Ministru kabineta noteikumi Nr. 399
Rīgā 2023. gada 13. jūlijā (prot. Nr. 36 54. §)
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu
un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumos Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i. investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 182. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.2. digitālās attīstības ceļa karte - automatizēts vai Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta padziļināti vadīts un izveidots novērtējums digitālā brieduma testa ietvaros par gala labuma guvējam nepieciešamajām investīcijām digitālās transformācijas veicināšanai;".
2. Izteikt 2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.3. Eiropas digitālās inovācijas centrs - Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par Eiropas digitālās inovācijas centra izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu ES Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu "Digitālā Eiropa" un atceļ Lēmumu 2015/2240 (turpmāk - regula Nr. 2021/694), un tiesību subjekts, kas atlasīts saskaņā ar regulas Nr. 2021/694 16. pantu;".
3. Izteikt 2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.4. gala labuma guvējs - sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielais komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus vai pārstāv to intereses, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība, kas veic saimniecisko darbību;".
4. Izteikt 2.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.5. inovācijas kopa - atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas ES Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 92. punktam Eiropas Komisijas apstiprināts Eiropas digitālās inovācijas centrs, ko apvienojoties veido inovācijas kopas dalībnieki, kas ir sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti, biedrības un nodibinājumi, kas apvieno vairākus komersantus, publiskas personas vai tās institūcijas, publiskas personas kapitālsabiedrības, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, lai sniegtu pakalpojumus gala labuma guvējiem;".
5. Papildināt ar 2.5.1 apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.5.1 inovācijas kopas koordinators - Eiropas digitālās inovācijas centra dalībnieks, kurš iesniedz projekta pieteikumu Eiropas Komisijas programmas "Digitālā Eiropa" un Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalsta programmas atlasē un nodrošina Eiropas digitālās inovācijas centru 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanu;".
6. Izteikt 2.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.7. otrreizējais digitālā brieduma tests - gala labuma guvēja esošā digitālā un inovāciju brieduma novērtējums, ko pēc investīciju projekta īstenošanas gala labuma guvējs veic patstāvīgi vai sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru, un Eiropas digitālās inovācijas centra eksperta atzinums par investīciju projekta izpildes atbilstību digitālās attīstības ceļa kartei;".
7. Izteikt 2.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.9. reģionālais kontaktpunkts - Eiropas digitālās inovācijas centra reģionālais uzņēmējdarbības atbalsta centrs, kas ir viens no Eiropas digitālās inovācijas centra inovācijas kopas dalībniekiem, kas koordinē pakalpojumu sniegšanu un nodrošina Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu sasniedzamību gala labuma guvējiem no attiecīgā reģiona Latvijas Republikas teritorijā;".
8. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. 2.2.1.1.i. investīcijas mērķgrupa ir sīkais (mikro), mazais, vidējais komersants un lielais komersants, biedrība un nodibinājums, kas apvieno vairākus komersantus vai pārstāv to intereses, publiska persona vai tās institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrība, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, zemnieku saimniecība, kooperatīvā sabiedrība, kas veic saimniecisko darbību."
9. Izteikt 7. punktu šādā redakcijā:
"7. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros atbalsts Eiropas digitālās inovācijas centram tiek sniegts granta veidā, gala labuma guvēja līmenī tiek sniegts nefinanšu atbalsts."
10. Izteikt 12.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.1. Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa un atbalsta sniedzējs gala labuma guvējiem;".
11. Papildināt ar 12.1 punktu šādā redakcijā:
"12.1 Investīcijas ietvaros par stratēģiski svarīgiem projektiem ir uzskatāmi šo noteikumu 16. punktā noteiktajā kārtībā apstiprinātie projekti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulu ES Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk - regula Nr. 2021/241)."
12. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:
"13. Inovācijas kopas koordinators ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošina šo noteikumu 10. un 11. punktā (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu) noteikto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu uzskaiti, ievadīšanu un sasniegto uzraudzības rādītāju, mērķu un atskaites punktu pamatojošo dokumentu iesniegšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - Vadības informācijas sistēma). Uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju iesniedz līdz 2026. gada 30. jūnijam."
13. Izteikt 14. punktu šādā redakcijā:
"14. Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa nodrošina šo noteikumu 10. punktā (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu) noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu sasniegšanu proporcionāli noslēgtajam līgumam ar Eiropas Komisiju par programmas "Digitālā Eiropa" finansējuma piesaisti."
14. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:
"15. Ekonomikas ministrija izvērtē inovācijas kopas koordinatora iesniegtos projektu iesniegumus atbilstoši šādiem kritērijiem:
15.1. projekta iesniegums iesniegts Vadības informācijas sistēmā noteiktajā termiņā un formā;
15.2. projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 23. punktā minētie dokumenti;
15.3. projekta iesnieguma finanšu dati un aprēķini ir norādīti euro un ir aritmētiski pareizi;
15.4. projekta iesniegumā paredzētais Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 27. punktā noteikto Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru vienam Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai;
15.5. projektu paredzēts īstenot līdz 2026. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 7. punktu;
15.6. projekta iesniegumā plānotie sasniedzamie rādītāji atbilst šo noteikumu 10., 11. un 14. punktam (izņemot šo noteikumu 10.2.1. apakšpunktu);
15.7. projekta iesniegumā ir identificēti, aprakstīti un izvērtēti projekta riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi;
15.8. projekta iesniegumā iekļautās kopējās izmaksas, plānotās atbalstāmās darbības un izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu prasībām;
15.9. Eiropas digitālās inovācijas centram saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
15.10. Eiropas digitālās inovācijas centrs neatbilst izslēgšanas kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 49.1 punktu."
15. Izteikt 17. punktu šādā redakcijā:
"17. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pirms līguma noslēgšanas pārliecinās, ka Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem."
16. Izteikt 18. punktu šādā redakcijā:
"18. Līgums tiek slēgts starp Eiropas digitālās inovācijas centru kā inovācijas kopu un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par šo noteikumu 6. punktā minētā finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas un uzraudzības kārtību, noteikto rādītāju uzskaiti un datu ievadīšanu Vadības informācijas sistēmā. Līgumā iekļauj pušu saistības par:
18.1. atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaudēm, t. sk. datu ticamības pārbaudēm un pārbaudēm Centrālās finanšu un līgumu aģentūras līmenī, Eiropas digitālās inovācijas centra līmenī un Eiropas digitālās inovācijas centra un gala labuma guvēju līmenī, lai 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultfinansējuma risku;
18.2. plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika, iepirkumu plāna, maksājuma pieprasījumu un noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas kārtību;
18.3. Eiropas digitālās inovācijas centra kā komercdarbības atbalsta saņēmēja atbildību, kā arī atbildību par pārējiem inovācijas kopas dalībniekiem."
17. Izteikt 20. punktu šādā redakcijā:
"20. 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros projekta iesniedzējs ir Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa, kas atbilst regulas Nr. 2021/694 16. panta 2. punktā izvirzītajiem kritērijiem."
18. Izteikt 25. punktu šādā redakcijā:
"25. Šo noteikumu 23. punktā (izņemot 23.1. un 23.2. apakšpunktu) minēto dokumentāciju 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā Eiropas digitālās inovācijas centrs pēc savas iniciatīvas vai Centrālās finanšu un līgumu aģentūras vai Ekonomikas ministrijas lūguma var pilnveidot pēc nepieciešamības un iesniegt izvērtēšanai un apstiprināšanai Ekonomikas ministrijā."
19. Izteikt 29.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"29.5. nodrošina piekļūstamību esošajām un inovatīvajām tehnoloģijām un risinājumiem eksperimentēšanai, izmēģināšanai un testēšanai;".
20. Izteikt 29.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"29.7. izveido vismaz piecus reģionālos kontaktpunktus, kas nodrošina Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu piekļūstamību visā Latvijā. Reģionālo kontaktpunktu izvietojums, reģionālais iedalījums, inovācijas kopas dalībnieku iesaiste un sadarbība Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumu sniegšanā tiek noteikta šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētajā metodoloģijā;".
21. Izteikt 29.10. apakšpunktu šādā redakcijā:
"29.10. izstrādā digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu, nodrošina konsultācijas un mentoringu. Eiropas digitālās inovācijas centra eksperts digitālās attīstības ceļa kartē norāda šo noteikumu 2. pielikumā iekļautos nosacījumus, ko iespējams papildināt atbilstoši plānotajai aktivitātei;".
22. Papildināt ar 29.1 punktu šādā redakcijā:
"29.1 Šo noteikumu 29.7. apakšpunktā minēto reģionālo kontaktpunktu izvietojums 2.2.1.1.i. investīcijas īstenošanas laikā var tikt mainīts, tostarp palielinot kontaktpunktu skaitu Latvijas reģionos, ja ir pieprasījums vai pakalpojums nenodrošina piekļūstamību visā Latvijā."
23. Izteikt 30. punktu šādā redakcijā:
"30. Šo noteikumu 29.5. apakšpunktā minēto eksperimentēšanas, pilotēšanas un testēšanas darbību īstenošanai Eiropas digitālās inovācijas centrs gala labuma guvējam sniedz tehnoloģisko pakalpojumu, nepārsniedzot 20 000 euro un noslēdzot par to attiecīgu līgumu, uz darbībām attiecināmās izmaksas sedzot saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu vai 61.6. apakšpunktu."
