1. Noteikumi nosaka Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" (turpmāk – investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību.
2. Investīcijas īstenošanas un uzraudzības kārtība ietver:
2.1. mērķi un mērķa grupu;
2.2. sasniedzamos atskaites punktus, mērķrādītājus, uzraudzības rādītāju un kopējos rādītājus;
2.3. projekta iesniedzēju, finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri;
2.4. finansējuma saņēmēja un iesaistīto institūciju tiesības un pienākumus;
2.5. pieejamo finansējumu;
2.6. darbības un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
2.7. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;
2.8. projekta īstenošanas un uzraudzības kārtību;
2.9. kārtību, kādā slēdz vienošanos par projekta īstenošanu un izdara tajā grozījumus, kā arī vienošanās saturu un tās vienpusēja uzteikuma nosacījumus;
2.10. ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus.
3. Investīcijas mērķis ir veicināt bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu konkurētspēju un iekļaušanos darba tirgū, īstenojot profesionālās izglītības, pārkvalifikācijas, kvalifikācijas paaugstināšanas un neformālās izglītības pasākumus, un uzlabotas profilēšanas sistēmas ietvaros izstrādāt un ieviest digitālu prasmju novērtēšanas rīku efektīvāka individuālā pārkvalificēšanās un prasmju pilnveides piedāvājuma veidošanai, uzsvaru liekot uz digitālajām prasmēm.
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā)
4. Investīcija īsteno reformu 3.1.2.r. "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam", un tās mērķis ir nodrošināt augstam sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem, kuriem ir ierobežoti finanšu resursi, pieeju būtiski nepieciešamajiem sociālajiem un nodarbinātības pakalpojumiem.
5. Investīcijas mērķa grupa ir bezdarbnieki, darba meklētāji un bezdarba riskam pakļautās personas (turpmāk – mērķa grupa).
6. Investīcijas īstenošanā sasniedzami:
6.1. atskaites punkti:
6.1.1. līdz 2023. gada 30. jūnijam – lai veicinātu tādu ekonomikas atveseļošanu, kurā tiktu radīts daudz jaunu darbavietu, Nodarbinātības valsts aģentūras klientiem (bezdarbniekiem, darba meklētājiem, bezdarba riskam pakļautām personām), īstenojot aktīvās darba tirgus politikas pasākumus, ir izveidots pārkvalificēšanās un prasmju pilnveides piedāvājums, kurā galvenā uzmanība pievērsta digitālajām prasmēm;
6.1.2. līdz 2023. gada 31. decembrim – digitālā rīka izstrāde prasmju novērtēšanai;
6.2. mērķrādītāji:
6.2.1. līdz 2025. gada 31. martam – 10 000 bezdarbnieki, darba meklētāji, bezdarba riskam pakļautie iedzīvotāji ar pilnveidotām prasmēm;
6.2.2. līdz 2026. gada 30. jūnijam – 20 450 bezdarbnieki, darba meklētāji, bezdarba riskam pakļautie iedzīvotāji ar pilnveidotām prasmēm;
6.3. uzraudzības rādītājs – līdz 2024. gada 30. septembrim – 3 000 bezdarbnieki, darba meklētāji, bezdarba riskam pakļautās personas ar pilnveidotām prasmēm;
6.4. kopējie rādītāji:
6.4.1. dalībnieku skaits, kuri piedalījušies apmācībās vai ieguvuši atbilstošu izglītību;
6.4.2. personu skaits, kuras ir nodarbinātas vai iesaistītas darba meklēšanā;
6.4.3. personu skaits vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kuras saņem atbalstu.
(Grozīts ar MK 04.06.2024. noteikumiem Nr. 328)
7. Atskaites punktu, mērķrādītāju, uzraudzības rādītāja un kopējo rādītāju sasniegšanu apliecina Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma) pieejams šāds dokumentu un informācijas kopums:
7.1. šo noteikumu 6.1.1. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu apliecina Labklājības ministrijas izveidotās mācību komisijas sēdes protokols (kopija), ar kuru apstiprināts jauns pārkvalificēšanās un prasmju pilnveides izglītības programmu saraksts (tostarp digitālo prasmju izglītības programmas) finansējuma saņēmēja klientiem, un informācija no protokola attiecīgajām daļām, kas apstiprina atbilstību norādītajam atskaites punktam;
7.2. šo noteikumu 6.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanu apliecina:
7.2.1. īss prasmju novērtēšanai izstrādātā digitālā rīka apraksts, kas apliecina atbilstību atskaites punktam, tai skaitā norādot, kā digitālais rīks uzlabos klientu profilēšanas metodi atbilstoši atskaites punkta aprakstam;
7.2.2. klientu profilēšanas metodes apraksts, norādot, kā tā darbojas, kā to papildina digitālais rīks un kā testu rezultāti tiek izmantoti karjeras konsultāciju sniegšanas procesā un mācību vajadzību noteikšanā;
7.2.3. finansējuma saņēmēja un pakalpojuma sniedzēja parakstīts pieņemšanas un nodošanas akts (kopija) par izstrādāto digitālo rīku, ja digitālo rīku izstrādā publiskajā iepirkumā piesaistīts pakalpojumu sniedzējs;
7.2.4. finansējuma saņēmēja sagatavots un anonimizēts no Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas (turpmāk – BURVIS) izdrukāts to mērķa grupas personu saraksts, kurām šo noteikumu 6.1.2. apakšpunktā minētā atskaites punkta sasniegšanas periodā tika veikta prasmju novērtēšana, izmantojot digitālo rīku;
7.3. šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minēto mērķrādītāju un 6.3. apakšpunktā minētā uzraudzības rādītāja sasniegšanu apliecina:
7.3.1. Svītrots;
7.3.2. finansējuma saņēmēja sagatavots un anonimizēts to mērķa grupas personu saraksts, kuras piedalījušās finansējuma saņēmēja īstenotajās šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās (izdruka no BURVIS). Finansējuma saņēmējs sarakstā iekļauj norādi, vai mērķa grupas personai ir veikta prasmju novērtēšana, izmantojot digitālo rīku;
7.3.3. īss tēmu apraksts par tiem prasmju pilnveides pasākumiem, kuros ir piedalījušās mērķa grupas personas;
7.4. šo noteikumu 6.4.1. apakšpunktā minētā kopējā rādītāja izpildi apliecina finansējuma saņēmēja sagatavots un anonimizēts to mērķa grupas personu saraksts, kuras piedalījušās finansējuma saņēmēja īstenotajās šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās (izdruka no BURVIS), dalījumā pa dzimumiem un vecuma grupām, atsevišķi norādot informāciju par personām, kuras piedalījušās digitālo prasmju pilnveidē (ja attiecināms);
7.5. šo noteikumu 6.4.2. apakšpunktā minētā kopējā rādītāja izpildi apliecina finansējuma saņēmēja sagatavots un anonimizēts to bezdarbnieku saraksts, kuri četru nedēļu laikā pēc dalības pabeigšanas šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajā projekta atbalstāmajā darbībā ir nodarbināti vai iesaistījušies darba meklēšanā (izdruka no BURVIS);
7.6. šo noteikumu 6.4.3. apakšpunktā minētā kopējā rādītāja izpildi apliecina finansējuma saņēmēja sagatavots un anonimizēts to mērķa grupas personu saraksts, kuras saņem atbalstu šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās un ir vecumā no 15 līdz 29 gadiem (izdruka no BURVIS).
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā)
8. Par investīcijas īstenošanu atbildīgā nozares ministrija ir Labklājības ministrija (turpmāk – ministrija).
9. Investīcijas finansējuma saņēmējs ir Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk – finansējuma saņēmējs, līdz projekta veidlapas apstiprināšanai – projekta iesniedzējs), kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu īsteno valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu atbalsta jomā.
10. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 15.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā piesaista sadarbības partneri – Izglītības kvalitātes valsts dienestu (turpmāk – sadarbības partneris), kas veic izglītības kvalitātes monitoringu un sniedz atbalstu izglītības procesa īstenošanā.
11. Īstenojot šo noteikumu 10. punktā minēto sadarbību, finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri noslēdz vienošanos un iekļauj tajā vismaz šādu informāciju:
11.1. sadarbības partnera un finansējuma saņēmēja rekvizīti;
11.2. sadarbības partnera pienākumi un tiesības;
11.3. kārtība, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri;
11.4. ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanas termiņš;
11.5. vienošanās darbības laiks, tās grozīšanas un izbeigšanas kārtība;
11.6. rīcība nepārvaramas varas gadījumā;
11.7. strīdu izšķiršanas kārtība.
14. Investīcijas īstenošanai pieejamais valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa segšanai ir indikatīvi 1 443 584 euro.
15. Investīcijas īstenošanai atbalstāmas šādas darbības:
15.1. karjeras konsultācijas mērķa grupas personām;
15.2. konkurētspējas paaugstināšanas pasākumu izstrāde un īstenošana mērķa grupas personām;
15.3. profesionālā izglītība, pārkvalifikācija, kvalifikācijas paaugstināšana un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšana, kas ietver:
15.3.1. profesionālās tālākizglītības programmu apguvi bezdarbniekiem (ieskaitot modulārās izglītības programmu veidus);
15.3.2. profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvi bezdarbniekiem;
15.3.3. otrajam, trešajam vai ceturtajam profesionālās kvalifikācijas līmenim atbilstošas ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu bezdarbniekiem, organizējot profesionālās kvalifikācijas eksāmenu;
15.4. neformālās izglītības programmu apguve mērķa grupas personām;
15.5. transportlīdzekļu un traktortehnikas vadītāju mācības mērķa grupas personām;
15.6. augstākās izglītības iestādes studiju moduļu vai studiju kursu apguve mērķa grupas personām;
15.7. atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvāto augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādāto izglītības programmu apguve kādā no Eiropas Savienības oficiālajām valodām, kas mērķa grupas personām dod iespēju pilnveidot vai iegūt darba tirgum nepieciešamās zināšanas, prasmes un specializāciju;
15.8. praktiskās mācības bezdarbniekiem pie darba devēja (turpmāk – praktiskās mācības);
15.9. praktiskās mācības bezdarbniekiem ar nozaru asociāciju iesaisti;
15.10. specifiski pakalpojumi mērķa grupas personām (surdotulka pakalpojumi mērķa grupas personām ar invaliditāti un ergoterapeita pakalpojumi bezdarbniekiem ar invaliditāti);
15.11. atbalsts bezdarbnieku reģionālajai mobilitātei;
15.12. prasmju novērtēšanai paredzētā digitālā rīka izstrāde un ieviešana;
15.13. publicitātes pasākumu īstenošana;
15.14. informatīvi izglītojošo un sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumu īstenošana;
15.15. izglītības iestāžu uzraudzība un mācību procesa kvalitātes kontrole šo noteikumu 15.3., 15.4. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros, tai skaitā izglītības programmu ekspertīze, metodoloģiskā vadība un ieviešanas uzraudzība;
15.16. projekta vadība un īstenošana.
(Grozīts ar MK 04.06.2024. noteikumiem Nr. 328)
16. Investīcijas ietvaros attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:
16.1. projekta vadības un īstenošanas izmaksas, kas ietver finansējuma saņēmēja projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, tai skaitā:
16.1.1. personāla izmaksas, tai skaitā veselības apdrošināšanas izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, piemērojot vienoto likmi 20 procentu apmērā no šo noteikumu 16.1.2., 16.1.3., 16.1.4., 16.2. un 16.3. apakšpunktā minētajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas. Minētās attiecināmās personāla izmaksas projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;
16.1.2. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro Finanšu ministrijas izstrādātās metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu viena kilometra izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām;
16.1.3. transporta izmaksas (transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojuma pirkšana);
16.1.4. darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai, ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;
16.2. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas:
16.2.1. stipendijas izmaksas bezdarbniekiem, kuri piedalās šo noteikumu 15.3.1., 15.3.2., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, piemērojot ministrijas izstrādāto metodiku par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu profesionālās un neformālās izglītības mācību programmas apguves un stipendijas izmaksām (turpmāk – mācību izmaksu metodika);
16.2.2. finanšu atlīdzība šo noteikumu 15.3.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai bezdarbniekiem ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai, ko sedz finansējuma saņēmējs atbilstoši profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādim;
16.2.3. obligāto veselības pārbaužu izmaksas bezdarbniekiem šo noteikumu 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.2.4. finanšu atlīdzība šo noteikumu 15.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai bezdarbniekiem, kuri piedalās šo noteikumu 15.3.1., 15.3.2., 15.4., 15.5., 15.6., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, piemērojot viena kilometra izmaksu metodiku transporta izdevumu segšanai un izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu;
16.3. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
16.3.1. informatīvi metodisko materiālu sagatavošanas un izdales materiālu izstrādes izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.2. izmaksas šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, tai skaitā konkurētspējas paaugstināšanas pasākumu īstenotāju piesaistei, telpu īrei un nomai, izdales materiālu sagatavošanai, biroja un kancelejas preču iegādei;
16.3.3. mācību izmaksas šo noteikumu 15.3.1., 15.3.2., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai – mācību kupona izmaksas, piemērojot mācību izmaksu metodiku;
16.3.4. valsts valodas prasmes noslēguma pārbaudes organizēšanas izmaksas šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.5. atvērto tiešsaistes kursu platformā piedāvāto augstākās izglītības iestādes vai nozares uzņēmuma izstrādāto izglītības programmu apguves un apliecinājuma dokumentu saņemšanas izmaksas mērķa grupas personai šo noteikumu 15.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.6. izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs dotācijas veidā piešķir darba devējam šo noteikumu 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai:
16.3.6.1. ikmēneša darba algas dotācija bezdarbniekam;
16.3.6.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas no algas dotācijas daļas, ko finansējuma saņēmējs līdzfinansē bezdarbniekam ar invaliditāti;
16.3.6.3. dotācija bezdarbnieka darba vadītājam;
16.3.6.4. darba vietas pielāgošanas izmaksas bezdarbniekam ar invaliditāti, tai skaitā iekārtu un aprīkojuma iegādes un tehnisko palīglīdzekļu izgatavošanas un iegādes izmaksas, kuras piešķir kā vienreizēju dotāciju;
16.3.6.5. normatīvajos aktos par darba aizsardzības prasībām paredzēto individuālo aizsardzības līdzekļu izmaksas bezdarbniekam;
16.3.6.6. teorētisko mācību izmaksas bezdarbniekam, piesaistot ekspertus un mācībspēkus ārpus praktiskās mācību vietas;
16.3.7. dotācija biedrībai par nozares vajadzībām veiktajām aktivitātēm par katru šo noteikumu 15.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaistīto bezdarbnieku;
16.3.8. sludinājumu izmaksas plašsaziņas līdzekļos darba devēju iesaistei šo noteikumu 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;
16.3.9. izmaksas šo noteikumu 15.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.10. izmaksas šo noteikumu 15.13. un 15.14. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.11. tehniskās specifikācijas un digitālā rīka izstrādes izmaksas šo noteikumu 15.12. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
16.3.12. finansējuma saņēmēja pārziņā esošās BURVIS pielāgošanas izmaksas šo noteikumu 16.3.3. apakšpunktā minētās mācību izmaksu metodikas piemērošanai.
(Grozīts ar MK 04.06.2024. noteikumiem Nr. 328)
17. Šo noteikumu 16.1.2., 16.1.3., 16.1.4., 16.3.1., 16.3.2., 16.3.9., 16.3.10., 16.3.11. un 16.3.12. apakšpunktā minētās izmaksas var plānot iepirkumu līgumu ietvaros.
18. Izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto likmi septiņu procentu apmērā no šo noteikumu 16. punktā minētajām izmaksām.
19. Atveseļošanas fonda finansējums nesedz pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas Atveseļošanas fonda finansētā projekta ietvaros, un tās finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris sedz no valsts budžeta finansējuma.
20. Investīcijas atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām, ja tās ir tieši saistītas ar šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu, mērķrādītāju un uzraudzības rādītāja sasniegšanu, atbilst šo noteikumu 15. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām un šo noteikumu 16., 17., 18. un 19. punktā minētajām izmaksu pozīcijām un radušās ne agrāk kā 2023. gada 1. februārī. To investīcijas atbalstāmo darbību izmaksas, kuru īstenošana pabeigta līdz 2023. gada 31. janvārim, nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas fonda.
22. Investīcijas īstenošanai un uzraudzībai nepieciešamās informācijas iesniegšanu ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra) un finansējuma saņēmējs nodrošina vadības informācijas sistēmā.
23. Investīcijas īstenošanai:
23.1. ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta projekta iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
23.2. finansējuma saņēmējs 20 darbdienu laikā pēc uzaicinājuma saņemšanas vadības informācijas sistēmā iesniedz projekta iesniegumu;
23.3. ministrija 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētā projekta iesnieguma saņemšanas pārbauda tā atbilstību šo noteikumu nosacījumiem un projekta veidlapā pieprasītajai informācijai, kā arī sadarbībā ar aģentūru pārliecinās, ka uz projekta iesniedzēju un sadarbības partneri nav attiecināmi Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2018/1046), 136. pantā noteiktie izslēgšanas kritēriji (turpmāk – izslēgšanas kritēriji);
23.4. ministrija lūdz aģentūrai sniegt izziņas šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minēto izslēgšanas kritēriju pārbaudei, nosakot, ka termiņš izziņu sagatavošanai un nosūtīšanai ministrijai nav īsāks par piecām darbdienām no ministrijas pieprasījuma saņemšanas dienas;
23.5. ministrija lūdz projekta iesniedzēju veikt precizējumus projekta iesniegumā, nosakot precizējumu veikšanas termiņu, ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 23.3. apakšpunktā minētajām prasībām;
23.6. ja projekta iesniedzējs nav precizējis projekta iesniegumu vai nav iesniedzis to ministrijas norādītajā termiņā, vai ja projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris atbilst kādam no izslēgšanas kritērijiem, ministrija informē projekta iesniedzēju, ka vienošanās par projekta īstenošanu netiks slēgta.
24. Aģentūra pēc tam, kad no ministrijas ir saņemta informācija par to, ka projekta iesniegums atbilst projekta veidlapā pieprasītajai informācijai, ar finansējuma saņēmēju slēdz vienošanos par projekta īstenošanu un iekļauj tajā vismaz šādu informāciju:
24.1. pušu rekvizīti;
24.2. pušu tiesības un pienākumi;
24.3. kopējais finansējuma apmērs;
24.4. laikposms, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;
24.5. projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumi, tai skaitā dokumentu iesniegšanai un izskatīšanai, vizuālās identitātes prasību nodrošināšanai, atskaites punktu un mērķrādītāju pamatošanai, pārbaužu veikšanai un datu ievadei vadības informācijas sistēmā;
24.6. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtība;
24.7. ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanas termiņi;
24.8. vienošanās darbības laiks, tās grozīšanas un izbeigšanas kārtība;
24.9. nosacījumi nepārvaramas varas gadījumā;
24.10. strīdu izšķiršanas kārtība;
24.11. aģentūras vienpusēja uzteikuma nosacījumi.
25. Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc tam, kad no ministrijas ir saņemta informācija, ka šo noteikumu 23.2. apakšpunktā minētais projekta iesniegums atbilst projekta veidlapā pieprasītajai informācijai, aģentūrā iesniedz:
25.1. plānoto projekta progresa pārskatu iesniegšanas grafiku, ņemot vērā šo noteikumu 26.2.6. apakšpunktā minētos termiņus informācijas ievadei vadības informācijas sistēmā;
25.2. plānoto iepirkumu plānu.
26. Īstenojot projektu:
26.1. finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:
26.1.1. piesaista šo noteikumu 15. punktā norādīto atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu vai veic iepirkumus, nodrošinot, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, un vismaz paredzot, ka projekta vadībā iesaistītais personāls un iepirkumu līgumu izpildītāji ir:
26.1.1.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm;
26.1.1.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem un pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamajiem trūkumiem un pārkāpumiem;
26.1.1.3. informēti par iespēju ziņot par pārkāpumiem un par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;
26.1.2. iepirkumus veic atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, īstenojot atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas iepirkuma procedūras;
26.1.3. ja ir iespējams atbilstoši projekta darbības specifikai, organizējot publiskā iepirkuma procedūru, ievēro zaļā iepirkuma, sociāli atbildīgā un inovatīvā publiskā iepirkuma principus;
26.1.4. iepirkumu līgumos avansa maksājumus paredz ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas;
26.1.5. projekta vadībā un īstenošanā nodrošina, ka tiek īstenoti dzimumu līdztiesību un vienlīdzīgas iespējas veicinoši pasākumi: bezdarba un ilgstošā bezdarba riskam vairāk pakļautajām grupām, tostarp etniskajām minoritātēm, tiek sniegts komplekss atbalsts, kas ietver gan aktīvās darba tirgus politikas pasākumus, tai skaitā mācības, gan sociālos pakalpojumus; dalībai mācībās īpaši tiek motivēti un atbalstīti bezdarbnieki ar zemām un darba tirgum neatbilstošām prasmēm, kā arī personas pirmspensijas vecumā; organizējot mācības, pakalpojumu sniedzējiem tiek izvirzīta prasība attiecībā uz vides un mācību materiālu piekļūstamību; projekta vadībā un īstenošanā tiek nodrošināta informācijas un vides piekļūstamība; personas netiek diskriminētas pēc vecuma, dzimuma, etniskās piederības un citām pazīmēm un tiek nodrošināta vienlīdzīgu iespēju principu ievērošana; projekta vadībā un īstenošanā sievietēm un vīriešiem tiek nodrošināta vienāda samaksa par vienādas vērtības darbu;
26.1.6. šo noteikumu 15.13. apakšpunktā minētos publicitātes pasākumus nodrošina saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241 (turpmāk – regula Nr. 2021/241) 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10. pantu;
26.1.7. novērš dubultfinansēšanas riskus, nodrošinot, ka projektā izmaksas netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
