1. Saistošie noteikumi nosaka:
1.1. ar pašvaldību saskaņojamos ielu tirdzniecības veidus un ielu tirdzniecības atļaujas izsniegšanas kārtību;
1.2. kārtību, kādā tiek izsniegta pašvaldības atļauja ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai publiskās vietās un kādā tā tiek pagarināta;
1.3. tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas;
1.4. nosacījumus pašvaldības izsniegtās ielu tirdzniecības vai tirdzniecības organizatora atļaujas apturēšanai uz laiku vai anulēšanai;
1.5. tirdzniecības dalībnieka un tirdzniecības organizatora pienākumus un tirdzniecības vietas uzturēšanas nosacījumus;
1.6. kārtību, kādā tiek piešķirts tirgus statuss;
1.7. ielu tirdzniecības vietas Valkas novada administratīvajā teritorijā.
2. Saistošos noteikumos izmantoto definīciju skaidrojumi:
2.1. Pašvaldība – Valkas novada pašvaldība;
2.2. Īslaicīga ielu tirdzniecība – ielu tirdzniecība vienā vietā vai adresē, kas paredzēta ne vairāk kā 30 dienas pēc kārtas, tirdzniecībai kalendārajā gadā nepārsniedzot 60 dienas, tajā skaitā kultūras, sporta vai reliģisku svētku vai citu publisku pasākumu norises laikā un vietā;
2.3. Regulāra ielu tirdzniecība – ielu tirdzniecība vienā vietā vai adresē, kas paredzēta ilgāk kā 30 dienas pēc kārtas vai vairāk kā 60 dienas gadā, tajā skaitā kultūras, sporta vai reliģisku svētku vai citu publisku pasākumu norises laikā un vietā;
2.4. Tirdzniecības atļauju komisija – Valkas novada pašvaldības Tirdzniecības atļauju izdošanas komisija;
2.5. Tirdzniecības dalībnieks – fiziska vai juridiska persona, kas pieprasījusi un saņēmusi no Valkas novada pašvaldības atļauju ielu tirdzniecībai;
2.6. Tirdzniecības organizators – fiziska vai juridiska persona, kas pieprasījusi un saņēmusi no Valkas novada pašvaldības atļauju ielu tirdzniecības organizēšanai;
2.7. Noteikumi – Valkas novada pašvaldības saistošie noteikumi "Par ielu tirdzniecību un tirgus statusa piešķiršanas kārtību Valkas novadā";
2.8. Piesaiste patstāvīgai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai – sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs pastāvīgajā vietā un publiskajā vietā ir viena un tā pati persona, kā arī pastāvīgo vietu un publiskā vietā plānoto sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietu nešķir zemesgabals vai teritorija, kas atrodas ielas sarkano līniju robežās;
2.9. MK noteikumi – Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumi Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību".
3. Noteikumi ir saistoši ikvienai fiziskai vai juridiskai personai visā Valkas novada administratīvajā teritorijā, kura vēlas saņemt pašvaldības saskaņojumu regulāru ielu tirdzniecības vietu iekārtošanai publiskās vietās, atļauju ielu tirdzniecībai, ielu tirdzniecības organizēšanai vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, kā arī vēlas izveidot tirgu.
4. Nodarboties ar ielu tirdzniecību vai ielu tirdzniecības organizēšanu, vai sabiedrisko ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu publiskās vietās var tikai ar pašvaldības izsniegtu rakstisku tirdzniecības atļauju.
5. Noteikumu 2., 3. un 4. nodaļa neattiecas uz Lielo labdarības Robežtirgu un citiem pasākumiem, par kuriem Pašvaldības dome apstiprina un izdot atsevišķus noteikumus.
6. Ar pašvaldību ir saskaņojami šādi ielu tirdzniecības veidi:
6.1. īslaicīga ielu tirdzniecība;
6.2. ielu tirdzniecība pasākumu laikā;
6.3. regulāra ielu tirdzniecība publiskās vietās;
6.4. ielu tirdzniecība no pārvietojamiem mazumtirdzniecības punktiem;
6.5. ielu tirdzniecības organizēšana;
6.6. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana publiskā vietā.
7. Iesniegumus par īslaicīga rakstura ielu tirdzniecību un ielu tirdzniecību pasākumu laikā izskata un atļauju vai atteikumu izdot atļauju izsniedz Pašvaldības Izpilddirektors.
8. Iesniegumus par regulāras ielu tirdzniecības, ielu tirdzniecības no pārvietojamiem mazumtirdzniecības punktiem, ielu tirdzniecības organizēšanu un ielu tirdzniecības atļauju sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai izskata un lēmumus par tirdzniecības atļauju izsniegšanu, pagarināšanu vai atteikumu izsniegt vai pagarināt tirdzniecības atļauju pieņem Tirdzniecības atļauju komisija.
9. Ielu tirdzniecības atļauja tiek sagatavota un izsniegta atbilstoši ielu tirdzniecības veidam:
9.1. 1 darba dienas laikā no visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas Noteikumu 6.1. un 6.2. punktos minētajām atļaujām;
9.2. 5 darba dienu laikā no visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas Noteikumu 6.3.–6.6. punktos minētajām atļaujām;
9.3. Izsoles noteikumos noteiktā termiņā kā atsevišķs dokuments, kas piesaistīts nomas līgumam, ja Pašvaldība rīko nomas tiesību izsoli par tās īpašumā vai valdījumā esošā nekustamā īpašuma nomu, ar mērķi šajā teritorijā ļaut veikt ielu tirdzniecību vai ielu tirdzniecības organizēšanu.
10. Saskaņojot tirdzniecības vietu un izsniedzot tirdzniecības atļauju, tiek noteikta:
10.1. informācija, atbilstoši MK noteikumu 26. punktam;
10.2. tirdzniecības vietas izvietojums, aizņemtās teritorijas platība un izmēri;
10.3. saskaņotais labiekārtojuma risinājums, izņemot Noteikumu 6.1., 6.2. un 6.4. punktos minētām tirdzniecības atļaujām;
10.4. paredzētais tirdzniecības termiņš un laiks;
10.5. atzīme par noteiktās nodevas apmaksu, vai, ja tirdzniecības atļauja tiek izsniegta līguma formā, nodevas apmaksas kārtība.
11. Pašvaldības nodevas par tirdzniecību publiskajās vietās un par ielu tirdzniecības organizēšanu ir piemērojamas, saskaņā ar spēkā esošiem Pašvaldības saistošajiem noteikumiem par pašvaldības nodevām Valkas novadā.
12. Pašvaldība nepiemēro nodevas par tirdzniecību publiskajās vietās, ja Pašvaldība organizē nomas tiesību izsoli par tās īpašumā vai valdījumā esošā nekustamā īpašuma nomu un pašvaldība ir noteikusi nomas objekta nosacīto nomas maksu. Šādā gadījumā nodeva no Tirdzniecības dalībnieka vai Tirdzniecības organizatora, kas uzvarējis nomas tiesību izsolē un ar kuru ir noslēgts nomas līgums, nav iekasējama.
14. Vienas ielu tirdzniecības vietas platība (izņemot ielu tirdzniecību no pārvietojamiem mazumtirdzniecības punktiem) tiek noteikta 9 kvadrātmetru lielumā.
15. Vienas ielu tirdzniecības vietas platība var pārsniegt Noteikumu 14. punktā noteikto platību sekojošos gadījumos:
15.1. Pašvaldība organizē nomas tiesību par tās īpašumā vai valdījumā esošā nekustamā īpašuma nomu;
15.2. ja Pašvaldības izpilddirektors vai Tirdzniecības atļauju komisija saskaņo lielāku tirdzniecības vietas izmēru. Šādā gadījumā nodevas apmērs tiek reizināts, proporcionāli pieprasīto vietu skaitam.
16. Ja par ielu tirdzniecību vai ielu tirdzniecības organizēšanu ir maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās, ielu tirdzniecības atļauja tiek izsniegta pēc piemērotās nodevas samaksāšanas.
17. Ja par ielu tirdzniecību vai ielu tirdzniecības organizēšanu ir maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās un atļauja ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai ir sagatavota līguma formātā, ielu tirdzniecības atļauja vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauja tiek izsniegta:
17.1. pēc piemērotās nodevas samaksāšanas pilnā apmērā, ja atļaujas termiņš nav ilgāks par sešiem mēnešiem;
17.2. pēc piemērotās nodevas samaksāšanas par sešiem mēnešiem, ja atļaujas termiņš ir ilgāks par sešiem mēnešiem. Šādā gadījumā, Tirdzniecības dalībniekam vai Tirdzniecības organizētājam ir pienākums atļaujas darbības 6. mēnesī veikt piemērotās nodevas apmaksu par nākamajiem sešiem mēnešiem pēc Pašvaldības piesūtīta rēķina.
18. Pašvaldības izpilddirektors, izdodot atļaujas Noteikumu 7. punktā minētajā kārtībā, vai Tirdzniecības atļauju komisija, izdodot atļaujas Noteikumu 8. punktā minētajā kārtībā, ir tiesīgi atteikt atļauju ielu tirdzniecībai, kā arī neizsniegt atļauju tirdzniecības organizatoram ielu tirdzniecības organizēšanai MK noteikumu 29. punktā noteiktos gadījumos.
19. Atļaujas īslaicīgai ielu tirdzniecībai publiskā vietā saņemšanai persona Pašvaldībā iesniedz aizpildītu iesniegumu (pielikums Nr. 1) kopā ar nepieciešamajiem pielikumiem.