24. Izteikt 31.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"31.2. administratīvās izmaksas:
31.2.1. juridisko, grāmatvedības un lietvedības pakalpojumu izmaksas, datubāzes abonēšanas maksa, kas nepieciešama Eiropas digitālās inovācijas centra projekta nodrošināšanai;
31.2.2. komunālo, sakaru pakalpojumu un telpu noma, ciktāl tos izmanto inovācijas kopas darbībām;
31.2.3. aprīkojuma iegāde vai noma, tā nolietojuma un uzturēšanas izmaksas, ciktāl to izmanto inovācijas kopas darbībām;
31.2.4. komandējumu (darba braucienu) izmaksas;
31.2.5. konsultāciju, prezentāciju, semināru, konferenču, apmācību un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas, lektoru, mārketinga un reprezentācijas materiālu izmaksas, kas saistītas ar digitālās transformācijas ieviešanas iespējām;".
25. Izteikt 31.3.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"31.3.1. digitālā brieduma testa rīka pilnveides, pielāgošanas un uzturēšanas izmaksas, lai veiktu sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu;".
26. Izteikt 32.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"32.1. sadarbībā ar Eiropas digitālās inovācijas centru veiktā sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa izmaksas;".
27. Izteikt 33.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"33.4. citas izmaksas, kas šo noteikumu 31. un 32. punktā nav noteiktas kā attiecināmas;".
28. Papildināt ar 33.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"33.5. izmaksas, ja šo noteikumu 10.1.2. apakšpunktā noteiktais mērķis ir sasniegts pirms līguma noslēgšanas starp Eiropas digitālās inovācijas centru un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru."
29. Papildināt ar 33.1 punktu šādā redakcijā:
"33.1 Eiropas digitālās inovācijas centra un gala labuma guvēja izmaksas ir attiecināmas no dienas, kad Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa ir iesniedzis projekta pieteikumu Eiropas Komisijas programmā "Digitālā Eiropa"."
30. Papildināt ar 35.3.1 apakšpunktu šādā redakcijā:
"35.3.1 veikt pārbaudes Eiropas digitālās inovācijas centra un gala labuma guvēja līmenī, lai uzraudzītu investīcijas īstenošanas un mērķu un rādītāju sasniegšanu saskaņā ar šo noteikumu 12.2. un 35.3. apakšpunktu;".
31. Izteikt 36.5. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.5. piešķirt atbalstu gala labuma guvējiem, izvērtējot gala labuma guvēju atbalsta pieteikumu (turpmāk - atbalsta pieteikums) atbilstību šo noteikumu 36.3, 49., 57.61., 71. un 72. punktam saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu un Atveseļošanas fonda finansējuma atbalstu gala labuma guvējiem saskaņā ar šo noteikumu 61.6. apakšpunktu;".
32. Izteikt 36.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.9. ne biežāk kā divas reizes gadā nodrošināt datu ievadi Vadības informācijas sistēmā par Eiropas digitālās inovācijas centra nefinansiālu atbalstu saņēmušajiem gala labuma guvējiem, kas veikuši sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu, saņēmuši mentoringa, konsultāciju, tehnoloģiskos un apmācību pakalpojumus, atbalsta platformu preču un pakalpojumu dizainam, prototipēšanai, testēšanai un ieviešanai ražošanā vai lietošanā, digitālās attīstības ceļa karti, atzinumu un lēmuma standartformas kopiju, ar kuru tiek piešķirts nefinansiāls atbalsts, norādot atbalsta piešķiršanas lēmuma reģistrācijas numuru;".
33. Izteikt 36.13. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.13. nodrošināt gala labuma guvējiem klātienes vai elektronisku piekļuvi sākotnējam un otrreizējam digitālā brieduma testam un 30 dienu laikā pēc gala labuma guvēja sākotnējā digitālā brieduma testa veikšanas izstrādāt digitālās attīstības ceļa karti. Ja informācijas pieejamība ir atkarīga no valsts iestāžu sniegtā pakalpojuma, lai nodrošinātu izslēgšanas kritēriju pārbaudi, digitālās attīstības ceļa kartes izstrādes termiņu var pagarināt par 10 darbdienām;".
34. Papildināt ar 36.13.1 apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.13.1 sniegt gala labuma guvējam automātisku digitālās attīstības ceļa karti saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumu Nr. 10 Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi" 27. punktu;".
35. Izteikt 36.14. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.14. 30 dienu laikā pēc gala labuma guvēja investīciju projekta īstenošanas un gala labuma guvēja otrreizējā digitālā brieduma testa veikšanas izvērtēt ieguldījumu īstenošanu un atkarībā no izvērtējuma sniegt attiecīgi pozitīvu vai negatīvu atzinumu par gala labuma guvēja kopējā digitalizācijas līmeņa uzlabojumiem saskaņā ar digitālās attīstības ceļa kartē minēto nosacījumu izpildi;".
36. Izteikt 36.15. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.15. nodrošināt vizuālās identitātes prasības atbilstoši regulas Nr. 2021/241 34. panta 2. punktam un Eiropas Komisijas un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantam;".
37. Izteikt 36.17. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.17. visā gala labuma guvēja investīciju projekta īstenošanas laikā piemērot principu "nenodarīt būtisku kaitējumu" saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 5. panta 2. punktu un šo noteikumu 36.2 punktu;".
38. Papildināt ar 36.18. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.18. 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru elektroniski iesniegt Ekonomikas ministrijā stratēģiski svarīgā projekta komunikācijas plānu;".
39. Papildināt ar 36.19. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.19. nodrošināt pastiprinātus informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu, organizējot vismaz vienu konferenci šo noteikumu 12.1 punkta īstenošanai, sadarbojoties visiem Eiropas digitālās inovācijas centriem kopā;".
40. Papildināt ar 36.20. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.20. uzskaitīt gala labuma guvējam sniegto atbalstu, ievērojot, ka tad, ja sākotnējo un otrreizējo digitālā brieduma testu un ceļa karti gala labuma guvējs ir izpildījis kopā ar Eiropas digitālās inovācijas centra ekspertu, tad sniegtais atbalsts ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam;".
41. Papildināt ar 36.21. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.21. izstrādāt kārtību, kādā tiek piešķirts komercdarbības atbalsts gala labuma guvējiem, lai nodrošinātu šo noteikumu 36.5. apakšpunktā noteikto pienākumu izpildi;".
42. Papildināt ar 36.22. apakšpunktu šādā redakcijā:
"36.22. pēc pieprasījuma iesniegt Ekonomikas ministrijā informāciju par uzņēmumu investīciju projekta īstenošanas laikā sasniegtajiem galvenajiem rādītājiem saskaņā ar atzinumos iekļauto informāciju."
43. Papildināt ar 36.1 punktu šādā redakcijā:
"36.1 Eiropas digitālās inovācijas centrs atbild par programmas "Digitālā Eiropa" noteikto rādītāju izpildi un finansējuma izlietojumu."
44. Papildināt ar 36.2 punktu šādā redakcijā:
"36.2 Atbalsta pieteikumu uzskata par neatbilstošu šo noteikumu 36.17. apakšpunktā noteiktajam principam "nenodarīt būtisku kaitējumu", ja atbalsta pieteikumā paredzētas šādas darbības:
36.21. darbības, kas saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanu, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.22. darbības, kas saistītas ar atkritumu poligoniem, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai, sadedzināšanas iekārtām un mehāniski bioloģiskās apstrādes iekārtām;
36.23. darbības, kas saistītas ar atkritumu savākšanas, uzglabāšanas, apstrādes, pārstrādes un apglabāšanas iekārtu un to programmatūru iegādi un nomu;
36.24. darbības, kas kaitē ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.25. darbības, kas kaitē aprites ekonomikai, tostarp atkritumu rašanās novēršanai un reciklēšanai, vienā vai vairākos produktu aprites cikla posmos radot būtiskus efektivitātes trūkumus materiālu izmantošanā vai tādu dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā kā neatjaunojami energoresursi, izejvielas, ūdens un zeme, tostarp produktu ilgizturības, remontējamības, modernizējamības, atkārtotas lietojamības vai reciklējamības ziņā, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.26. darbības, kas kaitē vides piesārņojuma novēršanai un kontrolei, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai;
36.27. darbības, kas kaitē bioloģiskās daudzveidības un ekosistēmu aizsardzībai un atjaunošanai, ja minētā darbība kaitē ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai, vai kaitē dzīvotņu un sugu, tostarp Eiropas Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam, izņemot gadījumus, ja gala labuma guvējs ir saņēmis atļauju šo darbību veikšanai."
45. Papildināt ar 36.3 punktu šādā redakcijā:
"36.3 Šo noteikumu 36.2 punktā minētās darbības nodrošināšanai Eiropas digitālās inovācijas centrs pārbauda darbības veidu pirms līguma parakstīšanas un atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam."
46. Izteikt 38. punktu šādā redakcijā:
"38. Inovācijas kopas koordinators pēc šo noteikumu 36.2. apakšpunktā veiktās darbības slēdz atsevišķus partnerības līgumus ar katru inovācijas kopas dalībnieku un iesniedz tos Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā. Inovācijas kopas koordinators ir atbildīgs par inovācijas kopas pārvaldībai piešķirtā finansējuma tālāku novirzīšanu pārējiem inovācijas kopas dalībniekiem."
47. Izteikt 39.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"39.1. piešķirt Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai komercdarbības atbalstu;".
48. Izteikt 39.4.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"39.4.3. komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanas pārbaudes Eiropas digitālās inovācijas centra līmenī attiecībā uz Atveseļošanas fonda finansējuma daļu;".
