1. Saistošie noteikumi nosaka Tukuma novada pašvaldības pabalstu un materiālā atbalsta veidus, apmēru un saņemšanas kārtību.
2. Tukuma novada pašvaldības pabalstu un materiālā atbalsta veidi ir:
2.1. pabalsts jaundzimušā bērna aprūpei;
2.2. pabalsts bērna ar invaliditāti aprūpei;
2.3. pabalsts aizgādnim;
2.4. pabalsts kāzu jubilāriem;
2.5. pabalsts apaļajā dzīves jubilejā;
2.6. pabalsts valsts svētkos;
2.7. pabalsts zobu protezēšanas pakalpojumiem;
2.8. materiāls atbalsts higiēnas pakalpojumu nodrošināšanai;
2.9. remigrācijas pabalsts;
2.10. apbedīšanas pabalsts;
2.11. atbalsts transporta nodrošināšanai.
3. Pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei 200,00 euro apmērā izmaksā par katru Tukuma novada administratīvajā teritorijā pirmreizēji dzīvesvietā deklarētu jaundzimušu bērnu.
4. Tiesības saņemt pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei ir vienam no bērna vecākiem vai bērna likumiskajam pārstāvim. Tiesības saņemt pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei saglabājas trīs mēnešus no bērna piedzimšanas dienas.
5. Lai saņemtu pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei, pabalsta pieprasītājs Tukuma novada pašvaldības klientu apkalpošanas centros, pašvaldības iestādē "Tukuma novada sociālais dienests" (turpmāk – Tukuma novada sociālais dienests) vai pagastu pārvaldē iesniedz iesniegumu, kurā norāda:
5.1. savu vārdu, uzvārdu, personas kodu;
5.2. jaundzimušā vārdu, uzvārdu, personas kodu;
5.3. savu kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru;
5.4. likumiskā pārstāvja tiesisko pamatojumu, ja pabalsta saņēmējs nav bērna vecāks.
6. Tukuma novada sociālais dienests mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas pārbauda pieprasījumā norādīto informāciju Sociālās palīdzības administrēšanas sistēmā un pieņem lēmumu par pabalsta jaundzimušā bērna aprūpei piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei, ja tiek konstatēts, ka nav ievēroti šajos saistošajos noteikumos noteiktie nosacījumi.
7. Pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei izmaksā desmit darba dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par pabalsta jaundzimušā bērna aprūpei piešķiršanu. Pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei izmaksā iesniegumā norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķina sistēmas kontā. Pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei var izmaksāt natūrā, ja Tukuma novada sociālais dienests sniedzis atzinumu, kurā norādīti objektīvi iemesli (trūkst prasmju aprūpēt, ir riska grupas ģimeņu uzskaitē u.t.t.), kuru dēļ pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei nepieciešams izmaksāt natūrā.
8. Pabalstu jaundzimušā bērna aprūpei nepiešķir, ja:
8.1. bērns ievietots audžuģimenē vai ārpusģimenes aprūpes institūcijā;
8.2. bērns pēc piedzimšanas nodzīvojis mazāk par septiņām diennaktīm.
9. Pabalstu bērna ar invaliditāti aprūpei 100,00 euro apmērā par katru bērnu piešķir reizi kalendārajā gadā ģimenei, kura savu dzīvesvietu ir deklarējusi Tukuma novada administratīvajā teritorijā un aprūpē vismaz vienu bērnu ar invaliditāti, ar mērķi finansiāli atbalstīt vecākus bērna, kuram noteikta invaliditāte, aprūpē.
10. Lai saņemtu pabalstu bērna ar invaliditāti aprūpei, bērna likumiskais pārstāvis Tukuma novada sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kurā norāda:
10.1. savu vārdu, uzvārdu, personas kodu;
10.2. bērna vārdu, uzvārdu, personas kodu;
10.3. savu kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru.
11. Tukuma novada sociālais dienests mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pārbauda pieprasījumā norādīto informāciju Sociālās palīdzības administrēšanas sistēmā un pieņem lēmumu par pabalsta bērna, kuram noteikta invaliditāte, aprūpei piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu, ja nav ievēroti šajos saistošajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai.
12. Pabalstu bērna ar invaliditāti aprūpei piešķir un izmaksā desmit darba dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par bērna ar invaliditāti aprūpes pabalsta piešķiršanu.
13. Pabalstu aizgādnim 100,00 euro apmērā piešķir vienu reizi kalendārajā gadā par katru aizgādnībā esošu personu ar mērķi finansiāli atbalstīt aizgādņus aizgādņa pienākumu pildīšanā.
14. Pabalstu aizgādnim ir tiesības saņemt Latvijas Republikā dzīvojošam Tukuma novada bāriņtiesas ieceltam aizgādnim, kura aizgādnībā ir vismaz viena persona, kam ar tiesas spriedumu ir noteikta ierobežota (atņemta) rīcībspēja.
15. Lai saņemtu pabalstu aizgādnim, aizgādnis Tukuma novada sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kurā norāda:
15.1. savu vārdu, uzvārdu, personas kodu;
15.2. personas, kura atrodas aizgādnībā, vārdu, uzvārdu, personas kodu;
15.3. kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru, kurā veicama pabalsta ieskaitīšana.
16. Tukuma novada sociālais dienests mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pārbauda nepieciešamo informāciju un pieņem lēmumu par pabalsta aizgādnim piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu aizgādnim, ja nav ievēroti šajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai. Pabalstu aizgādnim izmaksā desmit darba dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par aizgādņa pabalsta piešķiršanu.
17. Pabalstu kāzu jubilāriem piešķir laulātajiem pāriem, ja abi laulātie savu dzīvesvietu deklarējuši Tukuma novada administratīvajā teritorijā un ir laulībā 50 gadus (Zelta kāzas), 60 gadus (Dimanta kāzas) vai 70 gadus (Briljanta kāzas). Tiesības saņemt pabalstu kāzu jubilejā ir viens gads no attiecīgās kāzu jubilejas dienas.
18. Pabalsta kāzu jubilāriem apmērs:
18.1. Zelta kāzu jubilāriem 100,00 euro;
18.2. Dimanta kāzu jubilāriem 150,00 euro;
18.3. Briljanta kāzu jubilāriem 200,00 euro.
19. Lai saņemtu pabalstu kāzu jubilāriem, viens no laulātajiem iesniedz iesniegumu Tukuma novada sociālajā dienestā vai Tukuma novada Dzimtsarakstu nodaļā. Iesniegumā:
19.1. norāda savu vārdu, uzvārdu, personas kodu;
19.2. norāda savu kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru;
19.3. pievieno laulības apliecību vai tās atvasinājumu.
20. Lēmumu par pabalsta kāzu jubilāriem piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu kāzu jubilāriem, ja nav ievēroti šajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai, pieņem Tukuma novada sociālais dienests viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā līdz kāzu ceremonijas norises dienai, ja tāda pieteikta.
21. Pabalstu kāzu jubilāriem izmaksā desmit darba dienu laikā no lēmuma par pabalsta kāzu jubilejā piešķiršanas dienas iesniegumā norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā ne vēlāk kā līdz kāzu jubilejas dienai vai pasniedz laulātajam pārim Zelta, Dimanta vai Briljanta kāzu ceremonijas laikā.
22. Pabalsta apaļajā dzīves jubilejā mērķis ir godināt personu nozīmīgā dzīves jubilejā, kā arī iepazīties ar personu dzīves vidi, dzīves kvalitāti, identificētu viņu sociālās problēmas, lai sekmētu labvēlīgas dzīves vides, sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu veidošanu novada pašvaldības teritorijā dzīvojošiem pensijas vecuma iedzīvotājiem, plānojot pašvaldības turpmāko darbību atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām un izvirzītajiem mērķiem.