20. Izpilddirektors Noteikumu 9.1. punktā minētajā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam īslaicīgas ielu tirdzniecības atļauju (pielikums Nr. 8) vai atteikumu izsniegt īslaicīgas ielu tirdzniecības atļauju. Ja tirdzniecības atļauja ir paredzēta tirdzniecībai uz pašvaldībai piederošā vai valdījumā esošā īpašuma, tirdzniecības atļaujai ir pievienojams Pašvaldības Juridiskās nodaļas Nekustamo īpašumu speciālista saskaņojums.
21. Atļaujas ielu tirdzniecībai pasākumu lakā saņemšanai persona Pašvaldībā iesniedz aizpildītu iesniegumu (pielikums Nr. 2) kopā ar nepieciešamajiem pielikumiem.
22. Papildus iesniegumam tiek pievienota sekojoša informācija:
22.1. saskaņojums ar pasākuma organizatoru par tirdzniecības veikšanu un realizējamo preču sortimentu pasākuma laikā, ja pasākuma organizators nav Pašvaldība.
23. Izpilddirektors Noteikumu 9.1. punktā minētajā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam ielu tirdzniecības atļauju pasākumu laikā (pielikums Nr. 8) vai atteikumu izsniegt ielu tirdzniecības atļauju pasākumu laikā. Ja tirdzniecības atļauja ir paredzēta tirdzniecībai uz pašvaldībai piederošā vai valdījumā esošā īpašuma, uz kura nenotiks publiskais pasākums, tirdzniecības atļaujai ir pievienojams Pašvaldības Juridiskās nodaļas Nekustamo īpašumu speciālista saskaņojums.
24. Gadījumā, ja uz iesnieguma izskatīšanas brīdi Pašvaldības rīcībā nav informācijas, ka pasākums, kas, atbilstoši normatīvo aktu prasībām, būtu saskaņojams ar pašvaldību, ir saskaņots, atļaujas izdošana tiek atlikta līdz brīdim, kad pašvaldība saskaņo publiskā pasākuma rīkošanu. Ja šāds saskaņojums netiek saņemts vai pašvaldība ir attiekusies publisko pasākumu saskaņot, iesnieguma iesniedzējam tiek atteikts izdot tirdzniecības atļauju.
25. Atļaujas regulārai ielu tirdzniecībai publiskā vietā saņemšanai persona Pašvaldībā iesniedz aizpildītu iesniegumu (pielikums Nr. 3) kopā ar nepieciešamajiem pielikumiem.
26. Papildus iesniegumam tiek pievienota sekojoša informācija:
26.1. vietas krāsaina fotofiksācija vai tirdzniecības vietas attēlojumu uz ortofoto kartes, norādot tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu izvietojumu un tirdzniecības vietas izmērus;
26.2. tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu apraksts (ietverot to izmērus, krāsu, materiālus u.c.);
26.3. ja tirdzniecība tiek veikta tikai no mehāniskā transportlīdzekļa bez papildu tirdzniecības vietas iekārtojuma ārpus transportlīdzekļa vai tirdzniecības vieta netiek speciāli iekārtota, iesniedz transportlīdzekļa izvietojumu uz ortofoto kartes vai vietas krāsainu fotofiksāciju.
27. Tirdzniecības atļauju komisija izskata iesniegumu un Noteikumu 9.2. punktā noteiktā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam ielu tirdzniecības atļauju līguma formā (pielikums Nr. 9), kā atsevišķu dokumentu pie nomas līguma, atbilstoši Noteikumu 9.3. punktam vai komisijas lēmumu par atteikumu izsniegt ielu tirdzniecības atļauju.
28. Gadījumā, ja plānotais tirdzniecības vietas labiekārtojuma risinājums ietver sevī būves vai būvju izveidi, Tirdzniecības atļauju komisija atļaujā norāda uz nepieciešamību sagatavot un saskaņot būvniecības ieceres dokumentāciju ar Pašvaldības Būvvaldi, ja šāds saskaņojums nav pievienots iesniegumam. Šādā gadījumā, tirdzniecības atļauja ir spēkā no brīža, kad iesniedzējs ir saņēmis saskaņojumu no Pašvaldības Būvvaldes par plānotās ieceres realizācijas iespēju.
29. Atļaujas ielu tirdzniecībai no pārvietojamiem mazumtirdzniecības punktiem saņemšanai persona Pašvaldībā iesniedz aizpildītu iesniegumu (pielikums Nr. 4) kopā ar nepieciešamajiem pielikumiem, t.sk., pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta kustības maršrutu un laikus, ja tirdzniecība paredzēta vairākās publiskās vietās.
30. Tirdzniecības atļauju komisija izskata iesniegumu un Noteikumu 9.2. punktā minētajā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam ielu tirdzniecības no pārvietojamiem mazumtirdzniecības punktiem atļauju (pielikums Nr. 8) vai komisijas lēmumu par atteikumu izsniegt ielu tirdzniecības atļauju.
31. Atļaujas ielu tirdzniecības organizēšanai saņemšanai persona Pašvaldībā iesniedz iesniegumu (pielikums Nr. 5), kopā ar nepieciešamajiem pielikumiem.
32. Ja tirdzniecības organizēšana paredzēta pasākuma ietvaros, iesniegumam tiek pievienota sekojoša informācija:
32.1. saskaņojums ar pasākuma organizatoru par tirdzniecības veikšanu un realizējamo preču sortimentu pasākuma laikā, ja pasākuma organizators nav Pašvaldība.
33. Ja organizējot ielu tirdzniecību tiek plānots iekārtot tirdzniecības vietas, iesniegumam pievieno sekojošus dokumentus:
33.1. vietas krāsainu fotofiksāciju vai tirdzniecības vietas attēlojumu uz ortofoto kartes, norādot tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu izvietojumu un tirdzniecības vietas izmērus;
33.2. tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu aprakstu (ietverot to izmērus, krāsu, materiālus u.c.).
34. Ja tirdzniecību ir plānots organizēt pasākuma laikā, Noteikumu 33. punktā minēto dokumentu iesniegšana nav obligāta.
35. Tirdzniecības atļauju komisija izskata iesniegumu un Noteikumu 9.2. punktā minētajā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju (pielikums Nr. 10 vai līguma formā), kā atsevišķu dokumentu pie nomas līguma, atbilstoši Noteikumu 9.3. punktam vai komisijas lēmumu par atteikumu izsniegt ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju.
36. Ja ielu tirdzniecība tiek organizēta pašvaldības īpašumā vai tiesiskajā valdījumā esošajā nekustamajā īpašumā un Tirdzniecības organizators nav pašvaldība, nodevu par ielu tirdzniecības organizēšanu maksā Tirdzniecības organizators.
37. Tirdzniecības organizators ir tiesīgs noteikt tirdzniecības dalībniekam maksu par ielu tirdzniecības organizēšanas nodrošināšanu, kuras apmērs nedrīkst pārsniegt pašvaldības nodevu par tirdzniecību publiskās vietās divkāršā apmērā. No tirdzniecības dalībniekiem nav papildus iekasējama nodeva par tirdzniecību publiskās vietās.
38. Gadījumā, ja plānotais tirdzniecības vietas labiekārtojuma risinājums ietver sevī būves vai būvju izveidi, Tirdzniecības atļauju komisija atļaujā norāda uz nepieciešamību sagatavot un saskaņot būvniecības ieceres dokumentāciju ar Pašvaldības Būvvaldi. Šādā gadījumā, tirdzniecības organizēšanas atļauja ir spēkā no brīža, kad iesniedzējs ir saņēmis saskaņojumu no Pašvaldības Būvvaldes par plānotās ieceres realizācijas iespēju.
39. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana Pašvaldībā var tikt veikta ar un bez piesaistes patstāvīgajai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai.
40. Gadījumā, ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana tiek veikta bez piesaistes patstāvīgajai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai, Tirdzniecības dalībnieks nodrošina, ka tirdzniecības vieta atbilst normatīvo aktu prasībām (tostarp, nodrošina dokumentu esamību tirdzniecības vietā).
41. Atļaujas ielu tirdzniecībai sabiedrisko ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai publiskā vietā saņemšanai persona Pašvaldībā iesniedz aizpildītu iesniegumu (pielikums Nr. 6) kopā ar nepieciešamajiem pielikumiem.
42. Ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ir paredzēta pasākuma ietvaros, iesniegumam tiek pievienota sekojoša informācija:
42.1. saskaņojums ar pasākuma organizatoru par sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu, ja pasākuma organizators nav Pašvaldība.
43. Papildus iesniegumam ir pievienojami sekojoši dokumenti:
43.1. vietas krāsaina fotofiksācija vai tirdzniecības vietas attēlojums uz ortofoto kartes, norādot tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu izvietojumu un tirdzniecības vietas izmērus;
43.2. tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu aprakstu (ietverot to izmērus, krāsu, materiālus u.c.).
44. Ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus ir plānots sniegt pasākuma laikā, Noteikumu 43. punktā minēto dokumentu iesniegšana nav obligāta.
45. Tirdzniecības atļauju komisija izskata iesniegumu un noteikumu 9.2. punktā minētajā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam ielu tirdzniecības atļauju līguma formā (pielikums Nr. 9), kā atsevišķu dokumentu pie nomas līguma, atbilstoši Noteikumu 9.3. punktam vai komisijas lēmumu par atteikumu izsniegt ielu tirdzniecības atļauju.
