2. Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis ir 376.00 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 264.00 euro pārējām personām mājsaimniecībā.
3. Sociālais dienests maznodrošinātas mājsaimniecības statusa noteikšanā piemēro LR normatīvajos aktos par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto kārtību.
4. Mājsaimniecības atbilstību maznodrošinātas mājsaimniecības statusam apliecina Dienvidkurzemes novada Sociālā dienesta izsniegta izziņa.
6. Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
7. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākošajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
8. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 2021. gada 30. septembra saistošie noteikumi Nr. 9 "Par maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni Dienvidkurzemes novadā".
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošie noteikumi paredz noteikt augstāku maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni Dienvidkurzemes novada iedzīvotājiem. Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk – SPSP likums) 33. panta trešā daļa nosaka, ka maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni katra pašvaldība ir tiesīga noteikt ne augstāku par 436 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 305 euro pārējām personām mājsaimniecībā, bet ne zemāku par SPSP likumā noteikto trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksni. Saistošajos noteikumos noteikts maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis 376 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 264 euro pārējām personām mājsaimniecībā. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Ietekmi uz pašvaldības budžetu šobrīd nav iespējams precīzi noteikt. Izmaiņas maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa apmērā skar saistošo noteikumu "Par sociālās palīdzības pabalstiem Dienvidkurzemes novadā" un "Par nekustamā īpašuma nodokļa aprēķināšanu un nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piemērošanu" saņēmēju skaitu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Sociālā ietekme – saistošie noteikumi visvairāk sniegs atbalstu sociālās atstumtības un diskriminācijas riskam pakļautajām sabiedrības grupām. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – tā kā saistošie noteikumi paredz augstāku maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni, plašākam iedzīvotāju lokam būs pieejams lielāks atbalsts, kā rezultātā šiem iedzīvotājiem būs vairāk iespēju uzlabot veselību. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci – saistošie noteikumi neietekmē šīs jomas. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Nav attiecināms. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi neparedz iesaistīt papildu cilvēkresursus un tiks īstenots esošo cilvēkresursu ietvaros. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Dienvidkurzemes novada Sociālais dienests. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai, – sniegt lielāku atbalstu Dienvidkurzemes novada iedzīvotājiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām nav veiktas, atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, saistošo noteikumu projekts tiks publicēts Dienvidkurzemes novada pašvaldības mājaslapā www.dkn.lv zem sadaļas Normatīvie akti – Saistošo noteikumu projekti. Laika posmā no 26.01.2023.–09.02.2023. netika saņemts neviens iesniegums vai ierosinājums. |