23. Pabalstu apaļajā dzīves jubilejā ir tiesības saņemt Tukuma novada administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušām personām, kurām attiecīgajā gadā paliek 75, 80, 85, 90, 95, 100, 101,102 un vairāk gadu.
24. Pabalsta apaļajā dzīves jubilejā apmērs:
24.1. 75 dzīves gadi – 30,00 euro;
24.2. 80 dzīves gadi – 35,00 euro;
24.3. 85 dzīves gadi – 45,00 euro;
24.4. 90 dzīves gadi – 50,00 euro;
24.5. 95 dzīves gadi – 75,00 euro;
24.6. 100 dzīves gadi – 150,00 euro;
24.7. 101 dzīves gads – 175,00 euro,
par katru nākamo dzīves gadu papildus 25,00 euro.
25. Pabalsta apaļajā dzīves jubilejā saņemšanu administrē un nodrošina Tukuma novada pašvaldība, slēdzot sadarbības līgumu ar Tukuma novada sociālo dienestu un Tukuma novada teritorijā esošām pensionāru biedrībām, kuras izteikušas vēlēšanos piedalīties, veicot pabalsta apaļajā dzīves jubilejā pasniegšanu. Pabalsta apaļajā dzīves jubilejā pasniegšanā var piedalīties Tukuma novada pašvaldības pārstāvis, pagastu pārvalžu vadītāji.
26. Personu apaļajā dzīves jubilejā sveic un pabalstu apaļajā dzīves jubilejā pasniedz personas dzīvesvietā jubilejas dienā vai citā dienā, iepriekšēji saskaņojot to ar sveicamo personu.
27. Pabalstu valsts svētkos 50,00 euro apmērā vienu reizi gadā piešķir politiski represētām personām un nacionālās pretošanās kustību dalībniekiem vai Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem un cietušajām personām, kuras savu dzīvesvietu deklarējušas Tukuma novada administratīvajā teritorijā, ar mērķi godināt un sniegt atbalstu, atzīmējot Latvijas Republikas proklamēšanas gadadienu. Pabalsta apmērs noteikts uz vienu personu, neatkarīgi no statusu skaita.
28. Lai saņemtu pabalstu valsts svētkos, persona vai tās likumiskais pārstāvis līdz kārtējā gada 30. novembrim iesniedz Tukuma novada sociālajā dienestā iesniegumu, kurā:
28.1. norāda savu vārdu, uzvārdu, personas kodu;
28.2. norāda savu kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru;
28.3. pievieno apliecības (atbilstoši statusam) kopiju.
29. Saistošo noteikumu 28. punktā noteikto iesniegumu persona iesniedz, pirmreizēji lūdzot pabalstu valsts svētkos. Turpmākajos gados pabalsts valsts svētkos tiek izmaksāts, pamatojoties uz pirmreizējo iesniegumu.
30. Tukuma novada sociālais dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma un nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas pārbauda personas atbilstību pabalsta valsts svētkos saņemšanai un izmaksā pabalstu, ja ir ievēroti šajos saistošajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai.
31. Pabalstu valsts svētkos izmaksā personas norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķina sistēmas kontā kārtējā gada novembrī vai desmit darba dienu laikā no iesnieguma iesniegšanas dienas.
32. Pabalstu zobu protezēšanas pakalpojumiem piešķir personai, kura savu dzīvesvietu deklarējusi Tukuma novada administratīvajā teritorijā un atbilst vienam no šādiem kritērijiem:
32.1. ir noteikta I, II, III grupas invaliditāte;
32.2. saņem vecuma pensiju, t. sk. priekšlaicīgo pensiju, un nav darba tiesiskajās attiecībās vai neveic citu saimniecisko darbību;
32.3. politiski represēta persona;
32.4. daudzbērnu ģimenes vecāks.
33. Pabalsta zobu protezēšanas pakalpojumiem apmērs:
33.1. zobu protezēšanai 30 % apmērā, bet ne vairāk kā 100,00 euro par attiecīgo kalendāro gadu;
33.2. zobu protēžu labošanai 75 % apmērā, bet ne vairāk kā 36,00 euro par attiecīgo kalendāro gadu.
34. Lai saņemtu pabalstu zobu protezēšanas pakalpojumiem, pabalsta pieprasītājs gada laikā iesniedz Tukuma novada sociālajā dienestā iesniegumu par pabalsta piešķiršanu, kurā:
34.1. norāda savu vārdu, uzvārdu, personas kodu;
34.2. norāda savu kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru;
34.3. pievieno finanšu dokumentus, kas apstiprina, ka pabalsta pieprasītājs ir saņēmis zobu protezēšanas pakalpojumu;
34.4. uzrāda dokumentu, kurš apstiprina, ka persona ir politiski represēta persona.
35. Pabalstu zobu protezēšanas pakalpojumiem nepiešķir, ja personai par attiecīgo pakalpojumu ir piešķirts šim mērķim noteiktais pašvaldības sociālais pabalsts.
36. Tukuma novada sociālais dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma un nepieciešamo dokumentu saņemšanas pārbauda personas atbilstību pabalsta zobu protezēšanas pakalpojumiem saņemšanai un pieņem lēmumu par pabalsta zobu protezēšanas pakalpojumiem piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu, ja nav ievēroti šajos saistošajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai.
37. Pabalstu zobu protezēšanas pakalpojumiem izmaksā personas norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā desmit darba dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par pabalsta zobu protezēšanas pakalpojumiem piešķiršanu.
38. Pašvaldība sniedz šādu materiālo atbalstu higiēnas pakalpojumu nodrošināšanai:
38.1. vienu reizi mēnesī sedz maksu dušas apmeklējumam un veļas mazgāšanai (līdz 5 kg), kā arī dušas apmeklējumam līdz 50 % apmērā, bet ne vairāk kā 3,50 euro apmērā katram nākamajam dušas apmeklējumam vienu reizi nedēļā attiecīgajā mēnesī, saistošo noteikumu 40.3. apakšpunktā noteiktajai personu grupai;
38.2. sedz maksu dušas apmeklējumam līdz 50 % apmērā, bet ne vairāk kā 3,50 euro vienu reizi mēnesī, saistošo noteikumu 40.1., 40.2., 40.4., 40.5. apakšpunktā noteiktajai personu grupai;
38.3. sedz maksu dušas apmeklējumam, kā arī veļas mazgāšanai, saistošo noteikumu 40.6. apakšpunktā noteiktajai personu grupai, sociālā darbinieka nosūtījumā norādītajā apjomā.
39. Materiālu atbalstu higiēnas pakalpojumu nodrošināšanai piemēro higiēnas pakalpojumam, kuru nodrošina Tukuma novada sociālais dienests vai tāds pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Tukuma novada sociālais dienests noslēdzis līgumu par higiēnas pakalpojuma nodrošināšanu.
40. Materiālu atbalstu higiēnas pakalpojumu nodrošināšanai ir tiesības saņemt personai, kura deklarējusi savu dzīvesvietu Tukuma novada administratīvajā teritorijā un atbilst vienam no šādiem kritērijiem:
40.1. personai noteikta invaliditāte;
40.2. persona saņem vecuma pensiju;
40.3. persona dzīvo mājsaimniecībā, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss;
40.4. daudzbērnu ģimene;
40.5. politiski represēta persona;
40.6. personai izsniegts sociālā darbinieka nosūtījums.
41. Lai saņemtu materiālu atbalstu higiēnas pakalpojumu nodrošināšanai, persona pakalpojuma saņemšanas vietā uzrāda dokumentu, kas pamato tiesības saņemt atvieglojumu (pensionāra apliecību, trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības izziņu, politiski represētās personas apliecību, invaliditātes apliecību, Latvijas Goda ģimenes apliecību "3 + Ģimenes karte").
42. Remigrācijas pabalstu piešķir ģimenei, kuras aprūpē ir viens vai vairāki nepilngadīgi bērni, ģimenes locekļi ir Latvijas pilsoņi vai Latvijas valstspiederīgie (ar termiņuzturēšanās vai pastāvīgās uzturēšanās atļaujām, Latvijas nepilsoņi) un kura vēlas atgriezties no dzīvesvietas citas valsts teritorijā uz Latviju un par savu dzīvesvietu izvēlējusies Tukuma novada administratīvajā teritorijā esošu mājokli.
43. Remigrācijas pabalstu līdz 500,00 euro piešķir vienīgā mājokļa iegādei vai faktisko īres izdevumu segšanai līdz diviem mēnešiem, ja ģimene attiecīgajā īpašumā ir deklarējusi dzīvesvietu.
44. Lai saņemtu remigrācijas pabalstu, ģimenes pārstāvis trīs mēnešu laikā no atgriešanās brīža iesniedz Tukuma novada sociālajā dienestā iesniegumu par pabalsta pieprasīšanu, ar atļauju veikt personu datu apstrādi, lai datu reģistrā pārliecinātos, vai ģimenei nepieder dzīvošanai derīgs īpašums, un dokumentus, kas apliecina nekustamā īpašuma pirkšanas vai īrēšanas faktu.
45. Tukuma novada sociālais dienests mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pārbauda pieprasījumā norādīto informāciju Sociālās palīdzības administrēšanas sistēmā un pieņem lēmumu par remigrācijas pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt remigrācijas pabalstu, ja nav ievēroti šajos saistošajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai.
46. Remigrācijas pabalstu izmaksā personas norādītajā kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas kontā desmit darba dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par remigrācijas pabalsta piešķiršanu.
47. Apbedīšanas pabalstu piešķir Tukuma novada teritorijā dzīvesvietu deklarējušas personas nāves gadījumā.
48. Apbedīšanas pabalstu 450,00 euro apmērā piešķir, ja pabalsta pieprasītājam (persona, kas uzņēmusies apbedīšanu) nav tiesību uz citu apbedīšanas pabalstu. Savukārt, ja pabalsta pieprasītājam ir tiesības uz citu apbedīšanas pabalstu, kura kopsumma nepārsniedz 450,00 euro, apbedīšanas pabalsta apmērs ir starpība starp citu saņemto apbedīšanas pabalstu un šajos saistošajos noteikumos noteikto apbedīšanas pabalstu.
49. Lai saņemtu apbedīšanas pabalstu, pabalsta pieprasītājs (persona, kas uzņēmusies apbedīšanu) vai tā pilnvarotā persona viena mēneša laikā no apbedījamās personas nāves dienas iesniedz Tukuma novada sociālajā dienestā iesniegumu par apbedīšanas pabalsta piešķiršanu. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas pamato saistošo noteikumu 48. punktā minētos apstākļus.
50. Lēmumu par apbedīšanas pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt apbedīšanas pabalstu, ja nav ievēroti šajos saistošajos noteikumos noteiktie nosacījumi attiecīgā pabalsta saņemšanai, pieņem Tukuma novada sociālais dienests viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Apbedīšanas pabalstu personai, kura uzņēmusies apbedīšanu, izmaksā desmit darba dienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par apbedīšanas pabalsta piešķiršanu.
51. Ja neviena persona nav uzņēmusies apbedīšanu, Tukuma novada sociālais dienests saskaņā ar noslēgto līgumu par apbedīšanas pakalpojuma organizēšanu veic mirušās personas apbedīšanu par pašvaldības līdzekļiem.
52. Atbalstu transporta nodrošināšanai ir tiesības saņemt Tukuma novada administratīvajā teritorijā deklarētai personai, ja tā funkcionālu traucējumu vai dzīvesvietas atrašanās dēļ, vai citu objektīvu no savas gribas neatkarīgu apstākļu dēļ nespēj izmantot sabiedrisko transportu vai pašu spēkiem nespēj nodrošināt transporta pieejamību, lai nokļūtu uz saistošo noteikumu 53. punktā noteikto mērķi Latvijas valsts teritorijā.