46. Gadījumā, ja plānotais tirdzniecības vietas labiekārtojuma risinājums ietver sevī būves vai būvju izveidi, Tirdzniecības atļauju komisija atļaujā norāda uz nepieciešamību sagatavot un saskaņot būvniecības ieceres dokumentāciju ar Pašvaldības Būvvaldi. Šādā gadījumā, tirdzniecības atļauja ir spēkā no brīža, kad iesniedzējs ir saņēmis saskaņojumu no Pašvaldības Būvvaldes par plānotās ieceres realizācijas iespēju.
47. Tirdzniecības dalībnieki vai Tirdzniecības organizatori, kas ir saņēmuši Noteikumu 2.3.–2.6. apakšnodaļās norādītās atļaujas, ir tiesīgi lūgt attiecīgo atļauju termiņa pagarinājumu, vēršoties Pašvaldībā ne vēlāk kā 1 (vienu) mēnesi pirms tirdzniecības atļaujas vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujas termiņa beigām.
48. Tirdzniecības dalībnieks vai Tirdzniecības organizators iesniegumā par tirdzniecības atļaujas pagarināšanu var atkārtoti neiesniegt Noteikumu 2.3.–2.6. apakšnodaļās minētos papildus dokumentus, ja:
48.1. tirdzniecības vietā nav mainījusies faktiskā situācija;
48.2. nav beidzies attiecīgo institūciju izsniegtais saskaņojuma termiņš, kas ir attiecināms uz atļaujas saņemšanu.
49. Tirdzniecības atļauju komisija izskata iesniegumu un noteikumu 9. punktā minētajā termiņā izsniedz iesnieguma iesniedzējam ielu tirdzniecības atļauju līguma formā vai komisijas lēmumu par atteikumu izsniegt ielu tirdzniecības atļauju.
50. Šajos noteikumos noteiktajā kārtībā, noteiktajās ielu tirdzniecības vietās Tirdzniecības dalībniekiem:
50.1. juridiskajām un fiziskajām personām, izņemot tās fiziskās personas, kurām atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem nav jāreģistrē saimnieciskā darbība, ir atļauts pārdot jebkura veida pārtikas un nepārtikas preces;
50.2. fiziskajām personām, kurām nav jāreģistrē saimnieciskā darbība, atļauts pārdot:
50.2.1. pašu ražoto lauksaimniecības produkciju:
50.2.1.1. izmantošanai pārtikā paredzētos augkopības, lopkopības un svaigus zvejas produktus nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos un biškopības produktus;
50.2.1.2. grieztos ziedus, zarus, no tiem gatavotus izstrādājumus, Ziemassvētkiem paredzētus nocirstus vai podos augošus dažādu sugu skuju kokus, puķu un dārzeņu stādus, dēstus, sīpolus, gumus, ziemcietes un sēklas;
50.2.1.3. augļu koku un ogulāju stādus, dekoratīvo koku un krūmu stādmateriālu;
50.2.1.4. mājas apstākļos ražotus pārtikas produktus no pašu ražotās lauksaimniecības produkcijas.
50.2.2. savvaļas ogas, augļus, riekstus, sēnes un savvaļas ziedus;
50.2.3. mežu reproduktīvo materiālu;
50.2.4. pašu iegūtus svaigus zvejas produktus un medījamos dzīvniekus vai to gaļu nelielos apjomos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par primāro produktu apriti nelielos apjomos;
50.2.5. lauksaimniecības un mājas (istabas) dzīvniekus saskaņā ar normatīvo aktu prasībām par kārtību, kādā organizējama dzīvnieku tirdzniecība publiskās vietās, un labturības prasībām dzīvnieku tirdzniecībai;
50.2.6. lietotas personiskās mantas, izņemot autortiesību vai blakustiesību objektus, kas reproducēti personiskām vajadzībām.
51. Publisku pasākumu laikā saskaņā ar pasākuma organizatora ieceri un pasākuma norises raksturu, izņemot pasākumus, kuru norises mērķauditorija ir bērni un jaunieši, ir atļauta alkoholisko dzērienu tirdzniecība patērēšanai uz vietas, bet ne ilgāk par pasākuma norises laiku.
52. Pašvaldība var apturēt tirdzniecības atļauju uz laiku, par to informējot Tirdzniecības dalībnieku vai Tirdzniecības organizatoru, šādos gadījumos:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
53. Apturot tirdzniecības vai tirdzniecības organizēšanas atļaujas darbību, atbilstoši Noteikumu 52.1.–52.3. punktos noteiktiem gadījumiem, iekasētā Pašvaldības nodeva tiek atmaksāta, proporcionāli tirdzniecības atļaujas pārtraukuma termiņam.
54. Apturot tirdzniecības vai tirdzniecības organizēšanas atļaujas darbību, atbilstoši Noteikumu 52.4.–52.7. punktos noteiktiem gadījumiem, iekasētā Pašvaldības nodeva par laiku, uz kuru tiek apturēta atļauja, netiek atmaksāta.
55. Pašvaldība var anulēt ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju, atbilstoši MK noteikumu 27. punktā norādītājiem iemesliem šādā kārtībā:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
56. Pašvaldība var svītrot no Tirdzniecības organizatora iesniegtā tirdzniecības dalībnieku saraksta personu, atbilstoši MK noteikumu 28. punktā noteiktai kārtībai.
57. Tirdzniecības dalībnieks un Tirdzniecības organizators ir atbildīgs:
57.1. par Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu, tajā skaitā MK noteikumu, prasību ievērošanu, veicot tirdzniecību;
57.2. par tirdzniecības noteikumu ievērošanu konkrētajā tirdzniecības vietā;
57.3. par atļaujā norādīto nosacījumu ievērošanu;
57.4. par saskaņotās tirdzniecības vietas vai saskaņoto tirdzniecības vietu izvietojuma, platības un labiekārtojuma risinājuma ievērošanu;
57.5. par gājēju plūsmai nepieciešamās teritorijas nodrošināšanu, nodrošinot vismaz 1,50 m brīvu attālumu no ietves malas;
57.6. veicot tirdzniecību vai organizējot tirdzniecību rudens/ziemas sezonā ilgāk par 7 dienām pēc kārtas, Tirdzniecības dalībnieks vai Tirdzniecības organizators ir atbildīgs par koku lapu un sniega novākšanu atļaujā minētajā teritorijā un 1,50 m rādiusā ap to, ja atļaujā nav noteikta specifiska uzturēšanas teritorija.
58. Tirdzniecības dalībnieks papildus ir atbildīgs:
58.1. par tīrības un kārtības nodrošināšanu ielu tirdzniecības vietā un 1,50 m rādiusā ap tirdzniecības vietu, ja tirdzniecības atļaujā nav noteikta specifiska teritorija, radīto atkritumu savākšanu un izvešanu, kā arī par atkritumu urnu izvietošanu Noteikumos noteiktajos gadījumos;
58.2. par speciālo iekārtu un objektu, kas tiek izmantoti tirdzniecības veikšanai, atbilstību Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām, uzturēšanu kārtībā, tīrībā un bez bojājumiem, kā arī iekārtu un objektu, kas zaudējuši savu funkcionālo nozīmi, novākšanu;
58.3. par tirdzniecības vietas sakopšanu pēc tirdzniecības beigšanas vai tirdzniecības laika beigām tirdzniecības vietā, kā arī tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu un būvju demontāžu;
58.4. par tirdzniecības veikšanu (t.sk. atrašanos tirdzniecības vietā ar preci un tirgošanos ar to) personiski (juridisko personu gadījumā – juridiskās personas nodarbinātās personas), nenododot trešajām personām tirdzniecības atļauju.
59. Tirdzniecības organizators papildus ir atbildīgs:
59.1. par saskaņoto tirdzniecības vietu skaita un platības patvaļīgu nepalielināšanu;
59.2. par tīrības un kārtības nodrošināšanu ielu tirdzniecības vietās un 1,50 m rādiusā ap tirdzniecības vietām;
59.3. par atkritumu urnu izvietošanu, ja kāds no tirdzniecības dalībniekiem veic uzkodu, saldējuma, konditorejas izstrādājumu un citu tūlītēja patēriņa pārtikas un dzērienu tirdzniecību;
59.4. par tirdzniecības organizēšanas vietas sakopšanu pēc tirdzniecības beigšanas, t.sk., atkritumu savākšanu un izvešanu.
60. Personai, kas ir saņēmusi tirdzniecības atļauju vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju, ir aizliegts:
60.1. bojāt zālājus, zālienus, apstādījumus un ielas ietvju segumu;
60.2. traucēt tuvumā esošo kultūras iestāžu, vispārizglītojošo mācību iestāžu un pirmsskolas izglītības iestāžu darbu, kā arī apgrūtināt bērnu rotaļlaukumu izmantošanu;
60.3. aizsegt stacionāru reklāmas objektu vai patstāvīgo tirdzniecības vietu, ja patstāvīgās tirdzniecības vietas īpašnieks un Tirdzniecības dalībnieks vai Tirdzniecības organizators nav viena un tā pati persona;
60.4. patvaļīgi veikt izmaiņas labiekārtojuma elementos un to izvietojumā, ja izmaiņas neatbilst tirdzniecības atļaujā norādītajam;
60.5. veikt ielu tirdzniecību vai organizēt ielu tirdzniecību ārpus ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujā noteiktās vietas un laika;
60.6. realizēt preču grupas vai organizēt preču realizāciju, kuras nav norādītas saņemtajā atļaujā;
60.7. aizsegt satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, pasliktinot to redzamību un uztveršanu;
60.8. ar tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementiem nosegt inženierkomunikāciju akas vai uztvērējakas, kā arī gūlijas;
60.9. izmantot auto transportlīdzekļus tirdzniecības zonā, izņemot gadījumus, kad nepieciešams pievest vai aizvest preci vai gadījumus, kad ielu tirdzniecību ir atļauts veikt no transportlīdzekļa;
60.10. traucēt gājēju plūsmu un ceļu satiksmi;
60.11. ielu tirdzniecības labiekārtojuma elementos izvietot reklāmu, kas nav saistīta ar konkrēto tirdzniecības dalībnieka produkciju.
