1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.7. pasākumu "Starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveide bērnu veselīgai attīstībai un sekmīgai pašrealizācijai" (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākuma mērķi;
1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi sadalījumā pa atlases kārtām;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partneriem;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2. Pasākuma mērķis ir visaptveroša, integrēta, uz indivīda vajadzībām orientēta diagnostikas, profilakses aktivitāšu, konsultatīvo, agrīnās intervences un atbalsta pakalpojumu kopuma īstenošana bērnu attīstības vajadzību identificēšanai un savlaicīgam atbalstam.
3. Pasākuma mērķa grupa ir:
3.1. bērni vecumā līdz 18 gadiem;
3.2. personas, kuru aizgādībā vai aizbildnībā ir bērni vecumā līdz 18 gadiem;
3.3. adoptētāji, kuru aprūpē bērns nodots pirmsadopcijas aprūpes laikā;
3.4. audžuģimene, arī specializētā audžuģimene (persona vai laulātie), kuru aprūpē nodots bārenis vai bez vecāku gādības palikušais bērns;
3.5. bērnu aprūpes iestādes atbildīgais darbinieks, kurš nodrošina bērna aprūpi un audzināšanu;
3.6. cita persona, kuras aprūpē bērns nodots uz laiku, kas ilgāks par trim mēnešiem, ja pirms nodošanas vecāku dzīvesvietas bāriņtiesa atzinusi, ka šāda nodošana atbilst bērna interesēm un persona spēs bērnu pienācīgi aprūpēt;
3.7. ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas;
3.8. vispārējās izglītības iestāžu pedagogi un atbalsta personāls;
3.9. ārstniecības iestādes;
3.10. vispārējās izglītības iestādes;
3.11. pašvaldības un to iestādes.
4. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā divās iesniegumu atlases kārtās, katrā kārtā iesniedzot vienu projekta iesniegumu par tajā pieejamo finansējumu.
5. Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi iznākuma rādītāji:
5.1. pirmās kārtas ietvaros atbalstu saņēmuši:
5.1.1. līdz 2024. gada 31. decembrim:
5.1.1.1. bērni vecumā līdz 18 gadiem – 1280;
5.1.1.2. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits – 273;
5.1.1.3. nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas, – 400;
5.1.2. līdz 2029. gada 31. decembrim:
5.1.2.1. bērni vecumā līdz 18 gadiem – 3843;
5.1.2.2. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits – 438;
5.1.2.3. nodarbinātās personas, tostarp pašnodarbinātās personas, – 3750;
5.2. otrās kārtas ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim:
5.2.1. atbalstu saņēmušie bērni vecumā līdz 18 gadiem – 6000;
5.2.2. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits – 100.
(Grozīts ar MK 04.11.2025. noteikumiem Nr. 653)
6. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzams rezultāta rādītājs: to bērnu kumulatīvais skaits, kuriem ir attīstības grūtības, attīstības nepietiekamība vai tās veidošanās riski un kuriem veicināta pozitīva attīstība un pašrealizācija, – 9843:
6.1. pirmās kārtas ietvaros atbalstu saņēmušie bērni vecumā līdz 18 gadiem – 3843;
6.2. otrās kārtas ietvaros atbalstu saņēmušie bērni vecumā līdz 18 gadiem – 6000.
(MK 04.11.2025. noteikumu Nr. 653 redakcijā)
7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 40 939 310 euro (no tā elastības finansējums – 5 738 371 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 34 798 413 euro (no tā elastības finansējums – 4 877 616 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 6 140 897 euro (no tā elastības finansējums – 860 755 euro):
7.1. pirmajā kārtā pieejamais kopējais finansējums ir 22 019 592 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 18 716 653 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 3 302 939 euro, projekta iesniegumā kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 18 933 155 euro apmērā, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 16 093 181 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 2 839 974 euro apmērā;
7.2. otrajā kārtā pieejamais kopējais finansējums ir 18 919 718 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 16 081 760 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 837 958 euro, projekta iesniegumā kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 16 267 784 euro apmērā, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 13 827 616 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 2 440 168 euro apmērā;
7.3. atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt projektiem pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7.1. un 7.2. apakšpunktā minētajam katrā kārtā pieejamam kopējam finansējuma apmēram.
(MK 04.11.2025. noteikumu Nr. 653 redakcijā)
9. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
10. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Valsts kanceleja (turpmāk – atbildīgā iestāde).
11. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma saņēmējs, kas pasākuma ietvaros ir Valsts kancelejas Pārresoru koordinācijas departaments (turpmāk – finansējuma saņēmējs).
12. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.
13. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partnerus – nozaru ministrijas, kuru politika ir saistīta ar pasākuma mērķa sasniegšanu (piemēram, Izglītības un zinātnes ministriju, Veselības ministriju, Labklājības ministriju), vai to padotības iestādes, ārstniecības iestādes, kuras atbilst metodiskās vadības institūcijas statusam vai kuras sniedz sekundārus ambulatorus pakalpojumus, valsts zinātniskās institūcijas, pašvaldības, kā arī nevalstiskās organizācijas, kuru darbības joma ir saistīta ar pasākuma mērķa grupu interešu pārstāvniecību.
(MK 04.11.2025. noteikumu Nr. 653 redakcijā)
14. Sadarbības partneri nodrošina metodisko atbalstu un piedalās projektu uzraudzībā tā kvalitatīvai īstenošanai, kā arī var tikt piesaistīti konkrētu darbību veikšanai.
15. Sadarbības partnerim var tikt piešķirts finansējums šo noteikumu 18. punktā minēto darbību īstenošanai.
16. Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz attiecīgi sadarbības līgumu vai vienošanos par sadarbību (turpmāk – sadarbības līgums) atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Sadarbības līgums nosaka savstarpējo atbildību, funkcijas, finansēšanas mehānismu (ja attiecināms), pārskatu sniegšanas kārtību un pienākumus projekta sekmīgai īstenošanai.
17. Ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu sadarbības līgums nav noslēgts, projekta iesniegumam pievieno finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu. Nodomu protokolā iekļauj vismaz šādu informāciju:
17.1. apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekta iesniegums tiks apstiprināts;
17.2. norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
17.3. kārtību, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri (ja attiecināms);
17.4. kārtību, kādā sagatavo un iesniedz attiecināmās izmaksas pamatojošos dokumentus;
17.5. kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus konstatējusi sadarbības iestāde, un, iespējams, neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus konstatējis finansējuma saņēmējs;
17.6. sadarbības partnera apstiprinājumu, ka projekta ietvaros saņemtais finansējums netiks izmantots saimnieciskās darbības veikšanai.
18. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam ir atbalstāmas šādas darbības, kas veido agrīnā preventīvā atbalsta pakalpojumu sistēmu bērnu attīstības vajadzību atbalstam:
18.1. pierādījumos balstītu profilakses un agrīnās intervences programmu īstenošanai Latvijā nepieciešamās licences iegāde bērnu psihoemocionālās un psihosociālās attīstības vajadzību atbalstam, metodiku izstrāde, adaptēšana, aprobēšana, izstrādāto instrumentu digitalizēšana un metodiskā vadība;
18.2. bērnu attīstības vajadzību novērtēšanas instrumentu sistēmas izveide un pilotēšana;
18.3. mācības, e-mācības, praktiskie treniņi un supervīzijas pedagogiem, veselības aprūpes un citiem darbā ar bērniem iesaistītajiem speciālistiem;
18.4. agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana bērniem ar psihomotoriem un psihosociāliem traucējumiem;
18.5. agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana ģimenēm ar agrīnas piesaistes veidošanās riskiem vai zemām vecāku pamatprasmēm;
18.6. agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana vecāku un bērnu mijiedarbības stiprināšanai, hiperaktivitātes mazināšanai un uzmanības noturības veicināšanai bērniem;
18.7. agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana bērnu psihoemocionālās un psihosociālās attīstības vajadzību atbalstam, stiprinot bērnu iekļaušanu izglītības vidē un sabiedrībā;
18.8. agrīnu intervenču pilotēšana un īstenošana mācīšanās grūtību, valodas vai runas attīstības vajadzību atbalstam;
18.9. multimodālu programmu pilotēšana un īstenošana bērnu attīstības un uzvedības traucējumu veidošanās risku mazināšanai;
18.10. profilakses un agrīnās intervences pilotēšana un īstenošana zināšanu, prasmju un iemaņu korekcijai pāridarījuma risku mazināšanai izglītības vidē un bērniem ar sociālemocionālām grūtībām, trauksmi, distresu;
18.11. izvērtējumi un pētījumi problēmu izplatības noteikšanai, atbalsta pasākumu plānošanai un intervences efektivitātei;
18.12. aktivitātes vecāku un speciālistu motivēšanai un informēšanai, kapacitātes stiprināšanas pasākumi;
18.13. padziļināta attīstības risku izvērtēšana un atbalsta pasākumu plāna izstrāde bērnu attīstības multiprofesionālā speciālistu komandā bērniem ar konstatētiem augstiem riskiem attīstībā, bērnu attīstības multiprofesionālo speciālistu komandu darba nodrošināšana, tai skaitā agrīno intervenču nodrošināšana, metodikas izstrāde bērnu attīstības multiprofesionālo speciālistu komandu darbam, pamatojoties uz starpsektoru sadarbību (tikai otrās kārtas ietvaros);
18.14. konsultantu, ekspertu un speciālistu piesaiste;
18.15. izvērtējumu, pētījumu, ekspertīžu un analīzes veikšana;
18.16. komunikācijas kampaņas, informatīvie un izglītojošie pasākumi;
18.17. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;
18.18. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana.
(Grozīts ar MK 04.11.2025. noteikumiem Nr. 653)
20. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
20.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas:
20.1.1. pirmās kārtas ietvaros tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kuras ir šo noteikumu 18.18. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības attiecināmās izmaksas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 19 procentu apmērā no pārējām šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām attiecināmajām īstenošanas izmaksām. Minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un īstenošanas personāla, kā arī sadarbības partnera personāla izmaksas;
20.1.2. otrās kārtas ietvaros tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kuras ir šo noteikumu 18.18. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības attiecināmās izmaksas, plāno kā faktiskās izmaksas;
20.2. pārējās projekta tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas, kuras ir šo noteikumu 18.1.–18.17. apakšpunktā minēto darbību izmaksas;
20.3. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.
(Grozīts ar MK 04.11.2025. noteikumiem Nr. 653)
21. Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
21.1. pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas;
21.2. pasniedzēju, konsultantu, ekspertu un citu speciālistu atlīdzība;
21.3. licenču iegādes izmaksas;
21.4. aprobēšanas un lokalizācijas izmaksas;
21.5. izvērtējumu un pētījumu veikšanas izmaksas;
21.6. standartizācijas un validācijas izmaksas;
21.7. pilotēšanas izmaksas;
21.8. supervīzijas izmaksas;
21.9. tulkošanas izmaksas;
21.10. ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 18.1.–18.13. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi projekta vadības un īstenošanas personālam;
21.11. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas šo noteikumu 18.1.–18.13. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši vadošās iestādes metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;
21.12. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas (tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas) ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata vai arī gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls, tai skaitā sadarbības partnera personāls, ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Ja darbinieks strādā daļlaikā, tad papildus jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret kopējo projekta īstenošanas ilgumu;
21.13. transporta pakalpojuma izmaksas (maksa par degvielu un maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) sedzamas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai", savukārt transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, kā arī transportlīdzekļa (tai skaitā specializētā) pakalpojuma pirkšana sedzamas kā faktiskās izmaksas;
21.14. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantam, normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
21.15. citas informatīvo un izglītojošo pasākumu īstenošanas izmaksas šo noteikumu 18.16. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
21.16. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas pieejamības nodrošināšanai;
21.17. materiāli tehniskā aprīkojuma iegādes izmaksas agrīno intervenču un novērtēšanas instrumentu ieviešanai.
(Grozīts ar MK 04.11.2025. noteikumiem Nr. 653)
22. Šo noteikumu 20.3. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām.
23. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
24. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās ne agrāk kā 2023. gada 1. janvārī.
25. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
25.1. izstrādā iekšējās kontroles sistēmu (iekšējo kārtību), ietverot tajā informāciju par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismu;
25.2. pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo pakalpojumu īstenošanai, atkarībā no līguma veida un satura var paredzēt avansa maksājumus ne vairāk kā 20 procentu apmērā (nepiemērojot Ministru kabineta 2016. gada 20. septembra instrukciju Nr. 3 "Ārvalstu finanšu instrumentu finansētu civiltiesisku līgumu izstrādes un slēgšanas instrukcija valsts tiešās pārvaldes iestādēs") no attiecīgā līguma summas (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
25.3. ir atbildīgs par dubultā finansējuma riska novēršanu un demarkācijas nodrošināšanu ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un nodrošina, lai pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
25.4. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
25.5. ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanu;
25.6. iepirkumus veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā, konkurenci nodrošinošā un, kur attiecināms, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovatīvais publiskais iepirkums);
25.7. paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulu (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija).
(Grozīts ar MK 04.11.2025. noteikumiem Nr. 653)
26. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
26.1. īsteno piecas vispārīgas un vismaz trīs specifiskas darbības, kā arī datu uzkrāšanu un ziņošanu par vismaz diviem rādītājiem, kas veicina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanu;
26.2. nodrošina informācijas uzkrāšanu, uzskaiti un apkopotu datu iesniegšanu sadarbības iestādē par šo noteikumu 5. un 6. punktā minētajiem sasniegtajiem rādītājiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu Nr. 1296/2013, 1. un 2. pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
27. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.