49. Izteikt 45.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"45.2. starpposma maksājumus ne biežāk kā reizi sešos mēnešos saskaņā ar šo noteikumu 23.7. apakšpunktā noteikto progresa pārskatu iesniegšanas grafiku;".
50. Izteikt 49. punktu šādā redakcijā:
"49. Šo noteikumu izpratnē Eiropas digitālās inovācijas centra pakalpojumus var saņemt gala labuma guvējs, ja tas atbilst šādiem nosacījumiem:
49.1. uz to attiecas viens no šādiem gadījumiem:
49.1.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un tam ir juridiskas personas statuss;
49.1.2. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā;
49.1.3. tas ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā;
49.2. tas atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam saskaņā ar šo noteikumu 2.11. apakšpunktu vai lielā komersanta statusam saskaņā ar šo noteikumu 2.6. apakšpunktu;
49.3. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos;
49.4. uz gala labuma guvēju, izņemot šo noteikumu 49.1.3. apakšpunktu, nav attiecināmi šādi izslēgšanas kritēriji:
49.4.1. gala labuma guvējs vai persona, kura ir gala labuma guvēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt gala labuma guvēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:
49.4.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;
49.4.1.2. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;
49.4.1.3. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;
49.4.1.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas;
49.4.1.5. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam;
49.4.1.6. cilvēku tirdzniecība;
49.4.1.7. tādu preču un vielu pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta;
49.4.1.8. neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos;
49.4.2. uz to attiecas tāds attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmums par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, tas ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī, vai kā personas nodarbināšana bez rakstveidā noslēgta darba līguma;
49.4.3. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros gala labuma guvēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi;
49.4.4. ir pasludināts tā maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība vai tas tiek likvidēts;
49.4.5. tas ar tādu attiecīgās jomas kompetentās institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā normatīvajos aktos noteiktajā termiņā neiesniegta informatīvā deklarācija par darbiniekiem, kas iesniedzama par personām, kuras uzsāk darbu."
51. Papildināt ar 49.1 punktu šādā redakcijā:
"49.1 Pārbaude par atbilstību šo noteikumu 49.4. apakšpunktā minētajiem izslēgšanas kritērijiem attiecas arī uz Eiropas digitālās inovācijas centru projektu iesniegumu atlases procesu."
52. Izteikt 51. punktu šādā redakcijā:
"51. Atbalstu šo noteikumu 31. punktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 4., 5. un 8. punktu, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai."
53. Izteikt 52. punktu šādā redakcijā:
"52. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par Eiropas digitālās inovācijas centra atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 2. punkta nosacījumiem, tādējādi piešķirot komercdarbības atbalstu šo noteikumu 31. punktā noteiktajām attiecināmajām izmaksām Eiropas digitālās inovācijas centra kā inovācijas kopas darbību īstenošanai. Par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu."
54. Izteikt 56. punktu šādā redakcijā:
"56. Atbalstu šo noteikumu 32. punktā minēto Eiropas digitālās inovācijas centra sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai sniedz Eiropas digitālās inovācijas centrs gala labuma guvējam saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu ES Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190/45) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 717/2014), vai Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/9) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 1408/2013), un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējam."
55. Papildināt ar 56.1 punktu šādā redakcijā:
"56.1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai atbalsta sniegšanai gala labuma guvējam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014, vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013 un atbalsta sniegšanai no Atveseļošanas fonda finansējuma gala labuma guvējiem saskaņā ar šo noteikumu 61.6. apakšpunktu."
56. Izteikt 57. punktu šādā redakcijā:
"57. Atbalsts gala labuma guvējam netiek sniegts, ja tas darbojas:
57.1. Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. un 2. punktā un 3. panta 2. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013;
57.2. Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. pantā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014;
57.3. Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. pantā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013;
57.4. ieroču un munīcijas tirdzniecībā (Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā 2. redakcija (turpmāk - NACE 2. red.), grupa 47.78 "Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.5. azartspēļu un derību nozarē (NACE 2. red. 92. nodaļa "Azartspēles un derības");
57.6. tabakas izstrādājumu ražošanā un tirdzniecībā (NACE 2. red. 12. nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana", grupa 46.35 "Tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecība" un grupa 47.26 "Tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.7. alkohola tirdzniecībā (NACE 2. red. grupa 46.34 "Dzērienu vairumtirdzniecība" un grupa 47.25 "Alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos");
57.8. operācijās ar nekustamo īpašumu (NACE 2. red. L sadaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu", grupa 68.1 "Sava nekustama īpašuma pirkšana un pārdošana" un grupa 68.31 "Starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu");
57.9. atkritumu savākšanā, apstrādē un izvietošanā, materiālu pārstrādē (NACE 2. red. grupa 38.21 "Atkritumu apstrāde un izvietošana (izņemot bīstamos atkritumus)" un grupa 38.22 "Bīstamo atkritumu apstrāde un izvietošana");
57.10. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
57.11. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 8., 9., 10. un 11. punktā noteiktajām definīcijām un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
57.12. Komisijas regulas Nr. 651/2014 13. panta "a", "b", "c", "d" apakšpunktā noteiktajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās un pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014;
57.13. saistībā ar fosilo kurināmo, tostarp ar tā pakārtotu izmantošanu, tai skaitā ar elektroenerģijas vai siltuma ražošanu, kā arī saistīto pārvades un sadales infrastruktūru, izmantojot dabasgāzi;
57.14. saistībā ar kvotu tirdzniecības sistēmu, lai sasniegtu prognozētās CO2 emisijas."