61. Ielu tirdzniecības vietai, kurai ir izdota atļauja regulārai ielu tirdzniecībai vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, kā arī ielu tirdzniecības organizēšanas vietai, ja tiek iekārtotas ielu tirdzniecības vietas, jāatbilst šādām prasībām:
61.1. nav pieļaujamas konstrukcijas ar saplaisājušu, atslāņojušos krāsu, koroziju;
61.2. tirdzniecības iekārtām un tirdzniecības vietas labiekārtojumam jābūt mobilam, viegli pārvietojamam. Jebkādu ēku un būvju izvietošana papildus ir saskaņojama ar Pašvaldības Būvvaldi;
61.3. uzkodu, saldējuma, konditorijas izstrādājumu un citu tūlītēja patēriņa pārtikas un dzērienu tirdzniecības vietās jāparedz atkritumu urnas;
61.4. tirdzniecības vietas labiekārtojuma risinājums nedrīkst traucēt gājēju plūsmu, nodrošinot vismaz 1.50 m brīvu attālumu no ietves malas, kā arī ceļa satiksmi;
61.5. tirdzniecības vietai ārpus darba laika, ir pieļaujams nolaižamo sienu, slēģu, žalūziju pielietojums.
62. Ielu tirdzniecības vietai, kurai ir izdota atļauja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, papildus jāatbilst šādām prasībām:
62.1. gadījumā, ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vieta tiek izvietota ar piesaisti patstāvīgai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai, būve, nojume vai cita konstrukcija nedrīkst būt augstāka par pieguļošās ēkas 1. stāva līmeni un, pirms tās būvniecības un izvietošanas, ir saskaņojama ar Pašvaldības Būvvaldi;
62.2. gadījumā, ja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vieta tiek izvietota bez piesaistes patstāvīgai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai, tirdzniecības iekārtām un tirdzniecības vietas labiekārtojumam jābūt mobilam, viegli pārvietojamam. Jebkādu ēku un būvju izvietošana papildus ir saskaņojama ar Pašvaldības Būvvaldi.
63. Lai saņemtu Pašvaldības saskaņojumu jauna tirgus izveidošanai Pašvaldības administratīvajā teritorijā, persona iesniedz Pašvaldībā:
63.1. iesniegumu, norādot:
63.1.1. fiziskās personas vārdu, uzvārdu vai juridiskās personas nosaukumu;
63.1.2. nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru;
63.1.3. adresi;
63.1.4. kontakttālruni;
63.1.5. elektroniskā pasta adresi.
63.2. zemes īpašuma vai lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu);
63.3. tirgus plānu ar tirdzniecības vietu izvietojumu;
63.4. izstrādātus tirgus noteikumus.
65. Ja pilnībā ir izpildīti visi tirgus projektā paredzētie izveidošanas un iekārtošanas darbi, Pašvaldība pieņem lēmumu par tirgus izveides lietderību un tirgus statusa piešķiršanu jaunizveidotajam tirgum.
66. Tirgus pārvaldītājam ir pienākums iesniegt Pašvaldībai apstiprināšanai tirgus noteikumus un plānotās izmaiņas tirgus noteikumos. Apstiprinātie tirgus noteikumi ir spēkā trīs gadus no to apstiprināšanas brīža.
67. Ielu tirdzniecība ir pieļaujama visā Pašvaldības administratīvajā teritorijā, izņemot:
67.1. pieminekļu un piemiņas vietu teritorijās;
67.2. vietās, kas aizsedz stacionārus reklāmas objektus vai patstāvīgās tirdzniecības vietas (izņemot gadījumus, kad ielu tirdzniecības vietā un patstāvīgā tirdzniecības vietā tirgojas viena un tā pati persona vai ir saņemts saskaņojums no patstāvīgas tirdzniecības vietas tirgotāja), kā arī vietās, kas aizsedz patstāvīgo tirdzniecības vietu ieejas un izejas.
68. Lēmumus par ielu tirdzniecības atļaujas apturēšanu uz laiku vai anulēšanu pieņem Pašvaldības izpilddirektors vai Tirdzniecības atļauju komisija.
70. Par Noteikumu 4., 58.3. un 59.4. punktā noteikto prasību neievērošanu, fiziskām personām piemērot brīdinājumu vai naudas sodu no 2 līdz 70 naudas soda vienībām, bet juridiskām personām – piemēro brīdinājumu vai naudas sodu no 5 līdz 280 naudas soda vienībām.
71. Administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu neievērošanu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Pašvaldības Administratīvā komisija.
72. Administratīvā soda samaksāšana neatbrīvo Noteikumu pārkāpēju no noteikumu izpildes, kā arī no nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas, saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
73. Izpilddirektora un Tirdzniecības atļauju komisijas izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību persona var apstrīdēt Pašvaldības domē.
74. Pašvaldības domes pieņemto lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
75. Ja Tirdzniecības dalībniekam vai Tirdzniecības organizatoram tirdzniecības vietā, kas atrodas uz Pašvaldībai piederošā vai valdījumā esošā īpašuma, nepieciešams elektrības pieslēgums, Tirdzniecības dalībnieks vai Tirdzniecības organizators par to norāda iesniegumā un par pieslēguma iespējām vienojas ar Pašvaldības Pilsētas teritorijas apsaimniekošanas nodaļu.
76. Ja Pašvaldība nodrošina Tirdzniecības dalībniekam vai Tirdzniecības organizatoram elektrības pieslēgumu, Tirdzniecības dalībniekam vai Tirdzniecības organizatoram tiek piemērota maksa par elektrības pieslēguma nodrošināšanu 4,13 euro bez pievienotās vērtības nodokļa apmērā, kā arī rēķins par patērēto elektroenerģiju, atbilstoši skaitītāja rādījumiem.
77. Tirdzniecības atļaujas, kas ir spēkā uz Noteikumu spēkā stāšanās brīdi, paliek spēkā līdz to termiņa beigām (bet ne ilgāk kā vienu gadu no atļauju izdošanas brīža). Lai saņemtu jauno tirdzniecības atļauju, Tirdzniecības dalībniekam vai Tirdzniecības organizatoram ir jāvēršas Pašvaldībā Noteikumos noteiktā kārtībā.
Valkas novada pašvaldībai
SEMINĀRA IELĀ 9, VALKĀ
Vārds, Uzvārds/Juridiskās personas nosaukums | |
Personas vārds, uzvārds, amats, kas pārstāv juridisko personu | |
Personas kods/Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods | |
Pasta adrese/Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts |
2. Ziņas par tirdzniecību
Preču grupas, kuras ir paredzēts realizēt | |
Tirdzniecības norises vieta | |
Vai tirdzniecība notiks no transportlīdzekļa | Jā Nē |
Paredzētais tirdzniecības laiks (dienas, darbības laiks katru dienu) | |
Paredzētais darbības ilgums (datumi no-līdz, pilnas dienas) | |
Vai tirdzniecībai nepieciešams elektrības pieslēgums | Jā Nē |
3. Vēlamais atbildes saņemšanas veids: Pastā E-pastā
4. Piezīmes (papildus informācija, ko iesniedzējs uzskata par nepieciešamu sniegt)
5. Iesniedzēja apņemšanās Apliecinu, ka man nav nenokārtotu saistību pret Valkas novada pašvaldību. Apliecinu, ka man ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis (juridiskas personas/saimnieciskās darbības veicēji). Apliecinu, ka neveicu saimniecisko darbību (fiziskām personām). Apliecinu, ka mana saimnieciskā darbība ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā. | 6. Iesnieguma pielikumi: Saimnieciskās darbības reģistrāciju apliecinoša dokumenta kopija (saimnieciskās darbības veicējiem). Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai). Dokuments, kas pamato personas tiesības pārstāvēt juridisko personu Citi dokumenti __________________________________________ |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.
_______________________ | ___________________________ |
Valkas novada pašvaldībai
SEMINĀRA IELĀ 9, VALKĀ
Vārds, Uzvārds/Juridiskās personas nosaukums | |
Personas vārds, uzvārds, amats, kas pārstāv juridisko personu | |
Personas kods/Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods | |
Pasta adrese/Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts |
2. Ziņas par tirdzniecību
Preču grupas, kuras ir paredzēts realizēt | |
Tirdzniecības norises vieta (ja nesakrīt ar pasākuma norises vietu) | |
Pasākums, kurā ir plānots veikt tirdzniecību | |
Vai tirdzniecība notiks no transportlīdzekļa | Jā Nē |
Paredzētais tirdzniecības vietas darbības laiks (no-līdz) | |
Vai ir saņemts saskaņojums ar pasākuma organizatoru (ja pasākuma organizators nav pašvaldība) | Jā Nē |
Vai tirdzniecībai nepieciešams elektrības pieslēgums | Jā Nē |
3. Vēlamais atbildes saņemšanas veids: Pastā E-pastā
4. Piezīmes (papildus informācija, ko iesniedzējs uzskata par nepieciešamu sniegt)
5. Iesniedzēja apņemšanās Apliecinu, ka man nav nenokārtotu saistību pret Valkas novada pašvaldību. Apliecinu, ka man ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis (juridiskas personas/saimnieciskās darbības veicēji). Apliecinu, ka neveicu saimniecisko darbību (fiziskām personām). Apliecinu, ka mana saimnieciskā darbība ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā | 6. Iesnieguma pielikumi: Saimnieciskās darbības reģistrāciju apliecinoša dokumenta kopija (saimnieciskās darbības veicējiem). Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai). Dokuments, kas pamato personas tiesības pārstāvēt juridisko personu Pasākuma organizatora saskaņojums (ja pasākuma organizators nav pašvaldība) Citi dokumenti __________________________________________ |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.
