3.3.4. | Īstenoto projektu kopējā summa mazāka nekā 2,5 milj. euro | 0 | ||
3.4. | Projekta iesniedzēja pieredze Latvijas vai starptautisku (īstenoti, iesaistot ārvalstu partneri) inovāciju projektos pēdējo 10 gadu laikā: | Maksimālais punktu skaits apakškritērijā - 5 punkti | ||
3.4.1. | Projekta iesniedzējs ir īstenojis projektu kādā no Eiropas Savienības inovāciju atbalsta programmām vai citās inovāciju atbalsta programmās ar projektu kopējo finansējumu vismaz 7 milj. euro apmērā | 5 | ||
3.4.2. | Projekta iesniedzējs ir īstenojis projektu kādā no Eiropas Savienības inovāciju atbalsta programmām vai citās inovāciju atbalsta programmās ar projektu kopējo finansējumu vismaz 5 milj. euro apmērā | 3 | ||
3.4.3. | Projekta iesniedzējs ir īstenojis projektu kādā no Eiropas Savienības inovāciju atbalsta programmām vai citās inovāciju atbalsta programmās ar projektu kopējo finansējumu vismaz 2,5 milj. euro apmērā | 1 | ||
3.4.4. | Projekta iesniedzējs ir īstenojis projektu kādā no Eiropas Savienības inovāciju atbalsta programmām vai citās inovāciju atbalsta programmās ar projektu kopējo finansējumu mazāk nekā 2,5 milj. euro apmērā | 0 | ||
3.5. | Kvalitātes kritēriji par horizontālajām prioritātēm | |||
3.5.1. | Īstenojot projektu, tiks veicināta vides piesārņojuma mazināšanās vai esošā stāvokļa saglabāšanās, ir noteiktas darbības negatīvās ietekmes uz vidi novēršanai vai samazināšanai: | Minimālais punktu skaits apakškritērijā - 4 punkti | ||
3.5.1.1. | projekta darbību rezultātā tiks izstrādātas tehnoloģijas, kas nodrošina dabas resursu efektīvu un lietderīgu izmantošanu tīrāka ražošanas procesa ieviešanā, samazinot izejvielu un enerģijas patēriņu, emisiju un atkritumu apjomu | 4 | ||
3.5.1.2. | īstenojot projektu, netiks izstrādātas tehnoloģijas, kas nodrošina dabas resursu efektīvu un lietderīgu izmantošanu tīrāka ražošanas procesa ieviešanā, samazinot izejvielu un enerģijas patēriņu, emisiju un atkritumu apjomu | 0 | ||
3.5.2. | Īstenojot projektu, iepirkumā izmanto zaļā iepirkuma principus: | Maksimālais punktu skaits apakškritērijā - 4 punkti | ||
3.5.2.1. | plāno projekta ietvaros īstenot zaļā iepirkuma principus | 4 | ||
3.5.2.2. | neplāno projekta ietvaros īstenot zaļā iepirkuma principus | 0 | ||
Maksimālais punktu skaits - 48
Minimālais punktu skaits kritērijos - 14 Tiek atbalstīti projekta iesniedzēji, kuri ieguvuši augstāko punktu skaitu. Ja iegūts vienāds punktu skaits, ievēro MK noteikumu 20.5. apakšpunktā minētos nosacījumus. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā nevar norādīt vairākas viedās specializācijas jomas. Vērtējot projektu iesniegumus, sākotnēji katrā viedās specializācijas jomā apstiprina vismaz vienu projekta iesniegumu, kas saņēmis augstāko punktu skaitu. Ja kādā viedās specializācijas jomā pieteikts lielāks projektu skaits, tad pēc pirmā viedās specializācijas jomas projekta apstiprināšanas iespējams apstiprināt vēl vienu viedās specializācijas jomas projektu, kas ieguvis lielāko punktu skaitu. Ja pēc projektu atlases palicis pāri nesadalīts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums, tad par atlikušo finansējumu apstiprina projektu ar augstāko punktu skaitu neatkarīgi no viedās specializācijas jomas |
Piezīmes.
1 Projekta iesniegumu noraida, ja kritērijā vērtējums ir "Jā".
2 Atbilstību kritērijam pārbauda:
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņemšanas dienu vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
3 Ja projekta iesniegums neatbilst kritērijam, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
4 Informācija par projektu iesniedzēju nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi (https://www.vid.gov.lv/lv/nodoklu-paradnieki):
1) uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu;
2) uz precizējumu iesniegšanas dienu.
5 Izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu.
6 Ja neatbilst viedās specializācijas virzienam, projekta pieteikums tiek noraidīts."
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 2. aprīļa
noteikumiem Nr. 203
"4. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 9. janvāra
noteikumiem Nr. 33
Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - Atveseļošanas fonds) plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.2. pasākuma "Inovatīvu produktu un tehnoloģiju izstrāde" pētniecības projektu (turpmāk - pētniecības projekts) vērtēšanā, ieskaitot starpposmu izvērtēšanu.
Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar pētniecības projektu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" un Regulas (ES) Nr. 2018/1046[1] 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo pētniecības projektu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Atveseļošanas fonda vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrēta pētniecības projekta apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.
Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālajām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskajām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgajām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanā.
Nekavējoties informēšu pētniecības projektu vērtēšanas komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, ja radīsies tādi apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanā.
Izskatot saņemtos pētniecības projektus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.
Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot pētniecības projektus, kā arī apņemos izmantot pieejamo informāciju un dokumentus tikai pētniecības projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par pētniecības projektu un tā vērtējumu.
Pilnībā apzinos, ka tad, ja pārkāpšu šī apliecinājuma nosacījumus, tikšu izslēgts(-a) no pētniecības projektu vērtēšanas komisijas un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
Datums | Paraksts | Vārds, uzvārds |
[1] Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012."