57. Papildināt ar 57.1 punktu šādā redakcijā:
"57.1 Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pirms komercdarbības atbalsta piešķiršanas Eiropas digitālās inovācijas centram kā inovācijas kopai veic atbilstības pārbaudi šo noteikumu 57.4., 57.5., 57.6., 57.7., 57.8., 57.9., 57.10., 57.11. un 57.12. apakšpunktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm un darbībām. "
58. Izteikt 58. punktu šādā redakcijā:
"58. Gala labuma guvējs nodrošina darbību vai izmaksu nošķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. punktu, ja gala labuma guvējs vienlaikus darbojas šajos noteikumos norādītajās atbalstāmajās un neatbalstāmajās nozarēs."
59. Papildināt ar 59.1 punktu šādā redakcijā:
"59.1 Eiropas digitālās inovācijas centra pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem gala labuma guvējs var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā. Ekonomikas ministrijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā."
60. Izteikt 61. punktu šādā redakcijā:
"61. Gala labuma guvējam Eiropas digitālās inovācijas centrs kā inovācijas kopa saskaņā ar šo noteikumu 2.5. apakšpunktu uz atbalsta piešķiršanas dienu pārbauda šādus nosacījumus:
61.1. vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota komersanta līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas Regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
61.2. vai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju gala labuma guvējam nav nodokļu vai nodevu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, par kuriem ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;
61.3. vai gala labuma guvējs nesaņem un neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros no Eiropas Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem (tai skaitā valsts un pašvaldību līdzekļiem);
61.4. vai gala labuma guvējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, nav ierosināts vai netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process un vai tas neatbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru;
61.5. vai gala labuma guvējs nedarbojas šo noteikumu 57. punktā minētajās neatbalstāmajās nozarēs un darbībās;
61.6. vai publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība veic vai neveic saimniecisko darbību. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu tikai no Atveseļošanas fonda finansējuma 100 % apmērā, un tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu publiskai personai vai tās institūcijai vai publiskas personas kapitālsabiedrībai. Ja Eiropas digitālās inovācijas centrs konstatē, ka publiskas personas vai tās institūcijas vai publiskas personas kapitālsabiedrības veic saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir atbalstu saskaņā ar šo noteikumu 56. punktu."
61. Izteikt 63. punktu šādā redakcijā:
"63. Pieļaujamā finansējuma intensitāte no projekta iesnieguma un atbalsta pieteikuma kopējām attiecināmajām izmaksām:
63.1. Eiropas digitālās inovācijas centram maksimāli pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 50 % saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 6. un 9. punktu;
63.2. gala labuma guvējam maksimālā pieļaujamā Atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100 % saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014, vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013;
63.3. ja gala labuma guvējam, kas ir publiska persona vai tās institūcija vai publiskas personas kapitālsabiedrība, sniegtie pakalpojumi nav saistīti ar saimniecisko darbību, Eiropas digitālās inovācijas centrs piešķir finansējumu 100 % apmērā saskaņā ar šo noteikumu 61.6. apakšpunktu."
62. Izteikt 64. punktu šādā redakcijā:
"64. Inovācijas kopas dalībnieki nodrošina, ka visas atbalsta summas, kas tiek piešķirtas Eiropas digitālās inovācijas centra darbībai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 9. punktu, atsevišķā grāmatvedības uzskaitē ir skaidri nodalītas no tām summām, kuras ir pilnībā jānodod gala labuma guvējiem un kurām tiek piemērots de minimis regulējums."
63. Izteikt 65. punktu šādā redakcijā:
"65. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu Eiropas digitālās inovācijas centram var pieņemt līdz Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktā noteiktajam termiņam."
64. Izteikt 67. punktu šādā redakcijā:
"67. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, inovācijas kopas koordinatoram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai visu nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem."
65. Izteikt 68. punktu šādā redakcijā:
"68. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulas Nr. 717/2014, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasības, inovācijas kopas koordinatoram ir pienākums atmaksāt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai visu projekta ietvaros gala labuma guvējam izmaksāto de minimis atbalsta summu kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā minētajiem nosacījumiem. Inovācijas kopas koordinatoram ir tiesības pēc tam atgūt šo summu no gala labuma guvēja."
