Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2023/1.2.1.-286

Rīgā 2023. gada 9. novembrī

Par Stratēģiskās vadības tematisko komiteju

1. Lai koordinētu un pārraudzītu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību izpildi un mērķu sasniegšanu, tai skaitā noteiktu politikas virzienus citām Ministru kabineta tematiskajām komitejām risinājumu izstrādei, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202.1 punktu izveidot Stratēģiskās vadības tematisko komiteju (turpmāk - komiteja) šādā sastāvā:

Komitejas vadītāja

E. Siliņa - Ministru prezidente

Komitejas locekļi:

H. Abu Meri - veselības ministrs

A. Ašeradens - finanšu ministrs

U. Augulis - labklājības ministrs

I. Bērziņa - vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre

K. Briškens - satiksmes ministrs

A. Čakša - izglītības un zinātnes ministre

A. K. Kariņš - ārlietu ministrs

R. Kozlovskis - iekšlietu ministrs

A. Krauze - zemkopības ministrs

I. Lībiņa-Egnere - tieslietu ministre

A. Logina - kultūras ministre

K. Melnis - klimata un enerģētikas ministrs

A. Sprūds - aizsardzības ministrs

V. Valainis - ekonomikas ministrs

2. Komitejas locekli tā prombūtnes laikā aizvieto attiecīgās ministrijas parlamentārais sekretārs.

3. Komitejas uzdevums ir koordinēt dažādu starpnozaru jautājumu risināšanu, tai skaitā citu Ministru kabineta tematisko komiteju vai izveidoto darba grupu sagatavoto priekšlikumu izskatīšanu, ja nepieciešama konceptuāla izšķiršanās par rīcības virzienu, tai skaitā:

3.1. nozares ministriju sagatavoto priekšlikumu izvērtēšana birokrātijas mazināšanai, vērtējot arī digitalizācijas iespēju paaugstināšanu, procesu centralizāciju un nodokļu samaksas procesu vienkāršošanu;

3.2. skaidru rezultatīvo rādītāju definēšana Ministru kabineta rīcības plāna izstrādē un izpildē;

3.3. līdzsvarota sociālās, vides un ekonomikas politikas virziena noteikšana, definējot arī atbalsta aktivitāšu produktivitātes rādītājus;

3.4. publisku personu kapitālsabiedrību turpmākās attīstības scenāriju vērtēšana;

3.5. uzdevuma definēšana komercbanku kreditēšanas veicināšanai un lielo investīciju projektu koordinācijai;

3.6. koordinētas rīcības veidošana un plānošana ar mērķi nodrošināt vienmērīgu pārklājumu visā Latvijas teritorijā kvalitatīviem un sasniedzamiem publiskajiem pakalpojumiem ikvienam Latvijas valsts iedzīvotājam, tai skaitā izglītības, veselības aprūpes un citās jomās, piedāvājot arī investīciju un mobilitātes risinājumus sadarbībā ar pašvaldībām;

3.7. visaptverošas demogrāfiskās politikas jautājumu koordinācija (dzimstība, ekonomika, veselības aprūpe un sabiedrības veselība, kā arī migrācija un drošība);

3.8. valsts pārvaldes augstāko amatpersonu mūsdienīgas attīstības un efektīvāka (civildienesta) modeļa izveidošana, lai valsts pārvalde spētu elastīgi strādāt valstiski noteikto mērķu un augstākas produktivitātes sasniegšanai;

3.9. nesaskaņoto tiesību aktu par būtiskiem starpnozaru jautājumiem izvērtēšana un vienošanās par atbalstāmu risinājumu pirms tiesību aktu iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.

4. Komitejas vadītājam ir tiesības:

4.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu komitejas darbam nepieciešamo informāciju;

4.2. ja nepieciešams, uzaicināt uz komitejas sēdēm nevalstisko organizāciju pārstāvjus un ekspertus.

5. Komitejas sēdes sasauc komitejas vadītājs pēc savas vai komitejas locekļu iniciatīvas.

6. Komitejas sēdes notiek klātienē vai attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus). Komitejas vadītājs var noteikt personas, kuras klātienes komitejas sēdē piedalīsies attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus).

7. Komitejas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja sadarbībā ar katru konkrēto nozares ministriju, kuras kompetences jautājums tiek skatīts komitejas sēdē.

Ministru prezidente E. Siliņa

09.11.2023