Tiesību akts: spēkā esošs
Ministru kabineta noteikumi Nr. 405

Rīgā 2023. gada 13. jūlijā (prot. Nr. 36 77. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.6. pasākuma "Resocializācijas pakalpojumu probācijas klientiem pilnveidošana un taisnīguma atjaunošanas pieeju attīstība, veicinot probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radot priekšnosacījumus viņu veiksmīgai iekļaušanai un nodarbināmībai" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam politikas mērķa "Sociālāka un iekļaujošāka Eiropa, īstenojot Eiropas sociālo tiesību pīlāru" prioritārā virziena "Nodarbinātība un sociālā iekļaušana" 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību,  jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām" 4.3.4.6. pasākumu "Resocializācijas pakalpojumu probācijas klientiem pilnveidošana un taisnīguma atjaunošanas pieeju attīstība, veicinot probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radot priekšnosacījumus viņu veiksmīgai iekļaušanai un nodarbināmībai" (turpmāk – 4.3.4.6. pasākums);

1.2. 4.3.4.6. pasākuma mērķi;

1.3. 4.3.4.6. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs) un finansējuma saņēmējam (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. 4.3.4.6. pasākuma mērķis ir pilnveidot resocializācijas sistēmas efektivitāti, tādējādi attīstot taisnīguma atjaunošanas pieeju, veicināt probācijas klientu aktīvu līdzdalību sabiedrības procesos un radīt sekmīgas probācijas klientu iekļaušanās, vienlīdzīgu iespēju, aktīvas līdzdalības un nodarbināmības priekšnosacījumus.

3. 4.3.4.6. pasākuma mērķa grupas:

3.1. probācijas klienti;

3.2. probācijas klientu ģimenes locekļi un atbalsta personas;

3.3. Valsts probācijas dienestā nodarbinātie un brīvprātīgie;

3.4. citu valsts un pašvaldības institūciju, biedrību un nodibinājumu pārstāvji, kuru darbības joma ir saistīta ar kriminālsodu izpildi, kriminālsodu izpildes politikas plānošanu, iekļaušanās veicināšanu, palīdzības un atbalsta sniegšanu ieslodzītajiem, bijušajiem ieslodzītajiem un viņu ģimenes locekļiem un atbalsta personām, sociālo uzņēmējdarbību, palīdzību no apreibinošām vielām un procesiem atkarīgām personām, personām, kuras cietušas no noziedzīgiem nodarījumiem, sociāli lietderīgu brīvā laika pavadīšanu sociālās atstumtības riska mērķgrupām un brīvprātīgo darba veicināšanu.

4. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. līdz 2024. gada 31. decembrim:

4.1.1. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu skaits, kas saņēmušas atbalstu, – 1 (iznākuma rādītājs);

4.1.2. probācijas klientu skaits – 525 (iznākuma rādītājs);

4.2. līdz 2029. gada 31. decembrim:

4.2.1. nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu skaits, kas saņēmušas atbalstu, – 1 (iznākuma rādītājs);

4.2.2. probācijas klientu skaits – 2655 (iznākuma rādītājs);

4.2.3. probācijas klienti, kuriem veicināta nodarbināmība, – 2124 (rezultāta rādītājs).

5. 4.3.4.6. pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Tieslietu ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros plānotais finansējums kopā ar elastības finansējumu ir 3 371 250 euro (no tā elastības finansējums – 531 899 euro), tai skaitā ESF+ finansējums – 2 865 562 euro (no tā elastības finansējums – 452 114 euro) un valsts budžeta finansējums – 505 688 euro (no tā elastības finansējums –79 785 euro):

7.1. projekta iesniegumā kopējo 4.3.4.6. pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 2 839 351 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu 2 413 448 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu 425 903 euro apmērā;

7.2. atbildīgā iestāde no 2026. gada 1. janvāra pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma ziņojumu var ierosināt palielināt 4.3.4.6. pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram;

7.3. maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

8. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts granta veidā.