66. Svītrot 69. punktu.
67. Izteikt 72. punktu šādā redakcijā:
"72. Ja gala labuma guvējs plāno apvienot šo noteikumu ietvaros noteikto atbalstu, tai skaitā par attiecināmajām izmaksām, ar citu atbalstu, gala labuma guvējs iesniedz Eiropas digitālās inovācijas centram visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto un piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti."
68. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).
Ministru prezidents,
ārlietu ministra pienākumu izpildītājs A. K. Kariņš
Ekonomikas ministra pienākumu izpildītājs
‒
satiksmes ministrs J. Vitenbergs
Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 13. jūlija
noteikumiem Nr. 399
"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 13. septembra
noteikumiem Nr. 577
Vispārīgā informācija visiem gala labuma guvējiem vienāda neatkarīgi no to statusa, nozares, vajadzībām
1. Vispārīga informācija par gala labuma guvēju - nosaukums, reģistrācijas numurs, statuss (sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants), kontaktinformācija.
2. Digitālā brieduma testa rezultāti.
3. Gala labuma guvēja darbības process vai joma, kurā ir identificētas digitālās transformācijas vajadzības un prioritārie Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna atbalsta virzieni digitalizācijai:
3.1. kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai;
3.2. grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā;
3.3. uzņēmumu digitālo prasmju attīstība;
3.4. atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā, izņemot finanšu instrumentus.
4. Gala labuma guvēja informācija par plānotajām darbībām, mērķi, plānoto īstenošanas termiņu, sasniedzamo rezultātu digitālajā transformācijā atbilstoši 3. punktā norādītajiem virzieniem.
5. Informācija par ekspertu(-iem) digitalizācijas jautājumos, kurš(-i) ir piedalījies(-ušies) digitālās attīstības ceļa kartes izstrādē un apstiprināšanā.
6. Informācija par pieejamām atbalsta programmām atbilstoši 3. punktā norādītajiem virzieniem.
7. Informācija par gala labuma guvēja projekta sasniedzamajiem rādītājiem jeb key performance indicators (KPI).
Atbalsta virzieni - informāciju aizpilda par attiecīgo atbalsta virzienu, ko digitālās transformācijas ietvaros plāno īstenot gala labuma guvējs
Atbalsta virziens Nr. 1: Kombinētie finanšu instrumenti (aizdevumi vai paralēlie aizdevumi ar granta elementu) komersantu digitālās transformācijas veicināšanai 1. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma un klātienes vai attālinātā audita attiecīgajos komersanta darbības procesos vai jomās. 2. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām un izmantotā analīze, pamatojoties uz veiktajiem aprēķiniem, statistikas u. c. datiem: 2.1. to nepieciešamības pamatojums - problēma, ieguldījumu mērķis; 2.2. komersanta spēja, gatavība tās ieviest - pieejamais finansējums, cilvēku resursi, kapitāls, nepieciešamās investīcijas; 2.3. to atbilstība uzņēmējdarbības pamatdarbības jomai, procesam, nozarei, t. sk. sākotnējā ieguldījuma, stimulējošās ietekmes nosacījumi. 3. Katras rekomendācijas atbilstības sadalīšana atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem investīcijas nosacījumiem, lieko dzēšot: tradicionālo procesu digitalizācija industrijas 4.0 risinājumu (automatizētas iekārtas, robotu risinājumi, sensoru tīkli un sakaru tehnoloģijas, mākslīgā intelekta risinājumu tehnoloģijas un citi investīcijas mērķim atbilstoši risinājumi, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) iegāde un ieviešana (paredzot gan nepieciešamās iekārtas, gan programmatūras komponentus atbilstoši komersanta pamatdarbības specifikai), piemēram: - lietu internets (Internet of things - IOT) - mākslīgais intelekts (Artificial intelligence - AI) - mašīnmācīšanās (Machine learning - ML) - blokķēde (Blockchain) - lielie dati (Big data) - mākoņdatošana (Cloud computing) - augstas veiktspējas datošana (High performance data - HPC) - virtuālā realitāte (Virtual reality - VR) - paplašinātā realitāte (Augmented reality - AR) 5G tīklā funkcionējošu sistēmu un iekārtu iegāde datu uzglabāšanas risinājumi procesu digitalizācijai nepieciešamo esošo ražošanas un citu iekārtu atjaunošana un efektivizēšana un jaunu iekārtu iegāde jaunu iekārtu iegāde informācijas un komunikācijas tehnoloģijas (IKT) jomā, kas saistīts ar IKT produktu lietošanu ražošanas procesā vienā platformā darbojošos risinājumu vai sistēmu darbību izveide un nodrošināšana (platformu ekonomika) 4. Produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie pēc investīcijām digitālajā transformācijā, piemēram, darba ražīguma pieauguma rādītāji un citi rādītāji, uz kuriem paredzama pozitīva ietekme. 