Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. 3/2024
Kuldīgā 2024. gada 25. janvārī
APSTIPRINĀTI
ar Kuldīgas novada domes 25.01.2024.
sēdes lēmumu (prot. Nr. 1, p. 35)
Izdoti saskaņā ar
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta otro un trešo daļu, Invaliditātes likuma 12. panta
6.2 daļu,
Ministru kabineta 27.05.2003. noteikumu Nr. 275
"Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu
samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas
tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu,
Ministru kabineta 02.04.2019. noteikumu Nr. 138
"Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" 32.
punktu,
Ministru kabineta 04.12.2007. noteikumu Nr. 829
"Noteikumi par dienas centru, grupu māju (dzīvokļu)
un pusceļa māju izveidošanas un uzturēšanas
izdevumu līdzfinansēšanu" 26. punktu
1. Izdarīt Kuldīgas novada 28.10.2021. saistošajos noteikumos Nr. KNP/2021/12 "Par sociālajiem pakalpojumiem Kuldīgas novadā" (Latvijas Vēstnesis, 2021. Nr. 250) (turpmāk - saistošie noteikumi) šādus grozījumus:
1.1. Papildināt saistošos noteikumus ar 68.1 punktu šādā redakcijā:
"68.1 Pakalpojums ietver bērna aprūpi (palīdzība personīgās higiēnas nodrošināšanā, palīdzība apģērbties un noģērbties, ēdiena pagatavošana un pasniegšana, palīdzība ēšanas procesa nodrošināšanā, palīdzība iekļūt un izkļūt no gultas, pozicionēšana, pārvietošana, ārstniecības personu izsaukšana, medikamentu lietošanas nodrošināšana) pašaprūpes spēju attīstību un brīvā laika saturīgu pavadīšanu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības, izglītības programmas apguves, dalības nodarbinātības pasākumos, vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā un konstatēta šādas aprūpes nepieciešamība."
1.2. Papildināt saistošos noteikumus ar 68.2 punktu šādā redakcijā:
"68.2 Aprūpes pakalpojuma maksimālais apjoms ir 80 stundas mēnesī. Pakalpojuma vienas stundas izmaksas tiek noteiktas saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem.
1.3. Papildināt saistošos noteikumus ar 68.3 punktu šādā redakcijā:
"68.3 Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 40, 60 vai 80 stundām mēnesī, izvērtējot bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes nodarbinātību, ienākumu gūšanu no saimnieciskās darbības, izglītības programmu apguvi klātienē, dienas aprūpes centra vai dienas centra pakalpojumu saņemšanu, bērna iesaisti izglītības ieguves procesā, izglītības iestādes pagarinātās dienas pakalpojumu saņemšanu, sociālo, ārstniecības pakalpojumu saņemšanu, kā arī informāciju par mājsaimniecībā esošām personām, kuras var nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību."
1.4. Grozīt saistošo noteikumu ar 69. punktu, izsakot to šādā redakcijā:
"69. Pakalpojumu piešķir Sociālais dienests Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā, ja personai veikts aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtējums un apjoma noteikšana, un Sociālajā dienestā iesniegti šādi dokumenti:
69.1. iesniegums, kurā norādīts bērna vārds, uzvārds, personas kods un dzīvesvietas adrese, kurā nepieciešams sniegt aprūpes pakalpojumu, aprūpes pakalpojuma pieprasīšanas mērķis, vēlamā aprūpētāja vārds, uzvārds, personas kods;
69.2. bērna pārstāvības tiesības apliecinošs dokuments;
69.3. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību;
69.4. ģimenes (vispārējās prakses) ārsta izsniegta izziņa par personas veselības stāvokli un medicīnisku kontrindikāciju neesību pakalpojuma saņemšanai;
69.5. darba devēja apliecinājums, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene ir darba ņēmējs, norādot darba pienākumu veikšanai izmantotās darba stundas kalendāra nedēļā;
69.6. saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājums par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām izmantojamajām stundām kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene ir pašnodarbināta persona vai individuālais komersants;
69.7. izglītības iestādes apliecinājums, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene apgūst izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē;
69.8. informācija par bērna izglītības ieguvi;
69.9. Nodarbinātības Valsts aģentūras apliecinājums par piedalīšanos Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos, norādot pasākumos pavadāmās stundas kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene ir reģistrēts Nodarbinātības valsts aģentūrā kā darba meklētājs vai bezdarbnieks;
69.10. dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja apliecinājumu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene izmanto attiecīgus pakalpojumus, norādot tajos pavadāmās stundas kalendāra nedēļā."
1.5. Papildināt saistošos noteikumus ar 69.1 punktu šādā redakcijā:
"69.1 Pakalpojumu piešķir uz laiku, kas atbilst bērnam noteiktajam invaliditātes periodam."
1.6. Papildināt saistošos noteikumus ar 69.2 punktu šādā redakcijā:
"69.2 Bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes pienākums ir nekavējoties informēt Sociālo dienestu par pārmaiņām, kas varētu ietekmēt piešķirtā pakalpojuma stundu skaitu."
1.7. Papildināt saistošos noteikumus ar 69.3 punktu šādā redakcijā:
"69.3 Pakalpojumu sniedz persona, nevalstiska organizācija vai komersants, kurš attiecīgā pakalpojuma sniegšanai ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti, bet kurš nav bērna pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar bērnu vienā mājsaimniecībā, izņemot gadījumus, kad atbilstošu aprūpes pakalpojuma sniedzēju trūkuma vai citu objektīvi pamatotu iemeslu dēļ aprūpes pakalpojumu nav iespējams nodrošināt vispār."
1.8. Papildināt saistošos noteikumus ar 69.4 punktu šādā redakcijā:
"69.4 Pamatojoties uz sociālā dienesta lēmumu par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, Sociālais dienests slēdz līgumu ar aprūpes pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju."
1.9. Papildināt saistošos noteikumus ar 69.5 punktu šādā redakcijā:
"69.5 Pakalpojumu nepiešķir, bet, ja pakalpojums piešķirts, pārtrauc tā sniegšanu personai, kura atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā."
1.10. Papildināt saistošos noteikumus ar 69.6 punktu šādā redakcijā:
"69.6 Pakalpojumu nepiešķir, ja bērns saņem sociālās aprūpes pakalpojumu vai aprūpes pakalpojumu, kas tiek nodrošināts Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros tādā apjomā, ka bērna aprūpe un uzraudzība bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes locekļa prombūtnes laikā sakarā ar nodarbinātību, izglītības iegūšanu vai citiem objektīviem apstākļiem, atbilstoši šo saistošo noteikumu noteiktajiem kritērijiem, tiek nodrošināta pilnā apmērā."
2. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis - Saistošo
noteikumu grozījumi nepieciešami, lai, saskaņā ar
Invaliditātes likuma 12. panta
6.2 daļu, saistošajos noteikumos noteiktu
aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas
un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus aprūpes
pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības
aprūpes pakalpojuma sniedzējam.
1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi - līdz 10.12.2023. pakalpojums tika nodrošināts saskaņā ar Ministru kabineta 16.06.2015. noteikumos Nr. 313, "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi) noteikto kārtību. Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 4.2 punktā noteikts, ka personai ir tiesības pašvaldībā pēc tās deklarētās dzīvesvietas saņemt no pašvaldības budžeta apmaksātu aprūpes pakalpojumu. Tādējādi nepieciešams sagatavot saistošo noteikumu grozījumus, saskaņā ar kuriem pēc tam, kad beigusies pakalpojuma nodrošināšana Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros, būtu spēkā pašvaldības noteikts regulējums aprūpes pakalpojuma piešķiršanai bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti un izteiktiem un smagiem funkcionēšanas ierobežojumiem, kas ietver uzraudzību, pašaprūpes spēju attīstību un saturīgu brīvā laika pavadīšanu personas dzīvesvietā, ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā. 1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums - Pakalpojums tika piešķirts saskaņā ar MK noteikumiem un tika sniegts deinstitucionalizācijas (turpmāk - DI) projekta ietvaros. Lai nodrošinātu pakalpojuma pēctecību, nepieciešams veikt grozījumus saistošajos noteikumos, nosakot tajos aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam. 1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība - Kuldīgas novadā nav specializēta iestāde, kas nodrošinātu "atelpas brīža" pakalpojumu, vai nodrošinātu bērnu ar funkcionāliem traucējumiem aprūpi laikā, kad likumiskie pārstāvji vai audžuģimenes locekļi ir nodarbināti vai apmeklē izglītības iestādes. Bērna ar funkcionāliem traucējumiem aprūpe pastāvīgi prasa no likumiskajiem pārstāvjiem, audžuģimenes locekļiem paaugstinātu psiholoģisko slodzi. Svarīgi, lai bērns, kura likumiskie pārstāvji, audžuģimenes locekļi strādā, iegūst izglītību vai saņem sociālos vai medicīniskos pakalpojumus, būtu pilnvērtīgi aprūpēts un drošībā. Pakalpojuma neesamība var radīt apstākļus, kas liedz vienlīdzīgas iespējas bērna ar funkcionāliem traucējumiem likumiskajiem pārstāvjiem, audžuģimenes locekļiem pilnvērtīgi izmantot iespējas strādāt, iegūt izglītību, piedalīties sabiedriskās aktivitātēs, jo nav alternatīva, kam uzticēt bērna aprūpi, pašaprūpes spēju attīstību un brīvā laika saturīgu pavadīšanu. 1.5. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības - Alternatīva ir personas ievietošana ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, kas liedz bērnam ar funkcionāliem traucējumiem augt ģimeniskā vidē un saņemt nepieciešamo aprūpi savā dzīvesvietā. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes
prognoze uz pašvaldības budžetu - Saistošo noteikumu
īstenošanas rezultātā pašvaldības budžets tiek ietekmēts,
jo Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas
4.2 punkts nosaka, ka personai ir tiesības
pašvaldībā pēc tās deklarētās dzīvesvietas saņemt no
pašvaldības budžeta apmaksātu aprūpes pakalpojumu.
Finansējums par vienu aprūpes pakalpojuma sniegšanas stundu
tiek noteikts atbilstoši Ministru kabineta noteikumos Nr.
316 "Par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu
personām ar invaliditāti" noteiktajam. Noteiktā
aprūpes pakalpojuma maksimālais apjoms ir 80 stundas
mēnesī un pakalpojuma vienas stundas izmaksas, iekļaujot
visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu ir
5,24 euro stundā. DI projekta ietvaros
aprūpes pakalpojumu gadā saņēma vidēji 17 personas.
Vadoties pēc šī skaita, prognozēts, ka arī turpmāk aprūpes
pakalpojumu varētu saņemt aptuveni 17 personas mēnesī.
Paredzēts pakalpojumu piešķirt uz laiku līdz 40, 60 vai 80
stundām mēnesī, izvērtējot bērna likumiskā pārstāvja vai
audžuģimenes nodarbinātību, ienākumu gūšanu no
saimnieciskās darbības, izglītības programmu apguvi
klātienē, dienas aprūpes centra vai dienas centra
pakalpojumu saņemšanu, bērna iesaisti izglītības ieguves
procesā, izglītības iestādes pagarinātās dienas pakalpojumu
saņemšanu, sociālo, ārstniecības pakalpojumu saņemšanu, kā
arī informāciju par mājsaimniecībā esošām personām, kuras
var nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību. Ja tiek
piešķirtas maksimālās 80 stundas mēnesī, tad visām 17
personām mēnesī pakalpojums no pašvaldības budžeta izmaksā
7126,40 euro. Pakalpojums jānodrošina,
nevērtējot ģimenes ienākumus un materiālo stāvokli.
2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu - pašvaldības budžeta ieņēmumu daļa nemainās; 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu - pašvaldības budžeta izdevumu daļa palielinās; 2.1.3. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā - lai īstenotu saistošos noteikumus, būtiska finansējuma ietekme uz citām pozīcijām nav paredzama. 2.1.4. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi - jaunas darba vietas nav nepieciešamas, jo pakalpojumu sniedz persona, kura attiecīgā pakalpojuma sniegšanai ir reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, kurai ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti, bet kura nav bērna pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar bērnu vienā mājsaimniecībā, izņemot gadījumus, kad atbilstošu aprūpes pakalpojuma sniedzēju trūkuma vai citu objektīvi pamatotu iemeslu dēļ aprūpes pakalpojumu nav iespējams nodrošināt vispār. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci |
3.1. Sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu,
kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz
konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās
atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām personu
ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz
dzimumu līdztiesību - Saistošie noteikumi pozitīvi ietekmēs
bērna ar funkcionāliem traucējumiem likumisko pārstāvju
dzīvi, turpinot nodrošināt iespēju saņemt pakalpojumu arī
pēc DI projekta noslēgšanās. Nepieciešamo atbalstu īpaši
kopjamo bērnu aprūpē no pašvaldībām nereti apgrūtinoši ir
saņemt tieši tāpēc, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likumā noteikto sociālās aprūpes pakalpojumu
saņemšanai tiek vērtēta mājsaimniecības atbilstība
trūcīgas, maznodrošinātas mājsaimniecības statusam,
tādejādi padarot pakalpojumu nepieejamu ģimenēm, kuras nav
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzītas par trūcīgām
vai maznodrošinātām. Pēc šo noteikumu grozījumiem,
pakalpojums būs pieejams visām ģimenēm, neatkarīgi no
ģimenes ienākumiem, jo piešķirot aprūpes pakalpojumu bērnam
no 5 līdz 18 gadu vecumam, ģimenes ienākumi un materiālais
stāvoklis netiek vērtēti. Pakalpojuma esamība sniedz
iespēju vecākiem atgriezties darba tirgū, papildināt savu
izglītību, zināšanas, apmeklējot dažādus kursus, esot
drošiem, ka bērns ar funkcionāliem traucējumiem būs
aprūpēts un uzraudzīts.
