Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3
Talsos 2024. gada 25. janvārī (prot. Nr. 1, 22. p., lēmums Nr. 22)
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmā daļas 1. punktu
1. Izdarīt Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" šādus grozījumus:
1.1. izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Papildus Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā noteiktajām novada teritoriālā iedalījuma vienībām (pilsētas un pagasti) novada teritoriālais dalījums ietver arī teritoriālā iedalījuma vienību apvienības:
2.1. Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagastu apvienība, kurā ietilpst Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagasti;
2.2. Laidzes un Vandzenes pagastu apvienība, kurā ietilpst Laidzes un Vandzenes pagasti;
2.3. Lībagu un Strazdes pagastu apvienība, kurā ietilpst Lībagu un Strazdes pagasti;
2.4. Sabiles pilsētas un Abavas pagasta apvienība, kurā ietilpst Sabiles pilsēta un Abavas pagasts;
2.5. Stendes pilsētas un Virbu pagasta apvienība, kurā ietilpst Stendes pilsēta un Virbu pagasts;
2.6. Valdemārpils pilsētas un Ārlavas, Īves un Lubes pagastu apvienība, kurā ietilpst Valdemārpils pilsēta un Ārlavas, Īves un Lubes pagasti."
1.2. izteikt 17.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.1. lemt par pašvaldības nekustamā īpašuma vai tā daļas (kadastra objekta) izmantošanu (piemēram, iznomāšana, izīrēšana, patapināšana), izņemot atsavināšanu, ja nekustamā īpašuma vai tā daļas (kadastra objekta) kadastrālā vērtība nepārsniedz 20 000 euro un lēmumu saskaņojis Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļas vadītājs vai tā pilnvarots nodaļas darbinieks, Centrālās pārvaldes Juridiskās nodaļas vadītājs vai tā pilnvarots nodaļas darbinieks un domes priekšsēdētājs vai tā pilnvarots domes priekšsēdētāja vietnieks;"
1.3. Izteikt pielikuma 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Pašvaldības dome izveidojusi šādas iestādes:
1.1. Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagastu apvienības pārvalde;
1.2. Centrālā pārvalde;
1.3. Dundagas Kultūras pils;
1.4. Dundagas Mākslas un mūzikas skola;
1.5. Dundagas pagasta pārvalde;
1.6. Dundagas pirmsskolas izglītības iestāde "Kurzemīte";
1.7. Dundagas vidusskola;
1.8. Ģibuļu pagasta pārvalde;
1.9. Kolkas pagasta pārvalde;
1.10. Kolkas sākumskola;
1.11. Laidzes pirmsskolas izglītības iestāde "Papardīte";
1.12. Laidzes un Vandzenes pagastu apvienības pārvalde;
1.13. Laucienes pamatskola;
1.14. Laucienes pirmsskolas izglītības iestāde "Bitīte";
1.15. Lībagu sākumskola;
1.16. Lībagu un Strazdes pagastu apvienības pārvalde;
1.17. Mērsraga Mūzikas un mākslas skola;
1.18. Mērsraga ostas pārvalde;
1.19. Mērsraga pagasta pārvalde;
1.20. Mērsraga pirmsskolas izglītības iestāde "Dārta";
1.21. Mērsraga vidusskola;
1.22. Pansionāts "Lauciene";
1.23. Pastendes pamatskola;
1.24. Pastendes pirmsskolas izglītības iestāde "Ķipars";
1.25. Pūņu pamatskola;
1.26. Rojas jūras zvejniecības muzejs;
1.27. Rojas Kultūras centrs;
1.28. Rojas Mūzikas un mākslas skola;
1.29. Rojas ostas pārvalde;
1.30. Rojas pagasta pārvalde;
1.31. Rojas pirmsskolas izglītības iestāde "Zelta zivtiņa";
1.32. Rojas vidusskola;
1.33. Sabiles mākslas, kultūras un tūrisma centrs;
1.34. Sabiles Mūzikas un mākslas skola;
1.35. Sabiles pamatskola;
1.36. Sabiles pilsētas un Abavas pagasta apvienības pārvalde;
1.37. Sabiles pirmsskolas izglītības iestāde "Vīnodziņa";
1.38. Stendes pamatskola;
1.39. Stendes pilsētas un Virbu pagasta apvienības pārvalde;
1.40. Talsu 2. vidusskola;
1.41. Talsu Galvenā bibliotēka;
1.42. Talsu Kultūras centrs;
1.43. Talsu Mākslas skola;
1.44. Talsu Mūzikas skola;
1.45. Talsu novada Bāriņtiesa;
1.46. Talsu novada Bērnu un jauniešu centrs;
1.47. Talsu novada Izglītības pārvalde;
1.48. Talsu novada muzejs;
1.49. Talsu novada Sociālais dienests;
1.50. Talsu novada Sporta skola;
1.51. Talsu novada vidusskola;
1.52. Talsu pamatskola;
1.53. Talsu pilsētas pārvalde;
1.54. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Kastanītis";
1.55. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Pīlādzītis";
1.56. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Saulīte";
1.57. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Sprīdītis";
1.58. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";
1.59. Talsu Valsts ģimnāzija;
1.60. Upesgrīvas pamatskola;
1.61. Valdemārpils Mūzikas un mākslas skola;
1.62. Valdemārpils pilsētas un Ārlavas, Īves un Lubes pagastu apvienības pārvalde;
1.63. Valdemārpils pirmsskolas izglītības iestāde "Saulstariņš";
1.64. Valdemārpils vidusskola;
1.65. Valdgales pagasta pārvalde;
1.66. Vandzenes pirmsskolas izglītības iestāde "Zīlīte";
1.67. Virbu sākumskola."
1.4. Papildināt pielikumu ar 2.28. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.28. Talsu novada vēlēšanu komisija."
