Ministru kabineta noteikumi Nr. 56
Rīgā 2024. gada 16. janvārī (prot. Nr. 2 46. §)
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3. panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2015, 122. nr.; 2017, 173. nr.; 2018, 172. nr.; 2019, 108. nr.; 2020, 61. nr.; 2021, 91., 130. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 2.25. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.25. sadalošā josla - ceļa daļa, kas vienu no
otras norobežo blakus brauktuves vai līdztekus izvietotus ceļus
(piemēram, gājēju un velosipēdu ceļi) un nav paredzēta
transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;".
2. Izteikt 2.29. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.29. velojosla - josla uz brauktuves, kas
paredzēta braukšanai ar velosipēdu un elektroskrejriteni un no
citu transportlīdzekļu joslas ir atdalīta ar 920. vai 925. ceļa
apzīmējumu vai paaugstinātu apmali (tiek apzīmēta ar 941. ceļa
apzīmējumu; var tikt apzīmēta ar 413. un 817. ceļa zīmi);".
3. Izteikt 4. punktu šādā redakcijā:
"4. Īslaicīgi braukt pa ceļu ārpus apdzīvotām vietām, ja tas
nepieciešams ceļa vai tilta šķērsošanai, atļauts mopēdiem,
tricikliem, kvadricikliem un motocikliem, kuru izmantošanu ceļu
satiksmē izgatavotājs nav paredzējis, kā arī sniega motocikliem,
kas reģistrēti transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par transportlīdzekļu
reģistrāciju, un speciālai traktortehnikai, kas reģistrēta
traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā, bet
kurus to izgatavotājs nav paredzējis izmantošanai ceļu satiksmē.
Piedaloties ceļu satiksmē ar šādu transportlīdzekli, tā vadītājam
jādara viss iespējamais, lai tiktu nodrošināta ceļu satiksmes
drošība."
4. Izteikt 7., 8. un 9. punktu šādā redakcijā:
"7. Gājējiem jāpārvietojas pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un
velosipēdu ceļu vai kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu, bet, ja to
nav, - pa nomali. Ja ietves, gājēju ceļa, gājēju un velosipēdu
ceļa, kopīga gājēju un velosipēdu ceļa vai nomales nav vai ja pa
to pārvietoties nav iespējams, gājējiem ir atļauts pārvietoties
pa brauktuves malu vienā rindā (pa ceļiem, kur ir sadalošā josla,
- pa ārmalu). Ja uz ceļa netiek veikti darbi un atļautais
braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h, gājējiem atļauts
pārvietoties pa brauktuves malu arī vairāk nekā vienā rindā, bet
ne vairāk kā trīs rindās.
8. Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu,
kopīgu gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot
skrituļslidas, skrituļdēļus u. tml. sporta vai atpūtas inventāru,
atļauts, ja tas netraucē citus ceļu satiksmes dalībniekus.
Šķērsot brauktuvi ar skrituļslidām, skrituļdēli u. tml. inventāru
atļauts ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās
ātrumu.
9. Gājējiem, kuri iet pa brauktuves malu vai nomali ārpus
apdzīvotām vietām, jāpārvietojas pretim transportlīdzekļu
braukšanas virzienam. Personām, kuras brauc ratiņkrēslā vai stumj
motociklu, mopēdu, velosipēdu u. tml. pa brauktuves malu vai
nomali, atļauts pārvietoties pa jebkuru ceļa pusi."
5. Izteikt 11., 12. un 13. punktu šādā redakcijā:
"11. Organizētas cilvēku grupas drīkst pārvietoties tikai pa ceļa
labo pusi transportlīdzekļu braukšanas virzienā grupā ne vairāk
par četriem cilvēkiem rindā. Organizētās cilvēku grupas priekšā
kreisajā pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas personām
atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu
atstarojoša materiāla elementiem, bet diennakts tumšajā laikā un
nepietiekamas redzamības apstākļos - papildus arī ar iedegtiem
lukturiem: priekšā ar baltas gaismas lukturi, bet aizmugurē ar
sarkanas gaismas lukturi.
12. Bērnu grupas drīkst pārvietoties pa ietvēm, gājēju ceļiem,
gājēju un velosipēdu ceļiem vai kopīgiem gājēju un velosipēdu
ceļiem, bet, ja to nav, - tikai diennakts gaišajā laikā pa ceļa
labās puses nomali transportlīdzekļu braukšanas virzienā kolonnā
ne vairāk par diviem bērniem rindā. Bērnu grupas priekšā kreisajā
pusē un aizmugurē kreisajā pusē jāatrodas pieaugušajiem
atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu
atstarojoša materiāla elementiem.
13. Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pazemes vai
virszemes), bet, ja to nav, - krustojumos pa ietvju vai nomaļu
iedomāto turpinājumu. Ja gājēja redzamības zonā gājēju pārejas
vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī
attiecībā pret brauktuves malu, iepriekš pārliecinoties, ka
netuvojas transportlīdzekļi."
6. Izteikt 18.1. un 18.2. apakšpunktu šādā
redakcijā:
"18.1. šķērsot brauktuvi vietās, kur uzstādīti nožogojumi
gājējiem vai ceļu nožogojumi, izņemot vietas, kur nožogojumos ir
speciāli ierīkoti ceļa šķērsošanai paredzēti pārtraukumi;
18.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja brauktuvei ir
četras vai vairāk braukšanas joslas un ja nav sadalošās
joslas;".
7. Svītrot 18.3. apakšpunktu.
8. Papildināt noteikumus ar 25.1 punktu šādā
redakcijā:
"25.1 Traktortehnikas vadītājam papildus šo noteikumu
25. punktā minētajām prasībām ir pienākums apturēt traktortehniku
pēc Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras amatpersonas
norādījuma."
9. Izteikt 82. punktu šādā redakcijā:
"82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst
traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams
ceļu satiksmes drošībai, transportlīdzekļa vadītājam minētā
manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība."
10. Papildināt noteikumus ar 82.1 punktu šādā
redakcijā:
"82.1 Aizliegts braukt atpakaļgaitā, ja uz
specializētā atkritumu izvešanas transportlīdzekļa ārpus kabīnes
atrodas pasažieris."
11. Papildināt 92. punktu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
"Pašvaldības ar attiecīgu lēmumu ir tiesīgas noteikt laikposmu,
kad transportlīdzekļus drīkst apturēt joslā, kas paredzēta
pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, lai iekrautu vai
izkrautu kravu."
12. Izteikt 93. un 94. punktu šādā redakcijā:
"93. Ja josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem
apzīmēta ar 505. ceļa zīmi un 940. ceļa apzīmējumu un iekārtota
brauktuves labajā pusē, un nav atdalīta no pārējās brauktuves ar
nepārtrauktu ceļa apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam
jānogriežas pa labi no šīs joslas. Transportlīdzekļa vadītājam
aizliegts ilgstoši braukt pa šo joslu un jānogriežas tuvākajā
brauktuvē vai vietā, kur no ceļa nobrauc uz blakusteritoriju.
Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu
transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru
sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai
izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.
94. Ja uz brauktuves ierīkota ar 941. ceļa apzīmējumu (un (vai)
arī ar 413. ceļa zīmi) apzīmēta velojosla, kas no pārējās
brauktuves atdalīta ar platu 920. ceļa apzīmējumu, pārējo
transportlīdzekļu vadītājiem pa velojoslu braukt aizliegts un to
šķērsot atļauts tikai 920. ceļa apzīmējuma pārtraukumu
vietās."
13. Izteikt 101. punktu šādā redakcijā:
"101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums
nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu
namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu
teritorijās - 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu
transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90
km/h."
14. Izteikt 103.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"103.4. braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi,
motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem
un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, - 120
km/h, autobusiem - 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1.
martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas
automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem -
100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem - 110 km/h;".
15. Papildināt noteikumus ar 103.7. un 103.8. apakšpunktu
šādā redakcijā:
"103.7. specializētajiem atkritumu izvešanas transportlīdzekļiem
- 20 km/h, ja tā pasažieris atrodas ārpus kabīnes šim nolūkam
paredzētajā stāvēšanas vietā;
103.8. elektroskrejriteņiem - 25 km/h."
16. Izteikt 110. punktu šādā redakcijā:
"110. Lai netraucētu citus ceļu satiksmes dalībniekus un palaistu
garām citu transportlīdzekli, šo noteikumu 88. punktā minētie
transportlīdzekļi drīkst īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tai
ir asfalta vai asfaltbetona segums. Ja ārpus apdzīvotām vietām
ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo
transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni
braucošu šo noteikumu 88. punktā minētu transportlīdzekli, tā
vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc
iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, bet, ja aiz
transportlīdzekļa ir izveidojies sastrēgums, jāaptur
transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz
tā izveidojuši sastrēgumu."
