1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk – komersants) var pārtraukt elektronisko sakaru pakalpojumu (turpmāk – pakalpojums) sniegšanu galalietotājam, kurš nav samaksājis par saņemtajiem pakalpojumiem vai nav izpildījis citas saistības pret komersantu.
2. Ja galalietotājs nav termiņā samaksājis par saņemtajiem pakalpojumiem, komersants vismaz 10 dienas pirms pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas, ja līgumā nav paredzēta cita kārtība, nosūta galalietotājam paziņojumu, kurā ietver vismaz šādu informāciju vai norādi, kur pieejama informācija par:
2.1. rēķina numuru vai periodu, par kuru nav veikta samaksa;
2.2. nesamaksātā parāda apmēru;
2.3. datumu, līdz kuram parāds samaksājams atbilstoši elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā (turpmāk – līgums) noteiktajai pakalpojuma samaksas kārtībai, vai periodu, kurā parāds jāsamaksā;
2.4. datumu vai termiņu, kurā komersants pārtrauc galalietotājam sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs parādu nesamaksā paziņojumā noteiktajā apmērā un termiņā;
2.5. galiekārtu kompensācijas izmaksu vai to nodošanu komersantam, ja tas ietekmē pakalpojuma pārtraukšanu, un atjaunošanu.
3. Komersants nav tiesīgs pārtraukt sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs ir veicis parāda samaksu šo noteikumu 2.3. apakšpunktā norādītajā termiņā.
4. Komersants parāda samaksas gaidīšanas laikā līdz šo noteikumu 2.4. apakšpunktā minētajam datumam vai termiņam galalietotājam nodrošina bezmaksas ārkārtas gadījuma saziņu, kā arī no 2023. gada 1. marta platjoslas interneta piekļuves pakalpojumu Latvijā ar pieslēguma ātrumu, kas nav zemāks par līgumā norādīto minimālo garantēto pieslēguma ātrumu, ievērojot līgumā noteikto datu apjomu.
5. Parāda gaidīšanas laikā galalietotājs maksā par sniegto pakalpojumu, ja šāda maksa ir noteikta līgumā.
6. Ja galalietotājs neievēro citas līgumā noteiktās saistības, komersants vismaz 30 dienas pirms pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanas nosūta galalietotājam paziņojumu, kurā ietver vismaz šādu informāciju vai norādi, kur pieejama informācija par:
6.1. līguma punktu un nosacījumu, kuru galalietotājs nav ievērojis;
6.2. galalietotājam veicamajām darbībām, lai pakalpojuma sniegšana netiktu pārtraukta;
6.3. datumu vai termiņu, kurā komersants pārtrauc galalietotājam sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs turpina neievērot līgumā noteiktās saistības.
7. Komersants nav tiesīgs pārtraukt sniegt pakalpojumu, ja galalietotājs līdz šo noteikumu 6.3. apakšpunktā norādītajam datumam vai termiņam veic darbības, lai pakalpojuma sniegšana netiktu pārtraukta.
8. Ja galalietotājs parādu samaksā pēc šo noteikumu 2.4. apakšpunktā norādītā termiņa vai pārtrauc līgumā noteikto saistību neievērošanu pēc šo noteikumu 6.3. apakšpunktā norādītā termiņa un komersants ir pārtraucis galalietotājam sniegt pakalpojumu, komersants līgumā noteiktajā termiņā, ja vien līgums nav izbeigts, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā atjauno galalietotājam pakalpojuma sniegšanu.
9. Līgumā paredzētajos objektīvi pamatotajos izņēmuma gadījumos komersants var pārtraukt sniegt pakalpojumu bez iepriekšējas galalietotāja brīdināšanas.
10. Par laikposmu, kad pakalpojuma sniegšana bija pārtraukta galalietotāja parāda dēļ vai citu pret komersantu noteiktu saistību neievērošanas dēļ, ja līgums nebija izbeigts, komersants galalietotājam aprēķina:
10.1. abonēšanas maksu par laiku, kad pakalpojums bija pārtraukts;
10.2. maksu par pakalpojuma atjaunošanu, ja pakalpojuma atjaunošanai nepieciešama pieslēguma punkta ierīkošana vai elektronisko sakaru tīkla iekārtas uzstādīšana pakalpojuma saņemšanai.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas Nr. 2018/1972/ES par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi.