1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu no Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda saistītā darbības veida "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:
1.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
1.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
1.3. Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu;
1.4. Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – regula 2022/2473);
1.5. Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu (turpmāk – regula 2022/2181).
(Grozīts ar MK 29.08.2023. noteikumiem Nr. 486)
2. Pasākuma mērķis atbilstoši regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "a" apakšpunktam ir veicināt atbalsta pieejamību piekrastes zvejniecības konkurētspējas kāpināšanai, tostarp vides ilgtspējai.
3. Atbalstam piesakās, projektu iesniegumus vērtē un atlasa, lēmumu par projekta apstiprināšanu pieņem, projektu īsteno, publisko finansējumu pieprasa un izmaksā, projektu uzrauga un finanšu korekcijas piemēro atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
4. Atbalstu piešķir kā fiksētas summas maksājumu, ko nosaka saskaņā ar budžeta projektu atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "c" apakšpunktam un 3. punkta "b" apakšpunktam.
6. Atbalstu piešķir:
6.1. Zemkopības ministrijas apstiprinātajā zvejas kuģu sarakstā iekļauta zvejas kuģa īpašniekam, kuram:
6.1.1. ir spēkā esoša speciālā atļauja (licence) komercdarbībai zvejniecībā piekrastes ūdeņos un zvejas atļauja (licence) piekrastes zvejai un kura zvejas darbības atbilst regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14.a apakšpunkta prasībām;
6.1.2. vismaz 24 mēnešus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ir spēkā esošs rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgums ar zvejas tiesību iznomātāju. Zvejas tiesību nomas līguma termiņš nav īsāks par piekrastes zvejas attīstības plāna (turpmāk – attīstības plāns) īstenošanas termiņu, pieskaitot trīs gadu uzraudzības periodu pēc projekta īstenošanas beigām. Rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgums ar zvejas tiesību iznomātāju var būt noslēgts mazāk nekā pirms 24 mēnešiem, ja:
6.1.2.1. atbalsta pretendentam ir bijis iepriekš noslēgts rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgums ar zvejas tiesību iznomātāju un abu līgumu kopējais darbības laiks ir vismaz 24 mēneši;
6.1.2.2. šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minētais atbalsta pretendents iepriekš īstenojis projektu šajā atbalsta pasākumā un, iesniedzot jaunu projekta iesniegumu, tam ir spēkā esošs rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgums, kas noslēgts ar zvejas tiesību iznomātāju;
6.1.3. iepriekšējā kalendāra gadā nozveja Baltijas jūrā, tostarp Rīgas jūras līcī, aiz piekrastes ūdeņiem nepārsniedz 10 procentu no atbalsta pretendenta zvejas kuģu kopējās nozvejas;
6.1.4. gada kopējais neto apgrozījums, ieskaitot saistītos uzņēmumus, iepriekšējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas nepārsniedz 200 000 euro;
6.2. saskaņā ar regulas 2021/1139 17. panta 3. punktu – fiziskai personai vai tādai juridiskai personai, kas atbilst šo noteikumu 6.2.1. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, ja, īstenojot projektu, paredzēts iegādāties arī pirmo zvejas kuģi, kas aprīkots ar stacionāru dzinēju, un atbilst regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14.a apakšpunkta prasībām, ievērojot šādus nosacījumus:
6.2.1. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā tā atbilst regulas 2021/1139 17. panta 2. punkta "a" un "b" apakšpunkta prasībām, un to apliecina darba līgums un valsts budžetā iemaksātās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kuras pēdējo piecu kalendāra gadu laikā iemaksātas, pamatojoties uz attiecīgo darba līgumu, vai projekta iesnieguma iesniegšanas dienā ir spēkā esošs valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" Jūrnieku reģistra izdots vai atzīts kvalifikācijas sertifikāts;
6.2.2. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā ir:
6.2.2.1. spēkā esoša pašvaldības garantija par zvejas tiesību nomas līguma noslēgšanu un zvejas limita iedalīšanu vismaz uz septiņiem gadiem;
6.2.2.2. spēkā esošs Zemkopības ministrijas saskaņojums par zvejas kuģa iegādi;
6.2.3. gada kopējais neto apgrozījums, ieskaitot saistītos uzņēmumus, iepriekšējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas nepārsniedz 200 000 euro;
6.2.4. zvejas kuģis netiek iegādāts no saistītiem uzņēmumiem un personām, kas atrodas interešu konfliktā ar atbalsta pretendentu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem.
(Grozīts ar MK 29.08.2023. noteikumiem Nr. 486)
7. Šo noteikumu 6.1.4. un 6.2.3. apakšpunktā minētie saistītie uzņēmumi atbilst regulas 2022/2473 1. pielikuma 3.3. apakšpunktā sniegtajai definīcijai.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
8. Atbalsts šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minētā kuģa iegādei ir pieejams, ja Lauku atbalsta dienests, izsludinot projektu iesniegumu iesniegšanas kārtu, to norādījis oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
9. Atbalstu nepiešķir, ja atbalsta pretendents ir izdarījis pārkāpumu saskaņā ar regulas 2021/1139 11. pantu un regulu 2022/2181.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
10. Atbalstu nepiešķir, ja Lauku atbalsta dienests projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī ir konstatējis kādu no grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
11. Atbalstu piešķir par attīstības plānā paredzētām darbībām. Atbalsta pretendents attīstības plānu sagatavo viena līdz triju kalendāra gadu periodam, ieskaitot projekta iesniegšanas gadu. Attīstības plānā ietver:
11.1. pašreizējās saimnieciskās darbības aprakstu, norādot arī nozvejas apjomu, saražoto produkciju un nodarbināto skaitu;
11.2. informāciju par saimnieciskajā darbībā iesaistītajiem sadarbības partneriem (ja attiecināms);
11.3. finanšu informāciju par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, norādot ieņēmumus no saimnieciskās darbības zivsaimniecības nozarē (NACE kodi 03.1 vai 10.2);
11.4. informāciju par saimnieciskajā darbībā izmantojamām ēkām, būvēm, tehniku un citām iekārtām (ja attiecināms);
11.5. norādi par sasniedzamo mērķi atbilstoši šo noteikumu 12. punktam;
11.6. budžeta projektu sadalījumā pa projektā plānotajiem ieguldījumiem, ar kuriem plāno sasniegt saskaņā ar šo noteikumu 12. punktu izvēlēto mērķi, norādot:
11.6.1. mērķa sasniegšanai nepieciešamās investīcijas;
11.6.2. nepieciešamo finanšu ieguldījumu katrai investīciju pozīcijai ar plānoto attiecināmo izmaksu apmēru (euro) un to pamatojošos dokumentus, izvēloties ekonomiski visizdevīgāko piedāvājumu, kura noteikšanā viens no kritērijiem ir zemākā cena, ko apliecina vismaz divu konkrētās iegādes piedāvājumu salīdzināšana;
11.6.3. atbalsta intensitāti katrai pozīcijai saskaņā ar šo noteikumu 18. punktu, attiecīgi aprēķināto publisko finansējumu un visu pozīciju kopsummu;
11.6.4. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas un citas netiešās izmaksas, kuras radušās, īstenojot projektu, un nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 11.6.3. apakšpunktā minētās aprēķinātās kopsummas saskaņā ar regulas 2021/1060 54. panta "a" apakšpunktu, un ir attiecināmas arī tad, ja tās bijušas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;
11.7. plānotos finanšu ieņēmumus no piekrastes zvejas un tajā iegūto zvejas produktu apstrādes (ja attiecināms) pa gadiem, ietverot arī projekta uzraudzības periodu;
11.8. līdz ar projekta īstenošanu sasniedzamo regulas 2021/1139 1. pielikumā minēto rezultātu rādītāju CR 08 – personas, kas gūst labumu (personu skaits).
(Grozīts ar MK 29.08.2023. noteikumiem Nr. 486)
12. Atbalsta pretendents attīstības plānā paredz vismaz vienu no šādiem attīstības mērķiem, ko plāno sasniegt ar attīstības plānā paredzēto investīciju lielāko apmēru:
12.1. neto apgrozījuma pieaugums;
12.2. jauna ražošanas procesa, produkta vai pakalpojuma radīšana;
12.3. aprites ekonomikas jomā – efektīvāka zvejas produktu ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana;
12.4. vides ilgtspējas jomā – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšana, bioloģiskās daudzveidības saglabāšana;
12.5. darbību digitalizācija;
12.6. zvejas rīku selektivitāte;
12.7. kuģošanas drošība vai apkalpes veselība;
12.8. atjaunīgo energoresursu izmantošana.
13. Lauku atbalsta dienests pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas:
13.1. novērtē budžeta projektā ietverto izmaksu pozīciju un summu pamatotību, izmantojot pieejamās metodes un salīdzinot parametrus vai izmaksu līmeņus (piemēram, salīdzinājumu ar līdzīgu investīciju, tirgus apsekojumu vai ekspertu atzinumu), un pēc vajadzības tās pielāgo pirms fiksētās summas noteikšanas attiecīgajā projektā;
13.2. nodrošina, ka lēmumā, ko saņem atbalsta pretendents, ir izklāstīti atbalsta nosacījumi par katru darbību – darbības, kas īstenojamas maksājuma saņemšanai, un dokumenti, kas iesniedzami konkrētā sasniedzamā mērķa pamatošanai;
13.3. novērtē attīstības plānā norādītā sasniedzamā mērķa samērīgumu ar kopējo budžeta projektā noteikto atbalsta apmēru;
13.4. budžeta projekta un ar to saistīto apliecinošo dokumentu novērtējumu uzkrāj un arhivē, un izmanto kā apliecinošu dokumentu, ar kuru pamato izmantotās vienkāršotās izmaksas.
14. Pēc atbalsta pretendenta izvēlētā attīstības plānā norādītā mērķa izpildes un šo noteikumu 11.8. apakšpunktā minētā rādītāja sasniegšanas projektu uzskata par pabeigtu, un Lauku atbalsta dienests izmaksā gala maksājumu. Projekta rezultāta pārbaudē vērtē rezultāta sasniegšanu, nevis iztērētā budžeta apmēru.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
15. Pēc tam kad Lauku atbalsta dienests izmaksājis gala maksājumu, projekta uzraudzības periods ir trīs kalendāra gadi (ja vien nav piemērojams regulas 2021/1139 15. panta nosacījums, ka uzraudzības periods ir pieci gadi), un šajā laikā tiek saglabāti sasniegtie mērķi un iegūtās īpašumtiesības.
16. Lauku atbalsta dienests ir tiesīgs pieprasīt saņemtā atbalsta atmaksu pilnā vai daļējā apmērā normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai noteiktajā kārtībā, ja:
16.1. atbalsta saņēmējs nav sasniedzis attīstības plānā norādītos mērķus;
16.2. atbalsta saņēmējs pārtrauc attīstības plāna īstenošanu vai neveic saimniecisko darbību;
16.3. ieguldījumi nav izdarīti vai ir izdarīti tikai daļēji un neatbilst attīstības plāna mērķim.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
17. Publiskā atbalsta apmērs viena attīstības plāna īstenošanai nepārsniedz 30 000 euro vienam atbalsta pretendentam vienā projektu atlases kārtā.
18. Atbalsta intensitāte ir:
18.1. 40 procentu – regulas 2021/1139 17., 18. un 19. pantā noteiktajām darbībām;
18.2. 100 procentu – pārējām darbībām saistībā ar piekrastes zveju, pamatojoties uz regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14. apakšpunktu un III pielikuma 7. punktu.
19. Ieguldījumus galvenā dzinēja vai palīgdzinēja nomaiņai vai modernizācijai vai zvejas kuģa bruto tilpības palielināšanai, lai uzlabotu drošību, darba apstākļus vai energoefektivitāti, izdara atbilstoši regulas 2021/1139 18. un 19. panta nosacījumiem.
20. Pasākumā nav attiecināmas šādas darbības un izdevumi:
20.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;
20.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesvedības izmaksas;
20.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
20.4. esošo būvju, iegādāto pamatlīdzekļu un programmnodrošinājuma uzturēšanas izmaksas;
20.5. lietotu būvmateriālu, iekārtu vai citu lietotu pamatlīdzekļu (izņemot lietotu zvejas kuģi) iegādes izmaksas;
20.6. īpašuma vai kapitāldaļu iegāde;
20.7. tehniskās apkopes, rezerves daļu iegādes un ekspluatācijas izdevumi;
20.8. atlīdzība personālam;
20.9. nodokļi un nodevas, izņemot pievienotās vērtības nodokli saskaņā ar regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" apakšpunktu;
20.10. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, izņemot šo noteikumu 11.6.4. apakšpunktā minētās izmaksas;
20.11. tādu zvejas kuģu dzinēju iegāde un uzstādīšana, kas nav stacionārie dzinēji;
20.12. dzinēju nomaiņa tiem zvejas kuģiem, kas iegādāti šajā pasākumā;
20.13. iegāde no saistītiem uzņēmumiem un personām, kas atrodas interešu konfliktā ar atbalsta pretendentu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem;
20.14. regulas 2021/1139 13. pantā noteiktās darbības un izdevumi.
(Grozīts ar MK 29.08.2023. noteikumiem Nr. 486)
21. Pasākumā ir attiecināmas izmaksas jaunai būvniecībai, būves pārbūvei, novietošanai un atjaunošanai, jaunu pamatlīdzekļu iegādei, investīcijām kuģī, kā arī šo noteikumu 6.2. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem atbilstoša lietota zvejas kuģa iegādei un šo noteikumu 11.5. apakšpunktā minētajam izvēlētajam mērķim saistībā ar zvejas produktu ieguvi un apriti. Ieguldījumi zvejas produktu pārstrādē ir attiecināmi, ja atbalsta pretendenta piekrastes zvejniecībā iegūto zvejas produktu īpatsvars pārsniedz 50 procentus.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
22. Ja pēc projektu iesniegumu sarindošanas atbilstoši projektu atlases kritērijiem (pielikums) vairāki pretendenti iegūst vienādu punktu skaitu, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kam saskaņā ar Latvijas zivsaimniecības integrētajā kontroles un informācijas sistēmā pieejamo informāciju ir lielāks nozvejas apjoms iepriekšējā pārskata gadā.
23. Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz:
23.1. projekta iesniegumu, kas ietver ziņas par atbalsta pretendentu un attīstības plānu ar budžeta projektu saskaņā ar šo noteikumu 11.6. apakšpunktu;
23.2. atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai;
23.3. šo noteikumu 6.2.1. apakšpunktā minēto prasību apliecinošos dokumentus;
23.4. šo noteikumu 6.2.2.1. apakšpunktā minēto nosacījumu apliecinošu dokumentu;
23.5. šo noteikumu 11.6.2. apakšpunktā minēto izmaksu apmēru pamatojošos dokumentus;
23.6. atbilstoši šo noteikumu 12.6. apakšpunktā minētajam mērķim – valsts zinātniskā institūta "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" apliecinājumu par to, ka zvejas rīkam vai citam aprīkojumam ir labāka selektivitāte izmēra ziņā vai mazāka ietekme uz ekosistēmu un sugām, kas nav mērķsugas, nekā standarta zvejas rīkiem vai citam aprīkojumam, kuru atļauts lietot saskaņā ar Eiropas Savienības tieši piemērojamiem normatīvajiem aktiem vai nacionālajiem normatīvajiem aktiem zvejniecības jomā;
23.7. ja nekustamais īpašums, kurā plānotas investīcijas, tiek nomāts, – atbalsta pretendenta apliecinātu nomas līguma kopiju, kurā norādītais nomas termiņš nav īsāks par septiņiem gadiem no attīstības plāna iesniegšanas dienas;
23.8. ja attīstības plānā paredzēta jauna būvniecība, būves atjaunošana, būves ierīkošana, būves novietošana vai būves pārbūve, – plānotās būves aprakstu, telpu plānojumu un ilustratīvu shēmu novietojumam dabā.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
24. Ja attīstības plānā paredzēta jauna būvniecība, būves atjaunošana, būves ierīkošana, būves novietošana un būves pārbūve, būvmateriālu vai stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegāde atbilstoši būvniecības iecerei, atbalsta saņēmējs, iesniedzot projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu:
24.1. informē Lauku atbalsta dienestu par Būvniecības informācijas sistēmā uzsāktās būvniecības lietas numuru un sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu;
24.2. iesniedz Lauku atbalsta dienestā sagatavoto kuģa pārbūves tehnisko projektu, kas saskaņots ar valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija".
