Darbības ar dokumentu

Tiesību akts: zaudējis spēku
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta lēmums nr. 1

Rīgā 1995.gada 3.janvārī (prot. nr.1, 1.§) 

Par Naturalizācijas pārvaldes pagaidnolikumu

 

1. Apstiprināt pievienoto Naturalizācijas pārvaldes pagaidnolikumu.

2. Ar 1995.gada 1.janvāri noteikt Naturalizācijas pārvaldei valsts pamatbudžetā 1995.gadam apstiprinātā darba samaksas fonda ietvaros kopējo štata vienību skaitu - 223 vienības (līdz 1994.gada 31.decembrim izmantoto Valsts kancelejas 20 štata vienību vietā).

Ministru prezidents M.Gailis

Iekšlietu ministrs J.Ādamsons

Naturalizācijas pārvaldes pagaidnolikums

I. Vispārīgie jautājumi

1. Naturalizācijas pārvalde ir Ministru kabineta izveidota valsts pārvaldes iestāde, kura risina jautājumus, kas saistīti ar personu uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā.

2. Naturalizācijas pārvalde savā darbībā ievēro Satversmi, konstitucionālo likumu "Cilvēka un pilsoņa tiesības un pienākumi", Pilsonības likumu un citus tiesību aktus.

3. Naturalizācijas pārvalde ir juridiska persona. Tai ir savs zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa attēlu un Naturalizācijas pārvaldes pilnu nosaukumu.

II. Naturalizācijas pārvaldes galvenie uzdevumi

4. Naturalizācijas pārvaldes galvenie uzdevumi ir:

4.1. izskatīt ārvalstnieku un bezvalstnieku iesniegumus par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā un noteiktā kārtībā sagatavot lēmumu projektus par uzņemšanu Latvijas pilsonībā vai par naturalizācijas atteikumu;

4.2. kārtot to personu lietas, kuras pretendē uz uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā (tālāk tekstā - "pretendenti"), un nodrošināt minēto lietu saglabāšanu atbilstoši noteiktajai kārtībai;

4.3. organizēt pretendentu Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudi;

4.4. izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetam apstiprināšanai latviešu valodas prasmes pārbaudes komisijas nolikumu, Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudes komisijas nolikumu, Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudes noteikumus, kā arī citus ar Naturalizācijas pārvaldes darba organizāciju saistītus tiesību aktus;

4.5. organizēt pretendentu latviešu valodas prasmes pārbaudes un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudes materiālu izstrādi, kā arī nepieciešamo mācību un metodisko līdzekļu sagatavošanu;

4.6. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes un tās teritoriālo nodaļu optimālu darba organizāciju;

4.7. apkopot un analizēt ar naturalizācijas procesu saistīto statistisko informāciju un pēc valsts varas vai pārvaldes institūciju vai to amatpersonu pieprasījuma sniegt informāciju jautājumos, kas saistīti ar naturalizāciju;

4.8. analizēt un apkopot citu valstu pieredzi pilsonības piešķiršanas jautājumu risināšanā, sadarboties ar šo valstu attiecīgajām institūcijām, kā arī organizēt starptautiskas konferences, seminārus un apspriedes, izmantojot šī darba rezultātus Naturalizācijas pārvaldes darba pilnveidošanai;

4.9. kontrolēt naturalizācijas procesu valstī, kā arī Naturalizācijas pārvaldes teritoriālo nodaļu un Eksaminācijas centra darbu un tā atbilstību tiesību aktu prasībām.  

III. Naturalizācijas pārvaldes tiesības

5. Naturalizācijas pārvaldei ir tiesības:

5.1. saņemt nepieciešamo informāciju no valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošajos jautājumos;

5.2. savas kompetences ietvaros izstrādāt priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem tiesību aktos un noteiktajā kārtībā virzīt tos tālākai izskatīšanai;

5.3. pārstāvēt Latvijas intereses starptautiskajās organizācijās, forumos un sanāksmēs jautājumos, kas saistīti ar naturalizāciju;

5.4. organizēt ārštata darba grupas Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošo jautājumu risinājuma projektu izstrādei;

5.5. slēgt ar juridiskām un fiziskām personām līgumus par papilddarbu izpildi Naturalizācijas pārvaldes darbības nodrošināšanai.

IV. Naturalizācijas pārvaldes struktūra

6. Naturalizācijas pārvaldē ir šādas struktūrvienības:

6.1. Naturalizācijas daļa;

6.2. Eksaminācijas un metodiskā daļa;

6.3. Informācijas analīzes un statistikas daļa;

6.4. Sabiedrisko attiecību daļa;

6.5. Juridiskā daļa;

6.6. Finansu daļa;

6.7. Vispārējā daļa;

6.8. Saimniecības daļa;

6.9. Eksaminācijas centrs;

6.10. sešpadsmit teritoriālās nodaļas.

V. Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienību galvenie uzdevumi

7. Naturalizācijas daļas uzdevumi:

7.1. pārbaudīt no teritoriālajām nodaļām saņemto personas lietu atbilstību likumu un citu tiesību aktu prasībām;

7.2. nepieciešamības gadījumos ievākt papildinformāciju, lai pārliecinātos par pretendenta sniegtās informācijas patiesīgumu;

7.3. sagatavot lēmumu projektus par pilsonības piešķiršanu vai argumentētus lēmumu projektus par naturalizācijas atteikumu;

7.4. koordinēt teritoriālo nodaļu darbu.

8. Eksaminācijas un metodiskās daļas uzdevumi:

8.1. izstrādāt latviešu valodas prasmes pārbaudes un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudes materiālus un minēto pārbaužu organizācijas kārtību;

8.2. organizēt mācību un metodisko līdzekļu izstrādi;

8.3. sniegt metodisko palīdzību teritoriālo nodaļu pārbaudes komisijām un organizēt šo komisiju darbā iesaistīto speciālistu apmācību;

8.4. koordinēt Eksaminācijas centra un teritoriālo nodaļu Eksaminācijas sektoru darbību.

9. Informācijas analīzes un statistikas daļas uzdevumi:

9.1. izstrādāt un darba gaitā pilnveidot vienotu statistiskās informācijas sistēmu Naturalizācijas pārvaldes darba nodrošināšanai;

9.2. sagatavot informāciju par Naturalizācijas pārvaldes darbu;

9.3. izstrādāt naturalizācijas procesa un Naturalizācijas pārvaldes darba efektivitātes analīzes sistēmu un nodrošināt tās funkcionēšanu;

9.4. apkopot informāciju par citu valstu pieredzi naturalizācijas jautājumos, kā arī veikt pētījumus un izstrādāt priekšlikumus Naturalizācijas pārvaldes darba pilnveidošanai;

9.5. nodrošināt teritoriālās nodaļas ar darbam nepieciešamo informāciju.

10. Sabiedrisko attiecību daļas uzdevumi:

10.1. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes sadarbību ar starptautiskajām organizācijām un ārvalstu valsts un sabiedriskajām institūcijām Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošajos jautājumos;

10.2. sagatavot un sistemātiski sniegt masu informācijas līdzekļiem informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar naturalizāciju.

11. Juridiskās daļas uzdevumi:

11.1. izskatīt pretendentu personas lietas un nodrošināt to atbilstību likumu un tiesību aktu prasībām;

11.2. pārstāvēt Naturalizācijas pārvaldes intereses tiesu instancēs;

11.3. sniegt Naturalizācijas pārvaldes ierēdņiem (ierēdņu kandidātiem) konsultācijas juridiskajos jautājumos;

11.4 analizēt naturalizācijas procesu regulējošo tiesību aktu piemērošanas praksi un izstrādāt priekšlikumus darba pilnveidošanai.

12. Finansu daļas uzdevumi:

12.1. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes un tās teritoriālo nodaļu budžeta plānošanu un izpildi, kā arī piešķirto budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izmantošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem;

12.2. veikt grāmatvedības uzskaiti, kontroli un analīzi, kā arī sniegt pārskatus.

13. Vispārējās daļas uzdevumi:

13.1. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes saņemto un nosūtāmo dokumentu reģistrāciju un to tālāko virzību atbilstoši lietvedības noteikumiem;

13.2. rediģēt, tulkot, pārrakstīt un pavairot Naturalizācijas pārvaldes izdotos dokumentus;

13.3. noformēt valsts civildienesta un darba attiecībām nepieciešamos dokumentus Naturalizācijas pārvaldes ierēdņiem (ierēdņu kandidātiem) un uz darba līguma pamata strādājošajām personām;

13.4. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienības ar dokumentu veidlapām un tipveida formulāriem.

14. Saimniecības daļas uzdevumi:

14.1. pārvaldīt un uzturēt kārtībā Naturalizācijas pārvaldes ēkas, dienesta telpas un kustamo un nekustamo īpašumu;

14.2. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienības ar darbam nepieciešamo inventāru, materiāliem un saimnieciskajiem pakalpojumiem;

14.3. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes sakaru iekārtu, datoru tīklu un citu iekārtu tehnisko funkcionēšanu un ekspluatāciju.

15. Eksaminācijas centra galvenie uzdevumi:

15.1. nodrošināt Rīgā, Jūrmalā un Rīgas rajonā pretendentu latviešu valodas prasmes pārbaudi un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudi atbilstoši attiecīgās pārbaudes komisijas nolikumam un noteiktajai pārbaudes kārtībai;

15.2. veikt pārbaudes materiālu un mācību un metodisko līdzekļu aprobāciju saskaņā ar Eksaminācijas un metodiskās daļas norādījumiem.

16. Naturalizācijas pārvaldes teritoriālās nodaļas galvenie uzdevumi:

16.1. pieņemt un noteiktā kārtībā izskatīt iesniegumus par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā;

16.2. iekārtot un atbilstoši tiesību aktu prasībām nokomplektēt pretendentu personas lietas, kā arī nodrošināt to saglabāšanu un nosūtīšanu Naturalizācijas pārvaldei;

16.3. nodrošināt attiecīgajā teritorijā pretendentu latviešu valodas prasmes pārbaudi un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudi atbilstoši attiecīgās pārbaudes komisijas nolikumam un noteiktajai pārbaudes kārtībai;

16.4. organizēt iedzīvotāju pieņemšanu jautājumos, kas saistīti ar naturalizāciju, kā arī nodrošināt iedzīvotājus ar nepieciešamo informāciju;

16.5. pieņemt un izskatīt iedzīvotāju sūdzības, kas saistītas ar naturalizāciju, un likumā noteiktajā kārtībā sniegt atbildes uz tām;

16.6. veikt statistisko uzskaiti un iegūtās informācijas analīzi.  

VI. Naturalizācijas pārvaldes amatpersonas

17. Naturalizācijas pārvaldi vada priekšnieks. Naturalizācijas pārvaldes priekšnieks ir ierēdnis (ierēdņa kandidāts), kuru ieceļ amatā un atbrīvo no amata ar Ministru kabineta rīkojumu pēc iekšlietu ministra priekšlikuma.

18. Naturalizācijas pārvaldes priekšnieks:

18.1. ieceļ amatā un atbrīvo no amata Naturalizācijas pārvaldes ierēdņus (ierēdņu kandidātus) un uz darba līguma pamata strādājošās personas;

18.2. nosaka priekšnieka vietnieku un daļu vadītāju pienākumus, tiesības un atbildību;

18.3. apstiprina štatu sarakstu valsts budžetā Naturalizācijas pārvaldei paredzētā štata vienību skaita un darba samaksas fonda ietvaros;

18.4. nodrošina Naturalizācijas pārvaldes darba organizāciju un apstiprina ar to saistītos dokumentus;

18.5. organizē Naturalizācijas pārvaldes ierēdņu (ierēdņu kandidātu) un uz darba līguma pamata strādājošo personu izglītošanu un profesionālās kvalifikācijas celšanu;

18.6. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus;

18.7. vizē ar naturalizāciju saistīto tiesību aktu projektus;

18.8. apstiprina Naturalizācijas pārvaldes un tās teritoriālo nodaļu izdevumu tāmes;

18.9. iesniedz iekšlietu ministram priekšlikumus par Naturalizācijas pārvaldes darbībai nepieciešamo tiesisko un administratīvo nodrošinājumu;

18.10. atceļ jebkura Naturalizācijas pārvaldes vai tās teritoriālās nodaļas ierēdņa (ierēdņa kandidāta) prettiesisku lēmumu.

19. Naturalizācijas pārvaldes priekšniekam ir vietnieks naturalizācijas jautājumos un vietnieks administratīvajā darbā, kuri ir ierēdņi (ierēdņu kandidāti).

20. Naturalizācijas pārvaldes daļu (teritoriālo nodaļu) vada daļas (teritoriālās nodaļas) vadītājs, kurš ir ierēdnis vai ierēdņa kandidāts. Daļas (teritoriālās nodaļas) vadītājam var būt vietnieki, kuri ir ierēdņi vai ierēdņu kandidāti. Daļas (teritoriālās nodaļas) vadītājs ir tiesīgs dot tiešu rīkojumu katram daļas (teritoriālās nodaļas) ierēdnim vai ierēdņa kandidātam.

21. Teritoriālās nodaļas vadītājs:

21.1. iesniedz Naturalizācijas pārvaldes priekšniekam priekšlikumus par nodaļas ierēdņu (ierēdņu kandidātu) iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata;

21.2. atbilstoši apstiprinātajai tāmei rīkojas ar nodaļai iedalītajiem finansu līdzekļiem;

21.3. nodrošina optimālu nodaļas darba organizāciju;

21.4. nodrošina nodaļas darba analīzi un noteiktā kārtībā sniedz Naturalizācijas pārvaldei pārskatu par darba rezultātiem;

21.5. ir atbildīgs par pretendentu iesniegumu izskatīšanas atbilstību likumu un citu tiesību aktu prasībām.

22. Naturalizācijas pārvaldē strādājošie ir ierēdņi (ierēdņu kandidāti), un viņus ieceļ amatā un atbrīvo no amata saskaņā ar likumu "Par valsts civildienestu", izņemot personas, kuras saskaņā ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem var ieņemt valsts civildienesta ierēdņu amatus arī uz darba līguma pamata. Naturalizācijas pārvaldes ierēdņu (ierēdņu kandidātu) un uz darba līguma pamata strādājošo personu uzdevumus un dienesta attiecības nosaka nolikumi, instrukcijas un darbinieku dienesta pienākumu apraksts.  

VII. Naturalizācijas pārvaldes finanses un saimnieciskā darbība

23. Naturalizācijas pārvalde tiek finansēta no valsts budžeta līdzekļiem.

24. Naturalizācijas pārvaldes saimniecisko darbību un finansu uzskaites un atskaites kārtību nosaka spēkā esošie tiesību akti.

Iekšlietu ministrs J.Ādamsons

03.01.1995