3.2. Ietekme uz vidi - Šo saistošo noteikumu izpilde neietekmēs vidi. 3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību - Šo saistošo noteikumu izpilde ietekmēs iedzīvotāju mentālo un fizisko veselību. Tiks sniegts atbalsts bērna likumiskajiem pārstāvjiem vai audžuģimenēm, kas ģimeniskā vidē audzina bērnu ar funkcionāliem traucējumiem, dodot iespēju turpināt saņemt dažādus rehabilitācijas, psihologa un medicīniskus pakalpojumus. Ja netiek nodrošināta iespēja, ka bērns pakalpojumu saņemšanas apmeklējumu laikā ir drošā vidē, aprūpēts un pieskatīts, vecākiem tiek apgrūtināta vai ierobežota iespēja saņemt sev nepieciešamos pakalpojumus. 3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - Šo saistošo noteikumu izpilde uzņēmējdarbības vidi ietekmēs minimāli, jo pakalpojuma sniedzējs var būt persona, nevalstiska organizācija vai komersants, kurš ir reģistrējis aprūpes mājās pakalpojumu sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, kā arī sociālais dienests, vai cita pašvaldības izveidota institūcija, kura reģistrējusi minētajā reģistrā aprūpes mājās pakalpojumu. 3.5. Ietekme uz konkurenci - Šo saistošo noteikumu izpilde neietekmē konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo
noteikumu piemērošanā - Saistošo noteikumu piemērošanā
personas var vērsties Kuldīgas novada pašvaldības aģentūrā
"Sociālais dienests".
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību - Saistošo noteikumu grozījumi nemaina līdzšinējo kārtību. Lai saņemtu aprūpes pakalpojumu, aprūpējamā likumiskais pārstāvis vai audžuģimene Kuldīgas novada pašvaldības aģentūrā "Sociālais dienests" iesniedz iesniegumu un citus nepieciešamos dokumentus pakalpojuma saņemšanai. 4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - Nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti
šie saistošie noteikumi - Saskaņā ar Pašvaldību likuma
4. panta pirmās daļas 9. punktā noteiktajam,
nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu
risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un
sociālos pakalpojumus.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.) - Saistošo noteikumu īstenošana neparedz papildu cilvēkresursu iesaisti, saistošo noteikumu īstenošanā pakalpojumu turpinās administrēt Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra "Sociālais dienests". |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu |
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas,
tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo
likvidācija vai reorganizācija - Saistošo noteikumu izpildi
turpinās Kuldīgas novada pašvaldības aģentūra
"Sociālais dienests".
6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība - Papildu resursi nav nepieciešami. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa
sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir
vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai - Saistošie noteikumi
ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanai, jo pakalpojums
būs pieejams visām ģimenēm, neatkarīgi no ģimenes
ienākumiem. Aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz
18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un
smagi funkcionēšanas ierobežojumi būtiski atvieglo bērna
likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes emocionālo labsajūtu,
sniedz iespēju vecākiem atgriezties darba tirgū, apmeklēt
mācību iestādes.
7.2. Samērīguma tests: 7.2.1. vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai - ir piemēroti; 7.2.2. vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai - pakalpojums ir atbilstošs mērķa sasniegšanai; 7.2.3. vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša - ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības,
nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas
konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā - Nav
notikušas.
8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) - Nav nepieciešamība. 8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā - Saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.kuldigasnovads.lv divas nedēļas no 05.10.2023. 8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - Viedokļi nav saņemti. 8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas - Saistošo noteikumu grozījumi sagatavoti saskaņā ar Labklājības ministrijas sagatavotiem ieteikumiem un vadlīnijām. 8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas - Nav notikušas. |
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska