Ministru kabineta noteikumi Nr. 41
Rīgā 2023. gada 31. janvārī (prot. Nr. 5 12. §)
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumos Nr. 686 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1. pasākuma "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2019, 257. nr.; 2020, 98A. nr.; 2021, 165. nr.; 2022, 9. nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"3.3. pašvaldību sociālo dienestu speciālisti - fiziskas un
juridiskas personas, kuras sniedz pašvaldības sociālā dienesta
piešķirtu ģimenes asistenta pakalpojumu;".
2. Papildināt ar 3.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"3.4. pašvaldību un to izveidoto iestāžu speciālisti, kuri
pašvaldībā nodrošina sociālās politikas veidošanu."
3. Izteikt 4.2.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2.3. specifiskais iznākuma rādītājs - pašvaldību sociālo
dienestu speciālistu, fizisku un juridisku personu, kuras sniedz
pašvaldības sociālā dienesta piešķirtu ģimenes asistenta
pakalpojumu un uzsākušas profesionālās kompetences pilnveidi,
skaits - 90;".
4. Izteikt 4.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.2.4. specifiskais rezultāta rādītājs - pašvaldību sociālo
dienestu speciālistu, fizisku un juridisku personu, kuras sniedz
pašvaldības sociālā dienesta piešķirtu ģimenes asistenta
pakalpojumu un pilnveidojušas savu profesionālo kompetenci,
skaits - 90."
5. Izteikt 15.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"15.4. sociālā darba kopienā modeļa izstrāde, klātienes un
e-apmācību satura izstrāde un šo noteikumu 3.1. un 3.4.
apakšpunktā minētās mērķa grupas dalība pilotprojekta īstenošanā
šī modeļa ieviešanai;".
6. Izteikt 15.6.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"15.6.2. šo noteikumu 15.2., 15.3., 15.4. un 15.5. apakšpunktā
minētā pilotprojekta ietvaros aprobēto klātienes apmācību un šo
noteikumu 15.2., 15.3. un 15.4. apakšpunktā minēto e-apmācību
īstenošana;".
7. Izteikt 17.2.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"17.2.1. šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās supervīzijas vai
tās daļu izmaksas, kas pašvaldībai radušās šo noteikumu 27.2.2.
apakšpunktā minētā līguma ietvaros, sākot ar 2023. gada 1.
janvāri, un ko kompensē saskaņā ar atbildīgās iestādes vienas
vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas
metodiku 70 procentu apmērā no metodikā noteiktās vienas vienības
izmaksu standarta likmes. Līdz minētajā metodikā noteiktajai tās
piemērošanas uzsākšanas dienai ir attiecināmas supervīzijas vai
tās daļu faktiskās izmaksas 70 procentu apmērā no izmaksām, kas
pašvaldībai radušās šo noteikumu 27.2.2. apakšpunktā minētā
līguma ietvaros. Supervīzijām, kas īstenotas līdz 2016. gada 30.
septembrim, piemērojamas mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas 50
procentu apmērā. Izmaksas, kas pašvaldībai radušās par grupas,
komandas vai organizācijas supervīzijām attālināti, ir
attiecināmas, ja tās ir radušās no 2020. gada 12. marta;".
8. Izteikt 19.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"19.1. līdz 2022. gada 31. decembrim šo noteikumu 15.1.
apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros supervīzijas
nodrošināšanai par viena sociālā darba speciālista dalību
vienā:
19.1.1. klātienes individuālajā supervīzijas sesijā - 30
euro (bez pievienotās vērtības nodokļa) apmērā;
19.1.2. attālinātā individuālajā supervīzijas sesijā - 25
euro (bez pievienotās vērtības nodokļa) apmērā;
19.1.3. klātienes vai attālinātā grupas, komandas vai
organizācijas supervīzijas sesijā - 22 euro (bez
pievienotās vērtības nodokļa) apmērā;".
9. Izteikt 27.2.1.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"27.2.1.6. tā piedāvātās supervīzijas pakalpojuma izmaksas līdz
2022. gada 31. decembrim atbilst šo noteikumu 19.1. apakšpunktā
minētajam apmēram;".
10. Izteikt 27.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"27.2.2. slēdz līgumu ar supervīzijas pakalpojuma sniedzēju,
ievērojot šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minēto nosacījumu un
izmaksu apmēru par viena sociālā darba speciālista dalību
supervīzijas sesijā un nodrošinot normatīvajā aktā par prasībām
sociālo pakalpojumu sniedzējiem noteikto minimālo supervīzijas
apjomu sociālā darba speciālistiem. Slēdzot līgumu, izmanto šo
noteikumu 27.1.1. apakšpunktā minēto tipveida līgumu;".
11. Izteikt 33.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"33.3. pilotprojekta laikā nodrošina klātienes apmācības šo
noteikumu 3.1. un 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai
izstrādātā modeļa - sociālais darbs kopienā - ieviešanai;".
12. Papildināt ar IV1 nodaļu šādā
redakcijā:
"IV1.
Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
47.1 De minimis atbalstu šo noteikumu 34.3.
apakšpunktā minētās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs
(turpmāk - atbalsta sniedzējs) šo noteikumu 3.3. apakšpunktā
minētajām fiziskajām un juridiskajām personām, kas ir
saimnieciskās darbības veicēji (turpmāk - atbalsta pretendents),
sniedz saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES)
Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un
108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas
Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L
352/1) (turpmāk - Komisijas regula Nr. 1407/2013).
47.2 Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta
piešķiršanu, atbalsta sniedzējs un atbalsta pretendents ievēro
šādus nosacījumus:
47.21. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot
Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā minētos nozaru
un darbības ierobežojumus;
47.22. pirms lēmuma pieņemšanas par de
minimis atbalsta piešķiršanu pārbauda, vai piešķiramais
atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī
iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis
atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas
regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo
de minimis atbalsta apmēru. Izvērtējot atbalsta apmēru,
jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota
uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas
atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā
minētajiem kritērijiem;
47.23. atbalsta pretendents, iesniedzot atbalsta
sniedzējam pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai,
pieteikumam pievieno sistēmā sagatavotās veidlapas izdruku vai
norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas
identifikācijas numuru saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de
minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de
minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem;
47.24. atbalsta pretendentam piešķirto de
minimis atbalstu nekumulē ar citu de minimis
atbalstu un citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām
attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska
finansējuma pasākumam;
47.25. ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas
citās nozarēs vai veic citas darbības, kas neietilpst Komisijas
regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, tas nodrošina šo nozaru
darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.
1407/2013 1. panta 2. punktu.
47.3 Atbalsta sniedzējs de minimis atbalsta
uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de
minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de
minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.
47.4 Atbalsta sniedzējs nodrošina informācijas
pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais
atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu, un atbalsta pretendents
nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta
piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013
6. panta 4. punktam.
47.5 Lēmumu par de minimis atbalsta
piešķiršanu var pieņemt saskaņā ar Komisijas regulas Nr.
1407/2013 7. panta 4. punktu un 8. pantu atbilstoši šo regulu
darbības termiņam.
47.6 Par de minimis atbalsta piešķiršanas
brīdi uzskata dienu, kad stājies spēkā lēmums par šo noteikumu
47.1 punktā minētā atbalsta piešķiršanu.
47.7 Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās
komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas
izriet no Regulas Nr. 1407/2013, atbalsta pretendentam ir
pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto
nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no
līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši
Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas
nosacījumiem."
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Labklājības ministre E. Siliņa