1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākumu "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākuma mērķi;
1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim;
1.5. pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2. Pasākuma mērķis ir to speciālistu profesionālās kompetences stiprināšana un darba efektivitātes paaugstināšana, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību un tiesisko interešu aizsardzības nodrošināšanu, kā arī bērnu likumisko pārstāvju un audžuģimeņu līdzdalības un atbildības veicināšana bērnu tiesību aizsardzībā.
3. Pasākuma mērķa grupa ir:
3.1. Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5.1 panta pirmās daļas 1., 2., 7., 9., 11., 14., 15., 17., 19.1, 19.4 un 20. punktā noteiktie subjekti – speciālisti, kuriem nepieciešamas speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, izņemot gadījumu, ja to profesionālā darbība ir apturēta vai tie ir atstādināti no darba vai amata pienākumu izpildes;
3.2. bērna atbalsta speciālisti;
3.3. bērnu likumiskie pārstāvji un audžuģimenes.
4. Pasākuma ietvaros sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1. līdz 2024. gada 31. decembrim – programmas iznākuma rādītājs – speciālistu, kuri piedalījušies mācībās bērnu tiesību aizsardzības jomā, skaits – 976;
4.2. līdz 2029. gada 31. decembrim – programmas iznākuma rādītājs – speciālistu, kuri piedalījušies mācībās bērnu tiesību aizsardzības jomā, skaits – 5 988.
6. Pasākums veido sinerģiju ar:
6.1. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijā esošām personām" 9.2.1.3. pasākumu "Atbalsts speciālistiem darbam ar bērniem ar saskarsmes grūtībām un uzvedības traucējumiem un vardarbību ģimenē", nodrošinot Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5.1 panta pirmajā daļā noteikto speciālistu profesionālās kompetences pilnveidi bērnu tiesību aizsardzības jomā;
6.2. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.5. pasākumu "Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm", nodrošinot bērna atbalsta speciālista profesionālās kompetences pilnveidi bērnu tiesību aizsardzības jomā.
7. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
8. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 3 045 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 2 588 250 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 456 750 euro.
10. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
11. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar 2022. gada 1. oktobri.
12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde – Bērnu aizsardzības centrs, kas sniedz atbalstu bērnu aizsardzības jomā bērniem un Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5. pantā minētajiem bērna tiesību aizsardzības subjektiem, kā arī uzrauga bērnu tiesību un interešu ievērošanu, tai skaitā bāriņtiesu darbības jomā.
(MK 02.07.2024. noteikumu Nr. 423 redakcijā)
15. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris slēdz sadarbības līgumu, kurā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī papildus iekļauj sadarbības partnera pienākumu nodrošināt šo noteikumu 16.1.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu saskaņā ar šo noteikumu 24.2. apakšpunktu.
16. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
16.1. bērnu aizsardzības sistēmas veiktspējas stiprināšanas pasākumi:
16.1.1. šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas profesionālās kompetences pilnveide;
16.1.2. atbalsta pasākumi bāriņtiesu darbības nodrošināšanai:
16.1.2.1. bāriņtiesas priekšsēdētāju, bāriņtiesas priekšsēdētāja vietnieku un bāriņtiesas locekļu (turpmāk visi kopā – bāriņtiesas amatpersonas) sertifikācijas sistēmas ieviešana;
16.1.2.2. Bāriņtiesu likuma komentāru izstrāde;
16.1.2.3. supervīzijas bāriņtiesas amatpersonām;
16.1.3. finansējuma saņēmēja darbības koncepcijas izstrāde un darbinieku profesionālās kompetences stiprināšana tā pārveidei par atbalstošu un koordinējošu iestādi bērnu aizsardzības jautājumos;
16.1.4. Nepilngadīgo personu atbalsta informācijas sistēmas attīstības iespēju izvērtēšana, tās pilnveides koncepcijas un biznesa procesu aprakstu izstrāde;
16.2. speciālistu un sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumi bērnu tiesību aizsardzības jautājumos;
16.3. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;
16.4. projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.
17. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
17.1. tiešās attiecināmās izmaksas;
17.2. netiešās attiecināmās izmaksas.
18. Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
18.1. personāla izmaksas:
18.1.1. līdz brīdim, kad tiks apstiprināta ar vadošo iestādi saskaņota atbildīgās iestādes izstrādātā personāla izmaksu vienotās likmes un tās piemērošanas metodika (turpmāk – personāla izmaksu metodika), – finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
18.1.2. pēc personāla izmaksu metodikas apstiprināšanas – finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, piemērojot personāla izmaksu metodikā noteikto likmi no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās attiecināmās personāla izmaksas. Minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;
18.2. kompensācija pašvaldībai par šo noteikumu 16.1.2.3. apakšpunktā minētās supervīzijas nodrošināšanu saskaņā ar atbildīgās iestādes apstiprināto vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku supervīzijai, ko kompensē 70 procentu apmērā no minētajā metodikā noteiktās vienas vienības izmaksu standarta likmes;
18.3. projekta īstenošanas izmaksas:
18.3.1. iepirkuma līgumu izmaksas šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
18.3.2. komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam:
18.3.2.1. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas šo noteikumu 16.1.1., 16.1.2.1., 16.2. un 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 1 km izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām;
18.3.2.2. ārvalstu komandējumu izmaksas šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam šo noteikumu 16.1.2.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
18.3.3. normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā veicama obligātā veselības pārbaude, paredzēto veselības pārbaužu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam, ja tās nav iekļautas veselības apdrošināšanas izmaksās.
19. Šo noteikumu 18.3.1. apakšpunktā minēto iepirkuma līgumu ietvaros ņem vērā, ka:
19.1. ēdināšanu, telpu nodrošināšanu, pasniedzēju piesaisti, tehnisko nodrošinājumu, kancelejas preču iegādi un šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības partnera mācību pārvaldības sistēmas (turpmāk – mācību pārvaldības sistēma) pilnveidi un uzturēšanu var paredzēt šo noteikumu 16.1.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
19.2. ēdināšanu, telpu nomu, lektoru un moderatoru atlīdzību, tehnisko nodrošinājumu un kancelejas preču iegādi var paredzēt šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
19.3. poligrāfijas pakalpojumus var paredzēt šo noteikumu 16.1.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
19.4. darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;
19.5. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanu, tai skaitā pandusu un pacēlāju nomas, konsultantu attiecīgajā jomā, zīmju valodas tulka, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanu un bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minēto pasākumu dalībniekiem, var paredzēt šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
20. Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
21. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem.
22. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 16.1.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu pārvalda Labklājības ministrijas izveidota Bērnu lietu sadarbības padome (turpmāk – padome). Atbildīgās iestādes pārstāvji padomes darbībā var piedalīties novērotāja statusā.
23. Padome saskaņo šo noteikumu 24.1.1. un 24.1.2. apakšpunktā minētās profesionālās kompetences pilnveides programmas un to mācību metodikas.
24. Šo noteikumu 16.1.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno:
24.1. finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas:
24.1.1. izstrādā un pilnveido profesionālās kompetences pilnveides programmas un to mācību metodikas šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajai mērķa grupai;
24.1.2. izstrādā profesionālās kompetences pilnveides programmu un tās mācību metodiku šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai;
24.1.3. aprobē šo noteikumu 24.1.2. apakšpunktā minēto profesionālās kompetences pilnveides programmu un tās mācību metodiku izmēģinājumprojektā, izvērtē izmēģinājumprojekta rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido profesionālās kompetences pilnveides programmu un tās mācību metodiku;
24.1.4. veic izvērtējumu, lai noteiktu risinājumu šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto to speciālistu reģistra izstrādei, kuri pilnveidojuši profesionālo kompetenci bērnu tiesību aizsardzības jomā;
24.2. sadarbības partneris, kas nodrošina mācības atbilstoši šo noteikumu 24.1.1. un 24.1.2. apakšpunktā minētajām profesionālās kompetences pilnveides programmām:
24.2.1. piesaista pasniedzējus;
24.2.2. sadarbībā ar finansējuma saņēmēju plāno mācību norisi un laikus, tai skaitā komplektē mācību dalībnieku grupas;
24.2.3. nodrošina mācību telpas, kurām fiziski piekļūt un tās patstāvīgi izmantot var arī cilvēki ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem;
24.2.4. ja nepieciešams, nodrošina mācību līdzekļu, izdales materiālu un individuālo mācību piederumu pieejamību mācību dalībniekiem;
24.2.5. ja nepieciešams, nodrošina mācību dalībniekiem piekļuves tiesības mācību pārvaldības sistēmai un mācību dalībnieku zināšanu pārbaudes tehnisko risinājumu;
24.2.6. nodrošina šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas mācības klātienes, attālinātā un e-mācību formā un izsniedz mācību dalībniekiem apliecinājumu par dalību mācībās;
24.2.7. izvieto un uztur šo noteikumu 24.1.1. un 24.1.2. apakšpunktā minēto mācību, tai skaitā e-mācību, dokumentus un materiālus mācību pārvaldības sistēmā;
24.2.8. ja nepieciešams, papildina mācību pārvaldības sistēmas funkcionalitāti un nodrošina tai nepieciešamo veiktspēju mācību nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 24.1.1. un 24.1.2. apakšpunktā minētajām programmām;
24.2.9. projekta īstenošanas, maksājuma pieprasījumu un dalībnieku pārskatu sagatavošanas nolūkā veic šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto mērķa grupas personu – mācību dalībnieku – atbilstības pārbaudi, identificēšanu un uzskaiti, norādot personas datus atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam un iesniedz tos finansējuma saņēmējam.
25. Šo noteikumu 16.1.2.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas:
25.1. veic pētījumu par bāriņtiesas amatpersonu sertifikācijas sistēmā iekļaujamajām prasībām par bāriņtiesas amatpersonām nepieciešamajām zināšanām bērnu tiesību aizsardzības jomā;
25.2. izstrādā bāriņtiesas amatpersonu sertifikācijas sistēmu, tai skaitā kritērijus sertifikāta iegūšanai un resertifikācijai;
25.3. aprobē šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto bāriņtiesas amatpersonu sertifikācijas sistēmu izmēģinājumprojektā, izvērtē tā rezultātus un, ja nepieciešams, pilnveido bāriņtiesas amatpersonu sertifikācijas sistēmu;
25.4. organizē bāriņtiesas amatpersonu sertifikācijas sistēmas ieviešanas seminārus.
26. Šo noteikumu 16.1.2.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai:
26.1. finansējuma saņēmējs:
26.1.1. kompensē pašvaldībai izmaksas par ne vairāk kā 10 supervīzijas sesijām vienai bāriņtiesas amatpersonai gadā, ja tās ir sniegtas:
26.1.1.1. individuālajā supervīzijas sesijā;
26.1.1.2. grupas, komandas vai organizācijas supervīzijas sesijā, kurā piedalās ne vairāk kā 12 bāriņtiesas amatpersonas;
26.1.2. pārtrauc supervīzijas pakalpojuma izdevumu kompensēšanu pašvaldībai ar dienu, kad pēc līguma parakstīšanas ar supervīzijas pakalpojuma sniedzēju supervīzijas pakalpojuma sniedzējs ir izslēgts no šo noteikumu 26.2.1.1. apakšpunktā minētā reģistra vai pašvaldība ar supervīzijas pakalpojuma sniedzēju izbeidz līgumu, kas noslēgts saskaņā ar šo noteikumu 26.2.2. apakšpunktu;
26.2. pašvaldība:
26.2.1. ja šo noteikumu 16.1.2.3. apakšpunktā minētā supervīzijas pakalpojuma paredzamā līgumcena ir mazāka par 750 000 euro, veic tirgus izpēti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par publiskajiem iepirkumiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu un, kur tas ir attiecināms un atbilst projekta darbības specifikai, sociāli atbildīgu konkursa procedūru, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem un tādējādi izslēdz komercdarbības atbalstu preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī, un izvēlas supervīzijas pakalpojuma sniedzēju, kas atbilst šādām prasībām:
26.2.1.1. tas ir sertificēts un iekļauts sertificētu supervīzijas pakalpojuma sniedzēju reģistrā, kas publicēts tās organizācijas tīmekļvietnē, kura pārstāv Latviju Eiropas nacionālo supervizoru organizāciju asociācijā ANSE (Association of National Organisations for Supervision in Europe);
26.2.1.2. tas var nodrošināt individuālo supervīziju klātienē vai attālināti, izmantojot tiešsaistes videosaziņas servisu, un grupas, komandas vai organizācijas supervīziju klātienē vai attālināti, izmantojot tiešsaistes videosaziņas servisu, ja valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi;
26.2.1.3. tas var nodrošināt vienu stundu ilgu individuālās supervīzijas sesiju un trīs stundas ilgu grupas, komandas vai organizācijas supervīzijas sesiju;
26.2.1.4. tas var nodrošināt pašvaldībai informāciju par īstenoto supervīziju;
26.2.2. slēdz līgumu ar supervīzijas pakalpojuma sniedzēju;
26.2.3. sadarbībā ar supervīzijas pakalpojuma sniedzēju plāno supervīziju, tai skaitā komplektē bāriņtiesas amatpersonu grupu dalībai supervīzijā;
26.2.4. nodrošina bāriņtiesas amatpersonas dalību klātienes vai attālinātās supervīzijas sesijā un nokļūšanu klātienes supervīzijas īstenošanas vietā;
26.2.5. priekšfinansē supervīzijas pakalpojumu pilnā apmērā;
26.2.6. reizi ceturksnī pieprasa finansējuma saņēmējam kompensēt supervīzijas pakalpojuma izmaksas, kompensācijas pieprasījumam pievienojot apliecinājumu par supervīzijas pakalpojuma sniedzēja piesaisti, ievērojot šo noteikumu 26.2.1. un 26.2.9. apakšpunktā noteiktās prasības;
26.2.7. pēc finansējuma saņēmēja pieprasījuma iesniedz informāciju par plānoto supervīziju norisi un notikušo supervīziju apliecinošos dokumentus, materiālus vai citu informāciju;
26.2.8. informē organizāciju, kura pārstāv Latviju Eiropas nacionālo supervizoru organizāciju asociācijā ANSE (Association of National Organisations for Supervision in Europe), un finansējuma saņēmēju par konstatētajām neatbilstībām supervīzijas sniegšanas laikā, ja supervīzijas pakalpojuma sniedzējs ir iekļauts 26.2.1.1. apakšpunktā minētajā reģistrā;
26.2.9. ja šo noteikumu 16.1.2.3. apakšpunktā minētā supervīzijas pakalpojuma paredzamā līgumcena ir 750 000 euro vai lielāka, izvēlas supervīzijas pakalpojuma sniedzēju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par publiskajiem iepirkumiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu un, kur tas ir attiecināms un atbilst projekta darbības specifikai, sociāli atbildīgu konkursa procedūru, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem un tādējādi izslēdz komercdarbības atbalstu preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī, un nodrošina šo noteikumu 26.2.1.2., 26.2.1.3., 26.2.1.4., 26.2.2., 26.2.3., 26.2.4., 26.2.5., 26.2.6. un 26.2.7. apakšpunktā minēto nosacījumu izpildi;
26.2.10. projekta īstenošanas, maksājuma pieprasījumu sagatavošanas un mērķa grupas atbilstības pārbaudes nolūkā veic šādu datu apstrādi un iesniedz tos finansējuma saņēmējam:
26.2.10.1. supervīziju saņēmušo bāriņtiesas amatpersonu identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, amatu, pārstāvētās bāriņtiesas nosaukumu un citu personas datus nesaturošu informāciju;
26.2.10.2. supervīzijas pakalpojuma sniedzēju – supervizoru identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu un citu personas datus nesaturošu informāciju.
(Grozīts ar MK 02.07.2024. noteikumiem Nr. 423; grozījums 26.2.1.2. apakšpunktā, kas paredz, ka pašvaldība var nodrošināt grupas, komandas vai organizācijas supervīziju attālināti, ja valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi, stājas spēkā 01.01.2025., sk. 33. punktu)
27. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas izstrādā un īsteno komunikācijas stratēģiju bērnu tiesību aizsardzības jomā strādājošo, bērnu likumisko pārstāvju un audžuģimeņu, un sabiedrības vienotas izpratnes veidošanai un informētības paaugstināšanai bērnu tiesību jautājumos:
27.1. īsteno izpratnes un prakses veidošanas pasākumus bērnu tiesību aizsardzības jomā strādājošajiem;
27.2. īsteno informēšanas pasākumus šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minēto bērnu likumisko pārstāvju un audžuģimeņu līdzdalības un atbildības veicināšanai bērnu tiesību aizsardzības jautājumos.
28. Šo noteikumu 16.1.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kas:
28.1. izstrādā finansējuma saņēmēja darbības koncepciju;
28.2. organizē finansējuma saņēmēja darbinieku profesionālās kompetences stiprināšanas pasākumus atbilstoši šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētajai darbības koncepcijai:
28.2.1. izstrādā finansējuma saņēmēja darbiniekiem mācību programmas vienotas izpratnes veicināšanai par iestādes darbību;
28.2.2. sagatavo pasniedzējus šo noteikumu 28.2.1. apakšpunktā minēto mācību programmu īstenošanai;
28.2.3. nodrošina finansējuma darbinieku mācības atbilstoši šo noteikumu 28.2.1. apakšpunktā minētajām mācību programmām;
28.3. projekta īstenošanas un maksājuma pieprasījuma sagatavošanas nolūkā veic šo noteikumu 28.2.2. un 28.2.3. apakšpunktā minēto pasniedzēju un darbinieku atbilstības pārbaudi iesaistei projektā, identificēšanu un uzskaiti, norādot vārdu, uzvārdu, darba vietas e-pasta adresi, kā arī citu personas datus nesaturošu informāciju, un iesniedz finansējuma saņēmējam šo noteikumu 30.6. apakšpunktā minētās personu atbilstības pēcpārbaudes veikšanai nepieciešamos datus.
29. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
29.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;
29.2. piesaista šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo personālu vai īsteno publiskos iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls un iepirkumu līgumu izpildītāji ir:
29.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem, krāpšanas pazīmēm un pienākumu ziņot par konstatētājām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;
29.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
29.3. publiskos iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms, īsteno sociāli atbildīgus un inovatīvus iepirkumus;
29.4. līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no līguma summas;
29.5. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantā, normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās;
29.6. savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunākā informācija.
30. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:
30.1. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:
30.1.1. personu skaits, kuras ir piedalījušās apmācību programmās, kurās ir integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citiem piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
30.1.2. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citiem piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
30.1.3. izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu, tai skaitā digitālo, skaits, kuros integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ, kā arī pamattiesību jautājumi, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;
30.2. nodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības, izņemot šo noteikumu 16.1.2.3. apakšpunktā minētās supervīzijas, netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, un nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos;
30.3. ne retāk kā reizi gadā izlases veidā pārbauda šo noteikumu 16.1.2.3. apakšpunktā minētās supervīzijas un ar tām saistītos dokumentus;
30.4. no pašvaldībām atgūtos izdevumus, kas nav izlietoti atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem, izmanto šo noteikumu 18. un 19. punktā minēto izmaksu segšanai;
30.5. maksājuma pieprasījumu un dalībnieku pārskata sagatavošanas nolūkā veic pēcpārbaudi sadarbības partnera veiktajai šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minēto mērķa grupas personu atbilstības pārbaudei, apstrādājot sadarbības partnera iesniegtos šo noteikumu 24.2.9. apakšpunktā minētos personas datus, un saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumu un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumu uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajām personām;
30.6. maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā, veic pēcpārbaudi pašvaldību un pakalpojuma sniedzēja veiktajai šo noteikumu 26.2.10. un 28.3. apakšpunktā minēto bāriņtiesas amatpersonu, supervizoru, pasniedzēju un darbinieku atbilstības pārbaudei, apstrādājot pašvaldību un pakalpojuma sniedzēja iesniegtos atbilstības pārbaudei nepieciešamos šo noteikumu 26.2.10. un 28.3. apakšpunktā minētos personas datus.
31. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
33. Grozījums šo noteikumu 26.2.1.2. apakšpunktā, kas paredz, ka pašvaldība var nodrošināt grupas, komandas vai organizācijas supervīziju attālināti, ja valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi, stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.
(MK 02.07.2024. noteikumu Nr. 423 redakcijā)