II. Prasības projekta iesniedzējam

9. Projekta iesniedzējs 4.3.4.6. pasākuma ietvaros ir Valsts probācijas dienests – tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts politiku kriminālsoda – sabiedriskais darbs – un audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – sabiedriskais darbs – izpildē, kā arī probācijas klientu uzraudzībā un sociālās uzvedības korekcijā. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts un ar kuru ir noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, ir finansējuma saņēmējs.

10. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.

11. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem finanšu avotiem, novēršot iespējamo investīciju pārklāšanos, un savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

12. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

12.1. Valsts probācijas dienestā nodarbināto kapacitātes celšana un profesionālās noturības stiprināšana;

12.2. ārvalstu pieredzes pētniecība;

12.3. probācijas un resocializācijas darba organizēšanas instrumentu un programmu pilnveidošana un jaunu instrumentu izstrāde, ieguve un ieviešana, ieskaitot instrumentu un programmu aprobēšanu un validizēšanu atbilstoši dažādu probācijas klientu mērķgrupu resocializācijas vajadzībām;

12.4. probācijas klientu resocializācijas modeļa pilnveidošana, jaunu (interaktīvu) resocializācijas darba metožu attīstība, aprobācija un īstenošana;

12.5. sociālās iekļaušanas koeficienta metodikas izstrāde un ieviešana; 

12.6. dienesta brīvprātīgo darba programmu pilnveidošana un īstenošana pasākumu brīvprātīgo kopienas attīstībai un saliedēšanai;

12.7. atbalsta pasākumi probācijas klientu resocializācijai, viņu ģimenes locekļiem un atbalsta personām;

12.8. ikgadējās konferences Valsts probācijas dienestā nodarbinātajiem un sadarbības partneriem, starpinstitūciju sadarbības pilnveidošanas pasākumi un apmācības iesaistīto institūciju un brīvprātīgo pārstāvjiem, tai skaitā nevalstisko organizāciju pārstāvjiem;

12.9. visai sabiedrībai un tiesnešiem, prokuroriem, tiesībaizsardzības iestāžu, pašvaldību, citu institūciju un nevalstisko organizāciju darbiniekiem paredzēti informējoši un izglītojoši pasākumi un sociālās kampaņas;

12.10. sabiedrības iesaistes un atbalsta pasākumi notiesāto personu sociālās uzņēmējdarbības attīstībai; 

12.11. informatīvie un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

12.12. informācijas tehnoloģiju attīstība, tai skaitā klientu lietu vadības kvalitātes sistēmas pilnveidošana;

12.13. projekta vadība un projekta īstenošanas nodrošināšana.

13. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:

13.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

13.2. netiešās attiecināmās izmaksas.

14. Šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

14.1. projekta īstenošanas un vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas ir attiecināmas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai;

14.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

14.2.1. pakalpojumu (piemēram, pakalpojuma, uzņēmuma vai autoratlīdzības līgumu) un iepirkumu līgumu izmaksas šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, izņemot šo noteikumu 12.13. apakšpunktā minētās darbības īstenošanu;

14.2.2. iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas:

14.2.2.1. iekšzemes komandējumu, mācību, darba braucienu izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi. Iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" īstenošanai";

14.2.2.2. ārvalstu komandējumu izmaksas projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam, tostarp nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, brīvprātīgajiem un citām atbalstāmajās darbībās noteiktajām personām šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.4., 12.5., 12.6., 12.7., 12.8., 12.9. un 12.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ārvalstu komandējumu izmaksas aprēķina un atlīdzina atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

14.2.3. pakalpojumu (tajā skaitā psihiskās veselības speciālista, narkologa, psihoterapeita vai jurista pakalpojumi), mācību, semināru, konferenču organizēšanas un ar to saistīto materiālu nodrošināšanas izmaksas, tajā skaitā zīmju valodas tulka, reāllaika transkripcijas un subtitrēšanas izmaksas, ja tas nepieciešams  šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, izņemot šo noteikumu 12.11., 12.12. un 12.13. apakšpunktā minēto darbību īstenošanu;

14.2.4. darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas projekta vadības un projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošu darba vietu aprīkojuma atjaunošanai, uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu šo noteikumu 12.13. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai);

14.2.5. transporta pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.4, 12.5., 12.6., 12.7., 12.8., 12.9., 12.10., 12.12. un 12.13. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, piemērojot vadošās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";

14.2.6. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma īres vai nomas izmaksas šo noteikumu 12.1., 12.6., 12.7., 12.9. un 12.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

14.2.7. grāmatu, izglītojošu materiālu, iekārtu un inventāra, tai skaitā palīgmateriālu, izmaksas 50500 euro par vienību šo noteikumu 12.1., 12.3., 12.4. un 12.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

14.2.8. informatīvo un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. un 50. pantam un kārtībai, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām šo noteikumu 12.11. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

14.2.9. veselības un dzīvības apdrošināšanas izmaksas pret nelaimes gadījumiem brīvprātīgā darba veikšanas laikā un brīvprātīgā darba izdevumu kompensācijas šo noteikumu 12.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā iesaistītajiem brīvprātīgā darba veicējiem;

14.2.10. materiāltehniskā nodrošinājuma – pamatlīdzekļu – iegādes izmaksas šo noteikumu 12. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, izņemot šo noteikumu 12.13. apakšpunktā minētās darbības īstenošanu, ja iegāde ir izdevīgāka nekā materiāltehniskā nodrošinājuma īres vai nomas izmaksas projekta īstenošanas laikā;

14.2.11. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanas izmaksas.

15. 4.3.4.6. pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem.

16. 4.3.4.6. pasākuma īstenošanā tiek piemērota netiešo izmaksu vienotā likme kā viena izmaksu pozīcija 15 procentu apmērā no šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām plānotajām personāla izmaksām.

17. Finansējuma saņēmējam ir īpašumtiesības uz šo noteikumu 12.12. apakšpunktā minēto konkrēto objektu vai īpašumu.

18. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās pēc vienošanās noslēgšanas par projekta īstenošanu.

19. Ja projekta īstenošanas laikā vadošā iestāde izstrādā horizontālo vienas vienības standarta likmes metodiku vai atbildīgā iestāde izstrādā metodiku kādām šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, tām piemēro vadošās vai atbildīgās iestādes izstrādāto metodiku.

IV. Specifiskā atbalsta un projekta īstenošanas nosacījumi

20. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma.

21. Projekta iesnieguma vērtēšanā piedalās divi atbildīgās iestādes pārstāvji, viens Labklājības ministrijas pārstāvis, viens Tieslietu ministrijas pārstāvis un sadarbības iestādes pārstāvji, bet vadošās iestādes pārstāvis, ja nepieciešams, var piedalīties novērotāja statusā.

22. Lai nodrošinātu rezultatīvo un iznākuma rādītāju, kopējo tūlītējo rezultātu rādītāju uzskaiti un ziņošanu Eiropas Komisijai, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs uzkrāj, uzskaita un reizi gadā iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. pielikumam un saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumu.

23. Šo noteikumu 4.2.2. apakšpunktā norādītajā iznākuma rādītājā iekļauj šo noteikumu 12.4., 12.6., 12.7. apakšpunktā minētajās projekta darbībās iesaistītos dalībniekus (probācijas klientus). Dati tiek uzglabāti atbilstoši termiņam, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.

24. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

24.1. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;

24.2. plāno ESF+ projekta īstenošanai nepieciešamos finanšu līdzekļus, finansē projekta īstenošanu un veic maksājumus valsts budžeta iestādei saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

24.3. nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" vispārīgās un specifiskās darbības, kas veicina vienlīdzīgu iespēju principu ievērošanu, iekļaušanu, diskriminācijas novēršanu un pamattiesību ievērošanu, īpaši saistībā ar resocializācijas darba un resocializācijas (sociālo) pakalpojumu sniegšanas jomā strādājošo izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumu īstenošanu, lai novērstu diskrimināciju invaliditātes, vecuma, dzimuma, etniskās piederības un citu pazīmju dēļ, tostarp uzkrāj datus par horizontālā principa rādītājiem:

24.3.1. izstrādāto vai pilnveidoto izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu, tai skaitā digitālo, skaits, kuros integrēti pamattiesību jautājumi par dzimumu līdztiesību, vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanu un diskriminācijas novēršanu invaliditātes, vecuma, etniskās piederības un citu pazīmju dēļ, tostarp tiesiskie un praktiskie jautājumi;

24.3.2. personu skaits, kas piedalījušās apmācību programmās, kurās integrēti pamattiesību jautājumi par dzimumu līdztiesību, vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanu un diskriminācijas novēršanu invaliditātes, vecuma, etniskās piederības un citu pazīmju dēļ, tostarp tiesiskie un praktiskie jautājumi;

24.4. elektroniski informē atbildīgo iestādi par visām ar projektu saistītajām izmaiņām un aktualitātēm;

24.5. ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi sešos mēnešos;

24.6. pēc projekta īstenošanas beigām nodrošina, ka šo noteikumu 14.2.10. apakšpunktā minētie materiāltehniskie līdzekļi, kas iegādāti projekta ietvaros, ir finansējuma saņēmēja īpašumā, ievērojot pamatlīdzekļu nolietojuma normas un lietošanas nosacījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā budžeta iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti;

24.7. nepieciešamos ārpakalpojumus pērk, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru un, kur tas ir attiecināms, īsteno sociāli atbildīgus iepirkumus;

24.8. nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievērots princips "nenodarīt būtisku kaitējumu", paredzot atbilstošas prasības līgumos ar piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem (ja attiecināms);

24.9. nodrošina, lai šo noteikumu 12.8., 12.9., 12.10. un 12.11. apakšpunktā minētā 4.3.4.6. pasākuma atbalstāmās darbības nebūtu kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts.

25. Finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kādā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesību (ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas  2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu), kā arī ar parakstu apliecina, ka interešu konflikts nepastāv.

26. Lai uzraudzītu projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs viena mēneša laikā pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas izveido projekta uzraudzības komiteju. Projekta uzraudzības komitejā piedalās divi finansējuma saņēmēja pārstāvji, divi atbildīgās iestādes pārstāvji. Sadarbības iestāde un Tieslietu ministrija kā nozares ministrija var deleģēt pārstāvjus projekta uzraudzības komitejā novērotāju statusā. Pēc projekta uzraudzības komitejas priekšsēdētāja uzaicinājuma sēdē var piedalīties arī citu valsts institūciju amatpersonas un darbinieki, nevalstisko organizāciju pārstāvji, eksperti un citi speciālisti bez balsstiesībām.

27. Finansējuma saņēmējs izstrādā, saskaņo ar atbildīgo iestādi un apstiprina projekta uzraudzības komitejas nolikumu, kurā detalizēti norāda uzraudzības komitejas personālsastāvu, funkcijas, tiesības un pienākumus.

28. Projekta uzraudzības komitejas sēdes rīko ne retāk kā reizi trīs mēnešos. Atbildīgā iestāde, ja nepieciešams, var pieprasīt finansējuma saņēmējam sasaukt projekta uzraudzības komitejas ārkārtas sēdi, kā arī ierosināt jautājumu izskatīšanu projekta uzraudzības komitejas sēdē.

29. 4.3.4.6. pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

30. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.

Ministru prezidents, ārlietu ministra pienākumu izpildītājs A. K. Kariņš

Tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
19.07.2023