26.1.8. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par projekta izdevumiem saskaņā ar normatīvo aktu prasībām grāmatvedības jomā un vispārpieņemtiem grāmatvedības kārtošanas principiem, piemēram, izveidojot atbilstošu uzskaites kodu sistēmu par visiem projekta īstenošanai veiktajiem darījumiem, kā arī pamatojošajā dokumentācijā norādot projekta identifikatoru;
26.1.9. nodrošina atsevišķu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti, kā arī atmaksā valsts budžetā neizmantotā finansējuma daļu, ja sākotnēji plānotais pievienotās vērtības nodokļa apmērs ir lielāks, nekā faktiski nepieciešams;
26.1.10. saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – regula Nr. 2016/679), uzskatāms par datu pārzini attiecībā uz tādu personas datu apstrādi, kas nepieciešami, lai īstenotu projektu, kā arī lai sagatavotu un iesniegtu šo noteikumu 26.2.6. un 26.2.9. apakšpunktā minēto informāciju;
26.1.11. nodrošina, ka normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un regulas Nr. 2021/241 22. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minētajām institūcijām projekta īstenošanas laikā un visā šo noteikumu 26.1.12. apakšpunktā noteiktajā dokumentu glabāšanas termiņā ir pieejami visi ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināli un grāmatvedības sistēmas dati. Dokumentu un datu pieejamību nodrošina vadības informācijas sistēmā, pie finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera. Ja dokumenti un dati ir pieejami tikai pie finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera, nodrošina to iesniegšanu institūcijai, kas atbilstoši normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteiktajai kompetencei to pieprasa, kā arī, ja nepieciešams, nodrošina informācijas pieejamību Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm;
26.1.12. nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās dokumentācijas uzglabāšanu līdz 2031. gada 31. decembrim;
26.2. finansējuma saņēmējs:
26.2.1. šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8., 15.9., 15.10. un 15.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īsteno un šo noteikumu 16.2.1., 16.2.2., 16.2.3., 16.2.4., 16.3.1., 16.3.2., 16.3.3., 16.3.4., 16.3.5., 16.3.6., 16.3.7. un 16.3.9. apakšpunktā minētās izmaksas plāno atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem, ciktāl šie noteikumi nenosaka citādi;
26.2.2. šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6., 15.7., 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaista mērķa grupu, kura nav iesaistīta citos konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos, mācību pasākumos vai pasākumos, kas paredz darba līguma slēgšanu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem;
26.2.3. konkurētspējas paaugstināšanas pasākumus, kuri tiek īstenoti elektronisku mācību formā, var padarīt publiski pieejamus jebkuram interesentam;
26.2.4. veic avansa maksājumu izglītības iestādei, nepārsniedzot 20 procentus no kupona vērtības, ja izglītības iestāde ir iesniegusi avansa rēķinu;
26.2.5. nodrošina ar projekta īstenošanu saistītā finansējuma uzskaiti, tai skaitā privātā līdzfinansējuma (izmaksas, kuras sedz darba devējs šo noteikumu 15.8. un 15.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai: bezdarbnieku darba algas daļa un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par pasākumā iesaistītajiem bezdarbniekiem, izņemot šo noteikumu 16.3.6.2. apakšpunktā minētās izmaksas) uzskaiti, atbilstoši nepieciešamībai sniedzot šo informāciju iestādēm, kas nodrošina Atveseļošanas fonda uzraudzību, kā arī Latvijas Republikas un Eiropas Komisijas finansēšanas nolīgumā par Atveseļošanas un noturības mehānismu minētajām iestādēm;
26.2.6. nodrošinot normatīvajā aktā par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību noteikto pienākuma izpildi attiecībā uz informācijas ievadi vadības informācijas sistēmā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas progresa pusgada ziņojuma un maksājuma pieprasījuma sagatavošanai, datus uzkrāj un ievada vadības informācijas sistēmā līdz kārtējā gada 10. janvārim (pēc stāvokļa iepriekšējā gada 31. decembrī) un 10. jūlijam (pēc stāvokļa kārtējā gada 30. jūnijā);
26.2.7. iesniedzot progresa pārskatu, sniedz apliecinājumu, ka izdevumos iekļautās pievienotās vērtības nodokļa summas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
