1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Mārupes novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība):
1.1. sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas (turpmāk – pašvaldības atbalsts) privātajai izglītības iestādei, kas nodrošina pirmsskolas izglītības pakalpojuma pieejamību bērniem no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai (turpmāk – privātā izglītības iestāde);
1.2. piešķir un izmaksā pašvaldības līdzfinansējumu (turpmāk – līdzfinansējumu) bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam (turpmāk – aukle), kurš reģistrēts Ministru kabineta 2013. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 404 "Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība" noteiktajā kārtībā.
2. Pašvaldības atbalsta apmēru un līdzfinansējuma apmēru nosaka pašvaldības dome ar atsevišķu lēmumu. Informācija par pašvaldības pieņemto lēmumu publicējama pašvaldības oficiālajā mājaslapā www.marupe.lv.
(Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošo noteikumu Nr. 29/2023 redakcijā)
3. Pašvaldība par vienu bērnu piešķir un izmaksā tikai vienu pabalsta veidu saskaņā ar saistošo noteikumu 1. punktu.
5. Pašvaldība aprēķina un izmaksā pašvaldības atbalstu privātajai izglītības iestādei Ministru kabineta 2015. gada 9. decembra noteikumos Nr. 709 "Noteikumi par izmaksas noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldība atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 709) noteiktajā kārtībā.
6. Pašvaldības atbalstu piešķir, ja ir izpildīti visi šā punkta nosacījumi:
6.1. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;
6.2. ir veikta bērna reģistrācija pašvaldības izveidotajā vienotajā rindā uzņemšanai pašvaldības dibinātā pirmsskolas izglītības iestādē;
6.3. bērns ir sasniedzis 18 (astoņpadsmit) mēnešu vecumu;
6.4. bērns nav reģistrēts citas pašvaldības dibinātā izglītības iestādē un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu.
7. Lai saņemtu pašvaldības atbalstu, privātā izglītības iestāde iesniedz pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta pārvaldē (turpmāk – Izglītības, kultūras un sporta pārvalde) šādus dokumentus:
7.1. izmaksu tāmi atbilstoši privātās izglītības iestādes apstiprinātiem iepriekšējā gada pēc naudas plūsmas uzskaitītiem izdevumiem, vai, ja tiek dibināta jauna privātā izglītības iestāde, atbilstoši apstiprinātai plānoto izdevumu tāmei, kurā norādītas vienam izglītojamajam nepieciešamās vidējās izmaksas pirmsskolas izglītības programmas īstenošanai privātajā izglītības iestādē, atsevišķi aprēķinot izmaksas bērniem no 1,5–4 gadu vecumam un pirmsskolas obligātās sagatavošanas vecuma bērniem, kā arī valsts mērķdotācija, ko saņem privātā pirmsskolas izglītības iestāde (1. pielikums);
7.2. apliecinājumu, ka privātā izglītības iestāde nav nodokļu parādnieks Publisko iepirkumu likuma izpratnē (2. pielikums).
(Grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
8. Saistošo noteikumu 7. punktā minētos dokumentus privātā izglītības iestāde iesniedz Mārupes novada pašvaldības e-adresē: _DEFAULT@90000012827 vai parakstītus ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-pastu marupe@marupe.lv.
(Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošo noteikumu Nr. 29/2023 redakcijā)
9. Pēc saistošo noteikumu 7. punktā minēto dokumentu saņemšanas Izglītības, kultūras un sporta pārvalde pārbauda tajos norādītās informācijas atbilstību saistošo noteikumu prasībām un valsts datu bāzēs un reģistros publicētajām ziņām, un:
9.1. ja informācija atbilst pašvaldības atbalsta piešķiršanas noteikumiem, sagatavo līgumu par atbalsta piešķiršanu un izmaksāšanas un izlietošanas kārtību, kuru pēc parakstīšanas no Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes puses iesniedz parakstīšanai privātajai izglītības iestādei;
9.2. ja informācija neatbilst pašvaldības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem, Izglītības, kultūras un sporta pārvalde pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pieprasīto atbalstu.
(Grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
10. Pašvaldības Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļa atbilstoši noslēgtajam līgumam par pašvaldības atbalsta piešķiršanu un izmaksāšanas un izlietošanas kārtību, izmaksā atbalstu privātajai izglītības iestādei vienu reizi mēnesī, atbalsta aprēķinam par pamatu ņemot privātās pirmsskolas izglītības iestādes izrakstīto rēķinu un tam pievienoto atskaiti – izglītojamo sarakstu, kuru iegūst VIIS sistēmas sadaļā Iestādes apakšsadaļā Izdrukas/BUP atbalsta finansējuma pieprasījumi (3. pielikums), un kuru iesniedz Excel formātā. Pirms atbalsta izmaksas privātajai izglītības iestādei, Izglītības, kultūras un sporta pārvalde pārbauda iepriekš minētājā sarakstā iekļauto bērnu atbilstību atbalsta piešķiršanas noteikumiem.
(Grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
11. Pašvaldība pārtrauc pašvaldības atbalsta izmaksu un izbeidz līgumu, ja:
11.1. Bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta vairs nav deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;
11.2. bērns tiek atskaitīts no privātās izglītības iestādes;
11.3. bērns uzņemts pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē;
11.4. privātā izglītības iestāde tiek likvidēta vai pārtrauc darbību reorganizācijas vai citu iemeslu dēļ.
(Nodaļas nosaukums Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošo noteikumu Nr. 29/2023 redakcijā)
12. Pašvaldība piešķir līdzfinansējumu pašvaldības domes noteiktajā apmērā par pilna laika (ne mazāk kā astoņas stundas darba dienā) bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanu darba dienās.
13. Līdzfinansējums tiek piešķirts par dienām, kad bērns ir saņēmis bērnu uzraudzības pakalpojumu vai to nav saņēmis attaisnojošu iemeslu dēļ. Par attaisnojošu iemeslu uzskatāma bērna prombūtne veselības stāvokļa dēļ, ko apliecina ārsta izsniegta izziņa vai valsts noteikusi epidemioloģiskās drošības ierobežojumus.
14. Līdzfinansējumu piešķir, ja:
14.1. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;
14.2. ir veikta bērna reģistrācija pašvaldības izveidotajā vienotajā rindā uzņemšanai pašvaldības dibinātā pirmsskolas izglītības iestādē;
14.3. bērns ir sasniedzis 18 (astoņpadsmit) mēnešu vecumu;
14.4. bērns nav reģistrēts citas pašvaldības izglītības iestādē un par šo bērnu pašvaldība neveic attiecīgās pašvaldības padotībā esošās izglītības iestādes uzturēšanas izdevumu finansēšanu;
14.5. izvēlētais bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs nav bērna likumiskais pārstāvis;
14.6. bērna likumiskais pārstāvis ir noslēdzis rakstveida līgumu ar aukli atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
15. Lai saņemtu līdzfinansējumu, bērna likumiskais pārstāvis iesniedz Izglītības, kultūras un sporta pārvaldē:
15.1. iesniegumu par līdzfinansējuma piešķiršanu (4. pielikums);
15.2. līguma, kas noslēgts starp aukli un bērna likumisko pārstāvi par bērna uzraudzības pakalpojumu, kopiju.
(Grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
16. Saistošo noteikumu 15. punktā minētos dokumentus iesniedz Mārupes novada pašvaldības e-adresē: _DEFAULT@90000012827, parakstītus ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz pašvaldības oficiālo e-pastu marupe@marupe.lv, vai iesniedz klātienē Izglītības, kultūras un sporta pārvaldē.
(Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošo noteikumu Nr. 29/2023 redakcijā)
17. Pēc saistošo noteikumu 15. punktā minēto dokumentu saņemšanas Izglītības, kultūras un sporta pārvalde pārbauda tajos norādītās informācijas atbilstību saistošo noteikumu prasībām un valsts datu bāzēs publicētajām ziņām, un:
17.1. ja informācija atbilst līdzfinansējuma piešķiršanas noteikumiem, Izglītības, kultūras un sporta pārvalde sagatavo līgumu par līdzfinansējuma piešķiršanu un izmaksāšanas un izlietošanas kārtību, kuru paraksta Izglītības, kultūras un sporta pārvalde, bērna vecāks/likumiskais pārstāvis un aukle;
17.2. ja informācija neatbilst līdzfinansējuma piešķiršanas noteikumiem, Izglītības, kultūras un sporta pārvalde pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pieprasīto līdzfinansējumu un paziņo par to bērna likumiskajam pārstāvim.
(Grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
18. Pašvaldības Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļa, atbilstoši noslēgtajam līgumam par līdzfinansējuma piešķiršanu un izmaksas un izlietošanas kārtību, izmaksā auklei līdzfinansējumu vienu reizi mēnesī, līdzfinansējuma aprēķinam par pamatu ņemot elektroniskajā sistēmā "PALMAsoft" ģenerēto darbu pieņemšanas – nodošanas aktu, ko savstarpēji elektroniski saskaņo aukle un bērna likumiskais pārstāvis, uz kura pamata tiek veidots elektronisks rēķins.
19. Līdzfinansējuma izmaksu pārtrauc un izbeidz līgumu, ja:
19.1. bērns sasniedzis piecu gadu vecumu;
19.2. bērnam piedāvāta vieta pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē vai bērns uzņemts privātajā izglītības iestādē, vai citas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē;
19.3. bērna un viena bērna likumiskā pārstāvja dzīvesvieta vairs nav deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā;
19.4. aukle tiek izslēgta no Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistra vai aukles kā bērna uzraudzības pakalpojuma sniedzēja darbība ir apturēta.
(Grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
20. Ja bērns tiek uzņemts pašvaldības vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē, pašvaldības līdzfinansējumu aprēķina proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis aukles pakalpojumus.
21. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
22. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Mārupes novada pašvaldības 2021. gada 29. septembra saistošie noteikumi Nr. 13/2021 "Par kārtību kādā Mārupes novada pašvaldība piešķir un izmaksā atbalstu bērnam, kurš saņem pakalpojumu pie privātā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja vai privātajā pirmsskolas izglītības iestādē".
(Pielikums Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošo noteikumu Nr. 29/2023 redakcijā)
Izglītības iestāde: | ||
Izglītības iestādes dibinātājs: | ||
Reģistrācijas Nr. | ||
Juridiskā adrese: | ||
Pirmsskolas izglītības programmas īstenošanas adrese: | ||
Tālrunis: | ||
E-pasta adrese: | ||
Izmaksu periods: |
Ekonomiskās klasifikācijas kods | Izglītības iestāde | KOPĀ |
Izmaksas par pirmsskolas izglītības pakalpojumu privātā izglītības iestādē, EUR | 0.00 | |
Izmaksas par pirmsskolas izglītības pakalpojumu privātā izglītības iestādē ir aprēķinātas, atbilstoši ekonomiskās klasifikācijas kodiem iekļaujot šādus iepriekšējā gadā pēc naudas plūsmas uzskaitītos izdevumus un šādas aprēķinātas vērtības, kuras dalītas ar audzēkņu skaitu uz kārtējā gada 1. septembri attiecīgajā pirmsskolas izglītības iestādē, EUR: | ||
1. Aprēķinā iekļautie izdevumi | ||
1100 | Atalgojumi (EKK 1100) (izņemot pedagogu atalgojumu, kuru piešķir kā mērķdotāciju no valsts budžeta) | 0.00 |
1200 | Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas (EKK 1200) (izņemot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kuras piešķir kā mērķdotāciju no valsts budžeta); | 0.00 |
2100 | Mācību, darba un dienesta komandējumi, darba braucieni (EKK 2100) (izņemot tos, kas finansēti no Eiropas Savienības fondiem) | 0.00 |
2200 | Pakalpojumi | 0.00 |
2210 | Izdevumi par sakaru pakalpojumiem | 0.00 |
2220 | Izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem | 0.00 |
2230 | Dažādi pakalpojumi | 0.00 |
2240 | Remontdarbi un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi (izņemot ēku, būvju un ceļu kapitālo remontu); | 0.00 |
2250 | Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi; | 0.00 |
2260 | Īre un noma | 0.00 |
2300 | Krājumi, materiāli, energoresursi, preces, biroja preces un inventārs, kurus neuzskaita pamatkapitāla veidošanā | 0.00 |
2310 | Izdevumi par dažādām precēm un inventāru | 0.00 |
2320 | Kurināmais un enerģētiskie materiāli | 0.00 |
2340 | Zāles, ķimikālijas, laboratorijas preces, medicīniskās ierīces, medicīniskie instrumenti, laboratorijas dzīvnieki un to uzturēšana | 0.00 |
2350 | Iestāžu uzturēšanas materiāli un preces | 0.00 |
2360 | Valsts un pašvaldību aprūpē un apgādē esošo personu uzturēšanas izdevumi (izņemot ēdināšanas izdevumus (EKK 2363)); | 0.00 |
2370 | Mācību līdzekļi un materiāli (izņemot valsts budžeta dotācijas mācību līdzekļu iegādei) | 0.00 |
2400 | Izdevumi periodikas iegādei bibliotēku krājumiem | 0.00 |
Kopējais pamatlīdzekļu nolietojums, kas tiek aprēķināts, ievērojot ilgtermiņa ieguldījumu uzskaites kārtību un kurš tiek dalīts ar audzēkņu skaitu attiecīgajā izglītības iestādē. | 0.00 | |
Citi izdevumi (ja tādi tiek norādīti, nepieciešams norādīt izdevumu veidu). | 0.00 | |
2. Aprēķinā neiekļautie izdevumi | ||
Valsts budžeta mērķdotācija, ko privātā izglītības iestāde saņem par bērniem, kam tiek īstenota obligātā sagatavošana pamatizglītības apguvei (summa netiek iekļauta attiecīgajās izmaksu pozīcijās) | 0.00 | |
Vienam izglītojamajam nepieciešamās vidējās izmaksas mēnesī (no pusotra gada līdz 4 gadu vecumam ) | 0.00 | |
Vienam izglītojamajam nepieciešamās vidējās izmaksas mēnesī (5–6 gadus veciem bērniem) | 0.00 | |
Eiropas Struktūrfondu projektu finansējuma izmaksas | 0.00 |
Apliecinu, ka tāmē iekļautie izdevumi ir veikti izmaksu periodā, tie atbilst normatīvajiem aktiem par izmaksu ekonomisko klasifikāciju, norādītā informācija ir patiesa, aprēķins sakrīt ar iestādes gada pārskata datiem, kas iesniegti Valsts ieņēmumu dienestā
Datums
Dibinātāja paraksttiesīgā | |||
persona | |||
(paraksts, vārds, uzvārds, amats) |
Apliecinu, ka: | |
1) | |
(pakalpojuma sniedzēja nosaukums) |
2) saņemtais atbalsts tiks izlietots atbilstoši finansējuma mērķim;
Dibinātāja paraksttiesīgas personas amats, paraksts, paraksta atšifrējums*
Z.v.*
Datums*___________________
Piezīme. * Dokumentu rekvizītus "Dibinātāja paraksttiesīgas personas paraksts", "paraksta atšifrējums", "Z.v." un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Par laika periodu no 202___.gada _________līdz 202_____.gada__________
Vārds | Citi vārdi | Uzvārds | Personas kods | Apmaksājamo dienu skaits | Attaisnoti kavētas dienas ar ārsta zīmi | Attaisnoti kavētas dienas ar vecāku zīmi | Neattaisnoti kavētas dienas |
Dokumentu oriģināli par kavējumiem glabājas pirmsskolas izglītības iestādē | |
(norādīt vietu, adresi un atbildīgo peronu saziņai) |
* Atskaite sagatavota datus ņemot no Valsts izglītības informācijas sistēmas Iestādes apakšsadaļas Izdrukas/BUP atbalsta finansējuma pieprasījumi.
(Pielikums grozīts ar Mārupes novada domes 26.07.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2023)
Mārupes novada Izglītības, kultūras un sporta pārvaldei
Bērna vecāka vai likumiskā pārstāvja vārds, uzvārds | |
personas kods | |
Deklarētā dzīvesvietas adrese | |
Faktiskā dzīvesvietas adrese | |
Kontakttālrunis | |
E-pasta adrese | |
(vārds, uzvārds, personas kods, deklarētā dzīvesvietas adrese) |
nav nodrošināta vieta pašvaldības dibinātā izglītības iestādē, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmu Mārupes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Informācija par aukles pakalpojuma sniedzēju:
(vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums) |
(personas kods vai juridiskās personas reģistrācijas Nr.) |
Adrese, kurā tiek nodrošināts privātais bērnu uzraudzības pakalpojums:
Pašvaldības līdzfinansējumu par aukles pakalpojumu lūdzu pārskaitīt uz aukles norēķinu kontu:
Apliecinu, ka sniegtā informācija un personas dati ir patiesi. Apņemos ievērot, ka jebkuru iesniegumā norādīto apstākļu izmaiņu gadījumā jāinformē Mārupes novada Izglītības, kultūras un sporta pārvalde.
Esmu informēts, ka pieteikuma iesniegšanas un apstrādes procesā tiks veikta pieteikuma iesniedzēja personas datu apstrāde līdzfinansējuma pieprasīšanas un piešķiršanas nolūkam.
(dd.mm.ggg.) | (paraksts/atšifrējums) |