2. Saistošo noteikumu 1.1., 1.3. un 1.4. apakšpunkti stājas spēkā 2024. gada 1. martā.
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja E. Kārkliņa
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi |
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis - ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi |
1.1.1. Saistošie noteikumi nosaka jaunas teritoriālā iedalījuma vienību apvienības:
1) Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagastu apvienība, kurā ietilpst Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagasti;
2) Laidzes un Vandzenes pagastu apvienība, kurā ietilpst Laidzes un Vandzenes pagasti;
3) Valdemārpils pilsētas un Ārlavas, Īves, Lubes pagastu apvienība, kurā ietilpst Ārlavas, Īves, Lubes pagasti un Valdemārpils pilsēta.
1.1.2. Saistošie noteikumi precizē to pielikuma 1. punktu, kurā tiek noteikts, ka minētajās teritoriālā iedalījuma vienību apvienībās tiek izveidotas pārvaldes saskaņā ar Pašvaldību likuma 23. panta pirmo daļu.
1.1.3. Saistošie noteikumi groza pašvaldības nolikuma 17.1.
apakšpunktu - tiek noteikts, ka dome pilnvaro pašvaldības
izpilddirektoru lemt arī par nekustamā īpašuma daļas (kadastra
objekta) izmantošanu (piemēram, iznomāšana, izīrēšana,
patapināšana), izņemot atsavināšanu, ja nekustamā īpašuma daļas
(kadastra objekta) kadastrālā vērtība nepārsniedz 20 000
euro.
1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi |
1.2.1. Ar Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. novembra lēmuma Nr. 444 "Par teritoriālā iedalījuma vienībām" 1. punktu tika nolemts uzdot Talsu novada pašvaldības Centrālajai pārvaldei sagatavot un līdz 2023. gada 6. decembrim iesniegt pašvaldības domes priekšsēdētājam Talsu novada pašvaldības domes 2023. gada 30. marta saistošo noteikumu Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" (turpmāk - pašvaldības nolikums) grozījumu projektu, nosakot, ka novada teritoriālais iedalījums ietver šādas teritoriālā iedalījuma vienību apvienības: Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagastu apvienība, kurā ietilpst Balgales, Ķūļciema un Laucienes pagasti; Laidzes un Vandzenes pagastu apvienība, kurā ietilpst Laidzes un Vandzenes pagasti; Valdemārpils pilsētas un Ārlavas, Īves, Lubes pagastu apvienība, kurā ietilpst Ārlavas, Īves, Lubes pagasti un Valdemārpils pilsēta.
Ņemot vērā minēto, sagatavots saistošo noteikumu projekts, kas cita starpā (saistošo noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts) paredz minēto teritoriālā iedalījuma vienību apvienību izveidošanu.
1.2.2. Pašvaldību likuma 23. panta pirmā daļa nosaka: "Lai nodrošinātu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību novada pagastos un novada pilsētās, pašvaldības dome izveido pagasta vai pilsētas pārvaldi vai teritoriālā iedalījuma vienību apvienības pārvaldi. Pašvaldības dome var izveidot teritoriālā iedalījuma vienību (pagastu vai pagastu un pilsētas) apvienības pārvaldi, ja pašvaldības nolikumā noteiktais novada teritoriālais dalījums ietver teritoriālā iedalījuma vienību apvienību [..]." Iepriekš minētais nozīmē, ja novada teritoriālais dalījums ietver teritoriālā iedalījuma vienību apvienības, tad pašvaldības dome šīm apvienībām izveido pārvaldi.
Ņemot vērā minēto, sagatavots saistošo noteikumu projekts, kas cita starpā (saistošo noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts) paredz minēto teritoriālā iedalījuma vienību apvienību pārvalžu izveidošanu.
1.2.3. Pašvaldības nolikuma 17.1. apakšpunkts nosaka, ka dome pilnvaro pašvaldības izpilddirektoru lemt par pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu (piemēram, iznomāšana, izīrēšana, patapināšana), izņemot atsavināšanu, ja nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība nepārsniedz 20 000 euro un lēmumu saskaņojis Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļas vadītājs vai tā pilnvarots nodaļas darbinieks, Centrālās pārvaldes Juridiskās nodaļas vadītājs vai tā pilnvarots nodaļas darbinieks un domes priekšsēdētājs vai tā pilnvarots domes priekšsēdētāja vietnieks.
