Ministru kabineta noteikumi Nr. 167
Rīgā 2024. gada 12. martā (prot. Nr. 11 20. §)
Izdoti saskaņā
ar Likuma par budžetu un finanšu vadību
19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 136. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 2.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.1.1. modernizēt valsts pārvaldes pakalpojumus, tos digitāli transformējot un fokusējoties uz nozīmīgām valsts pārvaldes funkcijām, procesiem un pakalpojumiem, kas vēl nav digitāli transformēti vai tiek attīstīti no jauna vai būtiski nostiprināti;".
2. Izteikt 2.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.1.2. paredzēt valsts pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanas sistēmas konceptuālajā modelī noteiktās pakalpojumu kvalitatīvās un kvantitatīvās metrikas;".
3. Svītrot 2.1.3. apakšpunktu.
4. Izteikt 2.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.3.1. līdz 2022. gada 31. martam - vienotas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk - IKT) attīstības pasākumu pārvaldības sistēmas izveide valsts pārvaldē;".
5. Izteikt 2.3.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.3.2. līdz 2022. gada 30. jūnijam - normatīvā regulējuma izveide atbalsta saņemšanai valsts pārvaldes procesu un pakalpojumu digitalizācijas jomā;".
6. Izteikt 2.4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.4.1. līdz 2023. gada 30. septembrim - izstrādāto un saskaņoto IKT risinājumu attīstības aktivitāšu apraksti - 11;".
7. Izteikt 2.4.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.4.2. līdz 2026. gada 31. augustam - IKT risinājumu nodrošināšana modernizētām valsts pārvaldes funkcijām (t. sk. sistēmām) - 11."
8. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Reformu un investīciju virziens ietver reformu 2.1.2.r. "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" (turpmāk - reforma 2.1.2.r.), investīciju 2.1.2.1.i. "Centralizētās platformas un sistēmas" (turpmāk - investīcija 2.1.2.1.i.) un investīciju 2.1.2.2.i. "Latvijas nacionālais federētais mākonis" (turpmāk - investīcija 2.1.2.2.i.), nosakot, ka:
3.1. reformas 2.1.2.r mērķis ir:
3.1.1. transformēt IKT nodrošināšanas pieeju valsts pārvaldē, centralizējot kompetences centros vienveidīgu vairāku iestāžu atbalstam nepieciešamo IKT koplietošanas pakalpojumu sniegšanu;
3.1.2. attīstīt valsts pārvaldes centralizētās platformas, informācijas sistēmas un koplietošanas pakalpojumus un konsolidēt skaitļošanas infrastruktūras pakalpojumus, automatizējot un efektivizējot piegādes procesus, lai veicinātu pārrobežu piekļuvi valsts pārvaldes pakalpojumiem, kā arī konsolidēt valsts pārvaldes skaitļošanas un datu glabāšanas infrastruktūras pakalpojumus;
3.2. investīcijas 2.1.2.1.i. mērķis ir:
3.2.1. panākt, lai pārvalde darbojas kā vienota organizācija, kas ietver tādu standartizētu atbalsta funkciju ieviešanu kā grāmatvedības uzskaite, personāla administrēšana, resursu uzskaites un vadības nodrošināšana;
3.2.2. izveidot un būtiski papildināt četras publisko pakalpojumu sniegšanas platformas, piecas nozaru un atbalsta funkciju platformas, sešas koplietošanas platformas, kā arī pašvaldībām paredzētās sistēmas;
3.3. investīcijas 2.1.2.2.i. (tās ietvaros īstenotie projekti ir stratēģiski svarīgi projekti) mērķis ir:
3.3.1. nodrošināt koplietošanas skaitļošanas un datu pārvaldības infrastruktūru un pakalpojumus publiskajai pārvaldei, kā arī attīstīt IKT infrastruktūras kompetences centrus valsts pārvaldes datu glabāšanai un skaitļošanai;
3.3.2. nodrošināt publiskā sektora datu glabāšanas un skaitļošanas spēju attīstību četru savstarpēji koordinētu projektu (Latvijas valsts radio un televīzijas centra, Latvijas Nacionālās bibliotēkas, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra un Zemkopības ministrijas) ietvaros;
3.3.3. nodrošināt, lai investīcijas īstenošanas rezultātā vismaz 10 valsts pārvaldes platformas un informācijas sistēmas tiek darbinātas, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus;
3.4. reformu 2.1.2.r. īsteno līdz 2022. gada 30. jūnijam un tās ietvaros sasniedzamais atskaites punkts ir tiesiskā regulējuma izveide atbalsta saņemšanai valsts pārvaldes centrālo sistēmu un platformu attīstības un skaitļošanas infrastruktūras pakalpojumu konsolidācijas jomā;
3.5. investīciju 2.1.2.1.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamie mērķi ir:
3.5.1. līdz 2023. gada 31. martam - saskaņoto plānu apstiprināšana centralizēto funkciju vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai - 15;
3.5.2. līdz 2023. gada 30. septembrim - centralizēto IKT risinājumu izstrāde saskaņoto aprakstu pieņemšanai - 15;
3.5.3. līdz 2026. gada 31. augustam - izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT platformu un sistēmu skaits - 15;
3.6. investīciju 2.1.2.2.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamie mērķi ir:
3.6.1. līdz 2024. gada 31. decembrim - platformu vai sistēmu skaits, ko pārvalda koplietošanas pakalpojumu sniedzēji, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, - 4;
3.6.2. līdz 2026. gada 31. augustam - platformu vai sistēmu skaits, ko pārvalda koplietošanas pakalpojumu sniedzēji, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, - 10."
9. Izteikt 4.1.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.1.1. nodrošināt valsts un privātā sektora datu un pakalpojumu pieejamību un koplietošanu, izveidojot pamatu datu un platformu ekonomikas attīstībai un savietojamībai ar Eiropas datu telpām un nodrošinot datu kopīgošanu ES ietvaros;".
10. Izteikt 4.1.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.1.2. attīstīt dažādu publiskā sektora nozaru spēju pārvaldīt, koplietot un publicēt atkārtotai izmantošanai tās rīcībā esošās datu kopas."
11. Izteikt 4.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2.2. izveidot augstas pieejamības datu ielādes un atgūšanas un datu objektu pārvaldības risinājumu;".
12. Papildināt ar 4.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2.3. nodrošināt kontrolētu piekļuvi fizisko un juridisko personu, kā arī labklājības, izglītības, ostu loģistikas un veterināro zāļu datiem;".
13. Papildināt ar 4.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2.4. pilnveidot ārstniecības procesā radīto datu pārvaldību, tostarp medicīnas procesa organizāciju un pētniecībai nepieciešamo datu pārvaldību, nodrošinot atbalstu atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidojot risinājumus zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī;".
14. Papildināt ar 4.2.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2.5. nodrošināt vides nozares datu pieejamību un koplietošanu, paredzot zemkopības nozares ģeotelpisko datu pārvaldības risinājumu pilnveidi gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai, lai pārietu uz zaļo ekonomiku;".
15. Izteikt 4.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.3.1. līdz 2022. gada 30. jūnijam - normatīvais regulējums atbalsta saņemšanai ekonomikas datu pārvaldības pārveides jomā;".
16. Izteikt 4.3.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.3.2. līdz 2023. gada 31. decembrim - datu aprites nacionālās platformas darbības tiesiskais regulējums;".
17. Izteikt 4.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.4. investīciju 2.1.3.1.i. īsteno līdz 2026. gada 31. augustam un tās ietvaros sasniedzamais mērķis - ģeoportālā vai atvērto datu portālā iekļautās nozares, par kurām attiecīgās datu kopas ir pieejamas centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas platformās, t. sk. kontrolētajās izplatīšanas platformās, - 10. "
18. Izteikt 6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"6.1. investīcijai 2.1.1.1.i. pieejamais finansējums ir 13 677 280 euro;".
19. Izteikt 6.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"6.2. investīcijai 2.1.2.1.i. pieejamais finansējums ir 68 707 920 euro;".
20. Izteikt 6.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"6.4. investīcijai 2.1.3.1.i. pieejamais finansējums ir 33 986 000 euro."
21. Izteikt 11.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"11.2. Prokuratūra;".
22. Svītrot 11.7. apakšpunktu.
23. Papildināt ar 13.1.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"13.1.4. investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" īstenojamiem projektiem, iesniedz:
13.1.4.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
13.1.4.2. piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu;".
24. Izteikt 17.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.1. Rīgas brīvostas pārvalde novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" noteiktajā kārtībā;".
25. Izteikt 17.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.2. valstspilsētu un novadu pašvaldība investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu, pievienojot:
17.2.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
17.2.2. vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu."
26. Izteikt 17.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.3. Prokuratūra novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu Tieslietu ministrijai. Tieslietu ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" noteiktajā kārtībā."
27. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"18.1. attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem, kā arī uz 11.2., 11.3., 11.4., 11.5. un 11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektiem veic šādas darbības:
18.1.1. ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā, - pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30 % apmērā, ko finansējuma saņēmējs apgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros;
18.1.2. pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots apliecinājums, ka nav atgūts nodoklis no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
18.1.3. veic maksājumus finansējuma saņēmējam atbilstoši vadības informācijas sistēmā ievadītajai informācijai un projekta īstenošanas līgumā noteiktajiem un sekmīgi noslēgtajiem projekta posmiem, kā arī veic projekta noslēguma maksājumu;
18.1.4. veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu līdz 2026. gada 31. augustam;
18.1.5. veic šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās darbības, ja šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju īstenotajos projektos sadarbības partneris ir valstspilsētu un novadu pašvaldība;".
28. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:
"20. Šo noteikumu 4. pielikumā minētā par programmas vadību atbildīgā institūcija izveido programmas padomi un pilnvaro darbam tajā arī šo noteikumu 4. pielikumā minētos programmas padomes pārstāvjus vai veic izmaiņas jau esošu darba grupu vai padomju tiesību aktos, uzdodot tai arī programmas padomes funkcijas un, ja nepieciešams, papildina tās sastāvu."
29. Izteikt 25. punktu šādā redakcijā:
"25. Šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji, izņemot investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" finansējuma saņēmējus, projektu īstenošanas līgumu slēdz ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizāciju un nozares ministriju."
30. Izteikt 26. punktu šādā redakcijā:
"26. Investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" finansējuma saņēmēji, kā arī šo noteikumu 11.2., 11.3., 11.4., 11.5. un 11.6. apakšpunktā minētie finansējuma saņēmēji projektu īstenošanas līgumu slēdz ar aģentūru."
31. Izteikt 32.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.2.2. izvēlētai izstrādes metodei atbilstošas dokumentācijas izstrādes izmaksas, tai skaitā digitālo pakalpojumu arhitektūras izstrādes izmaksas projekta īstenošanas jomā;".
32. Izteikt 32.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.2.4. informācijas sistēmas programmatūras izstrādes un pielāgojumu izmaksas, tai skaitā integrācijas saskarņu izstrādes izmaksas;".
33. Izteikt 32.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.3. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pakalpojumu izmaksas projekta īstenošanas nodrošinājumam, tai skaitā:
32.3.1. mākoņdatošanas un saistīto pakalpojumu izmaksas informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai projekta laikā;
32.3.2. lietojumprogrammatūras risinājumu īres un saistīto pakalpojumu izmaksas projekta ietvaros īstenojamo risinājumu ieviešanai un aprobācijai projekta īstenošanas laikā;".
34. Izteikt 32.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.4. investīcijas 2.1.2.2.i. projektiem - datu centru un skaitļošanas infrastruktūras tehniskās infrastruktūras un tās darbināšanai nepieciešamās ražotāja sērijveida programmatūras iegādes izmaksas, kā arī datu pārraides tīklu nodrošināšanas izmaksas, kas nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai:
32.4.1. serveru tehnikas un tās uzstādīšanai nepieciešamās infrastruktūras iegādes izmaksas;
32.4.2. datu masīvu iekārtas iegādes izmaksas;
32.4.3. sērijveida programmatūras iegādes izmaksas, tai skaitā licenču un uzturēšanas atbalsta atjauninājumu izmaksas licenču vai programmatūras darbības periodā, kas nepārsniedz piecus gadus;
32.4.4. tehniskās infrastruktūras un ražotāja sērijveida programmatūras uzstādīšanas un konfigurēšanas izmaksas;
32.4.5. datu pārraides tīklu iekārtu iegādes, iekārtu ražotāja atbalsta un optisko šķiedru kabeļu nomas izmaksas datu pārraides savienojumu vai datu transformācijas pieslēgumu nodrošināšanai valsts pārvaldes federētā mākoņa datu centriem investīcijas 2.1.2.2.i. projektu īstenošanas mērķu sasniegšanai;".
35. Izteikt 32.6.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.6.1. ieviešamo IKT risinājumu administratoru un lietotāju apmācību, ar projekta darbībām tieši saistīto informatīvo, publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, nepārsniedzot trīs procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;".
36. Izteikt 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.8. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas ietver projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto ekspertu atalgojuma izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma nosacījumiem un radušās, pamatojoties uz darba līgumu, kas noslēgts uz noteiktu laiku, vienošanos vai rīkojumu par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu projekta īstenošanas laikā vai uz uzņēmuma līguma pamata, un ir nepieciešamas reformas un investīciju virziena mērķu un atskaites punktu sasniegšanai, un ko apliecina terminēto darba līgumu amatu apraksti, uzņēmuma līgumu darba uzdevumi, vienošanās vai rīkojumi par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu, un papildu pienākumu veikšanas gadījumā - arī šo pienākumu izpildei veltītā darba laika uzskaite;".
37. Izteikt 32.12. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.12. 2.1.1.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" programmu koordinēšanas izmaksas un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības darbībās nodarbinātā projekta īstenošanas personāla izmaksas, kā arī šo darbību īstenošanai izmantoto konsultāciju pakalpojumu izmaksas;".
38. Izteikt 33.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"33.1. investīcijas 2.1.1.1.i. projektos nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, izņemot investīcijas 2.1.1.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" projektu, uz kuru šajā apakšpunktā paredzētais projekta īstenošanas personāla izmaksu proporcijas ierobežojums netiek attiecināts;".
39. Izteikt 33.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"33.2. investīciju 2.1.2.1.i., 2.1.2.2.i. un 2.1.3.1.i. projektos nepārsniedz 20 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;".
40. Papildināt ar 33.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"33.3. saistībā ar personāla izmaksu ierobežojumu netiek attiecinātas uz šo noteikumu 11.5. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju - publiskas personas kapitālsabiedrību, kura pilda pārvaldes uzdevumu -, un uz šo noteikumu 11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju, ja finansējuma saņēmējs īsteno projekta aktivitātes ar savas organizācijas personālu."
41. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
42. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).
43. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3. pielikums).
44. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (4. pielikums).
Ministru prezidentes pienākumu
izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167
"1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Nr. p. k. |
Investīcija |
Mērķa saturu raksturojošs nosaukums un tā apraksts |
Minimālās vērtības pa investīcijām (skaits) |
Mērķa sasniegšanas apliecinājums |
Sasniegšanas termiņš |
1. |
2.1.1.1.i. |
Izstrādāto un saskaņoto IKT risinājumu attīstības
aktivitāšu apraksti
IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās: 1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība; 2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana; 3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība; 4) IKT pārvaldības procesu atbalsts |
26 (11*+15**) |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenojamo IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā1 saskaņojis IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu aprakstu2, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāšu apraksti | 2023. gada 30. septembris |
2.1.2.1.i. |
Saskaņotu aprakstu pieņemšana attiecībā uz centralizētu
IKT risinājumu izstrādes darbībām
Centrālā platforma vai sistēmas izstrādātājs izstrādā un saskaņo to IKT risinājumu izstrādes darbību koncepcijas, kas jāizstrādā saskaņā ar IKT pārvaldības tiesisko regulējumu |
||||
2. |
2.1.1.1.i. |
IKT risinājumu nodrošināšana modernizētām publiskās
pārvaldes funkcijām (tai skaitā sistēmām)
IKT risinājumu (sistēmu) koncepcijas modeļus izstrādā saskaņā ar pieņemto IKT pārvaldības tiesisko regulējumu. Izstrādātie un saskaņotie apraksti definē IKT izstrādes darbības, lai izstrādātu vai modernizētu IKT risinājumus šādās jomās: 1) iekšlietu nozare, t. sk. civilā aizsardzība, ugunsdrošības uzraudzība un sabiedriskā drošība; 2) kultūras nozare, t. sk. arhīvu, bibliotēku, muzeju, kultūras pieminekļu aizsardzības un mediju satura mantojuma uzkrāšana; 3) ostu loģistikas pakalpojumu pārvaldība; 4) IKT pārvaldības procesu atbalsts |
26 (11*+15**) |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus, kas dokumentē modernizēto pakalpojumu (funkciju) pilnveidojumus, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā3 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu4, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
2.1.2.1.i. |
Izveidoto un ekspluatācijā esošo centralizēto IKT
platformu un sistēmu skaits
Ekspluatācijā ir šādas centralizētas IKT platformas vai
sistēmas: |
||||
3. |
2.1.2.1.i. |
Koordinētu plānu apstiprināšana centralizētu funkciju
vai pakalpojumu izveidei, pārveidei vai ieviešanai
Pirms aktivitātes uzsākšanas, lai izstrādātu IKT risinājumus, atbildīgā institūcija sagatavo un koordinē centralizētās IKT funkcijas vai pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu (tai skaitā attiecībā uz pakalpojumu finansēšanu) |
15 |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā
plānoto centralizētu funkciju vai pakalpojumu izveidi,
pārveidi vai ieviešanu ir sagatavojis Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas
Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.
komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.
reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai
skaitā pašvaldību, digitālā transformācija"
īstenošanas noteikumi" 3. pielikumā minēto
centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu
attīstības plānu, kas apstiprināts ar Ministru kabineta
rīkojumu.
IKT pārvaldības organizācija sagatavo kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina. Kā pielikumi ir pievienoti saskaņotie centralizēto funkciju vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāni |
2023. gada 31. marts |
4. |
2.1.2.2.i. |
Koplietošanas pakalpojumu sniedzēju mākoņdatošanas
pakalpojumu sniegšanas uzsākšana
Darbības rādītāja atskaites punktu uzskata par izpildītu, ja katrs no četriem koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) nodrošina vismaz vienas valsts platformas vai informācijas sistēmas darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā
|
4 |
Dokuments, kurā pienācīgi pamatots tas, kā tika apmierinoši
sasniegts mērķis (tostarp visi būtiskie elementi), kopā ar
atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem. Šā
dokumenta pielikumā iekļauj šādus dokumentārus pierādījumus
par katru no 10 valsts platformām vai informācijas
sistēmām, kuru darbināšana ar koplietošanas mākoņdatošanas
pakalpojumiem tiek izmantota par apliecinājumu rādītāja
izpildei:
a) platformas vai sistēmas produkcijas ekspluatācijas uzsākšanu apliecinošu nodošanas un pieņemšanas aktu (kopiju), kas satur norādes par koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumu izmantošanu, vai mākoņdatošanas pakalpojumu piegādes līgumu (kopiju), kas satur norādes par šo pakalpojumu izmantošanu platformas vai sistēmas darbināšanai; b) platformas vai sistēmas skaitļošanas, datu uzkrāšanas un, ja tas ir prasīts, arī darbības rezerves atjaunošanas tehniskā nodrošinājuma ar mākoņdatošanas pakalpojumiem aprakstus |
2024. gada 31. decembris |
5. |
2.1.2.2.i. |
Valsts pārvaldes informācijas sistēmas, kas izmitinātas
nacionālajā federētajā mākonī
Darbības rādītāju uzskata par sasniegtu, ja četri koplietošanas pakalpojumu sniedzēji (Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Latvijas Nacionālā bibliotēka, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Zemkopības ministrija) kopumā nodrošina vismaz desmit valsts platformu vai informācijas sistēmu darbību, izmantojot koplietošanas mākoņdatošanas pakalpojumus, t. sk. jaudas balansēšanas vai rezerves darbības atjaunošanos fiziski attālinātā datu centrā |
10 |
Finansējuma saņēmējs par katru investīcijas projektā īstenoto IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitāti vadības informācijas sistēmā ievieto iepirkumu specifikācijas, IKT risinājumu (sistēmu) ieviešanu apliecinošus dokumentus - pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas ieviešanu, aprakstus par publiskās pārvaldes informācijas sistēmu un platformu integrāciju nacionālajā federētajā mākonī, kā arī ir sagatavojis un valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtībā7 saskaņojis paziņojumu par IKT risinājumu (sistēmu) attīstības aktivitātes noslēgumu8, kuru IKT pārvaldības organizācija kopā ar IKT pārvaldības organizācijas saskaņojumu ir ievietojusi vadības informācijas sistēmā, kā arī ir sagatavojusi un iesniegusi kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina | 2026. gada 31. augusts |
6. |
2.1.3.1.i. |
Nozares, par kurām attiecīgās datu kopas ir pieejamas
centralizētajās datu pārvaldības un izplatīšanas
platformās, t. sk. kontrolētās izplatīšanas platformās,
ģeoportālā vai atvērto datu portālā
Valsts centralizētā datu pārvaldības un izplatīšanas platforma nodrošina piekļuvi datu kopām par vismaz 10 dažādām valsts pārvaldes nozarēm un jomām (orientējoši šādām datu kopām: iedzīvotāju dati; juridisko personu dati, tostarp dati, kas nepieciešami pārstāvībai un atļauju izsniegšanai juridisko personu vārdā; vides sektora dati, tostarp piesārņoto vietu dati; veselības sektora dati, tostarp gan dati, kas nepieciešami ārstniecībai, veselības aprūpes pakalpojumu administrēšanai un statistikai, gan pētniecībai; sociālo pakalpojumu dati; ostu loģistikas datu kopas; publisko iepirkumu datu kopas; ģeotelpiskie dati zemkopības sektoram, t. sk. viedai lauksaimniecības zemes pārvaldībai; veterināro zāļu datu kopas; zinātniskās izpētes datu kopas, kas radītas ar mērķi veicināt atvērtās zinātnes pieeju, koplietojot zinātnisko pētījumu datus) |
10 |
Finansējuma saņēmējs par katru valsts datu aprites
platformā (datu agregācijas vidē) nodrošināto nozares datu
kopu vadības informācijas sistēmā ievieto detalizētu datu
kopas aprakstu, kā arī ieviešanu apliecinošus dokumentus -
pieņemšanas un nodošanas aktu, kas apliecina produkcijas
ieviešanu.
