1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību kādā kopjama Jūrmalas valstspilsētas administratīvā teritorija, nodrošinot teritorijas sakoptību un atbildību par to neievērošanu.
2. Noteikumos lietoto terminu skaidrojums:
2.1. pagalms – ēku, būvju vai stādījumu ierobežots laukums, ieskaitot žogu;
2.2. zāliens – īpaši ierīkots, ar zālaugiem apsēta teritorija;
2.3. zālājs – dabiski veidojies, ar zālaugiem apaugusi teritorija;
2.4. pavasara, vasaras, rudens sezona – laika periods gadā no 1. aprīļa līdz 31. oktobrim;
2.5. ziemas sezona – laika periods gadā no 1. novembra līdz 31. martam.
3. Nekustamā īpašuma un tam piegulošās teritorijas kopšanu nodrošina:
3.1. nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs;
3.2. būves īpašnieks, ja nekustamais īpašums sastāv no zemesgabala un būves, kas pieder dažādām personām (dalītais īpašums), un ja saskaņā ar zemes nomas līgumu nav noteikta cita kārtība; ja būves īpašnieks nav noskaidrojams, nekustamā īpašuma un tam piegulošās teritorijas kopšanu nodrošina zemes īpašnieks.
4. Ja nekustamā īpašuma piegulošā publiskā lietošanā esošā teritorija līdz brauktuves malai pārsniedz 5 metrus, nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs nodrošina piegulošās teritorijas uzturēšanu 5 metru platumā no nekustamā īpašuma robežas, tai skaitā gājēju ietves un zālienu līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas kopšanu.
5. Noteikumu 3. punktā minēto personu pienākums ir:
5.1. atbilstoši sezonai pļaut zālienu nepieļaujot, ka zāles garums pārsniedz 15 centimetrus, izņemot:
5.1.1. nekustamā īpašumā un tā piegulošā teritorijā, kas saskaņā ar Jūrmalas teritorijas plānojuma funkcionālo zonējumu atrodas dabas un apstādījumu teritorijā, un tajā tiek uzturēts un kopts bioloģiski vērtīgs zālājs, īpaši aizsargājami biotopi saskaņā ar dabas datu pārvaldības sistēmas "OZOLS" reģistrētajiem datiem, veicama vēlā pļaušana – pēc augu izziedēšanas un izbiršanas (augustā, septembrī);
5.1.2. nekustamā īpašumā un tā piegulošā teritorijā, kurā saskaņā ar dabas datu pārvaldības sistēmas "OZOLS" reģistrētajiem datiem atrodas īpaši aizsargājamas augu sugu dzīvotnes, veicama vēlā pļaušana – pēc augu izziedēšanas un izbiršanas (augustā, septembrī);
5.1.3. nekustamā īpašumā un tā piegulošā teritorijā, kurā ir meža zeme, saglabājama dabiskā meža zemsedze.
5.2. ziemas sezonā – piebrauktuves un piebraucamos ceļos tīrīt un kaisīt ar pretslīdes materiālu, nepieļaujot, ka uz tiem veidojas sniega kupenas un apledojums, un uzturēt tos tādā kārtībā, lai transportlīdzekļi varētu izbraukt līdz publiskā lietojuma ielu tīklam;
5.3. ziemas sezonā – tīrīt sniegu un ledu uz ietvēm un publiskai lietošanai ierīkotajiem pagalma gājēju celiņiem, kaisīt tos ar pretslīdes materiāliem – katru dienu līdz plkst. 8.00, lai neveidotos sniega kupenas un ledus (izņemot šādas ielas: Pērkona iela, Rīgas iela, Mežaparka prospekts, Meža prospekts, Bulduru prospekts, Aizkraukles iela, Rembates iela, Raunas iela, Ikšķiles iela, Dzintaru prospekts, Lienes iela, Jomas iela, Jūras iela, Ērgļu iela, Zigfrīda Meierovica prospekts, Dubultu prospekts, Strēlnieku prospekts, Raiņa iela, Nometņu iela, Tallinas iela, Mellužu prospekts, Asaru prospekts, Talsu šoseja, Kolkas iela, Turaidas iela posmā no izejas pludmalē līdz dzelzceļa līnijai, Skolas iela, Ventspils šoseja, Slokas iela, Piekrastes iela, Mežmalas iela, Tukuma iela, Emīla Dārziņa iela, Vienības prospekts, Lielais prospekts, Vikingu iela, Lašu iela, Babītes iela, Viestura iela posmā no Ganību ceļa līdz Vienības prospektam, Jaunķemeru ceļš, Tūristu iela), ja nav ziemas periodam atbilstoši nokrišņi (sniegs, apledojums) tīrīšanu veic atbilstoši noteikumu 5.4. apakšpunktam;
5.4. pavasara, vasaras, rudens sezonā, ja nav ziemas periodam atbilstoši nokrišņi (sniegs, apledojums), – tīrīt piegulošās teritorijas, gājēju ietves un publiskai lietošanai ierīkotos pagalma gājēju celiņus no lapām, skujām, koku zariem un sadzīves atkritumiem (izņemot šādas ielas: Pērkona iela, Rīgas iela, Mežaparka prospekts, Meža prospekts, Bulduru prospekts, Aizkraukles iela, Rembates iela, Raunas iela, Ikšķiles iela, Dzintaru prospekts, Lienes iela, Jomas iela, Jūras iela, Ērgļu iela, Zigfrīda Meierovica prospekts, Dubultu prospekts, Strēlnieku prospekts, Raiņa iela, Nometņu iela, Tallinas iela, Mellužu prospekts, Asaru prospekts, Talsu šoseja, Kolkas iela, Turaidas iela posmā no izejas pludmalē līdz dzelzceļa līnijai, Skolas iela, Ventspils šoseja, Slokas iela, Piekrastes iela, Mežmalas iela, Tukuma iela, Emīla Dārziņa iela, Vienības prospekts, Lielais prospekts. Vikingu iela, Lašu iela, Babītes iela, Viestura iela posmā no Ganību ceļa līdz Vienības prospektam, Jaunķemeru ceļš, Tūristu iela);
5.5. savākt uz ietvēm (izņemot šādas ielas: Pērkona iela, Rīgas iela posmā no Pērkonu ielas līdz Dzintaru ceļu pārvadam, Pērkona iela, Rīgas iela, Mežaparka prospekts, Meža prospekts, Bulduru prospekts, Aizkraukles iela, Rembates iela, Raunas iela, Ikšķiles iela, Dzintaru prospekts, Lienes iela, Jomas iela, Jūras iela, Ērgļu iela, Zigfrīda Meierovica prospekts, Dubultu prospekts, Strēlnieku prospekts, Raiņa iela , Nometņu iela, Tallinas iela, Mellužu prospekts, Asaru prospekts, Talsu šoseja, Kolkas iela, Turaidas iela posmā no izejas pludmalē līdz dzelzceļa līnijai, Skolas iela, Ventspils šoseja, Slokas iela, Piekrastes iela, Mežmalas iela, Tukuma iela, Emīla Dārziņa iela, Vienības prospekts, Lielais prospekts. Vikingu iela, Lašu iela, Babītes iela, Viestura iela posmā no Ganību ceļa līdz Vienības prospektam, Jaunķemeru ceļš, Tūristu iela) izkaisīto pretslīdes materiālu un nodrošināt savākto smilšu, līdz to aizvešanai, novietošanu kaudzītēs gājēju ietves malās vai brīvajos laukumos divu nedēļu laikā pēc tam, kad nokusis sniegs, bet ne vēlāk kā līdz 30. aprīlim, ja tas iespējams atbilstoši klimatiskajiem apstākļiem.
6. No noteikumu 5.1.–5.5. apakšpunktos noteiktajiem pienākumiem, kas attiecināmi uz īpašuma publiskā lietošanā piegulošo teritoriju, var atbrīvot šādas personas:
6.1. viendzīvokļa mājas, kuru neizmanto saimnieciskajai darbībai, vienīgo īpašnieku, kam ir trūcīgas vai maznodrošinātas personas statuss;
6.2. viendzīvokļa mājas, kuru neizmanto saimnieciskajai darbībai, vienīgo īpašnieku, kas ir pensionārs, kam ir trūcīgas vai maznodrošinātas personas statuss vai persona ar 1. vai 2. grupas invaliditāti un šajā īpašumā nav deklarējis savu dzīvesvietu vai faktiski nedzīvo neviena pilngadīga persona darbspējīgā vecumā.
7. Lai saņemtu atbrīvojumu, persona iesniedz pašvaldībā iesniegumu ar lūgumu veikt īpašumam publiskā lietošanā esošās piegulošās teritorijas sakopšanu, pievienojot dokumentus, kas pamato iesniegumā norādīto objektīvo apstākļu iestāšanos. Iesniegumu izskata un lēmumu par noteikumu 5.1.–5.5. apakšpunktos noteikto pienākumu izpildes atbrīvojuma piešķiršanu vai atteikumu pieņem Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības izpilddirektors desmit darba dienu laikā no dienas, kad pašvaldībā saņemts personas iesniegums.
8. Ja apstākļi, uz kuru pamata personai piešķirts atbrīvojums, zūd, persona trīs darba dienu laikā no brīža, kad apstākļi zuduši vai persona uzzinājusi par apstākļu neesamību, paziņo par to pašvaldībai.
9. Par Noteikumu neievērošanu, ja sods nav noteikts citos nozari regulējošajos normatīvajos aktos, fiziskām un juridiskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu šādā apmērā:
9.1. par zāliena nepļaušanu nekustamā īpašumā un tā piegulošajā teritorijā (par noteikumu 5.1. apakšpunktā norādītās prasības neievērošanu) – fiziskai personai piemēro naudas sodu no divām līdz astoņdesmit naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām;
9.2. par piegulošās teritorijas nekopšanu (par noteikumu 5.2., 5.3. un 5.4. apakšpunktos norādīto prasību neievērošanu) – fiziskai personai piemēro naudas sodu no divām līdz astoņdesmit naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām;
9.3. par piegulošās teritorijas nesakopšanu pēc ziemas sezonas (par noteikumu 5.5. apakšpunktā norādītās prasības neievērošanu) – fiziskai personai piemēro naudas sodu no divām līdz piecdesmit naudas soda vienībām, juridiskai personai – no desmit līdz viens simts naudas soda vienībām.
10. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumos minēto prasību neievērošanu savas kompetences ietvaros līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Jūrmalas pašvaldības policijas amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Jūrmalas Administratīvā komisija.
11. Lēmums par atbrīvojumu, kas piešķirts personām saskaņā ar Jūrmalas pilsētas domes 2021. gada 25. februāra saistošajiem noteikumiem Nr. 17 "Jūrmalas valstspilsētas teritorijas kopšanas saistošie noteikumi" ir spēkā līdz jauna lēmuma pieņemšanai.
12. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Jūrmalas pilsētas domes 2021. gada 25. februāra saistošie noteikumi Nr. 17 "Jūrmalas valstspilsētas teritorijas kopšanas saistošie noteikumi".
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saistošo noteikumu mērķis ir nodrošināt Jūrmalas valstspilsētas administratīvās teritorijas uzturēšanu kārtībā un sanitārās tīrības uzturēšanu pagalmos, ielās, īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijās. Saistošajos noteikumos netiek ietvertas normas, kas dublē citus ārējos normatīvos aktus, par kuru neievērošanu administratīvā atbildība paredzēta citos normatīvajos aktos; 1.2. Latvijas Republikas Satversmes tiesa 2014. gada 6. novembra spriedumā lietā Nr. 2013-20-03 (turpmāk – Spriedums) ir atzinusi pašvaldību tiesības noteikt pienākumu uzkopt nekustamajam īpašumam piegulošu publiskā lietošanā esošu teritoriju. Šāds pienākums personām tiek uzlikts sabiedrības interesēs – lai nodrošinātu sakoptu pilsētvidi, kā arī novērstu iespējamos draudus personu veselībai un dzīvībai, kas varētu tikt apdraudētas nesakoptas īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas gadījumā. Satversmes tiesa vairākkārt ir norādījusi, ka jebkuram pamattiesību ierobežojumam bez tā, ka šis ierobežojums ir noteikts ar likumu un tam ir leģitīms mērķis, ir jāatbilst arī samērīguma principam. Spriedumā Satversmes tiesa secināja, ka pašvaldībām, saistošajos noteikumos, nosakot publiskā lietošanā esošo teritorijas kopšanas kārtību, jāizvērtē, kā nodrošināt samērīgumu starp personai uzlikto pienākumu un sasniedzamo mērķi – nodrošināt sakoptu pilsētvidi. Norādīts arī, ka pašvaldībai iespēju robežās jāparedz atvieglojumi personām, kuras vecuma, veselības stāvokļa vai citu objektīvu iemeslu dēļ nespēj minēto pienākumu izpildīt. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība šādu kārtību ir paredzējusi saistošo noteikumu IV nodaļā; 1.3. Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība, lai nodrošinātu samērīgu pienākumu uzlikšanu privātpersonām un pašvaldības līdzdalību šīs autonomās funkcijas īstenošanā, nodrošinās ielu: Pērkona iela, Rīgas iela, Mežaparka prospekts, Meža prospekts, Bulduru prospekts, Aizkraukles iela, Rembates iela, Raunas iela, Ikšķiles iela, Dzintaru prospekts, Lienes iela, Jomas iela, Jūras iela, Ērgļu iela, Zigfrīda Meierovica prospekts, Dubultu prospekts, Strēlnieku prospekts, Raiņa iela, Nometņu iela, Tallinas iela, Mellužu prospekts, Asaru prospekts, Talsu šoseja, Kolkas iela, Turaidas iela posmā no izejas pludmalē līdz dzelzceļa līnijai, Skolas iela, Ventspils šoseja, Slokas iela, Piekrastes iela, Mežmalas iela, Tukuma iela, E. Dārziņa iela, Vienības prospekts, Lielais prospekts, Vikingu iela, Lašu iela, Babītes iela, Viestura iela posmā no Ganību ceļa līdz Vienības prospektam, Jaunķemeru ceļš, Tūristu iela, kopšanu un sanitārās tīrības uzturēšanu par pašvaldības budžeta līdzekļiem. Minētās ielas ir Jūrmalas valstspilsētas centrālās ielas, kur notiek intensīva sabiedriskā transporta, autotransporta un cilvēku plūsma, līdz ar to ir nepieciešams pastiprināti nodrošināt to kopšanu, kas būtu nesamērīga pienākuma uzlikšana privātpersonām; 1.4. Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 3. un 4. punkts nosaka, ka pašvaldības dome ir tiesīga izdot saistošos noteikumus un paredzēt administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, piemērojot administratīvos sodus, ja likumos tas nav paredzēts, tostarp jautājumos par teritorijas uzturēšanu, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, kā arī par īpašumam piegulošu, publiskā lietošanā nodotu pašvaldības teritoriju (gājēju ietves un zāliens līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas) kopšanu. Izvērtējot situācijas Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā un iedzīvotāju paradumus teritorijas kopšanā, secināms, lai sasniegtu saistošajos noteikumos noteikto mērķi, ir nepieciešams noteikt prasības teritorijas kopšanai, izdodot saistošos noteikumus, kuri paredz administratīvo atbildību par to neievērošanu; 1.5. saistošo noteikumu 5.1. apakšpunktā noteiktais zāles garums 15 cm (maksimālais pieļaujamais) ir optimāls, lai tiktu ievērots gan sakoptas pilsētvides uzstādījums, gan kvalitatīvi veikta to normatīvajos aktos noteikto prasību kontrole, kas saistīta ar atkritumu apsaimniekošanas ievērošanu, proti, pārlieku gara zāle īpašuma vai īpašumam piegulošā teritorijā rada atkritumu uzkrāšanās riskus, kas, savukārt, var veicināt antisanitārus apstākļus, vides piesārņojumu vai personu veselības, vai dzīvības apdraudējumus, tostarp no antisanitāros apstākļos mītošo grauzēju pārnēsājamām slimībām u.c. Papildus norādāms – nekopti īpašumi ar garu zāli ir pozitīva augsne dažādu rāpuļu, t.sk. Latvijā vienīgās indīgās čūskas (odzes) izplatībai kā arī ērču izplatībai, kas, savukārt, pilsētvidē var radīt lielākus riskus iedzīvotāju, viesu un tūristu veselībai un dzīvībai. Saistošajos noteikumos noteiktais maksimālais zāles garums 15 cm veicinās ne tikai Jūrmalas valstspilsētas teritorijas sakoptību, bet arī būtiski ierobežos invazīvo sugu izplatību pilsētvidē. Tāpat teritorijas kopšanā ir paredzēti izņēmumi saskaņā ar saistošo noteikumu 5.1.1., 5.1.2., 5.1.3. apakšpunktiem. Ņemot vērā iepriekš minēto, neatkarīgi no tā vai teritorija ir vai nav nožogota, tā ir vai nav redzama no publiskās ārtelpas, pieļaujamais zāles garums (15 cm) Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā, ar saistošajos noteikumos noteiktajiem izņēmumiem, ir samērīgs, lai saistošo noteikumu mērķis tiktu sasniegts; 1.6. saistošo noteikumu 4. punktā noteikts, ka nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs nodrošina piegulošās teritorijas uzturēšanu piecu metru platumā no nekustamā īpašuma robežas, tai skaitā gājēju ietves un zālienu līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas. Izvērtējot faktiskās situācijas un ņemot vērā, ka piegulošo teritoriju kopšana tiek attiecināta arī uz gājēju ietvēm, saistošajos noteikumos ir noteikta maksimālā kopjamā platība (pieci metri) īpašumam piegulošā teritorijā, lai nerodas situācijas, kad daļa no ietves netiek kopta. Noteiktā platība (pieci metri) piegulošās teritorijas kopšanā saistošajos noteikumos ir noteikta kā maksimālā un ir samērīga, bieži šīs platības ir mazākas par pieciem metriem, ņemot vērā faktisko situāciju dabā. Līdz šim nav konstatēts, ka kopšanai noteiktā piegulošā platība, kādā no gadījumiem, pārsniegtu pusi no nekustamā īpašuma platības. Situācijās, kad konstatēts, ka piegulošās teritorijas platība, kas tiek uzturēta no personas puses, pārsniedz pusi no nekustamā īpašuma platības – pieļaujams, ka persona kopj piegulošo teritoriju tādā platībā, kas nav lielāka par pusi no nekustamā īpašuma platības, attiecīgi samazinot kopjamo platību no brauktuves puses. Pašvaldība iedzīvotājiem sniedz būtisku atbalstu teritoriju uzturēšanā un kopšanā, katru gadu izvērtējot pašvaldības budžeta iespējas, tiek rīkotas akcijas par dažāda veida atkritumu bezmaksas nodošanu, arī, kas radušies nekustamo īpašumu kopšanas rezultātā, piemēram, rudens lapu izvešanu no īpašumiem bez maksas u.c. Tāpat nekustamā īpašuma piegulošo teritoriju kopšanā saistošo noteikumu IV nodaļa paredz atvieglojumus; 1.7. Jūrmalas valstspilsētas administrācijā saņemts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinums ar iebildumiem, svītrot Jūrmalas domes 2023. gada 28. septembra saistošo noteikumu Nr. 25 "Jūrmalas valstspilsētas administratīvās teritorijas kopšanas un uzturēšanas noteikumi" III nodaļu "Aizliegumi un ierobežojumi pašvaldības administratīvajā teritorijā" un precizēt V nodaļu "Saistošo noteikumu izpildes kontrole un administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpumu". |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu: 2.1.1. saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu paredz budžeta ieņēmumus par šo Noteikumu prasību neievērošanu fiziskām un juridiskām personām, piemērojot šo Noteikumu 11. punktā noteiktos naudas sodus. 2022. gada budžeta ietvaros ieņēmumi par šo Noteikumu pārkāpumiem (piemērotajiem sodiem) sastādīja 35 390.00 euro. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu paredz izdevumu daļu. Pašvaldības izdevumi, veicot Jūrmalas valstspilsētas administratīvās teritorijas publiskās ārtelpas kopšanu (zāliena pļaušana, grābšana, ielām piegulošo teritoriju uzturēšana u.c.) 2022. gada budžeta ietvaros bija vairāk kā ~ 1 000 000.00 euro. Paredzama budžeta izdevumu daļas palielināšana, līdzsvarojot finansējumu citās pozīcijās; 2.1.2. nav nepieciešami resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanai, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi; 2.2. saistošo noteikumu izpilde tiek nodrošināta piešķirtā budžeta ietvaros. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Ietekme uz vidi – sagaidāma pozitīva ietekme uz vidi, saistošo noteikumu 5.1. apakšpunktā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā ir noteikti izņēmumi teritorijas kopšanai un uzturēšanai, ņemot vērā Jūrmalas teritorijas plānojuma funkcionālo zonējumu attiecībā uz dabas un apstādījumu teritorijām, kurās atrodas īpaši aizsargājami biotopi ar bioloģiski vērtīgu zālāju, kā arī īpašumos un īpašumiem piegulošās teritorijās, kurās reģistrētas īpaši aizsargājamas augu sugu dzīvotnes atbilstoši dabas datu pārvaldības sistēmas "OZOLS" (https://ozols.gov.lv/pub) datiem, paredzot šajās teritorijās mazāk intensīvu pļaušanu ar mērķi saglabāt bioloģiski daudzveidīgus un vērtīgus zālājus, īpaši aizsargājamus biotopus un īpaši aizsargājamas sugu dzīvotnes pilsētvidē, uzlabojot bioloģisko daudzveidību pilsētā. Šie izņēmumi attiecināmi pie nosacījuma, ja konkrētajās teritorijās tiek uzturēts un kopts bioloģiski vērtīgs zālājs vai teritorijā ir konstatētas īpaši aizsargājamas augu sugu dzīvotnes saskaņā ar Dabas aizsardzības pārvaldes dabas datiem publiski pieejamā datu bāzē "OZOLS". Noteikumu 5.1., 5.1.1. un 5.1.2. apakšpunktos noteiktais nav attiecināms uz 5.1.3. apakšpunktu – uz īpašumiem un to piegulošām teritorijām ar meža zemes statusu, tādā gadījumā saglabājama dabiskā meža zemsedze bioloģiskās daudzveidības uzlabošanai un saglabāšanai pilsētvidē. Bioloģiskā daudzveidība pilsētā uzlabo gaisa kvalitāti, atstāj pozitīvu ietekmi uz ekosistēmām kopumā; 3.2. ietekme uz iedzīvotāju veselību – sagaidāma pozitīva ietekme, piemēram, bioloģiskā daudzveidība pilsētā var uzlabot iedzīvotāju fizisko un garīgo veselību, tāpat sakopta un atbilstoši uzturēta vide; 3.3. ietekme uz sociālo vidi – nav; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi – nav. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā ir Jūrmalas valstspilsētas administrācija; 4.2. administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Jūrmalas pašvaldības policijas amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Jūrmalas Administratīvā komisija. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi, lai nodrošinātu teritoriju uzturēšanu, sanitāro tīrību Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā; 5.2. papildu darba vietas netiks izveidotas. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. Saistošo noteikumu izpildē ir iesaistīta Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Īpašumu pārvaldes Pilsētsaimniecības un labiekārtošanas nodaļa, kas nodrošina pašvaldībai piederošo īpašumu labiekārtošanu, apsaimniekošanu un uzturēšanu, Jūrmalas pašvaldības policija, kas nodrošina sabiedrisko kārtību un uzsāk administratīvā pārkāpuma procesu kā arī Jūrmalas Administratīvā komisija, kas izskata administratīvā pārkāpuma lietu; 6.2. nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Sabiedrības viedokļa noskaidrošana veikta atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam – saistošo noteikumu projekts un paskaidrojuma raksts no 2023. gada 8. augusta līdz 22. augustam tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jurmala.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Minētajā termiņā iedzīvotāju iebildumi un priekšlikumi netika saņemti. 8.2. Saistošo noteikumu izstrādē izvērtētas un ņemtas vērā sekojošu institūciju rekomendācijas: 8.2.1. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 2022. gada 6. jūlija vēstule Nr. 1-18/4247; 8.2.2. Dabas aizsardzības pārvaldes 2022. gada 22. jūlija vēstule Nr. /2.2/4005/2022-N; 8.2.3. Latvijas Republikas tiesībsarga 2022. gada 4. jūlija atzinums Nr. 6-6/39. |