_______________________ | ___________________________ |
Valkas novada pašvaldībai
SEMINĀRA IELĀ 9, VALKĀ
Vārds, Uzvārds/Juridiskās personas nosaukums | |
Personas vārds, uzvārds, amats, kas pārstāv juridisko personu | |
Personas kods/Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods | |
Pasta adrese/Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts |
2. Ziņas par tirdzniecību
Preču grupas, kuras ir paredzēts realizēt | |
Tirdzniecības norises vieta | |
Vai tirdzniecība notiks no transportlīdzekļa | Jā Nē |
Paredzētais ikdienas darbības laiks | |
Paredzētais darbības ilgums (datumi no-līdz, pilnas dienas) | |
Vai tirdzniecībai nepieciešams elektrības pieslēgums | Jā Nē |
3. Vēlamais atbildes saņemšanas veids: Pastā E-pastā
4. Piezīmes (papildus informācija, ko iesniedzējs uzskata par nepieciešamu sniegt)
5. Iesniedzēja apņemšanās
Apliecinu, ka man nav nenokārtotu saistību pret Valkas novada pašvaldību.
Apliecinu, ka man ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis (juridiskas personas/saimnieciskās darbības veicēji).
Apliecinu, ka neveicu saimniecisko darbību (fiziskām personām).
Apliecinu, ka mana saimnieciskā darbība ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā.
6. Iesnieguma pielikumi: Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai). Dokuments, kas pamato personas tiesības pārstāvēt juridisko personu Saimnieciskās darbības reģistrāciju apliecinoša dokumenta kopija (saimnieciskās darbības veicējiem). | Vietas krāsaina fotofiksācija vai tirdzniecības vietas attēlojums uz ortofoto kartes, norādot tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu izvietojumu un tirdzniecības vietas izmērus Tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu apraksts (ietverot to izmērus, krāsu, materiālus u.c.) Citi dokumenti _________________________ |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.
_______________________ | ___________________________ |
Valkas novada pašvaldībai
SEMINĀRA IELĀ 9, VALKĀ
Vārds, Uzvārds/Juridiskās personas nosaukums | |
Personas vārds, uzvārds, amats, kas pārstāv juridisko personu | |
Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods | |
Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts |
2. Ziņas par tirdzniecību
Preču grupas, kuras ir paredzēts realizēt | |
Paredzētais darbības ilgums (datumi no-līdz, pilnas dienas) | |
Paredzētais ikdienas darbības laiks |
3. Vēlamais atbildes saņemšanas veids: Pastā E-pastā
4. Piezīmes (papildus informācija, ko iesniedzējs uzskata par nepieciešamu sniegt)
5. Iesniedzēja apņemšanās Apliecinu, ka man nav nenokārtotu saistību pret Valkas novada pašvaldību. Apliecinu, ka man ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis Apliecinu, ka mana saimnieciskā darbība ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā | 6. Iesnieguma pielikumi: Saimnieciskās darbības reģistrāciju apliecinoša dokumenta kopija (saimnieciskās darbības veicējiem). Dokuments, kas pamato personas tiesības pārstāvēt juridisko personu Tirdzniecības punkta kustības maršruta un laiku apraksts (ja tirdzniecība paredzēta vairākās publiskās vietās) Citi dokumenti _______________________________ |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.
_______________________ | ___________________________ |
Valkas novada pašvaldībai
SEMINĀRA IELĀ 9, VALKĀ
Vārds, Uzvārds/Juridiskās personas nosaukums | |
Personas vārds, uzvārds, amats, kas pārstāv juridisko personu | |
Personas kods/Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods | |
Pasta adrese/Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts |
2. Ziņas par tirdzniecību
Preču grupas, kuras ir paredzēts realizēt | |
Tirdzniecības norises vieta | |
Vai kāds no tirgotājiem veiks tirdzniecību no transportlīdzekļa | Jā (pielikumā norādīt tirgotājus) Nē |
Paredzētais ikdienas darbības laiks | |
Paredzētais darbības ilgums (datumi no-līdz, pilnas dienas) | |
Vai ir saņemts saskaņojums ar pasākuma organizatoru (ja pasākuma organizators nav pašvaldība) | Jā Nē |
Vai tirdzniecībai nepieciešams elektrības pieslēgums | Jā Nē |
3. Vēlamais atbildes saņemšanas veids: Pastā E-pastā
4. Piezīmes (papildus informācija, ko iesniedzējs uzskata par nepieciešamu sniegt)
5. Iesniedzēja apņemšanās
Apliecinu, ka man nav nenokārtotu saistību pret Valkas novada pašvaldību.
Apliecinu, ka mana saimnieciskā darbība ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā.
6. Iesnieguma pielikumi: Saimnieciskās darbības reģistrāciju apliecinoša dokumenta kopija (saimnieciskās darbības veicējiem). Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai). Dokuments, kas pamato personas tiesības pārstāvēt juridisko personu Tirdzniecības dalībnieku saraksts (atbilstoši paraugam 7. pielikumā) | Vietas krāsaina fotofiksācija vai tirdzniecības vietas attēlojums uz ortofoto kartes, norādot tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu izvietojumu un tirdzniecības vietas izmērus Tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu apraksts (ietverot to izmērus, krāsu, materiālus u.c.) Pasākuma organizatora saskaņojums (ja pasākuma organizators nav pašvaldība) Citi dokumenti ________________________ |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.
_______________________ | ___________________________ |
Valkas novada pašvaldībai
SEMINĀRA IELĀ 9, VALKĀ
Vārds, Uzvārds/Juridiskās personas nosaukums | |
Personas vārds, uzvārds, amats, kas pārstāv juridisko personu | |
Personas kods/Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods | |
Pasta adrese/Juridiskā adrese | |
Tālrunis | |
E-pasts |
2. Ziņas par tirdzniecību
Preču grupas, kuras ir paredzēts realizēt | |
Tirdzniecības norises vieta | |
Paredzētais ikdienas darbības laiks/darbības laiks pasākuma laikā | |
Paredzētais darbības ilgums (datumi no-līdz, pilnas dienas) | |
Vai ir saņemts saskaņojums ar pasākuma organizatoru (ja pasākuma organizators nav pašvaldība) | Jā Nē |
Vai tirdzniecībai nepieciešams elektrības pieslēgums | Jā Nē |
3. Vēlamais atbildes saņemšanas veids: Pastā E-pastā
4. Piezīmes (papildus informācija, ko iesniedzējs uzskata par nepieciešamu sniegt)
5. Iesniedzēja apņemšanās
Apliecinu, ka man nav nenokārtotu saistību pret Valkas novada pašvaldību.
Apliecinu, ka man ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis (juridiskas personas/saimnieciskās darbības veicēji).
Apliecinu, ka mana saimnieciskā darbība ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienestā.
6. Iesnieguma pielikumi: Saimnieciskās darbības reģistrāciju apliecinoša dokumenta kopija (saimnieciskās darbības veicējiem). Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai). Dokuments, kas pamato personas tiesības pārstāvēt juridisko personu | Vietas krāsaina fotofiksācija vai tirdzniecības vietas attēlojums uz ortofoto kartes, norādot tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu izvietojumu un tirdzniecības vietas izmērus Tirdzniecības vietas labiekārtojuma elementu apraksts (ietverot to izmērus, krāsu, materiālus u.c.) Pasākuma organizatora saskaņojums (ja pasākuma organizators nav pašvaldība) Citi dokumenti _____________________________ |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.
_______________________ | ___________________________ |
Tirdzniecības dalībnieka vārds uzvārds/nosaukums | Personas kods/Nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs | Deklarētā dzīvesvietas adrese/Juridiskā adrese | Ar šo parakstu apliecinu, ka man ir Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas tehniskās pases vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis (juridiskas personas/saimnieciskās darbības veicēji) | Vārds, uzvārds, amats (juridiskām personām) | Vai tirdzniecība tiks veikta no transportlīdzekļa (Jā/Nē) |
LATVIJAS REPUBLIKA
VALKAS NOVADA PAŠVALDĪBA
Reģ.Nr.90009114839, Norēķinu konts LV16UNLA0050014283134 A/S "SEB banka" kods UNLALV2X
Semināra iela 9, Valka, Valkas novads, LV-4701; tālr.64722238, E-pasts: novads@valka.lv
/Tirdzniecības atļaujas veids/
/Administratīvā teritorija, kur tiek veikta tirdzniecība/
/Datums/ | /Atļaujas Nr./ |
Atļauja izdota: | /Personas vārds, uzvārds, personas kods, deklarētā dzīvesvietas adrese/ /Juridiskās personas vārds, uzvārds, Nodokļu maksātāja reģistrācijas Nr., juridiskā adrese/ |
Ielu tirdzniecības vieta: | /Adrese/ |
Preču grupas, ar kurām tiks veikta tirdzniecība: | /Preču grupas/ |
Atļaujas izsniedzējs: | Valkas novada pašvaldība |
Atļaujas derīguma termiņš: | /datumi no-līdz/ |
Ikdienas tirdzniecības laiks | /laiks no-līdz/ |
Pašvaldības nodeva /euro/ apmērā ir saņemta /datums/ /maksājuma dokuments/, elektrības pieslēgums tirdzniecības vietai /ir, nav/ nodrošināms | |
Tirdzniecības vietas izvietojums saskaņots (gadījumā, ja tirdzniecības vieta atrodas uz pašvaldības zemes): | /vārds, uzvārds, amats, datums, paraksts/ |
Pielikumā | Tirdzniecības punkta kustības maršruts un laiks |
Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai) | |
Saskaņojums ar pasākuma organizētāju |
/Atļaujas parakstītāja amats, vārds uzvārds/ | /paraksts/ |
Valkā | /Datums/ |
Valkas novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90009114839, tās /izpilddirektora/ personā, kurš rīkojas saskaņā ar Pašvaldību likuma 22. pantu, Valkas novada pašvaldības Nolikumu un saistošiem noteikumiem Nr. "Par ielu tirdzniecību un tirgus statusa piešķiršanas kārtību Valkas novadā", turpmāk tekstā saukts – Atļaujas devējs, un
/Fiziskas personas vārds uzvārds, personas kods, juridiskās personas nosaukums, nodokļu maksātāja vai reģistrācijas Nr./, turpmāk tekstā saukts – Atļaujas ņēmējs turpmāk tekstā atsevišķi saukta – Puse un abas kopā – Puses, atbilstoši /Komisijas lēmums/, noslēdz šo līgumu, turpmāk tekstā – Līgums, par sekojošo:
1. Līguma priekšmets
1.1. Atļaujas devējs sniedz Atļaujas ņēmējam ielu tirdzniecības atļauju – /ielu tirdzniecības veids/ uz /tirdzniecības vieta/, atbilstoši Līguma pielikumā pievienotai Tirdzniecības vietas izvietojuma shēmai, kas ir Līguma neatņemama sastāvdaļa, turpmāk tekstā – Tirdzniecības vieta.
1.2. Atļaujas devējs sniedz Atļaujas ņēmējam atļauju uz Līguma darbības termiņu labiekārtot Tirdzniecības vietu:
1.2.1. /tirdzniecības vietas labiekārtojuma uzskaitījums/
1.3. /Zemes vienības tiesiskais statuss/.
1.4. Tirdzniecības vietas lietošanas mērķis: /veicamā tirdzniecība/
1.5. Tirdzniecības vietas robežas Atļaujas ņēmējam dabā ierādītas un zināmas. Atļaujas ņēmējam nav pretenzijas pret Tirdzniecības vietas stāvokli Līguma noslēgšanas brīdī, un Atļaujas ņēmējs atsakās no tiesībām tādas celt vēlāk.
1.6. Ja tiek pieņemti jauni vai grozīti spēkā esošie normatīvie akti, kuri ietekmē Līguma izpildi, Pusēm jāievēro tajos minēto normu nosacījumi, bet, nepieciešamības gadījumā Puses nekavējoties noformē attiecīgus grozījumus Līgumā.
1.7. Līgums ir saistošs Pušu struktūrvienībām, darbiniekiem un pilnvarotajiem pārstāvjiem.
2. Līguma termiņš
2.1. Līgums stājas spēkā pēc abpusējas tā parakstīšanas.
2.2. Līgumā noteiktās attiecības stājas spēkā ar /no/ un ir spēkā līdz /līdz/.
2.3. Līguma termiņš var tikt saīsināts, Pusēm savstarpēji rakstveidā vienojoties.
3. Norēķinu kārtība
3.1. Apliecinājums par norēķinu vai norēķins, ja tiek piemētos Noteikumu 17. punkts:
3.1.1. /Puses apliecina, ka nodeva par ielu tirdzniecību/tirdzniecības organizēšanu/sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu ir apmaksāta/.
3.1.2. /Gadījumos, ja atļauja ir izsniegta uz laiku, kas ir ilgāks par 6 mēnešiem: Atļaujas ņēmējs maksā Atļaujas devējam nodevu par /nodevas veids/, atbilstoši Valkas novada pašvaldības saistošiem noteikumiem par nodevām Valkas novadā.
Nodevu maksājumi jāveic pēc Valkas novada pašvaldības piesūtīta rēķina, atbilstoši rēķinā norādītājam maksājuma datumam. (ja tirdzniecības atļauja ir izdota uz laika posmu, kas ir ilgāks par 6 mēnešiem)./
3.1.3. /Atļaujas devējs apliecina, ka ir saņēmis visus nodevu. Nodeva par atlikušo tirdzniecības atļaujas darbības posmu ir apmaksājama ne vēlāk kā līdz 3.1. punkta noteiktam termiņam (ja tirdzniecības atļauja ir izdota uz laika posmu, kas ir ilgāks par 6 mēnešiem)./
3.2. Atļaujas devēja un Atļaujas ņēmēja pienākumi:
3.2.1. /Ja Atļaujas ņēmējs no Atļaujas devēja nav saņēmis rēķinu, Atļaujas ņēmējam ir pienākums vērsties Valkas novada pašvaldības Grāmatvedības un finanšu nodaļā (Semināra ielā 29, Valka, Valkas novads), lai saņemtu rēķinu./
3.2.2. /Atļaujas ņēmējam ir pienākums veikt Līgumā noteiktos maksājumus. Ja Atļaujas ņēmējs nav saņēmis Atļaujas devēja nosūtīto rēķinu, tas nevar būt par pamatu maksājumu nemaksāšanai vai maksājumu kavēšanai./
3.2.3. /Ja Atļaujas ņēmējs kavē maksājumu nomaksu, Atļauja tiek anulēta./
3.2.4. /Papildus maksājumiem par Tirdzniecības vietu Atļaujas ņēmējs maksā Atļaujas devējam par elektroenerģijas patēriņu atbilstoši skaitītāja rādītājiem, ja Atļaujas ņēmējs ir vienojies ar Atļaujas devēju par elektrības pieslēgumu pie Atļaujas devēja elektrības pieslēguma izvada./
4. Atļaujas devēja pienākumi un tiesības
4.1. Atļaujas devējs apņemas:
4.1.1. Nodot Atļaujas ņēmējam Tirdzniecības vietu;
4.1.2. Nepasliktināt Atļaujas ņēmējam Tirdzniecības vietas lietošanas tiesības uz visu Tirdzniecības vietu vai jebkādu tās daļu;
4.1.3. Atlīdzināt Atļaujas ņēmējam radušos zaudējumus, ja pārkāpti Līguma 4.1.2. punkta nosacījumi.
4.2. Atļaujas devējam ir tiesības:
4.2.1. Veikt kontroli par to, vai Tirdzniecības vieta tiek izmantota atbilstoši Līguma noteikumiem, šajā nolūkā, iepriekš nebrīdinot Atļaujas ņēmēju, Tirdzniecības vietu apsekot dabā;
4.2.2. Prasīt Atļaujas ņēmējam nekavējoties novērst visus Līguma noteikumu pārkāpumus, kas radušies Atļaujas ņēmēja darbības vai bezdarbības dēļ, un prasīt atlīdzināt ar pārkāpumiem radītos zaudējumus.
5. Atļaujas ņēmēja pienākumi un tiesības
5.1. Atļaujas ņēmējs apņemas:
5.1.1. Ievērot Tirdzniecības vietas lietošanas tiesību aprobežojumus, arī ja tie nav ierakstīti zemesgrāmatā;
5.1.2. Nepiesārņot Tirdzniecības vietu un tai pieguļošo teritoriju ar sadzīves vai cita veida atkritumiem;
5.1.3. Samaksāt noteiktajos termiņos Tirdzniecības nodevu;
5.1.4. Ar savu darbību neaizskart citu zemes īpašnieku, tiesisko valdītāju un citu personu likumīgās intereses;
5.1.5. Atlīdzināt kaitējumu, kas Atļaujas ņēmēja vainas dēļ nodarīts citiem zemes īpašniekiem/ tiesiskajiem valdītājiem;
5.1.6. Nodrošināt Tirdzniecības vietas un tai pieguļošās teritorijas uzturēšanu kārtībā, veicot šo teritoriju attīrīšanu no atkritumiem, nodrošinot teritoriju uzkopšanu;
5.1.7. Zemesgabala lietošanas laikā ievērot Valkas novada pašvaldībā spēkā esošos teritorijas uzturēšanas noteikumus;
5.1.8. Līguma darbības laikā ievērot Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumus Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību";
5.1.9. Pildīt Valkas novada pašvaldības saistošo noteikumu Par ielu tirdzniecību un tirgus statusa piešķiršanas kārtību Valkas novadā.
5.2. Atļaujas ņēmējs nav tiesīgs:
5.2.1. Tirdzniecības vietu nodot citai personai vai nodot citai personai Līgumu tās realizācijai;
5.2.2. Tirdzniecības vietā veikt nesaskaņotu būvniecību;
5.2.3. Bojāt Tirdzniecības vietas un pieguļošās teritorijas segumu, kā arī Atļaujas devēja īpašumā esošo kustamo un nekustamo mantu;
5.2.4. Ar Līguma 1.2. punktā minētiem labiekārtojuma elementiem aizsegt vai kā citādi liegt piekļuvi pazemes vai virszemes komunikācijām, kā arī jebkādā veidā bloķēt lietusūdens kanalizācijas darbību.
6. Īpašie Tirdzniecības vietas uzturēšanas nosacījumi
6.1. /prasības, kas tiek specifiski izvirzītas Atļaujas saņēmējam, ievērojot saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu prasības/.