17. Papildināt noteikumus ar 15.1 nodaļu šādā
redakcijā:
18. Izteikt 179. punktu šādā redakcijā:
"179. Traktortehnikai ar pilnu masu virs 4000 kg atļauts vilkt
divas ar darba bremzēm aprīkotas piekabes, kas nodrošina darba
bremžu funkcionalitāti."
19. Papildināt noteikumus ar 179.1 punktu šādā
redakcijā:
"179.1 Transportlīdzekļa sastāvam, kas sastāv no
mehāniska transportlīdzekļa, puspiekabes un piekabes, ir atļauts
piedalīties ceļu satiksmē, ja normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā ir saņemta attiecīga lielgabarīta un smagsvara
pārvadājuma atļauja."
20. Izteikt 180.8. apakšpunktu šādā redakcijā:
"180.8. vairāk par vienu piekabi, izņemot šo noteikumu 179. un
179.1 punktā minēto gadījumu;".
21. Papildināt noteikumus ar 200.1.4. apakšpunktu šādā
redakcijā:
"200.1.4. lai brauktu pa braukšanas joslu visā tās platumā, bez
iemesla netraucējot cita transportlīdzekļa braukšanu, uz ceļiem,
kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h, vietā, kur
neveic darbus uz ceļa vai nav ierobežojuma ar noteiktu darbības
laiku;".
22. Izteikt 200.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"200.3. braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā
ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus,
nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama. Braucot pa ietvi,
velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai
netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji. Ja pastāv risks, ka
velosipēdu vadītāji var apdraudēt vai traucēt gājējus, velosipēdu
vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju
pārvietošanās ātrumu, vai jāaptur velosipēds. Gājējiem,
pārvietojoties pa ietvi, ir priekšroka. Braucot pa ietvi vietās,
kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar
pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām, velosipēdu
vadītājiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas
tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās
par drošību."
23. Izteikt 201. punkta otro teikumu šādā
redakcijā:
"Bērniem līdz 16 gadu vecumam, braucot ar velosipēdu, galvā jābūt
aizsprādzētai aizsargķiverei."
24. Izteikt 205. punktu šādā redakcijā:
"205. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā
virzienā apdzīvotās vietās ārpus krustojumiem velosipēda
vadītājam atļauts no brauktuves labās malas, bet uz ceļiem, kur
ceļu satiksme notiek divos virzienos ar vienu joslu katrā
virzienā, - arī no kreisā malējā stāvokļa, kas ieņemts uz
attiecīgā virziena braukšanas joslas."
25. Svītrot 210.6. apakšpunktu.
26. Papildināt noteikumus ar 210.7. apakšpunktu šādā
redakcijā:
"210.7. braukt pa pretējā virziena brauktuvi."
27. Svītrot 212. punktu.
28. Izteikt 212.6 punktu šādā redakcijā:
"212.6 Elektroskrejritenim braukšanas laikā priekšpusē
deg baltas gaismas lukturis, bet aizmugurē - sarkanas gaismas
lukturis. Elektroskrejriteņa vadītājam vecumā no 14 līdz 17
gadiem galvā jābūt aizsprādzētai aizsargķiverei. Ja lukturu nav
vai tie nedarbojas, elektroskrejriteņa vadītājam jābūt tērptam
atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu
atstarojoša materiāla elementiem."
29. Papildināt noteikumus ar 212.7 5.
apakšpunktu šādā redakcijā:
"212.7 5. braukt pa pretējā virziena brauktuvi."
30. Izteikt 246. punktu šādā redakcijā:
"246. Automobiļa salonā pie priekšējā stikla atļauts novietot
invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja automobiļa vadītājs vai
tā pasažieris ir persona, kurai izsniegta invalīdu stāvvietu
izmantošanas karte. Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti ir
tiesības saņemt:
246.1. personai ar invaliditāti, kurai ir kustību un gaitas
traucējumi un kurai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu
valsts komisija izsniegusi atzinumu par medicīniskajām
indikācijām vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta
saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai;
246.2. personai ar I grupas redzes invaliditāti;
246.3. personai vecumā līdz 18 gadiem, kurai noteikta
invaliditāte un kurai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu
valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas
nepieciešamību."
