1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Vitas Paulānes 2022. gada 6. decembra lūgumu atļaut savienot Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padomes (turpmāk – padome) locekļa amatu ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes locekļa amatu, biedrības "Stopiņu un Salaspils partnerība" padomes priekšsēdētāja amatu, Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisijas priekšsēdētāja amatu, Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisijas priekšsēdētāja amatu, Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole" revidenta amatu, konstatēja:
1.1. saskaņā ar likuma ''Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā'' (turpmāk – likums) 4. panta otro daļu par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem Padomes locekļa amatu. Saskaņā ar likuma 7. panta sesto daļu 4. panta otrajā daļā minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā minētajiem nosacījumiem var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar amatu arodbiedrībā vai citu amatu, uzņēmuma līguma, pilnvarojuma izpildi vai saimniecisko darbību individuālā komersanta statusā vai reģistrējoties Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam saskaņā ar likumu ''Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās publiskās personas iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;
1.2. saskaņā ar likuma 8.1 panta trešo daļu personai, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms amatu savienošanas (uzņēmuma līguma noslēgšanas vai pilnvarojuma uzņemšanās) uzsākšanas rakstveidā iesniegt attiecīgajai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu;
1.3. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta sestās daļas 2. punktu ir kompetenta izsniegt atļauju padomes locekļa amatu savienot ar citu amatu;
1.4. saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 11. panta pirmo daļu izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzībai Ministru kabinets izveido padomi. Padomes kompetenci nosaka Ministru kabineta 2016. gada 12. janvāra noteikumi Nr. 25 ''Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padomes nolikums'' (turpmāk – noteikumi Nr. 25);
1.5. saskaņā ar noteikumu Nr. 25 1. punktu Padome nodrošina pašvaldību finanšu izlīdzināšanas un pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzību;
1.6. saskaņā ar noteikumu Nr. 25 6. punktu padomei ir noteikti šādi pienākumi:
1.6.1. pārraudzīt Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma izpildi;
1.6.2. pārraudzīt saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 9. panta otro daļu izdoto normatīvo aktu izpildi;
1.6.3. saskaņā ar Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma 12. panta otro daļu pieņemt lēmumu par pašvaldību savstarpējo norēķinu parādiem un septiņu darbdienu laikā nosūtīt to Valsts kasei izpildei;
1.6.4. izskatīt un apkopot valsts un pašvaldību institūciju priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumā, kā arī ar to saistītajos normatīvajos aktos un sniegt atzinumus par tiem;
1.6.5. ja nepieciešams, izstrādāt priekšlikumus Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma un ar to saistīto normatīvo aktu piemērošanas uzlabošanai;
1.7. V. Paulāne pilda Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes locekļa amata pienākumus. Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 5. panta pirmo daļu plānošanas reģions ir atvasināta publiska persona. Tās lēmējorgāns ir plānošanas reģiona attīstības padome. Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 16.1 panta daļu plānošanas reģions atbilstoši kompetencei nodrošina reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību. Atbilstoši Reģionālās attīstības likuma 16.1 panta otrajai daļai plānošanas reģiona attīstības padome apstiprina plānošanas reģiona nolikumu un budžetu, var izveidot, reorganizēt un likvidēt plānošanas reģiona iestādes un kapitālsabiedrības, var lemt par dalību biedrībās un nodibinājumos, var noteikt atlīdzību par padomes priekšsēdētāja, padomes locekļu un administrācijas darbinieku pienākumu pildīšanu un tās izmaksāšanas kārtību, var noteikt plānošanas reģiona sniegto maksas pakalpojumu veidus un samaksas apmēru;
1.8. V. Paulāne pilda biedrības "Stopiņu un Salaspils partnerība" padomes priekšsēdētāja amata pienākumus, kuros ietilpst biedrības stratēģijas uzdevumu izpildes nodrošināšana, biedrībā iesniegto projektu (izvērtējot iespējamo interešu konfliktu) vērtēšana iesniegšanai Lauku atbalsta dienestā;
1.9. V. Paulāne pilda Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisijas priekšsēdētāja amata pienākumus. Atbilstoši amata pienākumiem tiek vadīta Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisija un lēmumu pieņemšana;
1.10. V. Paulāne pilda Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisijas priekšsēdētāja amata pienākumus. Atbilstoši amata pienākumiem tiek vadīta Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisija, sniegta informācija Latvijas Pašvaldību savienības biedriem;
1.11. V. Paulāne pilda Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole" revidenta amatu. Atbilstoši amata pienākumiem tiek veikti revidenta pienākumi, sniegta informācija apvienības biedriem.
2. Izvērtējot noteikumu Nr. 25 6. punktā noteiktos padomes pienākumus kopsakarā ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes locekļa amata pienākumiem, biedrības "Stopiņu un Salaspils partnerība" padomes priekšsēdētāja amata pienākumiem, Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisijas priekšsēdētāja amata pienākumiem, Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisijas priekšsēdētāja amata pienākumiem, Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole" revidenta amata pienākumiem, secināms, ka padomes locekļa amata savienošana ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes locekļa amatu, biedrības "Stopiņu un Salaspils partnerība" padomes priekšsēdētāja amatu, Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisijas priekšsēdētāja amatu, Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisijas priekšsēdētāja amatu, Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole" revidenta amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart V. Paulānes kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.
3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut V. Paulānei savienot padomes locekļa amatu ar Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes locekļa amatu, biedrības "Stopiņu un Salaspils partnerība" padomes priekšsēdētāja amatu, Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisijas priekšsēdētāja amatu, Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisijas priekšsēdētāja amatu, Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole" revidenta amatu.
4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas atļauju savienot amatus, V. Paulānei ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot padomes locekļa amatu vai Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes locekļa amatu, biedrības "Stopiņu un Salaspils partnerība" padomes priekšsēdētāja amatu, Ropažu novada pašvaldības administratīvo aktu strīdu komisijas priekšsēdētāja amatu, Latvijas Pašvaldību savienības Revīzijas komisijas priekšsēdētāja amatu, Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole" revidenta amatu, pastāv iespēja, ka V. Paulāne var nonākt interešu konflikta situācijā.
5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.