1. Nolikums nosaka konkursa "Remigrācijas atbalsta pasākums – "Atgriezies Ķekavas novadā!"" (turpmāk – konkurss) projektu iesniegšanas, izvērtēšanas, īstenošanas, atskaitīšanās un projektu rezultātu uzturēšanas uzraudzības kārtību, kā arī Ķekavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) finansējuma piešķiršanas nosacījumus atbalsta sniegšanai uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai, kas ietver jaunu darbavietu radīšanu remigrantiem vai atbalsta sniegšanu jaunizveidotiem remigrantu uzņēmumiem (turpmāk – jaunuzņēmums).
2. Konkursa mērķis ir sniegt atbalstu remigrantiem – veicināt jaunu komersantu un jaunu darba vietu izveidi Ķekavas novadā, kā arī radīt jaunus produktus un pakalpojumus reģionālā mērogā.
3. Pašvaldība paziņojumu par konkursa sākšanu publicē pašvaldības tīmekļa vietnē www.kekava.lv un pašvaldības sociālajos tīklos.
4. Konkursu izsludina ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā no saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienas, par to izdodot atsevišķu pašvaldības izpilddirektora rīkojumu.
5. Noteikumos lietotie termini:
5.1. remigrants – diasporas loceklis, kurš ir atgriezies vai pārcēlies no pastāvīgas dzīves ārzemēs uz pastāvīgu dzīvi Ķekavas novadā. Pastāvīgai dzīvei ārzemēs līdz atgriešanās brīdim jābūt vismaz diviem gadiem. Atgriešanās vai pārcelšanās brīdim ir jābūt ne vairāk kā divus gadus pirms darbavietas izveidošanas vai uzņēmuma izveidošanas. Atgriešanās faktu persona pašapliecina;
5.2. de minimis atbalsts – Saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831). Piešķirot de minimis atbalstu, Pašvaldība pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam.
6. Jaunuzņēmumu projekta gadījumā finansējumu piešķir:
6.1. juridiskai personai, kuras patiesā labuma guvējs ir remigrants, un kura ne ilgāk kā 24 mēnešus ir dibināta un veic saimniecisko darbību Ķekavas novadā.
6.2. fiziskai personai (remigrantam) jauna komersanta izveidei, kas saimniecisko darbību veiks Ķekavas novadā.
7. Jaunuzņēmumu projektu gadījumā finansējuma saņēmējs nodrošina atbilstību šādām prasībām:
7.1. jaunu produktu vai pakalpojumu attīstības veicināšanu reģionālā mērogā;
7.2. komercdarbība turpināma vēl vismaz vienu gadu no dienas, kad saņemts finansējums;
7.3. remigrantam izveidojot darbavietu, tā saglabājama vismaz vienu gadu no dienas, kad izveidota;
7.4. saimnieciskās darbības veicējs vai komersants ir reģistrēts attiecīgi Valsts ieņēmumu dienestā (turpmāk – VID) vai komercreģistrā (turpmāk – UR) ne agrāk kā 24 mēnešus pirms projekta pieteikuma iesniegšanas dienas;
7.5. konkursa dalībnieks var būt fiziska persona, kas savu darbību reģistrēs VID vai UR pēc lēmuma par finansējuma piešķiršanu konkursa pieteikumu izvērtēšanas komisijas sēdē.
8. Jaunizveidoto darbavietu projekta gadījumā finansējumu piešķir juridiskai personai, kas savu komercdarbību veic Ķekavas novadā. Finansējums izlietojams jaunas darba vietas izveidei remigrantam.
9. Jaunizveidoto darbavietu projekta gadījumā finansējuma saņēmējs nodrošina atbilstību šādām prasībām:
9.1. komercdarbība vai jaunizveidotā darbavieta turpināma vismaz vienu gadu no dienas, kad saņemts finansējums;
9.2. projekta ietvaros ir jānosaka uzņēmuma lielums (sīks, mazs, vidējs vai liels uzņēmums). Uzņēmuma lielumu (sīks, mazs, vidējs vai liels) nosaka atbilstība MVU kategorijai (MVU kategorijai, kas tiek definēta saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014 I pielikumā noteikto(pamācība kā noteikt MVU kategoriju pieejama: https://www.cfla.gov.lv/lv/media/3483/download):
9.2.1. sīkiem (mikro) un maziem uzņēmumiem – radīta vismaz viena jauna darbavieta, kas atbilst pilna darba laika slodzei (darbavietu skaita pieaugumus skata pret iepriekšējo kalendāro gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas). Katru jaunizveidoto darbavietu saglabā vismaz vienu gadu no dienas, kad tā izveidota;
9.2.2. vidējiem uzņēmumiem – radītas vismaz divas jaunas darbavietas, kas atbilst pilna darba laika slodzei (darbavietu skaita pieaugumu skata pret iepriekšējo kalendāro gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas). Katru jaunizveidoto darbavietu saglabā vismaz divus gadus no dienas, kad tā izveidota;
9.2.3. lieliem uzņēmumiem – radītas vismaz piecas jaunas darbavietas, kas atbilst pilna darba laika slodzei (darbavietu skaita pieaugumu skata pret iepriekšējo kalendāro gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas). Katru jaunizveidoto darbavietu saglabā vismaz piecus gadus no dienas, kad tā izveidota;
9.3. komersants nodrošina vismaz vidējo algu (pēc Centrālās statistikas pārvaldes iepriekšējā gada datiem) Rīgas plānošanas reģionā – ja darbavietu radījis komersants, kas veic saimniecisko darbību vismaz 3 gadus.
10. Jaunuzņēmumu un jaunizveidoto darbavietu projektu gadījumā attiecināmas šādas izmaksas:
10.1. pamatlīdzekļi (izņemot transportlīdzekļi);
10.2. izdevumi atlīdzībai – atalgojums, tajā skaitā darba alga, darba spēka nodokļi (iedzīvotāju ienākuma nodoklis, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
11. Jaunuzņēmumu un jaunizveidoto darbavietu projektu gadījumā nav attiecināmas šādas izmaksas:
11.1. konkursa dalībnieka administratīvās izmaksas;
11.2. līdzekļi pabalstiem, prēmijas, naudas balvas, radošās stipendijas, komandējumi un citi līdzīgi maksājumi;
11.3. procentu maksājumi, zaudējumu atlīdzības un parādu dzēšana;
11.4. atbalstu, ko piešķir šo Noteikumu ietvaros nevar apvienot ar citu de minimis atbalstu vai citu atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
11.5. izmaksas, kas radušās pirms līguma ar pašvaldību noslēgšanas, tai skaitā pieteikuma sagatavošanas izmaksas un uzņēmuma reģistrācijas izmaksas.
12. Finansējumu nepiešķir un pieprasa atmaksāt šādos gadījumos:
12.1. no konkursa pieteikuma izriet, ka iegādājamās vienības paredzēts izmantot personīgiem nolūkiem un vajadzībām;
12.2. ja finansējums piešķirts, bet jauna darbavieta vai jauns uzņēmums nav radīts, vai saņemtais finansējums izlietots neattiecināmajām izmaksām, projekta īstenotājs finansējumu atmaksā pašvaldībai un pašvaldība par atgūtajiem līdzekļiem atkārtoti izsludina konkursu. Atmaksas termiņu nosaka pašvaldība. Ja uz atkārtoti izsludinātu konkursu nepiesakās neviens konkursa dalībnieks, valsts finansējumu atmaksā valsts budžetā;
12.3. konkursa dalībniekam ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam ir pasludināts maksātnespējas process, kā arī pret kuru ir tikuši piemēroti un stājušies spēkā Krimināllikumā noteiktie piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
12.4. konkursa dalībniekam vērtēšanas brīdī pēc VID datu bāzes datiem ir nodokļu un citu valsts vai pašvaldības noteikto obligāto maksājumu parāds, kas pārsniedz 150 euro;
12.5. finansējumu nepiešķir konkursa dalībniekam, ja tas plāno vai veic saimniecisko darbību saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 7. augusta noteikumos Nr. 496 "Remigrācijas atbalsta pasākuma īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība" atrunātajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, izņemot gadījumu ja konkursa dalībnieks pieteikumā norāda, ka konkursā neatbalstāmās nozares un darbības izmaksas tiks nodalītas.
12.6. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā noteiktajām nozarēm un Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta e) un f) apakšpunktā noteiktajām darbībām.
14. Viens pretendents var iesniegt tikai vienu pieteikumu komercdarbības uzsākšanai vai vismaz vienas jaunas darba vietas radīšanai (jaunizveidoto darbavietu skaits ir jānosaka atbilstoši uzņēmuma atbilstībai MVU kategorijai – skatīt noteikumu 9.2. punktu).
15. Pieteikumu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, jānosūta uz e-pasta adresi novads@kekava.lv ar norādi "Pieteikums konkursam "Remigrācijas atbalsta pasākums – "Atgriezies Ķekavas novadā!"".
16. Pieteikumam pievieno:
16.1. aizpildītu pieteikuma veidlapu, kurā norādīts de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numurs. De minimis veidlapu sagatavo de minimis atbalsta uzskaites sistēmā, kurai ir iespējams piekļūt caur VID elektroniskās deklarēšanās sistēmu.
16.2. aizpildītu projekta ieviešanas kopējo izdevumu tāmi (2. pielikums) atšifrējot finansējuma izlietošanas pozīcijas un paredzot vismaz 50 % privāto līdzfinansējumu no projekta kopējo izmaksu apjoma;
16.3. jaunuzņēmuma projekta gadījumā – remigranta pašapliecinājumu par atbilstību projekta nosacījumiem (3. pielikums), kā arī apliecinājumu līdzfinansējuma pieejamību (apliecinājums brīvā formā)
16.4. nodomu protokola kopiju par telpu nomas līguma noslēgšanu uz laikposmu, kas nav mazāks par vienu gadu, ja komercdarbību, projekta ietvaros, plānots veikt vai attīstīt nomātās telpās;
16.5. projekta iesniedzēja apliecinājumu par konkursa 12.3. apakšpunktā un 12.4. apakšpunktā norādīto apstākļu neesamību (4. pielikums);
16.6. citu informāciju, ko konkursa dalībnieks uzskata par nepieciešamu.
17. Projekta pieteikumu iesniedz, ievērojot publikācijā norādītā konkursa pieteikuma iesniegšanas termiņu. Projekta pieteikumus, kas iesniegti pēc noteiktā iesniegšanas termiņa, nevērtē.
18. Projekta pieteikuma vērtēšanu un uzraudzību veic ar domes priekšsēdētāja rīkojumu izveidota konkursa pieteikumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija).
19. Pretendents un pašvaldība atbalsta uzskaitē ievēro normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
20. Projekta pieteikumus komisija vērtē, atbilstoši projekta vērtēšanas kritērijiem saskaņā ar 5. pielikumu.
21. Sākotnēji komisija izvērtē administratīvos kritērijus – pretendenta un konkursa pieteikuma atbilstību konkursa prasībām, tai skaitā šajā konkursā minētajiem de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 2023/2831, un, ja projekta pieteikums atbilst visiem administratīvajiem kritērijiem, komisija vērtē kvalitatīvos kritērijus.
22. Projekta vērtēšanas kvalitatīvo kritēriju maksimālā punktu summa ir 20, kas sadalās šādi:
22.1.komercdarbības projekta veids – 2 punkti;
22.2.projekta apraksts – 5 punkti;
22.3. jaunizveidoto produktu vai pakalpojumu apraksts – 3 punkti;
22.4. produkta vai pakalpojuma realizācija un mārketings – 3 punkti;
22.5. riski un problēmas – 2 punkti;
22.6. finansējums – 3 punkti;
22.7. ilgtspēja – 2 punkti.
23. Finansējumu saņem pretendenti, kuru pieteikumi vērtēšanā ir saņēmuši lielāko vidējo punktu skaitu un tiem pietiek finansējums.
24. Diviem pretendentiem iegūstot vienādu punktu skaitu, priekšroku dod remigrantu dibinātiem uzņēmumiem.
25. Ja pieteikums neatbilst konkursa prasībām, komisija 5 (piecu) darba dienu laikā no pieteikuma izskatīšanas brīža lūdz to precizēt.
27. Komisijas lēmumu par apstiprinātiem un neapstiprinātiem projektiem paziņo visiem konkursa dalībniekiem, nosūtot informatīvu vēstuli uz iesniedzēja projekta pieteikumā norādīto e-pastu vai norādīto adresi.
28. Komisija darbojas piecu locekļu sastāvā: trīs locekļi no pašvaldības administrācijas, viens loceklis no biedrības "Ķekavas novada uzņēmēju padome", un viens loceklis no Latvijas investīciju un attīstības aģentūras.
29. Komisiju vada komisijas priekšsēdētājs, kurš:
29.1. organizē komisijas darbību atbilstoši konkursam;
29.2. pēc iepazīšanās ar projekta pieteikumiem, saskaņojot sēdes laiku ar komisijas locekļiem, sasauc un vada komisijas sēdes;
29.3. paraksta protokolus un komisijas lēmumus.
30. Komisijas locekļi piedalās komisijas sēdēs un vērtē projekta pieteikuma atbilstību šajos noteikumos noteiktajām prasībām.
32. Komisijas lietvedības kārtošanu (sēdes protokolēšanu un glabāšanu) nodrošina pašvaldības Uzņēmējdarbības komunikācijas projektu vadītājs.
33. Komisijai ir tiesības:
33.1. uzaicināt pieteikuma iesniedzēju uz projekta izvērtēšanas sēdi;
33.2. pieaicināt ekspertus, kuri sniedz atzinumus par biznesa idejas ilgtspēju;
33.3. ierosināt izmaiņas projekta budžetā vai aktivitāšu plānā, lai efektīvi izmantotu pieejamos līdzekļus;
33.4. no pieteikuma iesniegšanas dienas līdz pēdējās uzraudzības perioda atskaites apstiprinājumam veikt pārbaudes projekta īstenošanas vietā, saskaņojot pārbaudes laiku ar īstenotāju.
34. Komisijai ir šādi pienākumi:
34.1. apliecināt ar parakstu interešu konflikta neesamību konkrētā konkursa dalībnieka izvēlē;
34.2. neizpaust informāciju par projekta pieteikumā un atskaites dokumentācijā uzrādīto informāciju;
34.3. 15 darba dienu laikā izvērtēt projektu pieteikumu atbilstību konkursam.
35. Konkursa finansējumu nodrošina pašvaldība un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Rīgas plānošanas reģions.
36. Kopējais konkursa atbalsta apmērs ir EUR 96 000 (deviņdesmit seši tūkstoši euro, 00 centi) gadā, laika periodā no 2024. gada līdz 2026. gadam:
36.1. 2024. gadā – pašvaldības finansējums EUR 32000,00 (trīsdesmit divi tūkstoši euro, 00 centi), valsts finansējums EUR 64 000 (sešdesmit četri tūkstoši euro, 00 centi) gadā;
36.2. 2025. gadā – pašvaldības finansējums EUR 32000,00 (trīsdesmit divi tūkstoši euro, 00 centi), valsts finansējums EUR 64 000 (sešdesmit četri tūkstoši euro, 00 centi) gadā;
36.3. 2026. gadā – pašvaldības finansējums EUR 32000,00 (trīsdesmit divi tūkstoši euro, 00 centi), valsts finansējums EUR 64 000 (sešdesmit četri tūkstoši euro, 00 centi) gadā.
37. Lai nodrošinātu projektu ilgtspēju, pašvaldībai nepieciešams piesaistīt privāto līdzfinansējumu līdzvērtīgu ar valsts budžeta un pašvaldības finansējumu kopā. Vienam konkursa dalībniekam ir pieejams finansējums līdz EUR 12000 apmērā (valsts finansējums līdz EUR 8000, pašvaldības finansējums līdz EUR 4000).
38. Pašvaldība attiecīgā gada piešķirto valsts finansējumu pārskaita projekta īstenotājam līdz kārtējā gada 31. decembrim.
39. Konkursa uzvarētājam piešķirtā finansējuma apmēru nosaka atbilstoši komisijas lēmumam par finansējuma piešķiršanu projekta realizācijai.
40. Finansējumu izmaksā notiek divās daļās:
40.1. 80 % apmērā – 10 (desmit) darba dienu laikā pēc līguma parakstīšanas ar projekta iesniedzēju;
40.2. 20 % apmērā – 10 (desmit) darba dienu laikā pēc tam, kad konkursa dalībnieks iesniedzis pārskatus un attaisnojuma dokumentus.
41. Pašvaldība slēdz līgumu ar konkursa dalībnieku par projekta īstenošanu un piešķirtā finansējuma izlietošanu (6. pielikums).
42. Līgumu par finansējumu ar juridisku un fizisku personu noslēdz ne vēlāk kā 12 darba dienu laikā no komisijas lēmuma spēkā stāšanas dienas.
43. Ja konkursa dalībnieks ir fiziska persona, tad tas līdz līguma noslēgšanai reģistrē saimniecisko darbību attiecīgi VID vai UR.
44. Ja konkursa dalībnieks sākotnēji de minimis veidlapu iesniedz kā fiziska persona, kurai, atbilstoši konkursa 43. punktā noteiktajam, pirms līguma noslēgšanas ir pienākums reģistrēties UR, tad konkursa dalībniekam pēc jaunizveidotā uzņēmuma reģistrācijas UR ir jāizveido de minimis sistēmā jauna veidlapa, un pašvaldībai tā jāiesniedz.
45. Ja atbalsta pretendents darbojas arī Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina nozaru darbību nodalīšanu vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar kārtību.
46. Konkursa dalībnieks līgumā par projekta īstenošanu un piešķirtā finansējuma izlietošanu noteiktajā kārtībā iesniedz pašvaldībā finanšu atskaiti par piešķirtā finansējuma izlietojumu (7. pielikums) un atskaiti par projekta īstenošanas gaitu un sasniegtajiem rezultātiem (8. pielikums) nosūtot to uz pašvaldības e-pastu: novads@kekava.lv, kas paredz:
46.1. rakstisku pārskatu par projekta īstenošanas gaitu (brīvā formā);
46.2. atskaiti par piešķirtā finansējuma izlietojumu (5. pielikums), ieskaitot finanšu izlietojuma attaisnojuma dokumentus (rēķinus, maksājuma uzdevumus, bankas konta izdrukas u.c.).
48. Konkursa dalībniekam ir tiesības ierosināt izmaiņas projekta pieteikumā, ja tādas ir nepieciešamas projekta realizācijai, iesniedzot iesniegumu komisijai. Komisija izvērtē un lemj par iesnieguma izmaiņu apstiprināšanu vai neapstiprināšanu.
49. Pašvaldība patur tiesības neizmaksāt finansējumu pilnā apmērā, ja finansējuma saņēmējs atskaiti (pārskatu un attaisnojuma dokumentus) neiesniedz noteiktajā termiņā.
50. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
52. Pašvaldība uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu 10 gadus no brīža, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts šī konkursa ietvaros, savukārt, finansējuma saņēmējs – 10 gadus no konkrētā atbalsta piešķiršanas dienas.
53. Konkursa ietvaros par de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi uzskata līguma parakstīšanas datumu.
Vispārīgā informācija | |
Projekta nosaukums | |
De minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numurs | |
Projekta veids | jaunuzņēmumu projekts jaunizveidoto darba vietu projekts |
Šo sadaļu aizpilda projekta iesniedzējs, kurš ir juridiska persona – jaunizveidoto darba vietu projekta gadījumā: | |
Uzņēmuma juridiskais nosaukums | |
Reģistrācijas numurs | |
Juridiskā adrese | |
Uzņēmuma lielums | sīkais (mikro) vai mazais uzņēmums (jānodrošina 1 pilnas slodzes darba vietas izveide uz vismaz 1 gadu) vidējais uzņēmums (jānodrošina 2 pilnas slodzes darba vietu izveide uz vismaz 2 gadiem) lielais uzņēmums (jānodrošina 5 pilnas slodzes darba vietu izveide uz vismaz 5 gadiem) |
Uzņēmuma vecums | |
Jaunizveidotās darba vietas amata nosaukums/i | |
Jaunizveidotās darba vietas profesijas kods/i atbilstoši profesiju klasifikatoram | |
Paredzētās darba vietas adrese | |
Darbiniekam/iem paredzētā atlīdzība mēnesī (bruto)? | |
Vai uzņēmumā paredzēts iegādāties pamatlīdzekļus? (Jā/ Nē) | |
Kontaktpersona | |
Tālrunis | |
E-pasta adrese | |
Šo sadaļu aizpilda projekta iesniedzējs, kurš ir fiziska persona (remigrants) – jaunuzņēmumu projekta gadījumā: | |
Vārds, uzvārds | |
Personas kods | |
Tālruņa numurs | |
E-pasta adrese | |
Deklarētā dzīvesvietas adrese | |
Faktiskā dzīvesvietas adrese (ja atšķiras no deklarētās) | |
Iepriekšējā mītnes valsts pirms atgriešanās Latvijā | |
Pirms cik ilga laika atgriezāties Latvijā (mēnešos) | |
Cik ilgu laiku pavadījāt ārzemēs (gados) | |
Uzņēmuma juridiskais nosaukums (ja ir attiecināms) | |
Uzņēmuma reģistrācijas numurs (ja ir attiecināms) | |
Uzņēmuma juridiskā adrese (ja ir attiecināms) | |
Vai uzņēmumā paredzēts iegādāties pamatlīdzekļus? (JĀ/ Nē) | |
Vai uzņēmumā paredzēts piešķirt finansējumu darba vietai? | |
Darbiniekam paredzētā atlīdzība mēnesī (bruto)? (Ja paredzēts) |
1. Projekta apraksts (Projekta mērķis, īss projekta kopsavilkums, īss vispārējs apraksts par uzņēmuma un/vai projekta pieteicēja līdzšinējo darbību/praktiskajām iemaņām, biznesa idejas rašanos un/vai iesaistītā personāla pieredzi, unikalitāte un kādu pievienoto vērtību produkts vai pakalpojums radīs Ķekavas novadā.) Ne vairāk kā 1500 zīmes |
2. Jaunizveidoto produktu/pakalpojumu apraksts (Produkta vai pakalpojuma apraksts un tā īpašības. Jaunā produkta ražošanas procesa vai jaunā pakalpojuma sniegšanas īss apraksts.) Ne vairāk kā 500 zīmes |
3. Produkta/pakalpojuma realizācija un mārketings (Preces vai pakalpojuma realizācijas apraksts, mērķa tirgus izvēle, tā pamatojums, eksporta potenciāls, mārketinga, cenu politikas un produkta virzības tirgū redzējums.) Ne vairāk kā 500 zīmes |
4. Riski un problēmas (Galvenie riski un problēmas, kas saistītas ar projekta realizāciju un plānotie pasākumi risku mazināšanai.) Ne vairāk kā 250 zīmes |
5. Finansējums (Naudas plūsmas plāns, projektā plānoto izmaksu pamatojums un finansējuma avots.) Ne vairāk kā 500 zīmes |
6. Projekta ilgtspēja (Projekta atbilstība Eiropas zaļajam kursam – piemēram, atkritumu šķirošana, videi draudzīgs transports un iepakojums, ražošanas procesa optimizācija u.c.) Ne vairāk kā 250 zīmes |
Projekta aktivitātes
(Projekta mērķa sasniegšanai plānotās aktivitātes, sniedzot īsu aprakstu un nepieciešamības pamatojumu)
Nr. | Aktivitātes nosaukums | Pamatojums |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. | ||
… |
Projekta īstenošanas laika grafiks
(Plānoto aktivitāšu sarakstā minētās aktivitātes jāsaliek laika grafikā un ar X jāatzīmē tie mēneši, kuros konkrēto aktivitāti plānots ieviest)
Nr. | Aktivitātes nosaukums | 2024. gada mēneši | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
3. | |||||||||||||
4. | |||||||||||||
5. | |||||||||||||
… |
Nr. | Aktivitātes nosaukums | 2025. gada mēneši (ja attiecināms) | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
1. | |||||||||||||
2. | |||||||||||||
3. | |||||||||||||
4. | |||||||||||||
5. | |||||||||||||
… |
Pašpārbaude pirms projekta iesniegšanas |
aizpildīta projekta pieteikuma veidlapa (1. pielikums); aizpildīta un parakstīta projekta izdevumu tāme (2. pielikums); projekta iesniegums un visi pievienotie pielikumi ir parakstīti; projekta pieteikuma veidlapā norādīts de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numurs; saimnieciskā darbība nav saistīta ar Ministru kabineta 2018. gada 7. augusta noteikumos Nr. 496 "Remigrācijas atbalsta pasākuma īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība" atrunātajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām (skatīt minēto noteikumu 17. punktu); pašu (privātais) finansējums sastāda vismaz 50 % no attiecināmajām izmaksām; jaunuzņēmumu projekta gadījumā remigrantam pievienots pašapliecinājums (3. pielikums); pievienots abpusēji parakstīts nodomu protokols par telpu nomas līgumu uz vismaz 1 gadu, ja plānots uzņēmējdarbību veikt nomātās telpās; jaunuzņēmumu projekta gadījumā pievienots konkursa dalībnieka apliecinājums par privātā līdzfinansējuma pieejamību vismaz 50 % apmērā no projekta kopējo izmaksu apjoma; jaunizveidoto darba vietu projekta gadījumā paredzēts nodrošināt pilnas slodzes darba vietas atbilstoši uzņēmuma lielumam; uzņēmumiem, kas vecāki par 3 gadiem – paredzēta darba alga vismaz vidējās algas valstī līmenī pēc Centrālās statistikas pārvaldes iepriekšējā gada datiem. |
Apliecinājums
Parakstot šo pieteikumu, apliecinu, ka visa sniegtā informācija ir patiesa, kā arī apliecinu, ka ievērošu visas konkursa nolikuma prasības.
Vārds, uzvārds _____________
Amats, komercsabiedrība _____________
(juridiskai personai)
Datums _____________
Nr. | Projekta aktivitātes Nr. un nosaukums - atbilstoši pieteikuma veidlapā norādītajam | Izmaksu pozīcija | Mērvienība | Skaits | Cena ar PVN, EUR | Kopējā summa ar PVN, EUR | Finansējuma avots | ||
Projekta iesniedzēja finansējums | Valsts finansējums | Pašvaldības finansējums | |||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
0,00 | |||||||||
Kopā: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||
EUR | % | ||||||||
Kopējās izmaksas, t.sk.: | 0,00 | ||||||||
Projekta iesniedzēja finansējums | 0,00 | ||||||||
Valsts finansējums | 0,00 | ||||||||
Pašvaldības finansējums | 0,00 |
Projekta pieteicējs | |||||
vārds, uzvārds | paraksts | datums |
Vārds, uzvārds | ||
Personas kods | ||
Deklarētā dzīvesvieta | ||
Valsts no kuras atgriezies | ||
Cik ilgu laiku pavadījis ārzemēs | vairāk kā 2 gadus | mazāk kā 2 gadus |
Pirms cik mēnešiem atgriezies Latvijā | pēdējo 24 mēnešu laikā | vairāk kā pirms 24 mēnešiem |
vārds uzvārds | paraksts | datums |
Es, apakšā parakstījies (-usies), | |
(projekta pieteicēja nosaukums) | |
likumiskais pārstāvis (-e) | |
(amats, vārds, uzvārds) | |
projekta pieteikuma | |
(projekta nosaukums) | |
pieteicēja vārdā apliecinu, ka uz projekta pieteikuma iesniegšanas dienu | |
dd/mm/gggg |
– pieteicējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
– pieteicējs apliecina, ka projektā iekļautās izmaksas netiks apvienotas ar citu de minimis atbalstu vai ar citu atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu/pasākumu ietvaros;
– pamatojoties uz spēkā stājušos tiesas spriedumu vai citas kompetentas institūcijas sniegtu atzinumu par būtisku attiecīgo nozari regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu, kā arī vides aizsardzības, konkurences un darba tiesību būtisku pārkāpumu, nav konstatēti profesionālās darbības pārkāpumi pēdējo triju gadu laikā no projekta pieteikuma iesniegšanas dienas;
– pieteicējs ir iesniedzis visu nepieciešamo informāciju projekta pieteikuma izvērtēšanai un tā ir patiesa.
– projekta īstenotājs, saņemot finansējumu, piekrīt publicitātei.
Paraksts ______________________
Datums ______________________
Nr.p.k. | Kritērijs | Jā | Nē |
1. | Projekts atbilst nolikumā izvirzītajam mērķim. | ||
2. | Projekts neparedz atbalstu Ministru kabineta 2018. gada 7. augusta noteikumos Nr. 496 "Remigrācijas atbalsta pasākuma īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība" atrunātajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām (skatīt minēto noteikumu 17. punktu). | ||
3. | Projekts tiek īstenots Ķekavas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. | ||
4. | Projekta ietvaros tiek izveidots remigranta uzņēmums vai radīta jauna darba vieta, kur tiek nodarbināts remigrants. | ||
5. | Atbalsta pretendents atbilst nolikumā noteiktajiem Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem, kas minēti nolikumā. | ||
6. | Projekta pieteikumam klāt pievienoti visi nolikumā norādītie dokumenti. | ||
7. | Pieteikuma veidlapa un pielikumi aizpildīta korekti un aritmētiski pareizi. | ||
8. | Privātais līdzfinansējums ir ne mazāks kā 50 % no kopējām attiecināmajām izmaksām. | ||
9. | Projekts ir iesniegts noteiktajā termiņā. |
Kvalitatīvie kritēriji
Pieteikuma un prezentācijas vērtējums saskaņā ar nolikuma 24. punkta kritērijiem | ||||
N.p.k. | Kritērijs | Punkti | Paskaidrojums | |
iespējami | piešķirti | |||
1. | Uzņēmējdarbības projekta veids | 2 | ||
2. | Projekta apraksts | 5 | ||
3. | Jaunizveidoto produktu/pakalpojumu apraksts | 3 | ||
4. | Produkta/pakalpojuma realizācija un mārketings | 3 | ||
5. | Riski un problēmas | 2 | ||
6. | Finansējums | 3 | ||
7. | Ilgtspēja | 2 | ||
Kopā | 20 |
Vai projektu var atbalstīt? (Par konkursa uzvarētājiem pasludina pretendentus, kuru pieteikumi vērtēšanā ir saņēmuši lielāko vidējo punktu skaitu un tiem pietiek finansējums). |
Konkursa vērtēšanas komisijas loceklis | |
Vārds, uzvārds: | |
Amats: | |
Paraksts: | |
Datums: |
Kritērija Nr. | Kritērijs | Iespējamais punktu skaits | Kritērija skaidrojums |
1. | Uzņēmējdarbības projekta veids | 2 | 0 – jaunizveidoto darba vietu projekts; 2 – jaunuzņēmumu projekts. |
2. | Projekta apraksts | 5 | 0 – ideja nav oriģināla / inovatīva Ķekavas novada teritorijā; 3 – ideja ir oriģināla / inovatīva Ķekavas novada teritorijā; 5 – ideja ir oriģināla / inovatīva reģionālā mērogā. Inovatīvs produkts: tāda prece vai pakalpojums, kuras īpašības vai izmantošanas veids ir jauns vai būtiski uzlabots. Tas ietver būtiskus tehnisko specifikāciju, komponentu un materiālu, izmantotās programmatūras, lietotājdraudzīguma vai citu funkcionālu īpašību uzlabojumus. |
3. | Jaunizveidoto produktu/pakalpojumu apraksts | 3 | 0 – produkts / pakalpojums ir idejas līmenī; 1 – produktam / pakalpojumam ir izstrādāts prototips vai sākotnējais produkts; 3 – produkts / pakalpojums ir jau izstrādāts un ir iespējams uzsākt produkta realizāciju / pakalpojuma sniegšanu. |
4. | Produkta/pakalpojuma realizācija un mārketings | 3 | 0 – produkts / pakalpojums nav un, visticamāk, nebūs aktuāls; tas nerisina kādas noteiktas sabiedrības daļas problēmu; tas nav un, visticamāk, nebūs pietiekami pieprasīts; 1 – produkts / pakalpojums ir aktuāls; tas risina kādas noteiktas sabiedrības daļas problēmu; tas ir pietiekami pieprasīts šobrīd, bet nav paredzams, vai būs aktuāls nākotnē; 3 – produkts / pakalpojums ir un, visticamāk, būs aktuāls; tas risina lielas sabiedrības daļas problēmu; tas ir pietiekami pieprasīts šobrīd vai būs pieprasīts nākotnē. |
5. | Riski un problēmas | 2 | 0 – pretendents nav norādījis potenciālos projekta īstenošanas riskus un problēmas; 2 – pretendents ir norādījis potenciālos projekta īstenošanas riskus un problēmas. |
6. | Finansējums | 3 | 1 – pretendents plāno ieguldīt projekta īstenošanā paša līdzekļus no 51 % līdz 60 % apmērā no kopējā finansējuma; 2 – pretendents plāno ieguldīt projekta īstenošanā paša līdzekļus no 61 % līdz 70 % apmērā no kopējā finansējuma; 3 – pretendents plāno ieguldīt projekta īstenošanā paša līdzekļus 71 % apmērā vai vairāk no kopējā finansējuma. |
Ilgtspēja | 2 | 0 – pretendents nav norādījis kādas darbības projekta īstenošanas laikā uzņēmums veiks Eiropas zaļā kursa ietvaros; 2 – pretendents ir norādījis kādas darbības projekta īstenošanas laikā uzņēmums veiks Eiropas zaļā kursa ietvaros. Projekta ilgtspēja: Projekta atbilstība Eiropas zaļajam kursam – piemēram, atkritumu šķirošana, videi draudzīgs transports un iepakojums, ražošanas procesa optimizācija u.c. |
Ķekavas novada pašvaldība, kuras vārdā, pamatojoties uz Pašvaldību likumu, rīkojas izpilddirektors _____________, turpmāk – Finansētājs, no vienas puses, un
_____________, kuras vārdā saskaņā ar _____________ darbojas ______________________, turpmāk tekstā – Finansējuma saņēmējs, no otras puses, turpmāk tekstā kopā sauktas – Puses, noslēdz sekojoša satura līgumu, turpmāk tekstā – Līgums:
1. Līguma priekšmets
Finansējuma saņēmējs apņemas veikt visas nepieciešamās darbības, lai realizētu projektu _______________________________, turpmāk – Projekts, saskaņā ar Finansētāja 2024. gada ____._________ saistošajiem noteikumiem Nr.____ "Konkursa "Remigrācijas atbalsta pasākums – "Atgriezies Ķekavas novadā!"" nolikums" (turpmāk – Noteikumi), Projekta pieteikumu (1. pielikums), Projekta tāmi (2. pielikums) un citiem pielikumiem atkarībā no Projekta specifikas.
2. Līguma summa un norēķinu kārtība
2.1. Līguma kopējā summā ir EUR _________ (summa vārdiem), turpmāk – Finansējums.
2.2. Finansētājs Finansējumu pārskaita Finansējuma saņēmējam 10 (desmit) darba dienu laikā no Līguma spēkā stāšanās dienas un rēķina saņemšanas. Finansējums tiek nosūtīts uz Finansējuma saņēmēja norādīto kredītiestādes kontu.
3. Finansējuma saņēmēja tiesības un pienākumi
3.1. Finansējuma saņēmējs Projektu realizē profesionāli, kvalitatīvi un atbilstoši Līguma un normatīvo aktu prasībām.
3.2. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai Projekta izpildes laikā netiktu pieļautas patvaļīgas atkāpes no Līguma noteikumiem, Projekta izdevumu tāmē noteiktās Projekta izpildes kārtības, termiņiem un finanšu izlietojuma, izņemot Līgumā atrunātos gadījumus.
3.3. Par jebkurām izmaiņām Projekta izpildes gaitā (īstenošanas termiņi, norises laiks, vieta u.tml.) Finansējuma saņēmējs informē Finansētāju rakstveidā.
3.4. Finansējuma saņēmējs bez saskaņošanas ar Finansētāju nav tiesīgs Līguma ietvaros ar Projekta izpildi uzņemtās saistības nodot izpildei trešajām personām vai veikt citas izmaiņas Projekta izpildes gaitā.
3.5. Ja Finansētājs konstatē neatbilstību Projekta un Līguma izpildē, un pieprasa sniegt rakstveida paskaidrojumu, tad Finansējuma saņēmējam tas ir jāsniedz 3 (trīs) darba dienu laikā.
3.6. Finansējuma saņēmējs uzņemas atbildību par tā rīcībā nodotajiem finanšu līdzekļiem un apņemas tos izlietot tikai Projekta īstenošanai, atbilstoši Pušu apstiprinātajai Projekta tāmei. Finansējuma saņēmējs nedrīkst izlietot piešķirto finansējumu citiem mērķiem un pasākumiem.
3.7. Pēc Finansētāja pieprasījuma Finansējuma saņēmējs nekavējoties rakstveidā vai mutiski sniedz informāciju par Projekta sagatavošanas un realizācijas gaitu, kā arī informē Finansētāju par visiem šķēršļiem un problēmām, kas var kavēt Projekta veiksmīgu izpildi vai mainīt tā kvalitāti.
3.8. Finansējuma saņēmējs norādi par Finansētāja atbalstu Projektam ieieto visos ar Projektu saistītos paziņojumos, informācijā un reklāmās – publiskās runās un mediju pasākumos, plašsaziņas līdzekļos, pilsētvidē, kā arī visu veidu iespieddarbos, iepriekš to saskaņojot ar Finansētāju.
3.9. Finansējuma saņēmējam ir jāiesniedz inansētājam:
3.9.1. vienu reizi trīs mēnešos – progresa vai noslēguma finanšu atskaiti par piešķirtā finansējuma izlietojumu, atskaitei pievienojot apliecinātus izdevumus attaisnojošus dokumentus vai to kopijas (maksājumu uzdevumi (arī iedzīvotāju ienākumu nodokļa un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu apliecinoši dokumenti u.c.), bankas izraksti, līgumi, rēķini, kases orderi, konta izraksti, darba izmaksas aprēķins u.c.), kuros norādīts darījuma priekšmets, apjoms, vieta, laiks (veidlapas paraugs – Noteikumu 7. pielikums);
3.9.2. 10 darba dienu laikā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas - atskaiti par Projekta īstenošanas gaitu un sasniegtajiem rezultātiem (veidlapas paraugs – Noteikumu 8. pielikums).
3.10. Ja pēc Projekta pārbaudes dabā Finansētājs atzīst, ka Projekts nav ticis īstenots atbilstoši Noteikumiem un Projekta pieteikumā norādītajam, Finansējuma saņēmējs pēc rakstiska lēmuma saņemšanas atmaksā Finansētājam Projekta īstenošanai saņemto finansējumu 100 % apmērā.
4. Finansētāja tiesības un pienākumi
4.1. Finansētājs:
4.1.1. sniedz Finansējuma saņēmējam informāciju un dokumentāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu Projekta veiksmīgu realizēšanu;
4.1.2. informē rakstveidā Finansējuma saņēmēju par izmaiņām, šķēršļiem, problēmām, kas var ietekmēt Projekta īstenošanu;
4.1.3. veic norēķinus ar Finansējuma saņēmēju Līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
4.1.4. nepieciešamības gadījumā pārbauda Projekta īstenošanas gaitu un, konstatējot neatbilstību Līguma noteikumiem, noformē aktu. Pēc akta noformēšanas, Finansētājs 3 (trīs) darba dienu laikā ar aktu iepazīstina Finansējuma saņēmēju. Pēc Finansējuma saņēmēja rakstveida paskaidrojuma saņemšanas, Finansētājs lemj par Finansējuma samazināšanu.
4.1.5. iespēju robežās nodrošina informācijas par Projektu ievietošanu Finansētāja pieejamos informācijas avotos.
5. Pušu atbildība
5.1. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par Finansējuma izlietošanu un par Projekta norisi kopumā.
5.2. Puses ir pilnā apmērā atbildīgas par savu līgumsaistību izpildi vai to neizpildi. Katra no Pusēm ir materiāli atbildīga par otrai Pusei vai trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem tās vai pilnvaroto personu darbības vai bezdarbības dēļ.
5.3. Visi no Finansētāja vai Finansējuma saņēmēja saņemtie maksājumi tiek dzēsti saskaņā ar Civillikuma 1843. panta noteikumiem. Līgumsoda samaksa nokavējuma gadījumā neatbrīvo Puses no saistību pilnīgas izpildes.
5.4. Ja kāda no Pusēm Līguma izpildē iesaista trešo personu, tad šī Puse saglabā pilnu atbildību par Līguma saistību izpildi, kā arī ir pilnā apjomā materiāli atbildīga par trešo personu nodarītajiem tiešajiem un netiešajiem zaudējumiem.
5.5. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par Finansētājam iesniegtās informācijas satura atbilstību autortiesību, blakustiesību vai citu intelektuālu tiesību aizsardzības normu prasībām, kā arī atbildīgs par minēto tiesību pārkāpumiem un to radītajām sekām. Finansējuma saņēmējs ar informatīvo materiālu iesniegšanas vai nosūtīšanas faktu apliecina, ka Finansējuma saņēmēja rīcībā ir informatīvajos materiālos izmantoto darbu autoru vai citu intelektuālu tiesību īpašnieku atļaujas viņu darbu izmantošanai un izplatīšanai.
5.6. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 2023/2831, ar kuru piešķirts atbalsts Noteikumu ietvaros, nosacījumi, Finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt Finansētājam Projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
5.7. Gadījumā ja Finansējuma saņēmējs veic saimniecisko darbību kādā no nolikumā neatbalstāmajām nozarēm (skatīt 13.5. nolikuma punktu), tam ir pienākums nodalīt nolikumā minētās neatbalstāmās nozares saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 7. augusta noteikumos Nr. 496 "Remigrācijas atbalsta pasākuma īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība" atrunātajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām (skatīt minēto noteikumu 17. punktu).
5.8. Ja atbalsta pretendents darbojas arī Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina nozaru darbību nodalīšanu vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar kārtību. Atbalstu, ko piešķir šī nolikuma ietvaros nevar apvienot ar citu de minimis atbalstu vai citu atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem.
6. Līguma darbība
6.1. Līguma spēkā stāšanās diena ir pēdējā pievienotā drošā elektroniskā paraksta un tā laika zīmoga datums un ir spēkā līdz Pušu saistību pilnīgai izpildei.
6.2. Līguma izbeigšana pirms termiņa ir iespējama pēc Pušu savstarpējas rakstveida vienošanās.
6.3. Finansētājs var vienpusēji atkāpties no Līguma saistību izpildes gadījumā, ja Finansējuma saņēmējs pēc Finansētāja iepriekšēja brīdinājuma nenovērš vai nevar novērst Projekta izpildes gaitā konstatētos trūkumus un citas neatbilstības Līguma nosacījumiem vai abpusēji apstiprinātajiem Projekta izpildes nosacījumiem.
6.4. Līguma pārtraukšana neatbrīvo Puses no savu Līguma saistību izpildes, tai skaitā no līgumsoda samaksas un zaudējumu atlīdzības.
7. Strīdu risināšanas kārtība
Pušu domstarpības, kas rodas Līguma ietvaros un skar Līgumu vai tā pārkāpšanu, izbeigšanu vai spēkā esamību, tiek risinātas abpusējās sarunās, kurās panāktā Pušu vienošanās noformējama rakstveidā. Ja vienošanās netiek panākta, strīds tiek izšķirts Latvijas Republikas tiesā spēkā esošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
8. Konfidencialitāte
8.1. Puses apņemas neizpaust un neizplatīt trešajām personām konfidenciālu informāciju par Līguma nosacījumiem un Projekta izpildes gaitu bez iepriekšējas rakstiskas saskaņošanas ar otru Pusi. Puses nodrošina, ka to darbiniekiem un sadarbības partneriem ir saistoša attiecīga apņemšanās par konfidencialitāti.
8.2. Ar konfidenciālu informāciju Līguma ietvaros jāsaprot jebkāda ar Līguma izpildi saistīta mutiskā vai rakstiskā veidā iegūta tehniska, komerciāla vai cita veida informācija, atskaitot tādu informāciju, kas ir vai kļūs zināma sabiedrībai bez Pušu vai ar to saistītu/ nolīgtu personu starpniecības.
9. Nepārvarama vara (Force Majeure)
9.1. Puses nav atbildīgas par savu Līgumā noteikto saistību neizpildi, nepienācīgu izpildi vai izpildes nokavēšanu, ja to cēlonis ir nepārvaramas varas (Force Majeure) apstākļi, kuru attiecīgā Puse nevarēja ne paredzēt, ne novērst, ne ietekmēt, t.i., dabas stihijas (zemestrīce, plūdi, vētra u.tml.), streiki, jebkuras kara un teroristiskas darbības, kā arī jebkādi valsts vai pašvaldību institūciju izdoti normatīvie akti, kas attiecas vai ietekmē Līguma saistību izpildi.
9.2. Par nepārvaramas varas apstākļu iestāšanos Pusēm nekavējoties, bet ne vēlāk kā 2 (divu) darba dienu laikā pēc šādu apstākļu iestāšanās, rakstveidā jāinformē otra Puse, norādot šādu apstākļu iestāšanās cēloni, rašanās laiku un izbeigšanās laiku, ja tas ir iespējams, un nepieciešamie pasākumi, lai nepieļautu vai mazinātu zaudējumu rašanos. Paziņojumam jāpievieno nepārvaramas varas apstākļu iestāšanos pierādoši dokumenti, ko izsniegusi attiecīga kompetenta valsts vai pašvaldības iestāde.
9.3. Ja kāda no Pusēm nepaziņo otrai Pusei par Līguma 9.1. punktā paredzētajiem apstākļiem Līguma 9.2. punktā norādītajā termiņā, tad tai ir jāatlīdzina otrai Pusei visi zaudējumi, kas radušies sakarā ar Līguma saistību nepildīšanu.
10. Nobeiguma noteikumi
10.1. Visi Līguma grozījumi vai papildinājumi noformējami rakstveidā un pievienojami Līgumam kā pielikumi, kas pēc tam, kad tos parakstījušas abas Puses, kļūst par neatņemamām Līguma sastāvdaļām.
10.2. Papildus Līgumam Puses apņemas parakstīt arī citus nepieciešamos dokumentus un veikt visas darbības, kas ir pamatotas un nepieciešamas, lai veicinātu Līguma pienācīgu izpildi, tā mērķa sasniegšanu un Pušu tiesību realizēšanu.
10.3. Līgums ir saistošs Pusēm, to pilnvarotajām personām, kā arī tiesību un saistību pārņēmējiem.
10.4. Visi paziņojumi un pretenzijas, kas saistītas ar Līguma izpildi, ir iesniedzamas rakstveidā otrai Pusei Līguma norādītajā adresē, un tās ir uzskatāmas par saņemtām:
10.4.1. ja tās, izsūtītas ar ierakstītu pasta sūtījumu, tad septītajā darba dienā pēc nosūtīšanas dienas;
10.4.2. ja tās nodotas personīgi rokās pret parakstu, tad dienā, kad tās nogādātas saņēmēja adresē.
10.5. Puses nozīmē kontaktpersonas, kuras veic savstarpēju sadarbības koordinēšanu Projekta izstrādes un norises laikā:
10.5.1. Finansētāja kontaktpersona: Signija Šulce, tālr. nr. 27904322, e-pasta adrese: signija.sulce@kekava.lv;
10.5.2. Finansējuma saņēmēja kontaktpersona: _____________ tālr. _____________, e-pasta adrese: _____________.
10.6. Līgums ir izstrādāts un noformēts uz 5 (piecām) lapām vienā eksemplārā, parakstīts elektroniski ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu. Pusēm ir pieejams abpusēji parakstīts Līgums elektroniskā formātā.
10.7. Finansētājs uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu 10 fiskālos gadus no brīža, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar Noteikumiem, savukārt, Finansējuma saņēmējs – 10 fiskālos gadus no konkrētā atbalsta piešķiršanas dienas.
11. Pušu rekvizīti un paraksti
Finansētājs | Finansējuma saņēmējs |
Ķekavas novada pašvaldība nodokļu maksātāja reģistrācijas kods 90000048491 juridiskā adrese: Gaismas iela 19 k-9-1, Ķekava, Ķekavas novads, LV-2123 Banka: AS "SEB BANKA" Konta Nr. LV62UNLA0050014272800 Tālrunis: 8488 e-pasts: novads@kekava.lv | Nosaukums: vienotais reģistrācijas Nr. juridiskā adrese: Banka: Konta Nr. Tālrunis: e-pasts: |
(paraksts*) | (paraksts*) |
Vārds, uzvārds | Vārds, uzvārds |
Atskaites veids (progresa/ noslēguma):
1. Atskaites iesniedzējs | |
(nosaukums, vārds uzvārds) |
2. Atskaite sagatavota par Ķekavas novada pašvaldības un valsts piešķirto finansējumu saskaņā ar 20____. gada ____._________ Finansējuma līgumu Nr._________, kas piešķirts projektam ________________________________________ un
realizēts laikā no ______________________ līdz ______________________.
3. Ķekavas novada pašvaldības un valsts piešķirtais finansējums, kā arī paša līdzfinansējums € _____________ izlietots šādi:
Nr. | Datums | Izmaksu apliecinošā dokumenta nosaukums (maksājuma uzdevuma Nr., kases ordera vai čeka Nr., darba algu izmaksu aprēķins u.c.) | Summa (EUR) | Pozīcija, par ko maksāts | Maksājuma saņēmējs |
1. | |||||
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. |
Pielikumā: ……….. dokumentu oriģināli vai to apstiprinātas kopijas.
Finanšu atskaite noformēta 2 eksemplāros, no kuriem viens eksemplārs glabājas pie finansējuma saņēmēja, bet otrs Ķekavas novada pašvaldībā.
Visi oriģinālie maksājumus apliecinošie dokumenti tiks saglabāti Ķekavas novada pašvaldībā 10 fiskālos gadus no brīža, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts.
Atskaiti noformēja | |||
(paraksts) | (paraksta atšifrējums) |
Atskaiti pieņēma: Ķekavas novada pašvaldības Administratīvās pārvaldes Uzņēmējdarbības komunikācijas projektu vadītājs:
amats, vārds un uzvārds |
20____. gada ____ ._____________
(paraksts) |
1. Projekta nosaukums | |
2. Projekta (pasākuma) norises laiks | |
3. Projekta (pasākuma) norises vieta | |
4. Projekta īstenošanas apraksts (aktivitāšu izklāsts) un projekta īstenošanā iesaistītie dalībnieki | |
5. Projekta īstenošanas rezultāti un secinājumi | |
6. Atskaitei pievienoti projekta īstenošanu atspoguļojoši materiāli (saraksts) | |
7. Paraksts | |
7.1. Finansējuma saņēmēja likumiskais pārstāvis (ja pieteicējs ir juridiska persona) | |
Vārds, uzvārds: | |
Amats: | |
Paraksts: | |
Vieta: | |
Datums: | |
7.2. Finansējuma saņēmējs – fiziska persona (reģistrēta saimnieciskā darbība) | |
Vārds, uzvārds: | |
Paraksts: | |
Vieta: | |
Datums: |
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā Ķekavas novada pašvaldība īsteno konkursa "Remigrācijas atbalsta pasākums – "Atgriezies Ķekavas novadā!"" (turpmāk – konkurss) projektu iesniegšanas, izvērtēšanas, īstenošanas, atskaites un projektu rezultātu uzturēšanas uzraudzības kārtību, kā arī Ķekavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) finansējuma piešķiršanas nosacījumus atbalsta sniegšanai uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai, kas ietver jaunu darbavietu radīšanu remigrantiem un/vai atbalsta sniegšanu jaunizveidotiem remigrantu uzņēmumiem. Konkursa mērķis ir sniegt atbalstu remigrantiem – fiziskām un juridiskām personām, un veicināt jaunu komersantu un jaunu darba vietu izveidi Ķekavas novadā, kā arī, radot jaunus produktus un pakalpojumus reģionālā mērogā. Reģionālās politikas pamatnostādnes 2021.–2027. gadam – viens no mērķiem ir cilvēkkapitāla piesaiste reģionos (A.2. mērķis). Diasporas likums – valsts un pašvaldības veic pasākumus, lai atvieglotu diasporas locekļu atgriešanos vai pārcelšanos uz pastāvīgu dzīvi Latvijā (15. panta pirmā daļa). Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas, kas noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai, atbilstoši Pašvaldību likuma deleģējumam, noteiktu kārtību, kā pašvaldība īsteno konkursu, t.i., lai būtu izdots normatīvais akts, uz kā pamata pretendenti var pieteikties konkursā. Bez šo noteikumu izdošanas nevar tikt atvērts konkurss tā budžeta izlietošanai. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Pašvaldības finansējumu paredz gadskārtējā budžetā. Kopējais konkursa atbalsta apmērs ir EUR 96’000 (deviņdesmit seši tūkstoši euro, 00 centi), no tā pašvaldības finansējums EUR 32’000,00 (trīsdesmit divi tūkstoši euro, 00 centi), valsts finansējums EUR 64’000 (sešdesmit četri tūkstoši euro, 00 centi) gadā laika periodā no 2024. gada līdz 2026. gadam: • 2024. gada pašvaldības budžetā plānoti finanšu līdzekļi EUR 32’000,00 apmērā; • 2025. gada pašvaldības budžetā plānoti finanšu līdzekļi EUR 32’000,00 apmērā; • 2026. gada pašvaldības budžetā plānoti finanšu līdzekļi EUR 32’000,00 apmērā. Ņemot vērā to, ka konkurss ir jauna pašvaldības iniciatīva, ietekme uz 2024. gada budžetu varētu būt EUR 32’000 palielinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – tiesiskais regulējums attiecināms uz remigrantu atgriešanās Latvijā veicināšanu, tāpēc uzskatāms, ka šie noteikumi pozitīvi ietekmēs Ķekavas novada iedzīvotāju dzīvesveidu, labsajūtu un sabiedrību kopumā, jo veicinās iedzīvotāju iesaisti un līdzdalību Ķekavas novada attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – iespējams, ka noteiktu projektu ideju realizācija uzlabos iedzīvotāju veselību, piemēram, tematiskas nodarbības vai aktivitātes. Ietekme uz vidi – nav. Ietekme uz uzņēmējdarbību – ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: ar šiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu remigrantu dibinātu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme – jaunizveidoto darbavietu izveides gadījumā. Remigranti – uzņēmēji ir šo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa. Tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu. Remigrantu uzņēmējdarbībai paredzama ietekme uz konkurenci – paplašinās Ķekavas novadā sniegto pakalpojumu un produktu klāstu, kā arī, iespējams tiks radīti jauni, inovatīvi produkti un pakalpojumi. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Privātpersonas jautājumos par saistošo noteikumu piemērošanu var vērsties pie pašvaldības Uzņēmējdarbības komunikācijas projektu vadītāja. Fiziskām un juridiskām personām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts – galvenie procedūras posmi un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs un projekta ietvaros nav attiecināmas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 12. punktā ir noteikts, ka pašvaldības funkcija ir sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas un/vai jaunas darba vietas. Konkursa pieteikumus izskata konkursa vērtēšanas komisija, ko izveido un apstiprina ar pašvaldības domes priekšsēdētāja rīkojumu. Konkursu administrē pašvaldības Uzņēmējdarbības komunikācijas projektu vadītājs. Galvenie procedūras posmi un fiziskām un juridiskām personām veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu izstrādes gaitā ir notikušas sarunas ar Rīgas plānošanas reģionu, Finanšu ministriju, Valsts reģionālās attīstības ministriju, Pierīgas pašvaldību uzņēmējdarbības speciālistiem, kā arī ar pašvaldības Administratīvās pārvaldes speciālistiem. Konsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Saistošo noteikumu projekts tika publicēts pašvaldības mājas lapā no 2024. gada 19. februāra līdz 2024. gada 4. martam (ieskaitot). Viedokļi un priekšlikumi par saistošo noteikumu projektu nav saņemti. |