53. Atbalsts transporta nodrošināšanai tiek sniegts ar mērķi nodrošināt personas nokļūšanu uz ārstniecības iestādēm, sociālo pakalpojumu sniegšanas vietu un atpakaļ vai uz pasākumiem, kuri nepieciešami sociālās palīdzības vai sociālo pakalpojumu nodrošināšanai un ir iekļauti sociālā darbinieka un personas vienošanās par līdzdarbību, atbalsta vai sociālās rehabilitācijas plānā.
54. Atbilstību atbalsta transporta nodrošināšanai saņemšanai, izņemot saistošo noteikumu 57. punktā noteiktā atbalsta saņemšanai, nosaka sociālais darbinieks, izvērtējot saistošo noteikumu 52. punktā noteiktos apstākļus un aizpildot atbalsta transporta nodrošināšanai izvērtēšanas karti (saistošo noteikumu pielikums).
55. Atbalstu transporta nodrošināšanai administrē un sniedz Tukuma novada sociālais dienests, nepieciešamības gadījumā piesaistot Tukuma novada pašvaldības administrācijas, pagastu pārvaldes un citu pašvaldības iestāžu lietošanā esošos autotransporta resursus.
56. Lai saņemtu atbalstu transporta nodrošināšanai, persona savlaicīgi, vismaz 3 (trīs) darbadienas iepriekš, vēršas Tukuma novada sociālajā dienestā un piesaka braucienu, norādot brauciena laiku (datumu, pulksteņa laiku), mērķi, brauciena nepieciešamību un citu svarīgo informāciju, kura vajadzīga saistošo noteikumu 54. punkta izpildei.
57. Neatliekamos gadījumos, brīvdienās, svētku dienās un pēc Tukuma novada sociālā dienesta darba laika atbalstu transporta nodrošināšanai uz ārstniecības iestādēm Tukuma novada administratīvajā teritorijā, ja nav iespējams izmantot pašvaldības transporta resursus, sniedz komersants, ar kuru Tukuma novada sociālais dienests noslēdzis līgumu par transporta pakalpojuma sniegšanu. Lai saņemtu šajā punktā noteikto atbalstu, persona braucienu piesaka Tukuma novada vienotajā dispečerdienestā.
58. Atbalsta transporta nodrošināšanai izmaksas, kad tiek izmantots pašvaldības transports, tiek segtas no attiecīgā gadā šim mērķim paredzētajiem pašvaldības budžeta līdzekļiem. Maksu par saistošo noteikumu 57. punktā noteikto atbalstu transporta nodrošināšanai, kura noteikta transporta pakalpojuma līgumā, pamatojoties uz pašvaldības izsniegto rēķinu, ir pienākums segt personai, kura izmanto transportu, izņemot, ja persona dzīvo mājsaimniecībā, kuras ienākumi izvērtēti un atbilst trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu līmenim.
59. Atbalsts transporta nodrošināšanai, izņemot saistošo noteikumu 57. punktā noteiktais, tiek sniegts pieraksta (braucienu rezervācijas) kārtībā. Ja attiecīgajā laikā esošie transporta resursi nav pieejami vai šim mērķim paredzētie pašvaldības budžeta finanšu līdzekļi nav pietiekami, atbalsts transporta nodrošināšanai attiecīgajam braucienam tiek atteikts.
60. Maksimālais atbalsta apjoms transporta nodrošināšanai vienai personai viena kalendārā gada laikā ir līdz 10 braucieniem, izņemot, ja atbalsts transporta nodrošināšanai nepieciešams regulāru (ikmēneša, iknedēļas) ārstniecisko procedūru saņemšanai. Ja persona attiecīgā kalendārā gada laikā transporta nodrošināšanai ir saņēmusi gan pašvaldības pabalstu sociālā darba ietvaros noslēgtās vienošanās noteikto uzdevumu īstenošanā, gan šajos noteikumos noteikto atbalstu transporta nodrošināšanā, tad šo pabalstu un atbalstu (braucienu) skaits un finansējums tiek summēts (ieskaita atbalsta transporta nodrošināšanai un pabalsta sociālā darba ietvaros noslēgtās vienošanās noteikto uzdevumu īstenošanā attiecīgajā noteiktajā apjomā).
62. Tukuma novada sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Tukuma novada domes Administratīvo aktu strīdu komisijā.
63. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Tukuma novada domes 2021. gada 24. novembra saistošie noteikumi Nr. 41 "Par Tukuma novada pašvaldības pabalstiem".
64. Saistošo noteikumu 28. punktā noteiktais nosacījums par pirmreizējiem iesniegumiem ir attiecināms arī uz tiem iesniegumiem par pabalsta valsts svētkos pieprasīšanu, kas Tukuma novada sociālajam dienestam iesniegti 2022. gadā.
Personas vārds, uzvārds, personas kods:
pieprasītājs____________________________________, p.k. ___________-_____________
pārvadājamā persona, ja tā nav pieprasītājs
____________________________________, p.k. ___________- ____________
Kontaktpersonas tālruņa Nr.:_________________________
Pieprasītais maršruts:
No kurienes | ||
Uz kurieni |
Abos virzienos
Vienā virzienā
Brauciena mērķis:
ārstniecības iestāde
sociālā pakalpojuma saņemšanas vieta
cits mērķis |
Brauciena nepieciešamības pamatojums:
Brauciena galapunkta sasniegšanas datums un laiks:
__.__.20__. plkst.__________
Sabiedriskā transporta izmantošana:
Pieejamie resursi:
(apgādnieki, kaimiņi, mājsaimniecībā esošo personu privātā transporta pieejamība)
Kārtējā kalendārā gadā saņemtā atbalstu transporta nodrošināšanā un pašvaldības pabalsta sociālā darba ietvaros noslēgtās vienošanās noteikto uzdevumu īstenošanā ar mērķi nodrošināt transportu apjoms ___ braucieni (izņemot regulāro (ikmēneša, iknedēļas) ārstniecisko procedūru saņemšanai)
atbilst atbalsta transporta nodrošināšanai saņemšanai
neatbilst atbalsta transporta nodrošināšanai saņemšanai
Specifiskās vajadzības, kas ietekmē pakalpojuma ilgumu:
Datums:__.__.20__. | Sociālais darbinieks:_______________________________________ |
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošie noteikumi nepieciešami, lai noteiktu jaunu pabalstu – svētku pabalstu, kura mērķis ir godināt politiski represētas personas un nacionālās pretošanās kustību dalībniekus vai Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekus un cietušos, atzīmējot Latvijas Republikas proklamēšanas gadadienu. Ik gadu par šāda pabalsta izmaksu lemj Tukuma novada dome. Nostiprinot šāda veida pabalstu saistošajos noteikumos, tiek radīta paļāvība pabalsta saņēmējiem un pienākums pašvaldībai ik gadu izmaksāt pabalstu šai personu grupai, tādējādi godinot un popularizējot personas, kuras varonīgi pretojušās okupācijas varai vai pakļāvušas savu dzīvību un veselību briesmām, lai likvidētu Černobiļas atomelektrostacijas avārijas sekas, vai cietušas šīs avārijas dēļ. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai palielinātu ar saistošajiem noteikumiem jau noteiktos šādus pašvaldības atbalstus: –materiāls atbalsts higiēnas pakalpojumu nodrošināšanai, –pabalsts protezēšanas izmaksu segšanai, – apbedīšanas pabalsts. Minētā atbalsta palielināšana nepieciešama, lai sasniegtu pabalsta mērķi. Ņemot vērā 2022. gada straujo inflāciju, būtiski ir mainījušās pabalsta izmaksas mērķim paredzētās pakalpojuma cenas. Līdz ar to esošais atbalsta apmērs ir nepietiekams, lai nodrošinātu konkrētās vajadzības. Arvien vairāk palielinās klienta samaksas daļa un pakalpojuma pieejamība samazinās, cilvēki nespēj izmantot atvieglojumu, jo nespēj segt savu daļu, līdz ar to pabalsti, kuri ir kā līdzmaksājumi konkrētu pakalpojumu izmaksu segšanā, ir palielināmi. Izvērtējot budžeta iespējas un iedzīvotāju pieprasījumu pēc veļas mazgāšanas pakalpojuma, saistošie noteikumi nosaka ierobežojumu veļas mazgāšanas pakalpojuma izmaksu pilnīgai segšanai trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām, samazinot to uz vienu reizi mēnesī. Vienlaicīgi ar saistošo noteikumu izdošanu tiks izpildīts Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkts – "dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam". |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Salīdzinot ar aktuālajiem Tukuma novada domes 2021. gada 24. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 41 "Par Tukuma novada pašvaldības pabalstiem", šo noteikumu ietekme uz budžetu ir: 2.1. Dušas un veļas pakalpojumam: – 2023. gads – 315,00 euro, – turpmāk gadā – 630,00 euro; 2.2. Pabalsts zobu protezēšanai: – 2023. gads – 2947,00 euro, – turpmāk gadā – 5880,00 euro; 2.3. Apbedīšanas pabalsts: – 2023. gads – 1050,00 euro, – turpmāk gadā – 2100,00 euro. Svētku pabalsts tiek izmaksāts ik gadu, ieplānots arī 2023. gada budžetā, līdz ar to šāda pabalsta ietveršana saistošajos noteikumos papildus ietekmi uz budžetu neradīs. Salīdzinot ar Tukuma novada domes 2021. gada 24. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 41 "Par Tukuma novada pašvaldības pabalstiem", jaunas pašvaldības institūcijas un darbinieku resursi nav nepieciešami. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi palielina jau esošos pašvaldības pabalstus, kā arī nosaka jaunu pabalstu. Šo pabalstu mērķis ir veicināt iedzīvotāju sociālo funkcionēšanu, līdz ar to neparedz ietekmi uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi, ietekmi uz konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Pabalstu palielināšanai, kā arī svētku pabalsta ieviešanai nav nepieciešama jaunu administratīvo procesu ieviešana, minētie pasākumi plānoti esošo pašvaldības sociālā dienesta administratīvo resursu, procedūru un tam paredzēto izmaksu ietvaros. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošajos noteikumos noteiktā pabalstu saņemšanas kārtība, kā arī veidi būtiski neatšķiras no aktuālajos Tukuma novada domes 2021. gada 24. novembra saistošajos noteikumos Nr. 41 "Par Tukuma novada pašvaldības pabalstiem" noteiktā un to piemērošanu īsteno pašvaldības sociālais dienests. Arī šajos noteikumos noteikto saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem īstenos pašvaldības sociālais dienests esošo cilvēkresursu ietvaros. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. Nav noteikta atšķirīga izpildes kārtība no izpildes kārtības, kāda noteikta ar Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Atsevišķu pabalstu palielināšana sekmēs šo pabalstu mērķa sasniegšanu īpaši mājsaimniecībās ar zemiem ienākumiem, tādējādi veicinās šo mājsaimniecību iekļaušanos sabiedrībā, darba tirgū, kā arī nodrošinās iespēju mirušo tuviniekiem pašiem veikt mirušā apbedīšanu. Plānoto izmaksu palielinājums nav būtisks, taču ieguvumi ir būtiski visai sabiedrībai kopumā. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projekts ar Tukuma novada domes Sociālo un veselības jautājumu komitejas 2023. gada 13. aprīļa lēmumu Nr. TND/1-7.1/23/3 (prot. Nr. 4, 4. §) nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Saistošo noteikumu projekts 2023. gada 18. aprīlī publicēts Tukuma novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.tukums.lv. Sabiedrības viedokļu izteikšanas termiņš noteikts divas nedēļas no publicēšanas dienas – līdz 2023. gada 2. maijam. Viedokļu izteikšanas termiņā viedokļi nav saņemti. |