Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: spēkā esošs

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 34/2023

Ādažos 2023. gada 26. oktobrī

Grozījums Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 2. marta saistošajos noteikumos Nr. 19/2022 "Par azartspēļu organizēšanu Ādažu novadā"

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 26. oktobra sēdes lēmumu
(prot. Nr. 25 § 4)

Izdoti saskaņā ar Azartspēļu un izložu likuma
41. panta otrās daļas 11. punktu
un 42. panta desmito daļu

Izdarīt grozījumu Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 2. marta saistošajos noteikumos Nr. 19/2022 "Par azartspēļu organizēšanu Ādažu novadā" (Latvijas Vēstnesis, 2022., Nr. 85) un svītrot no izdošanas tiesiskā pamatojuma un Paskaidrojuma raksta 1. punkta atsauci uz likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 13. punktu.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 26. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. 34/2023 "Grozījums Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 2. marta saistošajos noteikumos Nr. 19/2022 "Par azartspēļu organizēšanu Ādažu novadā""

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Saistošo noteikumu (turpmāk - Noteikumi) izdošanas mērķis ir precizēt Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 2. marta saistošo noteikumu Nr. 19/2022 "Par azartspēļu organizēšanu Ādažu novadā" (turpmāk - Saistošie noteikumi Nr. 19/2022) izdošanas tiesisko pamatojumu, kā arī Paskaidrojuma rakstu.

1.2. Saistošie noteikumi Nr. 19/2022 nosaka azartspēļu organizēšanas kārtību Ādažu novada administratīvajā teritorijā. To mērķis ir nodrošināt Ādažu novada iedzīvotāju tiesības dzīvot labvēlīgā vidē, ietverot arī sabiedrības, īpaši ģimeņu, materiālo un nemateriālo labklājību, jauniešu tiesību aizsardzību, kā arī sabiedrības interesi tikt aizsargātai no azartspēļu nelabvēlīgās ietekmes.

1.3. Azartspēļu un izložu likuma 41. panta otrās daļas 11. punkts noteic, ka azartspēles nav atļauts organizēt attiecīgās pašvaldības vietās vai teritorijās, kuras noteiktas pašvaldības saistošajos noteikumos. Bez tam šī likuma 42. panta desmitā daļa noteic, ka Pašvaldībai ir tiesības izdot saistošos noteikumus, ar kuriem tiek noteiktas vietas un teritorijas, kurās azartspēles nav atļauts organizēt.

1.4. Pašvaldības pilnvarojumu izdot Saistošos noteikumus Nr. 19/2022 nosaka speciālais likums, t.i. Azartspēļu un izložu likums. Līdz ar to, Saistošajos noteikumos Nr. 19/2022 nav ietveramas atsauces uz Pašvaldību likumu. Saistošo noteikumu Nr. 19/2022 izdošanas pamatojumā ir pietiekoša atsauce uz Azartspēļu un izložu likuma 41. panta otrās daļas 11. punktu un 42. panta desmito daļu. Ievērojot minēto, atsauce uz likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 13. punktu no Saistošo noteikumu Nr. 19/2022 izdošanas tiesiskā pamatojuma un Paskaidrojuma raksta 1. punkta ir svītrojama, jo atbilstoši normatīvo aktu pilnvarojumam šāda atsauce nebija nepieciešama Saistošo noteikumu Nr. 19/2022 izdošanas brīdī.

1.5. Pašvaldībā saņemta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - ministrija) 2023. gada 6. septembra informatīva vēstule Nr. 1-132/5128, kurā norādīts, ka pašvaldībai, ja tā nevēlas izdot jaunus saistošos noteikumus, ir tiesības izdarīt grozījumus saistošajos noteikumos, kas izdoti uz citos likumos ietverta pilnvarojuma un vienlaikus satur regulējumu, kas noteikts saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43. panta trešo daļu, veicot grozījumu to izdošanas tiesiskajā pamatojumā un vienlaikus veicot grozījumus pamatredakcijas daļā, kas izdota uz spēku zaudējušā likuma normas pamata, jo, saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Šādā gadījumā pašvaldība veic grozījumus ne vien saistošo noteikumu izdošanas tiesiskajā pamatojumā, bet arī pamatredakcijas vienībās, ievērojot MK noteikumos Nr. 1081 noteikto kārtību un nodrošinot ikviena iedzīvotāja tiesības pilnvērtīgi īstenot savas tiesības sabiedrības viedokļa noskaidrošanas procesa ietvaros2, proti, ir nodrošināta iespēja iepazīties ar grozījumu saturu pēc būtības un paust viedokli par saistošo noteikumu regulējumu, kuru skar grozījumi.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumiem nav fiskālās ietekmes uz pašvaldības budžetu.

2.1.1. Izdevumu daļa paliek nemainīga.

2.1.2. Noteikumiem nebūs ietekmes uz citām pozīcijām budžeta izdevumu daļā.

2.2. Netiks veidotas jaunas institūcijas vai darba vietas, lai nodrošinātu Noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Noteikumiem nav sociālās ietekmes.

3.2. Noteikumiem nav ietekmes uz vidi.

3.3. Noteikumi neatstās ietekmi uz iedzīvotāju veselību.

3.4. Noteikumiem nav ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi.

3.5. Noteikumi neradīs ietekmi uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Noteikumi neskar administratīvās procedūras un nemaina privātpersonām veicamās darbības līdzšinējo kārtību.

4.2. Noteikumi neparedz administratīvo procedūru izmaksas:

4.2.1. saimnieciskās darbības veicējiem;

4.2.2. fiziskajām personām;

4.2.3. nevalstiskā sektora organizācijām;

4.2.4. budžeta finansētām institūcijām.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumiem nav ietekmes uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija, netiks veidotas jaunas darba vietas.

6.2. Noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami resursi.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

7.2. Samērīguma tests:

7.2.1. pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai;

7.2.2. nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai;

7.2.3. pašvaldības rīcība ir atbilstoša.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Noteikumu izstrādes procesā nenotika atsevišķas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrībām, nodibinājumiem, apvienībām, u.tml.).

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc Noteikumu izskatīšanas domes Finanšu komitejā tie tika publicēti pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā - pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā no 2023. gada 21. septembra līdz 2023. gada 5. oktobrim, priekšlikumi netika saņemti.

8.4. No institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi par Noteikumu projektu.

8.5. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.


1 Veicot grozījumus ievēro MK noteikumu Nr. 108 noteikto kārtību, proti, grozījumus veic MK noteikumu Nr. 108 145. vai 148. punkta kārtībā.

2 Pašvaldību likuma 46. panta trešā daļa.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

03.11.2023
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.