31. Papildināt noteikumus ar 246.1 un
246.2 punktu šādā redakcijā:
"246.1 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karti izsniedz
valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija",
pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts
komisijas elektroniski sniegto informāciju par personas tiesībām
saņemt invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, ja saņemts kartes
saņēmēja vai tā pārstāvja iesniegums. Invalīdu stāvvietu
izmantošanas karti izsniedz uz termiņu, uz kuru personai ir
piešķirta invaliditāte, kas atbilst šo noteikumu 246. punktā
minētajiem nosacījumiem. Ja noteiktās invaliditātes termiņš
pārsniedz 10 gadus, tad karti izsniedz uz 10 gadiem. Maksu par
invalīdu stāvvietu izmantošanas kartes izsniegšanu sedz
pakalpojuma saņēmējs atbilstoši valsts akciju sabiedrības "Ceļu
satiksmes drošības direkcija" cenrādim.
246.2 Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte (3.
pielikuma 12. punkts) ir tumši zils taisnstūris (garums 148 mm,
augstums 106 mm). Kartes aversa kreisajā pusē norādīts kartes
derīguma termiņš, izdevējs un kartes sērijas numurs, zem tā
attēlota personas ar invaliditāti pazīšanas zīme baltā krāsā,
labajā pusē - Latvijas atšķirības zīme "LV", zem tās uzraksts
latviešu valodā "Eiropas Kopienas modelis", zem tā ar atstarpi
uzraksts latviešu valodā "Invalīdu stāvvietu izmantošanas karte",
zem tā ar atstarpi analogs uzraksts citās Eiropas Savienības
valodās. Kartes reversa kreisajā pusē - kartes īpašnieka
fotogrāfija, zem tās norādīts personas vārds, uzvārds un
paraksts, labajā pusē - informācija latviešu valodā "Šī karte
pilnvaro tās īpašnieku izmantot speciāli apzīmētu stāvvietu
pakalpojumus Eiropas Savienības dalībvalstīs."
32. Izteikt 264. punktu šādā redakcijā:
"264. 312. un 313. zīmes darbība neattiecas uz
transportlīdzekļiem, kuriem, izvērtējot sabiedrisko drošību un
bīstamību, lai veiktu speciālus pārvadājumus (piemēram, pārvadātu
dzīvnieku izcelsmes blakusproduktus un atvasinātus produktus, kas
nav paredzēti cilvēka patēriņam), izsniegta valsts sabiedrības ar
ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" atļauja."
33. Izteikt 276.49. apakšpunktu šādā redakcijā:
"276.49. 554. zīme "Piespiedu apstāšanās vieta". Norāda vietu
tunelī, uz ātrgaitas ceļa, kas paredzēta transportlīdzekļa
novietošanai piespiedu apstāšanās gadījumā;".
34. Izteikt 280.33. apakšpunktu šādā redakcijā:
"280.33. 633. zīme "Avārijas tālrunis". Norāda vietu tunelī, uz
ātrgaitas ceļa, kur atrodas tālrunis, pa kuru var izsaukt
glābšanas dienestu;".
35. Papildināt noteikumus ar 284.1 punktu šādā
redakcijā:
"284.1 Informācija par iespējamajiem braukšanas
virzieniem vairāklīmeņu krustojumos:
284.1 1. 754. zīme "Iepriekšēja norāde par nobrauktuvi
no ātrgaitas ceļa". Informē par nobrauktuvi no ātrgaitas
ceļa;
284.1 2. 755. zīme "Tuvojas nobrauktuve". Papildu
brīdinājums par tuvošanos nobrauktuvei no ātrgaitas ceļa
(attālums 300 m (3 svītras), 200 m (2 svītras), 100 m (1
svītra));
284.1 3. 756. zīme "Virziena norāde". Novietojama pie
izejas virs brauktuves vai arī starp brauktuvēm."
36. Izteikt 285.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"285.4. 804.-808. papildzīme "Darbības zona". Norāda 326., 327.,
328., 329., 537. un 539. zīmes darbības virzienu un zonu. Ar 804.
un 808. papildzīmi norāda arī attālumu līdz objektam, kas ir
apzīmēts ar 537. vai 539. zīmi, bet ar 805.-807. papildzīmi -
537. un 539. zīmes darbības zonu, ja tās ir uzstādītas paralēli
stāvvietas malai;".
37. Izteikt 285.32. apakšpunktu šādā redakcijā:
"285.32. 854. papildzīme "Informācija par velosipēdu ceļu".
Norāda, ka pa šķērsojamo ceļu vai tā daļu ir organizēta
velosipēdu un elektroskrejriteņu satiksme norādītajos
virzienos;".
