1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldes (turpmāk – Pārvalde) sniegto vai nodrošināto sociālo pakalpojumu veidus, to saņemšanas un samaksas kārtību.
2. Tiesības saņemt noteikumos paredzētos pakalpojumus ir personai:
2.1. kura deklarējusi savu pamata dzīvesvietu Valmieras novada administratīvajā teritorijā;
2.2. kurai saskaņā ar sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu nepieciešams noteikta veida sociālais pakalpojums;
2.3. kura atbilst personu kategorijai, kura saskaņā ar noteikumu prasībām ir tiesīga saņemt attiecīgu sociālo pakalpojumu, kā arī speciālām prasībām, kuras tiek izvirzītas katrai konkrētai personu kategorijai atbilstoši sociālā pakalpojuma veidam.
3. Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu un valsts finansētu projektu ietvaros sociālie pakalpojumi tiek sniegti atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem un kalendāra gadā netiek nodrošināti vienlaicīgi ar pašvaldības finansētajiem pakalpojumiem.
4. Pārvalde sniedz vai nodrošina šādus pakalpojumus:
4.1. sociālā darba pakalpojums;
4.2. krīzes centra pakalpojums;
4.3. patversmes un naktspatversmes pakalpojums;
4.4. dienas aprūpes centra pakalpojums;
4.5. aprūpe mājās;
4.6. īslaicīgā sociālā aprūpe institūcijā pilngadīgām personām;
4.7. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām;
4.8. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā bērniem;
4.9. izglītojošās un atbalsta grupas pakalpojums;
4.10. ģimenes asistenta pakalpojums;
4.11. sociālā mentora pakalpojums;
4.12. krīzes dzīvokļa pakalpojums;
4.13. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;
4.14. specializētās darbnīcas pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem;
4.15. aprūpes pakalpojums personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti;
4.16. sociālās rehabilitācijas pakalpojums;
4.17. sociālās rehabilitācijas pakalpojums no vardarbības cietušām pilngadīgām personām un bērniem;
4.18. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums vardarbību veikušām pilngadīgām personām;
4.19. asistenta pakalpojums pilngadīgām personām ar invaliditāti;
4.20. asistenta un pavadoņa pakalpojums bērniem ar invaliditāti;
4.21. specializētā transporta pakalpojums.
5. Sociālais darbs ir profesionāla darbība, lai atbalstītu un sekmētu personas, ģimenes, kopienas un sabiedrības kopumā sociālo funkcionēšanu vai tās atjaunošanu, kā arī radītu šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus.
6. Pakalpojumu sniedz Pārvalde vai cits sociālo pakalpojuma sniedzējs, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar Pārvaldi.
7. Krīzes centra pakalpojums ir īslaicīga psiholoģiska palīdzība sociālās funkcionēšanas atjaunošanā, t.sk., īslaicīga diennakts izmitināšana krīzes situācijās.
8. Krīzes centra pakalpojumu ir tiesīga saņemt vardarbībā vai nelaimes gadījumā cietusi persona (t.sk. ģimene ar bērnu), kurai ir nepieciešama psihosociāla palīdzība un īslaicīga izmitināšana.
11. Patversmes pakalpojums ir paredzēts personām bez noteiktas dzīvesvietas. Patversmes pakalpojums nodrošina diennakts uzturēšanās iespējas, uzturu, personiskās higiēnas iespējas un sociālā darba speciālistu pakalpojumus.
13. Lēmumu piešķirt, atteikt vai pārtraukt patversmes pakalpojumu pieņem Pārvalde, pamatojoties uz sociālā darbinieka veiktu personas spēju un vajadzību izvērtējumu.
14. Naktspatversmes pakalpojums ir paredzēts personām bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušām personām. Naktspatversmes pakalpojums nodrošina naktsmītni, vakariņas un personiskās higiēnas iespējas ziemas sezonā (no oktobra līdz aprīlim).
15. Lai saņemtu naktspatversmes pakalpojumu, personai, ierodoties naktspatversmē, jāiesniedz pakalpojumu sniedzējam iesniegums un jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (ja tāds ir). Atsevišķos gadījumos personas var uzņemt naktspatversmē bez personu apliecinošu dokumentu uzrādīšanas.
17. Dienas aprūpes centra pakalpojums ir sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums, kas veicina sociālo prasmju attīstību, izglītošanu un brīvā laika pavadīšanas iespējas personām ar garīga rakstura traucējumiem un bērniem ar funkcionāliem traucējumiem.
18. Lai saņemtu dienas aprūpes centra pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis ar iesniegumu vēršas Pārvaldē.
19. Dienas aprūpes centra pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darbinieka veiktu izvērtējumu par pakalpojuma nepieciešamību un Pārvaldes lēmumu.
20. Dienas aprūpes centra pakalpojumu piešķir Pašvaldības izveidotajos dienas aprūpes centros un samaksa tiek noteikta atbilstoši Pašvaldības apstiprinātajam cenrādim.
21. Saņemot pakalpojumu Pašvaldības izveidotajā dienas aprūpes centrā, personai ir pienākums veikt līdzmaksājumu ēdināšanai 100 % apmērā no faktiskajām ēdināšanas izmaksām, savukārt līdzmaksājums netiek attiecināts uz personām, kas dzīvo mājsaimniecībā, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.
22. Dienas aprūpes centra pakalpojums netiek piešķirts vienlaicīgi ar specializētās darbnīcas pakalpojumu.
23. Pakalpojumu nodrošina sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts pakalpojumu sniedzējs, ar kuru Pārvalde ir noslēgusi līgumu.
24. Aprūpe mājās ir sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā, nodrošinot personas pašaprūpes un aprūpes vajadzību apmierināšanu, dzīves kvalitātes nepazemināšanos, palīdzību mājas darbu veikšanā un personīgajā aprūpē personai, kura vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nespēj sevi aprūpēt.
26. Pakalpojums tiek piešķirts atbilstoši klienta vajadzībām, situācijai un izvērtējot klienta apstākļus. Klientu izvērtēšana un aprūpes līmeņa noteikšana notiek Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Pakalpojuma apjomu un saturu nosaka ar Pārvaldes lēmumu un nosūtījumu pakalpojuma saņemšanai.
27. Pakalpojumu piešķir uz laiku, kamēr personai nepieciešama aprūpe mājās. Pārvaldes sociālais darbinieks reizi gadā izvērtē klienta apstākļus un vajadzību pakalpojuma nodrošināšanai.
28. Pārvalde izvērtē klienta un viņa apgādnieku iespējas samaksāt par pakalpojumu saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību. Pēc pakalpojuma samaksas klienta rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par Valmieras novada pašvaldības saistošajos noteikumos noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni.
29. Pakalpojumu par pašvaldības līdzekļiem var saņemt pilngadīga atsevišķi (viena) dzīvojoša persona, kurai nav likumīgo apgādnieku, un kuras ienākumi mēnesī ir mazāki par valstī noteikto minimālo darba algu.
30. Ja persona ir noslēgusi uztura līgumu vai līgumu (par sava nekustamā īpašuma atsavināšanu), no kura izriet īpašuma ieguvēja pienākums nodrošināt personas aprūpi vai mājvietu, par pakalpojumu pilnā apmērā maksā persona un īpašuma ieguvējs.
31. Pakalpojumu aprūpe mājās var izbeigt, ja Pārvalde konstatē, ka pilngadīgs klients vai viņa apgādnieks nesadarbojas ar pakalpojuma sniedzēju vai nepilda noslēgto vienošanos, izņemot, ja tam ir objektīvi iemesli.
32. Pakalpojumu nodrošina sociālo pakalpojumu reģistrā reģistrēts pakalpojumu sniedzējs, ar kuru Pārvalde ir noslēgusi līgumu.
33. Īslaicīgā sociālā aprūpe ir diennakts sociālā aprūpe institūcijā pilngadīgām personām un ietver personas pašaprūpes un aprūpes vajadzības.
34. Aprūpes pakalpojumu ir tiesīgas saņemt personas, kurām vecuma, funkcionālo traucējumu vai veselības stāvokļa dēļ ir objektīvas grūtības nodrošināt savas pamatvajadzības, pašām sevi aprūpējot, un kurām ārstēšanās stacionārā nav pamatota ar medicīniskām indikācijām.
36. Lēmumu pieņem Pārvalde, pamatojoties uz sociālā darbinieka veikto personas individuālo vajadzību un resursu izvērtējumu, nepieciešamības gadījumā ari uz ārstniecības personas veiktu izvērtējumu.
38. Ja personai nepieciešama sociālā aprūpe un to nav iespējams aizstāt ar citu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā vai institūcijā, Pārvaldei ir tiesības pagarināt pakalpojuma saņemšanas termiņu.
40. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā ir pakalpojums pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti, kuri vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt, un personai nepieciešamo pakalpojumu apjoms pārsniedz aprūpes mājās pakalpojuma apmēru.
42. Pakalpojumu piešķir ar Pārvaldes lēmumu, pamatojoties uz sociālā darba speciālista veiktu novērtējumu.
43. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā pilngadīgām personām Pārvalde nodrošina Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā pilngadīgām personām Pārvalde nodrošina Pašvaldības ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestādēs.
44. Nosakot pakalpojuma samaksas kārtību, ievēro šādus nosacījumus:
44.1. par pakalpojumu maksā persona no saviem ienākumiem (līdzekļiem);
44.2. personai ir tiesības uz noteiktu naudas summu personiskiem izdevumiem, saskaņā ar normatīvo aktu par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību;
44.3. ja persona par pakalpojumu nevar samaksāt pilnā apmērā, maksas daļu līdz pilnai pakalpojuma maksai sedz personas apgādnieks vai pašvaldība atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai;
44.4. līdzekļu apmēru, kas pēc pakalpojuma samaksas paliek apgādnieka ģimenes rīcībā, nosaka normatīvais akts par sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtību un kārtību, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta;
44.5. ja persona ir noslēgusi uztura līgumu vai līgumu (par sava nekustamā īpašuma atsavināšanu), no kura izriet īpašuma ieguvēja pienākums nodrošināt personas aprūpi vai mājvietu, par pakalpojumu pilnā apmērā maksā persona un īpašuma ieguvējs.
45. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā ir pakalpojums, kas nodrošina bērnu bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu pamatvajadzības, vispusīgu audzināšanu un personības attīstību, ja nav iespējama aprūpe un audzināšana audžuģimenē vai pie aizbildņa.
47. Izglītojošās un atbalsta grupas pakalpojuma mērķis ir atjaunot vai uzlabot ģimenes (personas) sociālās funkcionēšanas spējas.
49. Pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darba speciālista veiktu personas spēju un vajadzību izvērtējumu un nosūtījumu.
50. Pakalpojumu sniedz Pārvalde vai cits pakalpojumu sniedzējs, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar Pārvaldi.
51. Ģimenes asistenta pakalpojums nodrošina atbalstu ģimenēm ar bērniem, kurās vecāki nepietiekami nodrošina bērnu aprūpi un pastāv risks aizgādības tiesību pārtraukšanai. Pakalpojuma mērķis ir uzlabot vecāku funkcionēšanas spējas, lai bērniem būtu iespēja uzaugt bioloģiskajā ģimenē.
52. Pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darba speciālista veiktu personas spēju un vajadzību un resursu izvērtējumu un nosūtījumu.
53. Pakalpojumu sniedz Pārvalde, vai cits sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzējs, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts ar Pārvaldi.
54. Sociālā mentora pakalpojums nodrošina atbalstu personai, kura sava dzīvesveida, nepietiekamu sociālo prasmju vai tuvinieku atbalsta trūkuma dēļ nespēj nodrošināt sociālo funkcionēšanu sabiedrībā.
55. Lai saņemtu pakalpojumu, persona vai personas likumiskais pārstāvis vēršas ar iesniegumu Pārvaldē.
56. Pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darbinieka veiktu personas vajadzību un resursu izvērtējumu un izstrādātu sociālo rehabilitācijas plānu.
58. Pakalpojumu nodrošina Pārvalde vai personas izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pārvalde noslēgusi līgumu.
59. Krīzes dzīvokļa pakalpojumu nodrošina no vardarbības cietušām pilngadīgām personām vai pilngadīgām personām kopā ar viņu nepilngadīgajiem vai pilngadīgajiem bērniem:
59.1. lai saņemtu pakalpojumu, persona ar iesniegumu vēršas Pārvaldē;
59.2. pakalpojuma piešķiršanas un apmaksas kārtību nosaka Ministru kabinets.
60. Krīzes dzīvokļa pakalpojumu nodrošina personām un ģimenēm, kuras nonākušas krīzes situācijā, proti, no mājsaimniecības gribas neatkarīgu apstākļu rezultātā personai/ģimenei ir bojāts vai nopostīts mājoklis un:
60.1. lai saņemtu pakalpojumu, persona ar iesniegumu vēršas Pārvaldē;
60.2. pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darbinieka veiktu personas vajadzību un resursu izvērtējumu;
60.3. tiesības saņemt krīzes dzīvokļa pakalpojumu ir personām un ģimenēm, tai skaitā ģimenēm ar bērniem, kuru pēdējā deklarētā un pamata dzīvesvieta ir Valmieras novada administratīvajā teritorijā, kuras sadarbojas ar Pārvaldi un/vai citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, lai uzlabotu savas funkcionēšanas spējas;
60.4. lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu pieņem Pārvalde;
60.5. pakalpojums tiek nodrošināts līdz trīs mēnešiem kalendārajā gadā;
60.6. pakalpojumu nodrošina Pārvaldes izvēlēts pakalpojuma sniedzējs.
61. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums nodrošina mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā, prasmju un iemaņu attīstīšanā.
62. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu sniedz vai nodrošina:
62.1. pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar dzīvot patstāvīgi, un kuras pēc valsts finansētu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā;
62.2. pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa).
64. Pakalpojumu piešķir Pašvaldības izveidotajos grupu dzīvokļos, pamatojoties uz sociālā darbinieka veikto izvērtējumu par pakalpojuma nepieciešamību.
65. Ja ir apmierināts pieprasījums pēc Pārvaldes sniegtā grupu dzīvokļa pakalpojuma Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros un ir pieejamas brīvas Pārvaldes sniegtā grupu dzīvokļa pakalpojuma vietas, grupu dzīvokļa pakalpojums tiek sniegts citām pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem.
66. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu personai pārtrauc sniegt, ja personai ir noteiktas speciālās (psihiskās) kontrindikācijas pakalpojuma saņemšanai vai personai piešķirts cits atbilstošs sociālais pakalpojums, vai persona uzsākusi patstāvīgu dzīvi. Šādos gadījumos pakalpojums sniedzams līdz cita atbilstoša sociālā vai veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai vai patstāvīgas dzīves uzsākšanai, bet ne ilgāk kā vienu mēnesi no lēmuma par grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojuma sniedzējs šajā laikā sadarbībā ar Pārvaldi aktīvi iesaistās klienta sociālo problēmu un mājokļa jautājumu risināšanā, kā arī nodrošina personas uzraudzību.
67. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, kas tiek nodrošināts Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros vai tiek sniegts šo projektu īstenošanas rezultātā Valmieras novada pašvaldības izveidotajos infrastruktūras objektos, tiek finansēts no Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta vai Pārvaldes budžeta līdzekļiem, citos gadījumos samaksa par grupu dzīvokļa pakalpojumu un maksa par grupu mājas (dzīvokļa) dzīvojamās telpas, virtuves un koplietošanas telpu īri un ekspluatāciju, t.sk. apkuri (atbilstoši lietojamai daļai), tiek noteikta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par grupu mājas (dzīvokļu) un pusceļa māju izveidošanas un uzturēšanas izdevumu līdzfinansēšanu.
68. Pakalpojumu nodrošina sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts pakalpojumu sniedzējs, ar kuru Pārvalde ir noslēgusi līgumu.
69. Specializētās darbnīcas ir sociālais pakalpojums, kas veicina personu darbspējas un attīsta nodarbinātībai nepieciešamās prasmes.
70. Pakalpojums tiek nodrošināts pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, kā arī pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā, kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa).
71. Ja ir apmierināts pieprasījums pēc Pārvaldes sniegtā specializēto darbnīcu pakalpojuma Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros un ja specializētajās darbnīcas, kur Pārvalde sniedz šo pakalpojumu, ir pieejamas brīvas vietas, specializēto darbnīcu pakalpojums tiek sniegts citām personām ar garīga rakstura traucējumiem darbspējīgajā vecumā.
72. Specializēto darbnīcu pakalpojums, kas tiek nodrošināts Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu ietvaros vai tiek sniegts šo projektu īstenošanas rezultātā Valmieras novada pašvaldības izveidotajos infrastruktūras objektos, tiek finansēts no Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta vai pašvaldības budžeta līdzekļiem, pārējos gadījumos samaksa par specializēto darbnīcu pakalpojumu veicama atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai.
74. Pakalpojumu piešķir, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu par pakalpojuma nepieciešamību.
75. Pakalpojumu var saņemt pašvaldības izveidotajās specializētajās darbnīcās, atbilstoši Pašvaldības apstiprinātam cenrādim.
76. Saņemot pakalpojumu, personai ir pienākums ir veikt līdzmaksājumu par ēdināšanu 100 % apmērā no faktiskajām ēdināšanas izmaksām, savukārt līdzmaksājums netiek attiecināts uz personām, kas dzīvo mājsaimniecībā, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.
78. Pamatojoties uz Pārvaldes lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu, pakalpojumu nodrošina sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts pakalpojumu sniedzējs, ar kuru Pārvalde ir noslēgusi līgumu.
79. Aprūpes pakalpojumu personām no piecu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti piešķir, lai nodrošinātu aprūpi, uzraudzību, pašaprūpes spēju attīstīšanu un saturīgu brīvā laika pavadīšanu dzīvesvietā, ievērojot šādus nosacījumus:
79.1. personai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību;
79.2. personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir darba ņēmējs vai saimnieciskās darbības veicējs un Pārvaldē ir iesniedzis darba devēja apliecinājumu, kurā norādītas darba stundas nedēļā;
79.3. personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē vai apgūst profesionālās pilnveides kursus un Pārvaldē ir iesniegts izglītības iestādes apliecinājums, kurā norādīta izglītības programma (klātienē/neklātienē), studiju mācību dienas un laiks mācību gada laikā un sesijas laikā;
79.4. personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis citu objektīvu iemeslu dēļ nespēj nodrošināt personas aprūpi un uzraudzību, iesniedzot Pārvaldē atbilstošu apliecinājumu.
82. Pakalpojumu piešķir pēc sociālā darba speciālista veikta nepieciešamības novērtējuma atbilstoši noteikumu pielikumā norādītajiem kritērijiem un pieņemtam lēmumam par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, nosakot pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem, vai pieņem lēmumu atteikt piešķirt pakalpojumu.
83. Pakalpojumu ir tiesīga sniegt bērna likumiskā pārstāvja vai aizgādņa izvēlēta persona, kurai ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti, un kura nav bērna pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar bērnu vienā mājsaimniecībā.
84. Pēc lēmuma par pakalpojuma sniegšanas nepieciešamības pieņemšanas Pārvalde slēdz līgumu ar pakalpojuma sniedzēju un pakalpojuma pieprasītāju.
85. Pakalpojumu personai pārtrauc uz laika periodu, kamēr persona atrodas stacionārā ārstniecības iestādē, vai izbeidz, ja:
85.1. personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis iesniedz Pārvaldē iesniegumu par atteikšanos no piešķirtā pakalpojuma;
85.2. personas dzīvesvieta deklarēta citas pašvaldības administratīvajā teritorijā;
85.3. persona atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā vai ieslodzījuma vietā;
85.4. Pārvalde konstatē, ka persona neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem par pakalpojuma saņemšanu.
86. Personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene ne biežāk kā divas reizes kalendāra gadā ir tiesīgi atteikties no pakalpojuma sniedzēja un izvēlēties citu pakalpojuma sniedzēju, iesniedzot Pārvaldei iesniegumu ar pamatojumu.
87. Pakalpojuma sniedzējs pakalpojumu var sniegt vairākām personām, kalendāra gada laikā nepārsniedzot stundu skaitu normālā darba laika ietvaros, kalendāra gadā vai kalendāra mēnesī nepārsniedzot stundu skaitu, kas atbilst mēnesim ar lielāko stundu skaitu kalendāra gadā, kas noteikts normālā darba laika ietvaros.
88. Pakalpojums tiek segts no Valmieras novada pašvaldības budžeta, nosakot aprūpes pakalpojuma vienas stundas izmaksas, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajai vienas pakalpojuma stundas minimālajai likmei.
90. Personas likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenes pārstāvim ir pienākums informēt Pārvaldi par apstākļiem, kas ir par pamatu piešķirtā pakalpojuma izbeigšanai.
91. Ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis savlaicīgi nav informējis par apstākļiem, kas ir par pamatu pakalpojuma izbeigšanai, un pārvalde ir veikusi atlīdzības izmaksu pakalpojuma sniedzējam, bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenes pārstāvim ir pienākums atlīdzināt saņemto atlīdzību par periodu, sākot no dienas, kad radušies minētie apstākļi.
92. Sociālā rehabilitācija ir pakalpojums, kas vērsts uz personas sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai uzlabošanu, lai nodrošinātu sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā.
93. Bērniem ar funkcionāliem traucējumiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumu Pārvalde piešķir Pašvaldības izveidotajā sociālās rehabilitācijas infrastruktūrā, ievērojot šādus noteikumus:
93.1. Pārvaldē ir saņemts bērna likumiskā pārstāvja iesniegums;
93.2. pakalpojums ir iekļauts bērna individuālajā sociālās rehabilitācijas plānā, speciālista vai ārsta nosūtījumā vai izrakstā no veselības kartes;
93.3. Pašvaldība, pamatojoties uz Pārvaldes lēmumu, sedz pakalpojumu izmaksas kalendārajā gadā par summu, kas atbilst 50 procentiem no kārtējā kalendāra gadā noteiktās mediānas apmēra.
94. Pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumu piešķir, ievērojot šādus noteikumus:
94.1. Pārvaldē saņemts personas vai tā aizgādņa iesniegums;
94.2. pakalpojums ir ietverts individuālajā sociālās rehabilitācijas plānā, speciālista vai ārsta nosūtījumā vai izrakstā no veselības kartes;
94.3. pakalpojums tiek nodrošināts, pamatojoties uz Pārvaldes lēmumu, Pašvaldības izveidotajā infrastruktūrā, un persona veic samaksu par pakalpojumu atbilstoši Pašvaldības apstiprinātajam cenrādim.
95. Bērnu ar funkcionāliem traucējumiem vecākiem un aizgādņiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumu Pārvalde piešķir, ievērojot šādus noteikumus:
95.1. Pārvaldē ir saņemts personas iesniegums;
95.2. pakalpojums ir ietverts personas individuālās sociālās rehabilitācijas plānā, speciālista vai ārsta nosūtījumā vai izrakstā no veselības kartes;
95.3. pakalpojums tiek nodrošināts pamatojoties uz Pārvaldes lēmumu pašvaldības izveidotajā infrastruktūrā, un persona veic samaksu par pakalpojumu atbilstoši Pašvaldības apstiprinātajam cenrādim.
96. Bērniem ar uzvedības vai atkarības problēmām vai to attīstības riskiem, ārpusģimenes aprūpē esošajiem bērniem, kuri ir sasnieguši 16 gadu vecumu, un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 12. panta septītajā un astotajā daļā minētajām personām, t.i., pilngadību sasniegušām personām, kuras līdz pilngadības sasniegšanai atradās ārpusģimenes aprūpē, un kuras līdz 24 gadu vecumam iegūst izglītību vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē vai studē, sociālās rehabilitācijas pakalpojumu piešķir Pašvaldības izveidotajā sociālās rehabilitācijas infrastruktūrā, ievērojot šādus noteikumus:
96.1. Pārvaldē ir saņemts personas vai tās likumiskā pārstāvja iesniegums;
96.2. Pārvalde ir pieņēmusi lēmumu pamatojoties uz personai izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu, speciālista vai ārsta nosūtījumu vai izrakstu no veselības kartes;
96.3. no pašvaldības budžeta pakalpojums tiek piešķirts līdz 10 reizēm kalendārā gadā.
97. Ģimenēm ar bērniem sociālās rehabilitācijas pakalpojums tiek piešķirts, ievērojot šādus noteikumus:
97.1. pakalpojums tiek piešķirts, pamatojoties uz sociālā darbinieka veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu un izstrādāto sociālās rehabilitācijas plānu;
97.2. pamatojoties uz Pārvaldes pieņemto lēmumu, no Pašvaldības budžeta pakalpojums tiek piešķirts līdz 10 reizēm kalendāra gadā.
98. Sociālā rehabilitācija vardarbībā cietušām pilngadīgām personām un bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām ir sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kopums, lai spētu atgūt fizisko, psihisko veselību un integrētos sabiedrībā.
99. Lai saņemtu pakalpojumu, cietusī persona vai tās likumiskais pārstāvis vai aizbildnis vēršas ar iesniegumu Pārvaldē.
100. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu veidu, apjomu, saturu, pakalpojumu saņemšanas nosacījumus un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
101. Sociālā rehabilitācija vardarbību veikušām personām ir sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kopums, kas tiek nodrošināts personām, lai novērstu vai mazinātus turpmākus vardarbības riskus.
104. Asistenta pakalpojumu piešķir personai ar invaliditāti, lai sekmētu tās garīgās vai fiziskās spējas, darbspējas, pašaprūpi un iekļaušanos sabiedrībā.
105. Asistenta pakalpojums tiek sniegts pilngadīgām personām, kurām ar Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas lēmumu ir noteikta 1. vai 2. grupas invaliditāte un, veicot asistenta pakalpojuma nepieciešamības un atbalsta intensitātes novērtējumu, Pārvalde ir pieņēmusi lēmumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, lai nodrošinātu socializāciju ārpus mājas.
108. Asistenta pakalpojums tiek sniegts bērniem no pieciem gadiem līdz 18 gadiem, kuriem ar Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) lēmumu ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, lai nodrošinātu socializāciju ārpus mājas.
109. Pavadoņa pakalpojums tiek sniegts bērniem no 5 gadiem līdz 18 gadiem, kuriem ar VDEĀVK lēmumu ir noteikta invaliditāte un izsniegts atzinums par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību.
112. Specializētā transporta pakalpojums ir pakalpojums personām, kurām veselības stāvokļa dēļ nepieciešama pārvietošana vai atbalsts pārvietošanai, t.sk., gadījumos, kad personai ir kustību funkcionālie traucējumi.
113. Pakalpojums paredzēts pārvešanai uz/no ārstniecības iestādes, uz/no sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestādes.
115. No pašvaldības budžeta līdzekļiem apmaksātu pakalpojumu ir tiesības saņemt pēc sociālā darbinieka veikta personas vajadzību un resursu izvērtējuma.
117. Atzīt par spēku zaudējušu Valmieras novada pašvaldības 2021. gada 25. novembra saistošos noteikumus Nr. 18 "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā".
1. Personas vārds, uzvārds | |
2. Personas kods - | |
3. Personas dzīvesvietas adrese | |
4. Aprūpes pakalpojuma pieprasīšana | |
4.1. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību | |
ir, līdz _________. gada ______.___________________ | |
nav | |
4.2. Aprūpes pakalpojuma nepieciešamības iemesli (norādīt visus aktuālos iemeslus) | |
lai veiktu darba pienākumus, vai saimniecisko darbību; | |
lai apmeklētu izglītības iestādi, vai profesionālās pilnveides kursus; | |
lai apmeklētu Nodarbinātības valsts aģentūras organizētos pasākumus; | |
lai apmeklētu dienas aprūpes centru, dienas centru vai citu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēju; | |
citi objektīvie iemesli, kuru dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā: | |
4.3. Vēlamais aprūpes pakalpojuma izmantošanas biežums, laiks | |
pastāvīga palīdzība un uzraudzība (ikdienā); | |
periodiska palīdzība un uzraudzība 3 dienas nedēļā un vairāk; | |
periodiska palīdzība un uzraudzība 1–2 dienas nedēļā; | |
epizodiska palīdzība dažas dienas mēnesī; | |
epizodiska palīdzība vienu reizi mēnesī vai retāk. |
5. Valsts, pašvaldības un citu atbalsta resursu izmantošana bērna aprūpes un uzraudzības nodrošināšanai | Stundu skaits diennaktī / mēnesī | ||||
5.1. Bērna vecāku iespējas sniegt nepieciešamo atbalstu aprūpei. Ir/nav (ja atbalsts ir pieejams, tad atbalsta apmērs var būt līdz 4 h dienā/92 h mēnesī) | |||||
mājsaimniecībā dzīvo abi vecāki (abiem jāatbilst kādam no 4.2. iemesliem); | |||||
mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks iesaistās bērna audzināšanā/aprūpē (abiem jāatbilst kādam no 4.2. iemesliem); | |||||
mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks neiesaistās bērna audzināšanā/aprūpē; | |||||
mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks atrodas ārpus valsts; | |||||
Komentāri:
| |||||
5.2. Likumisko pārstāvju vai audžuģimeņu locekļu apgrūtinājumi iesaistīties bērna aprūpē un uzraudzībā | |||||
noslodze darbā (norādīt darba slodzi / darba laiku) | |||||
citi apgrūtinājumi: | |||||
Komentāri: | |||||
5.3. Bērna skolas dienas pārklājums | |||||
bērns apmeklē izglītības iestādi (tai skaitā pirmskolas izglītības iestādi); | |||||
bērns apgūst izglītību mājas apmācībā; | |||||
bērns izglītību apgūst speciālajā izglītības iestādē; | |||||
bērns izmanto skolas pagarinātās dienas pakalpojumu; | |||||
| |||||
Komentāri:
| |||||
5.4. Bērnam pieejamās aktivitātes, pasākumi, sociālie un ārstniecības pakalpojumi | |||||
asistenta pakalpojums pašvaldībā; | |||||
dienas aprūpes centrs pašvaldībā; | |||||
rehabilitācijas, terapijas pakalpojumi; | |||||
citi | |||||
Komentāri:
| |||||
6. Aprūpes pakalpojuma apjoma (h) noteikšana. Novērtēšanas piezīmes | |||||
6.1. Sociālās aprūpes pakalpojuma noteikšana ir saistīta ar darba dienas nosacītu indikatīvu laika sadalījumu (nosacīti pieņemot, ka 8 h diennaktī ir paredzētas miegam, 8 h bērns ir iesaistījies izglītības aktivitātēs un 8 h bērns ir tiešā vecāku aprūpe; | |||||
6.2. Pusei no laika, kad bērns ir vecāku aprūpē, 4 h dienā, jeb 80 h mēnesī, tiek sniegts valsts atbalsts asistenta pakalpojuma veidā; | |||||
6.3. Šobrīd nodrošinātais sociālo pakalpojumu stundu skaits; | |||||
6.4. Nepieciešamais stundu skaits mēnesī. | |||||
Komentāri:
|
Speciālista paraksts: _____________________
Vecāka paraksts: ________________________
Aizpildīšanas datums: ____________________
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. Saistošo noteikumu "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā" (turpmāk – saistošie noteikumi) izdošanas mērķis ir noteikt Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iestādes "Valmieras novada Sociālo lietu pārvalde" (turpmāk – Pārvalde) sniegto un nodrošināmo sociālo pakalpojumu veidus, to piešķiršanas un samaksas kārtību, lai apmierinātu iedzīvotāju pašaprūpes un aprūpes vajadzības Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Saistošie noteikumi tiek izdoti pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk – Likums) 3. panta otro un trešo daļu, Invaliditātes likuma 12. panta sestās divi prim daļu un Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu. 1.2. Līdz saistošo noteikumu izdošanai sociālie pakalpojumi Valmieras novadā tika nodrošināti saskaņā ar Valmieras novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 18 "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā". Piemērojot praksē saistošos noteikumus, ir konstatēta nepieciešamība tajos veikt precizējumus un labojumus, kā arī mainīt atsevišķu sociālo pakalpojumu piešķiršanas, sniegšanas un samaksas kārtību, ņemot vērā attiecināmajos normatīvajos aktos veiktos grozījumus. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140. punktā paredzēto regulējumu, atbilstoši, kuram grozījumu noteikumu projektu nesagatavo, ja tā normu apjoms pārsniedz pusi no spēkā esošo noteikumu normu apjoma, šajā gadījumā, atbilstoši minētajam nosacījumam sagatavots jauns saistošo noteikumu projekts "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā". 1.3. Saistošajos noteikumos precizēta sociālā pakalpojuma aprūpe mājās samaksas kārtība, kas nodrošināma no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, proti, pakalpojums piešķirams un apmaksājams no Pašvaldības budžeta līdzekļiem pilngadīgai, atsevišķi (vienai) dzīvojošai personai, kurai nav likumīgo apgādnieku, nav noslēgts uztura līgums, un kuras ienākumi ir mazāki par valstī noteikto minimālo darba algu. Pārējos gadījumos Pārvalde izvērtē klienta un viņa apgādnieku iespējas samaksāt par pakalpojumu saskaņā ar Ministru kabineta noteikumos noteikto kārtību. Saistošajos noteikumos tiek noteikts, ka pēc pakalpojuma samaksas klienta rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par Valmieras novada pašvaldības saistošajos noteikumos noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, kas ir labvēlīgāks nosacījums. Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumos Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" ir noteikts, ka pēc pakalpojuma samaksas klienta rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par normatīvajos aktos par kārtību, kādā ģimene vai atsevišķi dzīvojoša persona atzīstama par trūcīgu, noteikto ienākumu un materiālā stāvokļa līmeni, kuru nepārsniedzot persona tiek atzīta par trūcīgu. 1.4. Saistošajos noteikumos tiek mainīts pakalpojuma "Atbalsta personas vai ģimenes pakalpojums" nosaukums uz "Sociālā mentora pakalpojums", nemainot pakalpojuma saturu un apjomu. 1.5. Saistošajos noteikumos Aprūpes pakalpojuma apjoms tiks noteikts atkarībā no bērna ar invaliditāti pašaprūpes, neatkarības un patstāvības līmeņa, ikdienas aktivitāšu pārklājuma un mājsaimniecības locekļu iespējām sniegt nepieciešamo atbalstu, nepārsniedzot 2021. gada 18. maija Ministru kabineta noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti" noteikto pakalpojuma stundu skaitu (līdz 80 stundām mēnesī) un stundas likmi (4,79 euro, ieskaitot nodokļus). Savukārt saskaņā ar Invaliditātes likuma 12. panta sestās divi prim daļas noteikumiem, Pašvaldībai saistošajos noteikumos ir jānoteic aprūpes pakalpojuma personām no 5 līdz 18 gadu vecumam piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas nosacījumi, kā arī kritēriji aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai. Ņemot vērā minēto, saistošie noteikumi nosaka aprūpes pakalpojuma personām no 5 līdz 18 gadu vecumam, piešķiršanas kārtību, un saistošajiem noteikumiem pievienota pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanas un pakalpojuma apjoma noteikšanas anketa. Līdz 2023. gada oktobrim minētais pakalpojums tika nodrošināts ES deinstitucionalizācijas projekta ietvaros un finansēts no Eiropas sociālā fonda. 1.6. 2023. gada 27. jūnijā tika apstiprināti grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 790 "Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas kārtībā no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām", ar ko ir noteikts, ka no 2023. gada 1. jūlija ir palielināts no valsts budžeta finansētu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu apjoms. Atbilstoši minētajam regulējumam saistošajos noteikumos ir ietverts jauns pakalpojums – krīzes dzīvokļa/mītnes pakalpojums. 1.7. Ar 2023. gada oktobri nav iespējas ES projekta ietvaros sniegt un apmaksāt sociālās rehabilitācijas pakalpojumus bērniem ar funkcionālajiem traucējumiem, līdz ar to saistošajos noteikumos ir iekļauta nodaļa par sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem noteiktām mērķa grupām, t.sk., bērniem ar funkcionālajiem traucējumiem. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumus Pārvalde noteiktajām mērķa grupām nodrošinās Pašvaldības izveidotajās infrastruktūrās, proti, Valmierā, Mazsalacā, Rūjienā, Naukšēnos un Vaidavā, no Pašvaldības budžeta līdzekļiem atbilstoši pašvaldības noteiktajam cenrādim. Bērnam ar funkcionāliem traucējumiem sociālās rehabilitācijas pakalpojumu izmaksas kalendāra gadā līdzfinansēs Pašvaldība par summu, kas atbilst 50 procentiem no kārtējā kalendāra gadā noteiktās mediānas apmēra (EUR 343). 1.8. Izstrādājot saistošos noteikumus labvēlīgāki apstākļi tika paredzēti neaizsargātākajai sabiedrības daļai, proti, personām vai ģimenēm, kurām noteikts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. 1.9. Stājoties spēkā saistošajiem noteikumiem, spēku zaudēs Valmieras novada pašvaldības domes 2021. gada 25. novembra saistošie noteikumi Nr. 18 "Par sociālajiem pakalpojumiem Valmieras novadā". |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. Dienas aprūpes centra, grupu mājas (dzīvokļa), specializētās darbnīcas, sociālās rehabilitācijas un aprūpes pakalpojuma personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti finansējuma avots līdz 2023. gada 31. oktobrim tika nodrošināts no Eiropas Sociālā fonda, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 16. jūnija noteikumiem Nr. 313 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi". 2.2. Pēc projekta beigām un ar 2024. gadu deinstitucionalizācijas projekta ietveros sniegtie sociālie pakalpojumi tiks finansēti no pašvaldības budžeta, līdz ar to 2024. gada budžetā nepieciešams plānot papildu finansējumu no 1,5 līdz 1,8 milj. euro apmērā. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. Pārvalde nodrošina Likumā noteikto pienākumu gādāt par pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarēto personu vajadzību saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Saistošo noteikumu regulējums pozitīvi ietekmē iedzīvotāju veselību ar iespējām saņemt pašvaldībā nodrošinātos sociālos pakalpojumus un atbalstu, nodrošinot vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības uzlabošanas jomā. 3.2. Saskaņā ar Likuma 4. panta pirmo daļu sociālos pakalpojumus sniedz, pamatojoties tikai uz sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu, saistošajiem noteikumiem nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi nemainīs esošo atvieglojumu saņemšanas kārtību, kā arī neradīs papildu izmaksas uz administratīvajām procedūrām. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi precizē sociālo pakalpojumu piemērošanas kārtību, bet neprasa papildu jaunu cilvēkresursu iesaisti pakalpojumu piešķiršanai vai nodrošināšanai. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi turpina nodrošināt Pārvalde, jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija nav nepieciešama. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. Saistībā ar saistošo noteikumu grozījumiem nav izvērtējams izmaksu samērīgums, jo nav ietekmes uz izmaksām. 7.2. Plānoto izmaksu palielinājums uz 2024. gada budžetu ir būtisks, taču ieguvumi visai sabiedrībai kopumā būs lielāki. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Saistošo noteikumu projekts publicēts Valmieras novada pašvaldības mājaslapā: www.valmierasnovads.lv, sadaļā "Sabiedrība" – "Sabiedrības līdzdalība" – "Publiskās apspriešanas" – "Saistošo noteikumu publiskās apspriešanas". 8.2. Viedokļa izteikšanas termiņš noteikts divas nedēļas no publicēšanas dienas. 8.3. Noteiktajā viedokļa izteikšanas termiņā netika saņemti ierosinājumi vai ieteikumi. |