Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 52

Rīgā 2024. gada 16. janvārī (prot. Nr. 2 47. §)
Personas datu pārlūkošanas pakalpojuma noteikumi
Izdoti saskaņā ar Valsts informācijas sistēmu likuma 18. panta piektās daļas 1. un 2. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. personas datu pārlūkošanas pakalpojuma (turpmāk – pakalpojums) tehniskā risinājuma pārzini, tā pienākumus un atbildību, kā arī funkcijas un uzdevumus, kuru izpildei nepieciešama pakalpojuma tehniskā risinājuma izmantošana;

1.2. pakalpojuma tehniskā risinājuma darbības, finansēšanas un izmantošanas kārtību.

2. Pakalpojuma tehniskā risinājuma pārzinis ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra).

3. Pakalpojuma izpildes ietvaros personai valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.gov.lv (turpmāk – portāls) vienuviet tiek atspoguļota informācija par personu no tām valsts informācijas sistēmām, kuras datu apritei izmanto Datu izplatīšanas un pārvaldības platformu (turpmāk – platforma DAGR), lai nodrošinātu personas tiesības uz personas datu pārvaldību. Pakalpojums nodrošina iespēju izgūt no valsts informācijas sistēmām un lejupielādēt datus par informācijas pieprasītāju un personām, kuru likumiskais pārstāvis tas ir.

4. Aģentūra ir personas datu pārzinis attiecībā uz tiem personas datiem, kas nepieciešami, lai nodrošinātu identificētu piekļuvi pakalpojumam, kā arī pakalpojuma nodrošināšanai izveidotajiem auditācijas pierakstiem.

5. Aģentūra, izmantojot platformu DAGR, nodrošina auditācijas pierakstu veidošanu un uzkrāšanu tādā apjomā, lai nodrošinātu pakalpojumu.

6. Personas datu pārzinis attiecībā uz personas datiem, kas no valsts informācijas sistēmām izvietoti izplatīšanai platformā DAGR, līdz datu nodošanai datu saņēmējam ir tā valsts institūcija, kura ir atbildīga par personas datu apstrādi attiecīgajā valsts informācijas sistēmā.

7. Personas datu pārzinis attiecībā uz personas datiem, kas iegūti no platformas DAGR auditācijas pierakstiem par personu, ir platformas DAGR pārzinis.

8. Pakalpojuma tehniskais risinājums ir portāla sastāvdaļa, kas izmitināts portāla gala lietotāja darba vietā un tiek uzturēts no valsts budžeta līdzekļiem.

II. Pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamais datu apjoms, personas identifikācijas nosacījumi un institūcijas, kas nodrošina personas datu sniegšanu pakalpojuma nodrošināšanai

9. Pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamo datu apjomu, tai skaitā personai pieejamo datu apjomu, un to institūciju uzskaitījumu, kuras nodrošina personas datu sniegšanu pakalpojuma izpildes nodrošināšanai, aģentūra sadarbībā ar institūcijām publicē valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā valsts pārvaldes pakalpojumu apraksta veidā un aktualizē atbilstoši nepieciešamībai.

10. Piekļuve pakalpojumam tiek nodrošināta tikai portālā elektroniski identificētiem lietotājiem. Pakalpojums pieejams personai, kas identificējusies, izmantojot kvalificētus elektroniskās identifikācijas līdzekļus vai kvalificētus paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus.

11. Persona, uzsākot pakalpojuma pieprasīšanu, tiek informēta par pakalpojuma lietošanas noteikumiem un par personas datu apstrādi pakalpojuma sniegšanas ietvaros.

III. Informācijas aprite starp portāla pārzini un institūcijām, kuru valsts informācijas sistēmā ir dati, un datu apstrādes kārtība

12. Pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamo informāciju nosaka:

12.1. valsts informācijas sistēmas pārzinis, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informāciju no savā pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas izvieto izplatīšanai platformā DAGR tādā apjomā, kādu valsts informācijas sistēmas pārzinis ir noteicis atbilstoši šo noteikumu 9. punktam;

12.2. platformas DAGR pārzinis atbilstoši šo noteikumu 5. punktam, uzkrājot auditācijas pierakstus par 18 mēnešu periodu.

13. Aģentūra pakalpojuma izpildes ietvaros portālā identificētai personai atspoguļo šo noteikumu 12. punktā minētos datus no platformas DAGR. Minētie dati pēc to atspoguļošanas identificētai personai portālā netiek uzglabāti.

14. Lai nodrošinātu iespēju personai pieprasīt pakalpojumu par personām, kuru likumiskais pārstāvis tā ir, pakalpojuma izpildes ietvaros Fizisko personu reģistrā tiek veikta pakalpojuma pieprasītāja (personas), tā likumiskā pārstāvja (bērna vecāka), aizbildņa vai aizgādņa atbilstības pārbaude.

15. Ja persona pakalpojuma izpildes ietvaros konstatē neatbilstību datos, persona, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, par minēto neatbilstību informē institūciju, kuras pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas datos ir konstatēta neatbilstība.

16. Institūcija, kas saņēmusi šo noteikumu 15. punktā minēto informāciju, atbildi personai sniedz normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

17. Institūcijas sadarbība ar aģentūru kā pakalpojuma pārzini ir noteikta aģentūras izstrādātajos pakalpojuma lietošanas noteikumos. Aģentūra pakalpojuma lietošanas noteikumus publicē valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā starpiestāžu pakalpojuma apraksta veidā un aktualizē atbilstoši nepieciešamībai.

IV. Datu glabāšanas nosacījumi

18. Pakalpojuma pieprasīšanas drošības auditācijas pierakstus pakalpojuma tehniskā risinājuma pārzinis glabā 18 mēnešus no ieraksta izdarīšanas brīža.

19. Portālā identificēta lietotāja datus, kas ievadīti pakalpojuma pieprasīšanai, portālā apstrādā un glabā atbilstoši šo noteikumu 18. punktā minētajam glabāšanas termiņam.

Ministru prezidente E. Siliņa

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa
19.01.2024