Praksē secināts, ka minēto normu varētu papildināt ar norādi, ka dome pilnvaro pašvaldības izpilddirektoru lemt par pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu (piemēram, iznomāšana, izīrēšana, patapināšana), izņemot atsavināšanu, ja nekustamā īpašuma vai tā daļas (kadastra objekta) kadastrālā vērtība nepārsniedz 20 000 euro. Šāds priekšlikums radies, lai pašvaldības izpilddirektors varētu iznomāt, piemēram, ne tikai zemesgabalu, kura kadastrālā vērtība nepārsniedz 20 000 euro, bet arī zemesgabala daļu (kadastra objektu), ja tās vērtība nepārsniedz 20 000 euro. Tādējādi, piemēram, gadījumā, kad runa ir par salīdzinoši lielu zemesgabalu, kura kadastrālā vērtība pārsniedz 20 000 euro, bet iznomāt nepieciešams tikai nelielu tā daļu, piemēram, mazdārziņa vajadzībām, par šādas zemesgabala daļas iznomāšanu varētu lemt pašvaldības izpilddirektors.
Ņemot vērā minēto, sagatavots saistošo noteikumu projekts,
kas cita starpā (saistošo noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts)
paredz pašvaldības izpilddirektora tiesības lemt arī par
nekustamā īpašuma daļas (kadastra objekta) iznomāšanu, ja šīs
nekustamā īpašuma daļas (kadastra objekta) kadastrālā vērtība
nepārsniedz 20 000 euro.
1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums |
Skatīt 1.2. apakšpunktu.
1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība |
Skatīt 1.2. apakšpunktu.
1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu: |
Nav paredzēta administratīvā atbildība par saistošo
noteikumu pārkāpšanu
1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte |
Neattiecināms
1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām |
Neattiecināms
1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas - pamatots sabiedrības interešu aizskārums |
Neattiecināms
1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas; |
Neattiecināms
1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi - darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība; |
Neattiecināms
1.5.6. Korespondējošās tiesību normas - saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība; |
Neattiecināms
1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā |
Neattiecināms
1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums |
Neattiecināms
1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs; |
Neattiecināms
1.5.10. Soda piemērotāja - kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, - izvēles apsvērumi |
Neattiecināms
1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā |
Neattiecināms
1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības |
Skatīt 1.2. apakšpunktu.
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus |
2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus: |
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu |
Neietekmē
2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu |
Pastarpināti varētu ietekmēt, jo apvienības pārvaldes
vadītāja mēnešalga, visticamāk, būs lielāka par atsevišķas
teritoriālā iedalījuma vienības pārvaldes vadītāja mēnešalgu.
Minētais gan aplūkojams kontekstā, tas ir, līdz šim minētajās
teritoriālā iedalījuma vienību pārvaldēs varēja būt atsevišķi
vadītāji ar katram noteiktu mēnešalgu, bet teritoriālā
iedalījuma vienību apvienību un to pārvalžu izveidošana
samazinātu izdevumu daļu.
2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām) |
Neietekmē.
2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu) |
Nepieciešami Centrālās pārvaldes personāla resursi
reorganizācijas īstenošanai.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei) |
3.1. Sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību |
Tiešā veidā neietekmē.
3.2. Ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība |
3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: |
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību |
Neietekmē
3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā |
Neietekmē
3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā |
Neietekmē
3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: |
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja |
Neietekmē
3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c. |
Neietekmē
3.5. Ietekme uz konkurenci - iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei |
Neietekmē
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām |
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā |
Centrālā pārvalde
4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību; |
Neietekmē
4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: |
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem |
Neietekmē
4.3.2. Fiziskajām personām |
Neietekmē
4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām |
Neietekmē
4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām |
Neietekmē
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem |
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi |
Saistošie noteikumi izstrādāti, lai risinātu organizatoriskus jautājumus, tiešā veidā neskar pašvaldību funkciju izpildi.
Atzīmējams, ka, pilnvarojot pašvaldības izpilddirektoru lemt
arī par nekustamā īpašuma daļas (kadastra objekta) izmantošanu
nodrošinātu privātpersonas iesnieguma ātrāku izskatīšanu, tas
ir, jautājumu nebūs jāizskata domes sēdē, kas parasti notiek
vienu reizi mēnesī.
5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.). |
Nemainās
6. Izpildes nodrošināšana |
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija |
Saistošo noteikumu izpildē iesaistīta pašvaldības administrācija.
Paredzēts samazināt pārvalžu (iestāžu) skaitu.
Citu institūciju izveide, likvidācija vai reorganizācija nav
paredzēta.
6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. punktā norādīto) |
Skatīt 2.2. apakšpunktu
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana |
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai |
Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas
nodrošināšanai. Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2.
apakšpunktu.
7.2. Samērīguma tests |
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Jā
7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai |
Nē
7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša |
Jā
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46.panta trešajā daļā minēto informāciju |
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā |
Nav notikušas konsultācijas
8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) |
Skatīt 8.1. apakšpunktu
8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā |
Skatīt 8.1. apakšpunktu
8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) |
Nav saņemti
8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas |
Viedokļi nav prasīti un saņemti
8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas |
Nav notikušas
Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja E. Kārkliņa