IKT pārvaldības organizācija sagatavo un vadības informācijas sistēmā ievieto kopsavilkuma dokumentu, kas tieši apliecina, kā mērķis (ieskaitot to izpildi nodrošinošos elementus) tiek sasniegts, norādot saites uz pierādījumiem, kas to apliecina |
2026. gada 31. augusts |
Piezīmes. * Minimālā vērtība investīcijai 2.1.1.1.i. ** Minimālā vērtība investīcijai 2.1.2.1.i. *** Rādītājs tiks uzskaitīts, nosakot kopējo vērtību īstenošanas perioda beigās. |
1 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
2 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikums.
3 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
4 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
5 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
6 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums.
7 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība".
8 Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4. pielikums."
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167
"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Investīcijas |
projekta |
pase |
||
(numurs) |
(projekta nosaukums) |
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Ja finansējuma saņēmējs ir publiskas personas kapitālsabiedrība vai atvasināta publiska persona, tad norāda arī informāciju par pārvaldes uzdevumu (tai skaitā tā tiesisko pamatu), kura izpildes ietvaros vai kā izpildes pilnveidei īsteno projektu |
1.2. Projekta īstenošanas partneri | Norāda sadarbības partnerus, ja tādus ir plānots piesaistīt |
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums | Norāda programmas nosaukumu vai norādi "ārpus programmām" |
2.2. Saistība ar citiem projektiem | Norāda galveno saistību ar citiem programmas projektiem, kā arī informāciju par projekta izskatīšanu programmas padomē, ja attiecināms |
3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi
3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Īsi apraksta projekta mērķi un galveno saturu | ||
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) | Īsi apraksta projekta īstenošanas nepieciešamību - risināmo problēmu | ||
3.3. Projekta ieguvumi1 | Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 |
vērtība |
sasniegšanas laiks (gads) |
3.3.1. Būtību raksturojošs apzīmējums | Ko un kā mēra vai pārbauda | ||
3.3.2. Būtību raksturojošs apzīmējums | Ko un kā mēra vai pārbauda | ||
3.3.3. Būtību raksturojošs apzīmējums | Ko un kā mēra vai pārbauda |
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4 | |
Norāda plānoto attiecināmo apmēru | Plānotais PVN apmērs, ja tiks pieprasīts | Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts |
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
Izmaksu apmērs (indikatīvi) |
Maksimālais apmērs5 |
Darbības iznākums |
4.3. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | |||
4.4. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | |||
4.5. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts6 |
Valsts mākonī (jā/nē) |
Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis) |
Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji (skaits) |
5.1.1. Nosaukums | ||||||
5.1.2. Nosaukums |
5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu grupa) |
Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8 |
Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) |
5.2.1. Būtību raksturojošs nosaukums | ||||
5.2.2. Būtību raksturojošs nosaukums |
5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu raksturojošs nosaukums |
Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |
5.3.1. Nosaukums | ||
5.3.2. Nosaukums |
6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9
Informācija par finansējuma saņēmēja projekta
pārvaldības un īstenošanas kapacitāti. Ja projektu īsteno
valsts tiešās pārvaldes iestāde, norāda arī informāciju par
nozares ministrijas iekšējās kontroles sistēmas iesaisti
drošā finanšu pārvaldībā.
Atvasinātas publiskas personas, publiskas personas kapitālsabiedrības un biedrības norāda arī informāciju par finanšu resursu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem |
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
Kopsavilkuma informācija par veikto ieguvumu un izmaksu
analīzi.
Ietekmi uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu - pārvaldes darbinieku amata vietu samazinājumu vai palielinājumu - iekļauj izmaksu/ieguvumu analīzē un tieši norāda kopsavilkumā arī tad, ja pārvaldes darbinieku skaita ietaupījums norādīts projekta ieguvumos (3. punktā) |
8. Cita būtiska informācija
Norāda būtisku informāciju, tai skaitā nosacījumus
projekta īstenošanai, riskus, projekta sasaisti ar citiem
projektiem, sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas
un drošības jautājumiem.
Norāda informāciju par projekta izskatīšanu IKT vadītāju paplašinātajā forumā, kur attiecināms |
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
VARAM - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Piezīmes.
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi - ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10000, un sasniegšanas laiks - 2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".
6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikuma "Attīstības aktivitātes apraksts" 3. punktā.
7 Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumiem Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.
8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta pasi, par to pievieno norādi.
9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem."
3. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167
"3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums)
Norāda pakalpojuma saturu atspoguļojošu nosaukumu un īsu satura aprakstu, kas obligāti ietver pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas galvenos nosacījumus |
2. Pakalpojuma sniedzējs
Institūcijas - centralizētās funkcijas nodrošinātājas vai pakalpojuma sniedzējas nosaukums |
3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))
Norāda pakalpojuma kvalitātes, apjoma un līmeņa rādītāju īsus aprakstus un plānotās vērtības |
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
Raksturo pakalpojuma saņēmēju loku, pakalpojuma izvēršanas gadījumā nodalot esošo, projekta rezultātā plānoto (obligāti) un turpmākas attīstības perspektīvu |
5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums
Norāda IKT risinājumu (risinājumus), kas pēc būtības nodrošina pakalpojumu sniegšanu un kuru darbināšana/uzturēšana veido būtisku daļu no pakalpojumu sniegšanas izmaksām (mazāk nozīmīgus atbalsta risinājumus nenorāda) |
6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija
Norāda esošo un plānoto (projekta īstenošanas laikā)
tiesisko regulējumu.
Izskaidro pakalpojumu ieviešanas un saņēmēju loka izvēršanas stratēģiju, ja tā nav balstīta uz tiesiskā regulējuma noteiktu obligātu centralizētās funkcijas vai pakalpojuma izmantošanu |
7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1
Norāda, vai pakalpojuma sniegšanas finansēšanā ir
plānots iesaistīt arī pakalpojumu saņēmējus, piemēram,
pārdalot no pakalpojumu saņēmējiem vai ar tiešiem
maksājumiem saņemot daļu no pakalpojuma sniegšanai
nepieciešamā finansējuma, vai arī pakalpojums tiks
finansēts no valsts budžeta pakalpojuma sniedzēja izdevumu
programmas.
Īpaši norāda (un aizpilda 8. punktu), ja pakalpojumu sniegšanu nevarēs nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem |
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2
Pamato papildu izmaksas, ņemot vērā ieguvumus. Konkrēti
norāda plānotos ieguvumus un ietaupījumus, kas var ietvert
arī pārvaldes darbinieku skaitu samazinājumu, norādot
ietaupījumu sadalījumu pa institūcijām vai resoriem. Ja
papildu izmaksas ir saskaņotas, pieņemot saistīto tiesisko
regulējumu, tad atsaucas ar atbilstošām saitēm uz
pamatojošajiem pierādījumiem.
Pamatojumam no izmaksu viedokļa norāda nepieciešamo papildu finansējumu mēnesī, sadalot to pa būtiskām izmaksu pozīcijām un pamatojot katru no tām |
Lietotie saīsinājumi:
SLA - (angl. - Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
Piezīmes.
1. Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām.
2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."
4. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 12. marta
noteikumiem Nr. 167
"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435
Inves-tīcija |
Investīcijas nolūks |
Nozaru ministrijas, finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri ir ārpus nozaru ministrijas resora) |
Summa bez pievienotās vērtības nodokļa (milj.)* |
Centralizēti pārvaldītās nozaru datu kopas |
Centralizētās funkcijas un koplietošanas pakalpojumi |
Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi |
1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma
Programmas mērķis: Valsts digitālo pakalpojumu piegādes platformu attīstība un to jaunākās funkcionalitātes efektīva izmantošana projektus īstenojošo nozaru pakalpojumu piegādē un klientu apkalpošanā. Par programmas padomes vadību atbildīgā institūcija - VARAM, padomes dalībnieki papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM un LPS |
||||||
2.1.2.1. | Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana | VARAM (KM) | 17,724 |
1 |
5 |
4 |
2.1.1.1. | Finanšu dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu | FM | 1,68 |
1 |
1 |
1 |
2.1.1.1. | Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība | FM | 1,68 |
1 |
||
2.1.2.1. | Digitālo pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai | EM | 1,68 |
4 |
1 |
1 |
2.1.3.1. | Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija | TM | 2,436 |
1 |
1 |
|
2.1.1.1. | Vienotas civilās aizsardzības un ugunsdrošības pārvaldības platformas ieviešana | IeM | 1,848 |
1 |
||
Kopā |
27,048 | |||||
2. Datu pārvaldības attīstības programma
Programmas mērķis: Datu pārvaldības ieviešana projektus īstenojošās nozarēs, nodrošinot datu koplietošanu un publicēšanu atkalizmantošanai, efektīvi izmantojot centralizēto platformu jaunākās funkcionālās iespējas. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM |
||||||
2.1.3.1. | Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, vēlēšanu procesu digitalizācija un automatizācija | VARAM (VRAA, LM, CVK) | 10,92 |
6 |
3 |
4 |
2.1.3.1. | Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija | FM | 1,344 |
4 |
1 |
|
2.1.3.1. | Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī | IZM | 3,444 |
1 |
1 |
1 |
2.1.3.1. | Ostu pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi | Rīgas brīvostas pārvalde | 3,242 |
2 |
2 |
2 |
2.1.1.1. | Ziņošanas sistēmas pilnveidošana par kuģu radītajiem atkritumiem Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā | SM | 0,118 |
1 |
1 |
|
2.1.3.1. | Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība |
VM
(LBPSC) |
8,4 |
3 |
8 |
|
2.1.3.1. | Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija | ZM | 1,848 |
3 |
2 |
|
2.1.3.1. | Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku | ZM | 2,352 |
2 |
3 |
|
Kopā |
31,668 | |||||
3. Valsts pārvaldes IKT infrastruktūras attīstības
programma
Programmas mērķis: Valsts pārvaldes mākoņdatošanas koplietošanas pakalpojumu attīstība, attīstot un integrējot "federētā mākonī" 4 valsts koplietošanas pakalpojumu sniedzēju savstarpēji sadarbspējīgus pakalpojumus. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM |
||||||
2.1.2.2. | Iekšlietu ministrijas Informācijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | IeM | 2,52 |
1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Latvijas Nacionālās bibliotēkas mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | KM | 0,9828 |
1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Latvijas Valsts radio un televīzijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | SM | 5,88 |
1 |
1 |
|
2.1.2.2. | Lauksaimniecības datu centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** | ZM | 3,108 |
1 |
1 |
|
Kopā |
12,4908 | |||||
4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma
Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts
resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla
pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu
uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt
izvērst tīmekļvietņu centralizēto platformu. |
||||||
2.1.2.1. | Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, t. sk. vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība | VK, VAS (FM) | 3,36 |
3 |
2 |
2 |
2.1.2.1. | Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana | FM (Valsts kase) | 13,44 |
1 |
2 |
2 |
2.1.2.1. | Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana | VK | 2,1 |
1 |
1 |
1 |
Kopā |
18,9 | |||||
5. E-lietas programma
Programmas mērķis: Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija. Par programmas vadību atbildīgā institūcija - TM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem - AiM |
||||||
2.1.2.1. | Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība | TM, Prokuratūra | 7,56 |
6 |
1 |
7 |
2.1.1.1. | Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai | IeM | 2,80728 |
1 |
2 |
2 |
Kopā |
10,36728 | |||||
6. Kultūras nozares projektu programma
Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest digitalizācijas
risinājumus kultūras nozares institūcijām un
sabiedriskajiem medijiem. |
||||||
2.1.1.1. | Kultūras nozares institūciju darbības procesu digitālā transformācija, t. sk. digitālie risinājumi nozares institūcijām | KM | 3,444 |
4 |
5 |
|
2.1.2.1. | Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana | KM (AiM) | 1,68 | 1 | 1 | |
Kopā |
5,124 | |||||
7. Pašvaldību koplietošanas platformu programma
Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest koplietošanas
platformas pašvaldību pārvaldes un atbalsta funkciju
nodrošināšanai. |
||||||
2.1.2.1. | Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām | Pašvaldības, VARAM, LM, IeM, IzM | 20,53392 |
5 |
5 |
|
2.1.2.1. | Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana | VARAM | 0,63 |
1 |
1 |
1 |
Kopā |
21,16392 | |||||
8. Ārpus programmām | ||||||
2.1.1.1. | Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība | VARAM | 2,1 |
1 |
1 |
1 |
Piezīmes. * PVN tiek apmaksāts atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 34. punktam. ** Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". *** Stratēģiski svarīgs projekts. |
Lietotie saīsinājumi:
AiM - Aizsardzības ministrija
CVK - Centrālā vēlēšanu komisija
EM - Ekonomikas ministrija
FM - Finanšu ministrija
IeM - Iekšlietu ministrija
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
IzM - Izglītības un zinātnes ministrija
KM - Kultūras ministrija
LBPSC - Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs (izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esošs valsts zinātniskais institūts - atvasināta publiska persona)
LM - Labklājības ministrija
LPS - Latvijas Pašvaldību savienība
SM - Satiksmes ministrija
TM - Tieslietu ministrija
VARAM - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
VAS - Valsts administrācijas skola
VK - Valsts kanceleja
VM - Veselības ministrija
VRAA - Valsts reģionālās attīstības aģentūra
ZM - Zemkopības ministrija"