1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.4. pasākuma "Atbalsta instrumentu izstrāde un ieviešana ģimenes funkcionalitātes stiprināšanai" pirmo kārtu (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākuma mērķi;
1.3. plānoto un pieejamo pasākuma finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un finansējuma saņēmējam;
1.5. pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2. Pasākuma mērķis ir izstrādāt un ieviest atbalsta instrumentus ģimenes funkcionalitātes stiprināšanai, lai novērstu un mazinātu vardarbību pret bērniem ģimenē un ārpusģimenes aprūpē, kā arī vardarbību ģimenē pret pilngadīgām personām.
3. Pasākuma mērķa grupa ir:
3.1. bērni un pilngadīgas personas, kuras cietušas no vardarbības;
3.2. bērni un pilngadīgas personas, kuras veikušas vardarbību;
3.3. bērnu likumiskie pārstāvji un audžuģimenes;
3.4. speciālisti, kuri strādā vai varētu saskarties ar personām, kuras cietušas no vardarbības vai veikušas vardarbību.
4. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzams šāds uzraudzības rādītājs – nacionālais rādītājs: atbalsta pasākumu un instrumentu izstrādei un ieviešanai īstenoto izmēģinājumprojektu skaits – 6.
6. Pasākums veido sinerģiju ar:
6.1. Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana" projektu "Atbalsts Barnahus ieviešanai Latvijā", šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros veicot vardarbības novēršanas sistēmas izvērtējumu;
6.2. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.4. pasākumu "Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība", šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros izstrādājot šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētu metodiku darbam ar bērniem, kuri cietuši no vardarbības vai veikuši vardarbību;
6.3. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.3. pasākumu "Sociālo pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšana", šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros izstrādājot šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kvalitātes kritērijus.
7. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
8. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 453 364 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 4 635 359 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 818 005 euro.
10. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. Valsts budžeta līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
11. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2024. gada 1. janvāra.
12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas izstrādā valsts politiku bērnu un ģimenes tiesību jomā, – Labklājības ministrija.
13. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un pasākuma mērķa sasniegšanu.
14. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
14.1. vardarbības novēršanas sistēmas izvērtēšana un situācijas monitoringa pilnveide;
14.2. atbalsta pasākumi vardarbības pret bērniem riska mazināšanai;
14.3. jaunu metožu ieviešana darbam ar bērniem un pilngadīgām personām, kuras cietušas no vardarbības vai veikušas vardarbību;
14.4. mērķa grupu un sabiedrības izglītošanas un informēšanas pasākumi;
14.5. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;
14.6. projekta vadība un īstenošana.
15. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
15.1. tiešās attiecināmās izmaksas;
15.2. netiešās attiecināmās izmaksas.
16. Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
16.1. personāla izmaksas:
16.1.1. līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienotās likmes un tās piemērošanas metodikas personāla izmaksām (turpmāk – personāla izmaksu metodika) apstiprināšanai – finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
16.1.2. pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas – finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, piemērojot personāla izmaksu metodikā noteikto likmi no šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās attiecināmās personāla izmaksas. Minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;
16.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
16.2.1. iepirkuma līgumu izmaksas šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
16.2.2. komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam:
16.2.2.1. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas šo noteikumu 14.2. un 14.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 1 km izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām;
16.2.2.2. ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam šo noteikumu 14.2. un 14.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
16.2.3. normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā veicama obligātā veselības pārbaude, paredzēto veselības pārbaužu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja tās nav iekļautas veselības apdrošināšanas izmaksās.
17. Šo noteikumu 16.2.1. apakšpunktā minēto iepirkuma līgumu ietvaros ņem vērā, ka:
17.1. šo noteikumu 21.1.2. apakšpunktā minēto izglītojošo programmu ģimenes pratības paaugstināšanai tulkošanas izdevumus un šo noteikumu 22.1.1. un 22.1.2. apakšpunktā minēto terapijas metožu tulkošanas, to lietošanas mācību un uzturēšanas izdevumus var paredzēt šo noteikumu 14.2. un 14.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
17.2. darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;
17.3. transporta pakalpojumu iegādi (transportlīdzekļa noma un transportlīdzekļa pakalpojuma pirkšana) var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 14.2., 14.3., 14.4. un 14.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
17.4. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanu (tai skaitā pandusu un pacēlāju nomas, konsultantu attiecīgajā jomā, zīmju valodas tulka, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru un bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu) var paredzēt šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
18. Šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām.
19. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
20. Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno:
20.1. finansējuma saņēmējs, kurš veic vardarbības pret bērniem un vardarbības ģimenē situācijas monitoringa pilnveidi;
20.2. finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kurš:
20.2.1. veic vardarbības novēršanas sistēmas izvērtējumu;
20.2.2. veic sabiedriskās domas pētījumus par vardarbību pret bērniem un vardarbību ģimenē.
21. Šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kurš:
21.1. izstrādā un ievieš šo noteikumu 3.3. un 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētas izglītojošas programmas ģimenes pratības paaugstināšanai (turpmāk – izglītojošas programmas):
21.1.1. veic izvērtējumu par pieejamām izglītojošajām programmām un izstrādā to kritērijus;
21.1.2. ņemot vērā šo noteikumu 20.2.1. apakšpunktā minētā izvērtējuma rezultātus, veic izglītojošu programmu pilnveidi vai izstrādi, vai iegādi;
21.1.3. īsteno izmēģinājumprojektu šo noteikumu 21.1.2. apakšpunktā minēto izglītojošo programmu aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido izglītojošās programmas;
21.2. izstrādā šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētu metodiku darbam ar šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto mērķa grupu – no vardarbības cietušiem vai vardarbību veikušiem bērniem, kā arī īsteno izmēģinājumprojektu metodikas aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido metodiku;
21.3. pēc šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanas organizē šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai mācības šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētās metodikas pielietošanai darbā;
21.4. veic šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 21.1.3. apakšpunktā minētajā izmēģinājumprojektā, kā arī veic minēto personu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu un citu – personas datus nesaturošu – informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 26.9. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.
22. Šo noteikumu 14.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno:
22.1. finansējuma saņēmējs, kurš:
22.1.1. ņemot vērā šo noteikumu 20.2.1. apakšpunktā minētā izvērtējuma rezultātus, slēdz līgumu par terapijas metodes darbam ar šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto mērķa grupu – no vardarbības cietušiem bērniem – iegādi vai tiesībām to izmantot;
22.1.2. slēdz līgumu par multidimensiālās ģimenes terapijas metodes darbam ar šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto mērķa grupu – vardarbību veikušiem bērniem – iegādi vai tiesībām to izmantot;
22.2. finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kurš:
22.2.1. īsteno izmēģinājumprojektus šo noteikumu 22.1.1. un 22.1.2. apakšpunktā minēto terapijas metožu aprobācijai, izvērtē to rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido terapijas metodes;
22.2.2. izstrādā šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu novērtējumu un kvalitātes kritērijus;
22.2.3. izvērtē šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai – vardarbību veikušām pilngadīgām personām – paredzētu sociālās rehabilitācijas programmu, papildina to ar metodēm individuālo konsultāciju nodrošināšanai un sniedz priekšlikumus tās pilnveidei un citu atbalsta veidu ieviešanai;
22.2.4. īsteno izmēģinājumprojektu šo noteikumu 22.2.3. apakšpunktā minētās pilnveidotās sociālās rehabilitācijas programmas aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido sociālās rehabilitācijas programmu;
22.2.5. sarežģītu vardarbības gadījumu risināšanai izveido šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētu starpdisciplināras speciālistu komandas atbalsta pakalpojumu, tai skaitā:
22.2.5.1. izstrādā starpdisciplināras speciālistu komandas atbalsta pakalpojuma aprakstu;
22.2.5.2. nodrošina starpdisciplināras speciālistu komandas dalībnieku mācības;
22.2.5.3. īsteno izmēģinājumprojektu šo noteikumu 22.2.5.1. apakšpunktā minētā atbalsta pakalpojuma aprobācijai, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido atbalsta pakalpojumu un sniedz priekšlikumus tā nodrošināšanai ilgtermiņā;
22.2.6. nodrošina šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzēta krīzes tālruņa ieviešanu un krīzes tālruņa pakalpojuma sniegšanu.
23. Šo noteikumu 14.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno:
23.1. finansējuma saņēmējs, kurš izstrādā šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas kompetences pilnveides plānu;
23.2. finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs, kurš:
23.2.1. īsteno šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajā kompetences pilnveides plānā ietvertos pasākumus;
23.2.2. izvērtē mediācijas un izlīguma piemērošanu vardarbības ģimenē gadījumos, izstrādā šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētas vadlīnijas par mediācijas un izlīguma piemērošanu vardarbības ģimenē gadījumos un veic šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas mācības par mediācijas un izlīguma piemērošanu vardarbības ģimenē gadījumos;
23.2.3. izstrādā šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai paredzētus informatīvos materiālus darbam ar šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto mērķa grupu;
23.2.4. izstrādā un īsteno komunikācijas stratēģiju sabiedrības tolerances pret vardarbību mazināšanai.
24. Šo noteikumu 14.2. un 14.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas un maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs veic šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 21.2., 22.2.1. un 22.2.4. apakšpunktā minētajā izmēģinājumprojektā, kā arī veic minēto personu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu un citu – personas datus nesaturošu – informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 26.9. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.
25. Šo noteikumu 14.2., 14.3. un 14.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanas un maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs veic šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstības pārbaudi iesaistei šo noteikumu 21.1.3., 21.2. un 22.2.5.3. apakšpunktā minētajā izmēģinājumprojektā un šo noteikumu 21.3., 22.2.5.2., 23.2.1. un 23.2.2. apakšpunktā minētajās mācībās un kompetences pilnveides pasākumos, kā arī veic minēto personu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, specialitāti un citu – personas datus nesaturošu – informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 26.9. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.
26. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
26.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;
26.2. piesaistot šo noteikumu 14. punktā norādīto atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu vai īstenojot iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls un iepirkuma līgumu izpildītāji ir:
26.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, kā arī par pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām un par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;
26.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
26.3. pakalpojumu sniedzēju un piegādātāju piesaistīšanai publiskos iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms, īsteno sociāli atbildīgus un inovatīvus iepirkumus;
26.4. iepirkuma līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no līguma summas;
26.5. nodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, un nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos;
26.6. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:
26.6.1. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citas piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
26.6.2. izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo) skaits, kuros integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ, kā arī pamattiesību jautājumi, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
26.6.3. mediju kampaņu, semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem piekļūstami formāti (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti);
26.7. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus, kas noteikti regulas 2021/1060 47. un 50. pantā, normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās;
26.8. savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija;
26.9. maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā, veic pēcpārbaudi pakalpojuma sniedzēja veiktajai šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupas personu atbilstības pārbaudei, apstrādājot pakalpojuma sniedzēja iesniegtos atbilstības pārbaudei nepieciešamos šo noteikumu 21.4. apakšpunktā, 24. un 25. punktā minētos personas datus.
27. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.