5. Digitālās transformācijas projekta rezultātā sagaidāmās uzņēmuma digitālās transformācijas ietekmes apraksts, kas tiks izmantots atzinuma sagatavošanai pēc digitālās transformācijas projekta īstenošanas. 6. Kapitāla atlaides piemērošanas nosacījumi - uzskaitījums, kas komersantam jāizdara, jāsasniedz, jāizpilda, lai projekta īstenošana tiktu novērtēta kā sekmīga un komersants varētu pieteikties kapitāla atlaides piemērošanai, t. i., aizdevuma pamatsummas dzēšanai. Ņemot vērā minēto nosacījumu izpildi, komersantam tiks izsniegts pozitīvs vai negatīvs atzinums. |
Atbalsta virziens Nr. 2: Grants jaunu digitālu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā 1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt jauns vai tirgū neesošs digitālais produkts, pakalpojums, tehnoloģija, ko plāno komercializēt. 2. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma un klātienes vai attālinātā audita attiecīgajos uzņēmuma darbības procesos vai jomās. 3. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām: 3.1. to nepieciešamības pamatojums - problēma, ieguldījumu mērķis; 3.2. uzņēmuma spēja, gatavība tās ieviest - pieejamais finansējums, cilvēku resursi, kapitāls, nepieciešamās investīcijas; 3.3. to atbilstība uzņēmējdarbības jomai, procesam, nozarei. 4. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana. |
Atbalsta virziens Nr. 3: Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība 1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt. 2. Secinājumi pēc eksperta padziļinātā novērtējuma. 3. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām: 3.1. to nepieciešamības pamatojums; 3.2. komersanta spēja, gatavība tās ieviest; 3.3. to atbilstība uzņēmējdarbības jomai, procesam, nozarei. 4. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana. |
Atbalsta virziens Nr. 4: Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā (izņemot finanšu instrumentus) 1. Problēmas apraksts, ko plāno risināt ar procesu digitalizāciju. 2. Rekomendācijas digitālās transformācijas darbībām: 2.1. to nepieciešamības pamatojums; 2.2. gala labuma guvēja spēja, gatavība tās ieviest; 2.3. to atbilstība gala labuma guvēja jomai, procesam, nozarei. 3. Procesu un funkciju digitalizācija gala labuma guvējā, kas ietver gatavo risinājumu iegādi, konsultācijas, aparatūras iegādi, sensoru iegādi, iekārtu iegādi, IT infrastruktūru, integrēšanas procesus. Katras rekomendācijas atbilstības sadalīšana atbilstoši Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajiem investīcijas nosacījumiem, lieko dzēšot: administratīvie procesi - finanses un grāmatvedība, administrācija, dokumentu vadība, projektu vadība, kopdarbība, sistēmu savietojamība personāla vadības procesi - cilvēku resursu vadība, darba laika uzskaite, darba deleģēšana, personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija pārdošanas procesi - klientu piesaiste un darījumu vadības automatizācija, pārdošana un darījumu atsekošana, e-komercija, digitālais mārketings, digitālie risinājumi mazumtirdzniecībai, klientu attiecību pārvaldība (Customer relationship management - CRM) resursu pārvaldības procesi - resursu vadība (Enterprise resource planning - ERP, noliktavu pārvaldības sistēmas), energoresursu pārvaldība, efektīvāka izmantošana datu pārvaldības procesi - datu drošība, datu glabāšana, komunikācijas infrastruktūra transports un loģistikas procesi - lietu internets, viedie mobilitātes risinājumi, uztveres sistēmas, satiksmes monitorings ražošanas un kvalitātes kontroles procesi - ražošanas un biznesa procesu vadības un automatizācijas, kvalitātes kontroles sistēmas, datu sinhronizācija, datu analītika operatīvās vadības procesi - biznesa vadība, biznesa analītika, lielo datu analītika, risinājumi vadības lēmumu pieņemšanai, datu automatizācija, sinhronizācija stratēģiskā vadība - digitalizācijas (procesu un produktu) un inovāciju attīstības stratēģija citu ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktiem, tehnoloģijām, drošību vai procesiem saistītu uzlabojumu veikšana 4. Produktivitātes rādītāji šobrīd un prognozētie pēc investīcijām digitālajā transformācijā. 5. Digitālās transformācijas projekta rezultātā sagaidāmās gala labuma guvēja digitālās transformācijas ietekmes apraksts. 6. Privātā līdzfinansējuma nodrošināšana. |
Eksperts
___.___._______ | |||
(paraksts) | (vārds, uzvārds) | (datums)" |