Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2023/1.2.1.-153

Rīgā 2023. gada 12. jūnijā

Par Izaugsmes, konkurētspējas un produktivitātes tematisko komiteju

1. Lai koordinētu nepieciešamās darbības ekonomikas transformācijai un efektīvai starpresoru sadarbībai, kā arī īstenotu sistemātisku pieeju darba tirgus pārkārtojumu ieviešanā atbilstoši nākotnes darba tirgus pieprasījumam un tautsaimniecības strukturālajām pārmaiņām uz augstākas pievienotās vērtības radīšanu, tādējādi panākot ekonomikas izaugsmes potenciāla un eksporta pieaugumu, kas dotu labumu sabiedrībai kopumā, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202.1 punktu izveidot Izaugsmes, konkurētspējas un produktivitātes tematisko komiteju (turpmāk - komiteja) šādā sastāvā:

Komitejas vadītāja:

I. Indriksone - ekonomikas ministre

Komitejas locekļi:

A. Ašeradens - finanšu ministrs

A. Čakša - izglītības un zinātnes ministre

R. Čudars - klimata un enerģētikas ministrs

I. Lībiņa-Egnere - tieslietu ministre

E. Siliņa - labklājības ministre

M. Sprindžuks - vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs

D. Šmits - zemkopības ministrs

J. Vitenbergs - satiksmes ministrs

2. Komitejas locekli tā prombūtnes laikā aizvieto attiecīgās ministrijas parlamentārais sekretārs.

3. Komitejai:

3.1. investīciju un finansējuma pieejamības jomā nodrošināt uzņēmējdarbības attīstībai plānoto Atveseļošanas un noturības mehānisma un Eiropas Savienības fondu programmu ieviešanas paātrināšanu, kā arī komercbanku kreditēšanas veicināšanu un lielo investīciju projektu koordināciju;

3.2. inovāciju jomā nodrošināt visaptverošu inovācijas ekosistēmas koordināciju un pārraudzību, tai skaitā Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) ieviešanu un normatīvo aktu izstrādi inovāciju zonu un eksperimentālo risinājumu ieviešanai, tostarp kopējas efektīvas inovācijas ekosistēmas pārvaldībai nepieciešamo tiesību aktu izstrādi, ieviešanas koordināciju un uzraudzību;

3.3. uzņēmējdarbības vides un birokrātijas mazināšanas jomā nodrošināt publiskā sektora administratīvo procesu pārskatīšanu un digitalizācijas iespēju paaugstināšanu administratīvā sloga mazināšanai, nodokļu samaksas procesu vienkāršošanu, kā arī elastīga darba tirgus nosacījumu izstrādi;

3.4. cilvēkkapitāla attīstības jomā nodrošināt prioritāro risinājumu ieviešanu cilvēkresursu pieejamības veicināšanai īstermiņā, cilvēkkapitāla attīstības atbalsta pasākumu ieviešanas paātrināšanu, pieaugušo izglītības pakalpojumu sniedzējiem izvirzāmo kvalitātes prasību izstrādes koordināciju un uzraudzību, tiesību aktu projektu un politikas plānošanas dokumentu izstrādi ar mūžizglītību, nodarbinātību un tautsaimniecības konkurētspēju saistīto jautājumu risināšanai, kā arī Cilvēkkapitāla attīstības stratēģijas ieviešanu;

3.5. ja nepieciešams, izvērtēt nesaskaņotos tiesību aktus par komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un vienoties par atbalstāmu risinājumu pirms tiesību aktu iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.

4. Komitejas vadītājam ne retāk kā reizi sešos mēnešos iesniegt Ministru kabinetā informāciju par komitejas darba gaitu.

5. Komitejas vadītājam ir tiesības:

5.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu komitejas darbam nepieciešamo informāciju;

5.2. ja nepieciešams, uzaicināt uz komitejas sēdēm citus ministrus, sabiedrisko organizāciju pārstāvjus un ekspertus.

6. Komitejas sēdes sasauc komitejas vadītājs pēc savas vai komitejas locekļu iniciatīvas.

7. Komitejas sēdes notiek klātienē vai attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus). Komitejas vadītājs var noteikt personas, kuras klātienes komitejas sēdē piedalīsies attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus).

8. Komitejas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja sadarbībā ar Ekonomikas ministriju.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

12.06.2023