26.2.8. nekavējoties informē aģentūru par problēmām (tai skaitā konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem) projekta īstenošanā, kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi, un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu un mērķrādītāju sasniegšanu;
26.2.9. uzkrāj informāciju par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 5. punktā minētajām mērķa grupas personām, lai izpildītu regulas Nr. 2021/241 22. panta prasības;
26.2.10. šo noteikumu 15.3., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējuma saņēmējs bezdarbniekiem un darba meklētājiem var īstenot pēc darba devēja vai darba devēju organizācijas pieprasījuma;
26.2.11. šo noteikumu 15.12. apakšpunktā minēto digitālo rīku prasmju novērtēšanai var darīt publiski pieejamu jebkuram interesentam;
26.2.12. nodrošina investīcijas atbalsta demarkāciju ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
(Grozīts ar MK 04.06.2024. noteikumiem Nr. 328)
27. Ja, īstenojot projektu, ir nepieciešami grozījumi projektā, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafikā vai plānoto iepirkumu plānā, tos izdara šādā kārtībā, ievērojot šo noteikumu 22. punktu:
27.1. finansējuma saņēmējs iesniedz priekšlikumus projekta, plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai plānoto iepirkumu plāna grozījumiem;
27.2. aģentūra pārbauda iesniegto projekta grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai, bet plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai plānoto iepirkumu plāna grozījumus pieņem zināšanai vai informē finansējuma saņēmēju par nepieciešamajiem precizējumiem (tai skaitā tā atkārtotas iesniegšanas kārtību un termiņiem);
27.3. ja aģentūra noraida projekta plānoto progresa pārskatu iesniegšanas grafika vai plānoto iepirkumu plāna grozījumu priekšlikumu, tā norāda atteikuma pamatojumu un, ja nepieciešams, informāciju par veicamajiem precizējumiem un tā atkārtotas iesniegšanas kārtību un termiņiem;
27.4. aģentūra, ja nepieciešams, veic atbilstošus grozījumus vienošanās par projekta īstenošanu;
27.5. izskatot grozījumus projektā, aģentūrai ir tiesības konsultēties ar ministriju par šajos noteikumos ietverto nosacījumu piemērošanu. Ministrija uz aģentūras konsultācijas pieprasījumu atbildi sniedz 10 darbdienu laikā, attiecīgi par šo termiņu tiek pagarināts projekta grozījumu priekšlikuma izskatīšanas termiņš.
28. Projekta uzraudzību nodrošina aģentūra sadarbībā ar normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību minētajām institūcijām un atbilstoši tajos noteiktajai kārtībai.
29. Aģentūra sadarbībā ar citām institūcijām atbilstoši šo noteikumu 28. punktam, nodrošinot projekta īstenošanas uzraudzību, veic vismaz šādas pārbaudes:
29.1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanai;
29.2. dubultfinansējuma riska novēršanai;
29.3. sasniegto atskaites punktu, mērķrādītāju un to pamatojošās dokumentācijas atbilstības pārbaudi, tai skaitā ietverot datu ticamības pārbaudi.
30. Aģentūra:
30.1. uzskatāma par datu pārzini saskaņā ar regulu Nr. 2016/679 attiecībā uz tādu personas datu apstrādi, kas nepieciešami normatīvajos aktos par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto funkciju izpildei;
30.2. uzrauga projekta īstenošanas procesā šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu, mērķrādītāju, uzraudzības un kopējo rādītāju izpildi un veic uzraudzību atbilstoši šiem noteikumiem;
30.3. pēc finansējuma saņēmēja progresa pārskata saņemšanas pārbauda, vai ir pievienots finansējuma saņēmēja apliecinājums, ka tas pievienotās vērtības nodokļa izmaksas nav atguvis un neatgūs no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
30.4. informē ministriju par projektā identificētajām problēmām (tai skaitā par konstatētiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem), kas saistītas ar normatīvajos aktos par Atveseļošanas fonda plāna īstenošanu un uzraudzības kārtību un šajos noteikumos noteikto finansējuma saņēmēja pienākuma izpildi un riskiem, kuri apdraud šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu un mērķrādītāju sasniegšanu.
31. Ministrija:
31.1. ja nepieciešams, bet ne retāk kā reizi pusgadā organizē projekta ieviešanas progresa sanāksmes, pieaicinot aģentūru un, ja nepieciešams, finansējuma saņēmēju;
31.2. sagatavo un nosūta aģentūrai metodiskas norādes finansējuma saņēmējam par pārskata sagatavošanu, lai pamatotu šo noteikumu 6.1.2. apakšpunktā noteiktā atskaites punkta, 6.2. apakšpunktā noteikto mērķrādītāju un 6.3. apakšpunktā noteiktā uzraudzības rādītāja sasniegšanu;
31.3. nekavējoties informē Finanšu ministriju kā Atveseļošanas fonda plāna ieviešanas koordinatoru un, ja nepieciešams, Ministru kabinetu, ja nozares ministrija projekta ietvaros ir konstatējusi vai no aģentūras, Iepirkumu uzraudzības biroja, Finanšu ministrijas kā Atveseļošanas fonda plāna revīzijas iestādes, Eiropas Komisijas, citām kontroles iestādēm vai finansējuma saņēmēja saņēmusi informāciju par konstatētiem trūkumiem un pārkāpumiem saistībā ar Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas prasību ievērošanu un riskiem šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu un mērķrādītāju sasniegšanai, un sniedz detalizētu aprakstu par radušos situāciju, atkāpju rašanās cēloņiem, finansiālo ietekmi, kā arī priekšlikumus par veicamajām darbībām un uzlabojumiem, lai novērstu konstatētās nepilnības.
(Grozīts ar MK 04.06.2024. noteikumiem Nr. 328)
32. Aģentūrai ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu šādos gadījumos:
32.1. finansējuma saņēmējs nepilda minētās vienošanās nosacījumus, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt šo noteikumu 6. punktā minēto atskaites punktu un mērķrādītāju sasniegšanu;
32.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;
32.3. finansējuma saņēmēja īstenotajā projektā ir konstatēti interešu konflikta, korupcijas, krāpšanas un dubultā finansējuma pārkāpumu pieļaušanas gadījumi vai to pazīmes;
32.4. citos gadījumos, ko nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
35. Finanšu atbalstu, ko finansējuma saņēmējs dotācijas veidā piešķir saimnieciskās darbības veicējam šo noteikumu 16.3.6. un 16.3.7. apakšpunktā paredzētajām izmaksām, sniedz saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (ES Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – Komisijas regula 2023/2831), Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354), vai Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par ES darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (ES Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013).
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.07.2024., sk. grozījumu 2. punktu)
36. Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ko finansējuma saņēmējs dotācijas veidā piešķir saimnieciskās darbības veicējam šo noteikumu 16.3.6. un 16.3.7. apakšpunktā paredzētajām izmaksām, ievēro šādus nosacījumus:
36.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktā un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbības ierobežojumus;
36.2. pirms finanšu atbalsta piešķiršanas finansējuma saņēmējs pārbauda, vai saimnieciskās darbības veicējam minētais finanšu atbalsts nepalielina:
36.2.1. attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā (saimnieciskās darbības veicējiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 1379/2013) vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā (saimnieciskās darbības veicējiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu) noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru;
36.2.2. iepriekšējo trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru;
36.3. izvērtējot finanšu atbalsta apmēru, jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas 2023/2831 2. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;
36.4. finanšu atbalstu nepiešķir, ja saimnieciskās darbības veicējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts saimnieciskās darbības veicēja maksātnespējas process, ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ir apturēta vai pārtraukta saimnieciskā darbība vai saimnieciskās darbības veicējs tiek likvidēts;
36.5. saimnieciskās darbības veicējam piešķirto de minimis atbalstu nekumulē ar citu de minimis atbalstu un citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam.
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.07.2024., sk. grozījumu 2. punktu)
37. Finanšu atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem. Atbalsta saņēmējs (saimnieciskās darbības veicējs) dokumentus par piešķirto atbalstu shēmas ietvaros glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. Atbalsta sniedzējs (finansējuma saņēmējs) datus par de minimis atbalsta shēmu glabā 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kad saskaņā ar šo shēmu piešķirts pēdējais individuālais atbalsts.
38. Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.07.2024., sk. grozījumu 2. punktu)
39. Lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu var pieņemt saskaņā ar Komisijas regulas 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu, Komisijas regulas Nr. 717/2014 7. panta 4. punktu un 8. pantu un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu atbilstoši šo regulu darbības termiņam.
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.07.2024., sk. grozījumu 2. punktu)
40. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir šo noteikumu 15.8. un 15.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai noslēgtā līguma ar saimnieciskās darbības veicēju spēkā stāšanās diena.
41. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas 2023/2831, Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
(MK 04.06.2024. noteikumu Nr. 328 redakcijā; punkta jaunā redakcija stājas spēkā 01.07.2024., sk. grozījumu 2. punktu)