38. Izteikt 285.38. apakšpunktu šādā redakcijā:
"285.38. 860. papildzīme "Elektromobiļiem". Norāda, ka ar 537.
zīmi apzīmētā stāvvietā ir pieejama uzlāde un atļauta
transportlīdzekļu stāvēšana tikai elektromobiļiem un ārēji
lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to uzlādes laikā."
39. Izteikt 289. punktu šādā redakcijā:
"289. Ceļa apzīmējumiem (5. pielikums) jāatbilst standartu LVS
85:2016 "Ceļa apzīmējumi", LVS 85:2016/A1:2018 "Ceļa apzīmējumi"
un LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi. Lietošanas noteikumi"
prasībām. Gājēju pārejas tiek projektētas atbilstoši standartam
LVS 190-10:2007 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi", LVS
190-10:2007/A1:2010 "Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi" un
LVS 190-10:2007/A2:2020 "Gājēju pāreju projektēšanas
noteikumi"."
40. Izteikt 292.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"292.6. 925. ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru
garums ir vienāds ar atstarpēm starp tām, - apzīmē joslas vai
velojoslas krustojuma robežās vai velojoslas vietās, kur tās
atļauts šķērsot citiem transportlīdzekļiem;".
41. Izteikt 292.36. apakšpunktu šādā redakcijā:
"292.36. 957. ceļa apzīmējums apzīmē stāvvietu, kur ir pieejama
uzlāde un atļauta transportlīdzekļu stāvēšana tikai
elektromobiļiem un ārēji lādējamiem hibrīdtransportlīdzekļiem to
uzlādes laikā;".
42. Izteikt 295. punktu šādā redakcijā:
"295. 920. un 921. ceļa apzīmējuma līnijas šķērsot aizliegts,
izņemot 920. ceļa apzīmējuma līniju, ja tā lietota, lai apzīmētu
stāvvietas robežas, vai sadala pretējos virzienos braucošu
transportlīdzekļu plūsmas, lai atgrieztos savā braukšanas
virziena pusē, kā arī šo noteikumu 110. punktā minētajos
gadījumos."
43. Izteikt 2. pielikuma 8.13. un 8.14. apakšpunktu šādā
redakcijā:
"
8.13. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, vai kombinētu pārvadājumu darbības, lai sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta termināli Latvijas teritorijā | 42 t |
8.14. | transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kas sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes, kurš, veicot intermodālu pārvadājumu darbības, pārvadā vienu vai vairākus konteinerus vai maināmas virsbūves, kuru maksimālais kopējais garums ir līdz 45 pēdām, vai kombinētu pārvadājumu darbības, lai sasniegtu tuvāko attiecīgajam pakalpojumam piemēroto transporta termināli Latvijas teritorijā | 44 t |
"
44. Izteikt 2. pielikuma 19. punktu šādā redakcijā:
"19. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā,
ievērojot, ka netiek radīts transportlīdzekļu vai
transportlīdzekļu sastāvu kravietilpības palielinājums, var
pārsniegt transportlīdzekļi vai transportlīdzekļu sastāvi, kuriem
ir atbilstoši Komisijas 2021. gada 31. marta Īstenošanas regulai
(ES) 2021/535, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas
(ES) 2019/2144 piemērošanas noteikumus transportlīdzekļu un šiem
transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu
tehnisku vienību tipa apstiprināšanas vienotām procedūrām un
tehniskajām specifikācijām attiecībā uz to vispārīgajiem
konstrukcijas raksturlielumiem un drošību, izgatavotas kabīnes,
kas uzlabo to aerodinamikas rādītājus, energoefektivitāti un
drošības rādītājus. Minēto atbilstību apliecina uz
transportlīdzekļa izgatavotāja plāksnītes norādīta attiecīga
informācija."
45. Papildināt 2. pielikumu ar 20. punktu šādā
redakcijā:
"20. Maksimālos garumus, kas noteikti šā pielikuma 1. punktā,
attiecīgajā gadījumā, ievērojot šo noteikumu 194.1
punktu, un maksimālo attālumu, kas noteikts šā pielikuma 5.
punktā, var par 15 cm pārsniegt transportlīdzekļi vai
transportlīdzekļu sastāvi, kas minēti šā pielikuma 8.13. un 8.14.
apakšpunktā."
46. Papildināt 4. pielikuma 7. punktu ar 754., 755., 756. un 757. ceļa zīmju aprakstu un attēliem šādā redakcijā:
" | " |
Ministru prezidente E. Siliņa
Satiksmes ministrs K. Briškens