7. Līguma grozīšana un strīdu izskatīšanas kārtība
7.1. Līgumā neparedzētas attiecības starp Pusēm tiek regulētas, pamatojoties uz Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
7.2. Līgumu var grozīt pēc abu līgumslēdzēju savstarpējas vienošanās. Grozījumi stājas spēkā tikai tad, ja tie noformēti rakstveidā un abpusēji parakstīti, izņemot 2.3. punktā minētos gadījums. Nekādas mutiskas vienošanās un sarunas netiks uzskatītas par šī Līguma noteikumiem.
7.3. Domstarpības Līguma darbības laikā tiek risinātas sarunu ceļā. Ja vienošanās netiek panākta, tad strīds risināms tiesā Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktajā kārtībā.
8. Līguma izbeigšanas un līgumsodu uzskaites kārtība
8.1. Atļaujas devējs izbeidz Līgumu, ja Atļaujas ņēmējs nav veicis nepieciešamos nodevu un citus maksājumus noteiktos termiņos kā arī saistošos noteikumos Par ielu tirdzniecību un tirgus statusa piešķiršanas kārtību Valkas novadā paredzētos gadījumos.
8.2. Atļaujas devējs ir tiesīgs izbeigt Līgumu, ja
8.2.1. Atļaujas ņēmējs ir pārkāpis Līguma 5. un 6. nodaļā noteiktos pienākumus, kā arī /saistošos noteikumos/ noteiktos pienākumus un viena mēneša laikā pēc rakstiska brīdinājuma saņemšanas nav tos novērsis;
8.2.2. Iestājas kāds no Līguma 2. nodaļā minētajiem gadījumiem, ja ir izpildīts Līguma 7.4. punkts;
8.2.3. Atļaujas ņēmējs likumā noteiktā kārtībā pasludināts par maksātnespējīgu vai bankrotējušu, vai ir apturēta Atļaujas ņēmēja saimnieciskā darbība, vai ir uzsākta tās izbeigšana citu iemeslu dēļ.
8.3. Atļaujas ņēmējs ir tiesīgs izbeigt Līgumu, atbilstoši Līguma 2.3. punktā noteiktai kārtībai.
8.4. Pēc Līguma izbeigšanās Atļaujas ņēmējam ir pienākums 14 (četrpadsmit) dienu laikā no Līguma izbeigšanas dienas novākt Tirdzniecības vietā uzstādītos labiekārtojuma elementus. Pēc attiecīgo darbu veikšanas, Atļaujas ņēmējs paziņo par to Atļaujas devēja pārstāvim – =- / Valkas novada pašvaldības Juridiskās nodaļas Nekustamo īpašumu speciālists/, un vienojas par kopīgu Tirdzniecības vietas apsekojumu, kopīgi ar Atļaujas devēja pārstāvi sagatavojot un parakstot Tirdzniecības vietas apsekošanas aktu.
8.5. Gadījumā, ja Atļaujas ņēmējs pārsniedz Līguma 8.4. punktā noteiktos termiņus, Atļaujas devēja pārstāvis 15. (piecpadsmitajā) dienā no Līguma izbeigšanas dienas veic Tirdzniecības vietas apsekojumu un sagatavo apsekošanas aktu. Pamatojoties uz sagatavoto aktu, Atļaujas ņēmējam ar 15. (piecpadsmito) dienu no Līguma izbeigšanas dienas tiek iekasēta soda nauda 4,13 euro bez pievienotās vērtības nodokļa par katru nokavējuma dienu.
8.6. Ja Atļaujas devējam pēc Līguma pārtraukšanas vai izbeigšanās jāveic Tirdzniecības vietas sakopšanas darbi par saviem līdzekļiem, tad Atļaujas ņēmējam ir pienākums atmaksāt Atļaujas devējam sakārtošanas darbu izmaksas.
9. Nobeigumu noteikumi
9.1. Nedēļas laikā pusēm jāpaziņo otrai pusei par savu rekvizītu, juridiskā statusa, nosaukuma, adreses, bankas konta maiņu.
9.2. Puses nav atbildīgas par līgumsaistību neizpildi un neizpildes dēļ radītajiem zaudējumiem, ja tas noticis nepārvaramas varas apstākļu dēļ (piemēram, dabas stihija, ugunsgrēks, militāras akcijas). Minēto apstākļu esību apliecina kompetentā institūcija. Par līgumsaistību izpildes neiespējamību minēto apstākļu dēļ viena Puse rakstveidā informē otru 15 (piecpadsmit) dienu laikā pēc šo apstākļu iestāšanās un, ja nepieciešams, vienojas par turpmāku Līguma izpildes kartību vai izbeigšanu.
9.3. Līgums sagatavots un parakstīts 3 (trīs) oriģināleksemplāros ar vienādu juridisku spēku. Divi eksemplāri Atļaujas devējam, viens – Atļaujas ņēmējam.
10. Pušu rekvizīti un paraksti
ATĻAUJAS DEVĒJS Valkas novada pašvaldība Reģ. Nr. 90009114839 Adrese: Semināra iela 9 Valka, Valkas novads, LV-4701 Norēķinu konts LV16UNLA0050014283134 AS "SEB banka", kods UNLALV2X Pašvaldības izpilddirektors
| ATĻAUJAS ŅĒMĒJS | |
(paraksts) | (paraksts) Datums: _________________________________ |
1. pielikums /atļaujas datums/
Tirdzniecības atļaujai Nr./atļaujas Nr./
Tirdzniecības vietas /Adrese/
IZVIETOJUMA SHĒMA
Tirdzniecības vieta | |
Pieguļošā teritorija | |
Izkopējumu no |
LATVIJAS REPUBLIKA
VALKAS NOVADA PAŠVALDĪBA
Reģ.Nr.90009114839, Norēķinu konts LV16UNLA0050014283134 A/S "SEB banka" kods UNLALV2X
Semināra iela 9, Valka, Valkas novads, LV-4701; tālr.64722238, E-pasts: novads@valka.lv
/Administratīvā teritorija, kur tiek veikta tirdzniecība/
/Datums/ | /Atļaujas Nr./ |
Atļauja izdota: | /Personas vārds, uzvārds, personas kods, deklarētā dzīvesvietas adrese/ /Juridiskās personas vārds, uzvārds, Nodokļu maksātāja reģistrācijas Nr., juridiskā adrese/ |
Ielu tirdzniecības organizēšanas vieta: | /Adrese/ |
Preču grupas, ar kurām tiks veikta tirdzniecība: | /Preču grupas/ |
Atļaujas izsniedzējs: | Valkas novada pašvaldība |
Atļaujas derīguma termiņš: | /datumi no-līdz/ |
Ikdienas tirdzniecības laiks | /laiks no-līdz/ |
Pašvaldības nodeva /euro/ apmērā ir saņemta /datums/ /maksājuma dokuments/, elektrības pieslēgums tirdzniecības vietai /ir, nav/ nodrošināms | |
Tirdzniecības organizēšanas vietas izvietojums saskaņots (gadījumā, ja tirdzniecības vieta atrodas uz pašvaldības zemes): | /vārds, uzvārds, amats, datums, paraksts/ |
Pielikumā | Tirdzniecības dalībnieku saraksts |
Saskaņojums ar tirdzniecības norises vietas īpašnieku vai tiesisko valdītāju (ja tirdzniecība noritēs uz zemes vienības, kas nepieder pašvaldībai) | |
Saskaņojums ar pasākuma organizētāju |
/Atļaujas parakstītāja amats, vārds uzvārds/ | /paraksts/ |
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums | Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumi Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 9. punkts paredz, ka Pašvaldības dome Ministru kabineta noteikumos paredzētās ielu tirdzniecības reglamentējošās prasības nosaka, izdodot pašvaldības saistošos noteikumus. Projekta mērķis ir reglamentēt ielu tirdzniecības atļauju izdošanas kārtību, nosacījumus un prasības pret ielu tirdzniecības vietām, ka arī reglamentēt atbildību par ielu tirdzniecības atļauju izdošanu un saistošo noteikumu prasību izpildes kontroli. Līdz šim pašvaldībā šādi noteikumi nav bijuši spēkā, ka rezultātā specifiskiem ielu tirdzniecības gadījumiem bija nepieciešams pieņemt Valkas novada pašvaldības domes lēmumus, kas radīja papildus administratīvās izmaksas gan lēmumprojektu sagatavošanā, gan izskatīšanā. Papildus tam, tiek ieviestas vienotas un skaidras prasības tirdzniecības dalībniekiem, kas vienkāršo tirdzniecības atļauju saņemšanas procedūru. Saistošos noteikumos ir paredzēta administratīvā atbildība par sekojošiem noteikumu pārkāpumiem: • Par tirdzniecības vietu un tirdzniecības organizēšanas vietu nesakopšanu pēc tirdzniecības beigām (saistošo noteikumu 58.3. un 59.4. punkts); • Par tirdzniecību ar precēm, par kurām pašvaldība nav izdevusi ielu tirdzniecības atļauju (saistošo noteikumu 60.6. punkts). Tirdzniecības vietu sakopšana pēc tirdzniecības beigām ir būtiska, jo ielu tirdzniecība tiek veikta publiskās vietās ar pietiekami lielu iedzīvotāju plūsmu, līdz ar to, vietas nesakārtošana rada dažādu veidu riskus, sākot no pamesto atkritumu izplatīšanās ārpus tirdzniecības vietas uz citām publiskām vietām un fizisko vai juridisko personu īpašumiem. Savukārt, nenovākti labiekārtojuma elementi ierobežo pašvaldības iespējas nodrošināt teritorijas tīrību, tādējādi, pašvaldībai jebkurā gadījumā būs nepieciešams veikt teritorijas attīrīšanu, kas rada papildus izmaksas. Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. apakšpunktam, pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību [..], kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu. Atbilstoši šī paša likuma 46. panta otrās daļas 2. punktam, Dome ir tiesīga paredzēt administratīvos sodus par saistošo noteikumu pārkāpšanu, ja likumos nav noteikts citādi, jautājumos par ielu tirdzniecību un tirdzniecību tirgū. Administratīvā darbība ir paredzama par personas bezdarbību, nesakārtojot tirdzniecības vietu pēc tirdzniecības veikšanas. Pašvaldība, izsniedzot ielu tirdzniecības atļauju, norāda preču grupas, ar kādām atļaujas saņēmējs ir tiesīgs tirgot noteiktā tirdzniecības vietā. Tirdzniecības dalībniekam tirgojoties ar precēm, kas nav norādītas atļaujā, samazinās patērētāju drošība un tiek ietekmēts vienlīdzības princips pret citiem preču tirgotājiem. Piemēram, Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 6. punkts paredz, ka "Pirms pārtikas preču pārdošanas tirdzniecības dalībnieks veic pārtikas apriti reglamentējošos normatīvajos aktos noteikto prasību izpildi, kas nodrošina tā tiesības iesaistīties pārtikas apritē, un tirdzniecības laikā ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības pārtikas apritei (piemēram, veterinārās, higiēnas, marķēšanas prasības pārtikas apritei).". Ja tirgotājs tirgojas ar pārtikas precēm, nesaņemot par to atļauju, pašvaldība un pārtikas preču realizācijas kārtību uzraugošās iestādes to var konstatēt tikai tad, kad tirdzniecības fakts tiek konstatēts tirdzniecības vietā. Līdz ar to, administratīvās atbildības ieviešana šajā jautājumā ir vēlama. Atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 46.2. punktam, Pašvaldība ielu tirdzniecībā uzrauga un kontrolē pašvaldības atļaujās minēto nosacījumu izpildi. Administratīvā darbība ir paredzama par personas darbību bez saskaņojuma ar pašvaldību. Valkas novada pašvaldībā par pašvaldības saistošo noteikumu pārkāpumiem administratīvo pārkāpumu procesu līdz lietas izskatīšanai veic Valkas novada Pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Valkas novada pašvaldības Administratīvā komisija. Ņemot vērā šobrīd pašvaldībā ieviesto administratīvo pārkāpumu procesa procedūru, šajos noteikumos ir paredzama analoģiska kārtība, tādējādi neradot papildus administratīvo slogu. Saistošajos noteikumos ir paredzēta administratīvā atbildība – brīdinājums vai naudas sods. Nosakot administratīvā soda veidu un mēru, ņem vērā izdarītā pārkāpuma raksturu, pie atbildības saucamās personas personību (juridiskajai personai – reputāciju), mantisko stāvokli, pārkāpuma izdarīšanas apstākļus, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus. Administratīvais sods paredzēts ar mērķi – atturēt saistošo noteikumu 2.5. un 2.6. punktā minētās personas no pārkāpumu izdarīšanas, aizstāvēt pārējo iedzīvotāju tiesības dzīvot sakoptā, tīrā un drošā vidē. Administratīvās atbildība par noteiktu saistošo noteikumu punktu pārkāpumiem tiek noteikta ar mērķi nodrošināt kārtību publiskās teritorijās, kur tiek veikta ielu tirdzniecība, kā arī veicināt konkurenci samazinošo faktoru izskaušanu. |
Plānotā projekta ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu izdošana neradīs papildus ieņēmumus pašvaldībai, ņemot vērā, ka nodevas par ielu tirdzniecību Valkas novada pašvaldībā tiek noteiktas atsevišķos saistošos noteikumos. Pašvaldība plāno izveidot Tirdzniecības atļauju komisiju 5 cilvēku sastāvā, kuras atbildībā būtu pieņemt lēmumus par noteiktu kategoriju tirdzniecības atļauju izdošanu. Paredzētais komisijas sēžu skaits gadā: 6, sēdes ilgums: 30 min. Paredzamās izmaksas par komisijas darbu:125,34 euro Atļauju sagatavošanas un izdošanas procedūrā izmaiņas netiek veiktas, līdz ar to, papildus izmaksas netiek radītas. |
Projekta sociālā ietekme, ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Regulējums nosaka procedūras, ko personām būs nepieciešams ievērot, lai saņemtu tirdzniecības atļauju. Lai arī dažiem atļaujas veidiem atļaujas izdošanas procedūras ilgums varētu palielināties par dažām dienām, tomēr, tirdzniecības atļaujām, kurām bija nepieciešams pieņemt domes sēdes lēmumu, izdošanas laiks samazināsies no 40 dienām līdz 5 dienām. Saistošie noteikumi paredz tirdzniecības atļauju sadalījumu atkarībā no to ilguma, veicot izmaiņas iesniedzamo dokumentu apjomā un procedūrās. Tirdzniecības dalībnieka ieguvums no šādas atļaujas ir plašākas iespējas attiecībā uz tirdzniecības vietas iekārtojumu. Noteikumi attiecas uz visām personām, kas vēlas veikt ielu tirdzniecību, līdz ar to, konkurences kropļošana netiek veikta. Noteikumu kā vienotas ielu tirdzniecības politikas ieviešana ļaus uzlabot uzņēmējdarbības vidi, tomēr, tā kā šādu noteikumu līdz šim nav bijis, pašvaldībai ir jāveic skaidrojošais darbs ar informatīvo materiālu un konsultāciju starpniecību, lai atvieglotu tirdzniecības dalībniekiem izpratni par noteikumiem. |
Ietekme uz administratīvām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām | Saistošie noteikumi noteiktu tirdzniecības atļauju grupu saņēmējiem radīs papildus administratīvo slogu, pieprasot iesniegt papildus dokumentus, tomēr, šos dokumentus interesentiem ir iespēja izstrādāt patstāvīgi. Tā kā šie dokumenti tiek pieprasīti, lai nodrošinātu vienotu kārtību tirdzniecības vietu labiekārtojuma risinājuma realizēšanai, kā arī nodrošinās atbilstību pilsētvidei, papildus informācijas iesniegšana ir pamatota un samērīga. |
Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu ieviešana radīs nelielu papildus slogu, ko veidos darbs komisijās un komisijas materiālu sagatavošanā, tomēr, attiecīgā slodze ir ietverama esošajā noslodzē. |
Izpildes nodrošināšana | Noteikumu izpildi nodrošinās: • Valkas novada pašvaldības izpilddirektors; • Valkas novada pašvaldības izpilddirektora palīgs; • Valkas novada pašvaldības Juridiskās nodaļas nekustamo īpašumu speciālists; • Valkas novada pašvaldības Tirdzniecības atļauju izdošanas komisija; • Valkas novada pašvaldības policija |
Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Noteikumu un tajos paredzēto procedūru ieviešana ir samērīga pret ieguvumiem – tiek korekti un precīzi noteiktas administratīvas procedūras, kas vienkāršo iedzīvotāju un interesentu izpratni par iespējām saņemt ielu tirdzniecības atļauju, kā arī precizē nosacījumus, kas ir izvirzāmi pret tirdzniecības dalībniekiem. Noteikumos noteiktās prasības neparedz nepieciešamību tirdzniecības dalībniekiem būtiski paaugstināt izmaksas tirdzniecības vietas izveidei un labiekārtošanai, tajā pat laikā sabiedrība saņem pilsētvidei pielāgotas un kvalitatīvas tirdzniecības vietas. |
Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norāda šā panta trešajā daļā minēto informāciju | Izstrādes gaitā atsevišķas konsultācijas ar privātpersonām nav veiktas, ir veiktas konsultācijas ar citam pašvaldībām par praktiskiem jautājumiem noteikumu normu ieviešanā. Laika posmā no 2023. gada 20. februāra līdz 2023. gada 7. martam saistošo noteikumu projekts tika izsludināts sabiedriskā viedokļa noskaidrošanai: • http://valka.lv/lv/valkas-novads-1/pasvaldiba-1/pasvaldiba-nodod-sabiedribas-viedokla-noskaidrosanai-saistoso-noteikumu-projektu-par-ielu-tirdzniecibu-un-tirgus-statusa-pieskirsanas-kartibu-valkas-novada; • http://valka.lv/lv/valkas-novads-1/pasvaldiba-1/par-iedzivotaju-viedokla-noskaidrosanu-par-saistosiem-noteikumiem; • http://valka.lv/lv/valkas-novads-1/pasvaldiba-1/atgadinam-par-iedzivotaju-viedokla-noskaidrosanu-par-saistosiem-noteikumiem-par-ielu-tirdzniecibu-un-tirgus-statusa-pieskirsanas-kartibu-valkas-novada. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas ietvaros tika saņemti vienas personas komentāri un ieteikumi: • Ierosinājums izslēgt noteikumu 61.3. punktu (Personai, kas ir saņēmusi tirdzniecības atļauju, ir aizliegts, pārdot dzērienus stikla iepakojumā tirdzniecībai publisko pasākumu laikā), jo tiek veidots nesamērīgs ierobežojums; • Ierosinājums noteikumu 8. punktā pārdēvēt Tirdzniecības atļauju komisiju par Tirdzniecības atļauju izsniegšanas komisiju; • Precizējums 74. punktā – "Pilsētas teritorijas apsaimniekošanas nodaļa". Valkas novada pašvaldība ir saņēmusi Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 14.04.2023. vēstuli, kurā ministrija izteica 11 iebildumus attiecībā uz saistošiem noteikumiem. Pašvaldība ņēma vērā ministrijas izteiktos iebildumus un veica saistošo noteikumu precizējumus. |