25. Pēc katra attīstības plāna posma īstenošanas atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz:
25.1. informāciju par īstenotajām darbībām, iegādēm un ieguldījumiem, pamatojoties uz budžeta projektu;
25.2. informāciju par projektā paredzētā mērķa sasniegšanu;
25.3. valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" Kuģošanas drošības inspekcijas aktu par zvejas kuģa modernizācijas tehniskā projekta izpildi (ja attiecināms);
25.4. speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā piekrastes ūdeņos (ja attiecināms);
25.5. ar zvejas tiesību iznomātāju noslēgtu rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgumu, kurā minētais nomas termiņš nav īsāks par septiņiem gadiem (ja attiecināms);
25.6. īpašumtiesības apliecinošu dokumentu par iegādāto zvejas kuģi (ja attiecināms);
25.7. apliecinājumu par atbilstību regulas 2021/1139 17. panta 6. punkta "b" apakšpunkta prasībām.
25.1 Lai saņemtu priekšapmaksu 90 procentu apmērā no publiskā finansējuma, pirms attīstības plāna posma īstenošanas atbalsta pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz priekšapmaksas pieprasījumu. Nākamajā attīstības plāna posmā priekšapmaksas pieprasījumu iesniedz tikai pēc iepriekšējā posma pabeigšanas. Ja attīstības plāna posma ilgums pārsniedz sešus mēnešus, atbalsta pretendents 30 dienu laikā pēc attīstības plāna posma pabeigšanas iesniedz pārskatu par priekšapmaksas izlietojumu.
(MK 29.08.2023. noteikumu Nr. 486 redakcijā)
26. Pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma informāciju sniedz:
26.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" no Jūrnieku reģistra – par izdotu vai atzītu kvalifikācijas sertifikātu;
26.2. Valsts vides dienests – par tādu fizisko pārbaužu veikšanu, kas noteiktas normatīvajos aktos par rūpniecisko zveju teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskās zonas ūdeņos saskaņā ar regulas 2021/1139 18. pantu;
26.3. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra – par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām valsts budžetā saskaņā ar šo noteikumu 6.2.1. apakšpunktu;
26.4. Zemkopības ministrija:
26.4.1. par šo noteikumu 6.1.3. apakšpunktā minētā nosacījuma izpildi;
26.4.2. par pirmā zvejas kuģa iegādi saskaņā ar šo noteikumu 6.2. un 6.2.2.2. apakšpunktā minēto saskaņojumu;
26.4.3. par piekrastes zvejas kuģiem, kas reģistrēti Eiropas Savienības zvejas flotes reģistrā trīs līdz 10 kalendāra gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas gada, un par zvejas kuģiem, kas reģistrēti Eiropas Savienības zvejas flotes reģistrā vismaz 30 kalendāra gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas gada;
26.4.4. par zvejas kuģiem, kas pēdējos divos kalendāra gados pirms projekta iesnieguma iesniegšanas gada izmantoti zvejas darbībām mazāk nekā 60 dienu.
Nr. p. k. | Kritērijs | Punktu skaits kritērijā | Maksimāli iespējamais punktu skaits |
1. | Vides ilgtspēja – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšana, bioloģiskās daudzveidības veicināšana | Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 1 punkts par katru 1 procentu | 20 |
2. | Aprites ekonomika – efektīvāka ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana | Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu | 15 |
3. | Digitalizācija | Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu | 10 |
4. | Atjaunīgie energoresursi | Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu | 10 |
5. | Jauns vai uzlabots ražošanas process, metode, produkts vai pakalpojums | Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām – 0,5 punkti par katru 1 procentu | 10 |
Kopā | 65 | ||
Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 10 punktu. |