Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 8
Talsos 2024. gada 5. aprīlī (prot. Nr. 14, 1. p., lēmums Nr. 100)
Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma
10. panta pirmā daļas 1. punktu
1. Izdarīt Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" šādus grozījumus:
1.1. aizstāt 6.3. apakšpunktā skaitli "10" ar skaitli "11";
1.2. aizstāt 17.1. apakšpunktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.3. aizstāt 17.2. apakšpunktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.4. aizstāt 17.3. apakšpunktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.5. aizstāt 17.4. apakšpunktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.6. aizstāt 17.5. apakšpunktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.7. aizstāt 23. punktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.8. aizstāt 24. punktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.9. aizstāt 25. punktā vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.10. aizstāt 26. punktā vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.11. aizstāt 27. punktā vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.12. aizstāt 38. punktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.13. aizstāt 39. punktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.14. aizstāt 40.1. apakšpunktā vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta";
1.15. aizstāt 41. punktā vārdu "nodaļa" ar vārdu "departaments".
2. Saistošo noteikumu 1.2.-1.15. apakšpunkts stājas spēkā 2024. gada 1. jūnijā.
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis - ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi |
1.1.1. Pašvaldība īsteno būtiskus neatliekamus saimnieciskus, organizatoriskus, tehnoloģiskus un līdzīga rakstura pasākumus, lai būtiski samazinātu finanšu izdevumus. Finanšu izdevumu samazināšana tiek īstenota arī, iekšēji reorganizējot iestādes, pārskatot iestāžu struktūru un kompetenci.
1.1.2. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 14. panta otro daļu katrs deputāts ir vismaz vienas komitejas loceklis. Lai izpildītu Pašvaldību likumā noteikto, skaitliski palielināms Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komitejas sastāvs.
1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi |
1.2.1. Ar Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 12. marta lēmumu Nr. 70 "Par Talsu novada pašvaldības Centrālās pārvaldes iekšējo reorganizāciju" nolemts uzsākt Centrālās pārvaldes iekšējo reorganizāciju.
1.2.2. Ar Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 12. marta lēmumu Nr. 71 "Par Talsu novada pašvaldības Centrālās pārvaldes amatu kataloga apstiprināšanu" apstiprināts Centrālās pārvaldes amatu katalogs, kurš tiks piemērots no 2024. gada 1. jūnija.
Līdz ar to visā saistošo noteikumu tekstā nepieciešams vārdus "Finanšu un grāmatvedības nodaļas" aizstāt ar vārdiem "Finanšu un grāmatvedības departamenta" un vārdus "Juridiskās nodaļas" aizstāt ar vārdiem "Juridiskā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamenta".
1.2.3. Skaitliski palielināts Sociālo, izglītības, kultūras un sporta jautājumu komitejas sastāvs par vienu komitejas locekli.
1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums |
Skatīt 1.1.2. apakšpunktu.
1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība |
Skatīt 1.2. apakšpunktu.
1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu: |
Nav paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu.
1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte |
Neattiecināms.
1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām |
Neattiecināms.
1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas - pamatots sabiedrības interešu aizskārums |
Neattiecināms.
1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas |
Neattiecināms.
1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi - darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība |
Neattiecināms.
1.5.6. Korespondējošās tiesību normas - saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība |
Neattiecināms.
1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā |
Neattiecināms.
1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums |
Neattiecināms.
1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs |
Neattiecināms.
1.5.10. Soda piemērotāja - kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, - izvēles apsvērumi |
Neattiecināms.
1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā |
Neattiecināms.
1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības |
Skatīt 1.2. apakšpunktu.
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus: |
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu |
Neietekmē.
2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu |
Nebūtiski palielina izdevumu daļu.
2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām) |
Neietekmē.
2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) |
Nepieciešami Centrālās pārvaldes personāla resursi reorganizācijas īstenošanai.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei) |
3.1. Sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību |
Tiešā veidā neietekmē.
3.2. Ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība |
3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: |
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību |
Neietekmē.
3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā |
Neietekmē.
3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā |
Neietekmē.
3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: |
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja |
Neietekmē.
3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c. |
Neietekmē.
3.5. Ietekme uz konkurenci - iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei |
Neietekmē.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā |
Centrālā pārvalde.
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību |
Neietekmē.
4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: |
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem |
Neietekmē.
4.3.2. Fiziskajām personām |
Neietekmē.
4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām |
Neietekmē.
4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām |
Neietekmē.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi |
Saistošie noteikumi izstrādāti, lai risinātu organizatoriskus jautājumus, tiešā veidā neskar pašvaldību funkciju izpildi.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.) |
Nemainās.
6. Izpildes nodrošināšana |
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija |
Saistošo noteikumu izpildē iesaistīta pašvaldības administrācija.
Paredzēts reorganizēt Centrālo pārvaldi.
Citu institūciju izveide, likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.
6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. punktā norādīto) |
Skatīt 2.2. apakšpunktu.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai |
Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai. Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.
7.2. Samērīguma tests |
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Jā.
7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Nē.
7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša |
Jā.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā minēto informāciju |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā |
Nav notikušas konsultācijas.
8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) |
Skatīt 8.1. apakšpunktu.
8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā |
Saistošo noteikumu projekts un paskaidrojuma raksts no 2024. gada 13. marta līdz 2024. gada 27. martam publicēts Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. viedokļi par saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu nav saņemti.
8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) |
Sk. 8.3. apakšpunktu.
8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas |
Viedokļi nav prasīti un saņemti.
8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas |
Nav notikušas.
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš